Voskování nového řetězu Squirtem

139 nepřečtených
  • Zdendulak

    Ahoj, u nového gravelu jsem si nechal s garančkou navoskovat řetěz a momentálně přemazávám Squirtem. Ještě nedošlo na výměnu, ale rád bych se na to připravil – až budu řetěz měnit, chápu správně, že ho musím i jako úplně nový před navoskováním vyčistit? Pokud ano, co k tomu budu potřebovat, abych se vybavil? Díky!

    0 0
    • lukashavran  

      Technický benzín, pak isopropylalkohol. Poté navoskovat.

      1 1
    • jIrI___  

      Jako nejjednodušší á současně nejúčinnější způsob čištění řetězu mi připadá ho dát do starého kastrolu, zalít vodou, přidat tabletu do myčky a nechat pár minut povařit. Resp. takto jsem to dělal v dobách, kdy jsem experimentoval s otravnou alchymií voskování řetězu :). Teď už jen nový řetěz otřu hadrem a po nějakých 300 km namažu olejem.

      8 0
      • vaclaw  

        Jj, můžu potvrdit, že to s tou tabletou je nejjednodušší, nejrychlejší a nejspolehlivější způsob, jak se původního maziva zbavit.

        0 0
      • ppoli  

        Taky to tak dělám. Levný, rychlý, čistý. Vařím 2×, 1/2 tablety, propláchnu ve dřezu v teplé vodě a pak ještě jednou 1/2 tablety. Já tedy následně voskuji, přijde mi to lepší, než squirt.

        0 0
    • BB  

      já na vyčištění nového řetězu kašlu, nasadím tak, jak ho vybalím a jezdím, dokud je řetěz mastný. Jak píše jirl___ , může to být tak 300 km. Pak otřu hadrem a squirtuji. Poslední opakuji tak jednou za měsíc, nebo po velké vodě. Čím méně se řetězu věnuji, tím déle mi vydrží. Moje zkušenost může být nepřenosná, protože odpovídá tomu, kde, za jakých podmínek jezdím a jak šlapu.

      4 1
      • hustolez  

        No tohle jsem udělal jednou kdysi když jsem poprvé měnil sám řetěz a myslel si, že už je namazaný. Ten konzervační olej na tom působil jako lepidlo, za chvíli byl řetěz totálně zajebaný, což je dost velký protiklad proti jednomu z hlavních benefitů voskování, což je čistota pohonu.

        4 1
        • Singlespeed  

          Stačí to high performance mazivo z výroby setřít z povrchu řetězu vhodným rozpouštědlem, aby zůstalo jen uvnitř a lepení a špinění se nekoná. Koná se ovšem špičková funkce řetězu, který za dobrých podmínek vydrží i 1000 km tichý a čistý bez nutnosti domazat (naposledy jsem na gravelu mazal po 700 km).

          3 2
          • BikerM  

            Zustane jen uvnitr, kam se stejne dostane bordel a snizi se zivotnost retezu nebo??

            Od doby co voskuji a radne retez pred voskovanim cistim, mam mnohem delsi najezdy na retezech.

            1 2
            • Singlespeed  

              Dovnitř se v tomto případě skoro nic nedostane. Nečistoty to začne chytat teprve až to člověk začne domazávat olejovými mazivy.

              0 0
              • yorg  

                Ano, a proto mi řetěz pro 8kazetu „mazaný“ podle tohoto způsobu vydržel 600–800km. Když jsem pak přešel na technologii řetěz po každých 200 km vyprat a namazat, tak vydržel o cca 200 km více.

                Při vosku dnes vydrží víc jak 3000km.

                0 3
                • jmaselnik  

                  sorry, ale tohle jsou pohádky ovčí babičky. Aby voskování zvýšilo životnost na tři a půl až pětinásobek oproti jakémukoli jinému způsobu údržby či neúdržby, je nesmysl.

                  4 0
                  • skaj  

                    Proc? Lidi to celkem sborove tvrdi, rychly google to tvrdi, AI to tvrdi (zdrojovane). Proc by nemohlo vymezeni valecku zevnitr voskem prodlouzit nasobne zivotnost? Neznam jediny dalsi zpusob udrzby, co by delal neco podobneho – tedy mazal uvnitr retezu (ale urcite neznam vsechny). Ale fakt by me zajimalo, proc by to tak nemohlo byt – mas to nejak podlozene, nebo jen dojem? Nerejpam, fakt se ptam po zdroji, protoze cokoliv hledam, rika opak.

