• MirosPikos

    Vzhledem k tomu, že už je oficiálně katalog 2012 k dispozici, zakládám toto téma, které tu ještě není jako takové založené. Jsou zde pouze různé zmínky o novém Epiconu X1 (2012)

    Katalog SR Suntour 2012

    A rovnou přidávám jednu otázku (z katalogu mi to není zřejmé). Bude už Epicon X1 od základu v oleji?

    0 0
    • Georrge  

      líbí se mi ty nové patrony které do všech vidlic zavedli, jen by mě zajímalo, jestli budou rozměrově pasovat i do starších ročníků :) ale asi ne, proč by to dělali :(

      0 0
    • dancing dog  

      Jsem zvědavej, jak bude fungovat ten quick release system u tý osy… Takhle v katalogu vidle vypadaj dobře, líbí se mi ten axon…

      s tím mazáním nevím, řekl bych že olej ne, nejspíše by to psali hned v prvním řádku, ale kdo ví..

      0 0
      • Vilém  

        Ta osa mi prijde stejna, jak u letosnich. Pokud je to tak, tak nefunguje zrovna excelentne, v kombinaci s nekterymi naboji (treba Hope Pro II) nejde bez uprav pouzit.

        0 0
        • dancing dog  

          myslel jsem, že je to nějak upgradeovaný, vím, že s tou osou byla celkem nespokojenost a řešilo se někjakejma plastovejma trubičkama..

          0 0
          • Vilém  

            Tezko rict, na prvni pohled vypadala stejne, ale nejak podrobneji jsem to nezkoumal. Jednak byl problem s tema trubickama, jednak kdyz se dostane do te klestiny, co kouka ven, bordel a blato, tak tu osu nevytahnes. A ta klestina je stejna.

            0 0
        • Internaut  

          Nebo musíš vozit klacek, tužku, wifi anténu a pod. :)

          0 0
          • Vilém  

            No prave. Tak jsem to provozoval a krapet me to sralo. Az koupim pristiho, tak ten puvodni upinak vyhodim a bud to vyresim jak to ma udelany Kubad, tj do jedne nohy vlozka se zavitem, nebo tam dam 15mm duralovou trubicku, z ledne strany lem a na druhe strane vicko na M6 imbus.

            0 0
            • Internaut  

              Ja si dokonce nechal na CNC delat vnitrni trubicku. Bohuzel znamy ze zvyku dal na vnejsi hranu malicke zkosení a i to stacilo aby se ta klestina zasekla a nesla vytahnout. Navic to nekde trelo (po jizde se naboj zahrival). Takze konec pokusum. V aute vozim 1dB WiFi antenu a venku hledam klacky nebo v nejhorsim odsroubovavam lestinu.

              0 0
              • Vilém  

                Tam je jeste segrovka, na konci zavitu, ne? Nebo tu jsi odstranil?

                0 0
                • Internaut  

                  Nic jsem neodstranoval – jen je potreba dat bacha, aby se se Ti to nerozprchlo :)

                  0 0
                  • kubad  

                    je tam ještě pojistný kroužek – právě jako ochrana proti tomu rozprchnutí, nevím proč na obrázku není

                    0 0
                    • Internaut  

                      Ja tam nic nemam – jen povolis ten vnejsi valec (18c), uvnitr jsou cervene klestiny se 2 gumovymi krouzky, dil 18d a pruzinka. Oska pak jde vytahnout. A pokud se Ti to vse nerozbehlo po lese tak to opetovne slozis (v 10st pod nulou bych to asi nedal).

                      0 0
                      • Internaut  

                        oprava – vnejsi valec (18a)

                        0 0
                        • kubad  

                          tož já to mám taktok :D

                          0 0
                          • Internaut  

                            Tak tu pojistku tam nemám. Možná nějaká novinka. Já bral vidli loni v červenci od Milana.

                            0 0
                            • Internaut  

                              Foto

                              0 0
                              • kubad  

                                spíš to tam číňan zapoměl nasadit – sundej tu matici a mrkni jestli je na vnitřní osyčce drážka na tu segrovku

                                0 0
                                • Internaut  

                                  Mrknu vecer, ale neni ani na schematku. Mozna naopak cinan specielne nasadil u Tebe a Vilema :)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    pokud tam ta segrovka není pak je riziko že se to to rozsype, takže myslím že to tam záměrně mají – jinak mám model 2011 TAD

                                    150/110mm takže to nejnovější z nabídky SR

                                    0 0
                                • Internaut  

                                  Žádná drážka.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    zajímavé, rozeberu a nafotím tu moji, otázka je co je novější verze :D

                                    0 0
                                    • Georrge  

                                      taky ji tam mám :) a taky mám 2011

                                      jinak vím že jsi řešil náhradu osy za DT, nevíš ještě o nějaké jiné 15mm ose která by šla vyměnit za tu původní? Jde mě trochu o váhu, o jednoduchost a nepotřebuju rychloupínák

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        bez úprav žádná, a DT 15mm osa.nová se mě jedna valí na stole kdybys chtel

                                        0 0
                          • Vilém  

                            To je ta segrovka, o ktere jsem mluvil.

                            0 0
    • BigKarel2  

      No jesi vyčapaly ty strašný vakly co se v tom dělaj to to bude Susper vidlice, ale jestli né tak to bude v „netuningu“ furt stejná ***** :/

      0 0
      • Carloss  

        že to dělá tvoje, neznamená že všechny..

        0 0
        • bukajcze  

          Přesně. Moje to nedělá (mám ji s pevnou osou, najeto 1200km a mám hodně přes 100kg)

          0 0
        • BigKarel2  

          Vyklepala se mě XCR, pak i Epicon…za krátkou dobu a jen se 180mm kotoučem…Prostě je to krám…co víc na to mam říct…

          0 0
          • Carloss  

            XCR sem nikdy nejezdil, ale pepicon(2008) jezdím skoro 2 roky, mám100kg a pákrrát sem mu opravdu nehezky naložil a vakl je naprosto v pohodě i po předělání na olej.. za 2.5k nejlepší kup.. a na nový si taky moc lidí nestěžuje..

