Snížení váhy kola - poradíte?

208 nepřečtených
  • Mark-H14

    Koupil jsem manželce kolo http://www.merida-bike.cz/…-1200-d-2011. Dle Vašich rad jsme poladili posed a vyměnili pláště. Schwalbe Furious Fred evo. Kolo dnes váží cca 10,8kg.

    Přesto mám roupy a přes docela prázdnou peněženku, bych jí kolo přes zimu chtěl ještě trochu odlehčit.

    Napadá mě už jen vidlice:

    na kole je Manitou Minute Expert 1.837g, uvažuji o Rebě případně SIDce úspora cca 212g respektive 367g.

    A také kola:

    kolik váží původní kola na Meridě zatím nevím, tak ani nevím zda by to stálo za ty peníze. Na Hnoje už kontakt mám. Vzhledem k jízdě manželky a terénu (neterénu), kterým jezdí asi nebude třeba extra tuhost. Možná píšu blbosti.

    Jak jsem už psal jinde. Manželka nebude závodit, jezdí spíše opatrně, lesní a polní cesty, lehký terén, asfalt. Váží 52kg.

    Děkuji za Váš čas a dobře míněné rady.

    PS: Prosím příspěvky ve stylu Meridu prodej celou NE. Stačí tento příspěvek ignorovat.

    0 0
    • Ruprt2  

      ta váha tam fakt je nebo jsi to jenom opsal z merida stránek?

      0 0
    • nooski  

      Když odlehčovat, tak na kolech resp. na ráfcích (když už jsou tam rychlé pláště). No a jinak bych na ten ne(terén) nasadil pevnou karbonovou vildici a bude hodně gramů dolů za slušný peníz ;-)

      0 0
      • Mark-H14  

        Nooski, když odpružená vidle je to jediné co si zatím pochvaluje, když jí má prvně v životě. Na starém celopevném oceláku nebyla.

        0 0
    • Kubiczech  

      Rozhodně kola – tam se to pozná nejvíce a i těch gramů může být, díky váze jezdkyně, celkem dost. Pak třeba tu vidlici a hodně gramů naženeš na kombinaci sedlo/sedlovka/před­stavec/řídítka. Kotouče můžeš dát 160/140mm a tak dále…

      0 0
    • nox159  

      no pokud chces gramarit tak si porid nejprve vahu…

      protoze tohle vcetne tvojich uprav nema tech 10,8 ani omylem… budes na cca 11,5kg a to budu optimista… ( skoda ze uz si nepomatuju vahu vazil jsem ji pred casem…)

      Juliet Lite 1000-D v 18" ma realne 12,4kg pokud mi pamet slouzi…

      0 0
      • Mark-H14  

        Noxi – půjčím si váhu a upřesním data a ještě lépe se s tím vyfotím, aby nebyly pochybnosti. Nechci se hádat. Rám je 16".

        0 0
        • nox159  

          ja se samozrejme taky nechci hadat jen ti rikam jak to je… :)

          0 0
        • JakeF  

          Neřeš to, prostě se s tím smiř, že je ta váha ve skutečnosti vyšší. Alespoň se to bude líp odlehčovat ;-).

          0 0
        • Foose  

          váhu si nepůjčuj nebo se zděsíš! :)

          0 0
      • Mark-H14  

        Nicméně je jedno zda má nyní kolo 10,8 nebo 11,5, protože vlákno nezní „kolik váží kolo?“, ale jak snížit jeho váhu.

        Uvítal bych konkrétní tipy na kola. Hnoj to má dle zdejších příspěvků asi docela vychytané a jeho poměr cena/výkon/váha je asi nej.

        0 0
      • Kamikaze 591  

        Zase tak lze bych to neviděl, tipnul bych si 11,3kg. Ale tohle není předmětem diskuze.

        Jinak lehká kola jsou sram X9 náby, wcs dráty, magic ráfek. Plete Hnoj. Případně ještě lehčí náby chosen. S těma měly moje kola bez RU 1540g.

        0 0
    • HELLBOY22  

      Toto jej pomôže asi najviac je to zníženie rotujúcej váhy takže je to cítiť najviac ;)

      http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

      vyjde ťa to ľahko nad 4000 tisíc (podľa dnešného kurzu a 2 ráfiky)

      0 0
      • JakeF  

        Zase radíš kravinu… Pro holku v klidu Podium MMX, ekonomičtějš Alpine, Archy jsou naprosto zbytečně odolný… Nehledě na to, že pro 53kg bych se nebál vzít od Hnoje záplety na Magicách za daleko zajímavější cenu.

        0 0
    • Mark-H14  

      Doplňující otázka:

      Jakou si mám koupit váhu? Poradíte nějakou konkrétní pro homo-domo použití?

      0 0
    • Mark-H14  

      Nechci být otravný, ale šlo by to trochu konkrétněji, aby tomu i laik porozuměl?

      Ve zkratkách a názvech jako ZTR, Podium MMX, Alpine se zatím fakt ztrácím. Děkuji za trpělivost.

      0 0
      • JakeF  

        ZTR NoTubes je výrobce ráfků primárně pro použití bez duší. Podium MMX, (Race,) Alpine,(Olympic,) Crest, Arch jsou ráfky od nich s váhama kolem 290g/330g/350g/420g a cenama kolem 3000Kč za MMX a 2000Kč/ks zbytek. Pro tebe IMHO zbytečný, zaměřil bych se spíš na kombinaci s Remerx Magic a zbytek podle rozpočtu.

        0 0
      • DominikGT  

        No nechci se hádat ale nevidím důvod odlehčovat kolo s kterým nebudu závodit protože to kolo co ukazuješ určitě těžké na běžné ježdění není a strkat do něho další peníze je škoda. Ale dělej si co chceš. :D

        0 0
      • Vilém  

        Jsou to modely rafku notubes.

