• Peterko

    Ahoj, chtěl bych pořídit staršího XC fulla v karbonu, něco jako Scalpel, Lux nebo Epic.

    Můj dotaz zní: Je lepší pořídit starší TOP model (např. 2014), nebo něco novějšího z nižší řady (např. 2018).

    Bude tam nějaký citelný rozdíl v jízdě? Jsou nejlepší modely z roku 2014 stále lepší, než novější kola z nižší třídy?

    Předpokládám, že navíc u starších vrcholových modelů bude v budoucnu dražší servis.

    Chtěl bych se vejít do 70k.

    Díky za názory

    Petis

    0 0
    • embi  

      Kolo vzdy co nejnovejsi i za cenu horsich komponent. Technologie i geometrie jde dopredu velmi rychle. Vyhnout se proprietarnim resenim – Lefty, Brain, atp.

      0 0
    • novas752  

      Zaprvé starší kola mají horší geometrii a osazení (hlavně převody) pro jízdu v terénu. Což ale může být i výhoda pokud bys na tom chtěl jezdit spíš mimo terén, moderní mtb nejsou na hltání kilometrů po ± rovinách dělané.

      Zadruhé tam jsou mohou brzy být úskalí v dostupnosti náhradních dílů (zejména pro odpružení) a za třetí by to nejspíš bylo bazarové kolo = když by nebylo ve zrovna úžasném stavu, nějaká generálka se snadno vyšplhá přes 10 000.

      A samozřejmě záruka.

      Jak pro staré tak pro nové kolo, zvážit zdali se vyplatí jít do atypického osazení, které se nedá v případě problému jinak nahradit (typicky Epic a Brainové tlumiče).

      0 0
    • mr.garisson  

      Je to stejné jak s ojetým autem. Záleží na celkovém stavu, nájezdu, konkrétním modelu/značce. Starší top model nemusí být špatná volba na hobby ježdění, ale je tam spousta úskalí, na která si je třeba dávat pozor.

      0 0
      • Smazaný účet  

        přesně… záleží na stavu, původním majiteli a servisu…

        můžeš najít skvělý špek po důchodci z německa a nebo plečku po závodníkovi…

        geometrie se posunula ale neznamená to, že se na kole 10 let starém nedá jezdit!

        Top model 2014 bude super na maratony a do výjezdů… nový model bude zase lepší do sjezdů. Musíš to skloubit s tím co chceš jezdit…

        no a taky záleží na tom jestli jsi šikovný udělat si něco sám a nebo jestli to budeš vozit do značkového servisu. Na tom se dá strašně moc ušetřit :)

        0 0
    • ZdeNECK1  

      Od roku 2013/2014 se o mrak posunula GEO pro 29er (více směrem k technickému ježdění), zmizely přesmykače, a nemoderní uzky rafky, na kterých nefungovaly širší tubelles pláště s nizkym tlakem. novy levnejsi model raději

      0 0
      • McBlacky  

        na druhou stranu v nabídce pro 2021 se pod 100t kč nedá koupit ani totál oholená plečka a slušnej XC full začíná 150 a kolem 200 se dá bavit o tom, že tě na tom nic nesere a nemusíš to časem upgradovat a dostaneš se pod 11kg reálné váhy. Touhle optikou vzít za 50–60t kč srovnatelné kolo jen 2–3 roky staré s nájezdem pár tisíc km, může být solidní volba. V případě, že nesedne tak ztráta hodnoty je už malá a i kdyby servis vyžadoval pár tisíc, pořád je skoro kilo v plusu :)

        0 0
        • ZdeNECK1  

          jo, je to drahy, souhlas, ale to se už bavime o 2nd hand 2017 ne o 2nd hand 2014, jak je v topicu na začátku

          0 0
          • McBlacky  

            2014 je jasně mimo. Maximálně vzít kolo o generaci starší než současný model. Dvě, tři generace zpátky to smysl nedává to souhlas.

            0 0
        • Peterko  

          Tak nějak jsem to myslel, na nového XC fulla nemám, tak jsem koukal po bazarech.

          Teď je otázka zda má ještě smysl brát kolo třeba z roku 2014, která tehda mylo top, nebo už je to dávno jinde a koupit spíše něco 2 roky staré i když třeba papírově horší výbava.

          0 0
          • oddie  

            Záleží na tom, co a jak jezdíš. Mně třeba vyhovuje právě ta starší geo, takže bych klidně 2014 vzal.

            0 0
          • ZdeNECK1  

            co bylo top v roce 2014, nepoložená vidle, delší zadní stavba, asi top sada 2×10, karbon rafek s vnitrni šířkou 20mm, za mě raději novější geo, 1×12, a širší hlinik rafek. top z 2014 je sice top ale muzeum, nejenom tyto věci prostě strašně stárnou,

            0 0
          • novas752  

            Záleží na co. Vývoj xc kol směřuje do terénu = chceš li jezdit v terénu, je nesmysl kupovat „oldschool“ kolo. A naopak, chceš li jezdit spíš po zpevněnejch cestách, hltat kilometry, je starší kolo spíš vhodnější.

            0 0
            • Smazaný účet  

              nakonec dojde k tomu, že na cyklostezky a výlety je lepší gravel :D

              0 0
              • novas752  

                To už záleží jak to kdo má. Xc je zase pohodlnější a když narazíš na terén tak na mtb vyjedeš, projedeš a sjedeš daleko víc než na gravelu.

