Pevna vidle ocel,hlinik,karbon,titan na MTB

42 nepřečtených
  • Bomd

    Chtěl jsem se zeptat kterou vidlu by jste zvolili na lehči maratonky atd…samozdřejmě ne na Drasala a pod :-)..a jak je to s vahou jezdce…samozdrej­me,kdyz bych mel 100 kg nepujdu do karbonu :-) hlinik mozna ao cel ano…diky?Jestli vite kdo děla pevné vidlice u nás tak prosim o adresu…něco jseem našel Pells.Jo a jak je to s cenou u vidli?

    0 0
    • Daf  

      Nejlepe asi ocel, nebo karbon, hlinik mi prijde jako nejvetsi risk co se zivotnosti tyce. Titan je silene drahej. Kdybych o tom uvazoval nechal bych si udelat kvalitni ocelovou vidlici u Barese cca. 3000kc.

      0 0
    • zirecek  

      Tohle je na román, :-). Hliník – ne. Ocel – Sfinx už nedělá, Columbus trubky už nedodává, Bareš ti svaří nějakou těžší noname. Karbon – největší sortiment. 4ZA, Pace, Pells, další noname. Titan – Morati, jestli někde ještě seženeš. Dělají i zahraniční výrobci, otázka je to dotáhnout.

      Pace: https://www.pacecycles.com/product.asp?… 4ZA: www.koloshop.cz/index.php?… Pells:pcshop.pe­lls.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=10973 pcshop.pells.cz/shop/de­fault.asp?cls=sto­item&stiid=8375 Sfinx: viz. kolo, připadně s nimi telefonicky nebo zavolat k p. Barešovi, řekne jakou/za kolik/jaký matroš

      PS.:Při jízdě na pevné je nezanedbatelné řešení otázky rámu, pláště, říditek, gripů, rukavic. Hodně tlumí i krk, což je u karbonových vidlí s Al krkem nepříjemné. Drásal je scxhůdný s pevnou, :-).

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Jasne ze schudny. Navic je (muze byt) kolo lehci, kdyz to neses.

        0 0
      • Bomd  

        Dík za odpověď…kouknu se.

        0 0
      • lubos  

        Mslim, ze ve Velu psali, ze hlavne krk hodne bere, takze v prni rade alu krk ne. A hlavne, kdyz to rikas Ty, tak je to asi fakt tak. Ja uz si nepamatuju. Muj pevnak je sice celej ocelovej, ale nejak mi neprijde, ze by byl prijemny :)

        0 0
    • petebike  

      no doporucil bych morati, ale uz je nedela a ta cena je hold taky nekde jinde :-(

      0 0
    • yetti  

      Cokoliv podle stavu penezenky, ale hlavne NE hlinik.

      0 0
    • Tomcat  

      ideální bude

      skoupek – dural korunka – dural „šavle“ – bural nohy – karbon potkova – dural patky – titan pružina – titan šrouby -ocel

      Takže Leftyna od canónanebo PACE

      pevný sou dost

      0 0
    • Jane  

      Bych vzala přes koloshop karbonovou 4ZA – záleží, kolik do toho chceš vrazit…

      0 0
      • Bomd  

        Moc pěkný kolo. Jo na tu vidlu jsem se už někde dívak.Ale pořad zvažuji jestli to podemnou nerupne :-) ty maš bez tak i s kolem 60 kg a ja o trochu víc :-) No nic jdu se jeste nekam kouknout.

        0 0
        • Jane  

          jj, to je někoho tady na BF. Jsem akorát jezdila nějakou obyč. pevnou vidlu za 200 Kč, než jsem pořídila Sida. Překvapilo mě, že ten Sid vážil v podstatě tolik co ta pevná vidle… O pevný vidli docela uvažuju na zimu, protože se mi zdá, že Sid tuhle zimu v té soli na silnici dostal docela zabrat, což se přeci jenom trochu projevilo na povrchu kluzáků (ach ta údržba)… Jinak pokud máš do 80 kg, tak bych se tý vidle nijak nebála. Já mám asi tak 70 kg + camel…

          0 0
        • zirecek  

          Tuhle 4ZA jsem kupoval pro kamaráda – to je ještě větší extremist, jezdí to nejtvrdší, nejtužší co existuje na celém biku, v terénu. Dle něj nesmí kolo nikde pružit. Pádlista by spáchal asi sebevraždu, kdyby ho slyšel mluvit o tom, že pro nerovnosti terénu je nejlepší co nejtvrdší kolo, :-)). 4ZA – je to kvádr karbonu. Nebál bych se vůbec, že by praskla. Má hliníkový krk. Myslím, že bude méně tlumit než průměrná ocelová. Výhoda je, že má delší stavbu, delší nohy než klasická pevná. Ten FORT je luxus, luxus.