                    0 0
                    • jmaselnik  

                      nikdy jsem nevyhodil řetěz tak brzo. Fakt ne. Podle mne je naprostej úlet ten údaj o 600–800km. Ale mluvím jenom o vlastní zkušenosti a o silnici, kde jsem nikdy nevoskoval, jenom mazal olejem a čistil, nikdy nesundával vazelínu a jediný, na čem závisela životnost řetězu, byla značka a sada, ze které byl. Na recordovým řetězu jsem běžně najezdil k 10k, teď na gravelu na Sramu 1170 3–4k ve stejným režimu, jako na silnici, jediná změna je, že jsem začal používat squirt.

                      0 0
                      • skaj  

                        Chapu, podle me navic strasne zalezi na stylu slapani a zpusobu pouziti (mtb vs silnice, cistota vs bordel), typech trasy atd.. Takze tech 600–800 bych si rozporovat asi nelajznul. Znam lidi, co to takhle maji.

                        Tim nechci rozporovat tvoji zkusenost, uplne verim tomu, ze ty to tak mas. Ale zaroven tech lidi, co udavaji trikrat vetsi zivotnost neni rozhodne malo. (osobne rozhodne vyrazne delsi zivotnost pozoruju, ale zmerenou ji nemam). Nicmene co ctu v te dopovedi je

                        „Delal jsem udrzbu ruznymi zpusoby a nikdy to nemelo na zivotnost retezu vliv. Nevoskoval jsem voskovou lazni, ale neverim, ze by to zivotnost zvysilo.“

                        (Squirt nepovazuju za „voskovani“ v pravem slova smyslu. zkousel jsem, a za me je to bliz oleji, nez vosku)

                        0 0
                        • jmaselnik  

                          jo, to určitě jo. Navíc teda já na biku vozím řemen, ten nemažu vůbec a kolik mám na něm najeto, by mi asi stejně nikdo, kromě jiného uživatele řemenu, neuvěřil :-).

                          0 2
                      • plzakj  

                        11ku na mtb klidne po 500km…

                        0 0
                  • yorg  

                    Když myslíš, vyvracet ti to nebudu … :-)

                    0 0
                  • novas752  

                    Voskování předevšim extrémně ovlivní měření obyčejnou – blbou měrkou. Vyplní vůli v rolničkách s čimž měrka jaksi nepočítá a ukazuje nesmysl – šuplerou timto způsobem naměříš řetěz novější než novej (132,2) :-)

                    Ale reálné zvýšení životnosti tam je, zhruba okolo 20%.

                    1 4
                    • Vrci  

                      Proto se taky ten řetěz měří před sundáním z kola, kdy je z řetězu vosk pryč.

                      2 0
                    • MichalOld  

                      Jako že věříš, že když se s navoskovaným řetězem projedeš, a změříš ho na kole v naplém stavu (jak se to správně dělá), tak silou šlapání ten vosk neustoupil tahu řetězu, a vymezuje v řetězu dilataci :)))? Tak super, tím spíš má voskování smysl, a budu v něm pokračovat.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        V tom případě vymezení dilatace mi není jasné, proč jsem měl řetěz po voskování po pár desítkách km hlučný jak hovado a rolničky řetězu doslova chrastily na čepech. Novas752 prostě vystřelil slepým nábojem :)

                        0 0
                        • MichalOld  

                          Jestli jsi ho měl hlučný po pár desítkách km, tak jsi dělal něco blbě. Jak jsi tu psal, nejezdíš žádný bordely ani těžký terén, takže si to moc nedovedu představit. Kdybys napsal po 150km, tak ok. Tam už se dá o nějakém zvýšení hluku asi mluvit. Ale opět žádné drama.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Je to možné, moc jsem nepochopil tu voskovací alchymii s výběrem vhodného vosku, odhadem správného okamžiku pro vytažení z vosku apod. Řetěz začal být hlučný po srovnatelné době jako když jsem namazal Squirtem, i s olejem do sucha vydrží tichý násobně déle, olej do mokra je ještě úplně někde jinde. Ale asi jsem na ten hluk citlivější než jiní lidé, protože jsem tu četl i názory, že se Squirtem řetěz není hlučný. Je to prostě o prioritách, já preferuju tichý chod před čistotou pohonu.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              squirt po vyčištění řetězu fajn, tichý a něco to i vydrží. Domazávání na špinavém řetězu (není špinavý ale tak nějak zaschle zalepený) už mi přijde ztráta peněz, to vydrží tiché tak 40km

                              1 1
                          • TomasTTT  

                            S tím hlukem je to beztak složitější. Čerstvě nasqvirtovaný (ono je to asi stejné jak v lázni, ale to nemám zkušenost) řetěz je i na povrchu obalený trochou vosku. Ten vosk tlumí hluk při dosedání rolniček na pastorky a je to fakt velice tiché. Ta horní vrstva se ale rychle ojede (~50km) a pak už je řetěz hlučný. Mě pak při stejné hlučnosti vydrží řetěz ~500km, když moc nezmoknu. Pak už začne řetěz lehce pískat a to je podle mě čas, kdy znovu mazat. Řetězu to asi vyhovuje, XX1 mi dá na silnici 25k km a měním spíš preventivně.

