• Eidam

    Chtěl bych se zeptat na kolik atmosfér bych si podle vás měl foukat kolo když chci jet do terénu. Vážím cca 80–82 kg

    • vasek80  

      Když to chci valit, tak foukám 2,2/2,75 předek/za­dek a když piánko tak 2,0/2,5

      • Diamond  

        jj, souhlas. na těch 81kg akorát

      • nox159  

        a kolik foukas teda do toho terenu? :D

        • vasek80  

          Já vím, že je to celkem dost, ale ten první tlak vozím na závody. Dříve jsem tlačil i 3,5 ale je to o záda. Poslední dobou zjišťuju, že RK na 2,5 nebo 3,5 jede asi +/- stejně rychle.

          • lumyr  

            teď na bezduších foukám vzadu na RaR 2,25 okolo 3.. mám 100kg a pod 3atm to už je pocitově pomalejší.. předek foukám na minimální povolenej tlak co je napsanej na plášti, tam je to co se týče rychlosti uplně jedno..

      • vasek80  

        PS: velkej rozdíl dle mě hraje rozměr pláště, takže ti jsou tlaky ostatních celkem k prdu. Na pláštích 2,2 jsem foukal méně jak na 2,0.

      • vasek80  

        Jinak mám 79 kg

    • Tina  

      záleží či s dušou, alebo bez :)

    • jIrI___  

      Vážím stejně a foukám 1,7 bar předek a 2,5 bar zadek (±, stejně je tam druhý den o něco míň a nejsem zas takový diletant, abych to denně dofukoval :) )

    • kOmE  

      A co v tom terenu jezdis? Ja foukam ad 1,5 do 3 dle potreby

    • MirosPikos  

      Vážím 90kg a do terénu foukám zadní na 2.1 – 2.2 a přední 1.9 – 2.0. Obutí NN 2.25 (přední) a RaRa 2.25 (zadní) obojí na duších.

      Nezkoumám jak rychle jedu s jakým tlakem, ale jak to v terénu funguje a jak rychle spadnu, až mi to ustřelí na nějakým kořeni nebo kameni.

    • bleach  

      nedavno jsem foukal a v prednim ardentu 2,4 jsem mel 0,8. Vzadu v 2,35 highrolleru bylo lehce pres 1. Tak jsem dal oboum kolem 2,0 a jak prisli prvni koreny, musel jsem zastavovat a odpoustet, protoze se na tom nedalo jet. Takze moje doporuceni je vykaslat se na nejaky meraky a foukat podle citu

      • mi-psi  

        to neděláš dobře Jaromíre…

        teď tě tu sežerou, že tyhle tlaky nejdou vozit..

      • Ossis  

        0,8 čeho? Jestli atmosféry (bar), tak jezdíš podtlak.

        • vasek80  

          Ale kdepak, jezdí pod hladinou moře.

        • JakeF  

          Není pravda, tlak v gumách se měří relativně proti okolí. Takže 0.8atm v plášti je o 0,8atm víc, než je venku.

          • Ossis  

            Njn, to jsem si naběhnul. Ale nic to nemění na tom, že je to dost málo.

            • bleach  

              malo to je, to nerozporuju, ale 2,0 je moc :-D

              • kOmE  

                Zalezi na jakym plasti. Pokud chci aby to zehlilo davam tak 1,6–1,8, Min uz se zase zvejka na odrazech.

              • Ossis  

                Mohl by jsi sem dát fotku (kde je ten plášť zmáčklý)? Nemůžu se zbavit představy, že jedeš po ráfku.

                • JakeF  

                  Tak ono u poctivýho 2.4" pláště a širokýho ráfku je trochu jiná situace, než u klasickejch XC sestav. Zvlášť když to je odolnější AM plášť. A cca 1atm v obou kolech jsem v hodně bahnitým XCčku vez i na 2.1" Schwalbe…

                  • Ossis  

                    Nedalo mi to, tak jsem vytáhnul z auta manometr a vyzkoušel tu 1atm. Za určitých podmínek bych si to dovedl představit.

        • Nikovlas  

          Jak tohle někoho napadne, nechápu, ale věřím, že se to stává. Když ale vidím, že to dokonce někdo napíše do fóra, nevěřím vlastním očím. Foukni pusou do pumpičky a řekni, kolik tam máš – jestli tam náhodou taky nevytváříš podtlak…

      • antt  

        .

    • Eidam  

      Díky za rady

      • Daf  

        Hodně záleží jaké máš pláště resp. na jejich objemu. Pokud jezdíš nějaké 2,25" tak je huštění kolem 2 bar OK. Jestli máš nějaké 1,9" tak bych pod 3 bary nešel. Tlak v pneu je dost individuální záležitost, která se odvíjí od jízdního stylu a terénu. K optimálním hodnotám stejně budeš muset dopracovat sám ;)

        • camlost  

          přední 2.25" RoR – cca 22 PSI (~1.5 bar)

          zadní 2.1" RaR – cca 25 PSI (~1.7 bar)

          jezdec 70 kg

    • mil0s  

      Já dávám tak 4 vpředu a 4,5 vzadu. A vážím 70 kg i s flaškou pití a botama. Jenže jezdím na 30–622 cross.

      • Seky  

        No já teď postavil krosku, tak tlaky teprve ladim. Teď jem to nafou od oka, pocitově na 40Psi/2,76bar – přední a 45Psi/3,1bar – zadní a pocitově bych rěkl že to je hodně. na nerovnostech to ještě odskakuje a v zatáčkách taky nic moc grip, viděl bych to tak o 5Psi míň, ale to až příští týden, jestli se to konečně povede obout bezdušově (na druhý pokus). Jinak teď vážim 78kg (čistá váha masa + trenky, která nevážej skoro nic).

        • p@X  

          na krosku jsou nejlepší galdy, ale jejich ceny a výměna, to je opruz…

          • Seky  

            Jo galdy bych bral. Ale to bych musel koupit nový záplety na který teď není. A pak taky tu krosku mám na takový to normálnější jezdění, né na závody. A nedovedu si představit co budu dělat s píchlou, nedej bože řízlou galdou 50km od baráku.

        • fousac  

          jaky plaste krosis?

          ja bych taky rad bezduse, ale moje oblibeny conti speed sou takovej ridkej prusvitnej hadr, ze neni sance je utesnit..