        Za me je to pro toto pouziti zbytecny, rafek za 2000,– pro ni nema smysl. S jeji vahou bych to zapletl na Remerx Magic rafcich, nejaky lehky naby, Ritchey WCS draty. Stalo by to komplet pohobne jak samotny rafky od NoTubes.

        0 0
    • Vilém  

      Na vidli bych se vyprdl, nema to smysl a stalo by to moc penez. Zameril bych se na kola.

      0 0
    • roud  

      Už z principu bych vyhodil rám :O)

      0 0
      • Mark-H14  

        Michale Kvasničko, ještě, že jsem to tam napsal. Rám váží (dle výrobce) 1480g a je to zde neoblíbená Merida a mě to vůbec nevadí a nezajímá. Prosím už nereaguj a nechej své srdce bít pro CANNONDALE.

        Právě kvůli takovým příspěvkům jsem psal:

        PS: Prosím příspěvky ve stylu Meridu prodej celou NE. Stačí tento příspěvek ignorovat.

        0 0
        • JakeF  

          Znovu a naposledy, výrobci nevěř!

          0 0
        • roud  

          Měl to bejt JOKE tak se nenech hned vytočit Muhehe :O)

          0 0
          • Mark-H14  

            Michale asi je to tím, že jsem znechucen z toho věčného urážení, chytání za slova za gram, za značku. Ale je to tak všude i na fotofóru. Frajer KingBike to úplně zazdil a myslím, že zbytečně. Konec

            0 0
    • Fuglsang  

      Používá manželka přední brzdu?

      0 0
    • Mark-H14  

      Koupím váhu a zkusím zvážit ty kola. Nemáte tušení kolik můžou vážit ty původní? Kolik by se na výměně dalo ušetřit g?

      0 0
      • Vilém  

        Odhadem tak kolem pul kila. Kola co tam jsou budou mit tak 2 kg, spis o neco vic.

        0 0
        • Mark-H14  

          Opravdu 500g? To by bylo fajn. Oslovím Hnoje, protože z těch Vašich zkratek mi jde hlava kolem. Nebo je to z toho svařáku?

          0 0
      • Ruprt2  

        ± 2kg

        ještě pouvažuj duše, na tom dáš taky tak 100g dolů a je to docela levné

        0 0
        • roud  

          Na duších už bych moc negramařil pokud tam má nasazený FF

          0 0
          • Ruprt2  

            přesně to mě napadlo, poté co jsem to zavřel.

            Ale jestli je to ženská a jezdí jak si myslím, že jezdí, tak možná může.

            0 0
            • Mark-H14  

              Chlapi – pochopil jsem to tak, že by měla ty FF jezdit bezdušově. Jsem fakt laik amater. Četl jsem zde hodně o bezdušovém provozu a docela mě to láká.

              0 0
              • JakeF  

                Kolik najezdí ročně? Výhod to má hodně, ale je s tím dost otravy s údržbou.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud bude mít nějakou snadno nahazující se varianty, tak s tím vůbec moc otravy není.

                  Pouze když bude mít šlupka pláště jako obyč verzi FF, tak otrava na začátku než se to zatěsní, pak už ale taky pohoda, když to budou TLR (což jsou) na nějaký vhodných ráfkách typu ZTR.

                  Já si třeba na nějakou větší otrava s údržbou u UST ráfků + snake skin nebo UST verzí nestěžuju ani při starání se o 6 párů takových kol.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Mloku, nechci nějak zpochybňovat Tvoje názory, ale opravdu mě budeš poučovat o TLR Schwalbe na ZTR ráfkách? :)

                    Otrava to je především s žmolkováním a doplňováním a případným defektem, když si to člověk nehlídá. U FF by k tomu mohlo dojít velmi snadno kvůli kombinaci blbýho těsnění/náchylnosti k defektům/malý účinnosti tmelu u minima gumy. Na FF EVO mi to docela dlouho zatěsňovalo i velmi malý díry a žmolky tam byly pár týdnů po doplnění tmelu. Pokud nejezdí tak 2–3* týdně a víc, tak IMHO s tím bude víc otravy protože do větších děr bude muset cpát duši, knoty budou použitelný dost omezeně.

                    0 0
                    • nox159  

                      FF TLR uplne napohodu drzely i bez mlika… ( nejezdil jsem tak s nima ale drzelo to…

                      ja v tom problem nevidim :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Chtěl bych to vidět, jak dlouho by držely, kdybys je fouk na 3atm a projel…

                        0 0
                        • roud  

                          jen bych dodal neni problém dát víc tmelu běžně vozím 100ml jak prd v gumách…

                          0 0
                        • nox159  

                          nevidim jediny duvod proc bych to delal… :)

                          jinak nejsem takovy zavodak jak ty nemel jsem s FF problemy… :)

                          0 0
                          • Mark-H14  

                            Nerozumím tomu, ale bez duše + 100ml mlíka – i přesto je tam váhová úspora?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nějaká větší váhová úspora bez duší nikdy nebude, i když o něco ano.

                              Sice dáš na začátku třeba 100ml tmelu, ale on postupně jak mizí, tak jde váha dolů (ve chvíli kdy se odpaří úplně, tak i když tam je nějaký žmolek, tak končíš třeba na 5–10g).

                              A následně na zatěsněný plášť už doplňuješ méně.

                              Takže průměrně bych váhu za tmel bral tak 50g, ne více.

                              Bez duše jsou hlavně o nižším valivém odporu, možností foukat o trošku nižší tlaky a výhoda zacelování menších defektů (i když tady platí, že čím větší šlupka plášť, tím je tahle výhoda menší, ale takové trny to vezme vždy a nemůžeš cvaknout duši).

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                Mloku trochu soudnosti.

