• milanfiala

    ahoj chtel bych jse poradit na kolik nafoukat plaste z dusi pri vaze 80–85 kg mma 26 placove 2,1 maxxis crosmarks ted tam mam 3,5 baru jak v predu tak v zadu dekuju za rady

    • Boris-1  

      tenhle plášť má doporučené tlaky tuším že 2,5 – 4,5 bar, takže tímhle tlakem nic nezkazíš. Já osobně vážím cca 82 kg a foukám přibližně stejně, akorát na zadní kolo dávám o trochu větší tlak. Jinak záleží na tobě vyšší tlak → lepší odval, menší pohodlí a naopak.

    • goofy  

      Kolik chces…

    • nox159  

      to je desně mooooc… :(

      • WD40  

        na kořeny a kameny do lesa je to moc, na cyklostezky akorát…;-)

      • Necris  

        Crossmarku nižší tlak stejně moc nepomůže a do extra terénu se moc nehodí, takže je to akorát.

    • kowox  

      Záleží jak a co jezdíš, na šotolinu a zpevněnou cestu asi tak akorát. Do bahna a deště + na kořeny a větve bych ubral někde na 3bar. Vždycky jde ale ufouknout…

      • maroked  

        Myslim že když maš plašt 2.1 tak jezdis asi vic v terenu tak bych tam nefoukal moc, videl bych to taky na 3 bary ale zas se kvuli valiveho odporu moc neutrapiš.Zase zaleži jestli jedeš v bahně a přes kořeny atd. a potřebuješ aby tě plašt podržel nebo je naopak sucho a jedeš po cyklostezce.(do­poručuju foukat dle toho kam pravě vyražiš nebo si nafoukat vic a v pruběhu ufoukavat).

        • nox159  

          Myslim že když maš plašt 2.1 tak jezdis asi vic v terenu :D

          videl bych to taky na 3 bary ale zas se kvuli valiveho odporu moc neutrapiš :D

          dobra rada nad zlato :D

      • nox159  

        3 atm na teren pokud clovek nevazi 120+ je blbost

        • roud  

          ale prdek 3 na 90 kilo chlapa pokud nechceš mít furt cvaklou duši jsou ok

          • nox159  

            75kg FF 2,0 a lehce pod 2atm napohodu :)

            • roud  

              s tím ale nejezdíš do terénu :O)

              • nox159  

                davam si na tom tolik terenu kolik je ho na ceskych zavodech… :D

                jinak vcera asi defekt na predku tak jsem to neresil (trochu to uteklo) a ze si skocim cca 60cm zidku a pri dopadu se to tak hnusne žvyklo ze jsem malem hodil drzku

                doma jsem meril tlak a jel jsem cca 10km na 17 psi :D (arch + NN 2,25" )

                ( bezne vozim v tech NN lehce po 2atm a naprosto v pohode – dal bych jeste trochu min ale bojim se o rafky tak foukam dost…)

          • MlokCZ  

            V partě dva cca 95–100kg. Oba foukají o dost méně než 3atm. (zhruba kolem 2,5) a nikdo z nich běžně necvaká. Vozí tedy 2,25 pláště, takže za 2,1 by to chtělo o chlup přifouknout (ale o málo, je to jen malý rozdíl v objemu).

            Jeden z nich je z party ve sjezdech dost často nejrychlejší i přes to, že jezdí HT.

            Oba vozí duše (jinak bych to ani nezmiňoval).

            Pokud někdo jezdí jako prase, tak pak cvakne duši i když tam bude mít ty 3atm.

            • MlokCZ  

              A na tom jeté terény jako např. žlutá z Lysé k přehradě, apod.

              • LuckyRider  

                ja jezdim 2,5 baru vzadu a 2,2 vepredu a po zlute dolu jsem necvaknul.. to kamarad je specialista na cvaknuti. na zlute to schytal 8 cvknuti na jeden devekt :D prosre nez zastavil tak to bylo jak cednik :D

            • roud  

              Mloku s tebou je to těžký tohle je taky dost odvislý od toho co jak jezdíš a taky od toho jaký máš pláště atd. jinak při 100 kilech bych nechtěl je na takovym tlaku jakej píšeš…

              • MlokCZ  

                Přesně od toho to je odvislé, co jezdíš. Jenže právě oni na tom občas jezdí pořádný terén (zvlášť v rámci HT).