          • fousac  

            aha… uz koukam ze Rony…

            tak dej vedet, jak si dopad, sem zvedavej…

            i kdyz se obavam, ze na silnici budou mizet pred ocima…

            • Seky  

              Není v plánu jezdit po silnici. Takže mizet snad nebudou. I tyhle Rony jsou průsvitný, co jinýho čekat od pláště co má 305g :-) Ale už jsem je doplnic butylenovým zátěrem tak uvidím co to provede s odolností vůči propíchnutí. Obutí na bezduši bude trochu oříšek, pláště nemají TLR patku takže bokem utíká mlíko jako cedníkem a Notubes to rozhodně nezatěsní. No nic patku zatěsní butylen od Ferdusu (ozkoušeno). Větší problém mám s ventilekem. Na těch Aksiomech je z fabriky vyvrtaná 8 mm díra, takže při prvním pokusu po dosažení 40Psi, rána jako z děla a ventilek putoval ven. Už mám objednanou pásku Notubes Cyclocros Rim strip, podle výrobce je přesně na tenhle problém určená, tak uvidíme. Do pátku by to mělo přijít tak příští týden skusím nasadit a napíšu s jakým úspěchem.

    • ClAyD  

      Já foukám dopředu 18 psi (nevegal 2.1) a vzadu 22 psi (NN 2.1). Je to pro mě maximum, kdy je to ještě pohodlný. Vážím 72kg.

      • lukas aka mitro  

        To asi nejezdis po sutrech:)

      • JakeF  

        Pohodlný možná, ale agresivně s tím už moc jezdit nemůžeš…

        • ClAyD  

          Když si člověk dává pozor, tak to jde… samozřejmě pro každýho jsou šutry něco jinýho… Jakejkoliv sjezd z Kletě není problém. Kdybych měl poblíž nějaký zabijácký rockgardeny, tak bych to samozřejmě foukal trochu víc…

          • JakeF  

            Ono v zásadě není problém při takovým tlaku nic, ale musíš tomu přizpůsobit rychlost… Já mám takovou oblíbenou kořenitou pasáž, kterou na suchu (1.5/1.8atm) lítám prakticky v plný rychlosti a občas i tak si to vzadu na ráfek cvakne. Když je mokro a mám v pláštích těch cca 1.3/1.5atm, tak musím hodně na brzdy, jinak bych ty ráfky rozštípal… Ale jasný, projet to taky zvládnu, jenom mě to v agresivitě jízdy už omezuje.

          • JakeF  

            A to jsem o 5kg lehčí, než ty ;-).

    • vasek80  

      Mě by zajímalo kolik fouká většina závodníků. Kdysi tu bylo doporučení 2,0 a 2,2 př/z a na každých 5 kg tuším desetinu přidat.

      Dokonce i Mlok tu někde prezentoval, že s narůstajícím tlakem se valivej opor k lepšímu nemění. Jak to, že s nabušeným pláště to ale jede potom lépe? Tvrdé pláště jsou ale peklo na záda a myslím, že mimo asfalt už takovej přínos tvrdej plášť nemá.

      • JakeF  

        Začnu od konce, mimo asfalt je nabušenej plášť naopak zpomalení, protože ti kolo odskakuje. S nabušenýma pláštěma se jede pocitově líp, protože dochází k menším deformacím při zrychlení, ale ve výsledku to je rychlejší minimálně.

        Co se týče tlaku závodníků, tak je to samozřejmě individuální podle váhy, přístupu, použitýho kola atd. Na maratonech mi přijde, že se foukaj tak v průměru kolem těch 2atm, ale na XCčku to bejvá výrazně míň, zvlášť jezdci s galuskama tím vzduchem často dost šetří. Teď v Kutný Hoře jsem si z toho dělal srandu, že celá první lajna má v součtu tlak, jak pravověrnej silničář v zadním kole :). A ono to nebylo daleko od pravdy. Já měl kolem tý 1atm v obou kolech a u většiny jezdců z první lajny bych se vsadil, že měli míň. Ale tak u XC je to daný tím, že je to krátký, takže člověk v technice celou dobu aktivně pracuje a většinou jsou spíš pomalejší technický pasáže a člověk tu trasu zná, takže nehrozí jak na maratonu, že člověka prošitýho po 2h překvapí nějaká kamenitá/kořenitá pasáž v nenáročným rychlým sjezdu. A taky na ČP XC se ten materiál až tolik neřeší :).

        • Daf  

          A neměří ti špatně manometr. Mě teda 1 bar přijde jako nesmysl. Vždyď se to musí kroutit pod zadkem a ve sjezdu na každým druhým kořenu to musí jít na ráfek.

          • JakeF  

            Taky že jo… Ale v Kutný Hoře bylo letos dost klouzavý bahno (alespoň pro nás ráno, na pozdější kategorie se to už trochu vyjezdilo a vyschlo) a po asfaltu akorát cílová rovinka a ta trakce byla potřeba co nejvyšší. V terénu to žvejkání až tak citelný není a jak to je jenom hodinovej závod, tak terénní překážky zvládneš pobírat aktivně rukama nohama. A navíc na galuskách to trefení ráfku (v rozumný míře) není až takovej problém díky jeho profilaci.

            • pižmoň  

              1 atm.?tak to uz je dost malo..Pouzitelne leda na podminky,ktere si zminil,cili rozmaceny okruh na louce a hline bez nejakych nerovnosti.Kdyz zaprsi,tak jako spodni limit beru tak 1,5 atm. a i tak to na korenech nebo kameni obcas de na rafek..Takze pokud nehces mit po par zavodech z kol ohrabky,tak bych to zas tak nehrotil,jestli chces jet rychle,tak muzes okruh znat,nadlehcovat na nerovnostech jak chces,proste ty kola rozsekas.

              • JakeF  

                Ptal se, jak to vypadá na závodech, tak jsem mu to napsal. Na běžný ježdění samozřejmě nikomu podobný tlaky v XC šířkách plášťů nedoporučuju. Já to i v tý Kutný Hoře říkal, že ten okruh by byl za sucha sice těžkej prudkejma výjezdama, ale technicky nic drastickýho. Pár kamenů tam bylo, ale nic těžkýho a nevím o tom, že bych šel někde na ráfek a to jsem ty sjezdy jezdil, dost lidí je běhalo. Podobnej tlak jsem jel loni na XC ve Stupně a tam to už byl z pohledu ráfků opravdu risk.

            • Daf  

              V ext. podmínkách OK. Ale jen s bezdušáky, jinak je to o duši a to jak snake, tak ustřižený ventilek ;) Já na maratony vozil předek na 2 a v zadu 2.75 (bezdušáky). Je to kompromis aby to prostě jelo i po tvrdým povrchu a asfaltu. S duší bych pro jistotu ještě 0.5 baru přidal.

