• Prazak0

    Možná jsem podobné téma zakládal před lety, nicméně změnila se situace, např. Bareš už rámy nevyrábí, jen pro tandemy. Myslím, že i přestala výroba rámů Werk. Některé firmy zas zcela zanikly.

    Mně by zajímaly rámy levnější kategorie, jak býval ten Bareš nebo Werk, kde z domácích trubek CrMo to bylo za 5 tisíc plus 2 t za vidlici, trubky Columbus nebo Reynold – asi ty levnější, tak tam to bylo nějakých 10 tisíc. Rám typu CX, nebo i silniční, kam by se vešly trochu širší pláště, něco jako u kol Decathlon.

    Zajímaví mi přišli Lucas Frames, cenu nevím. I když cenově jsou tak na hranici, co bych ještě byl ochoten dát. V Praze je Delfyn – snad jim to vaří Bareš. Máte někdo s těmito zkušenosti, nebo někdo další. Kovařík by asi bylo dobré, obávám se, že cenově budou výše, než co bych chtěl já. Nebo dělá rámy i Štěrba? Myslím, že i Šírer a Fort, tyto rámy se už taky nevyrábí.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Přečti si a napiš do skupiny Klub majitelů CrMo mazlíčků.....

      Jinak na Werk pozor, často praská.

      0 0
      • Prazak0  

        Díky za reakci, na www Werku jsem se ddíval, nabídku rámů tam už nemají, takže tento problém není třeba ani řešit.

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Lucas mají samozřejmě ceny na svém webu, tady pro pájení na tupo, do mufen to bude dražší.

      0 0
    • oddie  

      Lucas Frames mi bohužel přišli zajímaví taky, takže mě to stálo 3.000, o které mě okradli.

      Bez zálohy že rám nevyrobí, což člověk u zakázkové výroby i celkem chápe. Ovšem po zaplacení zálohy ticho, na maily nulová reakce, po připomenutí se po telefonu výmluvy a víckrát hovor z mého čísla nezvedl, po zavolání z jiného čísla zvedl okamžitě, ale zase jen výmluvy. Po půl roce že rám neudělá a peníze prý vrátí. A leda prd, jen pokračovala předchozí hra s nezvedáním už známých telefonů…

      Naivně jsem si myslel, že u firmy s takovou historií něco takového nehrozí. No, trochu jsem se spletl. Tak jen abyste věděli, do čeho kdyžtak jdete…

      0 0
      • Jakobo  

        To chce pro jistotu uvest i jejich stranky http://www.lucas-cycles.cz/index_cz.htm

        Podle stranek by mne prisli take zajimavi, nabizi ramy pro gravel, dokonce sponzorovali nejake zavodniky. Pokud bych ja chtel ram a precetl si jejich stranky asi bych si u nich ram take objednal. Skoda, ze se takhle odstrelili.

        0 0
      • AussigBiker  

        Tak to je smutny. Preju hodne stesti at ty penize vratej.

        0 0
      • Prazak0  

        I já děkuji za info, jejich rámy mi přišly docela zajímavé, i když levné to zrovna nebylo. Jeden čas vůbec jejich www stránky zmizely z internetu, takže asi pan Záleský končil podnikání. Je to smutné, když se z do té doby snad slušné firmy stanou podvodníci, když už nechtějí déle podnikat, tak na konci aspoň okrást lidi, co si chtějí nechat udělat rám.

        0 0
      • Edwin  

        3 litry vem čert, ale chování napresdrzku. Asi bych se frajerovi probeh po autě.

        0 0
      • Sinpa  

        Prý nestíhají :-)

        https://zatecky.denik.cz/…0210326.html

        Okrádat lidi.

        0 0
      • oddie  

        Tak nakonec po více než 2 letech jakž takž šťastný konec, přišla mi poukázka na 3.000,–, tak už jen zajít na poštu…

        0 0
    • Cen da H  

      u Bareše jsem kdysi v devadesatkach stavěl, tak jsem mu zkusil cca před měsícem napsat na mail co má jako kontakt na webu. Taky koukám po nějaký oceli na touring/gravel kolo. Bohužel nepřišla žádná odpověď. Ale je fakt že na stránkách má že nové staví jen tandemy a jinak dělá opravy a lakování. Volat napřímo jsem nezkoušel.

