Obráceně nasazený přední plášť

51 nepřečtených
  • nenus

    Dobrý den,

    dnes jsem si byla v servisu nechat vyměnit přední plášť za nový a na zadní kolo jsem si nechala dát plášť z předního kola, který nebyl tak sjetý. Kolo jsem si přivezla domů, ale zjistila jsem, že přední plášť je nasazen obráceně oproti šipce ukazující směr. Pročítala jsem tady různé diskuze a teď už vůbec nevím. Má to nějaký smysl, že mám přední plášť obráceně a zadní po směru a nebo prostě v servise udělali chybu?

    0 0
    • Milvus888  

      Vzorek je „obráceně“, ta šipka tam asi nebude jen tak pro nic za nic že :D Mechanik udělal chybu, ale je to otázka 5 minut, sundat a nasadit plášť, nevím proč stím vůbec chodíš do servisu :D

      0 0
    • lokoj  

      ale jestli máš čas tak bych mu to tam vrátil ať to předělá

      0 0
    • Smazaný účet  

      Rubena Scylla? Tak u tohohle piáště je to fakt jedno. :)

      Šipka sem nebo tam, jede na prd.

      Těžká je jak kovadlina a dřív než si zapamatuješ její název, tak se ti sjede vzorek.

      0 0
    • jonti  

      Je to sice opacne, ale nejspis nebude v jizdnych vlastnostech zadny rozdil, ktery bys pocitila.

      0 0
    • Concorde  

      Jestli tě to štve, tak písni a ukážu co a jak, Bojkovicama jezdím často. Jinak to u tohoto pláště asi nějak moc vadit nebude :)

      0 0
      • Jakobo  

        Jasne, napis Concordovi, on ti uz ukaze co a jak :-) Ja bych ti taky ukazal co a jak, ale Bojkovicema neprojizdim, takze smula no :-)

        0 0
        • Concorde  

          Já mluvím vážně! :-D A rozhodně to není myšleno tak, jak to možná úchylnější většině osazenstva vyznělo. :-D

          0 0
          • standoslav  

            Toto jsme už s kámošem řešili před 30ti lety a to na ter. galuskách žádné šipky nebyly; zadní kolo by mělo být vždy správně, tedy podle šipky, ale přední nezabírá, vlastně jen jede a více brzdí, takže by vlastně s obrácenou šipkou mělo brzdit více, ovšem účinnost přední brzdy je taková, že nějaké to % navíc není potřeba. Ten mechanik to udělal podle sebe, logiku to má, ale lidem to jen motá hlavu.

            0 0
            • JakeF  

              Co prosím není účinnost brzdy? To bylo trochu mimo, nemyslíš?

              Ono je pak hlavní otázka, co dělá otočenej plášť v zatáčkách…

              0 0
              • standoslav  

                No já to řešil, když ještě MTB neexistovali, jsem to bral jako cyklokrosař a směrovost dezénu je důležitá v bahně, čím je terén tvrdší, tím je to víc šumafuk. Traktory se záběrem jen na z kola, ty velké to mají jasně dáno, aby se v bahnu zahrabávali na pevnou hlínu a né aby si hrnuli blátíčko pod kola, přední kola mají slicky.

                0 0
                • scret  

                  jj, tipoval bych te na starsi rocnik, podle tvyho nazoru, bohuzel nebo bohudik je technika uz dnes nekde jinde:) nic ve zlym:)

                  0 0
                  • JSt  

                    si myslim, ze co pise standoslav je a bude stale platny. do blata musis nasadit plast, aby se ze vzorku kejda vytlacela pri jizde.

                    jak plast nasadit zalezi jen na tom, co planujes jezdit. ;-)

                    0 0
                  • JSt  

                    ctu to znova a podle nej nezalezi na prednim kole. to jsem necekal, ze si nekdo muze myslet. :-D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak ono v cyklokrosu je to trochu o něčem jiným…

                      0 0
            • Concorde  

              Řekl bych, že je to naopak. Ale u tohoto konkrétního pláště je to opravdu celkem fuk…

              0 0
            • scret  

              Stando, Stando, neplet holcine hlavu, pises blbosti:)

              Predek je dulezitej pro vedeni smeru a aby ses udrzel na trailu… zadek naopak neni tolik dulezitej…

              0 0
    • Mira2261  

      Je to neřešitelný problém vrat se do servisu seřvi je tam z důvodu psychické újmy z nich vymlat kolo nové jinou možnost nevidím.

      0 0
    • Neunzikger  

      Směrové nasazení plášťů je možné určit podle trakce kol vůči terénu. Zadní kolo zabírá zejména šlapáním – směrový plášť se na zadní kolo nasazuje tak, aby byl účinný při šlapání. Přední kolo „zabírá“ vůči terénu jen při brzdění – tzn. v opačném směru než zadní kolo, proto se nasazuje protisměrně oproti zadnímu – tedy „opačně“. Není to záležitost jen MTB, ale lze to vidět i u strojů často pojíždějících vpřed a vzad ve snížených adhezních podmínkách, např. nakladače v silážních jámách či stavebnictví.

      Některé terénní pláště mají určenou směrovost pro přední a zadní kolo – a to obráceně. Nech to, jak to je, plášti to neublíží (jeho vnitřní nosná konstrukce není směrová) a Tobě to v terénu pomůže.