                                Má tam nějaké plechové ráfky za pár korun.

                                Ani neví co píše. Krom toho, že jde z tvé strany o zbytečnou námahu, tak radit mu bezdušáky je podle mě mimo.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To si myslíš ty, já vůbec nesouhlasím. U manželky vidím, že bezdušáky jsou určitě přínos a momentálně najezdí zhruba tolik, kolik píše on, že by ta jeho mohla dát příští rok.

                                  A jde i o tu spolehlivost (na to ale nebudou vhodné ty papírové FF). Ta moje si duši sama nevymění a když občas jede i sama, tak je lepší, když jede bez duší s tmelem…

                                  0 0
                                  • op  

                                    uz jsem to tu psal, ale neda mi to jeste jednou. Ja ty vase ody na bezduse nechapu, letos jsem s tim cely rok laboroval a uz nebudu. Mam s tim dva zasadni problemy: 1) Mnohem castejsi defekty, ktere skoro nikdy tmel nezalepi 2) unik tlaku zadniho kola pri jizde v traverzu (ale staci i hrana sutru, po ktere se zadni kolo smykne).

                                    Letos jsem rizl 7 plastu (za par let predtim s dusemi celkem asi 2), vsechno to byly male diry, se kterymi se dalo na dusich v pohode dojet, ale tmel (Notubes) to proste nezalepil. Nejlepsi byly dve akce: 1. rizl oba plaste najednou, ale mel jsem jen jednu dusi, takze prochazka.. 2. Rizl malinko plast, tak jsem 15minut cekal jestli tmel zalepi, zdalo se ze jo, ale po par ujetych metrech zjisteni ze ne, tedy vyleju mliko nasadim dusi, po par stech metrech zjistuju ze i duse je pichla a to uz byla krize, treti zastaveni kvuli jednomu defektu a lepeni oslizle duze od tmelu, v tu chvili bych cele Notubes rozkopal..

                                    Toto jiz v pristi sezone nebudu opakovat, dusi mam vymenenou za 2 minuty..

                                    Dobre, muzeme polemizovat cim jsou ty defekty zpusobeny.. mensi tlak?.. mozna o trochu, ale to je preci ta udajne pozitivni vlastnost jezdeni bez dusi .. Jiny teren? ne, jezdim porad to same, agresivnejsi jizda? .. mozna jsem o 10% rychlejsi nez driv, mozna, to mi ale neprijde jako zasadni zmena.

                                    Vycet rizlych plastu: 2× X-King RS, Maxxis Crossmark Exception, 2× Racing Ralph Pacestar, 1× RaceKing, 1× NobbyNic EVO (starsi rocnik). Nejsou to zadne odolne verze, ale s dusemi se mi to proste nestava. Nechce se mi zaplatit litr za Protection, mit to tezsi (a stejne to nakonec taky riznout), radsi vratim duse a bude klid – momentalne je tam mam a uz 2 mesice klid je.

                                    Nechtel bych videt manzelku, jak bude vylevat mliko, utirat plast travou a davat dusi… ani bych nechtel videt toho bikera, ktery ji ochotne pomuze a nebude tusit, ze na nej v plasti ceka sliz.. :) Dusi vymeni kdokoliv, i deda cestou pro travu kralikum.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Kolik jezdíš tlak? Tipoval bych, že dost vysokej na bezduše. Já to vždycky říznul na spíš vyšším tlaku a šotolině. I to nezatěsňování děr tomu odpovídá.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To by mohlo být, vyšší tlak určitě bude zvyšovat riziko říznutí.

                                        K tlaku: přes 30psi do terénu nefoukám (jen sem tam na silničnější akce na celopevňáku přifukuju na 35psi).

                                        0 0
                                      • op  

                                        kolem 40 psi zadní, kolem 35 přední. Vážím 82. S tím nezatesnovanim je to blbost, při riznuti tlak utece

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tohle bych viděl jednoduše. Prostě vozíš bez duší nevhodné pláště pro tvůj styl jízdy.

                                      Třeba snake skin verze u Schwalbe nejsou o moc dražší (většinou kolem 1–3 euro navíc oproti obyč verzi) a těžší jsou jen o málo (o méně než má navíc duše oproti tmelu).

                                      Protection verze u Contíku není úplně řešením, protože ta je na tom hůře s valivým odporem a už se pak tím částečně ztrácí výhoda bezduší. To samé double defense u Schwalbe. UST verze a snake skin je ok.

                                      Dále bych jako podmínku bezproblémového použití viděl dobře funční TLR patku (nebo UST). Což dost těch plášťů co jsi vozil nesplňuje.

                                      I když je tu spousta lidí, co jim to funguje i na pláštích, co nejsou TLR (problémů tam ale bývá více a častěji).

                                      Nutnost řešit defekt a vkládat duši, to chápu, že je opruz a pokud se stává častěji, tak je něco třeba s tím udělat.

                                      Já pouze můžu opět zmínit můj aktuální stav:

                                      • já 4 roky ježdění bez duší bez jediného defektu, který bynevyřešil tmel; i když z toho je hodně na těžších UST pláštích, takuž čím dál více i na lehčích snake skin verzích (na celopevňáku rok,na fullech 2 měsíce).
                                      • manželka 2,5 roku bez jediného defektu, pouze jednou prosekla většídíru na běhounu UST RaR (nevím jak se jí to mohlo podařit), tmel tozalepil, ale ne hned a stačilo to slušně ztratit tlak a bylo třeba dofoukat(pak ok a drželo to). A skoba to byla opravdu slušná, jsem se divil, že totmel nakonec dal.

                                      A co se týká traverzů, tak s tím na UST ráfkách + UST nebo TLR snake skin Schwalbe jsem neměl nikdy problém.

                                      Taky bych osobně doporučoval UST ráfky (manželce jsem také pořídil na obě kola UST ráfky, na fullu má STčka, na HTčku Crostraily).

