Silniční jízdní kolo ŠKODA Road

382 nepřečtených
  • Suntour

    https://eshop.skoda-auto.com/…1/24/43/1001

    třeba někoho zaujme sleva

    0 0
    • mr.nikdo  

      Kdysi kola Skoda delalo i RB, co si pamatuji.

      Za 10 na Sore ok.

      0 0
    • kucka7  

      Škoda, že tam nenacpu široký pláště, jinak bych ho bral hned. Na zimu by to byla paráda.

      0 0
    • Romancero  

      pěkné kolo.Ale přiznám se- mít na kole nápis Škoda,když je to „Schade“? Dělat jim reklamu ?

      0 0
      • ladias  

        Tak to je velice snadno řešitelný…

        0 0
      • kubad  

        trochu na palici ne?

        0 0
      • Kouba_2005  

        Na autě máš taky nápisy a loga přelepený nebo sundaný? Přece jim nebudeš dělat reklamu.

        0 0
        • Martin  

          Nemá auto…

          0 0
        • Romancero  

          škoda auto není výrobcem bicyklů…tohle je evidentně záležitost propagace!

          rozhodně bych si na kolo nedal reklamu na výrobce aut z Reichu, který zaměstnává lidi v režimu totálního nasazení!

          (Arbeit macht frei! …aber Freiheit nur for nazi)

          0 0
      • Clerfayt  

        Na každém kole máš něco napsané. Je mi fuk, jestli je tam Škoda nebo Superior.

        0 0
    • krabica  

      Za ty prachy mi to přijde fajnové.

      0 0
      • Romancero  

        za ty prachy jim děláš fajn reklamu… a určitě ti dají, když pokorně poprosíš, i dres v barvách firmy Schade ! :-)

        a to ZDARMA !

        0 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Romancero, ty děláš ve Škodovce a naštvaly tě malé odměny nebo si tu kompenzuješ nějaký jiný mindrák?

          0 0
          • MiKED  

            Tipl bych si, že B je správně.

            0 0
          • Romancero  

            tak hlavně jsem chtěl zjistit , kdo tady tu značku propaguje!

            PS: neznám nikoho, kdo by tady nějaký mindrák neměl:-)

            0 0
            • J.e.n.i.k.82  

              Tak určitě.. O kole víš kulový a navážíš se Škodovky..

              Značku tu nikdo netlačí, jen se tu řešily zkušenosti s kolem, které má svoje plusy i mínusy

              0 0
          • jIrI___  

            Malé odměny ve Škodovce posledních několik let nehrozí, takže za b) bude správně :)

            0 0
    • georgio  

      Bude to konkretne asi tento Superior, za tu cenu super kolo na takový to domácí ježdění…

      0 0
    • quidos  

      tušíte někdo, jak široké pláště by se tam daly dát? Možná blbě hledám, ale nikde jsem nenašel..

      se silničkami nemám zkušenost, nevím, zda by mi stačila velikost, největší mají 58cm, na délku nohy 88–89cm ukazují kalkulačky spíš rám 60cm

      0 0
      • hatchet  

        Tak píšou tam "rozměry: šedá/černá. Tak spíš koukni, jestli máš nohy spíše šedé, nebo spíše černé a vybírej podle toho..:-)

        0 0
      • jirka.jirka1  

        Uz ho mam doma a vic 25mm se tam nevejde. I rafky jsou pouze 13mm a to je max na 25mm.

        0 0
      • radek.janicek  

        Mám to v 52, vyměnil jsem výplety za Shimano o šíři 19mm a v předu mám plášť Continental grand Sport 25 a vzadu 28. A pohoda. Dnes prvních 60km a naprostá spokojenost. Za 8000kc pecka.

        0 0
        • Pitrisecek  

          Já první kolo se zmrsenou zadní stavbou reklamují. Druhý kus už je ok. Dnes prvních 40 km. Rám je poměrně dlouhý, doladil jsem kratším predstavcem. ******* je ovšem zadní kolo. Výplet je měkký a hned se udělala osmice, a to jsem nenajel do žádné díry. Navíc zadní plášť je zmetek, má bouli. Takže pláště půjdou do ři.i a kupuju hned nové.

          0 0
        • oberleutnant Weiss  

          Tak jsem si dneska zaexperimentoval, vytáhl dvoje momentálně zahálející Aksia – jedny na Conti UltraSport 25, druhé tatáž značka, ale 28 – a nahodil je na Škodovku. 25 samozřejmě v pohodě, bodejť by ne, když i na původních zápletech je stejný rozměr. 28 vzadu prošla, i když ne s nějakou extra velkou rezervou, ale vepředu se na výšku do vidlice vešla tak natěsno (no vešla – dostal jsem to tam, ale dřelo to), že šla hned ven. Čili na zkoušku padesátka na větru s obutím 25 vpředu, 28 vzadu, bez problémů, neškrtalo to, ale teď už jsou zase vpředu i vzadu pětadvacítky a osmadvacítky půjdou zpátky na Felta…

          0 0
          • karel d.  

