Specialized Stumpjumper FSR 2010

44 nepřečtených
  • Jarman

    Zdravím všechny,

    letos jsem koupil SJ 2010. Zatím jsem velice spokojenej. Sice trochu pomalejší stroj, ale do terénu super.

    Zajímalo by mě, jestli s ním máte někdo zkušenost a jaký z něj máte pocit. Zatím ho moc nevídám. Letošní model je kratší asi o 1cm (ve velikosti eL), takže mě zajímá i jak jste na tom s velikostí kola vůči vaší výšce.

    Díky za reakce

    0 0
    • Stumpa  

      Mám na něm cca 800km a naprostá spokojenost. Měl jsem model 2007 a tohle je velký krok dopředu,alespon podle mé zkušenosti. Jinak měřím 192cm,takže sedlám XL

      0 0
    • JohnnnyBike  

      Ahoj, mám stejný ročník, model Expert, hliníkový. Jsem taky velice spokojený, je to moje první celopéro, zkoušel jsem i jiné Spešly s nižšímy zdvihy, ale nebylo to ono… Tohle je velice pohodlné, vždy mám pocit bezedného zdvihu. Z kopce vždy parádní jízda. Kolo jede svižně i na rovině, dá se jezdit rychle taky díky Brainu. Kolo jsem v terénu taky ještě u nikoho jiného neviděl. Mám velikost L a měřím asi 182 cm, kolo mi padne jako ulité.

      Mám jediný problém – při pružení zadní stavby mi v rámu slabounce lupe, při klidu stačí trochu zapružit a když rám zvednu za sedlo, lupne. Zdá se mi, že se zvuk ozývá od horní rámové trubky v místě, kde je upevněn tlumič. S jistotou to říci nedokážu. Sedlem to určitě není, to také vrzalo, ale to jsem vyřešil. V servisu mi zadní stavbu komplet rozebrali a vyčistili s tím, že tam byl asi nějaký bordel. Přestalo to, ale za čas se to zase vrátilo. Stalo se ti něco podobného na tomhle kole? Zdá se mi divné, že by to bylo tak náchylné na nečistoty. Kolo mám od podzimu, zatím jsem toho tolik z časových důvodů nenajezdil, je možné, že to chce kolo jen pořádně zajet?

      Díky za rady a přeju hodně skvělých zážitků se Stumpym!

      0 0
      • Attila  

        to může lupat i sedlovka v rámu. Je namazaná?

        0 0
        • McBlacky  

          z mojí zkušenosti nejvíc lupou zámky spešlích sedlovek. To je děsnej krám :/

          myslím ty hliníkový, kde je zámek nalisovaný do trubky.

          0 0
      • migo  

        Zdravim, aj moj SJ2010 praska, upodozrievam sedlovku resp. sedlovu obijmku. Inak uplna spokojnost. :)

        0 0
      • roza  

        Mě to na r.09 trochu lupalo v pouzdru horního oka tlumiče. Je hliníkový (asi gramařina), tak se mi to vymačkalo a je tam vůle, vazelína to odstranila. To Blacky: zítra si ty pouzdra vyzvedávám u soustružníka z fosforbronzu tak doufám že jich udělal dost, myslel jsem na Tebe při zadání.

        0 0
        • McBlacky  

          tak to je bomba. My budeme o víkendu na MTBO Rybákův Slídil v kempu Cholín (sobota) plánujeme přespat do neděle a dát v neděli nějakou střední vyjížďku v okolí.

          Mohli bychom se potkat buď na bajku v neděli, nebo v neděli večer bychom se vraceli přes Štěchovice – tedy jestli tam pořád ještě bydlíš :)

          napiš mi do maila v profilu telefon, dík

          0 0
          • roza  

            Sakra to bych se přijel podívat a v neděli pojezdit, ale léto jsem zazdil zápalem plic, zatim sotva chodim. Máš to v mejlu.

            0 0
      • npeter  

        Mám SJ Elite 2010 (L/180cm) a je to super stroj. Nechtěl jsem Brain, protože mám rád nekompromisní pohodlí a jsem rád – v režimu „open“ je to vodní postel a můžu si ho zapnout kdykoliv za jízdy, třeba po městě úplně eliminuje retardéry apod.

        Vůbec bych neřekl, že kolo jako takové je pomalejší. Rychlost dělají kola, takže je potřeba v každém případě mít ještě jednu sadu plášťů. Osobně jezdím většinu času ani ne půlkilové Rubena Scylla 26×2.1" a jsou parádní, ideální na pevné povrchy až po suchý lehký terén. Přitom minimum defektů.

