Sigma Blaze - opomíjený všeuměl

Při vybírání vánočních dárků mi padlo do oka jedno zadní světlo, o kterém jsem nikdy dříve neslyšel, byť se jednalo o produkt známého výrobce a slibovalo zajímavou výbavu - senzor okolního jasu a senzor zrychlení zajišťující fungování blikačky i jako brzdového světla. To vše v kompaktním těle s USB nabíjením a za cenu ne o moc vyšší než u běžných blikaček.

Rozhodl jsem se tedy Sigmu Blaze vyzkoušet a podělit se o zkušenosti, protože na první pohled působila až příliš dobře.

Foto 01: Co vše můžete očekávat...

V balení dostanete samotnou blikačku, nabíjecí USB kablík a gumový proužek k uchycení na sedlovku. Tady si dovolím drobné upozornění pro případné zájemce o koupi. Na trhu jsou k dostání dvě verze Blaze - původní model a inovovaný model. Původní model se na sedlovku upevňoval pomocí O kroužků a úchyty na samotné blikačce byly velice subtilní, což zavánělo jejich snadným prasknutím. Této konstrukční chybky si dle všeho rychle všiml i sám výrobce, úchyty na blikačce výrazně vyztužil a současně místo O kroužků do balení začal přibalovat pevnější gumový proužek. Bohužel tyto dvě verze při pohledu na balení nelze rozlišit, je třeba se podívat dovnitř. Důrazně doporučuju kupovat pouze inovovaný model.

Nabíjení blikačky probíhá pomocí micro USB konektoru. V dnešní době bych ocenil spíše čím dál rozšířenější a uživatelsky příjemnější USB-C.

Foto 02: Inovovaný model s pevnějším uchycením.Foto 03: Krytka micro USB konektoru.


Z mechanického pohledu je inovovaná verze blikačky provedena opravdu perfektně. Na plastech člověk nenajde žádné přetoky, otřepy, ostré hrany, zbytky vtoků apod. I při stisknutí blikačky větší silou se nikde nic neprohýbá nebo nevrže. Ovládací tlačítko (v podstatě celá horní strana blikačky) se mačká jednoduše i v zimních rukavicích, stisk je příjemně lehký s jasnou odezvou. Uchycení blikačky na sedlovku pomocí gumového pásku je jednoduché, rychlé a drží spolehlivě. Blaze je usazen na klínovém profilu, který na šikmé sedlovce zajišťuje svislou polohu. Na povrchu dotýkajícím se sedlovky je připevněn gumový kousek zamezující sjíždění blikačky a současně chránící sedlovku před poškrábáním. Z hlediska zpracování je Blaze jednoznačně jeden z nejlepších kousků, který mi prošel rukama, což je s přihlédnutím k ceně překvapivé. Výrobcem udávaná hmotnost je 22 g, já jsem navážil 24 g, resp. 27 g včetně gumového pásku.

Foto 04: Snadno přístupné ovládací tlačítko.Foto 05: Klínový profil usazení s protiskluzovou gumou.

Foto 06: Blikačka je díky klínu vertikálně vyrovnaná.

Blaze je konstruován dle německé směrnice StVZO týkající se schvalování způsobilosti výrobku k provozu na pozemních komunikacích. Tato směrnice je z našeho pohledu poměrně přísná a proto neznalé může nepříjemně překvapit neočekávaná vlastnost blikačky - nebliká. Blaze nabízí pouze stálé svícení.

Z toho důvodu je i ovládání blikačky opravdu jednoduché a nejsme nuceni se probírat hromadou možností blikání, když stejně nakonec skončíme u používání jen jednoho režimu. Postup ovládání je následovný - jeden stisk = zapnutí denního režimu (při plynulé jízdě za denního světla blikačka nesvítí, při setmění se automaticky rozsvítí, při brzdění svítí brzdové LED ve dne i za tmy), druhý stisk = stálé svícení (vypnutí světelného senzoru, blikačka svítí i ve dne, při brzdění se rozsvítí brzdové LED), třetí stisk = vypnutí blikačky.

