Sraightpull vyplet: křížení s dotykem dratů nebo bez?

37 nepřečtených
  • Tojny

    Nedávno tu byla fotka s výpletem straightpull. Bohužel se diskuze nějak nerozvinula i po dotazu od BLACK1E: Jsou křížený dráty opřený o sebe nebo ne? Kdyby tu byl někdo zasvěcený, tak by mohl vysvětlit proč půl výrobců dráty opírá o sebe v křížení a půl ne. Jednalo se o DT350 a 3×kříž. Já bych to zapletl s dotykem. Výhody, nevýhody? Co na to zaplétači?

    • liskin  

      Já tomu hovno rozumím, ale viděl jsem už dva typy nábojů: u jednoho se dráty strkaj zboku a aby nevypadly, tak jsou opřený o ten drát, kterej křížej. No a u druhýho je tam prostě díra akorát na ten drát, ze který nemůžou vypadnout do boku, a pak se to opírat nemusí. Jestli to tak fakt ale je, to nevím. :-)

    • DaD  

      Já jsem na to už v tom vlákně odpovídal.

      V klasickém výpletu se zahnutými dráty se dráty v místě křížení o sebe opírají.

      Modernější přímé náboje s přímým výpletem toto už nedělají a dráty se samy sebe nedotýkají.

      • kubad  

        Nemusí :)

      • kubad  

        V klasickém výpletu se zahnutými dráty se dráty v místě křížení o sebe opírají

        • Nemusí je to na tom kdo to zaplétá

        Modernější přímé náboje s přímým výpletem toto už nedělají a dráty se samy sebe nedotýkají

        • Tady je to na výrobci náboje, jak je navrtal , můžou a nemusí se v křížení dotýkat
        • DaD  

          Jasně že jsou i jiné způsoby vyplétání. Jdou udělat i radiální na klasickém náboji i křížit u straightpull nábojů. To, co jsem napsal, platí tak nějak všeobecně a hlavně to beru tak, že to tímto způsobem dělá leader v nábách DT Swiss.

          • figur  

            To, co jsem napsal, platí tak nějak všeobecně a hlavně to beru tak, že to tímto způsobem dělá leader v nábách DT Swiss.

            Neplatí to ani všeobecně, ani u DT Swiss. Jezdil jsem firemní záplety M 1900 Spline a teď X 1700 Spline2, obojí na SP nábách a obojí bylo 3× křížený a dráty se dotýkaly.

            • kubad  

              přesně tak DT na kolech má dráty které se dotýkají, i nedotýkají (často u bílých drátů je to bez dotyku – odírání )

            • DaD  

              Máte pravdu hoši. Beru zpět. Koukal jsem na ty X 1700 a opravdu se dotýkají. Ale co jsem jezdil sám a co jsem viděl na krámě, tak to bylo u straightpull nábojů vždy bez kontaktu drát s drátem. Nijak detailně jsem to tedy nepozoroval. I teď tu mám 2× kola s přímými dráty a nikde se nedotýkají. Jsou to tedy DT Swiss dělané pro Giant.

    • Jakobo  

      Tak sem mas v prve rade hodit odkaz na tu diskuzi.

      Tim dotykem myslis co, jako ze draty vedou pod sebou, tzn jsou o sebe oprene a v tom miste prohle? Zvysi se tak bocni tuhost vypletu.

      U silnych hlinikovych nebo CF prutu se v krizeni o sebe neopiraji, ale jen se miji, v krizeni jdou primo. Je to z duvodu, ze pruty by praskly. Ten pruhyb v miste krizeni je dost markantni a u silnych prutu, ktere jsou krehke by dochazelo k vysoke deformaci. U tenkych ocelovych dratu prasknuti nehrozi. Soucasne ta bocni tuhost je u silnych prutu celkem dostatecna.

      Teda pokud jsem spravne pochopil ten zmateny dotaz.

    • popokatepetl  

      mám náboje DT350 SP a dráty aerolite a první křížení se nedotýkají (takové to křížení hned u náboje) a pak jsou o sebe opřené.

      • DaD  

        U toho prvního křížení by se to opravdu nepodařilo nikomu zauzlovat přes sebe.

    • mr.ricardo  

      Mam takovy dotaz, tak to zkusim dat sem :)

      Myslim na novy zaplety na silnicku, libily by se mi naby DTswiss 350 straigtpull, jenze narazim na problem, ze neni mozny je koupit s orechem campa. Blbe hledam nebo fakt musim koupit campa orech zvlast a doufat, ze ten shimano nejak slusne prodam?

      • jiri.dusa  

        Není problém koupit náboj DT 350 jak s Shimano nebo Campagnolo ořechem.