        Do opravdového terénu (jako třeba Marikovský trail) pasují origo Specialized pláště Purgatory/The Captian 26×2,2 a s nimi kolo je opravdu línější. Jenže s takovým obutím bude líné úplně všecko. A tam, kam patří, stejně nejde o rychlost, resp. rychlost je možná jenom díky gravitaci a stabilitě :-)

        Co se toho křupání týče, důvody mohou být tak tři-čtyři:

        • nejčastěji jsou to špatně utažené pedály (křupe za jízdy)
        • potom nečistoty ve středu (to samé)
        • pokud něco „cvaká“, když kolo zvedneš a položíš, tak je tovychozené oko v upevnění tlumiče… buť reklamovat rám anebo nechatvyfrézovat odolné pouzdro
        • problém může být také v lyžinách sedla…

        Absence pevné osy je mrzutá, ale myslím, že nejsem schopen pořádně naložit ani té 9mm ose. Vzadu mám její 10mm dvojče, ale změnu z QR 5mm jsem jako přínos nezaznamenal.

        Trošku zlobí přední kotouč, chytá za destičku, po čase se umoudří a po nějakém skoku zas začne. Centroval jsem zatím nezkoušel, bo jak do toho šáhnu, bude to ještě horší. Napřed jsem si říkal, že 200mm kotouč vepředu je zbytečný, ale po víkendu v Javorníkách si to už nemyslím a jsem rád, že tam je ;-)

        0 0
        • marapara  

          Mám podobné zkušenosti. Hlavní brzda je ale vzadu ten plášť Captain. Purgatory vepředu rychlostně moc nepoznáš, respaktive zanedbatelně oproti zadku.

          Osobně vozím kombinaci plášťů Rocket Ron 2.25" EVO vepředu a X-King 2.2" RS vzadu. Je to celkem zdařilá a jezdivá kombinace plášťů, do sucha i do vlhčích pasáží, krom hutnějšího bahna. Defekt jsem ještě neměl a takto jsem letos najel cca 3000 km. Na podzim/zimu asi dám zpět dopředu Purgatory a dozadu koupím X-King 2.4" RS, který pak na jaře půjde dopředu a dozadu půjde X-King 2.2" RS :).

          Co se týče kotoučů, tak jsem nedávno měnil ze 203/185 na 185/160 a je to dostačující kombinace i do delších sjezdů. Sjezd z Lopeníku, který je velmi na brzdách, cca 3.5–4 km se snížením téměř o 500 výškových metrů a neměl jsem problém, brzdy jsem neuvařil. Třeba J5tky na předchozím fullu už trochu vadly, ale Elixiry R ne.

          0 0
          • npeter  

            Já jsem měl na minulém kole 160/160 a to bylo na mých 85kg v delších sjezdech málo. Nezřídka byl přední kotouče do červena. Moje milá má na Tranci 180/180 a na ni je to až až, i mě by to asi stačilo.

            Proč jsi měnil na SJ kotouče za menší? Hmotnostně si moc nepomůžeš, leda možná to cinkání?

            0 0
            • marapara  

              Občasné cinkání bylo hlavně na předním, tak jsou pořídil Avid Clean Sweep XX s duralovým unašečem. Na svou váhu cca 73–74 kg jsou tak velké kotouče asi zbytečné, respektive možná kromě Alp, bych je asi nevyužil.

              Váhově jsem šel přesně o 130 gramů dole. Hned vzápětí jsem měnil ale zadní nábu, místo Deore šel Kore na prům. ložiskách s 10 mm osou a váhově jsem šel zase o cca 80 gr. nahoru :). Ale časem koupím duralový upínák DT RWS a půjdu o 50 gr. dolů :).

              0 0
              • npeter  

                Tak to si můžeš říkat gramista :-)

                U mě šel Deore náboj pryč spolu s poškozeným ráfkem, teď mám DT Swiss 350 s 10mm osou a DT RWS ve stejném designu jako vepředu.

                Kolik to váží netuším, musel bych si koupit k tomu vhodnou váhu. Bez serepetiček mně to ale přišlo odhadem cca nastejno jako Amulet 11.1/2005, který měl reálně lehce nad 12kg. S vodou, blikačkou, vercajkem atd. to bude ale nějak ke 14kg určitě.

                0 0
                • marapara  

                  Tak tak, já jsem vážil nedávno před výměnou kotoučů a váha 12.3 kg, s brašničkou, pumpičkou, bličačkou něco přes 13 kg.

                  0 0
                  • npeter  

                    Takže:

                    SJ v mém setupu (zadní náboj 10mm DT Swiss 350, sedlo fizik gobi, pláště rubena scylla) vč pedálů Shimano XT má 12.7kg

                    vč pumpičky, brašny s duší a nářadím potom 13.4kg

                    a vč láhve 14.1kg

                    ten Amulet 11.1 s Manitou Black a Shimano M520 má 12.2kg

                    0 0
                    • marapara  

                      V mém setupu, viz popis v mých bajcích má 12.4 kg. S „plnou polní“ má 13.3 kg. To je na AM bike dobrá váha.