      0 0
      • scota  

        To říkali kluci v F1 taky. Levé nebo pravé, kdo by to řešil. A pak prej jim nějak divně praskaly gumy ;-)

        0 0
      • Honz8t  

        řekl bych, že přední musí taky zabírat do stran – to když od něj někdo čeká, že bude držet v zatáčce. Ale třeba se pletu.

        0 0
        • Neunzikger  

          To je potřeba pohlídat, aby Ti servisák plášť nenasadil naruby – tzn. dezénem dovnitř k duši.

          0 0
      • fousac  

        Přijde mi, že podle týhle tvojí teorie je zrovna opačně..

        0 0
        • JakeF  

          Přesně, když už bych uvažoval nějakej dát proti šipce, tak na pohled bych to udělal s tím zadním. Ale v první řadě bych o tom vůbec neuvažoval a dal to podle šipky :).

          0 0
          • standoslav  

            dát zadní záběrové kolo opačně, to je fakt síla. Twl už nepij.

            0 0
            • JakeF  

              Podívej se na ten vzorek… Kdybych to měl soudit podle obrázku, tak vypadá, že bude mít lepší záběr proti šipce…

              0 0
              • Neunzikger  

                Do záběru je pneu nasazena tak, aby nehromadila nezpevněný bordel pod sebe, ale zbavovala se ho do stran a mohla se chytnout na pevném (viz obr.).

                Před uvedením věty oznamovací si, pls, ujasni, zda-li to je jen domněnka, kterou je potřeba potvrdit, či vyvrátit; anebo je to fakt.

                0 0
                • DaSnail  

                  hm, traktor.

                  jak by mal mat nasadené pneumatiky velký stavebný nakladač, ktorý sa pohybuje v bordeli dopredu aji dozadu?

                  ale porovnávat pneumatiky na bicykli a na traktore je dost mimo. ;o)

                  0 0
                  • pepek  

                    Nakladač nic netáhne, traktor jako bike – to je ok. Vozím to taky tak, snížená účinnost záběru vzadu se neprojeví kvůli poddimenzované pohonné jednotce.

                    0 0
                  • Neunzikger  

                    Zvolil jsem vyobrazení traktoru, protože na jeho mohutném šípovém vzoru je jasně demonstrovatelné, jak se pneu nasazuje do záběru. Vyobrazený traktor má hnací obě nápravy a předpokládám převahu dopředného pohybu – proto shodný směr obutí předních i zadních kol.

                    Pro terénní nakladač, za předpokladu že má hnanou přední i zadní nápravu, je možné otočit směr obutí předních kol, aby tlačná náprava (zadní pro pojezd vpřed a přední pro pojezd vzad) měla záběrový směr obutí.

                    Pro MTB je možné otočit směr obutí předního kola, neboť přední kolo je hnané a vůči terénu „zabírá“ při brzdění.

                    0 0
                  • standoslav  

                    To není mimo téma, je to o logice, trakci atd a co se stavebního nakladače týká, ten „bobek“ tou radlicí nakládá snad materiál před sebou, ne ? nebo se mýlím ?

                    0 0
                    • DaSnail  

                      Príde napr k palete s tehlami nalozi si ju na vidlicu vycuva a odvezie ju nekde inde. Podľa tvojej trakcnej logiky ale nevycuva, bo má sipy na gumach nesprávne orientované ;o)

                      Niektoré staré amerikanske traktory maly vzadu velke zubate kolesa a vpredu malé hladké. Väčšinový názor je, že by to na bicykli moc dobre nefungovalo

                      Väčšina bicyklov sa v zákrutách nakláňa a orientácia sipu môže mat vplyv na to či ho dezen bude držať v zákrute alebo ho odstredi von.

                      0 0
                • JSt  

                  realita je takova, ze na pevnym podkladu budes mit lepsi zaber, pokud das aj na trachtoru gumu sipem dozadu. ;-)

                  0 0
                • JakeF  

                  Nojo, pneumatiky na kole jsou totiž dělaný na jízdu po rozoraným poli :D. Na kole je to úplně jiná situace a právě naopak do stran nic moc vytlačovat nechceš, ale chceš se o to opřít a pokud možno se do podkladu moc neprobořit, protože tím zvyšuješ valivej odpor. Jiná situace je u gum čistě do bahna, ale to tyhle rozhodně nejsou :).

                  0 0
            • LukynZ  

              No staci se podivat na plaste mountain king, kde presne vyrobce uvadi jak ma byt predni a zadni. Predni ma byt logicky podle vzorku, aby lip rozrazel teren a vedl. Zadni je naopak, to seklo a zatahlo.

              0 0
      • mais  

        to je teorie panečku :) to abych otočil pláště i vepředu na motorce a potom si parádně rozbil hubu – takhle ten plášť mnohem dřív neodvede vodu bahno atd, takže za mě jednoznačně otočit, že to maj stavební stroje je fajn, ale jejich pohyb je diametrálně jiný…

        0 0
    • Chlebovnik  

      Je to jasná chyba. Servisák prostě nedával pozor. Požaduj otočení pláště – otázka 5 minut. Tak, jak máš plášť nasazený teď, bude hůře brzdit, odvalovat při akceleraci a rychleji se opotřebuje.

      0 0
    • DaSnail  

      otočit

      0 0
    • Donuts  

      Třeba Rapid Rob to tak má, je tam obrácené značení pro rear/front.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.