výběr silnice CANNONDALE vs. GIANT

34 nepřečtených
  • Dudys27

    Ahoj, pokoukávám po silnici a chtěl bych určitě carbon a pokud možno nový. Ano vím že v této ceně najdu i parádní stroje starší ale chci něco nového co mi vydrží. Co říkáte na tyto kolo, FUNKČNOST tiagry, naboje a celkově vybavení vs cena a tak, budu rád za jakýkoliv komentář. Moc děkuji

    dívám se na :

    https://www.koloshop.cz/…ni-kolo.html

    a

    https://www.koloshop.cz/…ni-kolo.html?…

    0 0
    • mr.antik  

      počítal bych s tím u obou, že nejslabším článkem budou kola, který bych obratem prodal/nechal na zimáka… pak to teda vychází líp cenově u Canonu, byť se mi víc líbí Giant.

      0 0
    • Luigi1  

      Tak hlavně mají úplně jinou geo …

      0 0
    • MI.KU  

      Když si trochu připlatíš můžeš mít výrazně lepší zánovní stroj v perfektním stavu a vzhledu nového.

      A hlavně na pořádných kolech.

      https://cyklobazar.cz/…d-12-ultegra

      0 0
      • blackseal  

        Ale on chce karbonovy ram.

        0 0
        • MI.KU  

          Pak by měl priplatit za Super Six Hi-Mod a ne mít ve vyberu tuhle základní žvejkačku. ;)

          0 0
          • blackseal  

            Ma obmedzeny rozpocet, ide o jeho prvy cestak. Ale zas chapem, chces ho predat ; -).

            0 0
            • MI.KU  

              Jasný sem si jen rejpnul ;) jen jsem to dal jako alternativu, chci za to 40 takže to není daleko od toho co má ve vyberu a když si vezmes ze jen ty kola stojí balik téměř v rozpočtu toho Sixe a mají najeto 2000 tak si myslím ze to není špatná koupe.

              No jak sem proste viděl ze tak má Sixe v 56 tak sem se ozval.

              Nic jdu si zas zajezdit ;)

              0 0
      • Alojs01  

        Tak za korunu si nemusi ani nic priplacet, ze…:-)

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Cena je taková, jakou jsi ochoten zaplatit a zaplatíš.

      Tiagra 4700 (2×10) je sada bez problémů, jen mi občas velký převodník (proti klikám Ultegra 6700 na témže rámu, kam jsem nyní instaloval dočasně Tiagra kliky) při stejném nastavení odstupů přesmykače občas v záběru škrtne, to je jediný zásadní rozdíl. Předesílám, že nemám evidentně tu pravou cyklistickou hmotnost. [Cannondale má jiné kliky, ty osobně neznám.] Brzdy brzdí dostatečně, maximálně vyměníš gumičky. Přehazovačka má tah z 11sp sad, takže se dá plynule zdokonalovat vybavení při zachování kompatibility. Kazeta je na obou 11–28, Giant má kompaktní převodníky 50/34, Cannondale semi- 52/36, takže má je zpřevodovaný o kousek víc do rychla. Tady vybírej i podle toho, jakou máš výkonnost a kde jezdíš.

      Obě kola mají střed press-fit, před tím, zdá se, není úniku.

      Náboje teď neřeš, vlastně ani celé záplety ne. Pokud jsi na silnici začátečník, tak, než si všechno osaháš, než zjistíš, kudy a jak jezdit a jak řešit nerovnosti, tak dostanou kola ran nepočítaně. A v tom případě budeš vlastně vděčný, že to nebudou nějaké (byť zánovní) drahé záplety. A jestli nejsi typická cyklovyzáblina, tak tím spíš.

      Podstatné je, aby seděla geometrie, hlavně, abys dostal sedlo tam, kde je potřebuješ mít kvůli šlapání. Tím se u nastavení silničky bezpodmínečně začíná, kokpit se pak přizpůsobuje následně. Sedlovky u obou kol jsou atypické (Cannondale průměr, Giant průřez), takže není moc na výběr pro případné větší přizpůsobení pozice sedla. A hleď, aby Ti kolo nebylo příliš dlouhé, což by se u Cannondale, při určité konstelaci tělesných proporcí, mohlo stát. Nebo abys nekoupil kolo s nastavením pro ‚paní radovou‘ a pak nezjistil, že do sportovní pozice s efektivním šlapáním to má sakra daleko a takové nastavení vlastně není ani možné.

      0 0
    • BabbaJagga  

      Ahoj, s dovolením se přidám, mohli byste mi prosím „zrecenzovat“ tuto silničku? Abych věděl, co případně bude vhodné vyměnit za lepčí pro 175cm/80kg cyklistu. Děkuju :)

      https://www.giant-bicycles.com/…-1-disc-2018

      0 0
      • deekay  

        Za me jednoznacne kola a ty RS505 hydraulicke paky. To je vec, kterou navrhl nekdo snad za uplne jinym ucelem, nez aby se za to ovladalo kolo (tipl bych si i jakym, ale to je spis do sodomy).

