Test blikaček (zadních světel)

202 nepřečtených
  • jecnak

    Když jsem editoval a připravoval nooskiho článek o světlech a pak i Jirkův článek o blikačce Sigma Blaze , napadlo mě, že by bylo fajn, udělat podobný prehled i o blikačkách. Doma jich pár mám, ale pro srovnání by bylo super, udělat opravdu komplexní přehled základních parametrů a hlavně krátkých minirecenzí.

    Zkusme tedy, podle jednotného zadání vyrobit každý minirecenzi své blikačky a já bych pak text vzal, upravil, zredigoval a vložil do jednoho komplexního článku v magazínu. Myslím, že by to mohlo pomoci každému, kdo uvažuje o nové blikačce.

    Děkuji uživatelům nooski a jIrI___ za připomínky k metodice.

    Jednotné zadání:

    Výrobce blikačky:

    Název blikačky:

    Orientačně cena v CZK:

    Režimy blikačky: např. svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

    Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

    Další funkce: např. radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin, brzdové světlo

    Rozměry: 98,6 × 19,7 × 3­9,6 mm

    Hmotnost: 71g

    Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

    Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

    Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

    Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

    Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

    Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

    Výhody:

    • dlouhá výdrž
    • perfektní viditelnost
    • viditelnost i ze stran
    • vodotěsnost

    Nevýhody:

    • pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení
    • velikost

    Koupil bych si ji znovu: pouze ANO/NE

    Kterou blikačku bych si koupil místo této:

    Foto:

    Odraz od bílé matné stěny ze vzdálenosti cca 20 cm, blikačka kolmo k zemi (ledkou přímo ke zdi). Foto v nejsilnější režim svícení. Ostatní režimy nefotit.

    1. Přímý odraz
    2. Odraz 45 stupňů
    3. Odraz 90 stupňů
    4. a 5. Dále dvě fotky samotné (vypnuté) blikačky – zezadu (ve směru svícení) a z boku (ideálně včetně držáku).

    Děkuji za spolupráci. Přispěním do diskuse dáváte svolení k použití fotek a informací do článku v magazínu. Do článku vložím informaci, kdo recenzi přidal – link na profil.

    • jecnak  

      Výrobce blikačky: Garmin

      Název blikačky: Varial RTL515

      Orientačně cena v CZK: 5400,–

      Režimy blikačky: svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy a jejich udávané výkony:16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

      Další funkce: radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin

      Rozměry: 98,6 × 19,7 × 3­9,6 mm

      Hmotnost: 71g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: např micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

      Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží, blikačka se dobře nasazuje.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

      Výhody:

      • dlouhá výdrž
      • perfektní viditelnost
      • viditelnost i ze stran
      • vodotěsnost

      Nevýhody:

      • pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení
      • velikost

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Asi už žádnou. Radar je k nezaplacení.

      • odik  

        Opravdu jsi dal za blikačku na kolo 5 400,– ?

      • petr_bd  

        nejlepsi vec, kterou jsem si kdy, krome toho svyho slapadla, poridil.. bez radaru ani ranu

      • Hrabex1  

        Muzes to vic popsat? S jakou pravdepodobnosti to detekuje auto? Na jakou vzdalenost? Udavaji 140m, je to dostatecne? Vydrzi baterie se zapnutym radarem cely den?

        • petr_bd  

          pravdepodobnost detekce auta je 100%.. pouzivam 2 roky a nestalo se mi, ze by to nejaky auto prehlidlo

          detekuje to tusim az 3 auta najednou

          ano tech 140m odpovida realite.. je to dostatecna vzdalenost.. vzdycky mas dost casu pripadne zareagovat a jet vic ke strane

          mam to na blikacku a baterie vydrzi i s radarem cely den bez problemu i po dvou letech uzivani

          • Hrabex1  

            dik za odpoved, vzhledem k bezpecnosti se ta cena asi ospravedlnit da.

            • petr_bd  

              jako neochrani te to pred tim, ze te pri predjizdeni nejakej idiot srazi.. ale je dobry, ze o nem vis, ze se blizi

              pri rychlejsi jizde, kdy neslysis nic krome vetru, je to perfektni, ze vis, co je za tebou a nemusis se bat vyhnout se treba nejaky dire apod.

              • iron.hide  

                A funguje to aj na trailoch, ked sa k tebe zozadu priblizi rychlejsi biker?

                • xtonda  

                  Na trailu nevím, ale když sem stál na chodníku, tak mi to píplo na dva chodce. A když sem měl už připravené kolo v předsíni a vyšel ze záchoda, tak to píplo taky.

                • Chalupář  

                  Bere to i cyklisty ale na trail bych to nebral, bál bych se že při pádu odletí nenávratně daleko a nenajdeš ho.

                  • novas752  

                    Hlavně nevím k čemu by to v terénu bylo. Že za mnou jede další cyklista je slyšet.

              • Hrabex1  

                Kvuli tomu mam sice zrcatko, ale ne vzdy se do nej podivam. Tohle by me upozornilo i akusticky. Pouzivate to nekdo s Android telefonem? Musi bejt displey porad zapnutej, nebo se displej automaticky vypina, kdyz nic nejede?

                • petr_bd  

                  ja zrcatko fakt nemam no

                  pouzivam to s garminem, kterej je porad zapnutej.. s androidem to prej funguje taky

                • xtonda  

                  Jo, používám, ale mívám ho trvale rozsvícený. Sice sem zaznamenal, že to píská i chvíli po zhasnutí, ale nevím jestli by to vydrželo trvale běžet na zhasnutém telefonu a skoro určitě to neumí displej při detekci auta zase rozsvítit. Tak aplikace je fakt hodně jednoduchá, spíš jen takové demo, že to s Androidem funguje. Bohužel jediná další aplikace co to podporuje, je RidewithGps, která pro smysluplné použití placená. Více o použití s androidem zde

                  https://www.bike-forum.cz/…bike-radar-2#…

                  • Hrabex1  

                    pak to pro me nema smysl. dik za info

                    • jIrI___  

                      To je filozofie Garminu. Jednotlivá zařízení fungují perfektně jen ve svém „ekosystému“. Přidej tam nějaký mezičlánek jiného výrobce a veškerá ta příjemnost a spolehlivost Garminu je v čudu. Prostě když už člověk touží po radaru, musí k němu rovnou přikoupit i nějaký GPS budík od Garminu :)

                      • xtonda  

                        Přidali do toho Bluetooth a možnost použít mobil jako zobrazovací jednotku mají jako hlavní tahák této nové verze a přitom tu aplikaci takhle odfláknou. S tou aplikací by se dalo vymyslet takovejch věcí.

                        Ale celkem mě překvapilo, že ta aplikace má od přidání do Play store koncem Dubna jen 10 000+ instalací a 127 recenzí.

                      • Velomiwookie  

                        Prijde mi to ze s wahoo je to jeste vychytanejsi diky tem diodam.. videl jsemto teda jen z videii, ale vypada to lepe ta signalizace proti garmin zarizenim

              • filipino_23  

                upozornuje to akusticky alebo je nutne cumet stale na displej?

                • petr_bd  

                  Kdyby to bylo tichy tak by to fakt nemelo zadnej vyznam

                  • filipino_23  

                    tak head-up displej som hned zavrhol, cumet na displej taky nic moc, tak jedine ze to pipne a potom pozre na displej

                    • xtonda  

                      Tohle už asi patří do toho speciálního vlákna co tu o radaru je, ale má to tři zvuky, jeden když se objeví auto, druhý pokud se objeví auto co jede hodně rychle a třetí když se to vyčistí.

                      Jediné, co je potřeba si hlídat, je situace, kdy radar pípne, že jede auto, ty se podíváš a vidíš na displeji jedno (dvě, tři) auta. Pak než tato auta přejedou, objeví se v dosahu radaru další auto. To přibude na displeji, ale radar znova nepíská. Tedy píská to jen když se provoz objeví a když provoz zmizí.

                    • iron.hide  

                      Displej mas neustale v perifernom videni a tak by uplne stacilo, keby par krat cely zablikal nacerveno

          • Chalupář  

            Detekuje to daleko více aut (co se jednotlivých bodů vejde na display) jel jsem podél trati , dojížděl mě nákladní vlak a co vagón to tečka na Edge. Mám zkušnost, že to detekovalo i osobní auto za autobusem.

