směr drátů kříženého výpletu

13 nepřečtených
  • Róča

    Zdravím…

    …poslední dobou se snažím dopátrat, jakým směrem zaplétat 3× křížený výplet… díval jsem se na stránky různých výrobců výpletů i na různá fóra a odpovědi se dost rozcházejí…

    …jde mi o to zaplést správně kola na Véčka… výplety na stranách diskových brzd atp. mě nezajímají…

    …vyrobil jsem pár obrázků, na kterých jsou nakresleny pouze VNĚJŠÍ dráty (tj. drát má hlavičku na vnitřní straně příruby náby a vychází na její vnější straně) na příslušné straně v závislosti na směru otáčení…

    je to tak správně nebo se pletu?

    DÍKY!!

    0 0
    • maajkee  

      jj, tak by to mělo být v pohodě. Mělo by to být stejný jak na véčka tak na kotouče.

      0 0
    • Vilém  

      Osobne davam zaberovy draty hlavickou ven.

      Na zadnim kole odlisne na jednotlivych stranach.

      U vecek vzadu oboji zaberove hlavickou ven. Vpredu je to jedno, zalezi jak otocis kolo.

      0 0
      • kubad  

        tak jak pises, ale studií proč tak nebo naopak je kopec takže ve finále je to asi fuk

        0 0
        • Vilém  

          Asi ano. Zdroje se ruzni, takze to takto delam vicemene ze zvyku.

          0 0
      • JSt  

        neni to jedno. na nabe mas logo a to musi byt spravne otoceny. fajnsmekri to jeste pletou, aby bylo videt skrz dirku na ventilek. :-))

        0 0
        • Vilém  

          Pravda, na to jsem zapomnel. A to to tak taky delam, kdyz se mi s tim chce drbat:)

          0 0
      • saddik  

        Ja bych teda daval vzdycky „tazny“ draty dovnitr a „tlacny“ ven (nebo opacne), ale nedaval bych „tazny“ vlevo od priruby a „tlacny“ vpravo (nebo opacne) – tak, jak to pises pro zadni s kotoucem – ma to tak nejakej duvod?

        Prijde mi, ze pri te druhe variante by se kolo pri prenosu momentu z naboje na rafek mohlo trochu kroutit, nebo spis posouvat..

        0 0
        • Vilém  

          Hlavicky takto davam ze zvyku, naucil me to tak kdysi jeden mechanik, od kteryho jsem se to ucil. Jeho teorie byla takova, ze dava tazne hlavickou ven proto, ze pokud by spadl retez za kazetu, tak nacne zaberovy draty, proto je daval takto, aby byly vic chraneny.

          Prohozeni zaberovych dratu u kotouce zadniho kola, jsem okoukal v manualech od Shimana.

          Nektera kola jsem vsak zapletl bez tohoto prohozeni, tj. zaberove hlavickou ven na obou prirubach a rozdil jsem nezaregistroval.

          V literature se to taky ruzni, takze tezko rict, zadny vedecky rozbor k tomu delat nehodlam, jak jsem psal, pletu to tak ze zvyku, abych nad tim nemusel premyslet:)

          V literature o zapletani, co se mi dostalo do rukou, jsem taky jednoznacnou odpoved nenasel, nekdo rika tak, nekdo onak, zduvodni si to kazdy po svem.

          0 0
          • maajkee  

            Přesně tak, ve směs ale není problém u žádnýho způsobu, pokud se dobře napnou dráty. Já to dělám tak jak mě to naučili v Kastaru, zaplétal jsem kola i pro 140kg týpka a držej :)

            0 0
          • saddik  

            Hmmm, no jo, mas pravdu, v Shimano manualech to fakt je.. To by me teda zajimalo proc..

            0 0
            • Róča  

              …Shimano a třeba i DT zaplétá tahové dráty zvenku…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.