        Sedlo a riditka jsou pak osobni vec, bud si zvykne, nebo vymeni.

        0 0
        • BabbaJagga  

          Díky, klidně se o těch kolech víc rozepiš. Co je na nich špatné a co lepšího misto nich?

          0 0
          • deekay  

            Spatny je na nich to, ze maji pres 2kg, naboje naboje budou nejaka prebrandovana Formula, nekdy to vydrzi, nekdy ne.

            Nechat je na trenazer, nebo na zimu zaplest nejake pekne 38–50mm karbony, dle toho jaky profil se bude na tom kole nejvic jezdit.

            I kdyz ono taky zalezi, co na tom budes chtit jezdit. Ale vzhledem k tomu ze TCR svym chovanim a vlastnostma neni zadne dedkovske kreslo,ale solidni zavodak, tak je fajn aby to jelo :)))

            0 0
    • Smazaný účet  

      Vzal bych spíš tohle: https://www.koloshop.cz/…ni-kolo.html

      0 0
      • Dudys27  

        A kdyz teda opomenu vyloženě silnice kde rikate ze bych musel pritlacit je rozumejsi nejaky gravel a popřípadě i se silničními rafky ? Nebo nejak to treba střídat. Premyalim totiz jestli na ty naše silnice to neni rozumna volba

        0 0
        • UHU  

          tady nemůžeš očekávat jiné doporučení než karbon :)

          0 0
        • BabbaJagga  

          Nevím jak u vás, jezdím na karbonove silnicce s bezdusema Pha-východ, NB, KO, MB, ME, převážně silnice 3.trid kvůli provozu, vážím 80kg a zatím dobrý.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nic proti gravelu, taky jeden mám, ale čistokrevná silnička prostě jede líp. Je tam rozdíl v geometrii rámu, silnička je prostě živější a rychlejší. Gravel už je nějaký kompromis. Co se materiálu rámu týče, dobrý hliník nemusí být vůbec špatný. Životnost oproti karbonu bude asi nižší, ale zase není karbon jako karbon. Fotky „čínského“ karbonu, který se rozpadl za jízdy jsou k dohledání na netu…než hliníkový rám „vyměkne“ tak se na něm minimálně 30–40 tis. km najede, což jsou i pro zapáleného hobíka nejmíň 3 sezony.

          0 0
          • jiriga  

            ja bych souhlasil, ze gravel neni cesta;-) na silnici to nejede a vlaste poradne ani v terenu. To uz na silinici bude stejne rychly kvalitni HT a v terenu pojede neporovnatelne. Nicmene, ja take sedlam silnicku na bezdusich, Giant TCR 2 a jezdim s tim v Praze , Stredoc kraj a Jizni Cechy. Navic vazim kolem 95kg a v pohode, zadny kostitras to neni. Naopak, po prvotni myslence, ze si koupim spis nejaky endurance typ a primem porovnani se „zavodnim:“ modelem, jsem se rozhodl pro ten TCR model ..

            0 0
            • nooski  

              HT se na asfaltu nebo na šotolině ke gravelu/CX rychlostí ani nepřiblíží.

              0 0
              • MI.KU  

                Bohužel přiblíží.

                Zrovna nedávno jsme s partnerkou porovnávali na stejné trase Epic vs Diverge.

                Na silnici to jelo stejně jednak pocitově a jednak podle měření. Jakmile přišlo na rozbitý asfalt (taková lesní asfaltka) ve sjezdu, šotolinu natož jízdu v lese tak gravel začal strácet – čím horší terén tím víc.

                Koupili jsme dva Epicy.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Kamarád měl slušného gravela (carbonový Giant na Rivalu), pak koupil 29" XC Canyon (neznám přesně model). Bylo to snad ještě lehčí jak ten gravel, na kterej se akorát prášilo. Pak koupil pořádnou silničku a byl z ní nadšenej. Gravela prodal. Já jsem si ho projel, nejelo to špatně. Ale trochu schizofrenní. Buď to člověk nafouká, aby to jelo dobře na hladším povrchu, ale pak dostane na vytlučený polní cestě přes prsty. Když upustí, pak to zase nejede po tom hladkým. Býval bych to chtěl i koupit, ale sám mi to rozmlouval, ať radši pořídim silnici když 29"HT mám.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jj to máš pravdu, za mne jde hlavně o pláště. S nějakými univerzaly 35–40 to na silnici nejede a v terénu už vůbec ne tam to podklouzne všude.

                    Když tam das silniční plast pojede to na silnici ale co v tom terénu…

                    Když tam das 45–50 na silnici to nejede a v terénu je to lepší ale pořad mas úzký uchop, slabe brzdy a nemáš ani odpružení takže jen do lehkého terénu.

                    Hodně jsem to sám chtěl ale má to plno kompromisu a ve výsledku jestli gravela 9,5kg nebo MTB 10,5kg tak sme zvolili ty MTB.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Na silnici je silnička, pokud tedy silnice silnici připomíná víc, než jen názvem a značením v mapě.