            Jakou máš zkušenost s tím ježděním na 25mm vs.28mm pláštích? Teď budu kupovat nové a právě se rozhoduji jestli 25 nebo 28. Taky to bude Continental (GP 5000, verze s duší).

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              Osmadvacítky vozím, když vím, že pojedu delší kus po rozbitém asfaltu, šotolině, kostkách apod., jinak bych řekl, že pětadvacítky bohatě stačí. Ostatně není to tak dávno, co se vozily standardně třiadvacítky, taky tam ještě nějaké mám, a nemusí se chodit moc daleko do historie pro ještě užší obutí na silnici…

              0 0
          • siky83  

            Ahoj, tak jsem nasadil nova kola a nove plaste 25mm a mam tam jeste trosku vic mista nez predtim.

            …jen tak pro info…

            0 0
            • yaris1  

              V terénu to samozřejmě chápu ale proč ty snahy o co nejkratší zadní stavbu u silniček?

              0 0
              • 7021  

                Duvodu je vic, nejpodstatnejsi je, ze je pak stavba pevnejsi a neztraci se energie ohybem (pruzenim), kolo pak jde „za pedalem“.

                0 0
    • animalmk1  

      Tak nápis se dá lehce vyřešit , za ty peníze jsem koupil synovi na první seznámení se silnící.

      Jinak to dělá Superior .

      0 0
    • Clerfayt  

      Kolo je doma. Za tu cenu super! Jsem překvapen jak kolo pěkně jede i na hrbolatějším asfaltu. Jen mohlo mít kolo kotoučovky.

      Pro info: Jsem 181 cm, koupil jsem velikost L. Je to na hraně. Možná bych mohl mít i XL.

      0 0
      • bodlak2  

        Kotoučovky :-), na kole za 9tkč :-)

        0 0
        • Bubaaak  

          Proč ne, hydry na pakach dura Ace, ještě bych ocenil carbon rafky…

          0 0
          • roman 3D  

            aby se tam ještě vešly 40mm pláště

            0 0
          • Esi  

            Jo kdyby to bylo takhle za těch 9 tak to bych si to snad koupil taky a to už jsem na silničce nejel 20 let, teda tu co mám na balkoně zacvaklou v trenažéru nepočítám :-)

            0 0
          • melda  

            Myslíš ty páky doufám v elektrice? Za ty love už by tam bejt mohly…

            0 0
        • Clerfayt  

          Proč ne? 9 je cena hodně pod cenou. Za běžnou cenu tam být otouče můžou. Ale nevadí, i tak za tu cenu paráda.

          0 0
    • J.e.n.i.k.82  

      Jakou máte mezeru mezi zadním pláštěm a sedlovou trubkou? Resp. mezi pláštěm a objímkou přesmykače.. Čekal bych pár milimetrů, ale u mého kusu tam není ani milimetr..

      0 0
      • Cavendish  

        Jejda. Jaký mas pláště a kolik mají řádky vnitřkem?

        0 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Pláště Schwalbe Lugano 25–622

          Řádky vnitřkem? :-)

          0 0
          • Cavendish  

            Ráfky.....auto­matická oprava debilní jabka.

            0 0
            • J.e.n.i.k.82  

              Ráfky 622 – 13c Weinmann Flier SL

              0 0
              • Cavendish  

                Na 17c ráfku je vysoký 23mm. Zkus to přeměřit. Vypadá to, že ty uzounké ráfky z toho dělají šišku.

                0 0
                • J.e.n.i.k.82  

                  Vychází mi to kolem 24 mm. Zkusím najít přesnějsí způsob měření.

                  Ale je to originální osazení..

                  0 0
                  • Vilém  

                    A dre to? Pokud ne, tak co resis?

                    0 0
                    • J.e.n.i.k.82  

                      Nedře, ale nemyslím si, že to je takhle v pořádku

                      0 0
                      • Vilém  

                        Byva to takto na dost kolech. Mozna se ti to nelibi,ale moc moznosti jak to resit neni.

                        0 0
                    • Cavendish  

                      Jenže trocha bordelu a bude sem u to všechno chytat na smyk a hoblovat barvu. Nemáš možnost, půjčit si o někoho jiné silniční ráfky s jinou gumou?

                      0 0
                      • J.e.n.i.k.82  

                        Přesně tak..

                        To momentálně nemám, ale zkusím přes víkend pořešit.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pak dej vedet, jak jsi to poresil.

                          Ono by bylo dobry to vyfotit kolmo na kolo, takto je to zkreslene.