                0 0
        • snas89  

          Při štěstí se občas ještě najít dají…

          pár týdnů zpět známej kupoval za 75. Teda..jasně že kvůli rámu. Ale zbytek už nějak poskládá a vymění jak bude chtít.

          0 0
          • McBlacky  

            30 min dáš za kola, 20 za sadu, pokud s carbon klikama tak 25, 10 teleskop, 4 rodla, 6 brzdy :)

            no a moc od těch 150 daleko nejsi. Šrot co je navěšenej na fullu za 75 hodí při prodeji max na dobrý obutí

            0 0
            • snas89  

              to jo:)

              Na druhou stranu, jestli řešíš peníze (což je asi případ v tohmle vlákně)…

              Tak nepůjdeš úplně do topu, ale dáš třeba xt (komplet pohon a brzdy 16) a zapleteš prostě nějaký levnější ale osvědčený karbon na 350. čert vem gramy:)..takže tak 25?

              110 a máš v pohodě použitelný kolo.

              A po prodání sx šrotu ti ještě zbyte na obutí a gripy:D

              0 0
    • Gwaihir  

      Tak asi hlavně záleží, kolik a kde to najezdis. S nájezdem 500 km za rok bych vzal starší, pokud třeba 5000 km a k tomu i závody, tak raději novější. Anebo podle šrajtofle a toho, jak moc velkou radost si chceš udělat ;)

      0 0
      • Peterko  

        Letos budu mít něco kolem 4000km, kombinace les, šotolina, cesta, občas nějaký maratón.

        Teď vlastním 12let starý Hardtail na 26", takže by to už chtělo něco novějšího, co by zase nějaký ten pátek posloužilo.

        Chtěl jsem do toho vrazit max. 70 000Kč i s případným servisem.

        0 0
        • JachymP  

          Bazar je loterie. Asi se ptáš moc obecně, spíš jde o konkrétní kusy.

          Za 70k by se dalo myslet i na novej, jestli chceš aby vydržel, ale jen hliník. Na jízdu na fullu to nemá takovej vliv, ale je fakt že na trvanlivost bude lepší karbon. I pro tvůj nájezd radši karbon.

          0 0
        • Koli13  

          Za 70k jsem prodával Anthema od Giantu, jetej 3/4 roku, nájezd 4000km – PC 120k i s teleskopem, karbonovej rám, kola, řidítka, XT sada.., takže po něčem takovým můžeš jít, na bazarech se toho objevuje dost. Pokud tam nebudeš mít teleskop a pořádný gumy, tak se dostaneš i pod 11kg. Nový kolo si měl asi řešit spíš v předobjednávce.., ale i tak dostaneš často slušnou slevu, u nižších modelů fullu postrádám zamykání z řidítek, jinak hliníkový modely taky jedou dobře, odzkoušeno. Je to stejně o nohách a na hobby ježdění dostačující. Akorát kola na tuhle sezónu poměrně dost podražily, asi blbej kurz, velká inflace.

          0 0
    • tom_hampejz  

      Kolik máš budget? Někde se dá ještě určitě najít něco z 2020 z před­váděček třeba

      0 0
      • novas752  

        Nevim jestli je zrovna rozumná volba kupovat kolo které dostávalo wapkou x krát týdně.

        0 0
        • McBlacky  

          i kdybys vzal nejhorší scénář, tak hlava, střed, sada do zadní stavby a ložiska do nábojů – do 5t kč se vejdeš za komplet repasi všeho, v reálu ale nikdy tohle nenastane po roce, nejčastěji odejdou spodní ložiska zadní stavy a střed tak to je za 1500cca. U vidle a tlumáku je potřeba počítat se servisem, to předváďečky neřeší vůbec, takže dle typu 2–5 tisíc.

          0 0
        • Rubi  

          wapka neni zas takovy problem, zavodni kolo dostava wapkou porad, treningovy delnik se (ne)myje hadici a veci odchazi ± stejne. Za me se tim myti wapkou trochu zbytecne strasi, ve vysledku je alespon za me nejhorsi to, jak moc a jak dlouho jezdis v mokru a bordelu.

          0 0
          • Koli13  

            Jak píšeš, je to celkově o starání se. Pokud má wapka rozumný tlak tak je to ok, třeba po letošním závodě v Mostu jsem myslel, že to kolo vyhodím, to se netočilo nic a aby to pořádně člověk umyl, tak tím strávil dvě hodiny a musel to celý rozebrat. Prostě závodní kolo dostává, protože počasí si nevybíráš. A nikdy nevíš co koupíš, někdo se o kolo stará průběžně, někdo si neumí ani vyměnit řetěz a jezdí všechno do smrti a je možný, že to kolo koupíš ve fázi smrti.

            0 0
          • McBlacky  

            Zase zavodaci maj servis zadarmo, takze to kolo je v servisu porad, pac musi byt naprosto top na kazdej zavod. Jsem vcera hledal uctenky ke kolu co prodavam a jen za posledni rok to je pres desitku, kdybych to mel platit a to jsem jel jeden zavod a najel dohromady tisic km ;) proste jakmile neco jen trochu vrze/skripe/ne­ni100% jde to na servis.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.