              • vasek80  

                Já měl s duší teď 3 na zadku a přijde mi to moc. Sice to neustřelovalo a v neděli bylo mokro, ale jsem strašně vyklepanej. Zkusím ty 2,5. Snad brzy Hnoj dodá bezduše ;-)

                • Daf  

                  Na výletu si komfort klidně dopřej, na závod bych doporučil foukat s rezervou, než pak kvůli pohodlí někde opravovat ;)

        • vasek80  

          Příští maratonek zkusím těsně pod 2,5. Mám 2,0 RK a na kořenech je to v zadeli, bolí mě nesnesitelně záda.

          Ono člověk se k těm nižším tlakům musí dopracovat. Jako absolutně neznalej jsem fučel k maximální povolené hranici a postupně snižuju.

          • JakeF  

            Vozíš to bez duší? A pokud ti nejezdíš o bednu v kategorii, tak bych zauvažoval o širších pláštích, ona ta bolest zad dost možná zpomalí víc, než rozdíl 2.0 vs 2.2" :). Jinak já si tím prošel taky, ještě na prvním Trekovi jsem s duší foukal kolem 3atm na 2.0". Ono je taky potřeba se nejdřív naučit v terénu pořádně jezdit, než se člověk naučí, jakej tlak si může dovolit.

            • nox159  

              no ja jsem zacinal tez z nejakych 3,5atm a postupne jsem to snizoval, ale tedka s tim zacinam mit problemy u 1,8atm na 19mm rafku a 2,25" plasti uz je to nekdy o hubu desne se to zvyka po doskoku… ( doskoky nejskou samozrejme ciste…) ale kdyz dopadnu nejak blbe tak mi nizky nic nepridaspis je to o drzku… i predevcirem v bahne jsem jel nejake 2atm na obou a dalo se to…

              samouzrejme zkousel jsem i 1,5 a jde to ale uz to spis ubere než prida… ( nemyslim rychlosti myslim v technice…)

            • vasek80  

              O bednu určitě nejezdím. Sám letos nevím co dokážu zajet. Teďko víkend okoloplzne se nedá posuzovat kvůli bloudění a pádům. Ale obecně se dá říci, že jezdím prvních 20% a když se zadaří kouknu do prvních 10% startovního pole.

              Jinak aktuálně mám nového RK protection, až ho sjedu půjde 2,2 případně Schvalbe RR 2,25

              Jo a bezduše budou od Hnoje.

              • MlokCZ  

                RK protection je děsně nepohodlnej. Jak jsem ho teď zkoušel, tak nejen, že mi naprosto zklamal jak drží, ale navíc pohodlí bylo o dost horší než u RaR (oboje bez duší, při stejném tlaku 25/30psi a objem mají taky ± stejný, šířku jsem naměřil stejnou).

                Testováno na celopevňáku, kde se více vnímá jak je který plášť pohodlný.

                • vasek80  

                  Já budu teď objednávat 2,2 Racesporta.

                  1. kvůli většímu pohodlí
                  2. zbavím se duší tak nepotřebuju tolik protection ochranu
                  • pepek  

                    zbavím se duší tak nepotřebuju protection ochranu – :-)

                    • JakeF  

                      Hele, táhni si posvítit LED diodou na DVD disk :P.

                      • lukas aka mitro  

                        LCD displey, RAM pamet…

                      • pepek  

                        ?

                        • JakeF  

                          Já myslel, že narážíš na to, že tam má „protection ochranu“, když to jsou dvě slova, co znamenaj to samý…

                          • pepek  

                            To ne, pobavil jsem se tím tvrzením, že bez duše už bude mít pokoj od defektů a nepotřebuje ochranu.

                            • JakeF  

                              Aha, tak to sorry promiň :). Jinak v tom bych s ním ale souhlasil, RS verze s NoTubes tmelem bude podobně odolná kombinace, jako Protection s duší, obojí menším defektům zabrání a větší stejně projdou… Navíc nehrozí procvaknutí.

                              • MlokCZ  

                                To právě vůbec. Větší defekty budou na RS verzi na denním pořádku oproti protection (někdo samozřejmě může jezdit stylem a terén, že nemá s racesport verzí problém, to ale neznamená, že to bude stejně odolné).

                                Prostě tenké boky snadno řízneš, protection jen tak ne. To samé i na běhounu.

                                A tmel tady ničemu nepomůže, obzvlášť ne u už docela papírové RS verze, kde toho tolik už nezacelí (jako třeba u plnohodnotných UST plášťů), takže o zacelení velkých defektů nemůže být řeč.

                                Jen to cvaknutí, tam si pomůže i s RS verzí.

                                • vasek80  

                                  Když koukám kolem sebe u známých, tak spousta lidí vozí Schvalbe TLR což by mělo být to samé co RS.

                                  • MlokCZ  

                                    Taky obyč verze Schwalbe, zvlášť RoR a 2012 RaR (oboje 127 tpi) jsou děsný šlupky.

                                    Oproti těm to s RS verzí horší nebude, tam možná dokonce o chlup lepší.

                                    Já začínám mít trošku strach i u UST 2012 RaR, kde ta odolnost také mírně klesla oproti 2011 verzi (tím přechodem na 127tpi). Už jsem jeden ten UST RaR 2012 zrušil (téměř nový).

                                    A to se s obyč verzí TLR RaR vůbec nedá srovnávat (ta UST je o hodně odolnější).

                                    • vasek80  

                                      Neber to špatně, ty jsi v tom trochu jinej ;-)

                                      Já ke spokojenosti odjezdil na 2,2 supersoniku 3 závody a pak ještě dohromady lesních 2000km zčásti na Ghostu a na HT, než jsem ho na závodě nesmyslně přefoukanej prořízl. Jo a ty 2000 bez jediného defektu. Já myslím, že budu s RS a Notube spokojenej.

                                      • MlokCZ  

                                        To je o tom co kdo a jak jezdí. Když jsi to tak měl, tak RS bude v pohodě.

                                        Ono stačí to občas někde trošku více pustit na šutrech a říznutí je hned. Nebo taky ve výjezdech v šutrech, tam se dá taky říznou bok poměrně snadno.

                                        Já přitom žádný velký ničitel plášťů nejsem. V mojem okolí někteří a zvlášť těžší jezdci ničí pláště daleko více než já (všichni vozí nějaké odolnější verze, většoun double defense i když je pomalejší, někdo UST ale kousky se 67tpi a občas se defekty typu prorvaná větší díra na běhounu nebo i říznutý plášť objeví). Možná trošku dělá to, že většihna jezdí ještě HTčka a někteří to i na HTčku pouští slušně.