                            3 1
                          • Ukrutony  

                            Ono je to asi o tom, že každý má jinou toleranci hluku :) Mně voskované řetězy přijdou hlučné furt. Hned jak se z toho vyjedou přebytky, mám dojem že to chrastí. Když to časem chrastí až moc, přehodím za jiný :D A rozhodně na to nedám stovky km, na to nemám uši :D

                            0 0
                          • kejda  

                            Mně to taky hučelo, někdy okolo 150 km nájezdu. To mi samozřejmě vadilo i když věřím, že vnitřní články byly stále namazané voskem. Ten hluk jsem snést nedokázal. Máme asi každej jinak posunut práh hlučnosti… Když někdy slyším za sebou jet silničku nebo gravel a slyším, jak hvízdá, tak si říkám, že to musí být pako vyjet s nenamazaným řetězem. A ono ouha, to tak asi má být :))

                            0 0
                            • TomasTTT  

                              hvízdání je samozřejmě špatně, za mě je vyšší hlučnost dána spíš cvakáním článků k pastorkům. Píská už řetěz, co je zralý na mazání, ale jestli to je u tebe 150km, tak bych řekl, že je něco špatně. I MTB řetěz Sqvirtovaný nebo Morganovaný dá 300km+ a to po asfaltu nejezdím.

                              0 0
                              • kejda  

                                Morgan blue bohužel sračka největšího kalibru, už za měsíc to v té lahvičce hrudkovalo.

                                Nemám vůbec důvod něco přikrášlit, nebo něco hanět, ale jestli někdo najede na Squirtu 300 km v proměnlivém terénu tedy, silnice, polňačky, prašné cesty, vlhké lesní cesty, sem tam blato, tak za mě prostě kecá. Blbost

                                Dneska dohromady cca 180 km najeto a řetěz už chrastí, prostě tiché to není ani omylem

                                1 2
                  • ppoli  

                    Souhlasím, voskování má hodně bonusů, ale zvýšení životnosti jsem si po 3 letech fakt nevšiml.

                    Mohu porovnat řetězy sram pc1110, které jsem vozil, když jsem na voskování přešel, nájezd u nich byl ± podobný před i po.

                    Teď jezdím MTB Shimano 12spd a životnost řetězů mám u deore cca 950, slx cca 2500 a u xt ještě nevím, protože točím 4 a ještě jsem žádný nesjel. Každopádně ty nájezdy odpovídají přibližně zkušenostem od ostatních, kteří mažou olejem.

                    0 0
        • BB  

          ta totální zajebanost brzo sama odpadá a squirtuju v podstatě čistý řetěz. Chce to tak 14 dní vydržet. Ale nikomu to nevnucuji, každému co jeho jest.

          1 0
          • ememem1  

            Presne, tieto psycho tanecky s retazou su nepochopitelne. To je jak ten fesak vedla v threade co ciisti silnicku po kazdej jazde.

            0 0
    • milan.v  

      Jinak už jsou různé takovéto hotové roztoky za tímto účelem…

      2 1
      • BikerM  

        Nehodil by si odkaz prosim?

        0 0
          • Slavik  

            nebude tech. benzín levnější?

            0 0
            • jonti  

              Na novy retez pouzivam https://www.decathlon.cz/…_/R-p-324162?…, funguje dobre, neni drahy. Technicky benzin, isopropylalkohol a jinou silnou chemii doma v byte nechci.

              Nasledne tekuty vosk od Decathlonu, Squirtu nebo kdyz mam tech retezu vic, tak tuhy teply vosk Rex.

              1 2
            • novas752  

              Bude, ale někdo přijde o ten fancy pocit že se nechal ojebat a koupil předraženou chemku s fancy nálepkou. :-)

              3 0
            • milan.v  

              Vše už mám za sebou, ultrazvuk čističku, tablety do myčky, technický benzín, isopropylalkohol,… Teď testuji toto…

              Cyklistika je hlavně o ježdění a i když mě baví i věci okolo, nechci se zabývat různými věcmi příliš dlouho…

              2 0
              • DaD  

                Přesně. Jednou za měsíc vyčistím pračkou na rětěz s Jarem řetěz, nechám vyschnout, namažu a frčí se dál. Takové sr.aní s řetězem je pro mě naprosto zbytečné. Na silnici mi dá řetěz Dura Ace kolem osmi tisíc a je.bat se proto s voskováním je pro mě nesmysl. A na pohled to mít čisté jako nějaký šampón, tak to vážně nepotřebuji:)

                5 0
                • kejda  

                  No počkej, oholení šampóni se teď do tebe pustí :))

                  1 0
                • ms82  

                  Na silnici da voskovany retez 15k a sr.t se s mytim rukou od zapraseneho retezu at uz u defektu nebo servisu kola, na to je.at. Navoskovat retez je otazka 2 vterin zapojeni voskovace a 10 vterin vyndani retezu z voskovace.

