• Shaby

    Ahoj,

    budu kupovat nový kliky, protože převodníky mám strašně sjetý a na kole se nedá jet. Mám tam asi tyhle (nebo spíš nějakou starší verzi, kolo je z r. 2005) a předpokládám, že u nich asi jednotlivý převodníky měnit nejdou, mám pocit, že jsou snýtovaný.

    A teď dotaz. Co k tomu budu potřebovat za nářadí?

    Nějaký stahovák, asi, ale jaký, na webu jich je X a nevím, který bych měl vzít. Ještě něco?

    Taky budu muset měnit kazetu. K tomu je potřeba co? Bič a stahovák bude stačit? Mám tam 8 kolečko Alivio, je to správný nářadí?

    Díky za reakce

    • tromboonen  

      To vis, ze jdou menit prevodniky.. to, co povazujes za nyty – alespon jestli mas kliky jako na fotce v odkazu, jsou srouby na imbus… mas alespon multitool na kolo? Jestli jo, strc tam imbus a zkus povolit, z druhe strany byva podobnej sroub, ale ma velkou drazku, velkym plochym sroubovakem se to da chytit, ale nekdy to ani neni treba, protoze drzi..

      Na vymenu prevodniku potrebujes jen ten jeden inbus, kdybys to chtel menit cele, tak pokud je to na ctyrhran, potrebujes jeste stahovak klik.. najdi si podle cisla dilu na Webu Shimana co tam je, bude tam i odkaz na naradi, to sem pak dej a nekdo Ti poradi kde to levne sehnat..

      Ale nevim, jestli prevodniky jsou Tvuj hlavni problem, kdyby byly skutecne uz po smrti, tak to znamena, ze je po smrti i retez a kazeta a cele by to uz nemelo moc fungovat.. zacal bych tim, ze zmerim retez, bud koupis za par kacek merku, nebo zmer suplerou – navod je tady – hledej mereni retezu… jestli je vyrazne vytahany, zkus dat novy, pravdepodobne pak bude strilet kazeta a pripadne prevodniky, je otazka jak moc, ta kazeta si nekdy sedne az se novy trochu ojede, ale jestli to mas moc jety, bude to na vymenu, na kazetu potrebujes bic a stahovak.. jestli ma 8sp Alivio tenhle netusim, zase over na webu Shimana… tady mas vsechny sady a roky http://si.shimano.com/ plus budes potrebovat nytovacku na retez

      Jinak jestli to neni drahy kolo a nenajedes mraky kilometru (a tedy nebudes potrebovat menit minimalne jednou rocne), tak se skoro vyplati to vzit do servisu, prace bude asi stat mene nez vsechno to naradi, nerad to rikam, vzdycky doporucuju aby si kazdy spravoval kolo sam, ale zas kdyz je to neco, co pak bude jezdit roky, protoze nejezdis ve srackach a najedes malo, tak to fakt nepotrebujes.. je to na Tobe

      • Ice601  

        +1 amen

      • Shaby  

        Díky za reakci!

        Ty jo, fakt jsem měl pocit, že převodníky jsou snýtovaný, zítra na to kouknu pořádně.

        A obávám se, že právě i převodníky jsou mrtvý, aspoň podle mýho laickýho oka, a právě že to už moc nefunguje :) S výměnou řetězu a kazety počítám. Ty to chtělo vyměnit už dřív, ale říkal jsem si, že stejně budu měnit i kliky (nebo teda aspoň převodníky), tak to dojedu do mrtě.

        S výměnou v servise bych s tebou i souhlasil, ale už několikrát jsem si říkal, že si opravu udělám sám a nakonec jsem to do servidu vždycky dal, ale já bych se to rád naučil, i pro příště. Tak buď do nářadí zainvestovat, nebo si ho od někoho na víkend půjčit.

        • tromboonen  

          Ale jo, ja Te od toho v zadnem pripade neodrazuju, je fakt ze tech par pripravku zas tak drahych neni, jestli mas bezne naradi tak to das… a kdyz Ti neco nebude jasne, najdi si navod na netu, jsou tam toho mraky..

        • Erknold  

          začne to tím, že si koupíš šupleru, ta se hodí přece vždy. Tou zjistíš, že je řetěz hotovej. Tak si řekneš, no nýtovačka se také hodí vždy, přeci jen je řetěz spotřebák.

          Pak zjistíš, že vlastně stahovák na kazetu stojí pade a bič stopade. Ale ideální ke stahováku je gola. Takže pokud nemáš doma golu, nebo aspoň klíč 24 nebo co na ten stahovák pasuje, tak bych zůstal u věcí na řetěz.

      • Shaby  

        Tak jsi měl pravdu, jsou to imbusy. V tom případě je možno ty převodníky vyměnit za tyto ? Předpokládám, že ikdyž to je Deore, tak rozteč šroubů bude stejná, je to tak?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.