                Tazatel je o hodně lehčí než oni a ještě k tomu nejspíš takový terén ani jezdit nebude (z pohledu, že by hrozilo častější cvakání).

              • Georrge  

                s výbavou mám 80kg a vozím na 2.25 (schwalbe, cili 2.1 realne) vpredu 1,8 atm a vzadu 2,2 atm :D sice necvakam bo nemam co cvakat (notubes) ale i tak si nemyslim ze bych cvakal… jezdim teren ale i obcas celoasfaltove vyjizdky… a fici to pekne :)

                • roud  

                  na asfaltu to musí bejt líný jak prase a ani s bezdušákama nevozim většinou tlak pod 2 bary…

                  • Georrge  

                    no fakt to jede dobře :) rozdíl cítím až když mi tlak klesne pod 1,5 pak už to klade trochu odpor… jako jasně, když to nabuřím na 3,5 tak to po asfaltu jede líp, ale je to hnusně nepohodlné. A rozdíl mezi 1,8 a 2,5 nepoznám. Nebo možná bych poznal, ale mnohem mnohem víc to ovlivňuje vítr… když fouká proti mě, tak můžu mít barů kolik chci a nejede to, a když mi fouká do zad tak i na těch 1,8 to valí parádně. Jakmile ale mám pod 1,8 tak dofoukávám na 2,2 a ono to během pár dní zase klesne, nějak mi ten vzduch furt utíká a tmel už to asi nedotěsní…

                  • Georrge  

                    jinak vepředu vozím tak nízký tlak proto, protože RaR byl při vyšším tlaku (2,5) na předku v terénu dost nejistý a ustřeloval, po ubrání na 2 se docela zklidnil (příště jdu ale do NN na předek). A vzadu zas kvůli pohodlí. Jinak s těmahle pláštěma jsem v zimě necvakal duše ani při tlaku 0,8 vpředu a 1,3 vzadu :) to jsem ještě duše vozil. Pravda ale je že jsem jezdil opatrněji.

                • Atilla  

                  V plné polní mám, tak 89kg. Ve předu 1.8 bar v zadu 2.0 bar. Pláště 2.3 – 2.5. Na silnici z vlastní vůli nevjedu a cvaknu tak 3× do roka. Na bezduších jsem zkoušel 2bar a 2× jsem to vyzul,takže zase jezdím s duší.

                  • roud  

                    mno ja myslím že 3× za rok cvaknout je až až ja za loňskej rok bez defektu ´tuk ťuk :O) s bezdušema vozím i nižší tlaky než 2 občas a nikdy jsem nevyzul…

                    • Atilla  

                      Já myslím, že jezdíš úplně něco jiného:)

                      • roud  

                        :O)

                      • MlokCZ  

                        To si taky myslim. K tomu bych se zeptal, co jsi jezdil za bezdušové řešení a při čem ho vyzul?

                        V extrému (třeba špatný dopad z velkého skoku) si dokážu představit vyzout i UST plášť na UST ráfku. Tak by mi zajímalo při čem se Ti to stalo.

                        • Atilla  

                          Při skoku do zatáčky, jsem to úplně nedotočil a byl pryč. A před tím jen při blbnutí, skoku ze schodů o 90stupňů, ale to bylo asi nízkým tlakem, protože se mi odlepila caffelatex páska.

                          Když jsem se o tom bavil s Hejníkem, tak mi říkal, že při agresivní jízdě to taky několikrát zul a proto jezdí s duší.

                          Ale jeho stylu se nikdy ani nepřiblížím a stejně se mi to povedlo.

                          • MlokCZ  

                            Díky za info. Přesně situace, kde bych to čekal nejvíce. A ještě to byla jen předělávka na bezdušové řešení. UST + UST je na tohle mnohem odolnější. Právě mi zajímalo, jestli jsi při opravdu agresivní jízdě nevyzul i UST + UST řešení.

                            Na fullech nejezdím ani zdaleka co Ty a vozím tam UST + UST řešení, tak obavy o vyzutí nemám vůbec. Spíš mi jen zajímalo, kde je pro UST + UST ta hranice do které to bezpečně lze vozit.