                          Taky zalezi, jestli je smyk dobre vyskove serizen vuci prevodniku, mozna by sel dat kousek niz a mista by bylo vic. Dalsi moznost je uzsi plast, ale zas na ukor pohodli atd. Teoreticky by mohl pomoci sirsi rafek, ale co zas na to reknou brzdy?

                          No a posledni moznost co me napada je pouzit navarkovy smyk a k tomu nizkou objimku, jak na prilozenem fotu.

                          Vse vsak stoji penize a resit toto u kola za polovic ceny nevim jestli ma smysl.

                          0 0
                          • J.e.n.i.k.82  

                            Já to právě výměnou dílů řešit nechci – je to úplně nové kolo, které skládali někde v servisu a tohle je výsledek..

                            Proto jsem se tu ptal, zda je to normální. Ideálně, kdyby mi tuhle oblast někdo z majitelů vyfotil.

                            0 0
                            • kubad  

                              dokud ti to nikde nedře, tak není co řešit,

                              0 0
                            • novas752  

                              Ono to tam nasadit jinak ani moc nelze. Kolo musí být tak jak je a přesmykač musí být nějaký 1–3mm nad velkou plackou. To je spíš problém rámu + zvolenému osazení.

                              0 0
                            • Vilém  

                              Pokud je ten smyk spravne vuci prevodniku, jak jsem psal vyse, tak to nema s praci servisu nic spolecneho. Proste je to natesno, tak jak na mnoha jinych silnickach, nikde nic nedre, takze spis hledas problem tam kde neni.

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                tak hlavně neříkat nahlas, že jsou silnice, kde je 23 mm maximum co se vleze :)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Kdyz kouknu do historie, tak uvazoval o koupi gravela, pak asi vyhrala vyhodnost teto koupe a ted je zdeseny z toho, ze to bez nasledku v podobe skrable objimky smyku proste bude moct jen na silnici.

                                  0 0
                              • J.e.n.i.k.82  

                                Pokud je to běžná věc, tak to řešit nebudu..

                                0 0
      • Kurt  

        Večer mrknu, případně vyfotím. Jakou máš velikost rámu?

        0 0
      •  

        Tady se podívej, třeba ti to pomůže.

        https://youtu.be/QQDZlVoq7TM

        0 0
        • Vilém  

          Asi ti tam neco chybi:)

          0 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Tam je díra jak do zadku.. Kdybych tam měl tolik místa, tak neřeším nic..

          0 0
          • Cavendish  

            Právě, je tam díra jak vrata.

            0 0
            • J.e.n.i.k.82  

              Jiný kus ve stejné velikosti – mezera je výrazně větší.

              Takže bych řekl, že u prvního kola šlo o výrobní vadu.. Nebo možná jen horší souběh výrobních tolerancí komponent.

              0 0
              • Kurt  

                Neumím si představit, kde by se vzaly takové vůle, ale budiž. Blahopřeji k vyřešení.

                0 0
                • novas752  

                  Rám je svařenec z nařezaných trubek…

                  0 0
                  •  

                    A ty maji vicemilimetrove tolerance ;))

                    0 0
                  • Fazzy  

                    Ale zase se to vaří v nějakých šablonách ne. V normálním světě teda :)

                    0 0
                    • novas752  

                      Mělo by se no. Ale jde o to, někde se uřízne trubka o milimetr jinak, nebo se seřízne pod špatnym úhlem a ono to hned udělá více mm jinde. Svařovaný konstrukce maj navíc tolerance dost velký.

                      0 0
                      •  

                        A husty ;) je to posleze prodavat a tvarit se jako anjel co činí dobrodiní za par tisicovek. Njn, skorovychod ;).

                        0 0
                        • TK75  

                          Sup se taky vaří v Číně teda myslím co jsem koukal na to video THunter v Kopřivnici.Jo už si vzpomínám, přijde jim z Číny rám v surovém stavu.Jistý si ale nejsem

                          0 0
                        • kubad  

                          třeba je to podle norem, si to dohledej, nebudeš aspoň za šaška

                          0 0
                          •  

                            Třeba… ;)) Jo, komu neni shury dano …

                            0 0
                        • novas752  

                          No jde o to jestli to je podle výrobních tolerancí zmetek (na který se při výstupní kontrole nepřišlo, nebo tento rám kontrolovaný nebyl), nebo je to ještě v souladu s jejich výrobníma tolerancema. Ono jestli mají deklarované že se tam vejde 25mm plášť maximálně, tak tam nevidim tak velký problém, silnička je kolo na silnice, s bahnem se nepočítá a místo tam je. Já na svojí silničce nemám ve vidlici a v zadní stavbě místa nad pláštěm o moc víc (mám teda 28mm a místa tak 3mm) a bezproblému s tim jezdim.