      Já bych těch 500E dal radši jemu než třeba za Intec do Erfurtu nebo 8bar do Berlina, bohužel. Singlebe je na mé potřeby už moc drahota.

      Tak zatím jezdím na duralu od Authora a nějak se nemůžu rozhoupat.

      0 0
      • Prazak0  

        Barešovi jsem psal jestli před rokem, email nemá, má tam jen odpovědní formulář nebo jak tomu říci. Odpovědi jsem se nedočkal. Ale z www stránek mi přišlo zřejmé, že rámy dělá. Cena 4–5 tisíc u oceli, obyčejná CrMo ocel, vidlice za 2 tis.

        Bareš asi rám udělá, ale musí se tam zavolat a zajet. Pro turistické kolo bych si koupil asi rám Kolos za 5 tisíc. Nevypadá špatně, má ale hodně dlouhou zadní stavbu. Což je dobré pro tu turistiku, ale ne jako rychlejší kolo pro sportovní jízdu.

        0 0
        • Cen da H  

          Jo mas pravdu, bylo to pres kontaktni formular na webu

          Prave ten kolos je vylozene na jezdeni na tezko, ja bych radsi neco lehkopadnejsiho spis na bikepacking nez s nosicema

          0 0
      • Jakobo  

        Pokud ti to staci, tak za 6000 koupis ram a vidlici https://www.citybikes.cz/…lo-pansky-28

        0 0
        • Prazak0  

          To je ten rám Kolos, má hodně dlouhou zadní stavbu. Jinak cena je bez laku, ale ten má uvedenou cenu, jde to dohledat.

          0 0
          • Jakobo  

            Zadni stavba 450 mm je naprosto bezna delka u trekoveho kola.

            0 0
            • Prazak0  

              Ano, je to trekový rám. Gravel rámy mají 435 mm nebo taky 420 mm, třeba Marin Gestalt má 415 mm.

              0 0
              • Jakobo  

                Sice nevim, proc resis delku zadni stavby, ale fajn. Pro navrat do reality jaka ze je 25 mm skutecna delka doporucuju podivat se na pravitko.

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak výrobci dělají třeba u silničních kol zadní stavbu docela krátkou, pokud to nejsou kola jako dříve býval favorit. Ten měl zadní stavbu hodně dlouhou, verze pro masové spotřebitele. Závodní kola ji měla krátkou. Gravel a CX kola mají obvykle zadní stavbu delší, ne jako silniční kolo, vzhledem k šíři pneumatik. Ale dosti kratší vůči trekovým kolům.

                  Jinak nikomu neberu, chce-li mít trekové kolo. Ale tady byl požadavek, že někdo chce gravel kolo. Turistický rám od Kolosu nechce. Já na nějaké cestování bych se rámu Kolos nevyhýbal, i když by mi možná stačil i běžný ocelový gravel rám s kratší zadní stavbou.

                  Třeba takový Bareš provádí i zkracování zadních staveb, aspoň to píše. Asi má ta úprava nějaký smysl, jízdní vlastnosti kola se změní.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Ja nevim, co mne stale vysvetlujes. Drtiva vetsina nepozna rozdil mezi sinicnim a cyklokrosovym ramem a ty tady porad predhazujes delku zadni stavby s rozdilem 25 mm mezi podle tebe idealni a spatnou geometrii, kdy delsi stavba bude jen vyhodou pro klidnejsi chovani kola a zvlast, pokud se ma na kole jezdit s brasnama nebo do rachoty a do kramu pro rohliky.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Myslím, že většina lidí pozná rozdíl mezi CX a silničním rámem. CX rám bude mít kratší horní rámovou trubku, takže vzpřímenější posez, na silničním na tom bude víc ležet.

                      Ano, delší zadní stavba je dobrá pro klidnější chování kola a pro vození nákladu, nebo u městského užitkového kola pro ježdění na nákup. Pokud chce někdo gravel kolo, tak hledá něco podobného silničce, kde bude moci i na polní cestu. Trošku jako CX, ale více geometrie jako silniční kolo. Takže chápu, že nechce kolo Kolos, kde to treking či expediční kolo, ale ne gravel.