                            • Atilla  

                              No měl jsem jenom předělávku na bezduš, ale třeba Honza Vacek( ve 13letech 3. místo na crankworx whistler ve sjezdu) na bezduše UST+UST, taky nadává. Moc drahé, věčně rozpárané, atd.

                              Ale zase ten kluk je v 15 letech úplně někde jinde než 99% BF.

                              • MlokCZ  

                                Tak pro takové použití to chápu, že to může mít rozpárané snadno (ani nevím jaká tam je vůbec nabídka UST plášťů v superodolné kategorii třeba 1kg+ na plášť). Na XC-AM, tam je to pak přesně opačně, tam UST plášť je naopak o hodně odolnější než XC dušové šlupky (verze bez ochran).

                                A cenově je to drahé pro pořízení slušných UST kol. Na XC-AM se ale pak běžně nelikvidují (zvlášť když se to lehce předimenzuje a vozím na jednom fullu pro moje ježdění SX + Red Zone XLR).

                                Pak už ale cena UST plášť vyšší není. UST většinou jsou levnější než třeba dušové snake skin/double defense (které bych bral nevozit UST).

              • maajkee  

                No já mám těch 100kg a jezdím vzadu necelý tři a vepředu tak 2.6–2.7 a letos jsem cvaknul zatím jen jednou.

                A i když vím, že pojedu jen asfalt, tak tam dám lehounce nad 3atmosféry a jede to krásně a tolik to nekodrcá, 3.5 to už je pak kámen, ale třeba na hospůdkách jsem si všimnul, že to většina HK bajkerů měla nafoukaný a tvrdý jak beton :)

                • Carloss  

                  jo, taky mám 100kg a foukám na 2.5 baru a většinou pak ještě upouštím..:P jednou sem zkoušel, jak to jede skoro vypuštěný a na rozbitějších cestách to byla totální střela.. horekopcom jakbysmet.. fakt by mě zajímalo, kolik vozí špička

            • blisterexist  

              cvakání bude dost o technice

              • MlokCZ  

                To jistě bude. Když ale technika není nebo dojde k nějakému ošklivému přehlédnutí (stát se může každému) a vezmeš to třeba v plné rychlosti zadním (předním by to bylo většinou osudová a rovnou bys letěl) na šutr blbého většího tvaru nebo nějakou hranu, tak vyšší tlak stejně nic nezachrání.

                A také je to o štěstí. Tím narážím např. na jiš starší testování na Kokořínsku a konkrétně tenhle test u celopevňáku:

                http://data.mlok.net/CIMG0445.MOV

                Všichni jsme pro testování měli nafoukané pláště na max, aby neovlivňovali výsledky a nechalo se vše pouze na pružení.

                Kolo na videu bylo jediné nenafoukané na max a bylo tam myslím 30psi (tedy zůstal tam běžný provozní tlak).

                A cihla šla až na ráfek a to dost slušně. Ke cvaknutí přesto zázrakem nedošlo.

                Mimo testování by se takhle na překážku samozřejmě nikdy nejelo, to jen pro ilustraci, co to občas může nečekaně vydržet.

                • Carloss  

                  s pevnou jsem cvakal víc předek než zadek, nohama toho utlumíš hodně, rukama, pokud nechceš letět, tak moc ne.. jinak na ráfek se chodí často, určitě i na fulu pudeš na větším kořeni na ráfek.. ale na cvaknutí už to musí být rána jak cyp

                  • MlokCZ  

                    To právě vůbec ne. Většina videí z testování je na maximálním tlaku, ale nějaká na provozním nízkém jsem taky viděl a ani při odsezené překážce (tedy jezdec sedí jak poleno, což v reálu nedělá), tak až na ráfek to zdaleka jen tak nejde.

                    A i dlouholeté testování Bike magazinu ukazuje, že pro cvaknutí to nemusí být nijak extra velká rána. Stačí si zkouknout ty hodnoty z testu pro nějaké konkrétní pláště a moc to není. Samozřejmě v reálu tomu brání navíc nafoukání a od překážky musí být tahle síla z testu až na ráfku, tedy již po zatlumení.

