• Andrew

    Ahoj,

    Chtěl bych se zeptat, co by obnášelo přestavět tohle kolo na dvojpřevodník. Nejlehčí převod 30×42 je na mě moc těžký.

    Šlo by to pořešit jen přesmykačem s tímto „Taco blade“ a výměnou jednopřevodníku za dvojpřevodník? Přesmykač má direct mount. Je to standardní typ nebo něco spešl pro Spešl?

    Neznám vazbu, co by výměna znamenala pro ostatní části pohonu.

    Díky za rady

    • Chlebovnik  

      Potřeboval bys i novou přehazovačku GX 2×11. Ta stávající si s dvoupřevodníkem nebude rozumět.

      Alternativně můžeš koupit 11rychlostní kazetu Garbaruk 10–46, 10–48 nebo 10–50 a nové ramínko přehazovačky Garbaruk s více vyosenou horní kladkou.

    • Lister  

      Asi bych tam přesmykac nedával.

      Máš 29 s XD nábojem, takže bych dojezdil řetěz, pak prodal řazení, přehazovačku a kazetu a dal tam komplet GX Eagla. Kliky a převodník můžeš nechat.

      Protože opačná varianta znamená předražený adaptér na přesmyk, samotný přesmyk, nová prehazka, převodníky ( nebo raději celé kliky) a levé řazení. A samozřejmě řetěz.

      • jecnak  

        Souhlas. Take bych sel touto cestou. Navic s 12sp bude rozsah velice podobny 2×11.

        • Tr35  

          No to nevim ;). Napr ja jezdim 2×11 na Ht : 29", kazeta 10–42 /xd /, prevodniky 26–38. Oproti Sram 1×12 je vetsi rozsah hore i dole / predpokladam 34z. /a anulovani osmizuboveho skoku mezi 42–50z na kazete 1×12.

          • Lister  

            Jenže v tomhle případě mi to přijde jako složitější řešení. Navíc 2×11 neběhá nijak zázračné. Protože hazka musí mít kompromisní kopírování kazety tak seřídit to dobře je trochu oříšek a ani pak se to Eaglu nerovná.

            Jedno takové kolo máme v rodině a majitel by to výměnil okamžitě. Takže vlastně možnost se toho tady teď zbavit? ;-)

            • Tr35  

              2×10 a 2×11 běhá nejlip z cele historie a to dokonce nyni s kazetou Sram gx i kdyz mam pouze posouzeni na urovni Sh XT a XTR a vyssich rad Sram. Serizeni je trivialni, urcite ne narocnejsi nez 1×12 a dele vydrzi bez detailniho doserizovani. Systemy 1×12 pokladam za totalni podvod na druhorade hobity, nemaji potrebnou wattaz.

              • Lister  

                To je samozřejmě nesmysl, nejlíp ze všeho běhá devitkova X0 s tím se tady nesmí nesouhlasit!

              • jeniiiik  

                Zase jsme u toho. Na XC rovnající se obtížnosti terénu nějaké cykloturistice v pohodě. Ale na trailbiky a další víc terénní kategorie 2×10/11 fakt nechceš.

                • Tr35  

                  Tak ja jsem mel na mysli vykonnostni cyklistiku, discipliny dolekopcom neberu moc na vedomi.

            • Andrew  

              :))), asi ne

      • jeniiiik  

        Eagla akorát 2021. Na novém je 10–52 místo 10–50. Dražší to není a máš ještě dva zuby navíc. A je pěknější.

        • Lister  

          A ještě větší skok mezi 11 a 12 ;-)

          Klidně bych dal 50. Lépe řečeno raději bych dal 50.

          • jeniiiik  

            Vůbec mi ten skok nevadí. Jestli tazatel neušlape 30/42, tak myslím že ten zoufalík 30/52 by pro něj nebyl špatný.

            • Kouba_2005  

              To už neudrží rovnováhu a lehne :-)

            • Lister  

              Tak to zase pozor, vozím 30/51 :-D

              Ale když už Sram přišel s novou kazetou a hazkou tak mohli udělat lepší odstupňování horních 3 pastorku.

              Ale je jasné proč to neudělali – ekonomický by to bylo horší a fakticky by došlo ke 100 kompatibilitě mezi Shimano a Sram dvanactkama.

    • Andrew  

      Diky moc za zhodnoceni. Presne takhle jsem si predstavoval odpoved. Vidim, ze je to slozitejsi nez jsem z pocatku myslel a nebudu se do toho poustet.

      • jeniiiik  

        Vyměnit kazetu, prehazku, řetěz, řazení není nic složitého.

        A pokud máš staré díly v pěkném stavu, tak je bez problému prodáš.

        • Andrew  

          Uplne se v tom neorientuju co je s cim kompatibilni. Proto mi to pripada slozite. Potom to na kolo namontovat bych zvladl. Nemam predstavu, kolik bych za ty nove dily dal. Umis to odhadnout?

          • Andrew  

            Pohledal jsem a komplet sada gx eagle kolem 10 tisic. Otazka je za kolik bych prodal puvodni?

          • Lister  

            Zase tak složité to není

            Sundas komplet řazení a kazetu. Namontujes kazetu novou, k tomu řazení a přehazovačku a řetěz, sestelujes podle jednoho z mnoha videí na internetu a jezdíš.

            K výměně potřebuješ základní imbusy, stahovák na kazetu, bič na kazetu – nebo starý řetěz, hadr a hodně síly :-) – a nýtovacku na řetěz.

            Jestli si netroufas tak servis výměnu zvládne do hodiny.

            • Andrew  

              Jak jsem psal, montaz/demontaz zvladnu. Jde o to nakoupit spravne komponenty a videt vsechny dopady vymeny. Zacinam v tom mit jasno, postupne…

    • jeniiiik  

      Najdi si ceny někde na koloshopu a tak. Potřebuješ řazení, kazetu, přehazovačku, řetěz, EAGLE. Do sady SX, NX bych nešel. Je to krám. Takže cokoli od GX nahoru.

      Odhadem co si pamatuju tak cca z hlavy: kazeta 3900,– přehazovačka 2400, řazení 790, řetěz 690,– Můžeš to i pohledat na bazaru, občas se objeví nové díly sundane z kol. Přehazovačku a řazení se mi třeba taky válí navic doma. Zatím jen nevím jestli to budu prodávat nebo nechám rezervní.

      Staré díly prodáš: kazeta cca 2000,– prehazka cca 1300, řazení 500,– Možná pár stovek víc pokud je to pěkné.

      • Andrew  

        A co orech, ten bude sedet? Asi ne?

        • Lister  

          Bude sedět. To jsme psali hned na začátku. Máš XD takže bude kompatibilní s každou Sram kazetou začínající 10z pastorkem

          • Andrew  

            Aha, tak super. To je prave ten problem, ze nejsem uplne v obraze

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.