Při pohledu na blikačku vidíte zcela jasně tři LED pod sebou. První horní slouží pro stálé svícení, dvě LED pod ní pak svítí při brzdění. Dále jsou po stranách blikačky ještě další dvě menší a méně nápadné LED. Jedna žlutým blikáním po zapnutí indikuje kalibraci pohybového senzoru a svícením informuje o aktivaci senzoru okolního jasu, druhá LED se modře rozsvítí při klesnutí kapacity baterie na 30 % a méně.

Foto 07: Nahoře stále svítící LED, pod ní dvě LED brzdového světla.Foto 08: Indikace nabíjení.


Při provozu svítí na Blaze pouze jedna LED, což se mi zdálo málo, ale při porovnání s ostatními srovnatelně velkými blikačkami (konkrétně Moon Orion a známá blikačka z aliexpressu prodávaná pod různými značkami) nijak neztrácí, na delší vzdálenost je na tom s viditelností dokonce lépe. Podíl na tom má optika na krycím skle - při bližším bočním pohledu člověk může u horní LED vidět náznak Fresnelovy čočky. U blikaček této cenové kategorie věc opravdu nevídaná. Práci konstruktérů nejen s designem, ale rovněž s optickým výstupem potvrzuje i promítnutí světelného výstupu na zeď (na fotce porovnání s Moon Orion). U Blaze je jasně svítící střed (který může za zmiňovanou výraznější viditelnost z delší vzdálenosti) a současně je zcela jasně viditelné rozšíření světelného svazku do boků, které ovlivňuje boční viditelnost. Jednoduše řečeno blikačka je nepřehlédnutelná i při pohledu z boku (viditelnost v úhlu cca 170°) a naopak zbytečně nevyzařuje příliš světla do míst, kde není potřeba (zejména směrem dolů). K mému překvapení je ta pouhá jedna svítící LED jasně viditelná i ve dne.

Foto 09: Zleva blikačka z Aliexpressu, Sigma Blaze, Moon Orion.Foto 10: Jasně viditelná Fresnelova čočka před horní LED stálého svícení.

Foto 11: Sigma Blaze - stále svítící LED promítnutá na stěně.Foto 12: Sigma Blaze - stále svítící LED spolu s brzdovými LED promítnutá na stěně.

Foto 13: Moon Orion - vzhled nekorigovaného optického výstupu promítnutého na stěně.Foto 14: Svítící LED je překvapivě dostatečně viditelná i ve dne.


Dvě spodní LED obstarávají funkci brzdových světel. Hodně zvědavý jsem byl na funkčnost této nestandardní funkce a musím konstatovat, že funguje nad očekávání dobře a spolehlivě. Pohybový senzor správně vyhodnotí už i lehké přibrzdění a rozsvítí brzdové LED, které jsou hodně výrazné a pro další účastníky provozu takřka nepřehlédnutelné. Ty zůstávají svítit další zhruba tři vteřiny po dokončení brzdění. Toto se mi jeví jako užitečný pomocník při jízdách ve skupině, ale doufejme, že i řidiči při jasném rozsvícení blikačky zbystří.

Senzor okolního jasu na můj vkus spouští blikačku příliš brzy, osobně bych ji spustil při trošku větším šeru. Při pohledu z druhé strany je to ale lepší situace, než kdyby se blikačka spouštěla až v příliš velké tmě. Praktické využití této funkce je otázkou, ale velice dobře si ji dokážu představit na trasách, kde se projíždí tunely. Blikačka sepne takřka hned po vjetí do tunelu.