          • patrac00  

            Môžem len potvrdiť. Používam tretí rok. Občas (naozaj zriedkavo) ukáže auto, ktoré neexistuje, naopak to ale funguje 100%. Výdrž v pohode aj 4–5 jázd (cca po 30–50km). Mne ukazuje na Edge Explore až 5 áut. Väčšina áut ma obchádza „väčším“ oblúkom – detekcia znamená intenzívnejšie blikanie.

            • iron.hide  

              Nj to je super ze cim blizsie je auto, tym je intenzivnejsie blikanie, to sa potom nedivim ze auta obchadzaju vacsim oblukom :) skutocne dobra vecicka, keby som viac jazdil cestu, tak to urcite kupim aj ja.

              Ale ako je mozne ze ti to ukazalo neexistujuce auto? Zeby to bol odraz od nejake znacky, alebo napriklad od plechovej budy autobusovej zastavky?

              • patrac00  

                To netuším, je to možné.:) Sú 1–2 miesta, kde mi to robí pravidelne, napr. v jednej konkrétnej zákrute…

      • Pikaču  

        za mě je radar nejlepsí věc/hračka- hi tech vymoženost kterou na kole mám ( a hracek na kole a kolem kola mam dost).

        kdybych se musel vsecho vzdat- di2, edge830, wattmetru, hrudaku,.....tak bych si nechal pouze radar :)))))

    • jIrI___  

      Výrobce blikačky: Sigma

      Název blikačky: Blaze

      Orientačně cena v CZK: 490,–

      Režimy blikačky: pouze svícení (+ brzdové světlo)

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 9h 50 min stálé svícení jedné LED, reálný provoz s rozsvěcováním brzdových LED závislý na způsobu použití (dle výrobce 7 h)

      Další funkce: brzdové světlo, senzor okolního jasu – automatické zapnutí, splňuje StVZO specifikaci.

      Rozměry: 63 × 24,5 × 30,5 mm

      Hmotnost: 24 g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: gumovou krytkou utěsněný micro USB na spodní straně, není problém s těsností

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX4, je reálná

      Držák: Gumový pásek

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Gumový pásek se dobře nasazuje, blikačka drží bez problémů, nesjíždí.

      Krátký popis a zkušenosti: Jedna z mála blikaček s optikou na krycím skle – směrovaný optický výstup viditelný z velké dálky. Brzdová světla fungují spolehlivě i při lehkém přibrzdění, LED jasně viditelné i ve dne.

      Výhody:

      • slušná výdrž
      • hmotnost a velikost
      • brzdová funkce
      • perfektní zpracování

      Nevýhody:

      • nemá možnost blikání

      Koupil bych si ji znovu: pouze ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: V této cenové hladině jsem nenašel konkurenci.

      • iron.hide  

        nemá možnost blikání? :(

        • Smazaný účet  

          to by u blikačky mohl být docela vážný nedostatek

          • MatS  

            Bohuzel je to dan za nemecke normy. V Nemecku nesmi blikat, jen svitit.

            • Chalupář  

              Má někdo zkušenost, že by v Německu to brali policajti vážně? Jezdím po NDR blikám vepředu i vzadu a zatím mě nikdo neseknul.

              • venkovan  

                Treba to plati jen v DDR.

              • Coural  

                V Mnichově před 2 roky první policejní auto které mě potkalo. Varia radar jsem zapomenul přepnout, po vysvětlení, že u nás je blikání povolené následovala domluva a přání šťastné jízdy. To samé v Oberstdorfu.

      • tatranka1  

        Mohu potvrdit výše uvedené. Velice slušná výdrž, brzdové světlo funguje spolehlivě. Snad další funkce – automatické rozsvícení podle okolního osvětlení funguje dobře, ale jak bylo zmíněno v testu, spouští se dost brzy, ale lepší dříve než později. Tento režim nyní využívám stále a nemusím se starat o to, jestli jsem zapnul nebo ne. Za mě dobrý nákup, ale otázka je, jaká bude výdrž akumulátoru.

    • jecnak  

      Výrobce blikačky: Knog

      Název blikačky: Blinder Mini Dot

      Orientačně cena v CZK: 600

      Režimy blikačky: Svícení silné/2,2 h ; Svícení slabé/3,5 h ; Blikání/3,2 h

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): Svícení silné/2,2 h (20 lm) ; Svícení slabé/3,5 h (11 lm); Blikání/3,2 h (20 lm)

      Další funkce:

      Rozměry: 31 × 31 × 14 mm

      Hmotnost: 18g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB integrované, naprosto vodotěsné

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX8, je reálná

      Držák: Je součástí těla blikačky.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo:

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku u starých verzí ale praskal pružný silikon a nebylo možné ho vyměnit. U novější je možná výměna.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Naprostá voděodolnost – přežije i vyprání.

      Výhody:

      – dlouhá výdrž

      – perfektní viditelnost

      – slušná viditelnost i ze stran

      – naprostá vodotěsnost

      Nevýhody:

      – praskající silikonová spona i u nové verze – lze ale vyměnit (u staré verze ne)

      – někomu se odlepil hliníkový barevný kryt – lze přilepit

      Koupil bych si ji znovu: pouze ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Garmin Varia RT515 kvůli funkci radaru

      • Hrabex1  

        ta vydrz neni moc dlouha, spis bych rek nedostatecna. Ale asi jsi myslel vzhledem k velikosti…

      • rob7  

        Blikačka svítila opravdu dobře, ale výdrž zklamala. Loni jsem koupil Garmin radar a tak jak už psalo pár lidí, musím říct že to byly nejlépe investované peníze do kola :-)

    • zderes  

      Tak za mě, nebudu psát znovu parametry Garmin radaru. Ale jen to, že ( za mě) je to za poslední dobu několika let nejlepší doplněk na kolo. Když pominu funkci radar, kvůli které jsem to klukovi koupil, tak neskutečně překvapila ta blikačka. Protože trénuje na kole, jezdím často za ním autem, na skútru nebo jen tak někde čekám. Neviděl blikačku lépe fungující na denním světle, na slunci.

    • filipino_23  

      asi nesplnim kriteria vlozeneho textu, ale ja vozim z alika blikaci koule. Ucel splnuji, cena 50Czk, viac ma nezaujima

      • iron.hide  

        ale aspon to blika jo?

      • gersa  

        Už jenom kvůli tomu, jak to vypadá, bych to na silničku ani jiný kolo nedal

        A o funkčnosti taky nemám iluze

        • Doom Banovaný  

          Já to vozím na měšťáku. Funguje to dobře, bliká to, což je u blikačky základ. Vidět je to pěkně. Za ty prachy není co vytknout.

          • MatS  

            A jeste se za tebou otaceji devcata :-D

            • Doom Banovaný  

              Další obrovské pozitivum je, že to asi nikdo neukradne. Kdo by ti šahal na koule?

              • venkovan  

                Hele a to se ten pytlik s koulema neblemca o sedlovku a tak vsude kolem, jak pri jizde brzdis, zrychlujes, zatacis, hopsas na nerovnostech a tak? Vzdyt to nema zadne upevneni, pri spurtu musi ty koule litat ze strany na stranu jako dive.

      • HonzaRez  

        Tak na to nemám koule…

    • novas752  

      Výrobce: Číňan, Aliexpress

      Název: Bez označení, stejný model tam prodává pod různýma značkama spousta prodejců

      Cena okolo 100–150Kč.

      Režimy: Slabé a silné svícení, pomalé a rychlé blikání

      Reálnou dobu svícení přesně nevím, v režimu blikání je to něco přes 10 hodin, shoduje se s tim co píše prodejce.

      Je úzká, krásně se schová za sedlovku, silikonový úchyt na sedlovku/rám je vůči blikačce pod úhlem – blikačka svítí dozadu a ne dolu, úchyt se dá vyměnit, ale za ty 2 roky nevypadá jakkoliv oslabený. Proužek jasných červených diod osvětluje průhledný kryt blikačky – je velmi dobře viditelná i ze stran. Je vodotěsná i blátotěsná (i když utěsnění nabíjecího portu je takové fórové, člověk musí dát pozor aby to správně zamáčkl), nabíjení přes micro usb, krátký kablík s druhým koncem na klasické usb je v balení. Jednu mám přes 2 roky, i přes častý provoz v mrazu nepozoruji zásadní úbytek kapacity baterie, na podzim jsem přikoupil druhou. Neváží skoro nic, je v tom li-on baterka.

      Koupil jsem si znovu a mohu doporučit, povedený kousek za pár drobných, srovnatelný s mnohem dražšíma blikačkama.

