• Flier

    Po zimě jsem se pokusil centrovat zadní kolo, ale nepohnu s (Al) niplema. Máte tip jak to rozchodit ? Nejde mi to, ani když ty ztenčované dráty nad klíčem chytnu kleštěma. Zkusil jsem po drátu pustit kapku WD, ale nic.

    Kolik je u ráfků Ritchey OCR „povolený“ probrus od brzd ?

    0 0
    •  

      jo chlape tak to je docela možný, že už s tim nepohneš ani když tam naleješ cokoliv. Lepší než WD by ,možná byl Concor a nebo obyčejná brzdová kapalina do auta, pod tou taky povolí dost (i barva, tak bacha na to). Maximálně to skončí tak, že na to vezmeš kleště hehe.

      0 0
    • MartinXC  

      Zatuhlý niple jsem měl taky, nakonec pomohly nůžky – vystříhat výplet a dát nové dráty s niplema. Pomáhat kleštěma nemá smysl, dráty se poškodí.

      0 0
      •  

        Jasně že jsem nemyslel to povolovat kleštěma. Jak si řekl sám, je nejlepší to vyštípat a udělat znovu.

        0 0
        • Gatier  

          He, he, he.

          0 0
          • djano  

            Sused tiez musel vycvakat komplet vyplet a do smiechu mu nebolo… A to kupoval dost drahe Al niple, lebo chcel farebne eloxovane, spice Sapim.

            0 0
            •  

              Před časem v RH Plzeň jsem viděl jednoho nejmenovaného mechanika vyštípávat dráty na jednom kole. Ráfku nebylo nic, nábě taky ne. Tak jsem se ho ptal, jestli to jako nejde povolit. On mi na to řekl:" Jde… " :-))

              0 0
              • McBlacky  

                to není nic nového, já jsem v létě zrakvil přední kolo na půjčeném horáku u známých na chatě a když jsem ho chtěl nechat přeplést, tak mi ten chlapík řekl, že v případě levných drátů, je to levnější vyštípat, než rozplétat – cena nových drátů byla menší než cena práce na rozpletení. A to bylo na čmor vrchovině – takže žádný drahý servis.

                0 0
                • Žanek  

                  Pochopitelně…Obyč drát stojí 2Kč i s niplem (Hvězdonice). A navíc, použít staré dráty s novým ráfkem je kravina, starý výplet může začít praskat, není tak pevný a to ti je potom nový ráfek k h***u. Taky se vyhneš kecům typu „nechal jsem si tady udělat nový kola a po měsíci mi začaly praskat špice v zadním kole“…

                  0 0
                  • vlk  

                    no tak nevím -myslím že dráty s označením H -Hvězdonice jsou dost kvalitní.Jezdil jsem DT swis čtyřlístky a Hvězdonice-vše kvalitní nerez jediné co prasklo byly 2dráty dt swiss.

                    0 0
                  • vlk  

                    Jinak myslím že ty H teda 2kč nestojí.U nás před 5 lety je běžně prodávali za cenu DT.

                    0 0
                    • speedy gonzales  

                      ale stoji.. myslim ze si tady tak trochu nerozumite-predchozi kolega mluvi o normalnich dratech,ktere fakt praskaji jak na bezicim pasu a je jedno jestli je to favorit,treking nebo horak a vy se bavite o nerez

                      0 0
    • vili  

      jeste na to zkus treba kofolu,delal sem v pivovaru a pouzivali to tam na cokoliv co neslo povolit.nech to tam pres noc

      0 0
      • Otto  

        funkční složkou je obsah kyseliny fosforečné.Takže to není až taková netechnická rada. Hliník na niplech je naho… Ušetří se pár gramů a jsou z toho jen problémy.

        0 0
    • MARIN  

      U Al niplu celkem bezna vec. Rozchodit to mozna uz nepujde a kdyz to budes porad zkouset tak ukroutis drat. Nedavno jsem nechaval prepletat kolo a z 32 jsem musel 4draty prestipat byli s niplama srostly :)

      0 0
      • kovar  

        to jsou mi veci,tak tohle by meli ucit uz v gramhonicske materske skolce.

        0 0
      • lubos  

        A kdyz se na ne da pri vypletu vazelina to nepomuze ? Nebo se pak uvolnuji az moc ?

        0 0
        •  

          To raději nedělej. Jestli chceš něco při vyplejtání namazat, tak dosedací plochu mezi niplem a ráfkem. Naopak, pro tvrdost a stálost výpletu se leckdy ještě závit zakapává barvou nebo Loctitem.

