• yaris1

    Ahoj,

    prosím o radu jak správně určím délku řetězu u pohonu 1×11na fulu? Našel jsem akorát jak se to dělá u 2×10. Je to podobné s tím, že převodník je jen jeden?

    Tzn. Nasadit řetěz, vzadu na velký pastorek, propružit zadní stavbu a řetěz zkrátit + dva články, nebo je to jinak? Mám kazetu sunrace 11–46 + hazku XT M8000 GS

    Děkuji

    • Bubaaak  

      stejný, stavba na doraz, velký/maly, ten jediný :) + velky + 2

    • Bubaaak  

      Nebo můžeš zkusit po vzoru profesionálů

      Ale já to moc nepochopil

    • pumpy  

      ahoj, vyuziji tohoto vlakna ale muzete me nekdo prosim rici zda nahodou nemam kratky retez ? jestli by nechtelo pridat jeden dva clanky ?

      kdyz sem vyfoukl tlumic tak i tak tam by;l prostor pro pohyb raminka.

      Diky moc za radu

      • Polka  

        Kratkej, pridat, vzdyt je to jasny z te spodni krajni polohy.

        • pumpy  

          hmm to sem si myslel – akorat budu muset sehnat nekde najek clanek :D toto je max delka co jsem koupil – btw nema nekdo zbytek ze zkraceni KMC retezu na 11speed ?

          • babicak  

            To ti těch 114 článků nestačilo? Teď, po vydařené akci plné bláta, budu měnit KMC X11.93 a ten má 114 článků. Mám 30 –10/42

        • kubad  

          proč?

          pokud má i při propružení rezervu nechal bych to tak, za mě je to ideál

          • Polka  

            Protože v té spodní poloze to dva články navíc klidně snese a nebude drhnout. Mno já bych takhle napnutou sh hazku teda nevozil.

            • Vilém  

              Zas tak napnuta neni a na nejtezsim prevodu uz se mu zacina nahore provesovat retez vlastni vahou, takze tam uz je napnuti na hranici.

              • MlokCZ  

                Navic excentr horni kladka s tim vetsim natazenim raminka pocita pro spravnou polohu vuci pastorku.

                Pokud to je HT nebo full kde to pri propeuzeni vyjde, tak rozhodne nechat delku retezu a nezkracovat.

              • Polka  

                Toho prověšení jsem si nevšiml, ale ta hazka a ramínko by přece v krajní poloze měly být jinde a i tak by řetěz měly pořád napínat. Divný řešení tohle.

                • Vilém  

                  Ted nevim jak to myslis, ze by „mely byt jinde“ ?

                  • Polka  

                    Míň naplý. Tak jako na fotkách…Deore 3×9, Alivio 3×7 a NX 1×11.

                    • Vilém  

                      On se ten jeho saltr tak nesmota, od te doby co delaji shadow prehazky, tak smerem dopredu se na hornim cepu nehne vic, nez je nastaveny doraz. Ten je zase dany nejvetsim pastorkem. Neco taky udela to one-up raminko s hodne excentricky umistenou kladkou. Na nejlehcim prevodu tam ma jeste rezervu, na nejtezsim to vyjde tak jak to vyjde.

                    • Val  

                      mas dlouhej retez

                      • Polka  

                        :-D Proč? Takhle to vozím odjakživa a nemám problém, nechci napínat hazku zbytečně víc než je to nutné.

      • Vilém  

        Pokud se raminko hybe, i pri propruzeni s vypustenym tlumicem, tak je to OK.

        • kubad  

          +1

        • pumpy  

          ano raminko se hybe kdyz sem tlumic vypustil – takze to tak necham. Nebyl sem si jistej jestli je to nechce pridat

          Kazdopadne dekuji.

    • fantozzi  

      Chlapi, pevny ram, vychazi mi to bud na +1 (samotna rychlospojka) nebo +3 a co je lepsi? Diky :-)

      • novas752  

        +3

        • fantozzi  

          Tak toto jsem slyset nechtel, ale diky :-)

          Zkratil jsem ze spatne strany a musel jsem jeste 1 clanek ubrat abych mohl nasadit spojku.

          Takto to vypada velka/velka +1.

          • novas752  

            No velka/velka asi jezdit nebudes, takze by to melo byt ok. Na 1×neco bych ale dvojclanek pridal.