                                        K tomu navíc nějaké to cvaknutí když ještě většina vozí duše (a foukají dost, stejně se ale občas zadaří).

                                        A tady na fóru je zase spousta těch, co jsou zase výrazně posunutí do náročnějších terénů a pro ně jsou děsné šlupky pláště co vozím já a vozí mnohem těžší a odolnější pláště…

                                        To je už tedy většinou posun k enduru/FR. Já ale jezdím pořád XC/AM.

                                    • nox159  

                                      ty nove schwalbe jak RR tak RoR s tema 127 psi jsou uplne na nic – koupili jsme si to s kamosem na zavody najeto par zavodu par vyjizdek do 500km a za tu dobu 7řezancu a ne malych takze podlepovat… uz bych do nich nikdy nesel…

                                      kamos tak nastvany ze je vyhodil ja je asi necham mamce nebo pritelkyni…

                                      • blisterexist  

                                        tak při 127psi se ani nedivim:-)

                                      • MlokCZ  

                                        Tak RoR je takový od začátku, tam se nic pro 2012 neměnilo. Jen RaR se k té konstrukci přidal.

                                        A je to zase o tom co a jak se jezdí. Já měl někdy v horách docela pořezaný i starší UST NN, které jsou 67tpi a pěkně těžké. Ale tam to nechodilo nic skrz, jak tam bylo hodně materiálu.

                                        • MlokCZ  

                                          Jinak doufám, že u té UST verze to u mě s tím řezáním nebude častější a zůstane to ojedinělé.

                                          Zase těch kilometrů už budu mít skoro 1000 (a jedno říznutí), tak zase tak hrozné to snad nebude.

                                          Zase na druhou stranu se musí nechat, že ty 127tpi verze (i UST) jedou opravdu super.

                                          • vasek80  

                                            Teď bys mi ještě mohl osvětlit to s tím valivým odporem vs. tlakem. Někde si kdysi dávno citoval nějakej test a mě to prostě nějak nesedí. Tedy zejména na hodně pevném povrchu (asfalt ujetá suchá hliněná cesta). Tam prostě jestli mám 2,0 nebo 3,5 je rozdíl. Rád bych, pokud by to byl jen pocit a na stopkách to měřitelné není a tedy klidně budu jezdit nižší tlaky.

                                            • pepek  

                                              Kromě Mloka má asi 98% bikerů podobné pocity. Dokonce u „svatého“ RaR se mi zdálo, že tlaky, kde ještě drží končí na 2,4 baru a tlak, kde už jede (ale nedrží) začíná na 2,5 baru. Neřešitelná situace :-)

                                              • MlokCZ  

                                                Jsi mnohem těžší než já, takže ten mezní tlak od kterého bude na tvrdém povrchu klesat valivý odpor už jen zcela minimálně nebo vůbec bude vyšší.

                                                A pak bez duší je ten mezní tlak také o něco nižší než s duší.

                                                Co byl měřen RaR (i když to bylo ještě se starým vzorkem) v reálu pomocí watmetru na asfaltu, tak tam byl hlavní zlom na 2 barech (pro myslím 70kg jezdce). Pod 2 bary narůstal valivý odpor hodně (pro asfalt). Od 2 baru výše klesal pořád až do 4 barů, ale naprosto minimálně (rozdíl typu 20W x 18W pro 2×4 bary).

                                                Pocity může mít kdo chce jaké chce, pro sebe to mám změřené v rámci možností mojeho měření. Od 35psi výše pro mojich 70kg a bez duší nedokážu změřit žádný rozdíl.

                                                On ten pocit může být dost daný ze situací krátkodobého ostrého záběru, hlavně ze sedla, kde menší tlak bude více ztrácet. Do celkového průměru (nebo celkové vynaložené energie na vyjížďku) to má ale vliv nepodstatný.

                                                • pepek  

                                                  Měření soudruhů z NDR se mi zdá poněkud neobjektivní. Předpokládám, že to měří na nějakým hladkým kotouči s konstantním přítlakem a bez jakéhokoliv zrychlení/zpo­malení. Což jsou věci, které jsou při jízdě vždy přítomny a jejich negativní vliv se projeví více při menším tlaku.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Zmíněné měření nebylo z testovacího stroje, ale měřeno v reálu na kole pomocí watmetru při několikerém zopakování stejného úseku pro eliminaci chyb.

                                                    Tohle ale bylo jen ojedinělé a běžně pro mnoho plášťů tohle k mání není.

                                                    Měřeno bylo tedy při rovnoměrné jízdě, protože ty nástupy ze sedla zmiňuju zvlášť.

                                                  • obda  

                                                    Tihle to měřili na asfaltu – sice pro silničky, ale i tak: http://janheine.wordpress.com/…ce-of-tires/

                                                    Vyšlo dnes, i když test je o pár let starší.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Super, další test co to potvrzuje dle měření z jízdy.

                                                  • kOmE  

                                                    To muzu potvrdit. Pod 6 baru to je uz jet nechce a 7 a 9 uz neni rodil ,pocitive. . Pri tech 9 barech to uz je jak beton. Vozim teda na silnicce dusovy plaste.

                                            • MlokCZ  

                                              Tak si to sám změř, budeš to mít pro svojí hmotnost a styl jízdy.

                                              Můžeš zkusit dvě metody. Jednou třeba rovina a měřit tepy x rychlost. Rozjeď se, pak si dej nějaký kratší úsek několikrát po sobě na vysokém tlaku, pak upusť a zase několikrát zopakuj. Ne moc dlouhý úsek, ať se nepromítne nějak více únava po projetí v prvním případě.

                                              A pro potvrzení to zopakuj jindy v opačném pořadí (nejdřív na menším tlaku a pak větším).

                                              Aktuální stav organismu pro daný den nebude mít vliv, vždy srovnáváš na stejné vyjížďce.

                                              Nebo můžeš to prostřídat několikrát po sobě nižší a vyšší tlak (to je větší opruz protože musíš víckrát foukat, ale zase budou přesnější výsledky).

                                              A druhý test můžeš zkusit sjezd mírného kopce (start ze stejného místa a dole změříš rychlost které dosáhneš nebo kam dojedeš v protikopci).

                                              Nutno více opakování pro eliminaci aktuálního foukání větru.