                          Nedávno tu byl článek jak se liší skutečné geometrie horských kol od výrobcem deklarovaných a týkalo se to i zvučných drahých značek. Zajímavé by bylo přesně oměřit několik kusů stejného modelu.

                          0 0
              • Honzis  

                spíš jinak vyfocené + plášť má taky velkou „toleranci“ a není 25 jako 25 i u stejného výrobce …, tudíž bych to bral jako 25mm se vleze, víc tam necpi a pohoda.

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, plášte se můžou lišit, i když mají deklarováno 25 mm. Mít to tak natěsno nevidím jako výhodu.

                  0 0
                  • kubad  

                    a jakou to má nevýhodu?

                    0 0
                    • jardalee  

                      budes muset premyslet co koupis potom :) bohuzel realny sirky a vysky plastu na ruznych rafcich,to jsou celkem nedostupny udaje

                      0 0
                      • kubad  

                        25mm tam vleze a o čem bych měl přemýšlet ?

                        0 0
                        • Espen  

                          No, že když bys náhodou jel po silnici a obalil se ti plášť kilem bahna, že ti bude dřít o objímku přesmyku přeci :-D. Mě se to ještě nikdy nestalo, ale na BF je přeci možné všechno :-).

                          0 0
                          • MiKED  

                            Kilo bahna jsem na silničním plášti taky ještě neměl. 

                            0 0
                            • Romancero  

                              stačím projet silnici čerstvě posypanou živicí (jemným štěrkem) a asfaltovou penetrací-krásně se to lepí na pláště..Tohle jsem jednou zažil při sjezdu ze Šerlichu…dobrý adrenalin v zatáčkách!

                              0 0
                              • MiKED  

                                Jo, a přesně to je situace, kterou zažíváš na asfaltu při každém švihu.

                                0 0
                                • melda  

                                  Navíc při týhle situaci přichází většinou vzápětí defekt, guma se vyfoukne a mezera zase zvětší.

                                  0 0
                          • kubad  

                            :D

                            0 0
                        • Jirra  

                          Tak jestli se tam vleze každá 25 a nebudu chtít jezdit širší, tak proč ne, ale jak jsem pochopil, tak jsou i 25 různě široké a pak by mi docela vadilo předem zjišťovat jestli zrovna tenhle plášť, ktery si chci koupit, mi tam ještě pujde.

                          0 0
                          • kubad  

                            25 by mělo být 25

                            pokud není je někde problém a až to nastane tak to řeš, jinak se bavíme o ničem

                            0 0
                            • Jirra  

                              Přiznávám, že jen reaguji na to co tu dost často o rozměrech plašťů píše, ale možná všichni co to tu psali kecaji, nebo jsou troubove co si to neumějí změřit.

                              0 0
                              • kubad  

                                a na co konkretně?

                                0 0
                                • Jirra  

                                  Že výrobcem deklarovaná šířka nemusí vždy sedět a tak se může stát, že jedny 25 můžou být širší než jiné 25.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    nemusi. Můžeš reklamovat

                                    0 0
                                    • Jirra  

                                      Tak reklamovat mužů, ale není tedy lepší mít v rámu rezervu a stačí jen pár mm a nemuset řešit zbytečnou reklamaci?

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        mužeš, stačí si koupit jiné kolo :D

                                        0 0
                                        • Jirra  

                                          Ja si ho kupovat nebudu, i když za tu cenu to není vůbec špatné, ale ptal jsi se tu jakou má nevýhodu malá mezera. Tak třeba pro někoho to ušetření starostí s případnou reklamací pláště :-)

                                          0 0
                                    • Romancero  

                                      tak předpokládám , že jsou povoleny nějaké rozměrové tolerance! Samozřejmě ve vazbě na použitý ráfek…

                                      0 0
                              • Smazaný účet  

                                Trouba je ten, co nedokáže pochopit, že 25mm plášť se vleze :)

                                0 0
                          • novas752  

                            Ono to je docela běžná praxe u 28mm plášťů. Klasické silničky mívaly deklarováno často 25mm max, ale někdy se to doto dá nacpat i „užší 28mm“.

                            0 0
                    • vojtechposmourny  

                      No třeba tu, že takhle levný kolo bych si pořídil jako zimák. Ale s touhle mezerou tam full size blatník nenarvu.

                      0 0
                      • kubad  

                        tak asi nejsi cílová skupina výrobce kola. Co ti k tomu mám napsat jiného?

                        Je to silniční s 25mm prostupnosti. S blatnikama očividně nikdo nepočítá. Zase je o to kratší zadní stavba což někdo jiný třeba ocení

                        0 0
                      • novas752  

                        To bys tam ale nenarval tak i tak, na blatník tam musí být mezera aspoň ± centimetr a to včetně místa ve vidlici a zadní stavbě.