                                      A také bych manželce nedával žádné šlupka pláště, aby to se nemohla stávat ta nespolehlivost. Zatím tam má UST RaR, po sjetí dostane snake skin RaR.

                                      0 0
                                      • op  

                                        o snakeskin a protection verzich jsem uvazoval, nakonec ale bylo o dost levnejsi zalepit ty rizle plaste, nasadit duse a v pohode je dojezdit. Na kupovani porad novych plastu uz nemam nervy.

                                        Nizsi tlak jsem taky zkousel, ale kdyz to bylo o moc, uz se zadni plast pode mnou zvykal a zdal se mi i byt nachylnejsi na defekt i unik tlaku v naklonu. Proste mi cele nejak nesedlo..

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Ten náklon. To je právě o té kombinaci. Jsem teď prohazoval párkrát pláště (jak jsem zkoušel HD a prohazoval je s NN), vše snake skin.

                                          A jeden kus NN snake skin jsem za boha nemohl sundat z ráfku, i když už byl vyfouknutý. Tak dobře tam ta patka pláště držela v patce ráfku.

                                          0 0
                                          • op  

                                            veskere moje bezdusove pokusy byly na rafku AC tubeless, mezi exoticke pokusy radim jen RaceKing a starsi NN, jinak ostatni plaste byly letosni modely (a vetsina Schwalbe TLR). Schwalbe TLR i X-King RS kdyz nasadim na rafek, tak je uplne v pohode nafoukam i bez tmelu dilenkou pumpou.. a drzi, vyskoci pri silnejsim zmacknuti vsemi prsty na bok vyfoukleho plaste.

                                            0 0
                                    • tonik666  

                                      Svedl bych to na papírov pláště. Nic odolného tam nemáš, RR jsem na zadním jsem v kamenech rozřezal za pár měsíců asi 7×, a to i s duší.

                                      Jsem zvědavej, co budou No Tubes dělat až/jestli je nahodím – pláště Maxxis Ardent EXO, Panaracer Rampage, Geax Saguaro. Předpokládám, že pláště nad 600g budou držet.

                                      0 0
                                      • karliner  

                                        Když vidím, jak na téměř každé vyjížďce někdo laboruje s bezdušema a většinou to dopadne tak, že tam po několikapokusech narve duši, tak mi to také nepřijde jako něco, co bych na kole chtěl mít, přes některé výhody toho systému..

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jenže velké množství z nich jezdí nějaké problematičtější kombinace. Konverze obyčejných ráfků, pláště které nejsou TLR, atd.

                                          Já bych taky třeba do těhle problematičtějších řešení nikdy nešel, i když někomu to funguje ok.

                                          0 0
                                          • tonik666  

                                            To se právě ukáže. Ráfky mám ne-UST (Easton, DT Swiss X470), pláště ne-TLR, takže čekám, že po několika hodinách nahazování s tím praštím a nandám duše :)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Kdysi (cca 5 let zpět) jsem zkoušel DT 4.2d ráfky + Schwalbe (v té době samozřejmě nebyly TLR). To jsem po několika hodinách boje vzdal a přechod na bezduše odložil na přechod na UST ráfky.

                                              0 0
                            • JayDee  

                              U bezdusi nejde primarne o vahovou usporu, ale o to, ze muzes foukat nizsi tlaky, aniz by hrozilo procvaknuti duse o rafek. Guma pak lip drzi a V TERENU i lip jede. Hmotnostni uspora je spis sekundarni vyhoda-da se pri pouziti rozumnyho mnozstvi tmelu dostat i pod vahu ultralight duse, ale zase se musi tmel casteji doplnovat, protoze vysycha a srazi se…

                              0 0
                          • JakeF  

                            A jak často jsi je kontroloval? Ono na nájezd 2k km to je tak vyjet 1–2* týdně a sundavat pláště na kontrolu tmelu po 4–6 vyjížďkách mi přijde trochu úlet… Osobně mám na podobnej nájezd teda na celopevňáku duše a letos jedinej defekt. S FF jsem je na pár set km tuším 2* říznul a tak dvojnásobek menších defektů, z čehož třeba ten na asfaltu byl tak malej, že by to možná s duší vydrželo.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Sundavat to moc nemusíš. Jestli tam je ještě znatelně tmelu poznáš podle šplouchání.

                              Já pláště téměř nesundavám, většinou jen doplním přes ventilek.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Nj, ale UST nebo masivnější verze, než TLR, natož FF TLR. Já na RoR a RaR klasickej postup cca po měsíci a půl shodit patku, vyhodit žmolek, dolejt tmel, po dalším cca měsíci a půl vyhodit žmolek z RoR, RaR dát novej :).

                                0 0
                                • roud  

                                  to máš nějakej vojeb mě v gumách 100mm mlíka vydrží min 4000km a vůbec nic s tím nedělám pak jen doliju žmolek jsem měl za celou tu dobu jen jednou :O)

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Ona je bude při 52kg vozit na mnohem nižším tlaku.

                          0 0
                          • JakeF  

                            A tím jsi si jistej?

                            A na asfalt a polní cesty by to ani nemělo moc smysl jí trápit zbytečně pocitem, že to blbě jede, když vyšší pohodlí asi není vyžadovaný a na hranici gripu se pravděpodobně nedostane ani při vyšším tlaku. I když asi bych holce na předek FF stejně nedal, minimálně RaR.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jo, protože vyšší tlak ji k ničemu nebude. Při rovnoměrné jízdě to lépe stejně nepojede a nepředpokládám, že bude provozovat nějaké nástupy nebo hodně silové šlapání ze sedla s velkým absolutním výkonem, kdy se může více projevit pružení plášťů při menším tlaku.