        • kubad  

          myslím že se pleteš – ofiko neexistují

          • jiri.dusa  

            v Botticu ho vidím: 350 Straight Pull Road Campagnolo 28 děr, černá

            • mr.ricardo  

              Priznam se, ze kouknout na Bottico me nenapadlo, opravdu tam u nediskovych 350 straightpull maji oba orechy, ale v obchodech ho nikde nemaji. Ani na bike24, kde maji od dtswiss snad kompletni sortiment, asi zalezi na prodejci, jestli je ochotny to prehodit. Kazdopadne, diky Kubadovi vyreseno :)

      • figur  

        Bottico píše, že to jde. * *Lze dodat s rotory Shimano nebo Campagnolo a samozřejmě i silniční náboje pro dnes stále více žádané kotoučové brzdy. **

        • kubad  

          ofiko nejsou – samo to jde vyměnit, ale otázka je na jaké osy,

          • figur  

            Není důvod ti nevěřit. Pak ale v popisu k nábě kecají:

            350 STRAIGHTPULL DISC ROAD

            Silniční náboje DT 350 se staly absolutně nejprodávanější řadou ze všech nábojů DT SWISS! Jejich cena, výkon a spolehlivost je bezkonkurenční! ALU tělo náboje, ocelové průmyslové ložiska a ověřená konstrukce, kde samozřejmě nechybí zubatkový záběr. Tak jako u dražších modelů je i u těchto možnost přestavby na jiné rozměry upevnění do rámů. Náboje DT 350 se dodávají jak pro klasické paprsky se zahnutou hlavou tak i pro paprsky s přímou hlavou Straightpull, ale počty otvorů pro paprsky jsou u této řady více omezeny! Lze dodat s rotory Shimano nebo Campagnolo a samozřejmě i silniční náboje pro dnes stále více žádané kotoučové brzdy. Dostupné jsou Centerlock, ale pomocí adaptéru lze použít i kotouče DBIS! Silniční DB náboje jsou dodávány na pevné osy, avšak výměnou koncovek lze předělat na jiné rozměry upevnění.

            • kubad  

              Ano ale to je všeobecně u DT 350 pro klasické brzdy tam to platí, u kotoučovcýh je to složitější jsou jen s Shimano 11sp. ořechem, dle stránek DT

              • figur  

                Oni totiž na jejich mateřských stránkách mezi silniční náby řadí jen ty normální vysoký (zahnutý dráty) a k těm Campu ořech lze. SP berou jako MTB náby a k těm Campa přímo není. To je jinými slovy totéž, co říkáš.

                • kubad  

                  diskové SP se prodávají s 11sp Shimano ořechem, takže jsou silniční, ale to je fuk prostě kotoučovou nábu s Campa ořechem ofiko nekoupí musí se to vyměnit, jakým způsobem už je na dohodě s prodejcem.

      • kubad  

        to bych dokázal vyřešit – máš zprávu

    • scota  

      Jaké jsou výhody mi Staightpull náboj (např. Hope, DT350) při jízdě v terénu přinese?

      • puka  

        Možná váha, vzhled, nemusíš sundávat kazetu při výměně drátu. Podle mechanika z yeti enduro týmu to je hovadina a lepší je obyč nába.

        Moc rozdílu nenajdeš, stifness je prý stejná..

        • mikub  

          S tou kazetou to rozhodně není pravidlo. Zrovna včera jsem měnil drát a musela dolů ;)

          V marketingových materiálech se taky píše, že zmizí ohyb drátu, který je nejvíc namáhaný a praská.

          Nevýhoda, že ploché dráty se můžou protáčet.

          • novas752  

            Navíc sundat kazetu na DT350 apod = 2s práce. :)

            • mikub  

              Jen OT: tam se sundává i s ořechem?

              Nevím, ptám se. Teď se u mě dvě 350 vyskytly, tak abych věděl, jak s nima mám operovat ;)

              • novas752  

                Jo prostě to stáhneš rukou trhnutim od výpletu.

                • puka  

                  A já se s tím složitě sundával pomocí klíče a hadry.. :D

                • mikub  

                  Tak díky za návod.

                  Snad nebudu potom psát do „vaše/naše servisní kiksy…“ :D

                  • MnemonicJ  

                    tady vidíš jak na to :) https://www.youtube.com/watch?…

                    • kamaro  

                      Měl bych dotaz na upřesnění k DT350: Podle této diskuze a linkovaného videa v případě straightpull náboje v případě prasknutí drátu nepotřebuji nářadí k jeho výměně. Sundám kazetu trhnutím a jsem schopen drát vyměnit. Pokud by to bylo na straně kotouče, tak max. T25 odšroubuji kotouč. Problém je ten, že straigthpull náboje se dělají s 28 dráty, není varianta s 32 dráty.

                      Běžné provedení DT350 s klasickou přírubou na zahnutý drát se dělá i v provedení na 32 drátů. Při výměně drátu bude trochu složitější tam ten nový dostat, výhodou ale bude že se při dotahování nebude protáčet. Opět kazetu sundám bez použití nářadí.

                      Upřesním použití: vybírám vhodné zadní náby na cestovní kolo, které poveze nějakou tu bagáž (proto preference 32 drátů) a přemýšlím nad servisem. Vychází mi to prozatím na DT350 (kvalitní provedení, rohatka, snadné sundání kazety), osa 148×12 (boost), kotouč na 6 děr (sundání pouze pomocí T25). Popř. máte nějaké jiné typy na vhodné náby?

                      Děkuji

                      • novas752  

                        Ano, ale hodně blbě se centrují (drát se při otáčení niplem protáčí) a skladem je zrovna v každym cykloservisu nemaj (musel bys vozit pár náhradních ve správných délkách). Výměna drátu jakožto vyjmutí a vložení nového je ale jednodušší než s klasickejma zahnutejma drátama.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.