            • fantozzi  

              Ano, je to samozrejme 1×11 :-)

              • novas752  

                Tak jaka velka/velka? :)

                • fantozzi  

                  No vepredu ten nejvetsi prevodnik (jedinny) a vzadu nejvetsi pastorek (40z) :-)

                  Vim, vyjadril jsem se blbe…

                  • kejda  

                    No teda nevím, ten šaltr vypadá dost děsně. NX 1×11 a máme to takhle, ale je to 24". Na 27,5 XX1 to mám stejně…

                    • novas752  

                      Ty by si zase vklidu mohl nejakej dvojclanek ubrat. :)

                      • kejda  

                        No nevím ti, měnil jsem mu ho za ojetý, ubral jsem jeden a nezdálo se mi to, tak jsem ho tam dal zpátky.

                        Když se dívám na zpomalený videa, jak skáče, tak se ten řetěz při doskoku chová nadmíru klidně.

                    • Polka  

                      A takhle to má správně vypadat.

          • kubad  

            Malá rezerva tam je v klidu to tak nech

          • Polka  

            Shimano no, za mě megakrátkej řetěz, ale záleží jak to vychází na nejmenším pastorku. Tohle v pohodě podle mě rozhodně není. Neočekáváš přece, že se ty lehký převody budou jezdit jen zcela výjimečně.

            • novas752  

              Megakrátkej určitě ne. mohl by mít o dvojčlánek víc, ale delší bych ho nedával.

            • kejda  

              +1. Ten šaltr musí dostávat na velký kolečko těžký kantáre.

              No a horní kladka by mohla jít malinko níž, nedrhne o pastorek?

              • fantozzi  

                Nedrhne, je tam skoro 10mm mezera a bliz uz se mi to nedari dostat – asi je to i tou delkou retezu. Je to takove mestske kolo pro manzelku, vetsinou na rovinky, takze tento prevod se bude radit jen vyjimecne.

                Posilam jeste foto na nejmensim pastorku.

                • krabica  

                  Přidat 1 článek, tak je to optimum.

                • kejda  

                  Na oplátku posílám foto našeho na nejmenším pastorku, taky SLX a druhá fotka je Sram NX. Řetěz je stejný, SLX jsem vyměňoval za Sram. Sram to má trochu více složený.

                  Jinak, městké kolo a 1×11?

                  • petyn  

                    SLX v cajku, Sram dlouhej řetěz.

                    • kejda  

                      Jakože jsem vyhodil nový SLX na novým řetězu a dal nový Sram a zkrátit? To přece neee…Je to stejný kolo jako o pár příspěvků výše fotka na největší pastorek

                      • Singlespeed  

                        Na obou obrázcích máš zbytečně dlouhý řetěz. Ale pokud ti to nevadí, tak to neřeš.

                      • novas752  

                        Jenže SRAM má kratší ramínko, větší kladky a větší vyosení horní kladky vůči ose otáčení ramínka. Na SRAM patří o něco kratší řetěz než na Shimano. a na tom Shimanu bych ho taky o 2 články zkrátil. Pointa je v tom, že čim více je ramínko natočené směrem dopředu, tim větší silou řetěz napíná.

                        • Singlespeed  

                          Právě proto, že má Shimano menší offset horní kladky, projeví se u něj více nesprávná délka řetězu. Na obrázku je řetěz příliš dlouhý, proto je horní kladka na nejlehčím převodu málo odkloněná a přehazka je dodatečně odkloněná šroubkem. Následně na malých pastorcích je velká vzdálenost horní kladky od kazety, což zhoršuje řazení. Zkrácením řetězu se při nejlehčím převodu kladka více odkloní, není tedy třeba tolik odklánět tělo přehazovačky šroubkem a na těžších převodech je horní kladka blíže kazetě, což je jev žádoucí.

                          • Polka  

                            Tak ale to jsou vlastně vše argumenty pro volbu sramu.

                            • novas752  

                              Jaky to prekvapeni. :) Shimano na SRAM zacina docela ztracet.

                              Jedinou vyhodou Shimana je ze telo prehazovacky o dost mensi a nevybocuje tolik do strany, takze je mensi riziko utrzeni. A taky teda o neco malo nizsi cena.

                            • Singlespeed  

                              Shimano má kompromisní ofset kladky zejména kvůli možnosti použít i vícepřevodník. Sram je nekompromisní jednoúčelovka. Divím se, že Shimano nemá speciální řadu jednoplackových šaltrů, ale co není, může brzy být.