                              Já bych to o moc více bez duší než na 2 bary pro zadní kolo nefoukal (pro přední už vůbec ne).

                              0 0
                          • Mark-H14  

                            chlapi – jak malý tlak – jsem zvyklý jí to foukat na 3,5bar

                            0 0
                            • nox159  

                              :D :D

                              0 0
                            • JakeF  

                              Já to říkal :D.

                              Hele na XCčku na suchu jsem jel s klukem, co jel s dušema na 1.5atm, i když je fakt, že v posledním kole mě sjel, ujel a pak to na posledních schodech cvaknul.

                              0 0
                            • Azmir  

                              hod jí tam max 2 atm a uvidíš ten rozdíl.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                V terénu dobré, na asfaltu (kde jezdí nejvíc) lepivá žvýkačka.

                                0 0
                                • nox159  

                                  zase nesmysl…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    bohužel to není nesmysl to je pravda, na asvaltu a i tvrdém podkladu jedou nabušené kola líp.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      lip o kolik ? pujde to poznat na prumeru ? podle me ne a pritom na pohodli to clovek pozna dost… bavime se o zenu o jezdi reakreacne… zadne ostre nastupy… :)

                                      a nevim jak u vas ale u nas ty cesty hladne nejsou…

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Jo, kluku. Jsi ještě mladý a to tě, samozřejmě, omlouvá. Stačí si to vyzkoušet třeba v pomalejší rychlosti do kopce v sedě. Zadní měkký plášť se žvýká, lepí. Nabušený jede v pohodě. Je jasné, že manželce zakladatele vlákna se zdá, že jí to (zejména do kopce) po zpevněném povrchu nejede. Jezdila doposud na hladkých úzkých gumách, které na tomto povrchu dominují. Po přezutí na bajkové gumy se pak dostavil blbý pocit, že to nejede.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          jasne a na 26" 120mm full silnicni kola a plaste :D

                                          ja si o tom myslim svoje…

                                          jinak nebavim se o pocitu ale o faktech…

                                          0 0
                                          • Singlespeed  

                                            Fakta, která jsi vyčetl někde na Bike-fóru jsou často k ničemu (viz doporučování podhuštěných bajkových plášťů, šířky nejlépe 2,25 na asfalt, které je tady poslední dobou už skoro folklór :-) Víc jezdi a méně mluv.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              jezdim na vsech bikach tlaky pod 2 atm… a spokojeny

                                              drive jsem jezdil prefoukane plaste, vidlici, utlumeny odskok uzke riditka… ale protoze jezdim prisel jsem na to ze je to blbost… takhle to do ted vozi uz jen stari chrti kteri si zatvrlezele zastavaji svuj nazor…

                                              takže ja radim tobe jezdi a hlavne nekdy zkus i neco noveho ;)

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                ano tohle je pro tebe určitě lepší, pro někoho kdo jede z 99% asvalt ale určitě ne rychlejší

                                                0 0
                                              • Singlespeed  

                                                Ale já nabušené pláště na bajku taky nevozím, jen když jedu vyjímečně jen po asfaltu, to nejsem líný přezout i na nějaké užovky. Jinak cca 2,0 baru a na big wheelsech jen 1,8 baru.

                                                0 0
                                              • mr.antik  

                                                já bych pod 2atm nešel ani na enduro…

                                                Jen nechápu, že někdo vozí na xc takhle měký gumy a pak třeba řeší tuhost výpletu a klik…

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Myslíš, že s měkkejma gumama to nepoznáš? Gumy jsou potřeba měkký kvůli gripu, tuhost do záběru se projeví s měkkejma i nabušenejma pláštěma stejně.

                                                  0 0
                                          • kubad  

                                            debata jak cyp – drž se tématu a necpi sem nějaké fully

                                            0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Bez duší to od určitého tlaku nelepší vůbec. Zkoušel jsem to mnohokrát.

                                          Měřitelné zrychlení nula. U RaR 2,25 mám pro svojich 70kg hranici někde mezi 35–40psi pro zadní kolo. Od této hranice můžu přifukovat bez duší jak chci a zlepšení je nula (na asfaltu). A že jsem na UST pláštích zoušel i téměř maximální povolený tlak.

                                          Bavím se o rovnoměrné jízdě v sedle, žádné nástupy. Pro silové krátkodobé nástupy pomůže tlak i přes tu hranici. To ale nebude její případ.

                                          S dušemi je ta hranice tlaku pak o něco výše. A jak už jsem tu odkazoval, tak to platí i pro silničku a hladké pláště. Tam je ten mezní tlak samozřejmě o dost vyšší, ale také je.

                                          http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                                          Pro 52kg a ježdění bez duší bude ta hranice ještě o dost níže.

                                          A nevím co máš pořád s tím dominováním úzkých gum. Hladké samozřejmě ano, tam souhlasím.

                                          U úzkých to není obecně pravda, tam to platí pouze pro vyšší průměrné rychlosti (a tím myslím opravdu vyšší typu 25km/h+ a spíš hodně plus).

                                          Co se týká valivého odporu, tak jsou na tom úzké gumy prostě hůře (i když jsou ty široké nafoukané na o něco nižší tlak), i když ten rozdíl je dost malý.

                                          0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Je třeba méně teoretizovat a víc jezdit! :-)

                                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já vím, že s tím zkušenosti máš, ale nechápu kde je ten problém.

                      Ono taky s o hodně nižším tlakem (který tam bude mít) a její pidiváhou to bude znatelně jinak (menší ztráty tmelu, méně žmolkování, snažší zatěsnění, menší náchylnost k defektům).

                      A pokud chce mít méně starostí, tak může použít jiné pláště. Raději bych použil o něco těžší pláště bez duší než FF s duší (kdyby řešení FF bez duší nevyhovovalo).