                      0 0
    • Lister  

      Neví někdo, jaký je váhový rozdíl (nebo přímo váhy) mezi karbonovou verzí a hliníkovou verzí pro rok 2011.

      Bikeradar tvrdí, že 100gr – což teda moc není, ale moc se mi to nepozdává. Pár reálných kol v karbonu jsem si vyhledal a většinou jsou hluboko pod 12kg.

      0 0
      • McBlacky  

        je to možný, u starších verzí to nebylo ani tolik. Většinou je to tím, že carbon verze jsou lépe osazené a tudíž jsou lehčí

        0 0
        • Lister  

          Asi to bude pravda, protože jsem taky našel informaci, že loňská hliníková verze Elite váží 11,7kg.

          Tak minimálně má karbon výhodu v konické hlavě a údajně větší tuhosti – jen tam nepochopitelně cpou vidlice bez pevné osy???

          0 0
          • Attila  

            carbonové jsou skutečně jen o málo lehčí cca 100–150g, ale jsou výrazně tužší. (je to fakt znát)

            Přední náboje sice nejsou na pevnou osu, ale mají výrazně zvětšené příruby (24 nebo 28mm) = výrazně větší kontaktní plocha = tuhost velmi podobná 15 mm pevné ose.

            0 0
          • sito  

            Vlastnim Alu elite 2011 M urcite nema 11,7 skor tak 12,5.S pedalmi,mul­tiklucom,dusou a pumpou ma lahko cez 13 kg.Ale stupa do kopca celkom OK a zvykol som si aj na 2×10 sp.Tiez mi lupe v strede,to praskanie sa uz nedalo vydrzat.Moze za to lave lozisko v stredovom zlozeni(uz mam objednany novy stred).Meriam 170 a je mi ram akurat,mozno by mohol byt aj o nieco dlhsi,lebo sedlo mam nastavene dost vzadu.Inak super bike aj ked som do toho este investoval,vymenil som par komponentov.Lebo v katalogovej vybave je to paradny gulas…

            0 0
            • Dakar  

              mám tedy model EVO 2011, ale kliky stejné a ten samej problém. Jak jsi prosím tě identifikoval, že to je levé ložisko? Já se tedy přikláním též na levou stranu, ale jen podle toho, že když šlapu pouze pravou nohou tak to nelupe, levou ano. Vyřešilo to úplně maga vypatlání vazelínou ložiska a osy, ale po zhruba měsíci se to pomaličku vrací ( je teda pravda že bylo hodně ježdění v bahně a tudíž i mytí). Co tam dáš za střed?

              0 0
              • sito  

                To Dakar:To je jedno ktorou nohou slapes,loziska sa namahaju rovnako naraz.Zistil som tu vadu az ked som ten stred vymontoval a prstami vyskusal pretocit.Prave bolo OK,lave ako keby bol v nom piesok.Nepomohlo ani dokladne vycistenie a namazanie-gulicky su v klietke,takze je tazke to dobre vycistit.Mam objednany stred Truvativ First Mtb,aj ked viem ze utesnenie tam je rovnake.Pred tym som jazdil na biku s klukami Shimano XT Hollowtech 1, 4 roky aj v zime,blate a nemal som so stredom ziadny problem.Takze som trochu prekvapeny..

                0 0
    • marapara  

      Já jsem loni koupil v listopadu SJ FSR Elite. Po výměně plášťů za jezdivější, hlavně zadní, je to na fullu velmi svižný stroj. Nemám problém často ujíždět i HTčkářům. Sám má na silničních přesunech jen nepatrně nižší průměrnou rychlost, než na HT.

      Můj dojem je jednoznačně pozitivní, najeto na něm mám něco málo přes 4000 km, letos cca 3700 km. Nelituju koupě.

      0 0
    • Attila  

      M je do cca 180cm

      179 – 189 je L

      187 – 197 je XL

      mám 177cm a M-ko s o 1 cm delším představcem

      0 0
      • Lister  

        Podle posedu máš celkem dost dlouhý nohy. Nevíš z hlavy, jak máš vysoko sedlo nad středem?

        0 0
    • ancistrus  

      Mám FSR Comp 2010 od loňského podzimu. S kolem jsem velmi spokojen, je to takové hravé univerzální kolo :-) Jediný problém mám se středem, při větším záběru v něm cvaká. Nechával jsem to rozebrat, vyčistit a promazat a po chvilce to dělá zas. Zajímalo by mě, jestli by to vyřešily lepší kliky, třeba XT..