                  3 3
                  • DaD  

                    Ty brďo, navoskovat řetěz pracovně za dvanáct vteřin je fakt super! Jdu do toho!

                    Ale ještě o tom popřemýšlím, protože špinavý řetěz naštěstí nemám. Dvakrát týdně ho domažu suchým mazivem, nechám trošku odstát a pak to vytřu hadrem. Žádná tragédie se tedy nekoná ani při servisu. Díky dobrým bezduším a dobrému mléku jsem loni neměl defekt žádný a to jsem ten plášť vzadu sjel na plátno. Loni a předloni nájezd ročně přes třicet tisíc km. Ani proto mi tedy nepřipadá nějaká trága se na řetěz vyprdnout a jen ho občas domáznout.

                    Ale těch dvanáct vteřin mi vážně leží v hlavě. Tak rychlé to není ani s olejem. Zřejmě slušný oddíl. Díky za info:)

                    1 0
                    • Esi  

                      Tak pokud to bylo myšleno tak že mas připravený řetěz, položíš ho na vosk a zapneš ohřev, tak bych tomu i věřil, jen tam němí tech 5 minut na demontáž a moztaz řetězu:-)

                      0 0
                      • novas752  

                        spíš tak 2

                        0 1
                      • DaD  

                        Ta voskovačka je tato divnověc? Spojky mají být jen na jedno použití, je to sice pitchovina, ale pokud by to měl člověk dodržovat, tak…

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        0 1
                        • Esi  

                          Spojka na jedno použití je vlhký sen výrobce, 12s spojka vydrží úplně v pohodě několik desítek rozpojeni a ještě se mi nikdy nerozpojila sama od sebe

                          4 2
                          • Kouba_2005  

                            „spojka na jedno použití“ je hlavně pojistka výrobce. Nemůže napsat, že můžeš spojku točit kolikrát chceš, protože nikdo neví, kolikrát to kolikrát je, než praskne. Pak nějakýmu šetřílkovi praskne, on si nabije, zažaluje je (vždyť v návodu píšete, že se spojka může použít opakovaně) a vyhraje to.

                            0 0
                      • ms82  

                        Demontaz je rozcvaknout rychlospojku a navlect na kus dratu. To jsem nepocital, ale je to tak pul minuta. Nejhorsi je retez nasadit, to jsou klidne i dve minuty.

                        0 1
                        • Esi  

                          No tak ještě musíš dat kolo do stojanu, přece jen se mi nechce válet řetěz v prachu na podlaze v garáži, teda hlavně ten nove nasazovaný :-)

                          0 0
                          • ms82  

                            Dat kolo do stojanu znamena ho zvednout, to je pro me nejvetsi vykon :D

                            0 0
                    • ms82  

                      Ja nevim, co si predstavujes pod ne/spinavym retezem? Otres nebo ne, kdyz ho chytis do dlane, tak by sis pak do ruky chleba k veceri asi nevzal, ne? Ja od meho navoskovaneho retezu zadny otisk v ruce nemam. Pracuji sice v rukavicich, ale na vyjizdku je nevozim. A sice ne moc casto, ale obcas ten defekt prijde. Pokud se muzes spolehnout, ze nebudes mit defekt nikdy a nevadi Ti, ze kdykoli se o retez ci prevodnik otres, jsi zpraseny, tak ten olej nema nevyhody.

                      0 0
                      • RttB  

                        Hlavní nevýhoda oleje je HLAVNĚ to, že na sebe lepí bordel (prach, písek) a né že si mechanik umaže pacičky – i když i to je hned ta druhá nejlepší věc na tom.

                        0 0
                        • ms82  

                          No, zalezi, jak se na to divas. Prach a pisek znamenaji spinu a kratsi zivotnost. Kratsi zivotnost se resi penezma, spina Solvinou. Mne vic vadi to druhe, nekomu to prvni. I to snizeni zivotnosti retezu a komponent je na na celkovych nakladech na konicek celkem male.

