Specialized Stumpjumper Elite FSR nebo Epic 2008

6 nepřečtených
  • Marosak

    Čus virus borci! Po několika letech se chci vrátit do sedla, ale musím si něco pořídit. 10 let jsem jezdil na HT Canyon, pak 10 let na celopéru Canyon nerve ES5. Teď nemám žádné. Mám ale možnost koupit ojetiny Stumpjumper Elite FSR 2008 nebo Epic (ze stejného roku). Je to velké riziko po technické stránce? Já vím, je to o majiteli, ale rád bych si jedno z nich pořídil a počítám i s realitou…

    • novas752  

      Tak Epic rozhodně ne, tlumič je dnes v podstatě neservisovatelný, nejsou náhradní díly.

      A Stumpjumper? Záleží jak chceš jezdit, jako pohodlnější „gauč“ na lehkou teréní ckloturistiku asi ok (počítej, že první servis toho kola v brzké době může stát okolo 10k), ale jestli máš nějaké více teréní choutky tak rozhodně ne – dneska jsou ty kola úplně o něčem jinym – velikost kol, geometrie, převody, brzdy, teleskopky… Z pohledu dnešního trailového fullu je to kolo v terénu nepoužitelný.

    • snas89  

      Křišťálovou kouli na věštění tady nemáme:)

      Otázka je cena. Za to dobu provozu ož to dávno není o nějaký původní kvalitě, ale o tom, jak se k tomu kdo choval a jaký to mělo servis.

      Můžou to být dobře održovaný kola v pohodě a můžou to být totálný šroty navoněný na prodej. Záleží co chceš jezdit. Na polňačky asi stačí i ten šrot, na nějakou techniku to může být jen o pár vyjížďkách a konec.

      Dnes jsou podle mě kola navíc úplně jinde…a is dílama to podle mě bude víc na jistotu.

    • Marosak  

      Díky za varování. Scháním kolo, na kterém budu jezdit po výletech, ale budu si chtít užít i sjezdy. V minulosti jsem měl možnost na závodech otestovat oba zmiňované, proto jsem se na ně ptal. Ještě jednou díky. Biku zdar!

      • novas752  

        To se koukni po něčem novějšim, hlavně za posledních cca 8–10 let v celé konstrukci horských kol nastaly velké změny a do terénu se vyplatí sehnat něco mladšího, řekněme max 4–6 let staré.

        A na pohled levná/výhodná bazarová kola často bývají totálně vyjetý šrot = klidně 15+ za uvedení do nějakého slušného stavu.

    • Marosak  

      Budu muset, když chci jezdit a ne furt opracovat. Dík.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.