                                              Extra malý rozdíl ani jedním testem nezjistíš. Extra malý rozdíl se ale také neprojeví nějak znatelněji v závodě na výsledném čase.

                                              I když v závodě to bude o trošku zvýrazňovat častější ostřejší nástupy ze sedla (kde se projeví to pružení při nižším tlaku).

                                              • JSt  

                                                podle me podle tepu muzes sledovat jen jak tvoje srdce reaguje nejen na zatez, ale i na a okolni podnety. pouzitim tepu jako vstupu pro dalsi vypocty vneses takovou nejistotu, ze vysledek nema zadnou vahu.

                                                s wattmetrem by to bylo o necem jinem.

                                                • MlokCZ  

                                                  To si nemyslím. Jezdím s tepákem neustále už skoro 20 let a vím kdy a jak tělo reaguje a kdy se projevují popsané problémy a kdy ne a kdy se z takových závěrů dá vycházet a kdy ne.

                                                  Vhodně udělaný test v ne příliš dlouhém časovém intervalu s pravidelným střídáním na stejném úseku dvou testovaných stavů (třeba tlaků) dá už slušný výsledek.

                                                  Větší množství opakování a prostřídání ty další vlivy velmi eliminuje.

                                                  Jiná věc je stejně úsek v různý den, tam je to problematické. Ale i tam se dá získat ne tak špatný výsledek, když tester svoje tělo velmi dobře zná, daný úsek jezdí neustále dokola (třeba úsek hned u baráku, který se jede každou vyjížďku).

                                                  Pak se dají ty vlivy aktuálního stavu organismu také poměrně vyloučit, ale už je to o něco méně přesné a na malé rozdíly to nestačí.

                                                  Oba typy testů provádím dlouhodobě, takže vím o čem píšu.

                                                  Samozřejmě, že watmetr by byl přesnější a měření jednodušší (nebylo by třeba tolik opakování, atd.).

                                                  A přesně zrovna ten jeden test co jsem zmiňoval v reakci na pepka byl z reálu z watmetrem a také prokázal minimální rozdíl valivého odporu při 2×4 bary pro RaR na asfaltu (ale pořád pro rovnoměrnou jízdu).

                                                  • pepek  

                                                    (ale pořád pro rovnoměrnou jízdu) A bylo to aspoň do kopce? Moje jízda není rovnoměrná ani na rovině a do kopce už vůbec ne. Navíc, protože su vyžrané (jak jsi správně odvodil), musím často využívat ten Wiegetritt, nicht wahr? A tam ty rozdíly prostě musí být větší, než malé.

                                                  • MlokCZ  

                                                    V testu se měřilo i do kopce (i na jiném povrchu). A zkoušel jsi někdy vůbec určit, kolik takové pláště u tebe v reálu mohou udělat?

                                                    Jak tohle v historii popisoval jak to zkoušel testovat třeba Ememem, tak se k žádným velkým měřitelným rozdílům nedostal dokonce ani u znatelně rozdílně jedoucích plášťů.

                                                    A také je dost dobře možné, že tu bude ta souvislost s výdrží řetězů a plášťů, kde se tu nedávno řešila souvislost s kruhovým šlapáním a obecně plynulostí jízdy.

                                                    Stejný vliv by mohl být i pro valivý odpor.

                                                    Takže bych už měl ještě další výhodu, nejen, že mi vydrží dlouho řetězy i pláště, ale ještě navíc mi s nízkým tlakem méně narůstá valivý odpor na tvrdém povrchu.

                                                    No prostě samá pozitiva a jistoty :-)

                                                  • JSt  

                                                    Jak tohle v historii popisoval jak to zkoušel testovat třeba Ememem, tak se k žádným velkým měřitelným rozdílům nedostal dokonce ani u znatelně rozdílně jedoucích plášťů.

                                                    nevim, jakou mmm pouzil metodiku, ale pokud dospel k nemeritelnym rozdilum u subjektivne znatelne rozdilne jedoucich plastu, dava imho mereni chybne vysledky.

                                                    bral bych to naopak, kdyz by nameril rozdil, ktery sam nepociti, ale takhle je to dost podivne.

                                                    na valcich treba citis znatelne narust odporu podhustenyho plaste. aji se tady doporucovalo podfouknout kola, kdyz nekomu nestaci nebrzdeny valce. a na tech valcich se zabyvas opravdu jen valivym odporem bez vlivu aerodynamiky.

                                                  • MlokCZ  

                                                    On ale k tomu nikde netvrdil, že ty rychlejší pláště jedou pocitově nějak o hodně lépe.

                                                    A na válcích to tak skutečně je. Ale tam je to dost specifická situace, válec má hodně malý poloměr a plášť se tak na kontaktní ploše mnohem snáze promáčkne klidně až na ráfek.

                                                    I ty válce které používají při měření valivého odporu v lob. podmínkách mají mnohem větší poloměr a tohle tam není tolik znatelné.

                                              • vasek80  

                                                Jo dík, asi stejně větší vliv na to bude mít volnější tričko, nebo mírně pokrčené lokty, tedy aerodynamickej odpor. Začnu foukat 2,5 zadek. U mě tvrdej plášť je asi spíše placebo. Jinak mám 80 kg. Přejdu na bezduše a tedy nějaké w ušetřím, tak něco zase můžu ztratit na nižším tlaku.

                                                • MlokCZ  

                                                  Tak v aerodynamice detaily hrají dost velkou roli. Takže třeba pro test ve sjezdu jsou věci jako stejné kolo, stejný posed (včetně těch rukou, mám vždy napnuté pro test, to se opakuje nejsnáze) i si dávám pozor na výrazně odlišnější oblečení (třeba větrovka ta udělá dost; jinak vše vozím uplé, takže rozdíl jeden krátký dres x jiný bude už zanedbatelný).

                                                  A také proto pro test je lepší hodně mírný kopec, ať je to vše v menších rychlostech a valivý odpor je tak významnější a aerodynamika hraje menší roli a vznikají tak menší chyby.

                                                • MlokCZ  

                                                  A tady jeden související test pro silniční pláště. I tam ten test prokazuje (a je hodně relevantní protože došel ke stejnému závěru pomocí dvou různých metod, jednou pomocí watmetru a jednou dle testování ve sjezdu s obrovským počtem opakování).

                                                  I pro silniční pláště platí, že od určitého tlaku na pěkném asfaltu valivý odpor neklesá a už je konstatní

                                                  http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                                                  Tady je jen škoda, že přímo v tom odkazu je jen shrnutí toho dlouhodobého testování a nejsou tam uvedeny ty mezní hodnoty toho tlaku (a jsou jen v placených číslech toho časopisu a nikde jsem to na netu nedohledal).