                        0 0
                    • Prazak0  

                      V tomto případě že se tam nevejdou. Jinak obecně, hůř se srovnává. Pokud nějakých 26 nebo 27 mm je méně než 25 mm u jiné značky, tak to zkrátka trochu klame.

                      0 0
                      • jardalee  

                        prave do toho vnasi i zmatek stale sirsi silnicni rafky ,ted nedavno sem cetl jak si borec udelal radost koupil na inzerat karbony ale meli 19mm vnitrni sirku na starych mel 15mm a continental 5000 25mm no a jak ty kontinentaly hodil na ty karbony tak uz to nedostal do ramu :) no a sondoval jestli kdyz koupi verzi 23mm tak to bude mit tech 24–25mm :)

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Pamatuji dobu, kdy byly IN úzké ráfky, tj. nějakých 13 mm. A Author dal ke kolu s plášti 35(37)/622 ráfky 16 mm. Podobně jsem viděl hodně úzké ráfky na MTB s plášti širšími než 37 mm. Ovšem nebyl problém dát plášť 19, 20 natož 23 mm do ráfku 17 mm. Ten k tomu nebyl určený, ale fungovalo to taky. Dnes je k tomu návrat, silniční ráfky 17 mm začal dělat i Remerx, starší ráfky mají 15 mm, nejnovější 17.

                          Fakt je, že na CX kola se běžně dávají ráfky Remerx Rapid, které mají 15 mm, obutí bývá 33 nebo 35 mm, je to bez problémů.

                          Tohle vše je jen o tom, jak dost věcí je záležítostí módy a aktuálních trendů. Užší nebo širší ráfky mají své vyhody, např. nižší hmotnost nebo naopak větší pevnost, tohle ale platilo vždy. Stejně tak bylo módní mít trojpřevodník, dnes je IN jednopřevodník. Nesmí člověk všemu podléhat, rozhodovat se dle toho, co sám chce nebo potřebuje.

                          0 0
      • MoryBrno  

        Tak já se taky podělím. V jednom případě je to už hodně hodně těsný, ale to je tím že je tam lehká osmice, na druhý fotce už normální stav. Jsem z toho trochu nervozní, tak 3 roky zpět jsem měl stejnejný kolo akorát v barvách supiku, a nevzpomínám si že by to bylo tak natěsno. Těžko říct co s tím, moc se mi to nelíbí, uvidíme jak se to bude chovat, zkusím hodit jinej plášť kdyžtak. Za ty peníze se možná dalo něco čekat, mám to jen na ježdění do práce, sem tam vejlet, ale je to zrada :D jinak je to 56

        0 0
        • Prazak0  

          Tady je hloupá jedna věc, ono není tak těžké vletět do nějaké díry na silnici ap. a z kola je rázem osma. Pak by bylo blbé, aby kolo drhlo o podsedlovou trubku.

          Jinak samozřejmě, to kolo za ty peníze, to je velmi slušná cena. Jednak jde asi o dotovanou reklamu, potom tu platí i to, že co je hodně levné, tak člověk musí s něčím počítat.

          Pro lidi, co mají v okolí slušné silnice nebo cyklostezky, tak to kolo může velice dobře posloužit. Já bych na takovém kole mohl jezdit ještě tak v polovině 90. let, kdy stav vozovek nebyl tak katastrofální. Bolševik sice o infrastrukturu moc nedbal, ale občas se dělala vozovka nová. Pár režimu znamenal, že o vozovky silnic nižších tříd se přestal kdokoli starat. Ve Středočeském kraji se radši dotovala doprava žákům zdarma v rámci kraje (tj. ne do Prahy), stav silnic neřešil nikdo. Obávám se, že stav vozovek odpovídá tomu ,že se o to 30 let nikdo nestará. Ani na konci socialismu to nebyla velká sláva, ale nějaká minimální údržba tu byla. Dřív jsem jezdi hodně úzké pláště, 25mm jsem považoval za široké, radši 19, 20 mm. Dnes by to už nešlo, na širších jedu daleko rychleji.

          0 0
        • Honzis  

          může být lehce boule na plášti + nesjetý dezén, do toho lehce nedocentrovaný ráfek … ale pokud to nikde neškrtá ani ze sedla při max intenzitě tak bych se nebál a s jiným pláštěm to může vyjít lépe (i když bude 25)

          0 0
        • maajkee  

          No a proč myslíte, že je to tak levný? Protože se to nepovedlo, je to stará činská katalogovka na 23mm pláště.