      • nooski  

        Jo, ta je skvělá. Bohužel u mého kusu odešel nabíjecí konektor, nějaký kontakt uvnitř odešel, takže se nedá nabít. Koupil jsem si druhou a dále vesele používám. COB diody pomáhají celkové viditelnosti a v držáku, který je vůči světlu pod úhlem (díky tomu nesvítí dolů) jde otáčet volně o 360°. Přihazuju jedno nepovedené foto, kde je světlo pěkně vidět na kole.

        • Doktorzet  

          Taky mi odešel konektor, rozdělal jsem ji preletoval konektor v tistaku (jen jsem prohřál spoje) a funguje veselé dál. Teď jsem pořídil garmin radar, ale tuhle si nechám na bika do šrotu 

      • oddie  

        Sakra, tu jsem chtěl napsat taky :)

      • jIrI___  

        Přidávám fotky u zdi, ať je splněno zadání… A zároveň doplňuju, že na jezdění v dešti to moc není, protože krytka USB je fakt fórová a upadla mi po pár použitích. Další nevýhodu pak je to, že můj kus se při připevnění ve vertikální poloze opírá horní hranou o sedlovku a při přejezdu nerovností drnčí. Znovu bych si ji už nekoupil, ale musí se nechat, že svítí pěkně.

        • zdenek  

          Stejná zkušenost s klepáním o sedlovku. Asi by to vyřešil ustřižený kroužek z duše navlečený na sedlovku, ale raději jsem šel do jiného světla.

          • xtonda  

            Nebo kousíček duše přilepit na to světlo nebo prostě světlo jen pootočit. Ono je to světlo IMO primárně navržené na polohu vodorovně, i tvarem světelného kužele.

            • zdenek  

              Poloha vodorovně by mi nevyhovovala. I robustnější objímka nebo sucháč brašny mi občas způsobuje poškození kraťasů na vnitřní straně stehen.

        • venkovan  

          Dovolím si přiložit také snímky tohoto oblíbenějšího modelu z Aliexpressu. Jen aby bylo vidět, že ji mám a nesrážím úmyslně. Na fotkách jsou kurvítka.

          Snimek 1) blikačka se dotýká sedlovky a rezonuje o ní.

          Snímek 2) gumová krytka vypínače je že směšně poddajné gumy a bere za své po pár použití.

          Snímek 3) krytka napájecího konektoru je na tom podobně, nedrží na svém místě, guma je příliš tenká a měkká. O alespoň elementární vodotěsnosti nemůže být ani řeč.

          Snímek 4) Upevňovací, gumový pásek je k blikačce přišroubován epesním šroubkem, který má tendenci praskat. Ztratil jsem takto dva kusy. Plastový háček pro zajištění pásku je na pásek nevhodně navlečen, také jej lze ztratit a pak je nutno improvizovat v upevnění.

          • Foose  

            ztratil jsi 2 ks šroubky nebo 2 blikačky?

          • xtonda  

            Tohle světlo mám taky ve čtyřech exemplářích.

            Ad 1) Světlo stačí trochu pootočit, nechápu, že tohle nikoho nenapadne.

            Ad 2–4) Nemůžu potvrdit, ani na jednom sem nezničil ani tlačítko ani krytku konektoru ani světlo neodpadlo a přežilo i jízdy v silném lijáku.

            Jediné negativum co potvrzuji, je nabíjecí konektor, u některých kusů je potřeba kabel trochu přišprajcnout aby se nabíjelo.

            • jIrI___  

              Tobě tvoje mysl dovolí jezdit s nesouměrně vytočenou blikačkou? :))

              • xtonda  

                Sice sem trochu autista, ale tohle mě vážně neznepokojuje, na kole kde mám odpruženou sedlovku to tak dělám, protože vodorovně škrtám stehny. Na normální sedlovce to mám vodorovně a když to nacpu nejvýš co to jde, tak mi to nepřekáží.

          • novas752  

            Jo, krytka usb je mizerná. Ale za ty 2 roky jsem x krát projel průtrží mračen nebo totálně rozbahněnym terénem a blikačka furt funguje. Ostatní se mi ale neděje, tlačítko furt drží i po možná 500 použitích, blikačka se sice opírá sedlovky ale na žádném z kol (160mm full, starý 26" hardtail, silnička) nijak nerezonuje, šroubek zatím taky drží.

    • novas752  

      Výrobce: Meroca (Aliexpress)

      Model: Super One

      Cena okolo 10 Eur (250–300Kč)

      Režim slabého a silného svícení, pomalého, rychlého a přerušovaného blikání, režim pulzování. Ve všech režimech funguje funkce brzdového světla (funguje na základě zrychlení = je potřeba snižovat rychlost aby se aktivovalo, nefunguje při udržování stejné rychlosti z kopce). Dá se zapnout automatický start/stop a zapnutí/vypnutí na základě okolního světla.

      V režimu pomalého blikání a pulzování bez automatického režimu vydrží cca 10 hodin.

      Anodizované celohliníkové tělo, součástí balení buď adaptér se silikonovým páskem nebo adaptér se svorkou na lyžiny sedla (oboje v balení), pod našroubovaným adaptérem s okroužkem za závitem je microusb konektor a přepínač automatického režimu. Nabíjení signalizované malou zalenou diodkou – bliká, nabitá svítí.

      Voděodolná je, utěsnění bezproblémové.

      Držák silikonový pásek nebo svorka na ližiny sedla, přehození na jiné kolo bez nářadí.

      Nevýhody: není příliš vidět z boku, maximální jas by mohl být větší.

      Koupil bych si ji znova, vozím v kombu s blikačkou kterou jsem dával výše – když dojde baterka v jedné, dojedu na druhou.

      • zdenek  

        Vozil jsem ji chvíli před koncem sezóny a celkem spokojenost. Výhoda je možnost upevnění na ližiny. Další + je indikace stavu nabití, což u levných světel není běžné.

    • jIrI___  

      Výrobce blikačky: Moon

      Název blikačky: Orion

      Orientačně cena v CZK: 250,–

      Režimy blikačky: slabší svícení, silnější svícení, slabší blikání s větší frekvencí, silnější blikání s menší frekvencí, denní blikání

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm):

      slabší svícení: 5 h (10 lm)

      silnější svícení: 2 h 30 min (20 lm)

      slabší blikání s větší frekvencí: 53 h (10 lm)

      silnější blikání s menší frekvencí: 26 h (20 lm)

      denní blikání: 30 h (50 lm)

      Další funkce:

      Rozměry: 39 × 31 × 19 mm

      Hmotnost: 31 g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: gumovou krytkou utěsněný micro USB na spodní straně, není problém s těsností

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX5, je reálná

      Držák: magnetický s gumovým kroužkem

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Nejlepší držák, se kterým jsem se setkal, magnetické uchycení je skvělé.

      Krátký popis a zkušenosti: Pěkně zpracovaná blikačka kompaktních rozměrů s bezkonkurenčním držákem, frekvence blikání spíše nižší.

      Výhody:

      provedení držáku

      rozměry

      Nevýhody:

      frekvence blikání by mohla být vyšší

      odrazka je pouze na okrasu – neodráží

      Koupil bych si ji znovu: ANO

    • p@X  

      Kross Red Slide

      240,– Kč

      3× LED

      svítivost: 3lm

      režimy: svícení, blikání

      baterie: 2× AAA

      hmotnost: 45g

      stupeň krytí: IPX3

      kontrola stavu baterie

      držák na sedlové ližiny

      Pro mě top design nerušící vzhled kola, vhodná pro teleskop.

      Slabší svítivost oproti 1W Smartkám..

    • venkovan  

      Na rozdíl od té, zde nejčastěji prezentované blikačky z Aliexpressu, já má odtud jinou, takže ji přidávám.

      Značka: ZACRO

      Název: Bike Light 4 Modes USB Rechargeable LED Taillight Super Bright Cycling Tail Light Safety Warning Flash Bicycle Light

      Váha: 30g

      Upevnění: siliconový pásek

      Napájení: microUSB

      Počet SMD LED: 5

      Rozměry: v7,2ך1,7×h1,3mm

      Módy blikání: trvalé svícení → chaos nahoru/dolu → 3× rychlý blik a pauza → chaos verze 2

      Výdrž: neznámá, rozhodně přes 5 hodin v módu blikání

      Cena: 2,80 USD

      Blikačka je rozhodně lepší, než její známější, oblíbený a dražší soudruh, zde již také prezentovaný. Silikonový pásek pro upevnění na sedlovku je v porovnání se shora uvedeným modelem pevnější, silnější a víc vydrží. Háček pro provlečení očkem v pásku je přímo zasazen do silikonu, ne jako u konkurenčního modelu, kde hrozí, že se háček od pásku brzy odlomí. Na silikonovém pásku je pro zasazení samotné blikačky čtvercové osazení s ližinami a pojistkou, do kterých se vsune blikačka v poloze, v jaké si ji uživatel přeje (vertikální nebo horizontální). Toto osazení je ještě ve dvou krocích sklopné, čili lze kompenzovat různý sklon sedlových trubek.