                        • kejda  

                          Bohužel nemám srovnání ramínek, Sram je vždy pouze dlouhé ramínko, SLX bylo taky dlouhé. Jedině najít někde ve fishi, kolik to má přesně.

                          Každopádně, najedeme na takto seřízených řetězech 1500 km a po celou dobu to řadí super, možná ke konci už to chce trochu víc seřizovat, ale jinak na to moc nehrabu. Aktuálně mám na XX1 řetězu 1200 km a jezdím obden i v těchto sračkách, a podle měrky řetěz pořád dobrý. Je to jen ten klasický kalibr, ale slouží.

                          • novas752  

                            SRAM ma 2 verze prehazovacek (nejen raminek), jednu pro 1×11 a druhou pro 2×11.

                            • kejda  

                              Jasně. Ale psal jsem o NX a XX1, tedy oba systémy na 1×11 s dlouhým ramínkem. Mladej má NX a já XX1 pochopitelně :)))

                  • fantozzi  

                    Ano, za 15 let se nenaucila radit :-) Doted v podstate jezdila jen prostredni placku 32z + 9s kazetu 11–32. Ted si rozsahem polepsi (34z + 11s kazeta 11–40).

                  • Polka  

                    A znova, toto je ok jak u NX tak kupodivu i u Shimana, takže je to asi jen o rukách.

                • Polka  

                  To si borci už snad děláte prdel :-) Vždyť je tam hafo místa na to spoustu článků přibrat, tak aby nebyla pružina tolik napnutá na velkých pastorcích.

                  • kejda  

                    Asi prej ne. Já bych to nejezdil, vypadá to příšerně a otázkou je, jak se to bude chovat. Ale jestli bude řadit jen do devítky, tak to bude cajk…

                    • Polka  

                      Já bych to taky nejezdil a je to i proti té teorii co zde byla zmíněná.

                • kejda  

                  cenťák na výšku mezi horní kladkou a největším pastorkem při řetězu na největší? No teda podle fotky to tak nevypadá. Ale fotka může zkreslovat. Sram doporučuje 15 mm u 1×11 setupu

                  • Polka  

                    15? Asi jo pokud to máš dle návodu, já měl chvíli víc a teď v kombinaci se sunrace 11–46 míň (cca 1cm) a funguje to pořád ok.

                    • fantozzi  

                      Ano, je to tak. Shimano doporucuje 5mm, ale tak blizko se nedostanu.

                    • kejda  

                      Jak jsem doseřizovával, tak jsem nakonec skončil na cca 13 mm a funguje to super.

    • Lachtis  

      Ahoj, mohu poprosit o informaci, zda je délka řetězu OK?

      1×11 XT, SGS, 11–46z a 32z převodník.

      Postupoval jsem dle nejpoužívanějšího návodu, tj. přes největší pastorek a převodník jsem spojil řetěz + 2 články.

      Nicméně když to vidím, možná bych jeden článek asi mohl sundat, co myslíte?

      • MlokCZ  

        To nemuze byt +2 dle te fotky. Nepocitas dva clanky (jeden vnitrni + jeden vnejsi) jako jen jeden?

        Z fotky to vypada moc dlouhe a zkratit. A mas zbytecne SGS, na jednoplacku vzdy GS.

        • Lachtis  

          Dik zkratim to minimalne o jeden. Sgs jsem mel od kamose za par korun, ktery to sundal z noveho kola a prodal vyrazne levneji nez nove, jinak bych bral sg

          • MlokCZ  

            Pokud pises zkratim o jeden, tak jsi to pocital dva za jeden. O jeden zkratit nejde, minimalne o dva. A stejne tak velka/velka + 2 dva je nejmensi mozne prodlouzeni k namerenemu velka/velka.

        • bugman  

          Ahoj,

          na jednoplacku vždy GS?

          Chystám se na 30T převodník a vzadu 11–46 a našel jsem u hazky SGS popis, že je právě na ty kazety s 46 zubým pastorkem.

          • MlokCZ  

            Vždyť vo ve specifikacích mají zcela jasně

            http://productinfo.shimano.com/#…

            GS – max pastorek 46 pro 1× a 42 pro 2×, total capacity 37–41 (dle typu). Vše kazeta 11–46 splňuje.

            Tedy ano, na jednoplacku vždy GS.