          0 0
          • Gatier  

            Tak, tak! A to sa ma tu niekto pytal, preco nie je dobre jazdit hlinik v zime :-) Este nejake otazky?

            0 0
            • lubos  

              hej, nerozumiem ako to suvisi s tym loctite a zarastanim.

              0 0
            • martt  

              gatier tu s Tebou nesuhlasim. Ja niple namazem aj nove a pri kazdom centrovani kvapnem aj do neho olej aj medzi nipel a raf. Samovolne sa to urcite neuvolni pokial su rozumne napnute.

              Pre styk hliniku s ocelou je imho bezpodmienecne nutne to namazat inac to zrastie dohromady – tusim sa to vola nejak ako elektrolyticka difuzia alebo tak nejak.

              0 0
              • martt  

                a este si to potvrdim tymto

                Spoke threads and spoke holes in the rim should generally be lubricated with light grease or oil to allow the nipples to turn freely enough to get the spokes really tight.

                Pise to Sheldon Brown na http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html co je pre mna uz roky biblia ako postavit dobre koleso.

                Navyse sa to pise aj v knihe „The bicycle wheel“, ktora ma 200 stran iba na temu bicyklovych kolies.

                0 0
                • Palo TT  

                  Si to nedocital cele? :) Ten text pokracuje takto: This is less important than it used to be due to the higher quality of modern spokes, nipples and rims, but it is still a good practice. In the case of derailer rear wheels, only the right side spokes and spoke holes need to be lubricated. The left side spokes will be loose enough that it will not be hard to turn the nipples even dry, and if you grease them they may loosen up of their own accord on the road.

                  Ja niple nemazem a zatial som s tym problem nemal. Ale nepouzivam hlinikove.

                  0 0
                  • martt  

                    docital som to cele.

                    Pise sa tam ale „but it is still a good practice“. :-)

                    V kazdom pripade podla mojich vlastnych skusenosti sa sami od seba povoluju iba velmi volne niple.

                    Na druhej strane som sa stretol uz s kopou totalne zapecenych niplov – nie hlinikovych ale na lacnych bikoch s pozinkovanymi spajlami. Takychto bikov mame doma niekolko – jazdime na nich do skoly apod. aj v zime v soli.

                    Takze moja rada vychadzajuca z vlastnych skusenosti je pred kazdym centrovanim trcha oleja do nipla aj na styk nipla a rafiku.

                    0 0
          • lubos  

            No, kdyz loctite, tak to vyjde na stejno jako kdyz sroste nipl s dratem :)

            0 0
            • MARIN  

              No pokud by se tam dal ten modry popr. zeleny Loctite primo na pojisteni sroubovych spoju tak by prave naopak mohl tomu srustu zabranit :)

              Ale vazelinu na niple opravdu NEEEE!!!

              0 0
              • Vilém  

                Osobne jsem na klasicke niple daval modry,sly povolit dobre.Al niple jsem prokapal z obou stran brzdovkou,nechal par dni ulezet a pak jsem je vsechny az na jeden povolil.Bylo to na ztencovanejch dratech,musel jsem je chytout pres hadr do klesti,jinak bych z nich udelal sroubovici.

                0 0
            • Smazaný účet  

              I hůř. Zelenej je fakt brutal držák. Jediný čim ho rozleptat je autogenový nahřejvání… :)

              0 0
    • Flier  

      Tak jste mi tu napsali přesně to, co jsem očekával :) Al niple už asi zkoušet nebudu. Jen mi je dost líto rok starých drátů DT Revolution :(

      0 0
      • MARIN  

        No nenechal bych se timhle odradit. Sice jsem musel par dratu prestipat (viz prispevek vise) ale zase sem na to v kombinaci zrovna s dratama DT Rev. nemusel 2roky temer sahnout a prepletal jsem jenom proto ze jsem proste nesehnal DT Rev. v pozadovane delce a s rozumnym terminem dodani :(

        0 0
    • Daf  

      To se mi take stalo. Ale jen u nekolika dratu. Nechtel jsem si znicit ty draty. Tak jsem stipackama podelne rozstipnul ten Al nipl a pak uz to slo povolit sroubovakem zvrchu. Dal jsem jiny nipl a pak uz jsem mohl centrovat. Takze timto zpusobem by se daly tak aspon usetrit ty draty.

      0 0
    • scret  

      Kdyz jsme u tech Revolutionu, kde se daj sehnat nejlevnejc? Ted se prej zdrazily az na 20kc/kus.

      0 0
    • enjoy  

      co mam teda delat kdyz chci cerny niple?musim pocitat s tim ze za nejaky cas budu muset vystipat draty?