                          0 0
                          • RttB  

                            ano, je to o úhlu pohledu. Já teď jsem „často“ na nějaký trailech a vždy chytnu extrém – buď totální sucho a prašno tak, že pod prachem nevidím barvu kola a oblečení, nebo déšť a bláto. V obojích případech by to bylo na pračku na řetěz, na chemii + kartáč a vše důkladně čistit abych neposlouchal křupání a praskání pohonu. Ale nyní jen opláchnu kolo vodou a pohon mám nádherně čistý a jen opět nakapu/nanesu mnou požívaný zelený X-sauce (ano není to voskování jako takové, ale něco mezi co vážně funguje) a pohoda. Jinak souhlas s tebou v tom, že řetěz si klidně vyměním za ty jeho peníze ještě dříve, než je potřeba a neřeším to.

                            1 0
                      • DaD  

                        Není vůbec složité vyndat zadní kolo, aniž bych se musel dotknout řetězu. To samé s opětovnou montáží. Navíc bych se s těma rukama po kontaktu klidně najedl. Ten řetěz je i špinavý čistější než kdejaká klika či peníze. Peníze jsou snad největší prasárna na zeměkouli, co se týká bakterií. Jinak už dávno nejsem neznalý závodník, co má na noze převodník:) Takže ani ruce a ani nohy nemám po švihu zaprasené. Hlučnost pohonu řeším dost a tak asi zůstanu u kvalitního oleje. Všechny stroje na zeměkouli fungují s olejem, jen kolo musí zase mít něco extra v podobě vosku:)

                        0 1
                        • novas752  

                          Tak stroje na zeměkouli mají mazanej mechanismus buď zatěsněnej vůči nečistotám – motory, převodovky – a nebo je úplně buřt že je to extra špinavý a s extra odporem – řetěz na vysokozdvižnym vozíku.

                          1 0
                          • DaD  

                            Otevřených olejových lázní je spoustu, ale je pravda, že to nelitá po silnicích. Každopádně na vosk a jeho šustění nervy mít určitě nebudu a budu se radši „špinit“ s klasickým mazivem. Ono i to mazivo urazilo dalekou cestu ze startu oleje na šicí stroje.

                            1 0
                            • orm  

                              U tebe bych do voskovani v lazni take nesel s tvym najezdem. Musel bys tocit hodne retezu aby to davalo casove smysl. Ja voskuji 10+ retezu jednou za par mesicu a retezy tocim. Na kolech ktere jezdi vice mam retezy tri, na ostatnich dva nebo jeden. Jednou za tech par mesicu me to stoji tri hodiny, celkove od zacatku do konce vcetne uklidu a roztopeni vosku kdy mohu delat neco jineho, ale pak se o to vubec nestaram. Jen jednou za cas vymenim retez, coz je chvilka. Mne ten retez prijde tizsi nez s olejem, alespon prvnich par set km. Loni jsem k tomu byl skepticky, ale jak jsem to jednou zkusil, abych si na vlastni kuzi zkusil co hejtim :), tak uz se zpet nevratim. Postupne jsem presel na vsech kolech. Pouzivam obyc parafin. Co se mne neosvedcilo je domazavani tekutym voskem. Dela to bordel na kladkach i prevodniku.

                              4 1
              • yorg  

                „Cyklistika je hlavně o ježdění“ – taky jsem si to myslel dokud jsem si nepořídil kolo se vzduchovou vidlicí. Těch 50 hodin mezi malými rozborkami je hodně krátká doba a použití vosku na řetěz je proti tomu triviální.

                0 0
                • kejda  

                  Není vidlice, jako vidlice…50 hodin na kole mám tak za měsíc a něco.

                  0 0
                • novas752  

                  Vždyť je to akce na 15 minut.

                  0 1
                  • theedge  

                    ale tak zase nemachruj a nepřeháněj :-) 15 možná v zařízené dílně kde nemusíš nic chystat a pak uklízet a sekáš furt dokola jako baťa cvičky a ani tak ti nevěřím že jsi to udělal poctivě :-)

                    V domnácích podmínkách kde musíš všechno nachystat a pak sklidit je to jiná válka. Navíc když sundávám spodní nohy tak už vždycky dělám i airschaft. 10 minut to je tak na vyčištění a složení hlávka + dotažení momentů. Při domácím servise ti nestojí šéf a účetní s pistolí u hlavy :-) Proto si radši na kole dělám maximum možného sám protože většina profi servisů to má hotový za 10 mimut a to je ten problém …

                    Dělal jsem Zeba zrovna v úterý jak chcalo …

                    2 0
                    • novas752  

                      Ale jó, můžeš si k tomu dát něco dobrého a strávit s tim 2 hodiny, proč ne. V obyváku taky zabere příprava a úklid dýl než samotná akce, to je jasný.

                      Ale netřeba z rámu vidlici vůbec vyndavat, stačí si kolo ve stojanu otočit vidlicí vodorovně, svisle a na konec zase vodorovně.