          • lunochod  

            Asi to nebude tak úplně platit, když řada jednoplackovejch bicyklů má od výrobce montovaný SGS.

            • MlokCZ  

              Platí to na 100%. To, že někteří výrobce dávají (a ne tak ojediněl) různé kombinace mimo specifikaci výrobce, které pořád nějak fungují na tom nic nezmění.

              Když nějaká značka osazuje stovky nebo tisíce kol, objedná k tomu přehazky a pak třeba nespotřebuje SGS na víceplacky, tak je prostě osadí i na jednoplacku.

              SGS na jednoplacce fungovat bude taky, ale není žádný důvod to tam dávat, přinese to pouze nevýhody navíc.

              • Polka  

                Neresis nahodou jen shimano? Protoze treba sram ma u NX (vychazim z toho co mam ja) pouze long cage a e-shopy pro to pouzivaji hodnotu SGS, ackoli je v realu ta delka mensi jak GS u shimana. Rychlym merenim ma XT GS vzdalenost kladek cca 9,5cm, NX jen 7,5cm.

                • Polka  

                  Teda sram ma sice vic vyoseny kladky samozrejme, tak to zkresluje, ale proste to NX raminko je i tak o dost kratsi.

                • MlokCZ  

                  Celá tahle větev řeší Shimano na které se ptal.

                  Srovnávat Sram vs Shimano moc smysl nemá, každé je určené pro jiné rozsahy a Sram má většinu modelů výhradně na jednoplacku a pak ty délky ramínek vychází úplně jinak.

                  U Sramu navíc nemají uvedené ve specifikacích téměř nic. A třeba jsem teď řešil 2×11 a předem jsem vůbec nezjistil, jak mi přesně vyjde na fullu. Sram uvádí pouze, že GX přehazka se má použít s kratším ramínkem pro HT a s delším pro full. To je ale zcela nedostatečná informace, dával jsem převodníky s rozdílem jen 10z, takže o 2z menší rozsah než Sram počítá (dával jsem 34/24 + 10/42) a bylo to na hraně vodítek.

                  Nakonec jsem pořídil dlouhé i krátké a vyšlo lépe krátké. S tím vyšel rozsah přesně na chlup (ty 2z navíc by to nepobralo). A s dlouhým to vyšlo blbě, o 2 články delší řetěz by to sice napnulo, ale s tím to vycházelo o hodně hůř (právě to co jsem vysvětloval, že se musí více oddálit šroubkem od pastorků a přehazka vyjde moc dozadu).

                  A se stejně dlouhým řetězem už pak nemělo žádný smysl už zase dávat dlouhé, když to přesně na chlup pobralo i to kratší.

                • novas752  

                  Nový sram přehazky dělaný pro dvojplacku maj jiný označení i celkově jinou konstrukci, než pro jednoplacku – například 11spd GX Type 3 pro dvojplacku vs 11spd GX Type 2.1 pro jednoplacku

            • xtonda  

              Proč by to jenom proto, že někdo namontuje zbytečně delší ramínko než je potřeba, to nemělo platit?

    • doubleingram  

      Prosím o zhodnocení, zda je toto ok. Předěláno z Shimano 2×10 na 1×11 (34×11–46). Nechal jsem zatím starý 11 řetěz z jiného kola, páč jiný v tu chvíli nebyl. Chci dávat nový, tak řeším délku.

      Přijde mi to ok, možná přidat 2 články ale moc si v tom nehovím.

      Díky

      • novas752  

        Takhle to je ok, ale při propružení se to ještě trochu víc našponuje, takže bych osobně dvojčlánek přidal.

        • MlokCZ  

          Pokud mu zadní stavba nenatahuje řetěz nějak extrémně hodně, tak je dlouhý až až a žádné přidání nebude potřeba. Dle fotky odhaduju, že má řetěz tak cca velká/velká + 5 článků, takže by měl 3 články na propružení zadní stavby a to Spectralu stačit bude na 95% (na podobném systému se 130mm nepotřebuju ani celé dva články na maximální protažení řetězu ve zdvihu).

          • doubleingram  

            Při max kompresi byl starý řetěz na velká velká přesně, bez článků navíc. Neměřeno ale odvozeno z nového, který vychází dle Shimano manuálu na velká velká a max kompresi o 2 články delší.