      Samotná blikačka je jednoduchá a drobných rozměrů, v těle z hladkého, ničím nezajímavého plastu. Ovšem nebudí dojem křehkosti nebo fórového zpracování. Gumové, zatěsněné zapínací tlačítko je dobře nahmatatelné, tak akorát tuhé (konkurenční čínský model používá měkčí gumu a nevydrží) a stejné vlastnosti má krytka napájecího mikroUSB konektoru, která je opravdu z pořádného kusu gumy, nic, co by po dvou, třech manipulacích upadlo nebo nedrželo na místě (konkurence).

      Zapnutí probíhá jednoduše stiskem tlačítka (není třeba držet 2 vteřiny atp.) a prvním režimem je docela logicky trvalé svícení. Pořadí režimů je zmíněno v technických specifikacích, uvedených shora.

      Svítivost LED mi přijde dobrá, vhodná i na jízdu za sebou, intenzita není tak silně středobodová, jako u oblíbené Aliexpressové konkurence, ta doslova vypaluje oči, zde je světlo více rozptýlené, za tmy ale rozhodně dostatečné, leč směrem do stran není viditelnost optimální, respektive, přímo z boku je sotva svítící diody sotva vidět a na víc než pár metrů na sebe blikačka neupozorní.

      Pokud jde o výdrž baterie, zde neposloužím. Po odečtení cca 5 hodin jízdy se zapnutou blikačkou, blikačku preventivně nabíjím. Asi 20cm dlouhý USB kabel je přiložen v balení.

      Poté, co mi několik, již několikrát výše prezentovaných, aliexpress blikaček vzalo za své během pár dní až týdnů (upadlé gumové vypínače, krytky konektoru, příliš měkký silikonový pásek a špatný háček k upevnění, blikačka našroubovaná k pásku vrutem, kdy dokonce došlo ke ztrátě blikačky během jízdy, protože zkrátka upadla od pásku), jsem vzal tuto, snad o třetinu levnější a jsem s ní naprosto spokojen. Zatím drží a funguje a to od podzimu 2019, přes celou sezonu 2020.

      • venkovan  

        Ještě přidávám fotografie osvitu zdi, podle zadání.

      • venkovan  

        Tak a ještě, pro kompletnost, test výdrže.

        Na trvalé svícení cca 3h.

        V režimu trojbliku: cca 10h

    • Smazaný účet  

      Výrobce blikačky: decathlon

      Název blikačky: st500 USB elops

      Orientačně cena v CZK: 360,–

      Režimy blikačky: svícení, blikání, bílé nebo červené světlo

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy a jejich udávané výkony: 4,5 hodin trvale, 9 hodin blikání

      Další funkce: výkon 5lm Red, 15 lm white

      Rozměry: 45 × 28 × 13mm

      Hmotnost: 32g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů . Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX4, je reálná

      Držák: „přihrádka“ s gumovým okem, do které se zasunuje klip

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží, blikačka se dobře nasazuje.

      Krátký popis a zkušenosti: umožňuje použít i jako nouzové přední světlo, používám upevnění klipem na poutko podsedlovky. Držák na sedlovku je robustní, ale nelze nastavit úhel sklonu. V sadě je ještě nalepovací držák, třeba na helmu. Nemám vyzkoušeno

      Výhody:

      Univerzální použití předek zadek

      variabilita uchycení

      Cena

      Nevýhody: za ty peníze žádné, pro někoho asi malý výkon.

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: pro mě potřeby stačí takže tu samou

      • Kalic  

        Mě se osvědčilo jako univerzální světýlko – bílá do předu, červená dozadu, navíc jde pěkně upevnit na gumouvou pásku jako čelovka při bikepackingu – v noci takhle malá intenzita stačí, červená i bílá.

        Na to jak to málo svítí bych očekával trochu větší výdrž, je tam 200mah akumulátor, do jedné jsem si nabastlil větší 300mah.

        • HonzaRez  

          Ještě lepší kombo je dát si to opačně, to fakt nikdo nepřehlídne…

    • grafik  

      Kellys ILLUX USB

      USB NABÍJECÍ CYKLISTICKÉ OSVĚTLENÍ

      Web výrobce:

      https://www.kellysbike.com/…x-usb-p58647

      Erogonomie vyhovuje, světlo krásně a pevně drží, kvalitní provedení.

      Do města ideální, na delší štreky …

      Koupil bych si ho znovu: ano, na kolo do práce.

      Svítí jako kráva : )

      PODROBNOSTI

      Světelný výkon: 25lm

      Světelný zdroj: 16× LED

      Funkce: 100%

      Výdrž baterie: 2 hodiny (100%)

      Indikátor baterie: Oranžová (24–5%), Blikající Oranžová (<5%)

      Typ baterie: Li-pol akumulátor, 3,7V 500mAh

      Čas nabíjení: 1,5h (DC5V, 500mA)

      IPX4 (voděodolný)

    • MatS  

      Výrobce blikačky: Moon

      Název blikačky: Cerberus

      Orientačně cena v CZK: 394Kč (Alza)

      Režimy blikačky: 2 módysvícení, 2 módy blikání, denní blikání, VLS – variable lumen systém

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm):

      Mode Lumen Runtime VLS Lumen Runtime

      MODE 1 25 3:30 50–5 1:45–18:15

      MODE 2 50 1:45 50–5 1:45–18:15

      FL 25 20:15 100–10 5:00–44:15

      Steady FL 25 13:45 100–10 6:15–17:15

      DAY FL 150 19:00 150–10 19:00–140:00

      Další funkce: auto safe mode, variable lumen systém, paměť nastavení a posledního módu

      Rozměry: 18 × 27 × 64 mm

      Hmotnost: 35g

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB-C, za gumovou krytkou směrem k sedlovce proti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

      Držák: 3 velikosti gumových O kroužků

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

      Nenápadná blikačka co svítí jak kráva a pěkne splyne se sedlovkou. Díky možnosti si nastavit přesný výkon jednotlivých režimů, se výdrž značně prodlouží a ne vždy je potřeba svítit na max (150lm). Viditelnost v úhlu 270 stupňů. I pro oválné sedlovky. Jediná nevýhoda je hůře ovladatelná tlačítka, za jízdy neovladatelná.

      Výhody:

      dlouhá výdrž

      perfektní viditelnost

      viditelnost i ze stran

      vodotěsnost

      Nevýhody:

      hůře ovladatelná tlačítka. Pro nabíjení se musí sundávat z kola.

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Video: https://www.youtube.com/watch?…

      Reálné foto přidám večer

      • jecnak  

        Sakra, zrovna jsem ji začal psát. Tak doplním aspoň foto dle zadání. Samozřejmě děkuju!

        • MatS  

          sorry :-)

          Ale třeba tam připíšeš něco co já ne.

        • jecnak  

          Ještě bych pak dodal do nevýhod, že těch všech módů mi tam přijde už moc a je v tom chaos.

      • d69  

        Přidám nápad na vylepšení jediné chybky-ne moc dobrého ovládání .Nalepil jsem kolečko od záclon a je to super!

        • MatS  

          Taky jsem uvazoval, ze tam neco dam. V praci mam zbytky nalepovacich gumovych nozicek pristroju, tak treba neco pasne.

    • HadVoe  

      Ahoj,

      letošní zkušenosti:

      https://www.force.bike/…usb-3-diody/ do 300

      10 lumenů; 3 diody

      výdrž: svícení 4h/ blikání 7–20 h

      nabíjení microUSB – na vnitřní straně za silikonovou ochranou.