            0 0
            • MirosPikos  

              Což o to, klidně bych si novou koupil, ale ihned bych jí přestříkal, proto rozmýšlím o nové 2012… rád bych hotovou vidlici, pokud nebude mít olejové tlumení, tak jdu k pánům z RockShox

              0 0
              • Vilém  

                Olejove tlumeni umi i panove ze suntouru. Je videt ze vis co chces:)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Možná nevím přesně, co se tam předělává (neměl jsem ji ještě v ruce). Ale chci vidlici, kterou nebudu muset nijak přetěsňovat. Prostě koupím, nafoukám a seřídím dle potřeb a jedu. To by mi splnila Epicon TT, ale nelíbí se mi její vzhled. Proto bych počkal na nový model, u kterého očekávám, že předělání na olej je minulostí. Pokud ne, tak prostě beru progresivnější Rebu, kterou za 2 roky zašlu Milanovi.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    proč mu ji nepošleš hned? dva roky jezdit na něčem co vím, že není ideální…

                    navíc za 2 roky se toho stane tolik, že ta vidle se nemusí ani dožít upgradu

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Což to je taky pravda, trochu se bojím o záruku. Ale říkám si, že když mi nevadí trochu progresivnější Reba, proč jí hned posílat Milanovi.

                      0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Mazání a tlumení je něco trochu jiného :-)

                0 0
          • Kublaj  

            nemazal si gufera silikonem? :)

            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Ty jsi prostě nepoučitelnej :-) Vakl jsi měl asi jako jeden z tisíce, tak to nezevšeobecňuj.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdysi jsem tu psal, že vakl jsem měl i já (na verzi TT). Vidle tedy byla u Milana, kde mi bylo sděleno, že vakl byl opravdu minimální, navíc na druhé straně než jsem popisoval a původně myslel. Vakl prý zmenšil ještě víc než je obvyklé, ovšem pořád tak, aby se zmenšení provozní vůle nějak odrazilo na funkci vidlice.. No a po roce znovu ty samé projevy. A tady pozor, sypu si popel na hlavu, ale bylo to tím, že si po montáži a projetí na novém rámu asi pořádně sedlo hlavové a vůle se objevila tam.. Takže tolik mé lapálie s vaklem v Epiconu :0)

          0 0
        • op  

          ja mam vakl taky – EPICON 2010 LOD, najeto nevim odhaduji do 3000. Vakl je dost citelny, ale zmizi, kdyz jde vidlice do zdvihu.

          0 0
          • hctr  

            tez mam vakl :) najeto cca 7000, ale byl tam uz tak po 3000 a furt jezdim:D

            0 0
    • jURis_1  

      Podle katalogu zjišťuji že se epicon nebude dělat v jiné verzi než s 15mm osou, to je sice výhoda, ale na druhou stranu pro ty co nemají náboje na 15mm osu, tak epicona nenasadí. Je tak?

      Myslíte si že nový raidon se bude nějak lišit od stávajícího epiconu, kromě váhy?

      0 0
      • jIrI___  

        Ta „povinná“ 15 mm osa u Epiconu mi taky připadá jako velká nevýhoda.

        0 0
        • kubad  

          nerob paniku!!!

          je tam u osy poznámka: Optional with 9mm standard drop out

          takže i klasika na QR

          0 0
      • MirosPikos  

        Z katalogu to sice vyplývá, ale myslím, že je to pitomost. Není problém udělat vidlici na 9mm nebo 5mm (mám v tom trochu bordel). Takhle by se ošidili o tisíce prodaných kousků…

        0 0
    • milan1  

      Jsou věci, které odhadnout jdou a které nepůjdou do té doby, než se objeví prvníé dodávky.

      Vakl vidlice ano, či ne, stále nejasná otázka, kterou tady mnoho lidí řeší výkřiky, založenými na znalosti jedné jediné vidlice, neznají rozptyl, jaký byl u různých typů a vůbec málo rozlišují. Vakl na starých vidlicích v originálním stavu samozřejmě byl. Ovšem doba pokročila a ačkoliv si toho tady nikdo zatím nevšiml, tak modely 2011 mají zcela opačný problém, jsou zcela bez vůlí a tedy s velmi vysokými odpory. Kdo pozorněji čte, mohl tohle už i zde zaregistrovat.

      Jak na tom bude model 2012 je velká neznámá. Zde je právě podstata případných problémů, dražší vidlice podléhají přísnější kontrole a ta nepustí větší rozptyl případných hodnot. Levnější vidlice mají právě na tohle nárok. Aby nebylo vše jenom o Suntouru, tak i značkové vidlice nejsou vždy přesně nachlup stejné ale rozptyl hodnot je prostě vždy menší, zde ať se hledají příčiny cen značkových vidlic.

      Jinak jde hodnotit dost věcí již nyní. Nejvíc změn je na typu X1, přesto to není nic, co by nebylo už známé. Holow tech ( dutá korunka, nově na Epiconu je typ z Axonu, nižší váha pevnost spíš vyšší). Nový, redukovaný tlumič u Epiconu byl letos také, jako první na Axonech. Zde je a bude trochu problém. Nejspíš, díky omezenému prostoru nepůjde do tohoto tlumiče jednoduše dodělat HS expanzi.

      Snížení váhy díky korunce a tlumiči by mělo být znát ale není nijak výrazné. Levněší Epicony mají omezený zdvih na 120 mm, zde by se dalo očekávat zkrácení nohou i tlumiče a tedy snížení váhy, zřejmě ale zůstává vše původní, právě na to ukazuje udávaná váha.

      Ještě k novému tlumiči, je uváděná možnost nastavovat Low speed kompresi. To je ale bez užitku, pokud už by mělo něco jít nastavovat, měla by to být high speed komprese. Potom by se jednalo o funkci obdobnou nejvyšším modelům FOX.

      A téma tlumiče bude ještě pokračovat u Raidonu. Zde je zcela nový a originální systém který integruje tlumič i vzduchovou pružinu do jednoho celku. Mnoho výhod se tam neukazuje obzvlášť, když váhová úspora, kterou by to mělo řešit je použita na těžké vidlici. Navíc se bude jednat zřejm,ě o velmi jednoduché provedení bez možnosti regulace, jenom zavření a otevření Locku, který bude ale fungovat trochu zvláštně.