                                                  Opět to je ale pro rovnoměrnou jízdu a nezohledňuje situace typu ostrý nástup ze sedla, kde bude menší tlak zase trochu ztrácet.

                                                  Zase tam ale hezky ukazují, že větší tlak i na rozbitějších úsekách asfaltu může slušně ztrácet.

                                                  • JSt  

                                                    I pro silniční pláště platí, že od určitého tlaku na pěkném asfaltu valivý odpor neklesá a už je konstatní

                                                    s timto musi kazdy samozrejme souhlasit, ze snizovani valiveho odporu v zavislosti na zvysovani tlaku bude mit degresivni charakteristiku a pro danou hmotnost jezdce budou od urciteho tlaku plaste jak kamen a nic s nema nehne. ale rozhodne to neni pri tlacich, kdy jsi schopen jeste gumu zmacknout prstem.

                                      • JakeF  

                                        U mě zatím 2012 bez defektu i na šotolinovým Orlíku, kde to místama bylo hodně rizikový na říznutí… Ale taky už se toho trochu začínám bát, i když pořád mi přijde, že lidi se Schwalbe defektí míň, než s Tufo galuskama, takže v rámci XC kategorie stejně není moc za co měnit.

                                        • nox159  

                                          ja vymenil za hans dampfa a rekl bych ze dobra volba :D

                                          • JakeF  

                                            Nojo, jenže znáš to… Já nepoučitelnej stavím dalšího karbec hardtaila :D.

                                            • nox159  

                                              to je uz nuda ne? :D

                                              furt to same poste lehke tuhe kola k tomu tuhy ram na to nejaky fox nebo sid a pak nejaka vysoka sada a tim to konci… moc moznosti jak to psotavit neni :D

                                              to ja muzu vymyslet kraviny a cpat tam cokoliv me napadne :D

                                              a taky holky vic leti na celopero a chranice, nez na buzikuži HTcko :D

                                              edit: ja tedka zkousim kombinaci buzikuzi a chranice to je peklo :D

                                              • JakeF  

                                                Jo, nějakej full určitě taky bude, až bude příležitost… Ale do chráničový fáze si nejsem jistej, jestli se chci dostat, ono tam už to riziko vážnýho zranění celkem stoupá. Takže spíš tak jezdivější 120ku, maximálně 140ku. Holky holt budu muset sbalit jinak :/.

                                              • vasek80  

                                                Že já se toho fulla před pár dny zbavil, na druhou stranu babu mám asi 7 let, tak je to fuk…

                                                • nox159  

                                                  pockej co jsi provedl s tim ghostikem?

                                                  • vasek80  

                                                    Udělal jsem mu papá. Letos mám najeto cca 2700 a na něm 100. Bylo mi ho líto jak se jen na něj v garáži přášilo. Navíc jsem jej prodal jen o 6000 levněji než jsem ho jako nového před 2 léty koupil.

                                                  • nox159  

                                                    svet se v prdel obraci :(

                                                    ale tak kazdy jak mu vyhovuje… ;-)

                                                  • MlokCZ  

                                                    Já mám za loňský rok i letos lehce přes polovinu kilometrů najetých na celopevňáku (takže mírně více na celopevňáku než na obou fullech dohromady).

                                                    Kdybych ale musel dát jednomu kolu pápá, tak to bude stejně i přes ty počty kilometrů celopevňák :-)

                                                  • vasek80  

                                                    Já až mě přejde to zapálení trénovat pro závody tak jednou zase fulla na letní dojíždění do hospody pořídím. Zatím mám hlavní prostředek Tractiona se slickama. Konečně budu mít druhou sadu kol, tak si to budu přehazovat.

        • Ondry  

          Já snad vozím nějak moc při 70kg na galuskách 26×2,0 2,1/2,3atm a na duši 26×2,1 2,4/2,5atm

          • JakeF  

            Tak ale ty jezdíš hlavně maratony, ne? I když i tam bys myslím klidně moh níž, zvlášť na fullu. Já bych možná i myslel, že u nižšího tlaku je menší riziko proříznutí, což je u galusek celkem problém… Ale už taky uvažuju do bahna nechat zaplýst kola na galusky a Tufa XC3.

            • Ondry  

              No jezdím spíš delší tratě maratonama bych to nenazval, jo to myslíš dobře s tím řezáním, ale nějak se mi do toho nechce, no uvidím. Nedávno jsem se dozvěděl, že 63kg kluk tam fouká 1,7 a to je celkem rozdíl oproti tomu že váží jen o 7kilo míň než já, no ale celkem často defektí, taky vozí xc2+ jinak xc3 je určitě nejpěknější vzorek!

              • biker jura  

                já mám taky 63kg a vozím v dušovejch pláštích bez duší nejčastěji 1,5 vpředu i vzadu (někdy dokonce míň) a víš co jezdím za tratě :)

                • Ondry  

                  no tak to čumím, asi si Pan technik, co vozíš za pláště jen tak pro zajímavost? Jinak ať se daří!

                  • biker jura  

                    nejčastěji ted maxxis aspen 2,1 exception a maxxis brentjens dna A490 2,1. skutečná šířka je u obou tak kolem 52mm a nikdy jsem nebouchl ráfek (ani nemužu mám frm 333 – 310gr a ty by to možná nerozdejchaly:))

                    Díky, teď to začíná jít ;)

                • kOmE  

                  63 kg, to jsi tak hubenej?

                  • biker jura  

                    ne, tak tlustej …

                    • kOmE  

                      co te tak vzalo?

                      • biker jura  

                        tak na blbou otázku … :D

                        • kOmE  

                          No tak ja to beru tak ,ze mam 174cm a 63kg jsem mel v tak 6. tride

                          • jIrI___  

                            Tak to teda musíš být slušně vyžraný :)

                            • kOmE  

                              :D tak ted mozna uz jsem, ale pri 80kg jsem toho tuku na sobre moc nemel ,ted mam o 10 vic a vsechno jen v tuku

                              • nox159  

                                jako 174cm a 90kg? to je hnus, ale kdyz ti to vyhovuje :)

                                • kOmE  

                                  nevyhovuje ,bezna vaha je 80–83, ted jsem na 90 a postupne se vracim na puvodni vahu.

                                  • Ondry  

                                    Ale pořád je to slušná nadváha ne?! já tady mám teď od doktora tabulku, že na moji výšku 183 je rozmezí 74–80kg pro nesportujícího člověka.