      54g, malá a vypadá ok.

      drží dobře, svítí tak akorát. neoslňuje a jsi vidět i do stran. jak je menší, tak při bahně je větší pravděpodobnost neviditelnosti.

      tváří se jako vodotěsná, ale není. párkrát jsem jí nesundal při mytí a vlhkost se dostala dovnitř a KO.

      jak náhrada zvolena https://www.knog.com/…s-free-rear/

      cena asi 450

      16 gramů

      20 lumená;

      svícení + 8 druhů blikání. výdrž 2–40 hodin; nabíjení 4 hodiny

      malá, ale velká plocha blikání, takže i při bahně se něco světla dostane ven. na plný výkon může oslňovat, hlavně v disco modu, na EKO je akorat.

      blikač lze použít i za kapsu, batoh, na sedlovku se dává do magnetového držáčku. přes nedůvěru jsem ještě neztratil. mám z ní lepší pocit než z toho Force.

      vodotěstnost se ověřuje :)

      • jecnak  

        Dík, ale udělej minirecenzi podle zadání, aby bylo možné ji použít a byla užitečná i ostatním:

        Výrobce blikačky:

        Název blikačky:

        Orientačně cena v CZK:

        Režimy blikačky: např. svícení, blikání, pulzování, vypnuté blikání při zapnutém radaru

        Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): 16 hod. v režimu denního blikání (65 lm), 6 hod. v režimu nepřetržitého svícení (20 lm)

        Další funkce: např. radar, dálkové ovládání a informace o baterii na přístroji Garmin, brzdové světlo

        Rozměry: 98,6 × 19,7 × 39,6 mm

        Hmotnost: 71g

        Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: micro USB, za gumovou krytkou smerem dolů poti směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

        Vodotěsnost dle výrobce a reality: IPX7, je reálná

        Držák: Není součástí blikačky. Kompatibilní s ostatními bajonety Garmin.

        Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (gumičková verze)

        Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, dobře drží i v terénu, blikačka se dobře nasazuje do držáku.

        Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první dobrou, intenzita blikání i svícení velmi vysoká. Kužel blikačky spíš do dálky. Ovládání z Garminu na řidítkách občas nic moc – vytváření sítě trvá a občas se nepovede. Manuálně vše ok.

        Výhody:

        dlouhá výdrž

        perfektní viditelnost

        viditelnost i ze stran

        vodotěsnost

        Nevýhody:

        pro jízdu v balíku příliš silný i nejslabší režim svícení

        velikost

        Koupil bych si ji znovu: pouze ANO/NE

        Kterou blikačku bych si koupil místo této:

        Foto:

        Odraz od bílé matné stěny ze vzdálenosti cca 20 cm, blikačka kolmo k zemi (ledkou přímo ke zdi). Foto v nejsilnější režim svícení. Ostatní režimy nefotit.

        Přímý odraz

        Odraz 45 stupňů

        Odraz 90 stupňů

        a 5. Dále dvě fotky samotné (vypnuté) blikačky – zezadu (ve směru svícení) a z boku (ideálně včetně držáku).

        Děkuji za spolupráci. Přispěním do diskuse dáváte svolení k použití fotek a informací do článku v magazínu. Do článku vložím informaci, kdo recenzi přidal – link na profil.

    • Cen da H  

      Výrobce blikačky: Reelight

      Název blikačky: INDUKČNÍ BLIKAČKA REELIGHT SL100 FLASH

      Orientačně cena v CZK: 600–800Kč za sadu přední a zadní blikačky s magenty do obou kol

      Režimy blikačky: Blikání, při otáčení kola s magnetem ve výpletu

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): Blikne pouze v momentě průchodu magnetu indukcí el. proudu do led diod, nemá režim trvalého blikání, na webu uvedena svítivost 30ca

      Další funkce: Pouze bliká

      Rozměry: cca 3×3×12cm

      Hmotnost: Neváženo, momentálně jsou namontovány na kole, blikačka samotná je vahou v relaci bežných bateriových, magnet v drátech je váhově cítit, až to na jaře sundám, tak zvážím

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: Bbez konektoru

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: Ve specifikaci neuvedeno, vozím je čtvrtou zimu bez problémů i v podmínkách solených silnic

      Držák: Je součástí blikačky. Pro připevnění pod rychloupínák v ose náboje.

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO (v rámci rychloupínáku na ose kola, magnet je nutno přemontovat do výpletu – 2× torx)

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Vyhovující, tuhé, dobře drží i v terénu.

      Krátký popis a zkušenosti: Funkce na první namontování v pořádku, intenzita blikání srovnatelná s bateriovými blikačkami.

      Výhody: Není nutno řešit dobíjení nebo výměnu baterií/akumu­látorů, v případě potřeby je možno dokoupit magnety a zvýšit počet bliků na otáčku kola

      Dlouhá výdrž funkčnosti, vozím čtvrtou zimu bez problémů

      Nevýhody: Blikačka je umístěna níže v ose kola, pro někoho může být vnímáno jako horší možnost zaznamenání ostatními účastníky provozu, bliká pouze za jízdy a se snižující rychlostí se prodlužuje interval blikání (jeden magnet znamená jeden průchod na otáčko kola – jeden blik)

      Váha magnetů v rotujícím kole, ale na zimáku kde spíše jen udržuji kondici to nevadí

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: Na zimní provoz žádnou, vyhovuje mi že není nutno hlídat nabití, možná bych uvažoval o verzi SL120, která má již kondenzítor a v případě zastavení bliká ještě cca 2 minuty

      Na letní provoz bych uvažoval o zadní blikačce s funkcí brzdového světla Sigma Blaze

      • Cen da H  

        ještě jsem zapoměl uvést, že blikačka má dvě diody a zbytek plochy funguje jako odrazka

    • kovar  

      Výrobce blikačky: Fenix

      Název blikačky: BC05R

      Orientačně cena v CZK: 550,–

      Režimy blikačky: digitálně regulováno pro konstantní jas – svícení 2 lm, svícení 10 lm, pulzování 0–2 lm, rychlé pulzování 0–2 lm,

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy (jejich udávané výkony v lm): nevím, neměřil jsem, výrobce uvádí 2 lumeny (10 hodin) → pomalé pulsování 2 lumeny (40 hodin) → rychlé pulsování 2 lumeny (72 hodin) → 10 lumenů (1,8 hodiny)

      Další funkce:

      Rozměry: 5,1 cm x 2,2 cm x 2,1 cm

      Hmotnost: 19,6 g, +4 g pásek nebo +5,8 g plastová spona na batoh

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB-C, za gumovou krytkou ve směru jízdy. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: IP66, reálně: za deště se voda do ní nedostala

      Držák: gumový pásek (na sedlovku) nebo plastová spona (na batoh)

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: O.K. Zde bych vyzdvihl sponu na batoh, která opravdu drží, na rozdíl od jiných blikaček.

      Krátký popis a zkušenosti: intenzita pulzování i svícení dobrá.

      Výhody:

      nebliká, nýbrž pulzuje

      velmi široký kužel a s rovnoměrně rozloženou intenzitou

      opravdu drží na batohu

      pěkně vypadá

      nízká hmotnost

      Nevýhody:

      nesvítí do stran

      Koupil bych si ji znovu: ANO

      • venkovan  

        Dekuji, první, která mě zde zaujala. Kromě nesmyslně predrazeneho garminu.

        • jIrI___  

          Doporučuju si někde nejdřív vyzkoušet tu svítivost. Koupil jsem si ji minulý rok a na můj vkus svítila opravdu málo, tak jsem ji prodal dál. Musí se ale nechat, že má pěkně řešený držák, dá se zaháknout na batoh apod.

      • Martinson  

        Svítí opravdu dost málo, gumový pásek mi praskl. Na Fenix slabota, vozím jako nouzovku na batoh. Na batohu se snadno odře. Výhoda je že má signalizaci nabíjení a dlouho vydrží.

        Koupil bych ji znovu NE

    • FeriP  

      Výrobce blikačky: Specialized

      Název blikačky: Stix sport 2

      Orientačně cena v CZK: 900Kč (pořizoval jsem v setu přední+zadní za 1.500Kč)

      Režimy blikačky: silné a slabé svícení, silné, disco a ECO blikání, postupné stmívání

      Doby svícení a blikání na jednotlivé režimy a jejich udávané výkony: Výrobce udává výdrž baterie 2,5–23h.

      Stálý vysoký výkon (16 lumenů) – 2,5h, Stálý nízký (7 lumenů), Postupné stmívání (16 lumenů), Silné blikání (18 lumenů), Disco blikání (7 lumenů), Eco Blikání (7 lumenů) – 23h

      Tabulka výdrže pro jednotlivé režimy byla na krabičce, na netu se mi to nepodařilo dohledat. Jezdím téměř výhradně silné blikání (18lm) a výdrž je do úplného vybití cca 8h

      Další funkce: blikačka indikuje její vybití změnou barvy jedné diody po vypnutí – zelená – OK, červená – vybitá, blikající červená – kriticky vybitá baterie – i tak ale dokáže ještě 2h blikat (18lm)

      Rozměry: 62 × 27 × 31 mm

      Hmotnost: 18g blikačka + 11g držák

      Typ konektoru a jeho umístění a utěsnění: USB. Bez problémů vodotěsný a dobře přístupný.