      Tohle je tak v kostce, co jde říct k současným podkladům.

      A ještě jedna změna, typ uchycení brzd se sjednocuje.

      0 0
      • Vegan  

        No me zajimalo jestli nejake zajimave novynky tykajici se duroluxu ?

        napr konickej krk, uspora vahy, moznost mit HiSp Exp a Comp i u 180mm varianty atd…

        0 0
        • milan1  

          Kónickej krk byl už letos ale záleží na tom, co se doveze sem. Je velká obava, že rámy pro kónické krky jsou velmi málo rozšířené.

          Podle kataklogu je extrémě snížená váha ale tam musí být chyba, váha 2000g je nereálná.

          0 0
        • hctr  

          Vegan ty a cestina asi nejste kamosi co?;D

          0 0
          • Vegan  

            nene nejsme :o)

            Jsem dislektik a kdyz jsme chodil na zakladku kdysi davno tak, byt jsme na ruznych doucovani stravil more casu nikdy to nikam nevedlo… Dnes uz to neresim ucit se jazyk kterym mluvi sotva ani ne 0.01% obyvatel teto planety mi prijde ponekud mrhani casem :o)

            Ale dost bylo offtopiku :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já se tě tedy nechci dotknout, každý jsme nějaký, ale vždycky jsem si myslel, že dyslexie je o tom, že zaměníš podobná písmena, vypustíš nějaký písmeno, přidáš písmeno.. i wikipedie to píše:

              Nejčastější chyby

              • vypouštění písmen
              • přidávání písmen
              • absolutně nečitelná slova či písmena
              • zaměňování písmen (klika – kilka)
              • zaměňování akusticky podobných písmen (g – k, v – f)
              • zrcadlové nebo obrácené psaní písmen (d = p, M = W)
              • zaměňování slov za slova úplně jiná
              • nesprávné psaní čísel

              Navíc tam píšou, že dyslexie je porucha čtení..

              Tedy nikde se nepíše o tom, že by nešla naučit gramatika.. Tedy soudím, že to, že naprosto netušíš nic o gramatice bylo způsobeno buď leností, nebo (a to spíš) vymlouváním se na dyslexii..

              0 0
              • MirosPikos  

                Klidně si zajdi na nějaký lingvistický forum a povídej si o gramatice. Ale jistě mi dáš za pravdu, že tohle je forum s jinou tematikou a takovýto příspěvky jsou mimo mísu. (snižují kvalitu fóra) Ne všichni píší gramaticky správně a nic s tím nenaděláš.

                Takže příště raději k tématu, máš-li co nabídnout ;)

                0 0
                • Kubiczech  

                  Ať už píšeš třeba na fórum fanclubu praček Romo, tak by tvůj veřejný příspěvek měl něco z gramatiky pochytit. I když je fakt, že kdo chce ze sebe dělat veřejně blba, tak ať ho ze sebe dělá.

                  0 0
              • Vegan  

                jestli mas zajem o opravdovou diskuzi napis mi email rozeberem to tam, tady nebudem zasirat vlakno.

                0 0
      • obda  

        Super shrnuti, diky za nej!

        0 0
    • toram  

      Já týhle značce docela fandim…sice mě s Raidonem 2010 nenadchla ale mam spadeno na Axona nebo Epicona..podle ceny uvidim.. :D ale pokud to bude na urovni Reby apod tak du do Rock shox..

      0 0
    • gustik  

      a co čepy na Večka?

      0 0
    • pavlik6022  

      Nejsem si jistý, – je to ten nový model? Uvádí že je to 2012 ,ale na nálepce je X2 a ta korunka nevypadá jako ta dutá v katalogu…

      http://www.librakola.cz/…isc-2012.htm

      0 0
      • Chiron  

        X2 je taková osekaná levnější varianta. Např. nemá právě tu dutou korunku. Přehledné srovnání všech verzí máš v tom katalogu co je na něj odkaz v úvodním postu, str. 63

        0 0
        • pavlik6022  

          ok, dík

          0 0
        • MirosPikos  

          Docela drsný prachy za osekanýho leprikona…

          0 0
          • Lada,s  

            To teda jo, před rokem a půl jsem kupoval funglovku 2010 za 3 tis…

            0 0
          • pavlik6022  

            googlil jsem dost dlouho,ale jediný kdo ho má v prodeji jsou librakola, verze X1 se zatím nikde neprodává, zajímala mě cena oproti verzím 2011

            0 0
            • MirosPikos  

              Na Facebooku nějakej borec objednával přímo z Taiwanu asi 100 kusů a pak je dále rozprodával. Resp. jsem se ho ptal, ještě když jsem měl zájem o Epicona, jestli by mi poslal kousek a neviděl v tom žádnej problém. Nakonec jsem koupil jinou a jinde a mám po starostech.

              Měl nějaké komentáře v oficiální skupině SR Suntour…

              0 0
    • M13  

      Na stránkách Suntouru už je nabídka pro rok 2012

      Vážně jsou všechny Epicony pouze na 15 mm osu (jak to vypadá podle obrázků), nebo se pletu?

      0 0
      • MirosPikos  

        Díky za info!

        Kdyby si dali trochu víc načas, mohli mít o jednoho prodanýho Epicona více :-) Ale jsem rád, že se tak nestalo…

        0 0
    • toram  

      Dá se tady u nás už někde sehnat epicon 2012? Nikde ho zatim nemůžu najít sakra..

      0 0
    • obywan  

      Ví se, kdy bude dostupný v ČR?

      0 0
    • Jauda  

      Tak už je někdo šťastným spokojeným majitelem?

      0 0
      • jirkact  

        též bych rád věděl a poslouchal na něj jen samou chválu

        0 0
    • R4YNE8  

      Celkem mě překvapila cena blížící se hranici 6000,–. Sice je to novinka, ale i tak mi to přijde docela dost.