                                    • jIrI___  

                                      Doktor je taky anorektik?

                                      • Ondry  

                                        To jsem, ale vůl, že beru doktora jako člověka co má v tomhle pravdu…

                                      • nox159  

                                        tak kdyz si vezmu na svoji vysku cca 186–188 vahu 82–84kg tak to bude vypadat dobre a tintitko uz myslim ze nebudu :)

                                        kdybych se dostal na 90–95kg (pocitam furt s tukem do 10%) tak už budu šlušne namakany podle me…

                                        • jIrI___  

                                          Já 188 cm, 80–82 a vypadám jak čerstvě puštěný z lágru. A furt ne a ne se natučnit a dosáhnout na tu devadesátku :D

                                          • nox159  

                                            90kg je uz moc na tu vysku to je muj nazor, pokud teda chces zustat nejak aktivnejsi v zivote… beh, kolo, turistika, prkno, lezeni, tenis, squash…

                                            ja bych chtel jiste max 85kg pokud se neco nezmeni a ja nezacnu delat neco jineho…

                                            • jIrI___  

                                              Kromě kola nic jiného nedělám, takže jsem v cajku :D

                                              • nox159  

                                                tak to mas v pohode ja chcu pristi rok zkusit takove ty „nesmysly“ co se tady v okoli daji takze beskydska 7cka ten prechod co se jde zitra pak nejak triatlon, rad bych si i zabehl maraton…

                                                btw: vahu mam zbalenou tak se pripomen :)

                                            • Georrge  

                                              ono taky záleží v jakém to bereš věku, páč chlapi časem stále mohutní, a kdybych teď vážil 90kg+ (s přiměřeným tukem) tak ze mě bude za deset let strašné hovado (s předpokladem udržovacího tréninku)

                                    • ClAyD  

                                      Vy máte problémy… 193cm a 72kg a to jím hodně…

                                      • nox159  

                                        jis malo… ;-)

                                        znam to 188/68kg… pak jsem zacal jist trochu vic takze 76 ale furt vim ze jim malo… :D

                                        • ClAyD  

                                          A já vím, že jím hodně:D

                                          • nox159  

                                            ja jsem to taky vedel nez jsem poznal jednoho mistniho uzivatele… od te doby vim ze jim malo… :D

                                    • kOmE  

                                      No tak s tou mou nadvahou udelam 20 shybu,ubehnu 10km. Takže nejsem jen špek. Bežná váha je 80kg, už se na ni pomalu vracim.

                          • biker jura  

                            no vidíš a já mám 180cm a při tom taky 63–64kg

                            • vasek80  

                              Ono to věkem půjde nahoru. Mám 180cm a v 17 jsem měl 63. Pak jsem začal posilovat a nejvíce jsem měl loni 86. Na letošek jsem schodil 7kg svalů a mám 79 a do posilovny už nelezu. Teď už bych se pod nějakých 78 nedostal ani náhodou.

                              • Ondry  

                                Ty jseš první, kdo se o tom zmiňuje. Psal jsem na 183 74–80kg u NESPORTUJÍCÍHO a voni se tady honijou kolik chcou nabrat sádla nebo co?? Když bude někdo vážít 85 při 180 tak mu za zlí fakt mít nebudu když bude mít 15% tuku a zbytek svaly. Ale přibrat tuk jenom proto abych se cítil jako chlapák…

                                • jIrI___  

                                  Tak víš jak to je, za pár měsíců tu je konec světa a v případě nějaké apokalypsy nejdéle přežijí ti s největšími tukovými zásobami. Cyklisté a ostatní vytrvalci exnou mezi prvními :)

                                  • Rychlej turista  

                                    Vytrvalci tak jenom vypadají, ale mají megaúsporný metabolismus a ten jim dovoluje přežít s málem a navíc s dlouhými pauzami mezi příjmem toho mála :-)

                                  • Ondry  

                                    No echt vytrvalcům to může být buřt a tobě vlastně taky adoptoval tě přece aštar šeran (nebo tak nějak)

                • JakeF  

                  Celkem normální na XC :). Znám kluka, co jel tohle na XCčku s dušema a kdyby to v posledním kole necvak, tak mě ani nenapadlo, že tam moh mít duše. A to bylo sucho, takže i já na bezduších foukal víc… Ale pokud jedeš na nebouchnutí ráfku, tak je to celkem rozumná hranice, já když s vyšší váhou fouknu míň, tak ráfek občas trefím, ale ZTR Alpine se zatím ukazujou jako celkem odolný :).

                  • biker jura  

                    nejedu na nebouchnutí ráfku, jedu na to, abych byl co nejrychleji v cíli ;)

                    • JakeF  

                      Abych si nerejpnul s tím dojížděním do cíle :D. Ne, jezdíš hodně dobře, jen osobně nechápu význam toho jezdit Elitu, dokud tam člověk dostává větší kotel, než 1 kolo.

                      • biker jura  

                        hele raději budu jezdit poslední elitu než hobbíky. to nemyslím špatně, ale s tím kolik mám na kolo času a kolik odtrénuju, tak by mi bylo blbý jezdit v kategorii hobby kde jsou tátové a studenti co to dělaj spíš jen pro radost. Navíc jsem tam první rok a je to záhul, ale je to taky každej závod lepší a třeba v kutné hoře kdyby neplatilo pravidlo 80% tak bych kolo neodostal, Konwa mě vůbec nedojel (čas ve výsledcích je nějakej divnej, tak to mate)

                        Pro mě je elitní kategorie jasná volba a ještě snad dlouho bude, jde hlavně o výkonnostní růst, ale to sem tak úplně nepatří, kdyžtak mi napiš mail a můžeme to klidně probrat.

                        • Ondry  

                          tak za to máš palec nahoru!

                        • JakeF  

                          Tak to pak jo, jestli to bereš takhle vážně, tak to chápu…

                          Já si rád zůstanu mezi těma studentama pro radost, kam patřím :).