      Vodotěsnost dle výrobce a reality: nedohledal jsem, nicméně bez problémů vodotěsná

      Držák: výrobce udává, že originální držák je na trubky o průměru 22–35mm, nicméně bez problému jej natáhnu i na aero sedlovku

      Lze držák snadno a bez nářadí přehodit na jiné kolo: ANO gumičková verze

      Kvalita držáku a jeho ergonomie: Dobrá ergonomie držáku, blikačka se snadno nasazuje. Drží kde má, neotáčí se ani nesjíždí. Po dvou letech na aero sedlovce se nevytahala a bez problémů drží i na 27mm sedlovce.Je možnost koupit držák pod specialized sedla, na košík atd…

      Krátký popis a zkušenosti: malá, (relativně) výkonná, elegantní a precizně zpracovaná blikačka. Stiskem vypínacího tlačítka se přepínají režimy, cca 1sec podržením se vypne. Po zapnutí si pamatuje řežim v kterém byla při předchozím zapnutí. Po necelých dvou letech používání jsem nenarazil na žádný problém…

      Výhody:

      perfektní viditelnost

      vodotěsnost

      minimalistický elegantní design

      Nevýhody:

      cena

      výdrž baterie by mohla být vyšší

      Koupil bych si ji znovu: ANO, jsem s ní naprosto spokojen.

      Kterou blikačku bych si koupil místo této: časem nejspíš přejdu na radar od Garminu.

      • Chalupář  

        Měl jsem nebo ještě mám dvě bílé a dvě červené, nablikaly toho hodně ale do první červené se cca po měsíci dostala voda, reklamace v Kursportu ok. Nedávno se mi další rozlepila a rozpadla. Nyní až po čtyřech letech první pokles kapacity baterie. Jinak jak píšeš docela drahá ale podle mě dobrá blikačka. Bílou používám i na procházky za tmy.

    • p@X  

      Borci, můžete mi už konečně vysvětlit, co Vás baví na tom věčném nabíjení? :)

      • novas752  

        Tak co máš jinak za možnosti? Blikačky na tužkovky nebo 2032 baterie které svítí jek bkudička? Světla zapojená do dynamo náboje nebo hlavní baterie ebiku?

          • Hrabex1  

            definitivne vyprodano…

            hlavni problem je absence zmeny intenzity sviceni a mizerna vodeodolnost. Ale z principu souhlasim, taky bych preferoval zarizeni s vymennyma bateriema.

            • p@X  

              Někde bude a určo má následovníka, či kopie od Force.

              Ještě vozím Blackburn Local 20

              Ryhlé nasazení a sundání, na kole nemusí zůstat bazmek, krásně se zapíná a vypíná za jízdy, akorát měla být menší na AAA.

              • venkovan  

                Co dnes nekoho muze bavit na meneni AAA baterii. No tvl.

                • p@X  

                  To, že na to celou sezónu nemusím šahat.

                  • venkovan  

                    Pokud to nepoužívá, tak asi ne no. Uplna radost vozit o 50g vic na svetle s nizsi svitivosti, nizsi vydrzi, a nutnosti menit baterie, tedy opravdu neni.

                    • p@X  

                      Tak jasně USB výdrž 2×AAA několikanásobně překoná :) Zkus jet chvíli za někým s tou Smart Turbo…

                      • venkovan  

                        Ahoj, smart Turbo

                      • novas752  

                        AAA baterie má kapacitu přinejlepšim 1000mAh, zapojeny tam jsou sériově. Blikačky s vestavěnym akumulátorem mají kapacitu stejnou nebo o něco menší. Čili místo 4 strčení blikačky do usb musíš 3× z blikačky lovit baterky a buď je měnit a nebo dávat nabíjet a pak zase ládovat zpátky. Fakt pohodlné.

                        Jestli to vydrží svítit výrazně déle, musí to svítit výrazně méně (což si taky myslím, většina blikaček na tužkovky jsou slabé bludičky).

                        • p@X  

                          Já mám zkušenost každodenního nabíjení vs. výdrž několik měsíců…

                          Je mi jasné, že dnes co nemá USB, nejlépe displej a vlastní appku je na pi*u :)

                          • novas752  

                            Takže to nesvítí, děkuji za potvrzení.

                            • p@X  

                              Za tou Smart nevydržíš jet.

                              • xtonda  

                                Co sem viděl video tak to má relativně krátké záblesky s celkem velkou prodlevou, tj. je to vhodné max jako denní blikna.

                          • vt  

                            To ale porovnavas nejaky extremy … taky mam doma nejakou Author blikacku, kde jsem menil baterky snad jednou :-) ale je sotva poznat zda je zapnuta :-) Kdezto kdyz se podivam do Moon Cerberus, tak pak chvili nevidim nic :-) … a vydrz je uplne v pohode, rozhodne nenabijim kazdy den.

                          • Polka  

                            Se tě taky zastanu! Taky vozím AAA baterky nebo 2032 a nepotřebuju USB dobíjení. Je to daný ale tím, že v zimě vyjedu ve tmě max. 2× do týdne, tudíž ty baterky v pohodě vydrží celou zimu, ne-li dýl. Pro někoho, kdo dennodenně dojíždí do práce nebo prostě jezdí často by byla samozřejmě výměna baterek nekonečná, takže v takovém případě už vidím v USB dobíjení plus.

                            • zdenek  

                              Výhoda vyměnitelných baterek je taky při dlouhodobém nepoužívání. Běžně vozím světla jen přes zimu a v létě stačí vyndat baterie. Vestavěná baterie se vybíjí klidovou spotřebou světla a samovybíjením. Po delší době ve vybitém stavu je na vyhození celé světlo…

                              • kovar  

                                a to se Ti stalo se kterou blikačkou s vestavěnou baterkou, žes ji musel vyhodit ?

                        • midlander  

                          já měl, možná ještě mám, nějakou blackburn mars na dvě AAA a zpravidla jsem je měnil 1–2× do roka. a blikala pěkně. většina blikaček dobíjecích má mnohem menší rozměry, využívají toho že lipolka se dá udělat v libovolném tvaru, ale kapacitu výrazně menší. ale že by mě to dobíjení nějak omezovalo, se říct nedá. má to zas jiný výhody, jsou lehčí, menší.

                        • Hrabex1  

                          2×AAA ma kapacitu 1000mAh pri 2.4V a kdyz ma vestaveny akumulator taky 1000mAh, ma ve skutecnosti o 50% vyssi kapacitu, protoze je to pri 3.7V, ne?

                          • novas752  

                            Wh kapacitu má větší no, víc energie. To je fakt, takže dalí plus pro aku s usb.

                            • p@X  

                              Nevím proč tady většina lidí nemůže přijmout fakt, že klasická blikačka může hodně svítit a přitom vydrží několik měsíců…

                              • xtonda  

                                Protože to je fyzikálně nesmysl.

                              • MatS  

                                Ale jo, tak mám Smartku s velkým výkonem na dvě AAA, které jsem snad měnil jednou. Ale je velká, hnusná a bliká silně, ale pomalu. Problém je vodotěsnost, protože rozebíráš celé to přední sklíčko, pod kterým je gumička. A ruku na srdce, moc ta gumka nefunguje.

                                Koupil jsem MOON Cerberus, která má extrémní výdrž a stála 350,– Kč na Alze. Je úplně vodotěsná, několik režimů, dokonce možnost plynulá regulace intenzity. Na kole krásně splyne, nemám strach, že jí něčím ukopnu a věřím, že budu dobíjet minimálně.

                                Každý má jiné priority, takže ať si používá co mu vyhovuje, ale přesvědčovat nikoho nebudu.

                                • vt  

                                  Mam to stejny.

                                  Proti Smartce nic nemam, ale stacilo projet louzi a byla ko … nastesti nezhasne, ale prepne se do trvaleho sviceni.

                        • xtonda  

                          Přesně tak, pokud tam jsou dvě, tak je to 1000 mAh při napětí 3V, což odpovídá 800 mAh li-on či li-pol a podobnou kapacitu nabíjecí blikačky běžně mají. Čili pokud něco na tuhle kapacitu vydrží celou zimu, tak neznamená nic jiného, než že to svítí dost uboze.