                      Lesní cesty v mém okolí podléhají poškozením těžbou a je na nich spousta volného ostrého kamení. S tím HT nemá problém, jen šrámy přibývají rychleji. Na mém RB RX se to jako projet dá, ale trpí jezdec, kolo a hlavně obutí (potažmo peněženka).

                      Na ‚silnicích jen podle jména‘ se zvětralým asfaltem a spoustou děr, kde se dá za světla jezdit opatrně i na silničce, je HT většinou rychlejší; za šera, listí na vozovce a hnusného počasí 100%. Tam dává použití gravelu celkem smysl, když má pak za světla následovat jízda zpátky nebo naopak nějaká terénní výzva. Takový zimák bez blatníků – však tak také cyklokros vznikl.

                      RX je zábavné kolo, ale s limitovaným použitím. Záleží, jak si to kdo nastaví a co po kole chce. Takže u mě buď obutí do bahna a bahno (à la CX, ale nesmí se proložit volným kamením, to pláště nedají ve zdraví) nebo naopak obutí silniční (X-road) a pak se otevírají zajímavé alternativy dálkových silničních jízd od tmy do tmy, kdy člověk nemusí na nějakou tu „závadu ve sjízdnosti komunikace“ hledět tolik, jako na silničce. Tam bych viděl i většinu gravelů – zpevněné cesty všeho druhu a občas to střihnout nějakou zkratkou. A občas – jako výzvu – se podívat do terénu, aby člověku spadl hřebínek a dál mohl velebit možnosti MTB. Manželka ale totéž projede na trekingovém kole s třetinovou pořizovací cenou.

                      0 0
                      • miťo  

                        Já zrovna absolovoval takovou jízdu od tmy do tmy poprvé na TCRku ;-) Vloni na TCXku (cyklokroska). Rozdíl? TCX je nepatrně línější a o kilo těžší, ale lépe absorbuje vibrace. Oboje kola měla silniční pláště 28mm.

                        TCX je rozvorem delší, vede hezky stopu. TCR je více neposedné. Ten delší rozvor zlepšuje i komfort, to je fakt. Jenže TCX už neseženeš na 2×11. Škoda. Je to nejlepší univerzál kolo:

                        https://youtu.be/e2CXWNWDk84

                        https://youtu.be/cde-hi7w5sw

                        0 0
    • miťo  

      Vlastním TCRko, které se liší jen výbavou (Shimano105). Ten rám má rozhodně na mnohem víc, koupí kola nic nezkazíš a pokud tě silnička chytne, můžeš začít s postupnou výměnou kol a komponent.

      Za mě by stačilo dát lehčí kola a kliky. Ale i s tím, co tam je, nesáhneš vedle.

      Mně 105tka bohatě stačí a od Tiagry se liší jen lepšími brzdami, lehčími klikami a kolečkem navíc. Kliky mám Dura Ace, kvůli délce 180mm. Jo a do toho TCRka dáš gumy 28mm, u vidle od Cannondale co jsem měl, prošly jen 25mm.

      0 0
      • jiriga  

        pravda take jsem jezdil v zime na TCR 28 a ted pres leto 25..jinak bych jeste zkusil nejaky TCR 2 rok/dva stareho modelu…ja se s rok starym dostal na cenu 37,5k…a uz ma 105 a lepsi kola

        0 0
    • snoblondrei  

      Hele kluci jaka je ferova cena tohoto jeteho fesaka?

      0 0
      • jonti  

        Podle stavu 12–20k, ta kola jsou uz davna historie, ale ram a sada jsou fajn.

        0 0
    • Dudys27  

      https://www.kupkolo.cz/…ver_z103808/?…

      Nasel jsem jeste toto, vybava lepsi asi nez cannon i brzdy. Ale. Problem je velikost 58 coz je udavana xl nicmene vsude ctu ze williky jsou kratsi, myslite ze je realne pri 183 cm aby to bylo cajk, dost se mi i libi

      0 0
      • deekay  

        Jak Supersix, tak TCR jsou dle meho vyrazne lepsi ramy nez Willier GTR.

        Ten willier v 58 ma uz hodne dlouhou hlavovou trubku a extremne kratke to taky neni, tak aby ses pak na to poskladal. Ja bych do toho nesel.

        0 0
      • blackseal  

        Musel by si vyskusat. Neviem, ci vseobecne su wiliky kratsie, gtr team su napr endurance v talianskom ponimani tj pohodlnejske ako bezne race geometrie (tcr, supersix), ale stale sportovejsie ako klasicke endurance ( specialized roubaix, trek domane, felt vr).

        Inak, preco trvas na (novom) karbone ? Kvoli zivotnosti a lahsej moznosti opravy v pripade poskodenia? Kvalitny hlinikovy ram bude len o velmi malo horsi, pokial sa tyka jazdnych vlastnosti. A bazarovky sa tiez nie je nutne obavat. Preco to pisem; viem, ze srdcom bicykla je ram a kolesa, ale sada tiez nie je uplne zanedbatelna a hoci tiagra je uplne v pohode pokial ide o funkcnost, casom ti bude chybat to jedno koliesko naviac a aj tych par sto gramov naviac voci 105 ti zacne mozno vadit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.