• luban666

    ahoj, prosim o tipy, kde se da najit dobry a kvalitni ocelovy silnicni ram (nemyslim favority a podobne) cca z '90 nebo z prelomu stoleti, na kterym se da postavit pekna silnicka.

    obcas se neco najde na internetu, ale potrebuju jeste velikost 52, a to uz se hleda blbe. daji se najit ruzne colnaga a podobne, ale cena je zase dost velka.

    diky za tipy

    0 0
    • Pista.Wassermann  

      Nech si to svařit. Novak, Kamaro…

      A styl ramu si rozmyslis tak, aby to byly tebou zadane 90ky. Budes to vsak mit z novych trubek, z jakych chces trubek atd.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • UHU  

      z těch let to bude klas. geo – takže 52 nebo 54 asi celkem jedno, pokud si necháš postavit od toho kdo to umí a z kvality, tak se stejně pod 20 nedostaneš

      0 0
    • Jakobo  

      Mozna bys mohl blize vysvetlit, co presne od toho cekas. To mne vubec neni jasne. Pozadujes vintage vzhled, klasickou geometrii se sedlem 5 cm nad ramem, chces usetrit penize, nebo co presne. Pokud chces stary ram, ktery si zrenovujes, nastriknes barvou, hlidej bazar a pohledej na internetu. Je toho porad hodne. Ja jsem pred 2 lety prodaval za 2500 tohle https://www.bike-forum.cz/…263-co-s-tim vc. osazeni a kol.

      Tady vidim toto kolo https://odveci.cz/…ky-centurion muzes tam poslat dotaz.

      Casto vidim v obchodech, kdyz se trochu rozhlednu lezet v policich na sklade stare ocelove ramy puvodne drzene na nejaky projekt, ktery padl. Skoro v kazdem obchode, kde jsem byl.

      Nicmene pokud chces moderni geometrii a funkcni kolo, kde nebudes slozite shanet sedlovku exotickeho prumeru 27.0 mm (Gara), 29.4 (mam na jednom kole) nebo jinak, Ital stred apod., tak treba Ritchey by nebyl dost dobry? https://www.kupkolo.cz/…ogic_z90109/ Ty Ritchey ramy se mi vzdycky libily.

      Velky vyber ocelovych ramu je v Anglii. Normalne objednat.

      0 0
      • adam320  

        „Casto vidim v obchodech, kdyz se trochu rozhlednu lezet v policich na sklade stare ocelove ramy puvodne drzene na nejaky projekt, ktery padl. Skoro v kazdem obchode, kde jsem byl.“

        Kam chodis do kramu? Ja bych nejakej ram taky rad sehnal

        0 0
      • luban666  

        diky za odpoved a tipy. jo, mas pravdu, mel sjem to trochu vice definovat.

        chci si postavit 2. silnici a chci aby to byla ocel. proto chci trochu low budget ram a po bazarech sehnat komponenty. 20k se mi za ram davat nechce, to bych rovnou volil ritchey (psal jsem to vyse i ja, ten ram je super, design, vlastnosti a i hodnocenim) proto mi jde spise o ramy z '90 – ktery by podle me mely mit dobry pomer cena/kvalita.

        a do shopu asi budu muset (az se to otevre) vice chodit a treba budu mit stesti – ale, kdyby jsi mohl dat tip, o jaky obchody slo, bylo by to super :)

        0 0
        • Prazak0  

          Podíval bych se po kole Bareš, tehdy vyráběl silniční rámy i celá kola, bývá to občas na bazarech inzerované, nebo jsem viděl i někde v zastavárně, cena je někdy kolem 2 tisíc, u slušněji vypadajících třeba 8 tisíc. Firma bareš stále existuje, je možné objedat i nový rám, co pamatuji, cenu uváděli 4–5 tis. u běžné CrMo oceli, vidlice za 2 t. U trubek Columbus to nemusí být o tolik dražší. I kdyby to stálo celé 8 tisíc, tak do 20t. jde postavit slušné low-cost kolo. Nebo nějaké bazarové a vyměnit část komponent.

          Kola stavěl i Šírer, ta byla dražší, s vybavením Campagnolo. Možná by ocelové rámy měl i Šterba, před lety měl, cena nebyla zas přehnaná, Štěrba je taky poněkud dražší.

          0 0
        • orm  

          Nevim jaka je to velikost, ale tady mas hned tri ramy – https://www.cyklobazar.cz/…84972/prodam. ps: Srovnavat svarovanou masovku ritchey s rucne pajenyma a vyrabenyma ramama od Kamara nebo Novak by je mohlo urazit :-).

          0 0
          • Prazak0  

            bohužel neuvádí cenu. Já se takovým inzerátům vyhýbám. Musím vědět, kolik za to chci a pokud někdo to není ochoten říci a zkouší, jestli sám od sebe nedám víc, tak nemám rád takový postup.

            0 0
          • Prazak0  

            Ani to není tak drahé, přitom Štěrba dělá velice solidní rámy

            0 0
        • Jakobo  

          Mozna bys mel prehodnotit ten napad stavet ocelove kolo. Trochu to pusobi dojmem momentalniho nadseni s prehnanym a nedefinovatelnym ocekavanim zazracneho chovani oceloveho ramu. Pokud stavis 2. silnici – zimaka?, otloukanka do kazdeho pocasi, v zime do soli, tak vetsi sluzbu udela hlinik s karbonovou vidlici. Bude sirsi vyber, mozna usetris penize a hlavne ramova sada ocel vs hlina/karbon bude o kilo lehci. Hodne malych silnicnich ramu v cene 1500–2500 Kc byvalo na kolonet.cz, hledat ti to ale nebudu.