          0 0
        • wroum  

          ne, to je to stejny kolo, ale az potom co majitel dostal rozum :-)

          0 0
        • wroum  

          ne, to je to stejny kolo, ale az potom co majitel dostal rozum :-)

          0 0
          • zirecek  

            Teď je otázka, která varianta byla dřív. Z mého pohledu dostal rozum a vyměnil odpruženou za pevnou, :-)).

            0 0
            • wroum  

              aha, ale kdyby to bylo takhle, tak bych napsal ze potom co se zblaznil :-)

              BTW: to ze by to mohlo byt obracene me vubec nenapadlo :-)

              0 0
    • wbiker  

      Ahoj. Využiju tohohle starého tématu. Zajímalo by mě srovnání pevných vidlic z oceli a hliníku. Sháním pevnou vidlici, a stojím teď před rozhodnutím, jestli vzít hliníkovou nebo ocelovou. Mám ocelový rám, 2,1 gumy, tak přemýšlím, jestli bude tuhost hliníkové výrazně poznat. Vím, že tady pár lidí jezdí hliníkového pellse, nejlíp ještě kdyby měl někdo přímo srovnání obou materiálů. Rovnou píšu, že karbonová je mimo moje možnosti.

      0 0
      • Vilém  

        Karbonova MRX draha neni. Pokud i to je moc, tak za me jasne CrMo.

        0 0
        • wbiker  

          I to je moc. Sháním tak do 1000. Právě že by se obě do té ceny vlezly. Ještě doplním, že ta hliníková má tvar klasické ocelové, ne jak ta od Pells.

          0 0
          • Vilém  

            A co je zac ta Al vidle, co muzes mit? Nova, jeta? Jako plus proti CrMo bude vaha. Minusem bude tvrdost a taky bych mel osobne strach na Al vidli. Al narozdil od oceli vetsinou praskne bez varovani, proste krup a je to napul.

            0 0
            • wbiker  

              je ježděná, asi rok, víc o ní nevím

              0 0
              • Vilém  

                Jetou Al bych si asi nelajzl. Jeste by nebylo spatny vedet, jak potrebujes dlouhej krk a jakou vysku vidle. Lezi mi tu ve sklepe jedna ocelova GT Bologna, ale ma dost kratkej krk.

                0 0
                • wbiker  

                  Výšku krku minimálně 185, délku noh tak 440 až 450, ±.

                  0 0
      • nadrazak 2  

        Bareš columbus,420mm nohy,rovná,1050g,190­0,– i s poštovným a balným.

        0 0
        • wbiker  

          jj, tohle je paráda. bral bych spíš tu levnější variantu, s tím váhovým rozdílem se vyrovnám.

          0 0
          • nadrazak 2  

            Stačí Barešovi zavolat a domluvit se.Levnější má za cca 1300,–.Rozdíl bude max.200g.Zpracování je solidní.

            0 0
      • Qeex  

        Vozil jsem hliník, ale raději jsem vyměnil za ocel, vozím 1.9" pneu, foukám na 3–3.5. Hliník jsem měl echo urban(trialová, což lehce zkrestluje srovnání), pěkná váha i vzhled, ale málem mi z toho upadly ruce. Aktuálně mám starší ocelovku Marin, pruží opravdu hodně, konfort se zvedl o 100%.

        0 0
    • roud  

      vyhnul bych se hliniku a pokud na to mas di do karbonu nebo titanu…

      0 0
    • jecnak  

      Nepruzi stejne nic, tak je to sumak. Jestli te nezajima vaha a design, tak nejlevnejsiho Barese.

      0 0
      • wbiker  

        Ty Bareše jezdíš, že? Fakt to platí, nepruží nic?

        0 0
        • jecnak  

          Vsechno pruzi

          http://www.bajk.cz/…dPevna26.MOV?

          http://www.bajk.cz/…aVidle30.MOV?

          stejne predozadne pruzi i odpruzene vidlice, vidlice na silnickach, riditka atd.

          0 0
          • wbiker  

            Tak to koukám, na tom prvím videu to vypadá v řádech centimetrů. To asi hliníková vidla neumí, že?

            0 0
            • jecnak  

              Stejne predozadne pruzi i odpruzene vidlice a ty maji duralovy krk a nohy.

              0 0
              • mr.antik  

                kdybych někdy uvažoval od pevný vidli místo mojí Bomberky, nebudu moc riskovat, když mám už svařovanej rám (u hlavy)?

                0 0
          • blesk888  

            Pěkně ukázané. Já když zabrzdím, tak vidím, jak se Singularka ohne dozadu. Proto za mě CrMo. Chtěl jsem zprvu od pana Bareše, ale nějak se po domluvě už neozval.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.