                      0 0
                      • JakeF  

                        Dost pochybuju, že by vozila nižší tlak, než já (poslední dobou cca 1,6/1,8atm a míň).

                        Souhlas, FF UST nebo RaR TLR už bych klidně bez duší zkusil i na tohle užití.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To ne, níže asi o moc nepůjde s tlakem. Ale pak nechápu, že máš takové problém s tmelem, jestli třeba tím, že moc defektíš…

                          FF bych ale také raději dal v UST verzi nebo dal obyč verzi RaR (případně i snake skin kvůli lepšímu těsnění boků, řezat obyč verze nejspíš nebude).

                          0 0
                  • Ruprt2  

                    bezproblémovou variantu nemá spíš naopak, takže zbytečná námaha.

                    0 0
                • Mark-H14  

                  Těžká otázka! Příští rok najezdí alespoň 2000 – 2500km. Vím, že to pro vás je málo, ale poměrně malé děti více asi nedovolí.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Duše rozhodně vyhodit. A právě proto bych klidně šel do nějakých těch lehčích ZTR ráfků i když jsou dražší.

                0 0
    • Azmir  

      Moc tomu nerozumím, ale tvá žena se na tom kole stova projela a už měníš pláště, vidli, kola. Proč si jí třeba rovnou nekoupil něco takového (jenom nástřel)

      0 0
      • DominikGT  

        Taky to nechápu. :D

        0 0
      • Mark-H14  

        No už je to tak. Já si budu nové kolo kupovat až na jaře, tak mám prostě chuť ještě kolo trošičku poladit (za ne-moc peněz). Pořád si tady čtu ve fóru Vaše příspěvky a nedá mi to.

        0 0
        • Azmir  

          né moc peněz, kola,vidle a pláště vyjdou aspon na 20 tis. Pro mě to je třeba cena kola, pro někoho ne moc peněz, ale chápu to.

          0 0
          • Mark-H14  

            No když za nějaký peníz prodám ty původní věci z kola, tak snad méně. Už nevím cenu od Hnoje a za ty původní bych snad mohl dostat alespoň 1000,– Kč ne? Nevím za kolik je prodejná Manitou Minute Expert, krk 21cm a doplatek třeba za Rebu +/- 3.000,– Kč. Schwalbe FF evo mě vyšly na 760,– Kč pár a ty Maxxisy snad také prodám. Myslím, že by to mohlo být +/- 8.000,– Kč. Postupně. Začnu tedy koly.

            0 0
          • DominikGT  

            Pro mě je to taky cena kola a stačí mě to.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jenže na tom Reaction v odkazu bude mít také mizerná kola, takže to tím nezachrání.

            Tím by pořešil v podstatě jen rám a lehce si pomohl s vidlicí.

            Takže když už kolo má, tak koupit celé nové jako třeba ten Reaction není řešení.

            Já bych třeba vyměnil (když už vůbec chce něco s tím dělat) na té Meridě jen kola za nějaká opravdu dobrá a případně věci jako řídítka/sedlov­ka/představec (tam se dá za poměrně málo penězí ušetřit poměrně dost váhy).

            0 0
            • karliner  

              Tobě kola na tom Cubu připadají MIZERNÁ?

              Můžu se tedy potom optat, jaká kola tedy považuješ za „ucházející“, „průměrná“ nebo „dobrá“??

              0 0
              • MlokCZ  

                Sice jako vždy jen rejpeš, přesto odpovím. To záleží na jakém kole. Na kole skoro za 50tis. mi jako mizerná přijdou. Na HT za takové peníze si jako takové minimum představuju RM3/Crosstraily, ale spíš ještě lepší.

                0 0
                • karliner  

                  Samozřejmě, že nerejpu, ty kola považuju za solidní, i když určitě se dají sehnat lepší, ale na kolo za 42 kKč mi přijdou jako dobře zvolený průměr i když ostatní osazení je převyšuje. Pěkně jsi se z otázky vyvlékl, ale OK, o flame nestojí nikdo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak pokud chceš samostatně bez celku opravdu dobrá kola, tak ta považuju od cca 10tis. a výše (i když dost často to je ještě znatelně přes těch 10tis., konkrétně pro různé styly myslím třeba Red Zone XLR, SXka, STčka, SLRka, RM, ruční záplety typu Hope 2 Pro + ZTR ráfky, atd).

                    Průměrná kola někde mezi těmi co jsou na tom Reactionu a těmi dobrými.

                    A ucházející zhruba něco ve stylu na tom Reactionu.

                    A ten Reaction při dnešním kurzu vychází včetně poslání přes 45tis. Kč.

                    Kola jsou podle mě děsná slabina sériovek a téměř vždy jsou o třídu nebo i více horší než by takovému celku dané cenové kategorie odpovídalo. Ono se taky na nich dobře šetří a spousta kupujících netuší.

                    0 0
    • jachymk  

      Pokud manželka jezdí opatrně, terénu se vyhýbá… tak mi přijde něaký extra odlehčování zbytečné vyhazování peněz, no nevím. Váha 10,8 Kg je váha dost slušná a hodně lidí takhle lehký kolo nemá.

      0 0
      • Mark-H14  

        jak máš v profilu – co nemáš v nohách dožeň kolem

        0 0
        • jachymk  

          Prava, ale já na tom kole nejezdím jen opatrně po stezkách… :-)

          0 0
    • kubad  

      sorry ale všechno špatně, tohle s měl řešit už pži nákupu kola, s tímto přístupem bys musel vyměnit všechno a stejně by to nic moc nevyřešilo, jezdit jezdit jezdit a neřešit, pokud to tvou drahou chytne, tak pak případně řešit upgrade kola!

      Můj názor – mnohem víc pomůže zvýšení pohodlí a komfortu než odlehčení kola, závodit na tom nikdo nebude.