                      0 0
                • ememem1  

                  Tak rozborku po 50 h to je trocha taky overkill z navodu ale je fakt ze.dolievat olej do horneho vzduchoveho piestika treba…co uz.

                  0 2
                  • novas752  

                    To je nějaké cílené dlouhodobé zmenšovaní negativní komory?

                    1 0
                    • ememem1  

                      Jako fakt ocakavas odpoved?

                      0 7
                      • ememem1  

                        minimalne 5-ti neriesia mazanie vzduchoveho piestika, ok, aj tak sa da.

                        0 0
                        • novas752  

                          Co se tam podle tebe oleji děje, že je potřeba ho dolívat častěji než čistit spodní nohy?

                          0 0
                          • ememem1  

                            Logicky z v konecnom dosledku preteka do spodnej nohy ale nechces mi tvrdit ze pri kazdom doliati to rovno aj rozoberes.

                            0 0
                            • novas752  

                              To ti ta vzduchová noha asi moc netěsní když ti teče olej pryč.

                              Vzhledem k tomu že dělám spodní nohy daleko častěji než pružení…

                              2 0
      • tomvv  

        Zbytečně drahý, Arva na čištění motorů je cca za 150kč a odmastí novy řetěz dokonale

        1 0
      • konarider1  

        Ty krávo, za tu cenou koupím z Allegra 15 litrů Isopropylu :-D

        3 0
    • RttB  

      Jako asi není nic snadnějšího, než hodit řetěz do nějaké menší nádoby / misky a zalít techničákem – proklepat – pojezdit nějakým štětcem a chvilku nechat ponořené – černý techničák slít a postup opakovat (s 1 litrem mi to vyjde na 3×) . Ten 1 litr techničáku v drogerii stojí asi 50 kč a hotovo je za asi 5 minut. Suchý je to samo hned, takže šup rovnou na kolo a pomazat (v mém případě nyní X-SAUCE Eco Lube with Wax DRY+WET)… Vážně si někdo myslí a tvrdí, že vařit to na sporáku v hrnci s tabletou do myčky je snadnější?

      0 0
      • skaj  

        Vzdyt si to sam popsal jako komplikovanejsi?:) Neco menit a resit cistidlo a stetec, kvedlat s tim, nekam pak tahnout zbytek, proc? Hrnec a tabletu ma doma kazdej a zapnout sporak taky umi ne? Tedy rozhodne vychazi snazsi to varit.

        P.S. Realne je ale pro voskovani zbytecne oboje, novy retez hodim po vybaleni do vosku a to je vse. Kazdy krok navic je zbytny…

        0 5
        • RttB  

          … než se ti ta voda v hrnci začne vařit a tableta se rozpustí, tak já budu dávat vyčištěný řetěz na kolo :D

          Ale to je fuk. Každopádně pořádně neodmastit před voskováním je blbost. Já tedy nepoužívám tedy čistý vosk, ale když jsem jednou odmastil JEN povrchově utřením se sprejem na brzdy, tak mi ta mastnota pořád vylézala, lepila a řetěz byl jako prase stejně jako s olejem.

          4 0
          • skaj  

            Ale prd, narozdil od tebe jsem leta delal obe procedury, takze nemusim teoretizovat jak co trva dlouho:) Nekdy si to zkus, uvidis sam…

            Kazdopadne sis asi nevsimnul (uznavam, tema bylo o squirtu, sorry) ale ja mluvil o opravdovem voskovani, tedy hozeni retezu do vosku, ne o Squirtu (kterym jsem si take prosel, ale na voskovani to nema ani zdaleka). A tam s retezem neni treba delat vubec nic.

            1 1
            • RttB  

              V tématu o squirtu a pod můj koment o X-SAUCE děláš chytrýho o tom, že odmaštění je úplně zbytečné, a když chytáš bídu tak hodíš argument, že vlastně nemluvíš o squirtu, ale o jediném správném voskování v hrnci (přepokládám svíčkou z IKEA :D ) Tak to jo. Každopádně každému to, co mu vyhovuje. ;)

              0 0
              • skaj  

                Tvl ty ses mentalni insuficient – masirujes retez v nalevu stetcem, diskuzni forum povazujes za souboj, startujes na prvni dobrou, misto toho aby ses zamyslel:) V tematu o odmasteni retezu kde srovnavas snadnost a dokonce se na ni otevrene ptas, pisu ze hrnec a tableta je snazsi. Zbytek sis vymyslel, ty bido:) Ja snad nekde pisu, ze odmasteni je zbytecne? Kde?

                1 3
            • kejda  

              Třeba já jsem si tím taky prošel a za mne, voskování v horké lázni už nikdy více. Mizerná výdrž, hlučný řetěz a příliš mnoho času, který mohu věnovat něčemu jinému.