                    Testovací metodika je tato:

                    „Beim Durchschlagtest fällt ein zehn Kilogramm schwerer Stahlkeil aus einer definierten Höhe in mehreren Versuchen auf den mit 2 Bar befüllten Reifen

                    (190 Gramm schwerer Butylschlauch). Die Grafik gibt die Höhe an, bei der es zum Durchschlag mit Luftverlust kommt.“

                    A ta výška pak bývá cca kolem 40–80cm.

                    A co to je 10kg závaží ze 40cm (to ještě žádné velké rychosti nedosáhne, zhruba kolem 10km/h) proti velké rychlosti a váze jezdce. Pouze to testovací závaží má pro cvaknutí právě ten nejhorší tvar, který to naštěstí v reálu většinou nemá (jinak by se cvakalo pořád).

                • maajkee  

                  Přesně tak, my nedávno jeli s partou spíš silniční trip, tak jsem dozadu nafoukal pro mě už dost a to 3.5atm a stejně při sjezdu z Lichnice (samej šutr) jsem to trochu víc pustil a ani to nebyla velká rána na to zadní a cvak. Takže vysokej tlak není spasitel.

                • blisterexist  

                  tjn nepozorností jsem taky cvakl, nebo na kamenitých pasážích s volnými kameny, tam je to vždy nebezpečné

        • noviisek  

          tohle jezdím a mám pohybuji se s váhou 90–96 a je to naprosto ok;)

          občas dávám i víc

        • maroked  

          Podle mě jsou 3 bary při 90 Kg idealni kdyz nejdes přimo do terenu ale das si vyjiždku na hory kde mas asfald polnačky a cyklostezky.

          • nox159  

            tak ja na MTB jezdim do terenu… tak asi delam neco blbe kdyz vsichni jezdi po cyklostezkach… :D

            • maajkee  

              mtb je právě dobrý svou univerzálností ;)

              • nox159  

                to mas pravdu ale nevidim duvot mrsit jizdni vlastnosti nesmyslnym tlakem… ;-)

                • roud  

                  hele každej si musí najít tlak co mu vyhovuje a najít kompromis mezitím kdy guma drží a jede u každý gumy systému kola i jezdce je to jiný…

                  • nox159  

                    kdyz se o tom bavime tak kolik ti udela na rychlosti + 1 atm? minutu na 30km? a kolik ti to udela –1 atm na jistote v terenu?

                    :)

                    jinak jo kazdy plast je jiny…

                    RK 2,2 – max 2atm

                    crosmark 2,1 – max 2atm

                    FF 2,0 – max 2atm

                    RR 2,1 – max 2atm

                    NN 2,25 – max 2atm

                    RoR 2,1 – max 2atm

                    moc jsem toho nejel no ale u zadneho bikove plaste nevidim duvod davat vice nez 2atm beru na 75kg jezdce + 15kg kolo + veci

                    tedka mi nejak unika predni NN vzdycky vyjedu na 2 atm a vracim se a mam tam neco kolem 1 atm a tam uz se to zacina trochu zvykat… ale porad jeste pouzitelne… jen vetsi skoky nad 40cm jsou o drzku…

                    • roud  

                      RK na bezdušáku 1,5–2 s duší 3

                      FF s duší podle toho co na nich člověk jede 3–5 barů s naprostym klidem zas ber že já mám 90 kilo bez věcí a ještě je potřeba brát v potaz to na co je pláš´t určenej pokud s nim jezdíš něco jinýho tak se neni čemu divit že potřebuješ jiný tlaky…

                      • nox159  

                        na co je vlastne FF urceny… pokud si ho vozil jako slicky pro jizdu na silnici tak se tomu tlaku nedivim…

                        jinak 5atm trha rafky :D ( teda aspon moje :D )

                        • roud  

                          5 atm jsem vozil na silnici do lesa většinou 3 ale i s těma 5 jsem vjel do lesa a žiju

                          • nox159  

                            na zavody tady u nas idelani FF na 2atm a nikde mi ani jednou nehrabl a jede porad dobre…