      Velikost M, asi o 2 cm delší představec a měřím 177 cm.

      0 0
      • Lister  

        Že by ty kliky byly fakt vadné, dával jsem je na kolo bráchovi a po 300km je musel rozhodit, vyčistit a namazat…

        0 0
      • McBlacky  

        já na 2009 prohodil deore za SLX a to co lupání to neodstranilo :/

        0 0
      • migo  

        No neviem, ja som kupoval iba ram, a stredove zlozenie som tam dal XTR, a lupe mi to niekde. Takze neviem ci to bude (iba) kvalitou stredoveho zlozenia…

        0 0
      • marapara  

        Mně takto praskalo v pedálech. Měl jsem 540tky, sice celkem nové, bordel v nich nebyl, ale rozdělal jsem je, vyčistil, namazal, složil a je po praskání. Tohle mi dělaly i 5202tky na jiných kolech.

        Ale objevil jsem nové praskání, hlavně když to postavím na přední kolo. Buďto bordel v hlavku nebo představci, což je docela dost možné, to nechám až na zimu nebo to dělá vidlice. Tam by připadala v úvahu asi reklamace. Uvidíme.

        0 0
        • Tehu  

          stejny problem s pedalama ja u me tak u mlade a mame 520ky

          0 0
        • mirav  

          Tak hlavko jsem kvůli lupání čistil najaře a slušnej humus tam byl. Teď v létě mi začalo jemně lupat něco okolo středu (XT). Dělá to jen na velkej tác, tak podezírám přesmykač.

          0 0
        • ancistrus  

          mam tam taky 520tky, ale na starem kole mi to nedelaly, tak cert vi, co v tom cvaka..

          0 0
    • Lister  

      Dotaz na uživatele – jak jste na tom s předozadní polohou sedla, nešlapete moc pod sebe?

      Docela mne láká nákup carbonového Stumpa, ale pořád se nějak nedokážu srovnat se sklonem sedlové trubky, který by mi vycházel na cca 75 st a to už je opravdu hodně – něco by se dalo dohnat sedlovkou K-Force s 35mm offsetem, ale i tak by to nebylo ideální. Rozum mi říká: „kašli na to,“ ale to kolo se mi nějak moc zalíbilo.

      0 0
      • Kubiczech  

        Nejsem rozhodně dvakrát fundovaný ohledně geometrií, takže jen napíšu, že jsem žádné nepříjemné pocity ze šlapání pod sebe při testování karbonového SJ Pro 2011 neměl. Možná díky offsetovému Thomsonu.

        Jinak i mě to kolo hodně nadchlo. Hliníkové modely mi, i díky váze, k srdci nepřirostly, ale karbon bych si z fleku vzal.

        0 0
        • marapara  

          Čoveče, ani ten hliník není tak tragický s váhou. Sice samotný rám jsem nevážil, ještě jsem to nerozdělával, ale váha celého bajku je něco málo přes 12 kg. Tuším 12.3 kg a to je na AM fulla 140/140 docela slušné. Karbon by asi neměl mít problém dostat pod 12 kg.

          0 0
          • Kubiczech  

            Někde výše se píše o 100g rozdílu mezi karbonem a hliníkem. Rozdíl se nažene hlavně na komponentech. Ale já si to nedovedu ničím jiným zdůvodnit – alu SJ mi prostě a jednoduše vůbec nesedl, naopak v karbonu mi to přišlo jako úplně jiné kolo a láska na první svezení. Nastaveno zhruba stejně. Rozhodně tím nechci ale říct, že by to bylo špatné kolo.

            0 0
            • Lister  

              Možná tam je ten rozdíl v tuhosti fakt znatelný – to může udělat hodně, kolo se pak úplně jinak vede.

              Nakonec asi dám od Spešla ruce pryč (ta geometrie je pro mne fakt špatná) a počkám na něco z modelového ročníku 2012 – už mám svého favorita a do 14 dní by mohl být doma, ale ještě jsem se nerozhodl.

              0 0
              • marapara  

                Jaký máš problém s geometrií?

                0 0
                • Lister  

                  Napsal jsme to hned na začátku – sedlový úhel. Díky konstrukci sedlové trubky je reálný úhel sedlovky při běžném nastavení 74,5st, v mém případě by to bylo 75st (seděl bych o něco níže než jsou oficiální produktové fotky). Zdá se to jako nepodstatné, ale znamená to rozdíl v pozici sedla (tím pádem délce posedu) přes 3cm. A protože jsem zvyklý sedět(lépe řečeno kvůli kloubům potřebuji sedět) víc vzadu, tak se tím pro mne kolo stává skoro nepoužitelným.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.