            • MlokCZ  

              A jak ti to vychází přesně? Skoro nikdy to nevyjde přesně na +2 články, ale může to vyjít od +2 až skoro +4 (když to vychází třeba +3,5, tak u fullu bych dal už jen +1,5)

              Přijde mi to protažení zadní stavby dost na Spectrala dle těch fotek. Ale model Spectralu do Linkage k dispozici není a tedy přesné protažení řetězu nemůžu zjistit.

              • doubleingram  

                Tak vzal jsem to tak, aby to slo spojit rychlospojkou co nejkratsim vedenim na velke velka a od pomyslneho spoje pridal 2 články, jako v návodu, resp. videu od Park Toolu.

                • MlokCZ  

                  To je jasné, ale to není jak to vyšlo přesně. Tak jinak. O kolik by šlo přetáhnout přes sebe konce řetězu od toho pomyslného spoje. To může být 0–1,9999 článku dle toho jak to konkrétně vyjde na daném rámu.

                  • doubleingram  

                    Už přesně nevím ale mám pocit, že to vyšlo tak, že by vyšel konec řetezu od hazky na vnějších článcích, tak jsem jeden přidal, aby to šlo spojit spojkou a pak přidal dva navíc.

                    • MlokCZ  

                      Takže jsi dával +3 články, to bych nechal. Kdyby to vyšlo jak jsem psal ještě blíže ke 4 (třeba 3,5), tak už bych u fullu dal jen +1,5.

      • xtonda  

        .

        • doubleingram  

          Tohle mi ale prijde hrozne malo, jen dva clanky navic kdy jeste musi projit x clanku saltrem + pohyb zadni stavby. Nejak se mi to nezda.

          • xtonda  

            Vždyť je tam napsaný i s obrázkem, že u odpružené zadní stavby má být stavba v poloze, kdy je kazeta v maximální, vzdálenosti od středu. Tak ještě česky. Pokud to není jasné, toto je z Shimano dealer manuálu.

            • doubleingram  

              Dle této metody mi nový řetěz při max. kompresi stavby vyšel proti starému o dva články delší, viz foto,

            • RomanH  

              Plati ten jeden dvojclanek i pro AB Oval prevodnik (Shimano M8000 GS, kazeta SRAM GX 10–42, AB Oval, 1×11) ?

              • KAITEN  

                oval nehazi s hazkou.

                • RomanH  

                  Asi nerozumim. Podle videa mi prijde, ze s hazkou lehce hazi, ale to je vedlejsi.

                  Procital jsem forum, Sram doporucuje obecne 4 clanky, Shimano 2. Treba Mlok tu kdesi psal, ze postupne presel na 4 clanky i u Shimana. S ovalem ani s GS raminkem nemam zkusenosti, ale logicky mi prijde, ze pokud to nastavim velka – velka (prevodnik otoceny na nejdelsi zaber) s nastavim to podle Shimana (kdyz mam jejich hazku), melo by to byt cajk (navuc s kratkym raminkem). No uvidime.

                  • KAITEN  

                    tak jinak, mam taky plus 4 clanky, sram a hazka je hodne pevna

        • blaza84  

          Už mi tento návod konečně někdo pořádně vysvětlete, případně odkažte na video, kde je takto postupováno. Mám ten návod chápat tak, že dám velká-velký bez přehazovačky, přidám dva články a pak to bude se šaltrem ok?? No to bych chtěl vidět … :)

          • MlokCZ  

            A co bys na tom jako chtěl vidět? Přehazka se dokáže pootič klidně až do polohy, kdy jde řetěz přímo velká/velká i bez těch dvou článků navíc.

            Tedy urvaná přehazovačka při moc krátkém řetězu je také dobrá urban legend. Při příliš krátkém řetězu by problém nastal, ale odneslo by to rozhodně něco jiného než přehazka.

            Samozřejmě ten řetěz nemůže být přesně velká/velká. Sice by nebyl žádný problém s přehazkou, problém by ale byl v tom, že by pak nešel shodit dolu na menší pastorek.

            V praxi už jsem to viděl vícekrát, jak se někomu zadařilo. Na začátku nandaná správná délka řetězu velká/velká + články, ale k tomu buď špatně snýtováno nebo jiný článek měl vadný nýt. Na vyjížďce pak roztržený řetěz a následovalo nouzové zkrácení o 2 články.