    • Inphantille  

      Ja sem normalne najezdil 1000 km a mel jsem predni i zadni nekde kolem 1,5 bar :) sedelo to hezky a ani sem to nikde necvaknul. Na zadnim jsem mel osmu jako krava, ale duse drzely… Ale foukam tedka ty 3 bary a naprosta spokojenost. Mlada ma 1,7 plaste a foukame na 4 bary, aby byla rychlejsi, v terenu jede stejnak tak pomalu, ze ji to moc neovlivni komfort jizdy :)

      • maajkee  

        Možná že jezdí tak pomalu protože má kurevsky trvdý pláště a v terénu se na tom skoro jet nedá :)

        Já foukám přítelce na nějakých 1.8 vepředu 2 vzadu max a v terénu jezdí daleko líp, než když jí pneu foukal ještě fotr aby byly tvrdý jak beton :)

        • Inphantille  

          Jako je to fakt. Ja si myslim, ze ty moji by spis pomohlo par panaku rumu, aby ziskala lepsi stabilutu a prekonala urcitej strach z proklouznuti, sklouznuti a podobne :) S ni jezdim prevazne silnice, cyklostezky, polni… proste tvrdsi povrch. Jinak hrozi ze mi klesne tep pod hranici vedomi :) Ale na silnici kdyz chytne vzduchovou kapsu utvorenou mou 103 kg malickosti tak na tech tvrdejch plastich svistime jedna radost.

          • maajkee  

            S těma panákama rumu opatrně, moje drahá jednou po dvou pivech a jednom panáku odhodila strach a při sjezdu k naší chalupě se mě snažila držet než přišla první zatáčka a už jsem za sebou jen slyšel rachot, pak ticho a pak nadávky a výsledek totálně sedřený koleno :) Od tý doby už je zase opatrná :)

            • Inphantille  

              Plne s tebou souhlasim. Minulej patek jsme po vyjizdce poslali do krku 5 piv a z hospody je kopec dolu po silnici a mlada to zadupla jen predni brzdou a chvilku drandila jen na prednim kole. Clovek by neveril, ze natolik zajeta vec jako je npr. brzdeni se po par zejdlikach vykouri z makovice :) Jeste ze neprelitla pres riditka, to bych urcite odnesl ja, ze jsem ji dovolil pozrit toliko chmelu a zodpovedne nezakrocil zavcasu :)

            • MlokCZ  

              Troška alkoholu pomoct může, ale musí to být jen opravdu v decentní míře a velmi opatrně s tím.

              U mě funguje dobře 1 velké pivo a úplně maximálně jedno velké a jedno malé. Pak se uvolním a zajezdu většinou v technickém terénu o dost lépe (a ještě stále mám soudnost a koordinaci pohybů).

              Jakmile to překročí určitou hranici a to klidně poměrně nízkou (u každého jinou), tak je průšvih.

              • Inphantille  

                Pred jizdou BeerDoping? To musim odzkouset, u me to pravdepodobne bude to jedno pivo max. Ja mam takove pravidlo, ze je jedno kolik (1–3 vetsinou podle chuti), ale az ve finalni stanici, takze stavim vylozene kousek od baraku, kde se rehydruju :) Samozrejme ze tech 5 kousku bylo prehnany, hlavne me to silene unavilo a tech par slapnuti k baraku bylo za trest.

              • maajkee  

                To já při jízdě snesu jej jedno na žízeň a doplňení iontů, jak si dám dvě, tak už mám dřevěný nohy a já třeba s psychcikým blokem problémy nemám i za střízliva se pouštím občas do věcí, který nemůžu dát :)

              • nox159  

                alkohol bych do toho netahal…

                ja treba potrebuju chvili jak se rikame na „rozskakani“ cca 30 min jezdeni v terenu mi staci na to abych se dostal do pohody a byl si jisty…

                idelne jsem v nejlepsi skakaci nalade jak se vracim z cca 1,5h vyjizdky energije porad dost… a clovek je poradne rozjety… pak se nejlip zkousi nove veci…

    • Stylic  

      Ja pouzivam race 2.1 taky, protoze jezdim vetsinou v terenu, ale sem tam i po silnici. Na silnic bys mel mit priblizne 2.5–3 a do terenu tak 3.5 max 4 ideal :)

