• RomSva

    Zdravím

    Nějak na netu nemůžu dohledat co je špatného na titanových niplích.

    Samozřejmě nejsou nejlevnější, ale v celkové ceně výpletů to není až taková darda. Materiál pevnější než hliník, inertní vůči chemii, váhové daleko pod mosazí.

    Takže co je tedy špatně? Na alíkovi jdou koupit za celkem rozumný peníz.

    • Cavendish  

      Pošli odkaz :) o nich se zatím nic neslyšel

      • Vilém  

        To vubec neni zadna darda, dat 50,– za nipl. To se mi sprajcuje i u dratu, natoz u niplu.

        • Cavendish  

          Teď sem to chtěl napsat taky ;) 50 za nipl je ultra úlet

          • RomSva  

            Slušné niple taky nejsou zadarmo.

            A tady je to váha daleko od osy otáčení. Lidi utrácí na kole za větší hlouposti.

            Cenu prosím neřešit. Spíš mě zajímá ta technická stránka věci.

          • Charlie_R  

            50 za nipl je v pohodě. Co cena zubního implantátu? Materiálu asi tak stejně a cena několik tisíc. Zubaři si hezky mastí kapsu…

    • Nimrod  

      před mnoha a mnoha lety je nabízelo tune, jestli se dobře pamatuju… holt to nahradil hliník, hmotnost nižší, cena o moc nižší

    • scortis  

      Kolik váží mosazný nipl, gram? Tak to máš na obou kolech třeba 60 gramů (titan bude cca půlka, tedy úspora 30 gramů), absolutně nevidím důvod tam dávat cokoliv jiného než mosaz, jelikož hliník není zrovna z nejodolnějších a titan s blbým tepelným zpracováním může taky docela snadno rupnout.

      • Jakobo  

        60 g u mosazi, 20 g u hliny na 72 dratu. U Ti ta hmotnost bude mozna 30–35 g, tezko rict, takze usetri s bidou 30 g, spis mene, souhlas. Je to nesmysl. Hlinou sjem si prosel, spis jak praskani je problem zapekani zavitu a droleni niplu pri jizde v zime v soli. Chromovana mosaz je funkcni a spolehliva klasika. Na jezdeni mimo zavody mistrovstvi CR neni potreba vymyslet ptakoviny.

        • scortis  

          Navíc kdo dneska vozí na kolech 2×36 špejlí, takže váhová úspora bude u většiny ještě něco nižší.

    • novas752  

      Slyším o tom poprvé, problém tedy bude už v tom.

      Trochu těžší než hliník, trochu lehčí než mosaz, mnohem dražší než dobrá mosaz (a i hliník). Takže k čemu to vlastně je? Člověk co staví kola na odolnost/spoleh­livost/snadný pozdější servis vezme mosaz a zdar, člověk co staví kola na váhu vezme hliník a zdar, pózér vezme něco jiného než obyčejný dráty a niple. Tak k čemu vlastně titan?

    • jecnak  

      Jako u spousty jiných věcí z Ali bych si nebyl vůbec jistý, zda je titan přítomen. Možná hliník? Stále nepřítomen.

      • R-A-D-I-U-S  

        Možná i je. Nicméně, skoro lepší by bylo ty niple udělat z nerezu, protože hmotnost by byla stejná jako z mosazi.

        • scortis  

          No myslím že niple z mosazi jsou právě proto abys s nima byl schopný ještě někdy otočit, jelikož mosaz po oceli klouže dobře, nerez x nerez je třeba docela bída.

      • Pikaču  

        Přesně. Když už tu resim takovou věc tak bych to rozhodne nekupoval na aliexpressu nebo obecně v číně.

      • Atilla  

        Z Ali jsem koupil na kempování dost věcí z titanu a opravdu to je titan. Čína a Rusko ho mají dost. Za to věci z titanu z USA jsou extrémně drahé, protože ho mají málo.

        • nooski  

          A když potřebují v USA hodně titanu, tak ho koupí v Rusku (v SSSR) viz. SR-71 :-)

        • Zdyn  

          No je rozdíl, jestli si kupuješ lžičku z titanu z Alíku a nebo potřebuješ materiál s potřebnými certifikáty na nějakou výrobu. Pak ten rozdíl v ceně není nijak závratný (respektive poměr rozdílu cen je stejný jako u ostatních materiálů), pokud ti teda čína bude schopna vůbec potřebné dokumenty dodat.

          • Atilla  

            V Číně umí úplně všechno a když poptáš a budeš mít kontakty, tak si myslím, že bez větších problémů dodají třeba Ti GR.2. A ten titan zrovna na niplech i kdyby byl šizený, tak musí být pevnostně o kus dál než ALu.

            • Georrge  

              Presne… a rekl bych i o kus dal nez mosaz. Ale ne ze by to melo nejake realne vyuziti. Zesileny drat by to mozna snesl, ale vytrhlo by se to z rafku :) mozna reseni pro nekoho komu furt praskaji niple (pokud teda nekomu praskaji mosaz niple).

              • scortis  

                No on je obecně titan hrozně přeceňovaný materiál, reálně se hodí hlavně do vysokoteplotních aplikací a tím nemyslím letní tropy v Praze ;) ale trochu vyšší teploty a pak do aplikací kde je potřeba chemická odolnost. Na nože, kola a nevím co dalšího si to lidi stejně kupují spíš na flex :D

            • Nimrod  

              kupoval jsem na ebay z číny gr. 5 :-)

            • Zdyn  

              Netvrdím, že to v číně neumí. Píši, že pokud chceš materiál s potřebnými certifikáty, pak není v ceně výrazný rozdíl mezi USA a Čínou. Bavíme se o opradovém průmyslovém použití, kde je použit titan pro ssvoje přednosti a musí se za to ručit.

              • Atilla  

                A teď hádáš, nebo víš? Protože výše píšeš, že netušíš zda to vůbec Čína umí.

                • Zdyn  

                  Vím, děláme agregáty i samotné dílce do letadel. Nenapsal jsem, že netuším, ale psal jsem: pokud je čína bude schopna dodat. Tím jsem myslel v potřebném rozsahu a bohužel i důvěrhodnosti.

                  Pak už rozdíl v ceně nebude nijak závratný.

              • roud  

                Já bych řekl že v ceně je poměrně dost velký rozdíl ! Jinak číňan dodá material s jakymakoliv papirama to jestli to sedi n3bo ne je uz jina věc. Ale potíž je v tom že většina zákazníků z evropy nechce materiál z číny a do chemie a jádra je to zakázaný :D

                • Zdyn  

                  To je právě o té důvěryhodnosti dokumentace. Jak píšeš, tak číňan ti pošle papír, jaký si budeš přát (zjednoušuji). To je ten důvod nedůvěry a zákazu používání.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.