      0 0
      • Singlespeed  

        Aby to nakonec nedopadlo tak, že Mark do kola nasype dalších 30 litrů a pak bude bajk poslušně stát někde ve sklepě v rohu, jak to poměrně často dopadá ;-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      100:)

      0 0
    • flyman  

      Kola FRM3 bez duší, karbon na sedlovku, představec, řidítka, kliky XTR, kazeta xx nebo x0, sedlo taky vyměnit nebo úplně pryč (je to ženská :-)

      odpruženou vidli jí nech nebo nebude jezdit jako ta moje, a dopředu jí stačí 160 kotouč.

      0 0
    • petrun  

      Reba 2012 váží stejně jak SID 2011 a ještě ušetříš.

      Pokud má ráda S/M, kup jí nějaký ultralehký karbonový sedlo :-)))

      0 0
    • mr.antik  

      chce to váhu, tipuju že by se dost levně dalo shodit na sedlovce, sedle, představci, řidítkách a gripech – ale to je jen odhad. Hlavně tím můžeš přizpůsobit pohodlí a posed přesně dle jejích požadavků…

      Na druhou stranu, nečekej, že bude jezdit nějak závratně rychleji, na lehčí kolo si zvykneš během pěti km

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem si koupil váhu! Opravdu má kolo dnes 11,29 kg a ne mnou na začátku uváděných 10,80kg. Což je opět půl kila navíc, ale to nemění nic na věci, že teď o to více bych chtěl kolo odlehčit.

      Také jsem na kuchyňské váze převážil sedlovku 224g a sedlo 314g.

      Ta Reba 2012 s váhou SIDky 2011 je dobrý tip, ani jsem si toho nevšiml.

      Na kola zkusím oslovit Hnoje. Co se týče duše a bezduše, tak opravdu nevím, protože jste se tady akorát dohádali.

      Nemusí to být všechno hned. Výměnou vidlice a kol, bych se mohl dostat na 10,50kg. Myslím, že bych z toho budu mít dobrý pocit akorát já, ale člověk za život utratí mnohem více za spoustu jiných nepotřebných věcí a koníčků. Ve fotovýběvě mám cca 150tis. co je proti tomu kolo za 30tis?

      Předběžně Vám mnohokrát děkuji za rady a tipy a nehádejte se!

      PS: Ruprte – máš pravdu nerozumím tomu (zatím), ale to přece neznamená, že se někdo zbytečně namáhá, když mi chce poradit.

      0 0
      • nox159  

        tak jsem se sekl o 200g jinak sedlovku važis blbe… ;-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Duše x bezduše si rozmysli včas, když chceš teď řešit ta kola…

        0 0
      • Kubiczech  

        Na sedle můžeš ušetřit relativně levně i 100g bez ztráty pohodlí. K sedlovce ti chybí celý mechanismus zámku se šroubem, což je třeba na mé Eastonce solidní váha navrch. Čili tady levně ušetříš taky dost – pro lehkou holku (ne lehkou jako lehkou, ale lehkou jako lehkou) bych tam vrznul nedrahé KCNC. Pokud teda nekoukáš po echt značkách.

        0 0
      • Pedro RB  

        Jen doporučení: odlehčení na kolech o půl kila bude znát celou vyjížďku. Ta samá váhová úspora na netočících se komponentech (představec, sedlovka, sedlo) se pozná jen při zvedání kola. Takže bych začal kolama a pak třeba sledoval bazar s komponenty (cyklobazar, ivelo) občas se někdo zbavuje lehkých věcí pro něj málo tuhých, ale na tvoje účely ideálních (představec Sintace F99, řidítka Schmolke atd..)

        0 0
        • MlokCZ  

          To zase přeháníš. Mimo zrychlování/zpo­malování (a možná ještě v některých technických situacích, kde bude znát gyroskopický efekt) je úplně jedno jestli hmotnost je rotační nebo ne a bude znát úplně stejně.

          Tedy při rovnoměrné jízdy do kopce je znát rotační váha stejně jako nerotační.

          A na rovině při rovnoměrné rychlosti není znát váha téměř vůbec (je tam pouze nepatrný vliv na nárůst valivého odporu).

          0 0
          • Pedro RB  

            Tak jasně, že jsem to zjednodušil. Jen jsem mu chtěl poradit čím jsem začal já a proč. I když Ilka se mnou jezdí těžší terén a často se mění rychlost i zastavuje/roz­jíždí.

            0 0
          • pepek  

            Mimo zrychlování/zpo­malování – no ona asi ta jízda na kole je furt zrychlování a zpomalování, zvlášť do kopce Dokonale kruhově šlapat snad nikdo neumí.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je pravda. Rozhodně to nebude ale o zrychlování zdaleka v celém rozsahu otočky šlapání.

              A když při zrychlování 1g na obvodu kola odpovídají 2g na nerotačních částech (tedy poměr 1:2), tak při tom ne úplně ideálním šlapání při snaze držet stálou rychlost, tak to bude někde mezi. Tedy třeba 1:1,3 (to jsem plácnul, přesně to nebude jednoduché určit).

              Pokud bereme, že při snaze o rovnoměrnou rychlost neustále zrychlujeme, tak se to týká i nerotační hmotnosti a tedy i nerotační hmotnost bude mít vliv po celou dobu jízdy.

              Jen to tedy bude s nějakým tím koeficientem v neprsopěch rotační.

              Nikdy to ale nebude tak, že je hmotnost nerotačních částí nepodstatná oproti rotačním.

              Já bych také raději šetřil hmotnost na kolech a koly bych určitě začal, ale nebral bych to rozhodně tak, jako se tu často prezentuje ve stylu, že třeba 200g rotační hmotnosti je strašně důležité a 0,5kg nerotační nepodstatné.