          Na dojíždění do práce bych radši volil nějakýho gravela nebo endurance silničku kam jdou dát pohodlně alespoň 28mm pláště. No ale nekup to, když je to tak levný… :)

          0 0
          • Vilém  

            …napr takova Nakamura, ta by byla mnohem vhodnejsi :))

            0 0
            • maajkee  

              Kvůli tomu to ale přeci vůbec nepíšu.

              Píšu to, že mi příjde zcestný si u nvýho kola za 9 tisíc stěžovat na špatnou průchodnost pro pláště.

              Škodovka těhle kol prodá/daruje mraky. Samozřejmě neseřízený. Nakamura o který mluvíš bude jezdit jen jedna :)

              0 0
            • Prazak0  

              Co jsem si všiml, tak tam má víc prostoru mezi pláštěm a rámovou trubkou. Někdo tu vystavil veterána Eddy Mercx a i toto závodní kolo tam má místa o dost víc.

              Jinak u hotových kol, když se někdo chce zbavit ležáků nebo nepovedených kusů, tak se občas prodávají i pod cenou jejich nákladů. Individuální stavba na levném rámu vychází kupodivu za zhruba stejnou cenu.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Levný je to jen proto, že to prodává škodovka a chce se zbavit ležáků. Prodej kol je evidentně neživý a potřebují místo ve skladu. příští objednávku jistě budou optimalizovat.

            0 0
      • MoryBrno  

        Mám to stejně, viz fotka níž :D

        0 0
        • koko0925  

          Prohlídl jsem doma 3 silničky a 1 crosku. Všude je víc jak 1cm.

          0 0
          • Prazak0  

            Což je docela natěsno, myslím ve smyslu, že zadní stavba je co nejkratší. Současně tam je ale dostatečná vůle, buď širší plášť a nebo prostě rezerva. Mít tam vůli pár mm místo třeba 12 mm z hlediska tuhosti rámu se nijak neprojeví. Z hlediska možnosti širších plášťů se to projeví podstatně.

            Já to píšu z pozice člověka, který má na dvou krosových rámech zbytečně moc vůle mezi podsedlovou trubkou a zadním kolem. U nového kola bych radši tuto vůli měl co nejmenší – ale ne do extrému.

            0 0
      • Pitrisecek  

        Plast se po nafouknuti na 7,5 atm dotýká v jednom místě objímky od presmykace, k..va to je smula.

        0 0
        • oberleutnant Weiss  

          To vypadá, že máš dvě možnosti – buď reklamovat, nebo přezout na třiadvacítky…

          0 0
          • Pitrisecek  

            Samozřejmě reklamace

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              Mimochodem – co máš za velikost?

              0 0
              • Pitrisecek  

                L

                0 0
                • oberleutnant Weiss  

                  To je zvláštní, jak moc se může lišit 405 mm dlouhá zadní stavba s 25 mm pláštěm u „stejného“ kola. Tohle je „M“…

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Když tady byla diskuze, jak to kolo je levné, tak je možná jedna věc. Za tuhle cenu nabízí kusy které jsou poněkud nestandardní, neboli moc malá či naopak moc velká mezera mezi pláštěm 25 mm a sedlovou trubkou. Sup dělá hodně krátké zadní stavby, je možné že méně povedené rámy se vyřadili a prodávají pod logem Škoda za tuto cenu. Za horší cenu lidi tolik nereklamujou.

                    0 0
                    • oberleutnant Weiss  

                      Rámy tak moc nepovedené, že se tam nevejde ani plášť z továrního osazení, by se snad neměly prodávat ani za stovku pod značkou Fun Din Dung, ne?

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Pokud tam někdo dá pláště užší, třeba 23 mm, tak někdo se s tím spokojí. Za tu cenu, že.

                        0 0
                        • kubad  

                          ne muže to reklamovat, očividně se tolerance sešly tak že je to už špatně

                          0 0
                    • kubad  

                      kam na ty hlody chodíš?

                      0 0
        • siky83  

          Asi tam u tebe bude nejaky problem, u me to vypada takto,velikost L.

          Na kole najeto aktualne 150km v desti a bordelu a jsem maximalne spokojeny. Vyborna koupe.

          0 0
        • Vilém  

          Pozice smyku vuci prevodniku je tak jak ma byt.

          0 0
          • Pitrisecek  

            Mi to za jizdy dokonce škrtá :-(

            0 0
            • Vilém  

              Mel tam byt otaznik.

              0 0
            • Pitrisecek  

              Soudruzi na tajwanu udělali zjevně chybu

              0 0
              • Chlebovnik  

                Trochu sjedeš plášť a bude to v pohodě.

                0 0
                •  

                  Nebo trochu promačknout sedlovou trubku. Par údernych a dobře mirenych ran kladivem a je po problemu.