      0 0
    • alinceb  

      Trošku oživim tohle vlákno.

      Plánuju zaplést kola na novou fixie a chci použít černé špice. Nevíte, jestli existuje levnější varianta než DTswiss? Na jedno kolo sem zaplétal špice od Marka a ač nerezky, tak byly za supr cenu (4 nebo 5 K/ks). Nevíte, jestli dělá Marek i černé špice a kde by se daly v Brně koupit popř. za kolik…? Minule jsem je kupoval v Brandýse u Sváti, ale to mám teď krapet z ruky…:)

      0 0
      • Mamut  

        Robi. Mam 2mm cierne od Marka a bez problemov.

        0 0
      • Vilém  

        Cerne dela. Zalezi jak spechas, ale pokud to nemusis mit zitra, tak staci zavolat k nim do fabriky a i v kusovem mnozstvi ti poslou temer jakoukoli delku.

        0 0
        • alinceb  

          Dá se říct, že na to nespěchám. Mám už ráfky i náboje doma, ale oboje půjde ještě do lakovny…

          Černé niple ale asi nedělají, co? Btw. když mi to budou posílat, tak to budou zas prachy navíc za poštovné a dobírku, tak abych se pak nedostal na cenu černěných nerezových DTček. Nebo se dá nějak domluvit platba předem na účet? Nevíš, na kolik vyjdou černé nerezky?

          0 0
    • kyl  

      Chci se zeptat zkušenějších,budou tyto Niple použitelné s těmito Dráty

      0 0
      • kubad  

        jo budou, ale proc tam rvat niple dt a jeste tyhle mega drahe kdyz to s sapima bude fungovat lip a stoji polovinu?

        0 0
        • kyl  

          Najdeš mi jiné červené se šestihranou hlavou?Líp se to centruje navíc když musím drát držet klíčem aby se netočil do vývrtky.

          0 0
          • Vilém  

            To si chces zaplitat kola na toho mereka? Neni to krapet zbytecny, rvat tam draty za 70/ks, ktery v podstate nic neprinesou?

            0 0
            • kyl  

              Dráty tam už jsou,kola na nich byly zapleteny,jen chci dát červené niple a jediné šestihrané co jsem našel jsou ty DT.

              0 0
              • kubad  

                aha, tak dej originál Sapim, bude to líp fungovat než ty DT a když se to dotahne opatrně, tak na niplech nezanecháš žídné stopy

                0 0
                • kyl  

                  V čem budou ty DT horší než Sapim kromě ceny?

                  0 0
                  • kubad  

                    Sapim má v kompletu s niplama trosku upravený zavit s DT se to povoluje, musel bys to zalepit, ale je zase fakt že ty niple co sis vybral mají v sobě lepidlo

                    0 0
                    • kyl  

                      No,uvidím,hliníkové niple mají všechny stejnej průměr hlavičky?Že bych si vyrobil speciální šroubovák kterej bude jak zabírat do drážky tak držet nipl po obvodu aby se mi nevysmekával.Na­měřil jsem 6mm průměr.

                      0 0
                      • kubad  

                        na to existují přímo nástavce :D

                        0 0
                        • kyl  

                          Máš odkaz,sice jsem našel nějakej šroubovák Sapim i s podavačem niplů ale obrázek byl malej.

                          0 0
                        • Patar  

                          Nehodí se do všech ráfků

                          0 0
                        • kyl  

                          S takhle upraveným šroubovákem by to mohlo jít taky dobře ne?

                          0 0
                      • Patar  

                        Záleží na tom , jak velké otvory ve vnější stěně ráfku máš , aby Ti dovolily sklon nástroje.

                        0 0
                        • kyl  

                          To ještě musím poměřit.Jinak šroubovák bych udělal ze 6mm kulatiny dole zbroušené přesně tak aby zapadla do drážky v niplu.Na konec nalisuju trubičku která bude zajišťovat že se šroubovák nebude smekat a nerozdrbe drážku.

                          0 0
                • kyl  

                  Tak jsem objednal ty Sapim.

                  0 0
              • Vilém  

                Aha, takze jen niple, to pak ano. Osobne by se mi s tim preplitat nechtelo:)

                0 0
                • kyl  

                  Na to bych se taky vykašlal,takhle si to dám do centrovací stolice,nastavím budík,vytočím nipl,natočím novej na stejnou hodnotu na budíku,pak celkově doladím.

                  0 0
                  • Vilém  

                    S tim 6ti hranem a aku sroubovakem by to mohlo jit vcelku rychle, to zas jo.