      0 0
      • Azmir  

        Nj suntour už asi nechce aby epicon byla považována za lowend vidli a jelikož je tak ± srovnatelná s reconem tak si myslím že to tak chce cenově dostat raidon/recon silver, epicon/recon, axon/reba, axon carbon/sid wc

        0 0
      • juli  

        No, už se mi vyplatí nakupovat u oficiálního dovozce, po několika létech…

        0 0
      • roman 3D  

        cena je pořád nižší než Reby která je více náchylná na různé závady – v pořádku, až mi na HT odejde můj stávající Pepicon „neupravený“ a po tři léta neservisovaný tak si ho klidně pořídím :-)

        0 0
        • R4YNE8  

          Ano, cena je na Kupkole o 1000,– vyšší v neprospěch Reby, ale…

          Reba nabízí Dual Air systém, stále o něco nižší hmotnost a pro někoho i další plus jako grafické značení na kluzáku + „gumička“ dorazu, možnost vyměnit si samolepky dle libosti a doladit si jí tak barevně ke zbytku.

          Jinak nikde není psáno, že přepracovaný Epicon nebude nesmrtelný.

          0 0
          • pee.tr  

            O smrtelnosti 2011 verze mi řekl o víkendu kámoš. Co ho znám, tak jezdí většinou hodně lehkej terén a přes 80kg taky nemá. Zdvih 100mm a vidle mu vykazuje viklání jedné nohy v místě jejího vsazení do horního pevného „véčka“, či jak to nazvat. Dost zajímavá závada po roce používání a určitě ani ne 3tis. km. Zatím se mu nerozsypala, ale kromě skřípavých zvuků, které za jízdy vyluzuje, by v nějakým sjezdu vydržet nemusela…

            0 0
            • BigKarel2  

              Té vakl!!…té u Epikónu naprosto běžná věc…

              0 0
              • pee.tr  

                Tak jsem zas chytřejší uživatel tohoto výrobku. ;-) Teoreticky by to mohlo částečně vysvětlit to, na co tu vloni nikdo nedoved odpovědět – že mám, měřeno zhora, u každé nohy o asi 1,5mm jiný ponor.

                0 0
                • BigKarel2  

                  No ponor můžeš mít jakej chceš ale když se ti to nekviklá tak tam vůle nebude…ale když se kviklá tak tam je :D

                  0 0
                  • R4YNE8  

                    A Recon je v pohodě ?

                    Taky jsem měl na něj kdysi zajímavou nabídku, ale vyhrál právě Epicon :)

                    0 0
            • R4YNE8  

              Jasně, však jsem to myslel tak, že ani Epicon není nesmrtelný a za cenu blížící se hranici 6000,– už to tak jednoznačná volba ve „střední“ třídě pro mnohé nebude.

              Musím zatím zaklepat, vozím ročník 2009 a ani náznak nějakého problému, velkého opotřebení. Jednou za rok rozeberu, doplním oleje a jede se vesele dál. A kdyby se už něco náhodou pokazilo, tak mně to vzhledem k její původní ceně nebude tolik mrzet.

              0 0
              • R4YNE8  

                Až odejde, koupím něco lepšího. Zatím ale nemám důvod měnit ;-)

                0 0
              • pee.tr  

                Mám 2011 TT a ještě jsem na ni za 8500km nesáh (občas nástřik silikonem). Zatim chodí, ale možná by chtěla uvnitř už trošku prohlídnout. :-)

                0 0
          • jenik00  

            Nema nahodou epicon taky dualair v 2012 x1 ?

            0 0
    • Peter*s2  

      Tak co borci, máte už někdo zkušenost s epiconem TT 2012? diky

      0 0
    • jenik00  

      Tak uz mam od milan1 objedananyho epicona x1 ta 110–150 mm, tak jsem zvedavej

      0 0
      • Kukla  

        už ti vidle dorazila? a máš už nějaké zkušenosti?

        0 0
        • jenik00  

          Tak myslim, ze po cca dvou tydnech jezdeni muzu rict…Vidlice chodi skvele, celkove mi vyhovuje chod, ke konci docela prgresivni, ale az tak posledni 1/4 chodu, jinak chodi jako po masle, na nejaky mensi skoky se mi hodi ta low speed komprese, doufam, ze je v pohode ji trosku pritahnout, snad to nevadi, jinak to ale nepouziju, vozim ji na trancovi, kterej je delanej na 125 mm zdvihu vidle, takze se mi zvetsil s tema 150 mm, hl. uhel takze nemuzu az tak hodnotit citlivost proti ty foxce co jsem mel objektivne, ale nazval bych ji srovnatelnou. Jinak se 150 mm je to uplne jiny kolo, v terenu parada, zvladne toho i pres nizsi zadni zdvih hrozne moc, snizovani skoro nepouzivam, s tema 150 mm vyjedu vsechno co driv a proste jsem si na to zvykl…co rict vic, jsem rad, ze ji mam holku :-)

          0 0
    • Bald  

      Už to někdo máte v bílé? Je to lesk nebo polomat?

      0 0
    • Kukla  

      Jaký je rozdíl mezi X1 a X2?

      X2 je jen vylepšenej Epicon 2011?

      X1 je o cca tisíc dražší než X2 tak by mně zajímalo jestli má cenu do té X1 investovat nebo ne a nebo jestli není dokonce nejlepší koupit starou 2011 :P

      0 0
    • karlossek  

      Taky by mě zajímalo co je lepší.Budu kupovat EPICONA ale teďkom nevím jestli koupit 2011,nebo 2011 TT,popřípadě seriovku X1.Ale cena je už trošku vyžší…

      0 0
      • Kukla  

        já nakonec objednal X2 TT

        nedalo mi to a napsal jsem p.Milanovi

        odpověď byla něco v tom smyslu, že funkce X1 se spíše cenově nevyplatí (pro ty co nejsou hračičkové) a že oproti 2011 má X2 novej tlumič tudíž se X2 jeví pro normálního uživatele nejlepší volbou…

        teda tak sem to pochopil já :)

        0 0
    • HELLBOY22  

      .

      0 0
    • HELLBOY22  

      X1 za 3700kč, brať/nebrať? Aký je tam rozdiel oproti 2011? Servis je jednoduchší/zlo­žitejší?

      http://www.suncycle.sk/…na-2012/4240

      0 0
      • Azmir  

        Epicon nebrat, ty potřebuješ přece bezúdržbovou vidli, zůstan u Dura nebo co to máš. Sám si říkal že ti přece nevyhovuje.

