Ahoj, chci začít se silnicí. Vybírám kolo asi začnu s hliníkem, ale nevím, jestli SH Tiagra nebo SH 105.
Nechci zatím nic drahého, představuju si tak 35k.
Nemám žádného favorita, jen mě zajímá rozdíl Tiagra x 105.
Díky
Ahoj, chci začít se silnicí. Vybírám kolo asi začnu s hliníkem, ale nevím, jestli SH Tiagra nebo SH 105.
Nechci zatím nic drahého, představuju si tak 35k.
Nemám žádného favorita, jen mě zajímá rozdíl Tiagra x 105.
Díky
ja bych doporucil za 35 nejakej jetej karbon na ultegre :) Je toho plnej internet
Když 105 tak verzi R7000, jestli zvažuješ starší sady tak klidně Tiagru, tam je jedinej rozdíl v 2×11 vs 2×10.
na silnici dělá nejvíc rám a kola, takže za mě je to uplně jedno
Bradský měl za 38k karbonového Focuse na Ultegře :)
jo o tom bych moc neváhal… pokud ho ještě má. Jen bych dal kompakty
Jenže u Bradskýho do poslední chvíle netušíš co vytáhneš z krabice:D
na první silničce jsem kdysi měl Tiagru a pak jsem to upgradoval na 105…po funkční stránce mi to přišlo stejný
Nová Tiagra bude funkčně v pohodě, ale určitě bych chtěl 2 × 11 pro jemnější odstupňování kazety. Na silnici je to hodně znát i když jezdím jen pro radost.
Záleží co tam bude mít za kazetu, kudy bude jezdit a jak moc je na to citlivej. Já mám 2×10 s kazetou 11–32 (tedy z pohledu silnice fakt hrubý odstupňování) a nijak mi to nevadí.
Ja jsem na 2×10 silnici vozit 12–28 a 50–34. Odstupnovany dobre a prevody nechybi.
Mám to stejně, nejdřív 11–32, zkusil jsem 11–34 (děs), teď spokojen s 12–28.
Taky mám 2×10 12–25 (před tím 11–28) a 50/34, vadil mi hlavně skok 17–15. Do začátku to nijak vadit nutně nemusí, zejména když přechází z biku. Ale u nového kola bych už 2×10 nebral, bazar na zkoušku je něco jiného.
nebol problém s radením pri tak veľkých pastorkoch? mám starú 105ku rady 5700 (2×10) s kazetou 11–28, v pláne je túto sezónu dať everesting, kde to imho bude málo, takže aspoň 30z pastorok bude nutný, najlepšie 32
Pokud máš na té 5700 krátké ramínko, tak ten 32 zubový pastorek asi nerozchodíš. Tiagra 4700 i 105 R7000 mají pro větší kazety střední ramínko.
Tak hlavme mistr Tichac nenapsal, jak moc na tom chce jezdit. Informace, ze zacina na silnici, nic nerika… :-)
Pravda :-) Je to na občasné vyjížďky tak cca 2000 km, když mě to chytne, tak i víc. :-)
Teď to přivezl synátor za 20k vše na 105 ,aksia kola
Taky to má jako doplněk a za ty peníze ok,ale mají jen v M ?dame ještě Carbon sedlovku .
To máš ještě košíčky,lahve,spd,boty,dresy ,ponožky,gely-ty hlavně,koňské masti,pěnu na holení,žiletky ,.....a jsi na 30–35k:))))
na co gely? Jinak silnička pěkná za ty prachy
:),ze začátku skvělé placebo:),jinak to jídlo nepodceňovat aspoň ze začátku.
Jako těžší jak karbon,ale trochu jsem pojezdil a fajne.
Jestli opravdu začínáš, tak uděláš nejlépe to co už ti někdo radil výše – za 35 litrů koupíš krásnou ojetinu v karbonu. Do hlíny bych už dnes vůbec nechodil. A když koupíš kolo s dobrým rámem a slabší výbavou, tak pak můžeš postupne vylepšovat :-)
Ahoj, Já šel do GIANT TCR ADVANCED 3 a zatím spokojenost. Rám je karbon, vybavení komplet Tiagra. Se silničkou také začínám, takže srovnání nemám :-). Nevýhoda je výběr velikostí, heureka už Ti najde jen poslední kolo…
Stopětku s jedenácti kvaltama.
tiagra stačí, já začínal na řadě 4600, 3×10 ještě s opratěma, dodnes slouží na zimáku…na hlavní silnici mám ultegru a ta je proti té starší tiagře určitě přesnější a lehčeji se ovládá