• kubaholy

    Zdravím, chtěl bych zkusit širší pláště. Celou dobu co jezdim silnici, používám Conti gp4000 25mm. Ted ale casto slycham o přechodu na 28mm. Použití jak na trénink tak i závody. Líbí se mi pripadne zvýšení komfortu. Vaše zkušenost? + a -?

    • novas752  

      Je to pohodlnější, dá se foukat nižší tlak. Víc neřešim.

    • Honzis  

      záleží zda se Conti v 28mm vlezou do rámu, neb mají třeba 29,5mm a to už není sranda narvat do rámu s čelistmi. Rozdíly zásadní nepociťuji, 28 je pohodlnější než 23/25, zase jsou o chlup těžší a nabídka ještě donedávna nebyla kdovíjaká. 4000S v 25mm má většinou 27mm a to už je „pořádnej balón“, mně na jednou rámu skoro brousí pod zadní brzdou i tahle 25ka, to je třeba fakt prověřit.

      • kubaholy  

        Conti už bych asi nekupoval, chtěl bych zkusit Vittoria Corsa g2.0. jinak rám caad12 od Cannondalu. Musel bych to pak přesně změřit

    • embi  

      Jaky doporucite 28 / 30mm plaste s dobrym pomerem cena/vykon na silnicku. Asi nemusi byt bezdus.

      • Honzis  

        já najel 11000km na Contíkách Grand Prix (bez dalšího označení) – asi 290g v 28mm kevlaru, cena slušná, gumy relativně dost i na občasné „lehce gravel“ vložky.

      • Cavendish  

        Continental UltraSport II kevlar. Za 400 parádní plášť.

      • novas752  

        Taky vozim Ultrasport

    • Pikaču  

      Moje conti gp4000 v rozmeru 28 mm meli reálně 32 mm.

      Nyní gp5000 v rozměru 28 mm maji reálně 28 mm.

    • lumyr  

      Ony ty GP 4000 25mm měly reálně skoro 28mm, takže si v podstatě na 28mm jezdil, jen o tom nevíš :).

      Moje gp4000 mají 27.6mm. Až je sjedu, koupím gp5000 v 28, kde už udávaná šířka s realitou prý souhlasí.

      • kubaholy  

        Jde spíš o to na který kola plášť dáš, když dám 25 na aksia od mavicu mají 25, když je hodim na karbony mají 26,5mm

        • lumyr  

          Mám Aksia a GP4000, jak píšu, skoro 28mm. JIný gumy v roměru 25mm maj na stejným ráfku 25mm.

          • kubaholy  

            Jak je to možný? Stejný pláště, stejný ráfky a rozdíl skoro 3mm? Jak já mohl naměřit 25 a ty skoro 28?

            • Fazzy  

              Taky záleží, jestli měříte novej čerstvě nahozenej plášť a nebo jetej.

          • Marekstrni  

            Mám taky Aksia kola a continental GP 4000sii 25mm a reálná šíře na ráfku 27,5.

    • look_as1  

      4 season 28 mm se v pohode vlezou do BMC gf01 i Canyon Aeroad, oboje rafkove brzdy.

      Jinak valivej odpor neni vsechno – 28 mm uz je min aero – takze pokud nejezdis zevl tempo, tak na predek je porad vyhodnejsi 23 mm nebo 24 mm.

      • Pikaču  

        Ja zase někde četl ( mozna DT swiss aero kola) ze nejlépe fungují s 28 mm plastema. Ze s 28 mm plastema vítr nejlépe obtéká okolo plášťů a pak dal na aero kola.

        • look_as1  

          Uved zdroj, ja cetl toto:

          A vozim to tak na aero silnici i koze.

          • kokoska.rokoska  

            Tak spousta lidí si plete aerodynamiku u plášťů a u gakusek, že jo. Pro pláště pochopitelně platí, cos uvedl. Pro galusky je to složitější a u širokých toroidnich rafku většinou aero odpor klesá se sirkou (kvůli nešťastnému přechodu galuska-rafek). A nemálo lidí si přečte o nižším aero odporu u širokých galusek a.mylně se domnívá, že to platí i pro pláště…

          • Pikaču  

            Tak sorry. Uz v tom mam matlajz, ale pred rokem jsem pokukoval po dt swiss erc 1100 a tam jsem četl tu informací. Ale kdyz to ted hledam tak pisou vsude k docílení nejlepsiho aeroefektu k danem rafku je 25mm ideal. Samozřejmě tančí je lepší ale asi záleží na šířce aero-rafku jaky plášť j k nemu ideální.

      • kubaholy  

        Hele na tyhle aero srandy moc nehraju, prostě jezdím dost, kolem 15k za sezonu, k tomu dost zavodu. Spíš mě zajímalo, jestli by pro mě přechod na 28mm měl realnej smysl, nebo jestli nic nevymyslet a pokračovat 25 jak doteď.

        • atty  

          Pokud aero neřešíš, tak větší pohodlí, nižší tlak s čím se pojí (většinou) i lepší přilnavost a ovladatelnost na horším podkladu – takže mimo to sporadické aero asi jen samé výhody. Pokud se Ti do rámu vejdou, asi není (v případě „běžného“ ježdění) co řešit a dát klidně 28mm.

          Ostatně i kola z World Tour už dnes jezděj většinu závodů na 26/28mm gumách (pokud se nepletu) a tam maj asi dostatečně dobře vypočítaný a zjištěný, že ty watty, co ztratěj na aeru, doženou lepším valivým odporem, případně lepší kondicí jezdce, co mu to lépe „žehlí“ prd… :))

          • kubaholy  

            Super díky moc, takhle jsem to chtěl slyšet. Prave že ta WT mě k tomu přemýšlení tak trochu postrčila, zrovna jsem cetl, že třeba EF bude 2020 jezdit na 28mm.

            • atty  

              Mám na kole 30mm a rozdíl pohodlí a „průjezdnosti“ oproti 23 a 25mm (co jsem měl) je velikej. Na to moje ježdění kolem komína v turistickém tempu ideální. Vracet bych se na 23mm „kostitřas“ už nechtěl.

            • Honzis  

              s nájezdem 15tisíc myslím můžeš s klidem koupit třeba 2páry – jedny 25, pak 28 – párkrát přezout a udělat si vlastní obrázek. Já jezdím 23,25,28 pláště různých typů na ráfkách 13,15,17 a všechno je trochu odlišné, nicméně na moje ježdění povětšinou do práce stabilním tempem nepociťuji zásadní rozdíly, které by samozřejmě v závodním nasazení vynikly.

          • look_as1  

            Jaky rafky, galdy nebo plaste?

            Ineos na LW to urcite mit nebude.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse