• B-I-K-E-R

    Zdar myslíte že bych měl jít do titanové vidle ? Jezdím xc a pár maratónů. Mám 60kg , je to poznat že to průží nebo to je něco jako normal tvrdá dík

    0 0
    • McBlacky  

      za ty prachy? asi ne, už se to tady řešilo. to jsou ti vidle s váhou 1,2 moc težký :-)

      0 0
      • Mamutt  

        Kdyby byla do 10000,–, šel bych do ní taky. Kolo s pevnou je vždycky raketa, a zkus na titanovém monolitu hledat vakl ;) No má to něco do sebe. A Morati je navíc krááásnáá… Žireček mě ale navnadil na pevnou ocel od Sfinxe (do 5000,–), měla by být dost solidní. Prý ocel Nivacrom (nedělaly se z toho Ritchey rámy?), ani útlumové vlastnosti by nemusely být z nejhorších. Dneska jsem jim psal (mimo jiné i o fotku), tak snad v týdnu odpoví.

        0 0
        • zirecek  

          raketa je to správné slovo! Ještě na to dat dvojpřevodník a je z toho stíhačka, :-). Ale dle gusta každého soudruha, ve sjezdech z hrebenovek ale ocisten na n-tou… Tezko dnes volit, kdyz jsou vidle s lock-outem.

          0 0
          • Mamutt  

            No právě. U mě to rozmýšlení zanedlouho rozhodne „dostupný materiální základ.“ Takže pak buď trvale zamčený Sfinx za 4, nebo občas odemknutelný Duke Race za 13.

            0 0
            • zirecek  

              no, zalezi v jakem terenu se povetsinu roku pohybujes.

              0 0
              • Mamutt  

                No právě že jezdím úplně všude ;) Dofám, že se povede ten Duke na dlouhé štreky a toho Sfinxe bych si pak časem nechal přidělat jako druhou vidli na lehounký předek. Cena se mi zdá, že za to doopravdy stojí (psal jsi, tuším, že jste se dohodli na 3800,–).

                0 0
                • zirecek  

                  na www sfinxe je cenik. Stoji 3,5k. Nejde o domluvu, to je jimi dany cenik. Pouze kdyz i objednavas ram, tak platis snizenou cenu za vidlu (2,8k).

                  0 0
            • Včelda  

              Kdybys chtěl, tak mám volného Duka Race 03, což je to samé co 04. Ježděn jako hobby.

              0 0
              • Mamutt  

                Když mě se líbí 04 kvůli novému designu. Kouřová barva, a korunka surová – leštěný hliník. Když si vyhodíš ten obrázek z katalogu (přímo rockshox.com) a vedle RB CRX v úpravě Brutal Finish, představíš si to dohromady… a koupíš si to taky ;) Je to podle mne naprosto nedostižná kombinace. Navíc budu dávat véčka Mrazek – zase surový frézovaný hliník. Když si je představuji nad tou zadní stavbou… slint ;)

                0 0
                • zirecek  

                  taky me braly mrazky, ale prilis mnoho prace. Setkal jsem se primo s 2 lidmi co je maji a kazdy mi rikal, co museli udelat, aby byli funkcni na kole. Ja bych je nevolil. Ale chapu te, je to paradni libustka, :o)

                  0 0
              • Mamutt  

                Jen bych se ještě zeptal – nějaká nespokojenost, že prodáváš? To by mě zklamalo, tváří se jako super vidle :(

                0 0
              • bikemanx  

                kolik by jsi za ní chtěl???

                0 0
                • Včelda  

                  To sám moc nevím. Nová O3 stála 16 tis. Je jetá 04 – 10 03. Není v originální barvě. Nechal jsem ji stříknout červeně aby sedla na mého GF. Mám zhruba představu kolem 10 tis. Můžeš mi napsat na petr.velicka@seznam.cz – a? neobchodujeme na diskusi k jinému tématu. Jinak jsem tu vidli nechal vzdy servisovat v autorizovanem servisu (Bike Live).

                  0 0
          • ravo  

            Dík za majlík, taky dumám o klubu rake?áků:-)))

            0 0
        • Siddha  

          Slitina italskeho vyrobce Columbus se zove Nivacrom (aka Zona na ramu). Jedna sada Ritchey trubek se jmenovala Nitanium. jen na vysvetlenou…

          0 0
    • zirecek  

      Titanová je cumel, ale to už je hodně pro lidi, co ví přesně co chtějí od bajka. 16k je na mě moc, proto jsem zvolil Sfinxe. Titan to není, ale hliník taky ne, :-).

      0 0
      • Žanek  

        Až jí budeš mít tak sem pls napiš recenzi, docela mě to zajímá! Díky

        0 0
    • McBlacky  

      jen tak otázka, proč kupovat ocelovou vidli za 4 a víc tisíc? Dík za odpověď. Jezdím ted z nutnosti taky pevnou (Cube) a je ok (pruží, drží, v-čka ji neroztahují, váha nevim, ale určitě pod kilo), taková podobná se dá sehnat za pár šlupek…

      0 0
      • Vendelín  

        Chci se zeptat na jednu věc sháním pevnou , ale kvalitní pevnou vidlu ovšem s krkem 1" bez závitu. Myslíte , že by to sfinx vyrobil?

        0 0
        • Mamutt  

          Napiš jim na infoZAVINACsfin­xbic.cz (A ku.a neví někdo jak napíšu zavináč v Mozille?!?!?!)

          0 0
          • Aiax  

            u me funguje alt+64 – takhle:@ :)

            0 0
            • Mamutt  

              Mě v exploreru od Billa taky. A ještě Ctrl+Alt+V. Ale v Mozille na Linuxu furt nic. Do mailů ho kopíruju ze svojí adresy ;)

              0 0
      • zirecek  

        otazka je proc jezdit odpruzenou za 15k? Rikam, dle chute kazdeho… . Mi rekni, kde ju sezenes za par supek?

        0 0
        • B-I-K-E-R  

          ja jsem se ptal jestli to alespoň trochu průží , když s tím vjedu do pořádné díry tak a? neletím

          0 0
          • Mamutt  

            Když vlítneš do pořádné díry, poletíš i s odpružkou… Kvalitní pevná zvládá „odvibrovat“ jen maličkosti, ale i to je někdy dost.

            0 0
            • zirecek  

              hm, ani ne. odpruzena prave zachranuje bikera v takovyhle jamach, tam ma vylozene opodstatneni, zachrani te povetsinou od padu. Zbytek funkce odpruzene je o pohodli a oddaleni unavy.

              Ale zase neni jama jako jama, ze, :-). Nekdy ti nepomuzou ani bikovi svati…

              0 0
          • zirecek  

            chlape, pevna je pevna. Pevna nepruzi, spise tlumi. Nepropruzi jak odpruzena. Maximalne tlumi vibrace diky vlastnostem materialu. U titanove (napr.:Morati) i u ocelove (napr.:Sfinx) jsou rovne nohy a vidlice pracuje v predozadnim smeru. Osobne si myslim, ze pevnou je vhodne doplnit podobne tlumicimi riditky/ predstavcem a vetsim, dobre tlumicim plastem vepredu. (osobne vozim titanove riditka i predstavec, ocelova vidla,plast min. 2.1). Treba naopak si pak myslim, ze je trochu zbytecnost titanove riditka na odpruzenou… Pak mas relativne pohodlny komplet. Ale sjizdem s tim hory a hrebenovky urcite ne, hodne vychytas ve sjezdu postavenim tela, ale vzdy neco za neco – vice razu jde do noh nez do ruk, ale stejne se to setkava v zadech. Ale kdyz v rozbitem terenu musis tvrde brzdit, stejne jde vaha na ruce a pak dostavas slusne kopance, a tech pri dlouhem sjezdu je opravdu hodne. Jde o to, jestli chces chrtit a v jakem terenu se vetsinou pohybujes na kole. Osobne, kdybych bydlel v Beskydech, tak mam fulla… .

            0 0
            • zirecek  

              Jeste aby to bylo kompletni: Ve sjezdu s pevnou musis mit porad oci na stopkach. U odpruzene si „odpocines“ trosku. Je to fakt rozdil, budes nucen se naucit jezdit vice technicky, protoze ti nic jineho nezbyde (samozrejmne nerikam!, ze odpruzena=netechnic­ti jezdci). Proste pevna, je riskantni vetsi drina ve sjezdu. Jde pouze o to, jestli ti to za to stoji ju vozit.

              0 0
              • McBlacky  

                a taky se nadřeš jak hovado, abys stačil i slabším jezdcům z dobrou odpruženou. Pokud se dostaneš do úseku, kde je hodně menších impulzů (neskočíš to, nebo se ti nestihne srovnat rám), tak tě to rozkope a musíš hodně zpomalit (když stíháš).

                0 0
        • McBlacky  

          to taky nevim, ale v každým bikeshopu maj pevný vidle, tak se poptej – samozřejmě 1 1/8". Dobrý jsou GT, ale to znám z doslechu, měl jsem dřív i Rock Machiny a taky good. Cube seženeš asi samostatně blbě. Jinak zatím jsem za 8 let ze čtyř nezlomil ani neohnul ani jednu (schwinn, RM 2×, Cube), už jsem si loni myslel, že pevnou nidky nebudu jezdit a pak mi štípli kolo a bylo. Co se ale týče závodění, tak je to vhodný jen na lehčí maratony – třeba Tour de Brdy, tam si vezmu po lonské zkušenosti pevnou ikdyž budu mít odpruženou, nebo takový ty závody jako MTB Posázavím atd. Na delších (100km) je to už hell. Už i TransBrdy byly dost :-) Na normální vyjíždky je to nesmysl, akorát huntuješ tělo, mít prachy kupuju k tomuto účelu fulla s SPV :-)

          0 0
          • TinkTink  

            Tak tudle reakci slysim prvne – kazdopadne typek, od kteryho jsem kupoval svy GTcko to mel taky po reklamaci a v pohode – misto Avalanche 2.0 mu dali 0.0 a ja to od nej koupil = v pohode…ale 73mm domecek me fakt stve…no…ale na meride mission mam taky 73, takze co uz. :)…

            0 0
            • TinkTink  

              Kuva…to byla reakce jinam…takhle to je, kdyz clovek nestiha…

              K te GT vidli – jedna mi tu lezi…vypada fakt pekne, protoze ma na patce vyrazeny napis GT :)))…ale jinak ji nepouzivam, protoze mam radsi Marin…

              0 0
            • McBlacky  

              off topic of the week? Tinku to bylo asi jinam ne :-) nebo už jsem tak zblblej a nechápu to :-(

              0 0
    • Meesha  

      Slysel sem, ze Morati vidle a M-bary ti daj 3cm zdvihu. No, to za ty prachy zas tak moc neni :) Osobne bych do pevny videl nesel. Pro me by to byl trochu hardcore. Dneska sem jezdil okolo Vsenor atd. a tam bych se s ni asi nechytal. A pri predstave 140km na pevny vidli…brrr

      0 0
      • McBlacky  

        je to spíš reklamní trik

        1. není to stejný typ zdvihu jako na odpr. vidli
        2. podhuštěnej balon ti dá taky 2–3cm zdvihu a za kapku lepší cenu :-)

        Já bych třeba M-bars vozil, protože jsou hezký, ale určitě ne kvuli zdvihu. To že titanový nebo karbonový řidítka (rovný) nějak zásadně pružej je taky docela přeceňovaná vlastnost. Ale kdyby je nevychvalovaly, kdo by za to ty peníze solil, jen kvuli designu a módě?

        0 0
        • Meesha  

          No, me by se M-bary tak libili, ale obavam se, ze za ty prachy si muzu pomalu prekopat pulku biku treba do toho carbonu! Riditka chci ted vymenit. Pokukuju po karbonovejch Eastonech EC70. Muj pocit z nich je, ze ty vibrace fakt tlumi. A dost lidi si je vychvaluje.

          0 0
          • McBlacky  

            asi je to lepší o něco, ale kolik může ten průhyb být v reálu u rovných řidítek odlišný od duralu -
            to už víc daj měkčí gripy Eastony vlaštovky má Otaku, třeba ti něco napíše. Hezký jsou to jo :-)

            0 0
            • Meesha  

              Ten pruhyb se mi nezdal o moc vetsi nez u hliniku, ale asi to lip tlumi tim matrosem. Ja ted vozim Bontragery Race 52cm a Eastony maj 58cm, takze prubyb ani porovnavat moc nemuzu.