                      0 0
                    • kamaro  

                      Délka zadní stavby ovlivňuje celkové chování kola a má i vliv na rozložení zatížení mezi předním a zadním kolem. Určuje také pohodlí a ovladatelnost kola. V určitých případech je lepší delší stavba, ale většinou se dělá pokud možno co nejkratší.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Ano, tomu odpovídá, že užitková kola nebo univerzální typu treking mají delší zadní stavbu. Na kolo se vejdou blatníky, široké pneu, nevadí bláto, zátěž asi se lépe rozloží i na přední kolo. Ale pro sportovní typ jízdy, kde mi jde o rychlost, tak jak píšeš, co nejdratší zadní stavba. Nakonec u těch gravel kol to nebývá do extrému, mezera od rámu mezi pneu bývá víc než dostatečná.

                        Jinak jsem zjistil, že starý rám od Bareše má efektivní horní rámovou trubku stejně dlouhou jako gravel kola. Zadní stavbu má ovšem dlouhou jako typický treking. Dát tomu berany, tak tomu by asi šlo říkat gravel nebo CX kolo. Typický krosový rám bývá dosti delší, horní rámovou trubku. Takže si moc neumím představit, aby tam byla ještě zahnutá silniční řidítka.

                        0 0
                        • Cen da H  

                          Moje silnicka od Barese (v profilu) ma sedlovou trubku c-c 550 mm a horni ramovou c-c 555 mm

                          Ja merim 182 cm, inseam 84 cm

                          Jde tedy o klasickou geo bez slopingu

                          Na gravela mam v merku horni efective trubku o centimetr kratsi a pocitam s nejakou podlozkou pod predstavec, precijen uz se mi hure ohyba a chci to na delsi jizdy spis vytrvalostni intenzitou a tak abych to dal krcni pateri.

                          0 0
                          • Prazak0  

                            Mám od Bareše trekingový rám velikost dle výšky sedlové trubky 58 cm, to bývalo tehdy běžné, horní rámová asi 565 (ono se neměří délka trubky od svárů, ale doprostřed trubky, na které se napojuje). Rám bez slopingu, měřím 178 cm. Na gravelu víc ležím, ale jede se mi zcela pohodlně, jsem o 9–10 let starší než Ty. Přitom těch silničních řidítek jsem se bál, jako klukovi na favoritu mi nevyhovovala.

                            Nevím, nakolik by Ti vyhovoval rám Marin Nicasio. Horní rámovou trubku má přibližně stejně dlouhou jako Kona Rove. A než kratší rám, tak kratší představec. Já měřím méně a vyhovuje mi to. Bareš by snad fungovat měl. Ale nyní tam nelze zajet. Je otázka, jak dlouho a do jaké míry bude Bareš fungovat. Letos mu je 59, takže možná některé věci bude utlumovat. Jiní rámaři tu jsou, ale cena rámu bývá mnohdy od 20 tisíc výše. Jak říkal Štěrba, který se svého času na rámy specializoval, spíše se vyplatí koupit rám hotový.

                            0 0
                            • Cen da H  

                              Diky za reakci, na Marin Nikasio jsem koukal, docela mne prekvapilo ze kolo neni zase az tak drahe, ale ja bych chtel jen ramovku a stavet si sam jen pro tu zabavu. Bohuzel samotna ramova sada od nich k mani neni. Nebo jsem nenasel.

                              Jinak k tomu memu Baresovi jen poznamka, ze byl puvodne staven na triatlon s hrazdou, ale i po te co jsem tam dal berany tak mi delkou vyhovuje, jen uz je tam dost velky drop ktery ve svem veku 50+ uz dam tak na 2 hodky, pak mne boli krcni pater. Takze delka ok, jen dat vys rodla. Ja daval miry z prostred trubky c-c ( center to center) jinak tvuj treking je pri tve postave delsi protoze se pocita reach kvuli rovnym riditkum.

                              Jak jsem psal, na ram nijak nespecham, kol mam dost ze je ani neprotocim, jen bych si na stara kolena rad pridal do staje jeste jednu pohodlnou ocel do lesa a dural necham na zimaka. Letosni zimu se mi dost osvedcil, byla to velka zabava jezdit v cerstvem snehu.

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Takže potřebuješ výš řidítka? Jestli tam je ještě závitová vidlice, tak nešlo by to vyřešit představcem? Myslím na tom starém kole Bareš?