                    • Ondry  

                      Ty jezdíš tak aby jsi byl co nejrychleji v cíli?? To jseš divnej :)

      • JSt  

        kdyz mas vic nafecano, tak to jede lehceji, protoze ma plast mensi valivy odpor. nic vic bych v tom nehledal. ;-)

    • MichaelSimek  

      Tahle diskuze me pripomela 2 borce vedle kterych sem chvilku stal v NMNM. Zrejme nejaci cesti U23 „elitaci“. Diskuze vypadala asi nasledovne:

      A: (testujici jak ma druhy nafoukano) Ty vole mas to nejaky tvrdy

      B: Ty vole, ja vubec nevim vole, to vozim rok

      A: Kolik foukas ty vole

      B: Fakt nevim vole, me to nejak nafoukaj ty vole a ja jedu

      A: Ty vole to musi strasne skakat

      B: Skace to jako krava ty vole, ale ja vubec nevim jak to foukat vole, jak nafoukaj tak jezdim

      a takhle nejak to pokracovalo dal, doufam ze ti se mezi tu opravdovou elitu nedostanou aby nam nedelali ve svete ostudu

      • gargamel  

        :-D

      • BikerM  

        Nedá se reagovat jinak než.. :D :D

      • Tina  

        Už som sa s takou neznalosťou tiež stretla u viacerých sponzorovaných jazdcov. Väčšinou však u mladších a „nájdejných“ závodníkov. Proste materiál neriešia, iba jazdia. Väčšina z nich preto keď má prestúpiť do najvyšších kategórií skončí pretože tu už jazdia naozajstní profíci, ktorí vedia nastavení svojho „športového náradia“ všetko.

    • DeeDee71  

      HTčko kořeny, kameny, Albert 2.1 / Smart Sam 2.1 a v obou 2 BARy

    • tom xtr  

      Moje váha cca 77 – 78kg.

      Bezdušáky foukám na vyjížďky i závody cca stejně a to podle stavu

      terénu (bláto / sucho )

      přední 1,6 – 2,0 (spíš ale do 1,9)

      zadní 1,9 – 2,2

      Aktuálně RoR 2,1 + RK 2,2 nebo RK 2,2 + RK 2,2.

    • Pheter  

      Tak jsem se zase něco naučil. Foukal jsem kolem 3 a to mám 70kg. Po dočtení příspěvků jsem běžel odfouknout na 2,5 a vyzkouším i 2 abych věděl jaký to je rozdíl :-)

      • jIrI___  

        Hlavně tě ale nesmí odradit, že na těch nižších tlacích to vůbec nejede :)

        • vasek80  

          … musíš si říkat, že je to jen pocit, že jedeš stejně rychle ;-)

        • MlokCZ  

          Jak jsem nakousnul výše, tak by tu opravdu mohla být větší souvislost se stylem jízdy a hlavně jak kdo šlape.

          Začínám o tom být čím dál více přesvědčen, že to tak je. Tedy že na tom stylu jízdy a šlapání bude záviset toho opravdu hodně.

          Tím myslím ty výdrže materiálu (řetěz, pláště, atd.) a také i ten větší nárůst valivého odporu při nižším tlaku na tvrdém povrchu.

          Ono se nakonec opravdu vyplatí naučit se šlapat :-)

          • nox159  

            a z tohoto pohledu se vyplati mit i nizkou vykonnost, tak jsem na tom zacal pracovat :D

            • MlokCZ  

              To určitě vyplatí a s tím nemám žádný problém :-)

              Ale i s hodně hodně dobrou výkonností to nemusí být tak špatné, tím myslím např. RT a jeho výdrž komponent (nejen řetěz, kde tomu hodně pomáhá ježděním co nejvíce na velkou, ale i ty pláště dle toho psal má také dobrou výdrž).

              • nox159  

                nejvetsi vliv ma stejne podle me styl jizdy a profil trasy jakym clovek jezdi… kdysi jsem natocil na RR cca 7 000km tedka by mi vydrzel tak pulku… a myslim ze technika slapani se nezhorsila a lehce se zvedl vykon…

                jinak nic proti RT ale na silnici vydrzi veci obecne dele nez na biku :)

            • MlokCZ  

              Kombinace mizerné šlapání + nic moc výkonnost ale také nebude dobrá s pohledu těch nižších tlaků.

              S horší výkonností se jezdí pomaleji a valivý odpor je pak v celkovém výkonu o dost znatelnější (než při rychlejší jízdě, kde převládá odpor vzduchu). A pak nepotěší, když ten podstatný faktor se výrazně zhorší…

    • Tomas94  

      jak jsem si to tady pročítal tak by mě zajímalo jak řasto cvakáte a píchate (na kole ;)) … vozím tlak cca 3,5–4 vpředu i vzadu když mám mén než 3 tak každá třetí vyjížďka se mi povedlo jedno z toho. Čim to že se mi tak daří ? pláště, duše, ráfky, styl jízdy nebo kde hledat problém ?

      • JakeF  

        Letos jednou cvaklej plášť o ráfek, jednou lehce řízlej plášť ve velkejch šutrech… Ten tlak, co píšeš, je fakt šílenej, s tím by nemělo jít cvaknout snad ani úmyslně, pokud nemáš 120kg…

        Jinak vliv má všechno, co jsi psal, plus hodně výrazně váha. Samozřejmě řešení je celkem jasný – bezduše.

        • Ondry  

          Já cvakl na pátým kilometru své první letošní vyjížďky na biku a od té doby pohoda, pokud se nepočítá rozthlej řetěz, prasklá špice na tufech a zlomená přehazka.

          • JakeF  

            Ty už fakt tu letošní sezónu ukonči a začni zas až zimní přípravou ;-). Už ti letos chybí snad jenom nějakej drsnější pád a zranění…

        • Tomas94  

          O bezduších jsem uvažoval ale zatím z inančního hlediska pro mně nedosahnutelné

      • nox159  

        bud ti meri spatne meřak nebo vaziš 180kg nebo neumis na kole…

        • kubad  

          no vozim podobné tlaky :D a přední sem cvakl nedávno :D

          ale tada na 32mm galdě :D

          • nox159  

            predpokladal jsem ze se bavi o biku ale beru nenapsal to :)

          • JakeF  

            Jsi cvaknul galusku? Bych čekal, že vzhledem k hodně tupý profilaci ráfků to bude docela umění…

            • kubad  

              sem jel kamenitou stezku, několik varování kdy to šlo na ráfek mě donutilo zpomalit, ale cca 100m před koncem ( usek má asi 2km) že psst a durch – přední, dojezd domů po ráfku naštěstí cca 4km bylo to už na cestě domů, 80ml tmelu Notubes to vyřešilo :D galda zatím drží

          • Ondry  

            to chce fotku

        • Tomas94  

          No tak s váhou problém nebude no.. mám vždycky do 70 kg :(:D

          měřáky měří dobře foukám ruzně cestou na pumpách třeba po výmněně duše nebo tak. Takže bych neuměl jezdit jo :( škoda škoda a to mě to tak baví :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse