• žajlos

    ted to přišlo z kupkolo.cz, ale jsem uplně zblblej ze značenejch směrů rotace, na eskarech mam vzorek opačně..tak jak si myslim že by měl bejt.

    0 0
    • Lister  

      Však si to dej, jak chceš, nikdo ti nic nenutí.

      0 0
    • MirosPikos  

      Už se to tu řešilo. Jedna věc je, co si myslíš ty, druhá co si mysleli ve Schwalbe, když navrhovali tyto pláště. Někdo to vozí podle vlastního uvážení, ale mírná většina (dle ankety) to vozí tak, jak značí výrobce. Můžeš to zkusit podle šipek a když ti to nebude vyhovovat (nemyslím si, že bys poznal rozdíl) tak to můžeš obrátit.

      0 0
    • LRRTM1  

      NN mám podle šipky a jede – věřil bych spíš výrobci. Vím, že to působí opticky „proti srsti“, ale snad vědí, co píšou :-)

      0 0
    • nimha  

      Podle mě taky vzorek vzniká v nějakým generátoru náhodných tvarů a je to šumafuck… .-)

      btw – některý kola mají jinak rotaci pokud jsou montovaný jako přední a opačnou jako zadní…

      0 0
      • stip1978  

        ona taky ta síla na předním kole působí v opačném směru než na zadním (za podmínky že šlapeš do pedálů).

        0 0
        • žajlos  

          RR je značenej taky opačně

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • M_ishak  

        Jeden známý dělá návrháře autopneu u jedné nejmenované české gumárny a říkal, že i dezény pneu podléhají módním vlivům. Jo, ono to má i funkční stránku, ale dělá se to i pro oko a podle toho co lídři jako např. GoodYear nebo Michelin.

        0 0
    • Tomcat  

      rotace pokud možno stejná jako vyplet a protisměru né. Kolo necouvá moc dobře. Ech.. :-

      Je to na tobě. Jedno vede směr druhé je o záběru a brždění. Ale tvoje volba co upřednostníš.

      0 0
      • žajlos  

        přece to tam nemůžu takhle dát :)

        0 0
        • ememem  

          tak nedaj a je, jak to ma byt je jasne tak co vlastne riesis?

          0 0
        • LRRTM1  

          můžeš :-)

          0 0
          • žajlos  

            a vzadu to máš jak?

            0 0
            • Lister  

              Překvapivě úplně stejně…

              0 0
              • kycis  

                Ja ho vozim vzadu obracene, driv to tak na nem i bylo oznaceny (jinej smer pro predni a zadni kolo), vyhovuje mi to tak.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Dříve to tak bylo proto, že středový vzorek měl v jednom směru náběžné hrany, které bylo dobré mít vzadu a vepředu jinak.

                  Od myslím 2010 modelu už tam žádné náběžné hrany na středovém vzorku nejsou a dle Schwalbe konečně díky tomu mohly ponechat stejný směr otáčení pro přední i zadní (jejich cílem bylo mít ten boční vzorek vzadu i vepředu tak jak je to dle uvedeného směru otáčení).

                  0 0
                  • kycis  

                    Jo tak, stridal jsem ted na zadku jiny plaste a na predku asi 2 sezony ten samej NN a ted jsem ho hazel dozadu na dojeti a dopredu daval novej a ted na to koukam ze ma fakt trosku jinej vzorek. Toho jsem si predtim vubec nevsimnul, tim se ta „zmena nazoru“ firmy Schwalbe na smer otaceni vysvetluje :-)

                    0 0
            • LRRTM1  

              Stejně. Tedy taky ve směru šipky.

              0 0
        • McBlacky  

          taky mě to u NN poprvé překvapilo. drží to dobře at tak nebo tak nasazený

          0 0
    • nox159  

      lister ti uz odpovedel! ;-)

      0 0
      • Lister  

        A jak dopad :-D

        Dotaz nechápu, šipka je jasná, pokud mám jiný názor, tak to přece můžu zkusit, ale výrobce doporučuje jasně.

        0 0
    • nimha  

      Co se týče zadního kola, když o tom tak uvažuju, tak by to mělo bejt tak, aby byl co nejmenší prohrab, ne?

      Podle téhle logiky by ale většina pneu byla značená špatně a i traktor s pneu šípovitým vzorkem by měl mít kola vlastně opačně (aby se to nechovalo jako šíp, ale jako „stromeček“). Jelikož ale počítám, že o tom něco výrobci vědí, tak bych řekl, že tam hraje i roli něco jiného, možná nižší valivý odpor a stabilita ve vyšších rychlostech. Proto ty šipky směru točení.

      No a přední kolo dávám aby bylo co nejrychlejší, tam je to podle mě šumafuk.

      0 0
      • Lister  

        No a přední kolo dávám aby bylo co nejrychlejší, tam je to podle mě šumafuk.

        Zajímavý názor. Hlavně s ohledem na to, že přední kolo je to, které vede a musí opravdu držet, přenáší se na něj většina brzdné síly a přitom se na celkovém valivém odporu podílí cca 25% je to fakt logické…

        0 0
      • fousek  

        Traktor ma sip tak jak ho ma prave kvuli zaberu, kbyby ho mel obracene tak se mu vzorek zalepi a ma takovej o neco horsi slick. To same plati u kola. Vzadu se vetsnou davaj plaste sipem dopredu pro lepsi cisteni vzorku a na predek sip obracene pro lepsi cisteni pri brzdeni.

        0 0
        • JakubV  

          hm, na hardrivoch to bolo tuším naopak (celkom dávno, neviem, či ešte také robia); bolo tam značenie na zadné mountain traction- tvar stromček a fast rolling- tvar šípka, na predné bol len jeden smer- fast rolling…ale teraz ma napadá, že tam bol aj iný tvar výstupkov :D

          0 0
        • DaSnail  

          imho je to u kola naopak. výnimka je schwalbe, tí sú opačne.

          0 0
          • fousek  

            A je pro to nejaky lepsi duvod nez jsem uvedl?

            0 0
            • DaSnail  

              napr zatáčanie? ked je koleso v náklone tak v kontakte s podkladom je len jedna strana vzorku. proti odstredivej, zotrvačnej a nevim ešte jakej sile tak tlačí vačšia plocha štuplov jak keby bo plášť obutý naopak. dá sa to dobre predstavit na tom weirvolfe čo dal foto RT.

              čistenie od bahna sa rieši riedkym vzorkom s velkými medzerami medzi štuplami.

              traktor to má ináč.

              aspon tak si to teda predstavujem ja, no… 8o)

              0 0
      • lubor123  

        jen ne obraceny stromecky. kdyz uz zaber a brzdeni, tak hranou kolmou na smer jizdy. ta ma jeste aspon nejaky cistici schopnosti.

        0 0
        • DaSnail  

          jakou kolmou hranou? šíp aji stromeček majú hrany šikmo, ne?

          0 0
    • LRRTM1  

      Zkus si představit pneumatiku traktoru. Tam je ten šíp obráceně – tedy ve směru jízdy. Je to proto, že z velké části jezdí v hlíně a v bahně. Ten šíp pak slouží jako „radlice“ a při záběru odhrnuje bláto do stran. Naopak při brždění ho žene pod kolo.

      V případě, že si nasadíš pneu podle doporučení výrobcem, bude při brždění v měkkém povrchu přední kolo mít snahu dobře vést stopu a čistit se. To samé zadní kolo. Nebude tolik tancovat. Na suchu bude zadek mít větší trakci. Pokud bys je nasadil obráceně, tak bys možná dosáhl trochu lepší trakce zadního kola v bahně, ale za cenu horšího brždění. U předního by při opačném nasazení možná kolo trochu líp brzdilo na suchu, ale bylo by neklidnější.

      Proto si myslím, že kromě několika málo extrémních situací je výhodnější nasadit pneu podle doporučení výrobce.

      0 0
      • fousac  

        a jak mam nasadit silnicni plaste, ktery nemaj vzorek zadnej? ;)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • LRRTM1  

          Ty ještě používáš pláště na silnici a nemáš ban?

          Myslel jsem, že každej, kdo nepoužívá bezplášťáky, dostane banána a je zostuzen na celým BF???

          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Obrazkem k ventilku z pravy strany. Bez smajliku.

          0 0
    • black.horse  

      Především bych dodržel základní pravidlo, že kola musí rotovat ve stejné orientaci buď po nebo protisměru hodinových ručiček, v opačným případě hrozí zahrabání do země!

      0 0
    • BigKarel2  

      Ty vole, máš tam šipku…co víc řešíš?!…

      0 0
      • StuntJ  

        Protože je Čech tak si myslí, že výrobce je debil a určitě to na ten plášť dal špatně, tak i to musí doma nějak dobastlit :o)

        Já osobně jsem nad tím nikdy nepřemýšlel a dával jsem dle doporučení výrobce, protože on asi nejlépe ví, jak plášť pracuje …

        0 0
    • pee.tr  

      Taky to značení moc nechápu. Některý mají označení, že na předku mají jet „proti srsti“ a na zadku po (Hutchinson). Mysím, že Michelin to má zase přesně opačně. Aspoň ty, co jsem měl (mám) to tak mají, ale já je jezdím obě šípem vzorku dopředu. Ale asi to fakt člověk nepozná.

      0 0
      • kubad  

        není potřeba to chápat, výrobce to testuje a ví co dělá, jinak ti samo nic nebrání si to otestovat sám oběma směry

        0 0
        • pee.tr  

          Jasně. ;-) Ono taky asi jde o to, nač to testují. Jestli třeba na záběr (zadek) a brzdu (předek) v blátě či písku nebo na valivej odpor na relativně tvrdý cestě. Vzhledem k tomu, že většinou převdládá to druhé, starám se víc o ten odpor a ten mi aspoň logickým úsudkem vychází jako šípem vzorku dobředu. Ale je možný že si to je myslím. Ovšem psychika je nejdůležitější. :-D

          0 0
      • Ricci  

        Napr. u mna na prednom kolese Race King v smere rotacie pomerne plaval,dal som ho naopak a je podstatne stabilnejsi.

        0 0
        • pee.tr  

          To mě kdysi plaval neskutečně Hutchinson právě když jsem ho měl, jak bylo doporučeno. Je ale možný, že to bylo způsobeno i vidlí (tehdy má první odpružená se chovala hůř než pevná).

          0 0
    • mirabike  

      taky dodržuju šipky výrobce (předpokládám, že ví proč to tak má) a ještě jsem neviděl žádný test, kde by někdo porovnával vlastnosti po šipkách a proti šipkám…

      Přitom zrovna NN je velmi podobný s MKII právě po otočení šipkama proti sobě (:-O a přijde mi, že NN 2.25 hůř jede a možná malinko líp drží, než MKII 2.4 Protection…

      0 0
    • lubor123  

      delaji se vzorky, kde je to v podstate jedno (pravidelny)

      potom smerovy vpredu i vzadu stejne podle rotace a u tech je to hlavne o samocisticich schopnostech (odvod vody/bahna/snehu/…)

      a pak taky smerovy jinak pro predni a jinak pro zadni tam jde o zaber vzadu a brzdeni vpredu, protoze na kole se stejne zadek odlehci a brzdi tak stejne min.

      u toho spodniho ten prostredek i ta druha vnitrni rada je jedno jak otocis. tam rozhoduje az ten lichobeznikovy tvar a zesikmeny umistneni te vnejsi rady. zrejme jsou sikmeny kvuli cisteni.

      u toho horniho mas stred pro zaber a venek pro cisteni. na suchu bych to vpredu asi nechtel pokud ten stred nema vliv i na vedeni v zatacce.

      jinak smer rotace je doufam tak, ze na zemi ten napis vzhuru nohama smeruje proti smeru jizdy a v horni uvrati smeruje sipka po smeru jizdy (obvykle vpred)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • DaSnail  

        smer rotace je smer rotace. snad vidíš kam ukazuje šipka…

        0 0
      • fousac  

        a ted mi rekni.. mam nekolikery CX plaste, kde je vzorek na obe strany stejnej a presto maj na sobe sipky.. vsechno je to uz kategorie „pro“, maj minimalne 150TPI..

        jestli treba nebude zalezet i na vnitrni konstrukci, tzn, jak sou pres sebe jednotlivy vrstvy tech hadru namotany, aby se to lip kutalelo…

        0 0
        • lubor123  

          to se zeptej jinde ja budu uz odsud jen spekulovat, protoze nemam odkud opisovat :-D

          ale jestli je ten vzorek na chlup stejnej, tak se bude kutalet temer stejne. spis bych hadal, ze jestli vevnitr jak jsou skladany hadry krizem, tak bude v jednom smeru o vrstvu min, tak aby se to pri brzdeni netrhlo, jestli je to neco lehkyho co drzi silou vule.

          0 0
          • lubor123  

            a tech 150tpi to hadam asi jen behoun a ten musi k te patce nejak drzet a tam bude asi zadrhel v tech bocich.

            0 0
    • M_ishak  

      Když mysíš, že výrobce je **** a má to blbě na plášti označený, tak si to dej jak chceš a neřeš.

      0 0
      • M_ishak  

        No a jinak, abych jen nerýpal, ty zuby jsou „opačně“, aby se ti dobře vyhrabávalo např. při výjezdu z vyjeté koleje.

        0 0
      • DaSnail  

        myslíš že neni?

        najprv vyvinie super u-bloky (alebojaktonazval) ktoré perfektne vedú smer aj ked vypadajú proti ostatným výrobcom uplne naopak. a potom ti (kvoli nábežným hranám aby to vpredu brzdilo a vzadu zaberalo), na zadnom kolese káže nahodit gumu naopak takže ubloky sú vprdeli.

        potom si uvedomí že je to *********, ale namiesto toho aby robil dve verzie plášťov P/Z, tak proste rači nábežné hrany zruší… ;o)

        0 0
    • Mark-H14  

      Mám podobný dotaz. Manželka ma na kole Furious Fred, tedy téměř bez vzorku, ale přecijen vzorek tvoří takové malé šipky. Když jsem kolo přebíral, tak byl zadní plášť nasazen naopak oproti přednímu a mechanik mi tvrdil, že to takle má být. Rotaci doporučenou výrobcem jsem na plášti nenašel, ale připadá mi to také podivné. Jezdí FF někdo?

      0 0
    • zderes  

      Pořídil jsem zapletená kola Tufo Colibri 26". Nevyzvedával jsem osobně, přišly v krabici. Zadní plášť je nalepený naopak, jakoby proti směru. Telefon už nikdo nezvedá, nemůžu k tomu nic najít. Na pláštích není označen směr točení. Zítra a v neděli se s kolem pojede a teď řeším dilema, jestli kolo použít nebo kdyby to bylo špatně nalepeno, reklamace, ale když to už bude použitý, tak nevím. To je pořád něco! Díky za odpověď.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.