                                0 0
                                • Cen da H  

                                  Je to silnicka ze stare skoly, tam se vic jak 28mm nevejde

                                  0 0
                                  • Prazak0  

                                    Myslím, že s Barešem by se šlo domluvit. Já nemám telefon, z práce mu volat nemůžu, když fyzicky jsem v práci. Ale zavolat mu, pak tam i zajet, pokud se dohodnete, že by rám udělal. Uvádí ceny za rámy, z běžné legované oceli za 4–5 tisíc, vidlice 2t. Z Columbusu od 5 tisíc, což není zas tak moc. Proti standardnímu rámu na gravel tu je výhoda, že by šlo domluvit nechat na brzdy Cantilever a ne diskové brzdy. Při výměně kol u diskových brzd je problém, že ty destičky se musí přeštělovat, u brzd typu Cantilever stačí jen, aby byl stejný nebo téměř stejný ráfek, co se týče šíře. Tj. 18 nebo 19 mm, pokud se vymění 19 za 15, tak se musí brzdy taky znova seřídit.

                                    0 0
                                    • Cen da H  

                                      Hmm, to by mozna za dotaz stalo, az se bude moci mezi okresy asi si udelam vylet do Benatek

                                      0 0
                                      • Prazak0  

                                        Kdybys ho kontaktoval, tak mi napiš, sám uvažuji nechat si od něj svařit rám.

                                        0 0
                                        • Cen da H  

                                          Do Brandysa ne do Benatek, nejak se mi to popletlo, je to kousek od sebe.

                                          Pokud se tam vypravim tak dam vedet jak to dopadlo, ale mozna nakonec budu progresivni a pujdu do 8bar s pevnymi osami na kotoucich.

                                          0 0
                                          • Prazak0  

                                            Napiš, pokud bych tam něco s ním vyjednal, taky dám vědět.

                                            0 0
                                          • Jan D.  

                                            8bar má pevnou osu vzadu? Vepředu totiž jen ve verzi gravel carbo fork. Celkově mi to připomíná rámy Tsunami, které mají na Alíkovi.

                                            0 0
                                            • Jan D.  

                                              Z nichž některý jsou docela pěkný. Zajímalo by mě, jak na tom jsou s kvalitou.

                                              0 0
                                              • Cen da H  

                                                Na tsunami jsem taky koukal, recenze na ali jsou vesmes pozitivni, ale neznam nikoho kdo by to osobne potvrdil.

                                                mne se trebe moc liibi Veloheld iconx https://www.veloheld.de/…-iconx-frame ale ten je na rok 2021 vyprodanej a nebo Poison Cyanit https://www.poison-bikes.de/…l/Stahl-28_/, ale ty oba uz jsou zase o 50% drazsi nez 8bar

                                                0 0
                                                • Jan D.  

                                                  Pěkný rámy, no… Já to vidim tak, že si postavím něco takového:D https://bikejan.com/…r-stratos-4/

                                                  Akorát na trochu novějších komponentech a s agresivnějším posedem. Tenhle rám se mi moc líbí v crmo provedení s původní modrou crmo vidlicí. Je to z CrMo 4130. Za pár kč na tom myslím bude ještě hodně srandy:)

                                                  0 0
                                                  • Cen da H  

                                                    Jsem netusil ze existoval stratos v chrommolybdenu. Myslel jsem, ze to vse bylo jen hi-ten uhlikova ocel. Uz takhle to vypada pekne. Natoz kdyz se na to hodi neco moderniho. Bohuzel takove ramy v dobrem stavu uz koupit temer nelze.

                                                    0 0
                                                  • Jan D.  

                                                    Co považuješ za dobrý stav? Na Bazoši jich je hromada. Však ocel je věčná, ne?:)

                                                    0 0
                                                  • Cen da H  

                                                    Neodřený lak

                                                    0 0
                                                  • Jan D.  

                                                    To je to nejmenší. Hlavní je, aby nebyl rezavý a promáčklý nebo prasklý. Rám můžeš nechat opískovat a znovu nalakovat dle vlastního gusta.

                                                    0 0
                                            • Cen da H  

                                              Kdyz kouknes na fotky, tak maji zadni patky posuvne a jsou tam videt i ve verzi s pevnou osou, kdyz kouknes na kompletni kolo gravel.

                                              Takze by mely jit objednat, mely by byt 12×100 a 12×142.

                                              Jestli jsou osy soucasti ramu nevim, napsal jsem jim dotaz.

                                              Fotka je z jejich stranek

                                              0 0
                                              • Jan D.  

                                                Aha. Ta patka tam je vlastně našroubovaná. Je to samostatný díl, že?

                                                0 0
                                                • Cen da H  

                                                  Ano, oni ten ram delaj universalni a muzes si koupit 3v1 se dvema vidlicemi a udela silnicku, gravel, adventure a zadni patkou hybat dle obuti

                                                  Ja ale planuju jen tu gravel vidli pokud bych bral ram od nich.

                                                  Ale jako koncept mi to prijde dobre, mas dve sady kol, na ahead prohodit vidli a presroubovat brzdovy trmen je na 5 minut a hotovo.

                                                  0 0
                                              • Cen da H  

                                                tak ještě info od 8bar, osy jou součástí dodávky pokud se objedná k rámu carbon gravel vidlice tak je přední osa 12×100 + zadní patky s pevnou osu 12×142

                                                co mne překvapilo je fakt, že v tom případě je přední třemen flatmount a zadní postmount, což je trošku komplikace když by se kupovala na stabvu kompletní sada grx, kde předpokládám lze koupit buď jeden nebo druhý druh třmenú ale ne každý na jiný standard namontování. to ale nebude můj případ, hazku a přesmyk už grx mám doma a jako řazení půjdou bar-endy. Jen se asi bude blbě kupovat po jednom třmenu od každého systému.

                                                Každopádně počkám a až to půjde tak zkusím dotaz u Bareše v dílně a nejradši bych ve světle výše popsaného bral canti pivoty na mini-v brzdy, které mi úplně stačí a vyhovují.

                                                0 0
                                                • Prazak0  

                                                  Tak brzdy V nebo mini-V brzdí dle mého názoru velmi slušně. Při výměně výpletů mi přijde přeci jen nejrychlejší mít ráfkové brzdy. U rámu na objednávku bych nechal udělat asi na cantilever brzdy, takový ten můstek k uchycení bowdenu k napínání lanka. V-brzdy asi brzdí lépe, ale mít možnost dát tam cantilever bych si nechal. Např. pro hodně široký plášť by možná u mini-V byl problém s průchodností.

                                                  0 0
                                    • kamaro  

                                      Ráfek na gravel s vnější šířkou 18–19mm? No to je dost úzké, volil bych širší. Na ráfkové brzdy třeba DTSwiss R460 – nejsou zase tak drahé a jsou tubeless.

                                      0 0
                                      • Prazak0  

                                        Já to napsal špatně, pochopitelně mělo jít o vnitřní šířku. Ta vnější si při stejné vnitřní může malinko lišit. Ten ráfek v odkazu je zajímavý, deklarovaný jako silniční. Přitom i Remerx má nyní jeden silniční ráfek s šířkou 17 mm oproti 15 mm u dříve vyráběným silničním.

                                        Před dosti lety byly jako silniční moderní úzké ráfky, 13 nebo 14 mm. Author dával na treková kola s plášti 35(37) mm šířku ráfku 16 mm. Já měl naopak vyzkoušené, že do ráfku 17 mm šly dát i velmi úzké pláště, třeba 20 mm.

                                        0 0
                                        • kamaro  

                                          Z předchozího příspěvku jsem pochopil, že by jsi chtěl ráfky na cantilever brzdy. Tady tímto požadavkem bude výběr strašně omezený, budou to v podstatě vždy jen silniční ráfky. Z cenově dostupných je ta R460 jeden z mála tubeless ready ráfků.

                                          Podle mě je zbytečné trvat na cantilever brzdách, zmiňovaný problém po výměně kola řeší pevné osy a využití stejné kombinace nábojů a disků na druhé sadě kol. Potom to bude po výměně kol sedět a budeš mít (i do budoucna) možnost volby z daleko širší kolekce ráfků.