                  ;)

                  0 0
                • Prazak0  

                  Šla by dát menší kola, 27,5 palce ? Tohle se dělává, že na kolo 28 se někdy dají menší kola, která se vejdou s širšími pneu. Brzdy snad mají určitou vůli, jak to jde posunout? Neříkám, že ideál pro nové kolo, jen spíš dotaz?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ano, to se dela, ale s rafkovejma brzdama je to bez sance.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Já nevím, jak se ta kola liší v průměru, půl coulu je něco přes jeden cm. To snad ty silniční zvládnou? Nebo ne?

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Záleží jak moc muže pustit špalky v brzdách dolů

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Případně by šlo ty brzdy vyměnit, dát takové, co to umožní. U levného kola to snad je záležitostí pár stovek.

                          0 0
                          • Cavendish  

                            A nebo ještě kousek propilovat drážku. Třeba by stačilo 2–3mm. Teď to bude mít tak v půlce.

                            0 0
                      • Vilém  

                        Rozdil prumeru je temer 4cm, tzn 2cm na polomeru. To muzes vymyslet co chces, ale ty brzdy tam nedosahnou,,

                        0 0
                        •  

                          Nebo naplest torpedo ;).

                          0 0
                        • Prazak0  

                          To mi přijde moc (neříkám, že nemáš pravdu), rozdíl půl palce je přece polovina z 2.54 cm, tj 1.27 cm. Ale uznávám, že skutečný rozměr ráfků se může lišit jinak, velikostní značení, nevím přesně jak funguje.

                          0 0
                          • Chlebovnik  

                            (622–584)/2

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Ano, já si to taky našel, ten rozdíl je fakticky větší než půl coulu, nevím, jak to značí. Asi by snadno šlo u diskových brzd.

                              0 0
              • Honzis  

                spíš soudruzi nakoupili špatný pláště nekompatibilní se zadní stavbou … Tak hold dát dozadu 23ku a tuhle 25 nechat dopředu, no. Stejný problém byl před 15lety třeba u Durateca a to byl rám za hodně peněz – ještě „nedávno“ nikoho nenapadlo cpát na závodní silniční kolo víc jak 23mm pláště. Jo, není to ideál, ale nezaškodí vzít šupleru a změřit tenhle plášť v reálu + je možné, že „hází na výšku“

                0 0
                • Prazak0  

                  Já jsem vypozoroval, že závodní kola mají co nejkratší zadní stavbu. Jenže já si myslím, že to nemusí být na milimetry, z hlediska vlastností zadní stavby a rámu se to nijak nepozná. Sup ale dělá vše takto těsně. Možná některé pláště, ať 25 mm, tak budou bez problémů. Prostě zas tolerance u výrobců plášťů. Je to trochu hloupé pak tam nemoci ani dát plášť od kteréhokoli výrobce.

                  0 0
                  • atty  

                    To není vůbec o výrobci – ráfkové brzdy jsou většinou (podle výrobce a typu) tak maximálně do 28mm gumy, většina rámů tím pádem počítá u ráfkových brzd tak maximálně s 25–28mm gumou. Pokud chceš víc, jsou tu modely s kotoučema nebo s CX brzdama, kam by se měla vejít minimálně 33mm guma s rezervou na bahno (UCI CX standard).

                    Takže najdeš rámy, kam se stěží vejdou 25mm gumy (kvůli sedlové trubce, navářce na přesmyk, nebo čistě kvůli málo místu ve vidlicích – do výšky či šířky).

                    Prostě se počítá s tím, že silniční gumy u silničního kola na ráfkových brzdàch končí někde u 25mm, někam se nacpe i víc, ale „nárokově“ to chtít asi nemůžeš.

                    Abych nechodil daleko, tak třeba do některých RB rámů byl problém „nacpat“ i 23mm gumy, protože to škrtalo o sedlovou trubku.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Když jsem koukal na inzerci levného kola od zdejšího stavitele, tak do těch levných brzd by se dle mého oka mělo vejít nějakých 30–32 mm. Má tam brzdy Force, takže asi nejlevnější. Podobně u kol v Decathlonu, kde mají taky asi levné brzdy, tak tam snad jde dát i 35 mm. Ty užší brzdy, to se asi týká vyšších modelů. Když jezdí profíci závody, tak nevím, jestli na některé etapy nebo jednorázové závody nedávají širší obutí, myslím jízdu po kostkách nebo v šotolině. Někteří výrobci ale nechávají extrémně malou mezeru mezi pláštěm a sedlovou trubkou.

                      0 0
                      • Honzis  

                        Dělají se čelisti 39 až 49mm a prodloužené, ty mají kola z Decathlonu třeba a některé Kony atd, u starého Favorita se vešly 35 i s blatníkem do brzdy, ale to je jiná kategorie. Tady prostě špatně osadily zadní plášť vzhledem k rámu, což je sice problém, ale ne neřešitelný, kolik mm je občas u aero časovkářských speciálů je taky místy dost na hraně

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Ano, u Favorita se tam vešlo hodně. Tehdy byl problém koupit úzký plášť, když je pak začali dělat, tak to bylo nekvalitní, při nafouknutí na tlak byly z boku popraskané, jakoby zpuchřelé, na rozdíl od zahraničních, tady už píšu o začátku 90. let.