              0 0
        • zirecek  

          3cm u Morati vidle a riditek je blbe receno. Kazdy si predstavi, ze to pruzi jak 3cm vidla. Ono tlumi a nepruzi. Pevna je furt pevna, ono se to proste neda porovnavat, jsou to jine kategorie… .

          Ze titanove riditka pruzi, neni precenovana vlastnost! Muzu ti ukazat jak pruzi moje Morati rovne (580mm) az te zamrazi v zadech… Je rozdil i mezi Al a Ti predstavcem z hlediska tuhosti. Proto rikam, ze je blbost davat pro zavodniky titan na odpruzenou.

          0 0
          • McBlacky  

            ok věřím, ale stojí to za ty prachy? můj názor je že ne, samozřejmě respektuju tvůj.

            0 0
        • lubos  

          Prave je tomu asi tyden co jsem nasadil karbonove vlastovky. Musim rict, ze pruzi vyrazne mene nez co jsem chvili vozil odlehcene vlastovky z hliniku. A jsem tomu rad :) Abych to rekl presne, nejake pruzeni tam je, asi to chyti i nejakou vibraci, ale jinak pocitove neni nejak znat to pruzeni.

          0 0
          • Gatier  

            Takze takto: Pevnu by som odporucil iba na preteky pri ktorych trat poznate. Ale ci je to az taka vyhoda? Ked na to nemate, stejne nepomoze. Ja som kupil hlinikovu za 1200.- 650g. Zda sa mi byt tiez vyhodeny peniaz 5000 a viac. Co sa tyka funkcie, myslim ze kazda pevna vidla konci na korenoch, rychlich kamnenistych usekoch… Super je, ked idete za niekym v haku a musite byt stale v stehu. Co on prejde v pohode, pre vas moze byt konecna. A neviem preco sa tu pise o pohupovani? 70% vidiel ma uz zamykanie a MTB nie je ceta, ze by sa jazdilo zo sedla tolko. Jazdil som isty cas aj maratony s pevnou, ale teraz som rad, ze mam odpruzenu. Teraz si zjazdy vychutnavam a nikto ma neobieha :-)

            0 0
            • Gatier  

              …a musite byt stale v strehu.

              0 0
            • McBlacky  

              přesně tak… hodně k věci je to s tím hákem, pořád koukat okolo a dopředu a nakonec se někde zrubat :-)

              0 0
            • lubos  

              Vidis, vidis :) A tak si sa jej branil :-)))

              0 0
              • Gatier  

                Na nieco je super! Ale je to tak 20% z toho co jazdim. Tiez som pokukoval po titanovej, ale len ako doplnok k odpruzenej. Ale su predrazene. To skor tu Pace.

                0 0
    • Vilém  

      Zajimave je ze tu nikdo neresil karbonove vidle.Osobne me laka karbonova dvoukorunka Pells. Krasna je take PACE. Ta Pells me laka diky moznosti vymeny trubek s ruznou pruznosti a individualni moznosti zmeny vysky.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Mozna proto, ze tohle se jmenuje „titanova vidle“ a karbonovy se resili v threadu „karbonova vidle“?

        0 0
      • Mamutt  

        Alespon ze te Pells ma ty vymenne nohy. Ale kdyz chces s tou vidli jezdit i mimo asfalt, musis si jich nakoupit dost do zasoby ;) Nejak se mi nechce verit, ze by to vydrzelo ranu kamenem (karbon se proste stipne). Pro zavodni XC nozna, kvuli vaze a malicko lip bude tlumit. Porad by se mi ale fukcne (a i vzhledove) zamlouvala vic titanova Morati, takze jsme kde jsme byli ;)

        0 0
        • Zdyn  

          Bojis se zbytecne.Karbon toho vydrzi docela dost. Nevim,proc by to nemelo vydrzet ranu kamenem.Jinak by se prakticky nemohly delat takovy ramy.Ram dostane ran daleko vic nez vidle.

