poradi mi někdo jak spravně přehazovat abych nekřižil řetěz? mam jedno kolo řazeni 3×7 a druhe 3×8. Porad'te někdo prosim.
poradi mi někdo jak spravně přehazovat abych nekřižil řetěz? mam jedno kolo řazeni 3×7 a druhe 3×8. Porad'te někdo prosim.
Dotaz hodný tvému věku (y) :D
:-)) máš mít jednoplacku…
jako já na favoritce :-D
Prostřední talíř řadit vše kromě největšího a nejmenšího pastorku, nejmenší talíř vynechávat nejmenší pastorek, největší talíř vynechávat největší pastorek. Tak to dělám já, pokud jsi opatrnější, klidně uber rozmezí řazení, pokud máš levné převody a řetěz anebo se ti to nechce komplikovat, klidně tam per vše, taky záleží na geometrii rámu. Dal jsi jednoduchou otázku, ale až moc.
Křížit sice nebude, zato je to cesta ke spolehlivé a hlavně brzké likvidaci pohonu :-)
Turisto, ale teď vážně, když to vezmem po technický stránce, jak je to tedy ideální? Mě to taky zajímá. Né že bych neuměl řadit, ale rád se poučim o novej a třeba lepší názor. Díky
To snad poznáš, ze tomu retezu uz moc davas ne? Kde je ještě to skrizeni ok a kde uz to není dobry..
A přesně o tom výdrž pohonu není.
V historii se to obsáhle několikrát probíralo ve speciálních vláknech :-)
Na opotřebení pohonu má vliv několik faktorů:
Jen bych k tomu doplnil, že já třeba v praxi volím takový kompromis mezi převody pro největší výdrž pohonu a pohodlností využití.
U mojich převodů by pro největší výdrž vycházelo:
Dodržovat až takový extrém pro maximální výdrž je pro mě nepohodlný, takže jezdím takový kompromis:
Per tam všechno, kolo je spotřebka na ježdění, né ozdoba do vitríny, takže neni důvod bát se křížení řetězu, že by se to nějak rozbilo.
+1
Křížení nevadí pouze na velké pile a proto je třeba se řídit univerzální a trvale platnou radou:
„Per tam velkou!“
Cekal jsem kdo to sem napise!
Doufám, že ses neregistroval jen pro tento dotaz, zkus si hledat informace i sám, bude se ti to hodit i v běžném životě.
To prave schematko mi prijde jako hovadina:) Prevody jsou na kole od toho, abys i s mizernym vykonem (uzkym intervalem otacek kdy ti to jede), byl schopen na kole vubec slapat.
Kdybych se ridil schematkem, tak nedelam nic jineho, nez ze rachram po pilach. Navic schematko nezohlednuje prekryvani prevodu. Priklad, jedu na velka-velka a uz mi dochazi sily. Hodim pilu dolu ale najednou je to moc lehke, takze jeste o jeden az dva pastorky na navazujici prevod.
To jsi to jen špatně pochopil. To schémátko jen ukazuje, jak se nemá řadit.
+1000
Tak ted uz mi to dava smysl:)
Ne, ted vazne…ne primo na tebe, ale v navaznosti na vlakno. Retez se opotrebovava trenim uvnitr clanku. Treni te tim vetsi, cim vetsi je tahova sila v retazku. Pokud se srovna prevod 22–11 a 44–22, tak v obou pripadech je prevodovy pomer stejny, ale v prvnim je 2× vetsi napnuti retezu. Proto je lepsi jezdit vetsi pilu.
čoveče, skoro bych si tipnul, že Mlok to ví taky :-)
Ne, ted vazne…ne primo na tebe, ale v navaznosti na vlakno
supr, tak mi to konečně někdo rozumně osvětlil. Já tak řadil automaticky dycky, nikdy by mě nanapadlo dát tam 22–11, když tam můžu šupnout 44–22, a vůbec jsem nad tim nepřemejšlel a neřešil proč.
přesně, 2× větší páka a poloviční počet zubů v záběru → několikanásobně větší namáhání řetězu i pastorků. Proto tam vždycky peru velkou a neřeším…
Souhlasím, že se některé převody překrývají, je to jen základní naznačení laikovi o co tu kráčí. Já sám si myslím, že si na to musí přijít jaksi sám v praxi, na židli u PC k tomu nedospěje.
ROFL
Ty skoky v převodech. Bych chtěl vidět, kdo tak jezdí :-D
Taky ten obrazek vůbec nechapu. :D 90% jezdim na nejvetsim prevodniku a radim většinou max do tretiho největšího pastorku a když je nahodou prudsi kopec, tak shodim na mensi prevodnik a taky na mensi pastorek o 1 nebo o 2.. Jiné čachry s tim většinou nedelam. :D
Mam 3×9
Maly prevodnik: pastorky 1,2,3,4 (od nejvetsiho)
Stredni: 3,4,5,6,7
Velky: 6,7,8,9
Mám 3×10
Malý převodník: pastorky 1,2,3,4,5
Střední:3,4,5,6,7,8
Velký:6,7,8,9,10
souhlasím.
;-)
Řaď jak chceš (s troškou rozumu). Já jezdím 99% švihu na prostřední a na té dávám celou kazetu. Malou řadím jen na závodech, kdy tě občas kopec překvapí. A velkou dávám jen u klesání a nebo mírné rychlé rovinky. Preferuju větší kadenci. 3×9 kazeta 11×32
Pily 42–32–22, kazeta 8sp 11–32
Malá: 1–3
Střední: 2–7
Velká: 4–8
Jakmile to jde, peru tam velkou, váha 51kg, životnost řetězu HG70 cca 1800km