              0 0
              • flanker  

                Ahoj,

                mam stare celoodpruzene kolo GT i-drive COMP a prijde mi ze se na nem strasne nadru. Kdyz s kamaradama sportuji(beham, bezkuji..)jsme na podobne urovni, ale na kole dostavam vyprask:-)

                Mam kolo zplacane z komponentu a myslim, ze ne priliz dobre. Kolo vazi cca 19kg, jen komplet predni kolo 2350g.

                Co sem se tady docetl, tak by asi pomohly hlavne ty nova kola,gumy,duse… Jelikoz jezdim cca 700km rok tak se mi do toho nechce moc investovat a hledam nejake uspornejsi, ale ucinne reseni.

                Co treba mensi drapaky na plastich kol pomuze mi to nebo to je zanedbatelny rozdil v odporu?

                Taky jsem se docetl ze hodne energie ztracim zastaralym zadnim tlumicem (Fox VANILLA), jaky na to ma vliv co se tyce cena noveho/uspora energie?

                Predem díky za ochotu konzultovat s absolutnim laikem…

                0 0
    • Mark-H14  
      1. Sedlovka převážena.
      2. Uvítal bych konkretní tipy, třeba na to sedlo apod.
      3. Díky moc.
      0 0
      • MlokCZ  

        Sedlo musí hlavně vyhovovat. Je to komponent, kde bych vůbec neřešil váhu, ale hlavně to, aby se jí na tom sedle dobře jezdilo.

        A tady nikdo nemůže vědět, co jí bude vyhovovat.

        0 0
      • nox159  

        k tomu sedlu – musis sem dat fotku zadku ktery na tom sedle bude sedet, takhle se neda poradit… ;-)

        0 0
        • Mark-H14  

          Noxi, je to kur…ký malý zadek!

          0 0
          • blisterexist  

            myslím že by snesla představec tak o 2cm delší

            0 0
            • Vilém  

              Nepomeruj vsechno svyma chrtackyma meritkama.

              Jednak je to zenska, jednak je ji tak o 20 vic a zavodit na tom asi taky nebude.

              0 0
              • blisterexist  

                je mi to jasné, ale sjezdy na tom taky nechce jezdit že?:-D

                0 0
              • blisterexist  

                a navíc, já nejsem chrt! to by moje kolo vypadalo uplně jinak:-)

                0 0
                • Vilém  

                  Nj, ale kazdej proste netouzi po tom, mit riditka o 20cm niz nez sedlo a jezdit na kole natazenej jako struna.

                  Myslim, ze za 20 let bude tvuj posed na biku taky uplne jiny.

                  0 0
                  • blisterexist  

                    no a biku mám řídítka zároveň a představec 100mm:-)což rozhodně není chrtí:-)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Z fotek v profilu to teda tak nevypada.

                      0 0
                      • blisterexist  

                        možná tu bude tím že tak jak na fotce moje kolo vypadalo cca před rokem, teď je uplně jiné že bys ho nepoznal:-)

                        0 0
            • MlokCZ  

              To už tu řešil a posez už ladil.

              0 0
            • Mug  

              Mě spíš přijde, že má sedlo moc ve předu. Ale z téhle fotky to není úplně jasný ;)

              0 0
            • Mark-H14  

              Představec je na fotce 80 a bude na zkoušku 100 – což jsou ty dva cm.

              0 0
          • Lada,s  

            Moc nechápu délku řetězu.. ? Vepředu má střední pilu, vzadu velký pastorek, ale přehazka je natažená jako při „velká-velká“

            0 0
            • Singlespeed  

              To je jednoduché jak cip. Zkrátíš řetěz o 10 článků a hned ušetříš 25–30 gramů a to úplně zadarmo! :-)

              0 0
            • mr.antik  

              pro „velká – velká“ je tam ještě velká rezerva

              0 0
      • kubad  

        prodal bych to a koupil nové o kilo lehčí, tve paní to hodně pomůže bude mít o 1,3745km/h rychlejší průměr :D

        ideál je kolo dostat na 9kg pak jí to bude lítat,

        0 0
      • miloso  

        Prosím ťa, tá sedlovka je 350 alebo 400 mm?

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Řidítka Easton 70XC carbon,

      Mavix Crossmax,

      Šlehače pedály,

      Formula R1,

      Tune sedlo,

      a máš váhu dole hned.

      0 0
    • Ossis  

      Pak ještě můžeš řešit volovinky jako třeba lehčí upínáky – třeba šroubový BBBčka, sedlová objímka na imbus, pěnový gripy bontranger…

      0 0
    • Mark-H14  

      Zaujaly mě komponenty Aerozine. Je to OK?

      Jen s tou sedlovkou si nejsem jistý, protože je jen rovná bez ofsetu. Sedlovka na manželčině Meridě má ofset 20mm a sedlo má podle rysek v zadní poloze na doraz. Použitím sedlovky bez ofsetu by bylo sedlo o oněch 20 mm vpředu, takže špatně.

      Aerozine s ofsetem nebo jinou značku v této cenové kategorii jsem nenašel. Což mě mrzí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      200

      0 0
    • Mark-H14  

      Doporučili byste mi nějaký 160mm kotouč pro přední brzdu?

      Mám koupit klasický Avid a nebo je něco lehčího na stejné úrovni?

      Našel jsem, že Avid G2CS 160mm váží 108g a v 185mm váží 149g.

      Díky M.

      0 0
      • Evilcleaner  

        g3cs 160mm i se šrouby (obyč 6ks) váží asi 103g a já jsem teda spokojen, mám je na třech sadách kol a v pohodě. nicméně jsou tu tací co je nemají rádi. pro ženu by možná stačila UL ashima (pod 90g, nestojí moc peněz) ale pro někoho kdo to bude drtit v dlouhých sjezdech bych se tomu raději vyhnul.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.