              Tekutý vosk cca 3 minuty se vším všudy a nájezd cca 150–200 km, což mi naprosto vyhovuje. Jsem rád, že to kilo vosku jsem mohl věnovat někomu, kdo to asi více ocení a má čas se s tim srat. :)

              6 0
              • skaj  

                Hele k tomu muzu jen rict, ze jsi neco delal jinak nez vetsina lidi – vydrz je nejlepsi, co jsem kdy mel (vyrazne nad 150–200), retezu udelas nekolik najednou a jen menis, cistota bezkonkurenci. Jedine s cim souhlasim je lehounce hlasitejsi retez – to me neva. Prosel jsem Scottyho fselekem, squirtem az po voskovani. A proste to funguje nejlepe za v souctu nejkratsi dobu. Ale to bych se jen opakoval.

                Jinak samozrejme mit jeden retez a obcovat s voskovanim mi prijde taky zvlastni. Zajimave to je, kdyz jedno destive unorove odpoledne udelas za hodinu retezy pro 7 kol na celou/pul sezony a zbytek roku nedelas vubec nic (pardon cvakas spojku). A to si z te hodiny jeste 55 minut serizujes brzdy a prehazku a delas servis vidle.

                5 3
                • kejda  

                  Mám jen jeden řetěz a tím to vše začíná i končí, nejspíš. Nejsem holt cílovka na voskování. S mým nájezdem, kdy mi XX1 vydrží hodně přes 4 tisíce, což je můj roční nájezd kupovat několik řetězů, to dřív morálně zastarají, než je ojedu :))

                  5 0
                  • krabica  

                    Jj, asi tak, navíc 3 kola s různými řetězy vyšších řad, tak 1000 Kč/ks minimálně, na to bych se mohl vysr…

                    2 0
              • skaj  

                Hele k tomu muzu jen rict, ze jsi neco delal jinak nez vetsina lidi – vydrz je nejlepsi, co jsem kdy mel (vyrazne nad 150–200), retezu udelas nekolik najednou a jen menis, cistota bezkonkurenci. Jedine s cim souhlasim je lehounce hlasitejsi retez – to me neva. Prosel jsem Scottyho fselekem, squirtem az po voskovani. A proste to funguje nejlepe za v souctu nejkratsi dobu. Ale to bych se jen opakoval.

                Jinak samozrejme mit jeden retez a obcovat s voskovanim mi prijde taky zvlastni. Zajimave to je, kdyz jedno destive unorove odpoledne udelas za hodinu retezy pro 7 kol na celou/pul sezony a zbytek roku nedelas vubec nic (pardon cvakas spojku). A to si z te hodiny jeste 55 minut serizujes brzdy a prehazku a delas servis vidle.

                0 0
              • RttB  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
                0 0
              • jIrI___  

                Mám úplně stejné zkušenosti. Jen jsem se teda vrátil úplně do pravěku k oleji.

                2 0
                • kejda  

                  Teď mi někdo ukazoval nějaký Finish line, olej, a zkoušel jsem osahat a skoro vůbec to nelepilo. Akorát nevím, co to bylo za řadu, jestli ten keramický?

                  0 0
    • JamesCZ  

      vykoupat ve White Spiritu , poté v isopropylakoholu a jde dolů i to co nechce :)

      0 0
    • Vrci  

      Rozehřát vosk, do něj přidat dvě „Lind“ kostky od silcy nebo kyselinu stearovou (cca 20 g na 2 řetězy) a do vosku vrazit dva nový řetězy.

      2 0
      • ghostik  

        K čemu je dobré ta kyselina?

        0 0
        • Vrci  

          Reaguje s originálním mazivem a tvoří z něj substancí s podobnými parametry jako má parafín. Je to hlavní substance těch Lind kostiček.

          1 0
    • Georrge  

      Odmašťovat nový řetěz mi přijde docela škoda, s tím sajrajtem z výroby má řetěz nejdelší možný interval do prvního domazání, tak proč si neužít dlouhou bezúdržbovost nového řetězu, která při ježdění za sucha může být stovky kilometrů (já jsem 12 sp. X0 řetěz poprvé domazával až po 800 km ježdění za sucha, měrka nevykazovala opotřebení ale řetěz už byl hlučnější, takže nedoporučuju to tlačit až takhle na krev, já jsem vyloženě zkoušel kdy až začne řetěz být hlučnější). A pokud se ten nový řetěz otře zvenku, nechytá na to bordel a vydrží to dlouho čisté (ne až tak čisté jako s voskem, ale pořád mnohem čistší než když se začne domazávat olejem). A jakmile řetěz začne vykazovat známky potřeby domazat, tak vyvařit s tabletou do myčky a navoskovat.