      • JakeF  

        Jakože do terénu víc? Včera jsem jel cca 1,7atm v obou kolech a když nám do toho zapršelo, tak jsem si říkal, že jsem měl jít ještě níž…

      • nox159  

        Na silnic bys mel mit priblizne 2.5–3 a do terenu tak 3.5 max 4 ideal :) neformuloval si to blbe? :D

    • urraco2  

      Nikde jsem nenašel problematiku uskřinutí ventilku při podhuštěném kole. Jinými slovy posouvání duše v ráfku mající za následek uskřinutí ventilku a tím pádem „píchnutí“. Vím, že tomu zabrání nahuštění „natvrdo“, ale mám pocit, že tlak, kdy k posunu duše nedochází už je za hranicí komfortního ježdění, aspoň u mého kola…Díky za poznatky

    • tux  

      Taky se zeptám..

      Mám Ritchey Z-MAX 2.1, mělo by se do nich foukat 3,1–4,2, ale když do nich nafoukám jen 2,5 tak je to hrozně tvrdý a nepohodlný. Je to normální? Nebo mi nefunguje tlakoměr? xD

      • lukas aka mitro  

        to jsou max. tlaky dane vyrobcem plaste. Foukat muzes kolik chces. Zpravidla tolik aby se ti plast nezvejkal, neprorazel si ho a pritom jeste trochu „pruzil“ a tim mel dostatecnou rpilnavost k povrchu..ja foukam tak 25–30psi (1.7–2atm).

        Taky je vhodne zkontrolovat na jaky max. povoleny tlak mas rafek at predejdes necekanymu prekvapku. Jo, a vyssi tlak automaticky neznamena, ze to jede lip:)

    • Chlebovnik  

      Vždycky foukám blíže horní hranici tlaku pláště, páč chci aby to pěkně valilo. No problemo.

      • Slavoš  

        S těmi tlaky se to možná bude pěkně valit po asfaltu,ale zkus vjet do podmáčeného terénu a třeba změníš názor a rád upustíš.

        • ClAyD  

          Co podmáčenej terén, stačí i pár kořenů…

          • Chlebovnik  

            Stačí nejezdit jak kokot a umět číst terén.

            • JakeF  

              To jsou kecy :D. Pláště jsou od toho, aby pracovaly, s nabušeným pláštěm v terénu nikdy tak rychle nepojedeš, ať budeš číst terén jakkoliv. Nehledě na to, že vysoký tlak má význam na valivý odpor prakticky jenom na asfaltu a hodně hladkých cestách.

              • Chlebovnik  

                To je ale přeci individuální. Záleží na tom, kdo kde jezdí, kolik váží, co má za pláště apod. Když jezdim z 80% po zpevněných cestách, tak si přece nebudu foukat 2 BARY, aby se mi ten plášť lepil na asfalt, ne?

                A když už pak vlítnu do lesa, tak nejedu jak kokot, ale vim, že si toho nemůžu „tolik dovolit“ a žemusim brzdit dřív a do zatáček to nemůžu tak klopit, ale pořád se mi to celkově vyplatí foukat to víc. Tečka.

                • Kouba_2005  

                  A jakej na tom asfaltu teda čteš terén? :-)

                • JakeF  

                  A vidíš, já i na asfalt foukám lehce pod 2atm dozadu a tak 1,6atm dopředu… Jinak je to děsně nepohodlný, celkem uvažuju, jestli kvůli tomu nevzít i nějakou pohodlnější silničku, Roubaix nebo Synapse… A rychlost ten nižší tlak zpomaluje spíš pocitově, než nějak reálně, posledně, co jsem jel čistě asfalt, tak to bylo kilo s průměrem 28,8km/h a to jsem jel celkem na pohodu… Možná s dušema to bude znát víc, ale stejně to nebude nějak zásadní.

                • lukas aka mitro  

                  No jo..kdyz ale u nas v terenku si muzu vybrat jestli to poslu mezi velke sutry nebo mezi velke sutry:DD A i tak nefoukam vice nez 35psi:)

            • ClAyD  

              Nejezdit jak kokot??? Ty si se mnou snad někdy jel nebo co? A „umět číst terén“ zní spíš jako obhajoba extrémně nízkých tlaků…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse