Dobrý den. Rád bych si koupil nějaký full a narazil jsem na tento inzerát
https://www.cyklobazar.cz/…-felt-virtue
Chci se Vás, znalých, zeptat, zda to stojí za ty prachy. Předem díky všem.
Dobrý den. Rád bych si koupil nějaký full a narazil jsem na tento inzerát
https://www.cyklobazar.cz/…-felt-virtue
Chci se Vás, znalých, zeptat, zda to stojí za ty prachy. Předem díky všem.
Ne!
Jen se zeptám proč? Rád bych trochu poznal kvalitativní znaky bazarových kol.
Bude ti vysvětleno, že to je „stará geometrie, 26“, nemá jednoplacku, nemá teleskop a jezdil by na tom jenom totální looser" :-)
Za mě vyzkoušet a pokud se ti na něm bude jezdit dobře a všechno funguje, tak za tu cenu je to pěkný kolo na rekreační ježdění. Pár let zpět na takových jezdili všichni, respektive ti co na to měli, na podobným jezdili. Většina jezdila na horších.
Ta vidle je blba na servis a zadni naba toho moc nevydrzi. Ale za ty prachy … na dojebani asi v klidu
Tu nábu mám už asi 10 let a stále drží. Většinu času byla ježděna na AM kole s jezdcem 80kg, takže u něj nemám obavy.
Právě hledám kolo na rekreační ježdění, singtraily, flow traily.
na to nepotřebuješ fulla
OK. Díky za info. Mrknu po něčem jiném.
Hledal bych radeji neco na 29 HT s moderni geometrii. Na bezdusich by to melo stacit i na pozadovane pouziti. Jen je blba doba na koupi. Nejakej ht Qairon, Rock machin…
pokud chce full, tak k čemu mu bude ht s „moderní“ geometrií?
K tomu že si na tom užije na singltrecích a flowtrailech mnohem víc než na starém 26" fullu.
Promin, ale s timhle fakt nemuzu souhlasit. Nebo aspon ne pausalne. Pro me bude full vzdy zabavnejsi nez HT. Doba sice pokrocila, ale i stary 26" full je porad velmi zabavne a dobre kolo. Hned bych bral takovy full radeji, nez nejake zakladni trail HT za podobnou cenu.
To je asi těžký. Záleží i na osobních preferencích, ale moderní kola jsou laděný víc do rychla, takže když trail moc nedrncá, tak to poletí veseleji než 26 FS, ale zase přihoď víc šutrů a kořenů a celopéro začne hrát prim. Na druhou stranu já do sjezdu radši budu mít předkoplou vidlici než zdvih vzadu, navíc s malými koly by to chtělo geometrii ještě radikálnější. Obecně asi pokud někomu vadí drncání případně chce kratší rozvor/zadní stavbu, tak je starší full asi lepší volba.
Jo, neni to jednoduche a rozhodne nechci znevazovat prinos novejsich kol. Kdybychom porovnavali stary trail bike vs. novy, tak je jasne ktery bude lepsi. Ale ani pak bych si neodvazil, tvrdit, ze se na tom starem neda jezdit. Da a velmi dobre. Dlouhe roky jsem jezdil trailovou 26" a vim, kolik srandy jsem si s ni uzil.
Dalsi vec je, ze ma 174cm a pro mensi jezdce ta stara geometrie nevychazi proporcne tak blbe, jako u vysokych jezdcu. Kola pro ne byly proporcne delsi a s nizsim tezistem, coz by jim melo pomoct. Prijde mi, ze novejsi geo oceni spise vyssi jezdci.
Ja ti nevim. Loni jsem jezdil na rychlebkach s 29" rb ht a pak 26" rb monster en. Mezi kolama je rozdil 10 let. Vice srandy jsem si rozhodne uzil na to starem 26" fullu. Pro jizdu z kopce to bylo neporovnatelne ve prospech fullu.
Ale tak v tomhle případě se jedna o opačný případ kol – progresivní starší full a vcelku standardní moderní XC. Otázka by byla jak by dopadlo porovnání toho Felta a třeba Qayron Spyro. A další věc je, že RS jsou zrovna dost víc FS friendly.
Mam tu ve sklepe oboji, velmi podobneho 26" fulla, o kterem je zde rec, a enduro/trail hardtail dartmoor primal na 29". Oboji vpredu zdvih 160, full 150 vzadu. Fulla sedlala manzelka, hardtail ja, stejne traily jsme zkouseli na obou kolech. Idea byla mit oboje a stridat podle nalady. Realne uz ma manzelka taky Primala a full pujde na prodej.
O schopnostech kola v podstate nemuze byt diskuze, Primal je o parnik jinde na kazdem trailu, vcetne rozbiteho Plesivce a sjezdove trati na Klinovci. To zjisti kazdy po prvni jizde. Duvody k tomu jsou dva – velikost kol a hlavne geometrie. Moderni geo pro trailove jezdeni ma vetsi prinos nez full. Proto se orm-ovi jezdilo lepe na Monsteru, protoze hardtail od rb tuhle geo nema. Tim netvrdim, ze ji kazde kolo musi mit, a ze je neco na tom rb ht spatne. Vubec ne, pro spoustu jezdeni je uplne v pohode. Ale pokud hledam co nejschopnejsi trailove kolo, tak je geo zaklad a zadnim odpruzenim se nic neokeca.
+1
Ja bych s nim naopak souhlasil, a to tak, ze plne:)))
V tyhle cenovy, co chces vymyslet s fullem?
Bude to (asi) cerna dira na penize.
Novej trailovy ht udela daleko vic sluzby. Ok, pod zadkem to vude drncat, protoze ht.
Ale dolu ocenis predevsim novejsi a schopnejsi geo. Kor na flow trailech.
Ale to zas nebude ani náhodou za dvacku. Tenhle bajk mi přijde jako že za málo peněz ne úplně málo muziky. S dvojnásobným rozpočtem bych taky koukal po něčem jiném.
Hele, proč ne. Jestli jsi zvyklý na 26", zkusíš trochu usmlouvat cenu, jako vyloženě špatný kup na rekreační kolo mi to nepřijde. V porovnání s marketovou nabídkou stejné ceny. Módní policie tě za 26" a trojplacku pomluví, ale takový bajk může ještě za málo peněz poskytnout dost zábavy.
Bejt tam normalni vidle, tak souhlasim, ale tohle je potencialni problem kterej nechces resit.
Na HT xc mám 27,5. 26 jsem nejezdil. Na názor „módní policie“ jsem se neptal :D Jde mi o to, aby komponenty nebyly úplný propadák… Jinak mám 174 cm, 72 kg.
Při téhle velikosti bych 26" neviděl jako problém, spíš naopak. Šestadvacítkového full Felta jsem měl, bylo to parádní svezení. Pak prasknul :) ale byl to ještě starší hliník.
3×9 je věc názoru, někdo na ni nedá dopustit, záleží na tobě.
Vidli neznám, ale jestli je problematická, tak to by mohl být jediný kámen úrazu… jinak si myslím že to kolo je dobré, já bych se ho nebál.
Nejmenší potuchy mám o té vidli. Hlavně proto ten dotaz zde na fóru.
Kamarád má FS 160 na starém Enduru a je to super vidla. Servis bez jakýchkoli problémů zvládl Kamil KGBike, tak za mě není čeho se bát :-)
Well, asi bych napsal do pár servisů a pro jistotu se poptal, jak to bude za rok, dva tři… A kdyztak koupit díly do zásoby, no.
Za me – pokud se musis ptat, tak to za to nestoji. Nechci, aby to znelo nejak zle nebo povysene, ale tohle kolo ma smysl jen pro nekoho z velmi specifickych duvodu (a navic jejich kombinace). Pokud ty duvody neznas, respektive nemas, tak ho nekupuju. Pro vetsinu lidi podle me smysl nedava.
Díky všem za podnětné připomínky k mému dotazu. Tak jsem to kolo odpískal. Ptal jsem se ve dvou servisech a oba mi řekli, že ta přední vidle není nic moc. Prodávající mi za dva dny není schopen odpovědět skrz mé dotazy ohledně toho, kdy naposledy dělal servis vidle, tlumiče a zadní stavby, případně opravy rámu. Full si chci zkusit, zda mě tento typ kola osloví. Proto koukám po levnějších bazarovkách.
No na vyzkoušení se asi spíš vyplatí si to někde půjčit. Dostaneš moderní kolo a ve výsledku té to bude stát míň než koupit starý a pak ho prodávat a kupovat nový, když tě to chytne.
No, nad tím jsem taky přemýšlel. Zajet někam do bike parku a tam si tento typ kola vyzkoušet.
Buď bikepark, nebo vyloženě si to půjčit na prodloužený víkend, sjezdit terény co bys na tom reálně chtěl jezdit a udělat si názor. V BP na moderním celopéru to vždycky bude jinačí kafe než pojezd za humny na starým HT ;)
Nebo Trutnov, Rychlebky. To je podle me ideal na vyzkouseni vseho. Rovnej bordel, bordel z kopce, ***** bordel, flow palba, skoky, dropy a dokonce i uphill trochu i hodne do kopce ;)
Prodávající mi za dva dny není schopen odpovědět skrz mé dotazy ohledně toho, kdy naposledy dělal servis vidle, tlumiče a zadní stavby… …tak na něj zapomenout a hledat jinde. Když ani nemá koule na to nepsat nikdy.
Levná bazarovka může být v součtu drahá. Ono je to dost podobné s auty kdy počátečně vetší cena může(a nemusié být jistotou že na to nebude třeba moc sáhnout. U ojetiny kde člověk vymění spoustu vecí to pak hravě brzo tu cenu přejete. Jinak ještě pokud pak člověk prodává ojetou bazarovku rozhodně peníze které vrazil do opravy semu moc nevrátí. Přijen to není rekonstrukce veterána.
Však jo. Takový přístup prodávajícího není úplně košér, osobně si myslím, že vše je před velkým servisem…
Všiml sis, že borec to kolo dostal k 70. narozeninám? Kolik mu je teď? 77?