S přihlédnutím k nízké hmotnosti Blaze a k možnosti pouze stálého svícení byla otázkou životnost baterie. Výrobce uvádí 7 hodin, což je na stálé svícení slušná hodnota, ale tak nějak jsem pochyboval o jejím praktickém dosažení. Realita mě však příjemně překvapila. Při rozsvícení na stole (tzn. svítící jedna LED, neaktivované brzdové LED) jsem se dostal na výdrž 9h 50 min. Výdrž v reálném provozu pak bude u každého odlišná v závislosti na tom, jak často budete brzdit a rozsvěcet brzdové LED. V tomto případě platí nejen staré známé pořekadlo “kdo brzdí, nevyhrává”, ale rovněž “kdo brzdí, svítí kratší dobu”. Těch výrobcem udávaných 7 h mi ale připadá jako hodnota bez problémů dosažitelná. Z úplného vybití do plné kapacity se Blaze nabil za 2h 40 min (nabíječka s výstupním proudem 2 A).

Celkově blikačku hodnotím velice kladně a překvapuje mě její malé rozšíření mezi cyklisty, protože vzhledem k příjemné ceně (v době psaní recenze se ceny na českém trhu pohybovaly od 380 Kč) nabízí perfektní dílenské zpracování, nízkou hmotnost, slušnou výdrž na nabití, skvěle fungující systém brzdových světel a nepochybuji o tom, že někdo rovněž využije senzor okolního světla.

Klady:

  • dílenské zpracování
  • nízká hmotnost
  • funkce brzdových světel a jasový senzor
  • slušná boční viditelnost
  • překvapivě dobrá viditelnost LED i ve dne
  • solidní výdrž baterie
  • příjemná cena

Zápory:

  • není možnost blikání
  • konektor micro USB
  • u starší verze příliš křehké úchyty O kroužků (u inovované verze problém odstraněn)
  • dle obalu nelze rozlišit starší a inovovanou verzi

Názornou ukázku funkčnosti brzdového světla můžete vidět zde:



Související téma ve fóru

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kovar
kovar

8.1.21 18:36

CendaH:

Koupil jsem to na mall.cz za 409,– Napřed tam byla cena asi 490, šoupl jsem to do košíku, že to objednám na druhý den, ale druhý den cena klesla na 409. Teď je tam ale cca 450,–.

Došla mi ta novější verze, aniž bych to ověřoval. No ale co když mají na skladu obě verze a já jsem měl jen štěstí, že jo?

Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.1.21 15:33

@pikaču

něměcky se domluvím jen na úrovni jako turista, takže bych šel sedět taky :-)

Takže je dobrý vědět, že v DE je blikání problém, kdybych tam někdy s kolem vyrazil. Nevím jak ostatní, ale já to netušil.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

8.1.21 15:31

@kovar

píšeš že jsi to hned koupil, já koukal po eshopech a nikde není k poznání jestli je to již ta novější verze s opraveným držákem nebo ta první co moc nevydrží. Jak jsi to řešil? A pokud jsi koupil tu novější můžeš uvést kde a jak jsi to předem ověřil? Nebo jsi to prostě zkusil?, chci světlo též vyzkoušet. Nechci řešit vracení pokud by to byla ta starší verze … Jak je teď vše zavřeno tak to není možno dopředu vidět na prodejně.

Reagovat
kovar
kovar

8.1.21 12:28

Dík za tip.

Dobrá srandička, hned jsem si to musel koupit. Že to nebliká mi vůbec nevadí, viditelné je to dost. Perfektní je, že to nemá „milion“ režimů, prostě jednou zmačkeš a jedeš a ono si to dělá samo, co má, i ve dne jako brzdové světlo.

Ještě mám tyto, které půjčuju rodině:

  • Sigma Nugget Flash (ta brutálně oslňuje, přelepil jsem tedy střed – čočku – terčíkem z hliníkové lepící pásky, úplně stačí odrazy z těch fresnel kroužků a už je to OK)
  • Fenix BC05R (prý málo svítí, ale je to nesmysl, svítí dost a je hezká a perfektně drží i na batohu díky dobře řešené sponě, ostatní blikačky mi z batohu upadávaly, musel jsem je přivazovat).
Reagovat
Pikaču
Pikaču

8.1.21 11:51

@Cen da H:

to je na diskuzi s policajtem. jestli ale nekdo neumi nemecky tak dopadne jako ukrajinci ktery nám na firme uklizeli na nocni a ve 2 rano se vraceli domu a policajti je zastavili a vsech 9 zavreli jelikoz neumeli cesky (lockdown zakaz vychazeni v noci).

Reagovat
d
d

6.1.21 19:18

Nebliká to, je to k ničemu. Každé druhé auto si tě splete s patníkem. Dále mne mne mrzí, že nemá notifikaci na příchozí e-maily.

Reagovat
kiwaf
kiwaf

6.1.21 17:05

midlander: taky ji mam, pod sedlem je super.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.1.21 15:03

Perfekt Jiříku, škoda, že fakt blikna nebliká :-) GJ Jiří.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

6.1.21 14:04

@Pikaču

jen filosofická otázka k tomu, že když není blikačka nakole tak se v německu blikat smí. Já používám obyčejnou bliknu od Blackburnu s klipem na pasek za který ji pichnu do oka v pásku na zadní stěně na podsedlové brašně na duši a nářadí.

Zajímalo by mne jestli to pro něměckýho úředníka splňuje že není na kole, když je na brašně. Ne že by to pro mne teda něco řešilo … :-)

JInak musím ocenit recenzi, dobrá práce, asi tuhle potvoru taky vyzkouším jen v modu brzdoveho světla v kombinaci s blackurn blikačkou, kterou budu nadále používat (souhlasím s ostatními, že u nás je to pro řidiče oproti statickému světlu jasná zpráva bacha cyklista)

Reagovat
smash_mouth
smash_mouth

6.1.21 10:57

Za mne, jak to neblika tak hledam jinde …

Reagovat
Romancero
Romancero

6.1.21 08:39

ratel: ano dobrý postřeh. To je fakt, že reflexní prvky a navíc na pohyblivých částech kol (výplety) nebo na nohách -pedálech fungují efektivněji

Reagovat
Romancero
Romancero

6.1.21 08:36

plzakj: změřit lze amatérsky pomocí výchylky kyvadélka. Ale bude to chtít si udělat přípravek, aby se dala výchylka dobře odečíst, případně zaznamenat.

Ale dnes už asi existují apky na chytrých mobilech, které měří zrychlení

Reagovat
hubert.d
hubert.d

6.1.21 08:10

Moc pěkná recenze. Pro mně ale, bohužel jako pro spoustu dalších, postrádá funkci blikání. Takže to vlastně není blikačka, ale „jen“ zadní světlo.

Reagovat
plzakj
plzakj

5.1.21 19:42

Nebo najit v dokumentaci vyrobce.

Reagovat
plzakj
plzakj

5.1.21 19:42

@Jiri – lehke vs prudke brzeni lze definovat “zpomalenim” (zapornym zruchlenim), nebo-li druhou derivaci drahy podle casu :-) Bude to hodnota v metrech za vterinu na druhou. Aneb je to velikost zmeny rychlosti.

Vsadim se, ze ten senzor bude reagovat od urcite hodnoty. Ted uz ji jen zmerit :-)

Reagovat
Jakobo
Jakobo

5.1.21 13:08

Svetla B&M napr. https://www.axit.cz/…_zadni_ixxi/ nove take jen sviti. Vyrobce se ohani nemeckymi predpisy.

Nejednotnost vidim i na zahranicnich diskuzich, existuji argumenty pro a proti pro oba mody. A aby bylo jasno, z tech vyznamnych zemi je to pouze Nemecko, kde predpisy pozaduji trvaly svit. Pokud vim tak Anglie, Skandinavie, Nizozemi… oboje.

Dobra diskuze blikat vs trvale je tady https://bicycles.stackexchange.com/…-steady-beam

Reagovat
kopp1k
kopp1k

5.1.21 12:50

Ještě k tomu svícení/blikání – mám od Sigmy zadní světlo Nugget II (jako záložní/dodatečné) a taky jen svítí. Ale existuje i Nugett II Flash, které svítí i bliká. Tak třeba udělají i tento Blaze ve „Flash“ variantě ;-).

https://www.sigmasport.com/…get-ii-flash

Reagovat
Pikaču
Pikaču

5.1.21 11:58

Diky německé StVZO není světlo všeuměl ale spíš vyšuměl :)))))))))

Reagovat
iron.hide
iron.hide

5.1.21 11:09

Super blikajda, ktora neumi blikat. Hahahaha wtf. Ty si fakt megatroll, Jiriku, treba uznat

Reagovat
para242
para242

5.1.21 10:24

@jIrI___ : jééé, to jsme klidně mohli být my:-) ženě svítila SIgma, mě blikala Moon Cerberus, která je taky super a hodně se rozebírala ve vlakně o blikačkách. A ano, to je přesně ten „nahovno“ úhyt který na té Sigmě máme, zájemcům o koupi doporučuji se tomu vyhnout a jít do nové verze.

Reagovat
ratel
ratel

5.1.21 09:11

@romancero: pokud je ve meste osvetleni, dalsi svetla od aut atd, tak prehlednes i blikajici. Na druhe strane pokud mas neco reflexniho a osviti te autem, tak blikacka je druhorada.

Reagovat
midlander
midlander

5.1.21 08:22

Nedávno jsem pořídil z alíka Rockbros Q5. Ta je podobně vybavená, pěkně zpracovaná, má světelný senzor, otřesový senzor a senzor brždění. Člověk se musí prokousat návodem, aby zjistil, jak který mód funguje – některé za světla a bez pohybu zhasínají, zbylé fungují stále. Taky má indikaci stupně nabití pomocí 4 malých diod. Akorát teda nesvítí tolik do stran.

Reagovat
Romancero
Romancero

5.1.21 08:19

jedině s blikáním! Po městě se dá neblikající světlo přehlédnout, právě díky osvětlení od lamp-osvětleného pozadí – množství dalších zdrojů světla (auta, výlohy, reklamy).

Ale to asi jako řidiči aut víte..

Reagovat
Pe-pig1
Pe-pig1

5.1.21 07:57

Parádní recenze, díky. Mám Moon, používám právě i to blikání, ale touto jsi mě navnadil, možná pořídím na druhé kolo. Velmi oceňuji, že na rozdíl od ostatních článků tady v té části BF, jsi se obešel i bez zbytečně vytrhaných tučných částí textu a i přes to, článek dává smysl. Jen tak dál, tvoje recenze čtu rád.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

5.1.21 07:49

Marskatin: Toto se těžko popisuje, co to je lehké a prudké brzdění, jak ho definovat? Dle mých zkušeností mi připadá, že senzor zrychlení v blikačce je nastaven tak, že jakmile rozpozná decelerační zrychlení působící proti směru pohybu, rozsvítí brzdová světla. Takže prakticky stačí k rozsvícení brzdových světel i lehké přibrzdění, naopak plynulé zpomalení blikačka nezaznamená. Mohlo by být zajímavé sledovat, jak by se blikačka chovala v případě silných poryvů čelního nárazového větru.

Reagovat
Marskatin
Marskatin

5.1.21 07:20

Jak bys popsal funkci brzdového světla? Funguje to jen na prudké brždění nebo i na lehké?

Reagovat
Marskatin
Marskatin

5.1.21 07:15

Pro mě třeba není micro USB nevýhoda, mám 5 zařízení s microUSB a s USB-C ani jedno.

Reagovat
Pikaču
Pikaču

5.1.21 00:19

Ja to řešil když jsem hodně s radarem jezdil po nemecku a tohle jsem nasel na německých forech.