          0 0
      • Žanek  

        Můžeš sem hodit link na tu Pells vidli? Na jejich „skvělých“ stránkách jsem ji nenašel… Díky

        0 0
    • Pá-dlista1  

      Jsem si dneska zkusil jet na celopevnaku s ne moc pohodlnou CrMo vidlici a 2,35" plastem. Pripadal jsem si docela unavenejsi nez s o dost tezsim kolem a 130mm pruzinovkou. Ale nemuzu tvrdit, ze to bylo jen tim.

      0 0
      • B-I-K-E-R  

        Dík za názory ale pořád nevím jestli titan pevnou nebo normal odprůženou

        0 0
        • Pá-dlista1  

          By me docela zajimalo, kde muze mit pevna vidlice vyhodu. Mozna na nejaky hodne dobry silnici (ale v Cechach?:) . Uz na obycejny polnacce musis zakonite hrozne ztracet. Bych na XC asi volil fulla (no co asi, urcite).

          0 0
          • lubos  

            Silovejsi jizda .. teren lehky, bez kameni, pripadne blato. Dupani ze sedla, strmsi kopce. Nic pro turisty, receno slovy Kovare :-))

            0 0
          • McBlacky  

            Když se naučíš, tak v lehkým terénu neztrácíš, na polnačce už vůbec, ale chce to trochu se snažit, každopádně toho moc nenasedíš v sedle :-)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ja jezdim sjezd na hardtailu, tagze si myslim, ze nepotrebuju odpruzeni za kazdou cenu. Jenze kdyz jedu nejakej kros, tak si rad sednu. Ve stoje se to da vydrzet stovky metru (teda ja:), ale urcite ne desitky kilometru. Asi u nas mame horsi polnacky, protoze ja si s pevnou vidlici pripadam, ze stojim na miste a hrozne me vycerpava hledani ciste stopy (vetsinou ani zadna takova neni) a reagovani na nepredpokladany nerovnosti. Kdybych to s XC myslel jen trochu vazne, tak rozhodne fulla. Uz proto, ze pokazdy zabloudim nekam, kde zadna cesta neni :) Urcite se najdou useky, kde neni odpruzeni az tak nezbytne, ale rozhodne nejsou ve vetsine a odpruzena vidlice nebude tak velkym hendikepem jako absence pruzeni po zbytek cesty.

              0 0
              • McBlacky  

                Sakra já neříkám, že odpružená je na nic, kdyby mi neukradli kolo, tak už budu pevnou jezdit jen na chate pro rohlíky :-)

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ale jasne. To jen, ze nekteri se rozhoduji mezi titanovou Morati a odpruzenou. To je volba, kterou bych pochopil, kdybych mel obe a vybiral si na urcity vylet prevazne po asfaltu. Mozna jeste na BMX, trial nebo street, ale to bych je musel dostavat a ne kupovat. A stejne bych se dvakrat rozmyslel, po tom co jsem uz videl…

                  0 0
                  • lubos  

                    Vidis, to je fakt. Tohle jsem si treba vubec neuvedomil. Za tu cenu titanove pevne …

                    0 0
                  • McBlacky  

                    To bych musel mít ale i mechanika, prtože při svém časovém vytížení bych měnit vidle před vyjíždkou nestíhal. Vidli tam dám za 5 minut, ale véčka jsou pruda…

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      No jo Vecka. To musis mit dve predni hydraulicky kotoucovky s otevrenou objimkou paky :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to mě taky napadlo, ale z finančního hlediska už to přestává být veselé. Kromě toho pevná morati se nedělá na kotouče ne?

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Dela. To vis, pevna vidlice neni levna zalezitost jako odpruzena :)))

                          0 0
                          • McBlacky  

                            to bych chtěl vidět v reálu, to musí vypadat fakt krutě, zatim jsem ji viděl jen na obrázku a s véčkama :-(

                            0 0
    • Meesha  

      Tak dneska jel Rybarik Prazksky schody na Morati… Asi mu nerekli, ze se ty schody pojedou dolu a ne, ze se budou behat nahoru… To muselo bejt fakt peklo, ale zase se to nesralo jako Scareby apod.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Povidej o tech skarebech. Cloveka potesi, kdyz slysi o nestesti druheho :)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.