        0 0
        • HELLBOY22  

          myslím že Epicon X1, zadara by si bral aj keby si ho nechcel :) Keď si to tak spočítam, bude ma stáť 10 eur :D

          0 0
      • MirosPikos  

        Slušná cena řekl bych, škoda jen že ze Slovenska.

        0 0
      • ClAyD  

        To se spletli v hmotnosti, nebo je vážně těžší než starej? :D

        0 0
      • MirosPikos  

        Co v tom vězí v té ceně? Není to nějaký OEM a nebo jiný zádrhel? Když srovnám za kolik se prodává u nás…

        0 0
        • HELLBOY22  

          Naj slovenský shop, navštív Mtbiker tam je o ňom kopu ;) Nie je problém objednať SLX 2012 brzdy a prídu XT 2012 bez doplatku, často miesto HG-73 príde HG-93, mne osobne prišli bez doplatku gripy o 4 eurá drahšie, k sedlu my došiel nejaký chutný jablkový gél zadara a pod :) Proste to má biker, ktorý vie čo robí.

          0 0
        • Kolonožka David  

          Verze X1 RL-R Lite nemá šteluňg komprese. suntour Jedná se vlastně o něco lehčí X2.

          0 0
          • MirosPikos  

            Je to tak důležitý? Předpokládám že takto „šizenou“ X1 budou montovat výrobci jako OEM vidlici. Třeba Apache HAWK Disc 2012 to tak má či nemá? Na fotce je X1 ale ve specifikacích jen Epicon RLD 100mm.

            0 0
    • blisterexist  

      jakou vidlici? epicon 2010, 2011, nebo X2 2012?

      jsou tam vůbec nějaké rozdíly?

      0 0
    • MirosPikos  

      Vyčetl jsem správně, že pro rok 2013 nebude Epicon X1 pro 650B ve zdvihu 150mm?

      Proč se ptám, zajímalo by mě, co budou v RB montovat na IQ5, když to vypadá, že Epicon to nebude.

      0 0
      • kubad  

        vzhledem k tomu ze 650b zatim nemaji ofiko na strankach tak bych pockal co vlastne v nabidce vubec bude :-)

        0 0
        • MirosPikos  

          Jasný, počkám si, co mi taky zbude. Ale rád spekuluji resp. větším z koule :) Kéž by to byly nějaké X-fusion vidle :)

          0 0
    • maajkee  

      Neví někdo čím může být, že nejde kroutit regulací odskoku? Hejbal jsem štelovátkem, protože mi přišlo, že nefunguje a v krajní poloze (+) se štelovátko zaseklo a už nejde zpátky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Hmmm..asi to bude zasekly…

        0 0
      • Luk02  

        Zkus to na chvilku dát třeba na řídítka, nech ho tak pár minut a pak to snad půjde. Mě to pomohlo…

        0 0
        • maajkee  

          No nakonec se to rozhejbalo, chtělo to trochu větší sílu a nebát se, nějak se to prostě seklo v krajní poloze.

          Jinak předělal jsem X1čku na olej a chodí to fakt moc pěkně.

          0 0
    • bucivoj  

      Využiju toto vlákno.Koupil jsem si tuto vidlici od Milana ve verzi 15mm pevná osa.Mám teď ale trochu problém s tím,že když vytáhnu přední kolo,tak při zpětném nasazení mám problém s tím „debilním“ systémem upnutí pevné osy!Při nasazování postupuju takto-nasadím přední kolo-prostčím pevnou osu-páčku rychloupínáku dám do pozice „zataženo“-a teď rukou dotahuju tu matku ,která je u té červené rozevírací kleštiny. No a problém je v tom,že pokud té kleštině při tom dotahování nepomůžu roztažením (do jedné z těch mezer vložím tenký šroubovák),tak se mi ta kleština neroztáhne tak jak má (viz foto č.2),ale ona se jakoby trochu zatáhne do vidlice (viz foto č.1),a pak už to nejde přitáhnout a samozřejmě upnutí nedrží! Chtěl bych se zeptat,jestli má někdo s touto vidlicí s pevnou osu taky takový problém,anebo dělám něco špatně já?Mám prostě problém v tom,že pokud tu kleštinu při dotahování,ne­roztáhnu tím šroubovákem,tak se mi sama neroztáhne,tak jak má.Poradí někdo co s tím?

      Děkuju

      0 0
      • pstasek  

        Nepochopil jsi pravděpodobně princip rychloupínáku.

        1. Nasadit osu s povoleným upínákem
        2. Dotáhnout matici
        3. Zamknout páčkou
        0 0
        • bucivoj  

          No to jsem samozřejmě zkoušel jako první (vím,jak dotahovat RU :o) ),ale ta kleština se taky neotevřela „včas“,takže jsem to dělal tak,jak jsem uvedl výše. A co teď?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kdyz osu vytahnes, tak se klestina rozevre? Pokud jo, tak asi mas moc stahnutou osu a tak pro prostrceni necouha klestina dostatecne z doury a nemuze se roztahnout…zkus s tim trochu nanecisto zaverglovat at se rozchodi…

            jinak kombinace „ztazeny RU a dotazeni sroubovakem/rukou“ je hodne zabavna"…co nechat povoleny RU prostrcit, trochu rukou rpitahnout a dotahnout pomoci RU?

            0 0
            • bucivoj  

              Když osu vytáhnu,tak se kkleština roztahuje tak jak má.

              „co nechat povoleny RU prostrcit, trochu rukou rpitahnout a dotahnout pomoci RU?“ -když udělám tohle,tak se ta kleština prostě sama neroztáhne-neroztáhne se před vidlicí,aby byla upnutá tak jak má. Viz foto č1

              0 0
              • Draw in soul  

                Pokud chodí vytažená jak má,tak musí při správným postupu chodit i ve vidlici.Něco děláš blbě.Páčku přetoč na druhou stranu do módu povoleno,povol víc samotnou matici a pak prostrč vidlí..až se roztáhne,dotáhni šroub a stáhni páčkou do módu zavřeno.