Nidko to neřeší a když uz tak takto se smi blikat. Postavene na hlavu ale alespoň pro diskusi z policajtem.

Reagovat
gersa
gersa

4.1.21 23:47

Pikaču – tak to už je trošku schiza, ne?

Reagovat
Pikaču
Pikaču

4.1.21 23:04

@ratel

Jenze to blikani neblikani u němců je pradoxni. Nesmis blikat kdyz je svetlo pripevnene na kole. Nicmene blikat muzes pokud si to pripevnis na helmu ci hadry/kapsu.

Reagovat
Reneks2
Reneks2

4.1.21 22:16

Moc hezky napsáno. Za tu cenu v pohodě, škoda, že chybí mód blikání (v momentě kdy jedu sám mimo silnice). Mikro USB-C věřím bude zanedlouho jistě všude :-) taky ocením.

Reagovat
babicak
babicak

4.1.21 21:53

Pěkně napsaná recenze.

Reagovat
Radek Broz
Radek Broz

4.1.21 21:42

Bravo. Takhle to může vypadat, když se článek nesnaží psát debil.

Reagovat
nooski
nooski

4.1.21 21:26

Fajn recenze, bohužel bez blikání je pro mě to světlo nepoužitelné. Měl jsem v plánu udělat i velkou srovnávačku zadních světel přes Vánoce, ale nějak mi chybí motivace. S předchozí srovnávačkou bylo dost práce, hromada fotek i textu a stejně se našla individua, která mlela nesmysly. Holt nevděčný to úděl, kor v atmosféře současné nálady. Nemám čas, nemám chuť a ani motivaci :-)

Reagovat
grafik
grafik

4.1.21 20:45

Já tu minimalizaci blikani vítám, nektere flash efekty jsou děsný. Za ty prachy rozhodne super a pokud ma takovou vydrž není co řešit. Já jsem pořídil Kellys a nabijí se cca 3 hodiny, svítí 2. Dilenske zpracování super, stejne tak rozptyl světla, ačkoliv svítí fakt moc hezky, neoslnuje, ale ta cena …

https://m.heureka.cz/…ellys-illux/?…

Foto z reálu:

https://www.bike-forum.cz/…stou-z-prace

Reagovat
JachymP
JachymP

4.1.21 20:29

Podle mě to blikání zakázali kvůli tomu, že u 0,000000001 p­romile lidí může blikání vyvolat epilepsii nebo tak něco podobnýho. Něco jako zákaz brček kvůli tuleňům nebo zákaz lyžování kvůli koroně – bez urážky, Jiří ;)

Článek suprovní, ještě líp napsané než ten minulý článek o světlech, díky!

Jinak, u blikaček také trvám na blikání pokud jedu sám, ve skupině je příjemnější svítit trvale.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

4.1.21 20:26

para242: Pokud s manželkou oba jezdíte na silničkách a pohybujete se občas v centru Ostravy (kolem nové radnice), tak jste mi někdy počátkem prosince byli inspirací a donutili mě hledat, co vám to na kolech tak elegantně svítilo, když jsem jel za vámi (ten svit jedné LED se jinak popsat snad nedá) :). Na odkazu níže jde vidět ten starší typ úchytu:

https://www.bike-components.de/…1386965.jpeg

Reagovat
Doom Banovaný
Doom Banovaný

4.1.21 20:19

Není nějaká „evropská“ verze té blikajdy, která by uměla opravdu blikat? Třeba Garmin má speciální model zadního světla pro DE, který jen svítí, a jiný model pro zbytek světa, který svítí a bliká.

Jinak to za ty prachy vypadá zajímavě.

Reagovat
plzakj
plzakj

4.1.21 20:02

Fajn recenze, ale “blikacka” bez blikami pro mne ne e. Ve dne a v šeru rozhodne blikani.

Konstantni svicini jedine ve tme. Tam je to pri jizde ve skupine zas lepsi.