                          • jIrI___  

                            Tady se musím p@Xe zastat, ta zmiňovaná Smart fakt bliká až nepříjemně výrazně a oproti nabíjecím blikačkám je výdrž násobně vyšší. Výrobce je asi kouzelník :)

                        • venkovan  

                          Krom toho, z AAA baterií nedostaneš takové proudy, potřebné k pořádnému světelnému toku. U zadních blikaček to sice není tak důležité, ale přední světlo na baterie je totální nesmysl.

                          • p@X  

                            Přední mám na 1×18650, s tím se dá jezdit přes 2 hodiny na střední mód po lese.

                            • novas752  

                              Asi máš výborný zrak v šeru. Taková sova trochu.

                              • jIrI___  

                                Spíše mi připadá, že se na B-F rozmáhá epidemie šerosleposti :). Měl jsi někdy třeba UF-501B, případně třeba Auroru svého času?

                              • Polka  

                                Asi máš něco z očima :-) Taky jezdím v zimě na střední mód cca. 400lm úplně v pohodě. 18650 tak vydrží nějakých 6hod. Hlavně nechci nabíjet po každé vyjížďce.

                                • midlander  

                                  1×18650? Nebo 2 ks?

                                  • Polka  

                                    1× – Convoy s2+

                                    • midlander  

                                      A fakt 400 lm vydrží 6 h? Že by technika tak pokročila? Když bude ledka s driverem mít nakrásně 100 lm/W, tak sežere 4 W. 1×18650 bude mít třeba 3Ah, tj 3×3,7=11,1 Wh. Čili necelé 3 h poměrně optimisticky.

                                      • kovar  

                                        mě též takového házení výdrží vidlema baví. Asi tu výdrž Polka napsala dle ANSI. Nebo možná má něco s očima, když si nevšimla stepdownu.

                                        • Polka  

                                          Polka je chlap viz. profil ;-) Není to žádný házení výdrží, ale dlouhodobá zkušenost. Ja mám zas místo čísel rád praxi.

                                          • kovar  

                                            sorry za toho chlapa. Ani dlouhodobá subjektivní zkušenost nemůže obelstít fyzikální zákony.

                                            • Polka  

                                              :-) Dobře, schválně to s další výměnou baterky změřím.

                                              • jIrI___  

                                                Těch 6 hod se mi taky zdá víc než dost, asi tu výdrž taky zkusím přeměřit :)

                                                • Polka  

                                                  Jako s fungl novýma batyšama se na tu dobu určitě dostaneš, to si pamatuju z minulosti, kdy jsem to měřil. S jetýma je to třeba o něco míň, ale žádná trága právě.

                                                  • kovar  

                                                    chlapi, hlavně ten proud musíte měřit po celou dobu (např celých těch údajných 6 hodin), v žádném případě nestačí změřit jednou na začátku

                                                  • Polka  

                                                    Já určitě žádnej proud měřit nebudu, nemám jak a ani nechci, zas to tak nežeru, jak někteří ;-) Max. si zapíšu tu časovou výdrž.

                                                  • kovar  

                                                    Klidně si to zapiš, černou křídou do komína.

                                                    No nic, třeba jiří____ se do toho pustí____

                                                  • jIrI___  

                                                    Tímto způsobem se do toho taky nepustím, protože jsem na tom stejně jako Polka – bez vybavení a bez elánu :)

                                                  • Polka  

                                                    Tak napadáte tady výdrž a najednou mám měřit proud. Psal jsem, že jsem prostý uživatel…a nemám důvod si tady vymýšlet.

                                                  • midlander  

                                                    Výdrž při nějakém výkonu. Věřím že vydrží 6 h, ale ne při 400 lm. ;-)

                                                  • Polka  

                                                    A kolik by to teda tvým výpočtem mělo být lumen? 300 nebo ještě míň? Tak málo to ale prostě nesvítí. 400lm na střední režim se uvádí myslím různě na netu, kolik je to v reálu nevím, ale tak nějak podle světel co jsem měl dřív (Huntlight, Aurora) by to pocitově mohlo odpovídat.

                                                  • kovar  

                                                    jsem našel toto, modrá křivka high, žlutá medium. Je to ono?

                                                    Pokud jo, tak na medium jsi za 4:20 hod na 50% původního toku

                                                  • midlander  

                                                    to je světelný tok? takže medium je na začátku 250 lm a klesá?

                                                  • kovar  

                                                    jo, jsou to lumeny.

                                                  • midlander  

                                                    takže jsme na polovině. no tak ještě nejsem úplně mimo.

                                                  • Polka  

                                                    Kde se to dá najít? Co tam měl za baterky? Jakej typ Convoye? Není tam pro porovnání třeba i stará Aurora nebo Ultrafire 501B? Aurora vydržela hodinu na max. a právě ten střední režim měla myslím míň lm než ten Convoy, proto se s ním dá jezdit daleko líp než tehdy s aurorou. Ale 250lm…to je nějak málo a 4:20 taky, to bych po dvou vyjížďkách končil a tak tomu není. No každopádně i kdyby to tak bylo, tak mně to stačí, i do lesa na pěšinky bo v zimě s tím nejezdím žádnou kudlu a na závody jsem měl vždycky ještě magicshine na helmě. Když vám sem hodím fotku jak to svítí, tak zas budete remcat jak jsem to fotil, to je těžký :-)

                                                  • midlander  

                                                    v poho, tím se netrap, důležitý je jak ti to vyhovuje. já taky 80% vyjížďky jedu na low režim což jsou myslim 2 W, tedy tak 160 lm. ;-)

                                                  • kovar  

                                                    To google našel někde na candelapower fóru, takový docela obsáhlý článek, nečetl jsem ho, odkaz už nemám, stačí zadat, že chci časový průběh (runtime), a mrkneš do obrázků, určitě se toho dá najít více, proto jsem se ptal, zda je to ono.

                                                    Akumulátor máš uveden v tom grafu (3,5 Ah), typ convoje je tam asi taky, Do dneška jsem netušil, že existuje nějaký Convoy a že ještě k tomuS2+ je více typů.

                                                    Těch 250 lm nemusí sedět, ve skutečnosti je to určitě více, kdo ví, jak to měřili, ale ty relativní údaje (že během 4 cosi hod to to postupně klesne na cca 50%) , tak to sedí.

                                                    No ale pokud jsi s tím spokojen, tak hlavně nic nehledej.

                                                  • kovar  

                                                    Tak nepředpokládal jsem, že luxmetr je v každé rodině, ale multimetr na změření proudu by se mohl najít.

                                                    (Jen upozorňuju, že smajlíky si musíte domyslet sami, zásadně je nepíšu)

                                                    Měřit pouze čas bez informace o tom, jak se (třeba relativně) mění světelný tok, to mi přijde naprosto zbytečné.

                                                  • MatS  

                                                    Tak luxmetr i spektroradiometr mam, ale nemam ty svetla a ani chut to merit :-)

                                          • venkovan  

                                            To je snadné, výrobce lže v max. světelném toku.

                                        • midlander  

                                          jako mě to trochu rozčiluje, protože mám zbastlený světlo, sice žádnej hightech ale jednoduchý bez kravin, těžký jak prase kvůli vestavěným 4×18650, propočítával jsem výdrž a nastavoval proud na měniči aby to bylo akorát… a pak se člověk dočte že to kapesní svítilna s 1×18650 prakticky přebije.

                                          • Polka  

                                            Tak ta to přece nemůže přebít. Však proto jezdím těch 400lm, na plnej uvádí 900lm, ale ten jezdím minimálně, protože výdrž je pak jen 1–1,5hod. mám dojem. Se 4× 18650 máš samozřejmě už celkem dělo. Taky záleží na baterkách, já bral vždy ty nejlepší ověřený zelený panasonicy s max. výdrží.

                                            • midlander  

                                              no ona i ta kapacita baterek je zajímavá, když se prožene testem. nicméně u nízkých proudů se ještě blíží deklarované.

                                              já tam mám baterky s vyšší proudovou zatížitelností, ale nižší kapacitou, aby tolik neklesalo napětí při zátěži. protože původně to bylo zapojený taky se step-down měničem.

                                      • Polka  

                                        Občas použiju i max. režim, ale vydrží určitě víc jak dvě vyjížďky, spíš tři. Jedna vyjíďka cca. 2 hod. svícení. Je to tenhle typ + panasonic 3400mAh.