          Potom za cenu 8000 Kc, kterou zaplatis za slusnou ocel (byt na miru) mozna sezenes nekde ve vyprodeji uz i celokarbonovy ram, netusim, ale mohlo by se podarit (treba bike discount de). Nebo neco hotoveho z Decathlonu.

          Tak si to hlavne poradne promysli, kupovat ocelovy ram s tim, ze to vyjde vic, kolo bude o kilo tezsi a vyssi komfort diskutabilni (karbon sedlovku v nekterych rozmerech typickych pro ocel nesezenes).

          0 0
    • onur  

      ahojte, spekulujem nad ocelovym ramom, nakolko doteraz mi vsetky hlinikove ramy praskli (giant defy, cube cross).

      Su tie stare vintage ramy silne aj po 30tich rokoch?

      Popripadne typ na novu ramovu sadu alebo cely bajk?

      Na nete je som nasiel vacsinou gravel a CX, ale cestne uz pomenej.

      0 0
      • Cavendish  

        Tady je jeden krasavec https://www.airoocycling.cz/…ciaio25.html

        Ale relativně nedávno bych za 35 no…

        0 0
        • onur  

          ideal ram, len ci ta cena je ok za tu kvalitu a mterial?

          Nepoznam tieto znacky, idem hladat info…

          0 0
          • Cavendish  

            Za tuhle cenu už mi to přijde moc no. Říkám, nedávno byl za 33–35 a to mě s vidlici přišlo Ok.

            0 0
            • kamaro  

              I na silnici bych dnes uvažoval o pláštích 30mm, což bude na hraně s většinou ráfkových brzd. Takže tím chci říct, že v dnešní době bych už o ráfkových brzdách neuvažoval.

              Ddto rychloupínáky.

              Hlavu také na spodní ložisko 1,5".

              Vnitřní/vnější vedení a mechanika nebo elektrika bych nechal na volbě majitele.

              Jinak nikde není psáno, že ocel nemůže prasknout. Zejména pokud se bude jednat o nějaký lepší materiál, kdy už jsou tloušťky stěny trubky na limitu.

              Když si k Dedě připočtu příplatky za custom geo a lak, tak změním svou cenovou politiku :⁠-⁠)

              0 0
              • Honzis  

                A pak je tady ale i problém s případným prodejem, ocel je pro ty co ví co chtějí a trefi se. Jinak přijedeš s novým ramem domu a „vydelis třema“, což se u karbonu a la Giant nestane, možná pokud to není Colnago Master. By mě zajímalo kolik nějakých top oceli se poptava mezi cyklisty co opravdu jezdí, řekněme +10.000km za rok na silnici, nepočítám pozéry. Možná snad radši titan -) na tom svým Spiritu jsem najezdil 25.000km ale aby mi z toho spadla čelist, to fakt ne a radši už zase jezdím hlínu -)

                0 0
      • Nimrod  

        ritchey road logic?

        1 0
        • Xixao  

          Bares uz několik let rámy nedělá. A ani když ještě dělal , tak domluva nebyla žádná hitparáda.

          1 0
      • Honzis  

        Koupit bazarový hliník / karbon , stavba na železe je drahá, výběr malý – přemýšlet jestli za 30let bude rám ok je vcelku irelevantní – favority z 60let taky jezdí ale chtěl bys na tom jet? Napadá mě Author Ronin, něco od Marinu, Kony, samozřejmě jde třeba Colnago Master -)

        0 0
        • onur  

          mne aj nove hlinikove ramy praskli, a kupovat z bazaru je pre mna nepredstavitelne kvoli smejdom.

          Mam obavy ohladne starych ramov, preferujem bezpecnost.

          Prezrel som aj Author, Kona, Marin a vsetko su to viacmenej gravel, ja hladam cestny bike (max 30mm plaste).

          Kazdopadne dakujem za tipy.

          0 0
          • Honzis  

            Prasknout může cokoliv, silniční rámy jsou z principu na ústupu – pokud je prioritou výdrž, tak stačí kontaktovat nějakého stavitele a počítat, že to bude hodně drahé. I tak se potom na to dá obvykle konfekční karbon vidle … Mně taky prasklo pár rámu, komponent, ale že bych s tím počítal dopředu? Angličani dělají ocel – sám mám od nich Columbus Spirit – rám Holdsworth, pro 28 pláště, klasika brzdy, už to nedělají. On to taky skoro nikdo nechce …

            15lety předimenzovaný hliník v ceně flašky lepšího rumu vydrží , bych se nebál. Teda samozřejmě pokud s 110kg člověk nevezme v 50 díru třeba.

            1 0
      • Petr Ch  

        Ucelenou nabídku silničních ocelových rámů má Cinelli. V segmentu „moderní oceli“ se pak konkrétně jedná o model Nemo Tig, cena je okolo 2100,–.

        0 0
        • TK75  

          Ano, Nemo je moc pěknej.Me se líbil vždy Nemo Gravel, často jsem na něj koukal že bych ho vzal…ale je to přeci jen taková klasika bez slopingu atd takže ne úplně má krevní skupina:⁠-⁠)

          Ale pěkný, moc

          0 0
          • Petr Ch  

            Nemo se dělá ve dvou verzích, silnice a gravel. Ale jinak ano, sloping nemá ani jedna.

            0 0
    • šlapatko  

      Celé kolo by nešlo? https://www.koloshop.cz/…ni-kolo.html

      0 0
      • onur  

        dikes, aj tento som pozeral, len toto je skor gravel, ci?

        0 0
        • šlapatko  

          Je to bráno jako silnice. Záleží jaké chceš pneu. Dnes bych nešel pod 30mm ani na silnici.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.