Reagovat
para242
para242

4.1.21 19:29

Pěkně napsáno. Toto světlo mám, vozí ho manželka, ale nejsem si jist kterou verzi. Není tam O-kroužek na uchycení jak píše autor že byl u předchozí verze, ale “žebřík” jako na této popisované. Nicméně uchycení na světle je jiné, takové T-tvar s dolů zahnutými konci, a řeknu vám, odepnout a připnout světlo je docela porod. Světlo bych mohl také doporučit, ale ujistěte se že je to verze se uchycením jako má tato testovaná verze.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

4.1.21 19:13

Podrobnosti té normy StVZO jsem se při psaní recenze snažil dohledat, ale vzdal jsem to z jednoho důvodu – ta norma je brutálně obsáhlá, jsou to stovky a stovky stránek. Obsahuje snad všechno týkající se provozu na komunikacích… Počínaje maximálním dovoleným přesahem ventilku přes ráfek u aut a konče výstražnými světelnými návěstidly a odstínem majáků záchranných složek. Na nějaké detailnější zkoumání jsem neměl jazykově a ani mentálně :)

Reagovat
BikerM
BikerM

4.1.21 18:51

Zajimave, ze ted je spousta zadnich svetel bez blikani. Neni Sigma nahodou nemecky vyrobce? Asi bych pak chapal, ze to vyrabi bez blikani, protoze u nich se blikat nesmi vubec.

Porad se peru s tim zda blikat nebo ne. Protoze mi prijde mnohem bezpecnejsi blikat. Kdyz jsem v aute a vidim blikani, tak me to vzdy mnohem lepe upozorni, za tam neco je a nejspis to bude cyklista.

Reagovat
xtonda
xtonda

4.1.21 18:44

Taky by mě zajímalo kdyby někdo německy mluvící dokázal dohledat zdůvodnění proč mají zakázané blikačky i vzadu. Blikající světlo sice více upoutá pozornost, ale už sem na více místech četl, že řidič hůře odhadne vzdálenost a že řidič pod vlivem může být blikajícím světlem podvědomě přitahován, viz moth effect.

Reagovat
Tom-T45
Tom-T45

4.1.21 18:39

Jakobo souhlas, v rozdílu rychlosti je ten cyklista taky spíše statická překážka.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

4.1.21 18:31

Ratel ja se prave nazoru, ze cyklista by mel blikat. Pokud svetlo pouze sviti a cyklista jede nekde u krajnice, pri nekolikanasobne vyssi rychlosti auta se jevi jako staticky predmet nebo jeste hure odraz od nejak znacky patniku na kraji cesty. To blikani se za tech 25 let tak vzilo, ze dnes kazdy hned pochopi, ze pred nim nekdo jde nebo jede na kole. Tezko to blikani nekdo bude vnimat jako prikop nebo zavoru na prejezdu.

Reagovat
ratel
ratel

4.1.21 18:06

ad StVZO : ten zákaz blikání mi přijde rozumný, auta, motorky taky neblikají. Blikat imho má něco co je opravdu překážka – závora, semafor, pes:-)

U nás blikají všichni na všechny strany ale je to efektivnější? Je k tomu i nějaké české/anglické zdůvodnění té normy?

Reagovat
PAM
PAM

4.1.21 17:50

jIrI___ – dobrá práce, hezky napsáno. Díky

Reagovat
jIrI___
jIrI___

4.1.21 17:46

Jano86: Protože být to na normálním kole, neměli by se lidi na co ptát. Ale buď shovívavý – ať to není takový psychický nářez, vyndal jsem z mopedu aspoň baterii :).