                0 0
              • Sup7  

                Pokud mám brát první obrázek jako referenční, pak máš moc utaženou matku, když osu provlíkáš.

                Matici povol až na doraz k segerovce na táhle, pak provlíkni osu vidlí a nábou úplně na doraz ze strany páčky RU, matici postupně přitahuj a zkoušej rozumný odpor páčky RU pro dotažení.

                0 0
                • bucivoj  

                  Tak povolil jsem matici co to šlo-provléknul jsem vidlicí až na doraz-no a když jsem zkoušel nastavit dotažení (nejsem idiot,vim jak nastavit upnutí na RU),tak se ta posraná kleština prostě nechce při tom dotahování roztáhnout.Nechá­pu!Není tu někdo z okolí Karviné,protože když tak bych se přijel poučit,jak na to :o)

                  0 0
                  • pstasek  

                    Ta „verzatilka“ by měla vyskočit po úplném zasunutí osy do vidle při úpně všem povoleném. Mělo by to jakoby cvaknout. Pokud se tak neděje, zkusil bych ji promazat (mě pomohlo při vytahování) Jako další věc bych zkusil celou osu zasouvat obráceně ze strany, kde není kotouč (koukal jsem, že z druhé strany má upínák i RockShox), jestli to nebude lepší.

                    Verzatilka se neroztahuje dotahováním upínáku, ale díky pružině, která je uvnitř.

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Všechno povolené na max/RU otevřený viz foto-teď začínám nastavovat upínání tj dotahovaní matice+zavírat/o­tevírat RU a prostě ta mrcha se před tou vidlicí neotevře,takže dojde k tomu,že zaleze trochu do vidlice a nezozevře se před ní.nechápu,proč se nechce rozevírat

                      0 0
                      • pstasek  

                        Aha, takže to je jasné… v tomhle momentě má být rozevřená díky vnitřní pružině, čili asi reklamace. Takhle smrsknout by se měla až po stlačení té matice při otevřené páčce RU.

                        0 0
                        • bucivoj  

                          rozebral jsem to (viz foto).Takže tam něco chybí?

                          0 0
                          • pstasek  

                            Takhle z hlavy ti to nepovím, ale odhaduju to na nějakou pružinu, která má za úkol roztahovat tu červenou verzatilku. Až budu doma, vyfotím ti jak vypadá moje osa.

                            0 0
                        • bucivoj  

                          Ty máš taky tohoto epicona?Pokud ano,mohl by jsi mi prosím vyfotit tu rozebranou pevnou osu,tak jak jsem to udělal já,a´t vidím o jaké pružině se bavíme?Napíšu hned teď Milanovi mail s odkazem na toto vlákno a uvidím co on na to.Nechce se mi tu vidlici kvůli nějaké pružince posílat někam…Jde o to,že tu vidlici jsem koupil v lednu,ale kolo jsem složil až teď,takže proto to řeším až teď.No uvidím co na to Milan.

                          0 0
                          • pstasek  

                            Pružina (obr.1) tlačí tu červenou versatilku proti konusu uvnitř matky a drží ji roztaženou (obr. 2). Verzatilka se stlačí pouze, pokud rukou zatlačím na matku (při vysouvání osy z vidlice – pokud je uvnitř náboje nějaká drážka, jako u mého XT, verzatilka se na ní zasekne a osa nejde vytáhnout). Dotažením upínáku se zabrání zmačknutí matky a stažení verzatilky.

                            0 0
                            • bucivoj  

                              No super :o) Tak ta mi tam chybí a proto jsem tu byl chvíli za exota :o) Jak dlouhá je prosim tě ta pružina?6e bych kdyžtak nějakou někde splašil…

                              0 0
                              • pstasek  

                                Délka 18 mm, vnější průměr 11.8 mm

                                0 0
                                • bucivoj  

                                  Děkuju!Jdu nějakou hledat :o))

                                  0 0
                                  • bucivoj  

                                    Tak problém snad vyřešen.Po tel. rozhovoru s Milanem jsem se s ním domluvil,že mi v pondělí pošle nějakou náhradní pružinku,takže to pak už snad bude klapat,tak jak má :o)

                                    0 0
    • alex44  

      Jen takový dotaz, ta modrá na letošním Epiconu se dá sloupnout, nebo to je pod lakem? Dik

      0 0
    • crom  

      ahoj.vite nekdo duvod proc se povoluje ta patrona v X1?zkusil jsem ji dotahnout a po jedne vyjizce se opet povolila.loctitem zalepit nejde pac je tam tesneni a zavity az pod nim a kdyz jsem ji povolil vic uz zacla rosit olej:((slo by to zalepit zvrchu treba nejakym lepidlem na hlinik?neresil jste to nekdo.nechci to posilat na reklamaci a chci jezdit:)dik

      0 0
      • jirkact  

        zkoušels teflonovou pásku? ta by to mohla podržet, si myslim

        0 0
      • vili  

        Prosím zkušenější o radu: Mám epicon x1 29 2013..během sezony mi přestal zamykat lock. Jelikož vidle normálně vidlila a lock nepoužívám, začal jsem to řešit až teď zároveň s předěláním na olejové mazání a zvednutí zdvihu. Takže kde je problém:

        při rozdělávání vidlice na mě vytekl komplet obsah tlumící patrony (povoluje se závit na patroně – proto nefunkční lock). Při demontáži jsem ho povolil zřejmě ještě víc a už spoj netěsnil. Takže první otázka:

        1. jaký a kolik oleje patří konkrétně do této tlumící patrony? Mám

        očekávat problém nebo jen naliju, zašroubuju?

        1. Zkoušel už někdo zalepit ten spoj viz. příspěvek výše?
        2. nedaří se mi vyrazit zajišťovací kolik pro změnu zdvihu…mám

        přitlačit nebo už je jištěnej v dírce i nějak jinak?

        1. Předělával už někdo tento ročník? Je nutné dotěsňovat něco nebo

        to drží? (v histerii jsou většinou starší ročníky).

        Díky za pomoc

        0 0
        • vili  

          .