            A pak si dotyčný nedal pozor a na velká/velká omylem přehodil i s tím moc krátkým řetězem. Ještě nebyl tak krátký, aby něco urval nebo ho znovu rotrhnul (přesně ještě vyšel na velká/velká). Přehazka se bez problémů napnula a žádný problém, ale pro uvolnění řetězu a možnosti to dostat na menší pastorek muselo následovat vyndání zadního kola (a i to šlo blbě).

            • MlokCZ  

              A jen doplním, že pro novější přehazky je důležité nedávat delší řetěz než tam patří a na který to výrobce zamýšlel.

              Dokud se nepoužívaly excentrické kladky, tak to bylo skoro jedno dát o něco delší řetěz (pokud to ještě vyšlo na malá/malá ok).

              U přehazek s excentrickou kladkou to pak funguje následovně:

              • delší řetěz než je zamýšlený výrobcem znamená, že excentrická kladka se posune blíže k největšímu pastorku
              • to pak musí být kompenzováno oddálěním té kladky nastavovacím šroubkem
              • a čím více je oddalováno nastavovacím šroubkem, tak tím se posouvá přehazka i více dozadu
              • a výsledkem je horší opásání kazety řetězem a hůře to řadí

              Cílem je tak u přehazaek s excentrickou kladkou mít takovou délku řetězu, aby stavěcí šroub přehazky pro oddálení od kazety byl co nejvíce vyšroubovaný a přehazka tak co nejvíce vepředu. A tak to vždy vyjde s co nejkratším řetězem, jak to přesně i Shimano doporučuje.

              • MlokCZ  

                Sram pak v některých případech (třeba u Eaglu) doporučuje řetěz o trochu delší a to konkrétně:

                • pro full + 3 články ve chvíli maximálního protažení zadní stavby (takže v reálu to pak na nezatíženém vychází kolem +5 článků)
                • pro HTčko rovnou +5 článků

                Ale tam s tím také bylo počítáno při konstrukci excentrické kladky a přehazka je konstruována také cíleně jen na jeden typ kazety 10–50.

    • MSB  

      Na HT jsem koupil AB oval 32T, vzadu mám kazetu 11–42. V případě, že natáhnu řetěz okolo předního talíře, dále vzadu okolo 42z talíře, přidám 4 články zdá se mi řetěz příliš krátký. Pokud to chápu dobře, řetěz ma být tak dlouhý, aby nedocházelo ke kontaktu horní rolny přehazovačky a příslušného převodu (oz. kola) ? Zkusil jsem to načrtnout – v prvních dvou případech se jedná o dlouhý řetěz, kdy dochází ke kontaktu rolny a převodu, další dva případy znázorňují situaci kdy je použita správná délka řetězu. Otázkou je, jak by to nemělo vypadat v případě příliš krátkého řetězu:).

      Díky za objasnění.

      PS: návodů jak zkracovat řetěz je vícero a rád bych konecně našel unverzální způsob podle čeho se řídit…

        • mirage  

          když se dívam na nastavení řetězu u Sramu, kdy se dá nejmenší vzadu a hazka skoro leži, což vím že se to tady tak kdysi doporučovalo, tak jak vidím zde focené nastavení řetězu, kdy hazka je na nejmenším skoro kolmo k zemi a jestě se i píše že by to mohlo být kratší, tak to se pak dost bije

          • Polka  

            Protoze Sram vs. Shimano, nastaveni neni stejne.

          • mirage  

            první dva obrázky, tak se to radilo asi rok zpět. Druhe dva, tak se to dává ted, pak jsou tady stoho lidé dost zmatení

            • KAITEN  

              a ted povidej jak to muzes ovlivnit kdyz das maly kolecko na kazete, kdyz na velky je to dany

    • TicTac135  

      Já se tady přidám s dotazem – čistá teorie, kterou ale nechci řešit až pak v praxi – mám pohon 1×11 Shimano SLX a kominaci převodů 34 × 11–46. Když bych vyměnil 34z převodník za 32z nebo naopak 36z, tak bych spolu s tím musel měnit i délku řežezu nebo jsou ty dva zuby na převodníku zanedbatelné a délka řetězu může zůstat stejná?

      • KAITEN  

        2 zuby neresim, ale je potreba u nejvetsiho prevodniku pamatovat na velka velka, jinak krup!

      • novas752  

        Nastavis si s nejvetsi plackou 36 z aby byl retez na knop kratky a tu 32z to vezme.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.