                            • Atilla  

                              Po širokých lesních cestách asi jo.

                • HonzaRez  

                  Neustále na bejkfóru narážím na nezkušenost hrdě vystavovanou na odiv…

                  Ale ještě nikdy jsem od žádného takového mileniála neviděl relevantní odpověd na otázku, co dělá USBman, když mu najednou (ať už z jakéhokoliv důvodu) uprostřed lesa zhasne blinkačka a domů je potmě daleko…

                  Co kde nabije nebo vymění?!

                  • p@X  

                    Moderní mileniál veze v báglu na 6 kg kole obří powerbanku, bez té se dnes už stejně neobejde :)

                  • midlander  

                    ať usb nebo neusb, vozim s sebou vždy zálohu. posrat se může cokoli. vypálí se driver, zateče do světla, uklepe se drátek…

                    • HonzaRez  

                      Dobře, to je aspoň relevantní odpověď.

                      Ale já jsem z chudé rodiny, takže pro mě je jasným vítězem v bitvě o zdravý rozum 1 blikačka a k tomu 2–4 mikrotužky, než 2 drahé blikačky, z nichž jednu nemusím třeba celý roky vytáhnout, čili zbytečně vyhozené prachy…

                      • midlander  

                        já jsem sice z chudé rodiny, ale mám 3 děti a tudíž zásobu světel a blikaček na půjčení ;-)

                      • Tom-T45  

                        Ale tak, náhradní blikačka může být za 100 Kč za Alíka, což je cca cena 4 značkových mikrotužek.

                      • novas752  

                        Akorát já mám ty 2 blikačky na usb levnější než jedna dobra blikačka na tužkovky…

                  • iron.hide  

                    V lese predsa netreba zadnu blikacku. V lese je hlavne potrebne predne svetlo. Na co zadne, aby ta zozadu nenabrala diva svina?

                    • HonzaRez  

                      A na cestu z lesa domů si zavoláš vrtulník nebo bydlíš v zemljance pod Kráĺovou hoĺou…?

                      • iron.hide  

                        este raz – v lese netrebujem zadnu (cervenu) blikacku.

                        Jedine co treba v noci v lese mat na 100%, je predne svetlo – a tam mam silne svetlo na helme a jedno zalozne svetlo v batohu.

                        Moje aktualne svetlo na helme pouziva 18650, ale mam doma aj dve usb.

                        Na tych usb vidim na displeji/diodach, na ake % su nabite:

                        https://www.kronium.cz/…od_1901.html

                  • venkovan  

                    Vozím druhou blikacku a take malou powerbanku, to i kvuli mobilu, garminu atd. Furt myslim, ze ie to lepsi nez pytlik monoclanku, tuzkovek a mikrotuzkovek…a zarovicek.

                  • vt  

                    Sorry, ale to jsou takove vycucane argumenty. NEkdo veze banku, ja mam nahradni blikacku, ty vozis nahradni AAA … pokud je to dlouha cesta, vzdy je rozumny mit nejaky backup reseni. Ja osobne jsem uz zazil 2* KO AAA blikacku (Sigma navlhla, Author se zacal vypinal) takze jsem pouceny a vozim i nahradu, driv jsem to taky nedelal :-)

                    Co se tyka ceny, tak Moon jsem koupil asi za 350kc … kdyz si vezmu, ze nedokupuju zadny baterie, tak je to IMHO ok cena, pripadne se asi da koupit i levnejsi alternativa.

                  • novas752  

                    Zapnu druhou blikačku a jedu dál.

                    S blikačkou na tužkovky uprostřed lesa taky neuděláš nic. Pokud teda nemáš náhradní tužkovky stejně velké jako ta náhradní blikačka. Akorát když se ti to stane v dešti tak pak máš v blikačce ba tužkovky napršíno.

                  • Tencovozikmin  

                    Co se může pokazit pokazí se takže vozím vždy něco do zálohy. Kdo je připraven není zaskočen :-)

                  • kovar  

                    Tak když jedu do lesa, tak asi je jasné, že vše musí být plně nabité. Pokud jedu hodně dlouho, tak si ještě vezmu náhradní 18650 do čelovky. A že je vše nabité nebo vybité se pozná tak, maličká ledka mi to indikuje svícením nebo jinou barvou, ale to nemůžeš znát, když jedeš na tužkovky.

                    Vozím světlo na řidítka, čelovku Fenix HM61R Amber a „blikačku“ na přesuny po asfaltu, vše Li-ion nebo Li-pol. Pokud by se pokazila blikačka, použiju místo ní na silnici čelovku, jelikož má taky červené světlo.

                    Vybití nehrozí, ale může se stát, že se pokazí úplně vše, v tom případě na oblečení mám reflexní nesmysly i kamsi na kolo jsem to nalepil. Pokud se zničehonic oloupou ty reflexní materiály, tak budu na auta mávat mobilem, pokud se pokazí mobil, ještě vozím zapalovač a mohu si vyrobit pochodeň.

                    Co tam máš dál?

                  • xtonda  

                    A kde v lese seženeš další tužkáče?

          • Mark-H14  

            Mohu potvrdit.

            Nejsilnější blikačka, která je fakt vidět.

            Výdrž baterií je velká.

        • Hrabex1  

          zamenis 1 pitomy pismenko a to slovo pripomina neco uplne jinyho.

      • iron.hide  

        neni to az taky problem, ja mam teraz tuto BBB:

        https://www.bezvakolo.cz/…spark-bls-47

        a aj ked kazdy vyjazd koncim potme (a takisto jazdim casto potme), staci ju nabijat cca raz za 5–6 vyjazdov. Vzdy ju mam len na blikanie, a tak vydrzi celkom dlho.

    • nooski  

      Debata USB vs měnitelné baterky. Ve tmě to chce mít vzadu aspoň 2 světla. Vybitého předního si člověk všimne hned, ale zadní může chvíli trvat. U vyměnitelných baterek je pak ještě problém s mrazem a dále kontakty. Mráz způsobí znatelný pokles svítivosti nebo i zhasnutí (stalo se mi to u několika Smartek) a často potkávám právě vlastníky blikaček na baterky, jak jim vzadu bliká maximálně tak notifikační dioda z mobilu. Nabíjecí světla, pokud nemají nějaký úsporný režim, svítí furt stejně a pak zdechnou. Pokud nemají indikátor vybití, tak zdechnou bez varování. Problém s kontakty se taky u baterek vyskytuje. Buď se přepínají režimy nebo se vypne, opět zkušenost se Smarty. Prostě jedna blikačka nestačí, proto do tmy vyrážím se 2 na kole, jednou na batohu a mikro blikátkem na helmě :-)

    • venkovan  

      Jinak nechci nic říkat, ale zde měly být jen testy blikaček a neplevelit to plkáním. Kluci admini z toho budou psát velký test blikaček, fakt byste nechtěli být na jejich místě, až tady ty testy budou musel lovit v tisícovce příspěvků tom ,zda jedna 18650 dokáže dodat proud na 6 hodin při světelném toku 400lm u ledky s cca 100lm na watt.

      • Kouba_2005  

        :-D

      • B00CH  

        Lovit jo? Už jsi někdy slyšel o ctrl+f?

        • venkovan  

          A přes najít na stránce chceš po prohlížeči co? Aby ti automaticky vykopíroval vše, v čem podle křišťálové koule rozpozná recenzi? Budou to musel projet ručně a nic nepřehlédnout.

          • venkovan  

            Hlavně se bojím, aby nepřehlédli mou recenzi. Věnoval jsem jí 36 hodin času než se mi podařilo vše správně popsat a zobrazit.

            • B00CH  

              Pokud jsi nedodržel formát v zadání, tak můžeš udělat opravu a napsat to znovu. Alespoň tu bude 36 hodin pokoj od tvých mouder.

          • B00CH  

            Ty jsi fakt mimoň, vzhledem k tomu, že požadované recenze mají jasně daný formát, stačí zadat hledání patricneho řetězce. Nebo jak myslíš, že funguje vyhledávání.

            • venkovan  

              A všichni to dodrželi že? Takže budeš hledat: Výrobce blikačky a zrovna někdo to napíše jinak nebo omylem vynechá písmenko a ejhle…recenze přeskočena.

              • venkovan  

                A zrovna ta moje třeba.

              • B00CH  

                Pokud někdo není schooen dodržet takový základ jako bylo zadání formátu, je asi neschopný a jeho recenze není validní.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.