                    0 0
                    • kyl  

                      Hlavně nemusíš mít strach že se čtyřhran nějak posere nebo klíč při utahování kousne.

                      0 0
          • kubad  

            no když myslíš, ***** se s těma plochýma drátama je za trest,

            přínos nula, funkčně spíš horší protože ty dráty nemůžeš napnout jak potřebují, neumožní to ráfek, cena 3× vyšší a dát to na tu čínskou mrchu je fakt zbytečné, Revolutiony, nebo Sapim Laser udělají stejnou službu

            0 0
            • kyl  

              Není to tak hrozné,výplet byl po koupení posunutej na stranu a přecentrovaval jsem to na střed.A chci měnit jen niple,kola byly s těmi dráty koupené.

              0 0
    • xshreck  

      Ted pri zavode jsem blbe doskocil a praskl mi nipl u vypletu Magic s dratama sapim cx ray. Staci nahradit jen praskly nipl?

      Jinak mam to jako bezdusi, takze odmotat pasku a nalepit novou co…

      0 0
      • kubad  

        jo jo

        0 0
        • xshreck  

          jeste ze mam vic pasky … a jeste mi uece bedna :D kurna tj zase smula :D

          0 0
          • kyl  

            Tak to máš blbé,stalo se mi to samé před týdnem ale ne při doskoku ale otočil se klacek do výpletu a utrhl jeden nipl.Ani jsem kolo nevytahoval z rámu,stačilo otočit na záda,vypustit,od­tlačit plášť a pásku na stranu v místě poruchy a dát novej nipl,dotáhnout.Po přetočení místa dolů,vypadla utržená hlavička,srovnat pásku a nafoukat.Práce na 5min.

            0 0
            • xshreck  

              potrebuju aby mi NT paska drzela pak vzduch, to nepujde

              0 0
              • kyl  

                Ještě že tam mám duše,opravit se to tak dá i venku pokud má člověk ten nipl a klíček sebou.

                0 0
                • xshreck  

                  no na závodě určitě budu t ahat centrklíč, niple, dráty…

                  jinak neví někdo, jak dlouhý má být u drátu závit? Přijde mi, že se zlomil drát i nipl.

                  0 0
                  • kyl  

                    Myslím tu opravu tak všeobecně,na závodech to nemá smysl.Závit u všech drátů co mám doma je 10–11mm.

                    0 0
                    • xshreck  

                      jojo, ale s taháním niplů bych se nějak neto… ale máš pravdu že by to spravit šlo.

                      Takže mám přesně 10mm, drát je kousíček pod kalíškem v ráfku…

                      0 0
    • Pavel63  

      Ahoj.

      Nechtěl jsem zakládat nové vlákno, tak dávám sem. Praskl mi drát, chtěl jsem vyměnit, ale moji blbostí mi spadl nipl do karbonového galuskového ráfku. Nejde ven. Hraji si s tím již celé odpoledne. Malé otvory. Poraďte prosím nějaký fígl (je hliníkový). Pokud ho tam nechám, hrozně to rachtá. Mám v úmyslu vyvrtat větší díru do ráfku (na místě vkládání niplů ->na straně kde se lepí galuska). Je to dobrý nápad?

      Díky moc.

      0 0
    • Pavel63  

      zkouším, ale nejde. Není o tolik větší a vnitřní profil není úplně kluzký. Mám u toho spoustu drátků a jiných nástrojů, ale je to špatný.

      0 0
      • kubad  

        obrátit otvorem dolu a třepat a třepat on vypadne jen 1× sem lovil :D jak ty

        0 0
    • Pavel63  

      Budu tedy zkoušet dál. Už jsem si říkal , nechám ho tam, stříknu pěnu aby se zafixoval a neřeším, ale je mi to proti srsti.

      Jdu na to. Hezký večer.

      0 0
      • tomxxx  

        To vyklepes. Jednou mi pomohlo kolo roztocit v centrovaci stolici. Klepal.sem jako ***** nekolik minut a pak sem prisel, roztocil a byl venkum…

        Pak jeste pomaha strcit do diry na ventilek sroubovak, dosoupat nipl ke sroubovaku, vytajnout sroubovat a nahmatnout nipl zahnutou pinzetou…

        Nekdy ten nipl preskakuje diru a proste nejde ven.

        0 0
        • Pavel63  

          HOJ.

          Je to venku!

          Včera dráty, udělátka, zoufalost, hledání pily na rozřezání ráfku.

          Dnes vysavač. Mocný nástroj. 1 minutu práce. Jen jsem ho zapomněl předtím vysypat. Ale mám, co jsem potřeboval.

          Díky za povzbuzení.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.