Lucase: Fenix BC05R jsem zkoušel předminulý rok a pokud bych měl srovnat s touto Sigmou, tak Fenix svítil výrazně méně. Některé věci měl vyřešené lépe (držák s možností upnutí za poutko), ale na moje poměry svítil opravdu málo, tak jsem ho asi po měsíci prodal. Snažil jsem sám sebe nějak přesvědčit, že svítí pěkně, protože zpracováním a velikostí na tom byl pěkně, ale vždycky když jsem porovnal s tou blikačkou z Aliexpressu na fotce výše, tak mi ta malá svítivost Fenixe vehnala slzy do očí :). Celkem mě mrzí, že Fenixe už nemám, protože by to teď mohlo být zajímavé srovnání dvou velikostně podobných blikaček, kdy ale každý výrobce přistoupil na jinému řešení světelného výstupu (Fenix spoléhající čistě jen LED vs. Sigma LED + optika na krycím skle).

Reagovat
Tom-T45
Tom-T45

4.1.21 17:20

Pane Jiří díky za perfektně zpracovanou recenzi. Škoda, že ten všeuměl neumí blikat, jinak bych o něm taky uvažoval, už kvůli tomu skvěle ovladatelnému zapínání.

Reagovat
mm
mm

4.1.21 17:19

Skvělá recenze.

Reagovat
Lucase
Lucase

4.1.21 17:11

Kdyby tady tahle recenze byla o par dni dřív namísto těch kravovin, mohla byt tvoje recenze užitečná hned 2×. Asi bych ji bez váhání pořídil. Koupil jsem Fenix BC05R ale jsem s nim také spokojen. Je to dost podobne světlo, pouze nemá tu signalizaci brzdění.

Reagovat
Jano86
Jano86

4.1.21 17:11

Véd ja netvrdím ze je spatny clanek.. Clanek je obsahovo výborny.. Ale moped mi neušiel pozornosti :D.. Mne už prišla od justONE som zvedavý jak to bude svitit

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.1.21 17:05

Tak si jdi léčit do příslušného vlákna a ne do diskuze k článku o zadní blikačce. Já už ji mám objednanou a těším se na ni ;) Díky za přínosný článek!

Reagovat
Jakobo
Jakobo

4.1.21 16:59

Super! Toto je clanek na slusne urovni. Ac to neni pomerova recenze s obdobnymi produkty tak shodnoceni je jasne a kreativni (porovnani s cinou) a navic, zda se, priblizuje novy trend.

Jinak se StVZO jsem se uz bohuzel take seznamil, kdy jsem se snazil u podobneho svetla „prepnout“ na blikani – samozrejme neslo. Na jednu stranu asi chapu, na druhou nechapu. Blikani dava vyssi vydrz (coz u dobijeci nemusi byt tak podstatne), ale hlavne za tech >25 let (prvni Cateye jsem mel v roce 1995) s blikanim stalo synonymem POZOR JEDE TAM CYKLISTA a to trvale svetlo neni IMHO tak varujici, posunulo nas to zpet do dob flaskoveho dynama na starych Favoritech.

Reagovat
Jano86
Jano86

4.1.21 16:56

Rozumiem :) mam na to alergiu

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.1.21 16:54

Jano86: Zbytečný debilní komentář ;)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

4.1.21 16:54

Tahle blikačka stojí do 500Kč a vypadá zajímavě. Docela si mě navnadil :)

Reagovat
Jano86
Jano86

4.1.21 16:54

No mna by zaujímalo prečo je to na mopede? Dekuji

Reagovat
couffy
couffy

4.1.21 16:49

Fajn recenze.Co to je příznivá cena? Myslíš si,že kdokoliv kdo jede za kolem(,protože podle světla,blikání si to většina tak vyhodnotí) dokáže na světle rozeznat ještě brzdové světlo? Podle mě minimum řidičů.

Reagovat
HT Adam
HT Adam

4.1.21 16:45

Jlrl_

Vaše/tvoje recenze jsou opravdu pecka, kam se hrabou kdejací žurnalisti!

Reagovat
Myzarc
Myzarc

4.1.21 16:34

No teda Jiříku, pěkně, z Tebe něco bude :-) Tak doufejme ve shovívavost BF a C19 :-)

Reagovat