      5 7
      • Singlespeed  

        Takto to praktikuje třeba i silniční profitým Visma. Nové řetězy nechají zajet s původním mazivem na tréninkových kolech několik set kilometrů. Pak vyčistit, navoskovat, šup do krabice a nasadit na závod.

        0 0
      • Charlie_R  

        Ty vnitřní boky článků neotřeš a ten sajrajt lepí brutálně. Pokud máš v okolí pískoviště, jako já na Českolipsku, tak si budeš hezky šmirglovat zbytek pohonu 800km. Nový řetěz vyperu v Arvě a namažu jen po jedné kapce na článek.

        4 2
        • BikerM  

          Za me je to taky pekna kravina tam tu skladovaci vazelinu nebo co to je nechavat nebo nesundat uplne. Kazdopadne at si kazdy dela co chce se svym retezem jak je mu libo. :)

          Z logiky veci se na to nalepi kde co a radikalne se tim snizi zivotnost nejen retezu, ale i kazety a prevodniku. Ja to sundam vzdy okamzite a od doby co navic voskuji se mi vyrazne zvysil najezd na retezech a prevodniky ci kazetu jsem nemenil ani nepamatuju. :)

          2 4
          • tomvv  

            No hlavně SRAM řetězy, ty lepí jak sviňa, to můžeš klidně používat místo mucholapky

            3 0
            • Charlie_R  

              Přesně. Jen jednou jsem dal nový řetěz tak, jak byl. Lepil se i na převodník :D

              2 1
          • yorg  

            Možná jen chybí pochopení faktu, že řetěz se nemaže zvenku, ale je důležité to mazivo zevnitř kolem čepů. A to, že je vosk venku nic nevyřeší a ani to nezabrání tomu, aby se prach nedostal dovnitř do čepů a nevytvořil tam s původním mazivem brusnou pastu.

            1 0
            • tomvv  

              Proto se jako novej odmašťuje, aby jsi ten vosk dostal dovnitř

              5 0
            • BikerM  

              To ja taky vubec nepopiram. :)

              Jen jsem reagoval na to, co uz tu bylo nekolikrat zmineno, ze je dobre nechavat na retezu to puvodnu konzervacni mazivo. Za me to rozhodne dobre neni.

              4 2
    • Roura74  

      Pánové, jak likvidujete špinavej benzín a jiné sajrajty?

      1 0
      • kejda  

        Já to vypiju :)

        5 1
      • krabica  

        Všechny tyhle sračky slévám do nějaké plastového kanystru, třeba 5L od kapaliny do ostřikovačů, a jednou za čas to odvezu do sběrného dvora.

        7 0
      • Slavik  

        Udělám z toho napalm a používám na podpal roští… :-)

        1 0
      • jIrI___  

        Berou to ve sběrném dvoře.

        1 0
        • Kouba_2005  

          Hlavně musí. Je zajímavý, že třeba suť berou jen někde a za azbest si dokonce člověk připlatí. Pak to nemaj lidi vozit do lesa.

          1 0
      • BikerM  

        Slejvam to a kdyz naplnim 5l tak sberny dvur – nebezpecny odpad (nebo jak to nazyvaji). Sice za to platim, ale nez naplnim tech pet litru je to za tu dobu vlastne pohoda.

        1 0
        • kejda  

          Ono to stejně nakonec skončí ve spalovně a vyletí komínem

          0 0
          • plzakj  

            :D

            0 0
          • Kouba_2005  

            Ale za trochu jiných teplot a procesu, než je to někdo schopný spálit doma v kamnech.

            7 0
            • RttB  

              Vím, že schytám zase palečky dolů, ale tady se zbytečně řeší doslova pár deci nějakého benzínu v komínu a „nedaleko“ na východ hoří miliardy tun ropy, nafty, ropných vrtů a muničních skladů. O tom co se děje v Izrael / irák se ani raději nepíše. Ten benzín v komínu možná udělá i méně emisí, než jeden start nějakého starého nákladního naftového vozu, kterých tu jezdí tisíce..... Ale to je zcela mimo téma a netřeba to dál rozebírat. Jen na sebe nebuďme tak přísní ;)

              4 5
              • BikerM  

                Mas pravdu. Co jsem videl v Asii mi hlava nebrala. A netreba jezdit az do Asie, ono staci na Balkan, kolikrat do vedlejsi vesnice atd.. Ale tridit odpad a snazit se ho vyprodukovat co nejmene mi problemy nedela, ja na sebe prisny nejsem, ani na sve okoli. Delam to po svem, co mi vyhovuje a povazuji to za spravne :)

                2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.