                                          Prošel jsem si podobným výběrem nedávno a opravdu není o co stát při výběru ráfkových brzd. Byl jsem navíc držen požadavkem 36 drátů a v této kombinaci bylo nereálné sehnat jakýkoliv lepší ráfek. Tubeless ráfky vůbec, ani ta R460 se nedělá v 36 drátech. Nakonec to skončilo galuskovými ráfky Mavic Open Pro T a CX galuskami. Původně jsem chtěl TLR ráfky a pláště kolem 40mm.

                                          0 0
                                          • Prazak0  

                                            Takhle, gravel kolo mám, oproti krosovým kolům mě zaujal vyšší průměrná rychlost a snazší jízda proti větru. Takže jsem uvažoval na jeden kros dát silniční řidítka, ale i řazení a další. Jenže rám od Bareše mám asi 25 let, přesně už ani nevím. Nechat ho znovu lakovat stojí jak polovinu nového, u nového bych chtěl kratší zadní stavbu. Jinak na tom kole jsem měnil výplety i víc věcí. Nová řidítka a řazení, to by byla investice už taková, že se mi jeví nejjednoduší nechat udělat rovnou nový rám v cenách, co Bareš nabízí. Vypletená kola, v podstatě docela nová, bych použil, co mám. Prostě místo vylepšení starého kola – rámu bych hodil low-cost nový rám a na něj dal zahnutá řidítka a silniční/gravel řazení. Starý rám bych nechal na zimu. Asi jako tady lidi ukazují treková kola s berany, tak bych to měl podobně, jen bych v rámci výměny tam dal i nový rám.

                                            Na hotovém gravel kole dvoje výplety už mám, měnit to jde, i když výměna u brzd cantilever mi přijde přeci jen rychlejší. A rád bych měl to kolo v ocelové verzi. Pokud by Bareš už rámy nevařil, tak nejspíš nechám ten starý rám přelakovat. místy je různě odřený. Krom trochu delší zadní stavby ten rám v hlavních rozměrech je velmi podobný rámu gravel kola, i když je bez slopingu. Prakticky stejná je délka horní rámové trubky, u gravel kola beru tu efektivní délku, u kola Bareš můžu brát tu fyzickou délku, protože je vodorovně.

                                            0 0
                            • alinceb  

                              Bareš loni přestavěl krám a přijde mi, že teď naopak funguje víc než kdykoliv předtím. Otázkou ale je, na kolik je platný jeho ceník. Navíc on sám imho rámy už nevaří. Teď jsem u něj měl na úpravě kliky a dohoda byla super.

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Vaření rámů uvádí, je mu fuk, jestli je vaří on osobně, dle fotek na jeho www vypadá, že ano. Pokud by to dělal zaměstnanec, tak bude takový, za kterého ručí. Ale proč by s tím přestával, nemusí je vařit ve velkém, ale občas nějaký udělat ho může bavit.

                                0 0
                    • TK75  

                      Rozdíl mezi rámem x nebo y je znát od prvního nasednutí

                      0 0
        • Cen da H  

          Jo Kolos znam, ale vice pokukuju po 8bar, jeste mam interni dilema jestli pujdu vubec do diskovych brzd, pak by to byl ten intec f10 asi

          Ale nespecham, necham to uzrat.

          0 0
      • tompca  

        Sice asi China, ale skladem.

        https://www.biketone.cz/…el_c678.html

        0 0
      • oddie  

        Od Bareše jsem měl rám někdy v roce cca 1994. Byla to docela sranda, zadal jsem si rozměry, načež mi zadní stavbu udělal omylem o 10mm kratší a jako bonus zapomněl nalakovat vidlici :) Prej jestli ten rám nechci, že mi udělá jinej, no a na vidlici jsem si holt počkal, běžel ji nalakovat na počkání. Pěknej stroj na silniční turistiku to tehdy byl, osadil jsem to RX100 trojtácem, kazeta tehdy tuším 7sp, nosič Sport Arzenal, brašny…

        0 0
        • Prazak0  

          Tak rám od Bareše má zadní stavbu dlouhou jako typický treking, od pneu tam je několik cm mezera, takže by mi to nevadilo, kdyby ji o centimetr zkrátil. Já tehdy koupil hotový rám, s vidlicí a hlavovým složením a montáží vidlice do rámu to stálo myslím asi 4.5 t., někdy v polovině 90. let. Lak byl asi dražší, metalízový, řekl bych. Dělá nebo dělal rámy solidně, ale občas to prý chtělo něco pohlídat, např. co se týkalo zadní stavby a převodníku, aby se nemusela dávat moc dlouhá osa středu a tak.