                          0 0
              • Pitrisecek  

                Tak se musím pochlubit s příběhem reklamace. Kolo bylo zasláno prodejcem do Boleslavi, po 3 týdnech telefonát, že kolo je v pořádku. Tak jsem musel nafotit zadní stavbu druhého zakoupeného kusů, udělat screeny že zdejší diskuze s detaily kol, které jsou v pořádku. Dále jsem volal do superioru, kde mi potvrdili, že me kolo tam vůbec na reklamaci nedorazilo. Technik superioru k fotce zmrsene zadní stavby hned napsal, že je to jasná výrobní vada. To vše jsem prostřednictvim prodejce zaslal zpět do Boleslavi. Po té už reklamace byla uznána a čekám na vrácení peněz. Mimochodem plášt Schwalbe na zadním kole na druhém kole je zmetek, má bouli jako prase. Takže jsem ještě řešil, už za vlastni prostředky výměnu za Conti ultra sport. Ty jsou ve stejné velikosti o 1,2 mm širší, a naprosto bezproblémové. Ještě byla nutná výměna představce za kratší, původní má snad 11 cm, což je v kombinaci delší geometrií masakr.

                0 0
                • TicTac135  

                  Ja mam nastesti zadni stavbu i pneumatiky v poradku, ale kratsi predstavec jsem dal taky a Conti by se mi taky zamlouvaly vic…

                  0 0
    • APEiRON  

      Taky objednáno, řešili jste všichni dopravu kola přes dealerství škoda nebo se to dalo nějak obejít a poslat krabici poštou?

      0 0
      • J.e.n.i.k.82  

        Prý je nutná odborná montáž.. :-)

        Trvalo to týden, nic to nestálo, tak jsem to sám neřešil..

        0 0
      • siky83  

        Postou ani ppl to nejde, ani kdyz si do kosiku prihodis neco jinyho..musi se k dealerovi

        0 0
      • Kurt  

        K dealerovi, mám ho přes ulici. Doprava 3 pracovní dny.

        0 0
    • Pitrisecek  

      Není tu nějaký majitel z Ostravy? Nevím, jakou velikost zvolit. Mám 180 cm, ale dlouhé nohy.

      0 0
    • Prazak0  

      Tak cena je asi rozhodující. Jak jsem četl níže, tak vejde se tam maximálně plášt 25 mm, ještě asi od určitých výrobců. Protože co jsem poznal, tak pláště se můžou rozměrem lišit, i když udávají velikost stejnou. Dřív jsem uvažoval o Author Aura 33, to lze sehnat za necelých 14 tisíc, loňskou verzi, nepletu-li se. Tam mají pláště 28 mm a odhaduji, že se tam může vejít 30 nebo i 32 mm. Na české okresní silnice středních Čech a okolí Prahy to chce širší pláště. I těch 28 je dost málo.

      0 0
      • Kurt  

        Tak jasně – když si přidá nějakých 50% k ceně, může mít o 3 mm širší pláště.

        0 0
        • Prazak0  

          Jistě, je to tak levné, no nekupte to. Kvůli takovému uvažování plno lidí vyhodilo dosti peněz, i já jsem párkrát se takto spálil.

          0 0
          • Pitrisecek  

            Přesně, raději to koupit v nátěru superior za 20 tis, jen tak ten kauf bude v pořádku 

            0 0
            • Prazak0  

              Kola superior mají snad dobré rámy, ale možnost tam mít max 25 mm, kvůli tomu bych to nebral. Psal jsem o Author Aura 33, loňskou verzi může sehnat za 14 tisíc.

              0 0
              • kubad  

                Vozil sem 23mm teď vozím 25mm a širší mě nelákají

                Pokud někdo potřebuje širší ať hledá jiné kolo

                0 0
                • siky83  

                  Jezdím na 25mm kolem Prahy,hlavně Praha – západ a naprostá pohoda

                  0 0
              • Vilém  

                Ale jo, o 5 tisic drazsi, zato hur osazene. Tak hlavne, ze to pobere 28mm plaste.

                0 0
    • jardalee  

      jeste si to muzete trochu vylepsit :) kdyby nekomu vadil ram s logem skoda :) https://www.primeshop.cz/…a-priplatek/

      0 0
    • Motyll  

      Škoda, že namají v nabídce i štěrkolet. Na zimu bych koupil, ale tohle je max na 25 gumy.

      0 0