          0 0
        • Georrge  

          lock bez oleje nefunguje, lock proto hezky ukazuje stav oleje v patroně, když začne blbnout (třeba že vidle chodí i s lockem pár cm), je nejspíš málo oleje…

          olej tam patří tlumičový a podle tvojí váhy 5W (lehčí jezdec) nebo 10W pro těžší jezdce, u nové patrony si nejsem jistý, ael starší patrony v pohodě běhaly na 5W i u těžších jezdců.

          Množství oleje buď najít na stránkách, nebo na to jít experimentálně – postavit patronu na stůl vzhůru nohama, nalít tak do půlky olej, zasunout pístnici, dolít olej až po závit horní matice a utáhnout matici. Pak by mělo být oleje akorát, může se ale stát, že ti vytekl olej i z locku, tak ho během nalévání budeš muset párkrát otevřít a zavřít, aby tam olej zase zatekl.

          0 0
          • maajkee  

            Tak tak, 5W ideál, jinak X1 Epicon není potřeba nijak dotěsňovat. A zajišťovací kolík drží fakt dobře, je potřeba vhodnej nástroj pro vyražení a chce to fakt klepnout pořádně.

            0 0
          • vili  

            lock nefungoval, protože se povoluje ten závit na patroně a lock se pak protáčí (ne kvůli malému množství oleje). Jinak díky, ještě zkusím pohledat, ale zatím se mi nepodařilo najít nějaký podrobnější manuál pro tento konkrétní model…

            0 0
            • Georrge  

              podrobné manuály myslím ani nejsou :D pokud se ti povoluje závit, tak to víc dorvi (zase ale s citem, rozumíme si jo). Zalepit to sice můžeš, ale nevím jestli by se lepidlo chytlo, přecijen je to celé mastné a dokonale ten závit asi ani neodmastíš… tak maximálně smontovat, odmastit po povrchu a do spáry nalít vteřinové lepidlo…

              0 0
              • kyl  

                Možná by to pomohlo omotat tou nití co používají instalatéři na těsnění závitů.Bude tam větší odpor při samovolné povolení.

                0 0
                • vili  

                  Jo, asi tam zkusím pak nacpat teflonku

                  0 0
                  • kyl  

                    Nebo to,ta nit je ale houževnatější.

                    0 0
                    • Georrge  

                      tak tak, no a hlavně ta teflonka dost klouže, ostatně je to teflon :D takže závit sice zatěsní, ale moc odporu pro nepovolení nepřidá.

                      0 0
    • jIrI___  

      Jakého max. zdvihu jde na X1 docílit?

      0 0
      • svářeč  

        v jiném vlákně jsem četl že 175mm,tím že vyhodíš kolíček a necháš to jen opřené o doraz na tyčce.

        vyzkoušeno mám 155mm(převrtáním)

        0 0
        • Pedro404  

          175?! To se musí kroutit jak had, ne?

          0 0
          • svářeč  

            já nevím,píšu že mám jen 155mm a nejezdím jí osobně,ale 50kg holka,pod kterou by se nezkroutil ani kdyby byl vytaženej na 200;-)

            0 0
        • jIrI___  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • kyl  

          Těxh 175mm by to zvládlo teoreticky,pístek už těsní ale pístnice a patrona tlumení by museli být delší a taky už by to nebylo vedené dole ve futrech.

          0 0
    • Kejmil  

      Zdarec.Mám menší technickou otázku ohledně Epiconu X1 TA mám verzi 2012 a vypozoroval jsem vcelku zajímavý jev co se týče využití zdvihu.Delší dobu mi připadalo že vidlice nevyužíva celý zdvih a tak 1,5 až 2cm od dorazu pociťoval silnou progresivitu.Tak jsem vyfoukl vidlici, zatlačil a pokaždé se mi o tu míru vrátila do zdvihu, snažil jsem se i ručně tlačit na vidli na doraz a vyfoukávat nějaký zbytek ale už nic nešlo.Tak jsem si myslel jesli náhodou není problém v tlumící patroně třeba napěněným olejem, ale patrona je ok a po rozebrání vnějších noh jsem zjistil že to vracení je vážně ve vzduchovém pružení.Proste ji vyfouklou zatlačim a vona vyjede zas o cca 1,5 až 2cm.Na zatlačeni je třeba vynaložit znatelný tlak a vrátí se to jako by tam byl luft. Je to vidla od Milana, tak babo raď.Napadá někoho něco?Dík za rady… předem říkám že luftovou část jsem upe nekuchal.

      0 0
      • scalar  

        Vyprdnul bych se na babu a zeptal se Milana…

        0 0
      • Smazaný účet  

        No…vono luft je jinde ve vidli nez v patrone pruzeni…treba v prostoru ve spodnim monobloku, kam se zasouvaji savle. Pokud tam mas moc mazaciho oleje, tak uz nemusi byt dost mista na vzduch pri stlaceni a razem ti vyskoci prograsivita jako prase.

        Muj epicon tohle nedela, jde na doraz krasne:) Pores to s Milanem.

        0 0
      • pavlik6022  

        až ji budeš mít zasunutou na doraztak zkus povolit šroub na spodní noze aby unikl vzduch stlačený pod vzduch. pístkem, pak šroub při pořád stlačené vidlici zase dotáhni

        0 0
      • Palo TT  

        V TA (TAD) patrone je aj struna – sluzi na obmedzenie znizovania o 4cm.

        Ja prave riesim prepustanie vzduchu medzi komorami (dole kopcom mam znizenie a do kopca plny zdvih :) ) na novom Epic one. Pricina je prasknuty o kruzok v TA tycke, zrejme uz vo fabrike ho priskripli…

        0 0
    • ondreej7  

      zdar, nevite kolik se leje do tyhle tlumici patrony oleje? a leje se do honi i spodni casti?

      0 0
    • doubeq  

      Zde předávám odkaz na nákresy všech možných vidlic SR suntour.

      http://www.srsuntour-electric.com/index.php…

      Měl jsem tady totiž s panem Pikošem takovou diskusi o tom, jak jsem negramotný, že neumím hledat atd, je pyšnej na toto svoje téma o pepiconu, tak sem si dovolil ho rozšířit o odkaz na stránku s nákresy vidlic, který našel jeden hodný uživatel zzd426 a jasně a stručně odpověděl na můj dotaz, jak slušní lidě odpovídají.