          Jak jsi mu zadával rozměry rámu. Co jsou nákresy rámů od výrobců, tak tam nevidíš rozměry všech trubek, něco chybí, abys věděl vše, musel bys dát to nějakého programu v počítači, který to umí dopočítat. Dělat to dle rámu, který fyzicky mám, je asi snadné, tam lze vzít nákres a něco doměřit.

          0 0
          • oddie  

            Už si to moc nepamatuju, je to skoro 30 let :) Ale určitě jsem nezadával kompletní výkres, jen pár klíčových rozměrů a zbytek jak vyjde… Zadní stavbu jsem chtěl 425mm a byla 415, ještě říkal, že jestli to nechci, že to má geo cyklokrosky a že to kdyžtak snadno prodá. Ale nakonec to bylo lepší i pro mě.

            0 0
            • Cen da H  

              Ja si to pamatuju tak, ze mne zmeril vysku rozkroku a trupu a ja chtel triatlon, tak postavil triatlon ram velikosti TT 550.

              Uhel sedlove trubky je trosku vetsi nez u silnicky, tusim 78stupnu, kvuli poloze rukou vepredu na hrazde tak aby sedlo bylo vice vepredu.

              Ja na nej pozdeji dal berany, ale ted uz ho pouzivam jen v zime doma na trenazeru.

              0 0
            • Prazak0  

              Asi použil nějakou svoji obvyklou geometrii, kde vybral velikost dle zadaných vstupů. Délka zadní stavby jde asi změnit při zachování zbytku geometrie. Jinak zadní stavbu 415 má myslím i gravel kolo Marin Gestalt a maximálně se dozadu má vejít plášť 35 mm.

              0 0
    • Fredewald  

      Mám zkušenost s Lucas Frames a Barešem. Nechal jsem si udělat MTB rám u Lucas Frames před cca 4 roky. P Záleský bez diskuze umí, spoje byly pěkně čisté a rám je docela lehký. Ale tím pozitiva končí, výroba trvala o 2 měsíce déle, než bylo domluveno, vidlice měla jiné předsazení, pivoty na V byly naletovány mimo osu, místo mokré barvy byla prášková a cena o 2 tisíce vyšší. Když jsem chtěl aspoň vidlici doohnout, řekl mi, že to nejde. Tak jsem opravu zadal u Bareše. Cena byla, přesně dle domluvy a rám opravil v termínu. Tož tak.

      0 0
      • Prazak0  

        Takže pan Záleský byl v zásadě nesolidní už tehdy, někdo někde psal, jak z něj doluje zpět peníz. Bareš dělal sice rámy spíše levnější, některé věci si chtělo pohlídat. I když uměl i z dražších materiálů za stále velmi dobré ceny.

        0 0
    • HT Adam  

      Asi otázka trochu mimo

      Jak jsou na tom kvalitou rámy Marin? Chci trailového pevňáka a líbí se mi, že za rám s pevnou osou, vlastní geometrií z tepelně upravovaného CrMo i s dopravou chtějí asi 9000 Kč. Jinak bych koupil dartmoor, ale ten mě nijak nezaujal a cenou to je skoro na stejnou.

      0 0
      • Pedro404  

        Marin dělá custom geo? Nějak to na jejich webu nevidim, zato vidim cenu 900 dolarů.

        0 0
      • Prazak0  

        Tak firma s tradicí a mezinárodní působností. Reference lze dohledat na internetu, přijdou mi pozitivní.

        Jinak já bych si od nich koupil rám klidně hotový, ale neviděl jsem, že by je nabízeli.

        0 0
    • Hanz.Ch  

      Prodávám ocelové rám Singular Swift… Ale je to MTB 29", i s pevnou vidlou a nebo i s odpruž. Suntour.

      Mrkni když tam ha inzerát…

      0 0
      • HT Adam  

        Už jsem koukal. Radši bych něco více agresivního a asi i trochu většího, děkuju

        0 0
    • Jan D.  

      Zdravím. Poradil by někdo nějakou online/offline kalkulačku nebo plánovač geometrie kola?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.