      0 0
    • vili  

      ještě jeden dotaz. Můžete mi poradit jak sundat ty vrchní ovládací prvky? Z toho 3d view to nemůžu poznat. Díky

      0 0
      • jirkact  

        jen zatáhni nahoru,jsou tam jen zatlačený, pokud si dobře vzpomínám

        0 0
        • vili  

          Kua tahal sem za to co šlo a ani ťuk. Zkusim to teda víc znásilnit

          0 0
      • Petr78  

        Modré kolečko samostaně nevyndáš.

        Musíš tenkým šroubováčkem opatrně vypáčit celou zamykací páčku.

        Ve vidlici jí drží gumový O kroužek, tak musíš trošku zabrat.

        Ideálně vrazit šroubováček proti páčce a pak současně páčit šroubováčkem a rukou tlačit páčku nahoru.

        První video zleva ve druhé řadě ;-)

        http://www.srsuntour-cycling.com/…-techniques/

        0 0
    • Malej  

      Ahoj mam problém, sundal jsem přední kolo abych vyměnil plášt. A když jsem ho vracel tak ho nemůžu zajistit pevnou osou, prostě tam zůstane mezera takže se viklá. Nevíte co s tím, pevnou osu jsem předtím neměl.

      0 0
      • Vilém  

        Tak ji dotahni.

        0 0
        • Malej  

          To se dotahuje v tom eloxovanim bazmetku na druhej straně, jak je v tom závitu nějaká sejgrovka?

          0 0
          • Vilém  

            Jo, presne tam. Tak jako klasicky rychloupinak.

            0 0
            • Malej  

              To mi právě nejde.

              0 0
              • Vilém  

                A delas to jak?

                Predtim tam vule nebyla? Ta klestina se ti roztahla do puvodniho stavu?

                0 0
                • Malej  

                  Dneska jsem to sundaval poprvé, a asi jsem s tím hnul, protože když to chci utáhnout tak je tam tak 0,3mm mezera a nedopne se to tak aby se to nevyklalo. A pevnou osu jsem vyndaval tak že jsem jí odjistil,máčkl na ten žluto stříbrnej bazmekt a protáhl, pak jsem jí tam dal zpátky. No a to se pak objevila ta vůle.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Otazka je, jestli se ti po vsunuti osy zpet roztahl ten barevnej bazmek do puvodniho stavu. Nekdy se mu nechce uplne roztahnout. Pokud toto bazmek udelal a vule trva, tak pak ho musis vic dotahnout, pri povolenem upinaku a zkusit znova zavrit packou.

                    0 0
    • Malej  

      Jo ten se roztáhne, stačí otočit tím bezmekt a vyskočí ven a roztáhne se. A dotáhnu ho jak?

      0 0
    • Malej  

      Jo mezera je a závit je taky vidět.

      0 0
      • Vilém  

        Tak to me nic nenapada.

        0 0
        • Malej  

          No takhle to vypadá v otevřeném stavu.

          0 0
          • Vilém  

            Podle te prvni fotky se zda, ze to mas povoleno nadoraz, tj az po segrovku.

            0 0
      • Vilém  

        Povolit to jde? Tzn tocit na druhou stranu?

        0 0
        • Malej  

          Nejde.

          0 0
        • zoltan84  

          http://aplbike.com/…u-Axle-15-mm

          podle tohoto videa se po vsazení osy dotahuje matka do protisměru hodinových ručiček, chápu to správně ?

          já jen že že se výše píše „dotahovat“ jako rychloupínák, což je tady myslím naopak ?

          0 0
          • Vilém  

            Podle toho videa neni zrejme, zda povoluje, nebo utahuje:) Rec tu byla o prvni verzi jejich osy, toto je nove provedeni. Ale trosku pochybuju, ze by tam dali opacny zavit, proc by to delali?

            0 0
    • Pijer  

      Zkusím zjistit nějaké rozumy v tomhle vlákně.

      Snížil jsem u Suntour Axon Werx zdvih na 80mm a když jsem jí dal dohromady, tak nefunguje lock :-(

      Co mám zkontrolovat? Kromě přečepování dorazu v pravé noze jsem se v ničem nešťoural. Mohl jsem při kompletaci nevědomky třeba nějak pootočit tlumící patronou?

      Díky za rady.

      0 0
      • scota  

        Nevím jak Axon ale Epicon má na konci lanka takový zubatý plíšek, který jezdí po ozubeném kolečku, které zavírá v tlumící patroně ten doraz. Když ten plíšek vypadne, nebo se posune tak to zavírá blbě případně vůbec.

        0 0
        • Pijer  

          To vím, nahrával se do toho a stejně přestala zamykat. Pro jistotu jsem tenhle mechanismus zkontroloval a i když otočím samotné ozubené kolečko do krajní polohy, tak vidlice pruží.

          0 0
          • kyl  

            Jak dlouho jsi zkoušel pumpovat se zamknutou vidlí?

            0 0
            • Pijer  

              To netuším, spíš než že bych cíleně pumpoval, jsem to zkoušel při různých polohách zubatého kolečka.

              0 0
              • kyl  

                Když mám otočené kolo,nebo sundanou vidlici a sloupek opřu o zem a několikrát zapružím,tak to potom v normální poloze chvilku nezamyká.Musím několikrát(a to jsem předtím napsal blbě)s odemknutou vidlí zapružit co to jde a zamykání zas funguje.

                0 0
                • Pijer  

                  Dal jsem tomu celou noc v marné naději, že „něco někam zpátky steče“ a nic :-(

                  0 0
                  • matbiker  

                    Vytáhni tlumící patronu a dotáhni ten její spoj – tam kde je patrona dělená. Tento spoj drží vnitřnosti lockoutu. Mně občas zamykala a občas ne, dotáhl jsem patronu a o vidli nevím.

                    0 0
                    • Pijer  

                      Patronu jsem vyndal, zkontroloval a všechno je dotažené. Celé jsem to složil a s nefunkčním lockem se smířil s tím, že v říjnu půjde do servisu. Po necelých třech týdnech občasného používání jsem lock náhodou zkusil.......a on funguje – asi mám doma Lurdy :-)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.