Silniční čelisťové brzdy z ocelové vidlice na a-head karbon ?

8 nepřečtených
  • cechura

    Ahoj, vyměnil jsem na svojí silničce Šírer původní ocelovou vidlici se šroubovacím krkem za a-head karbonku Easton EC90 (+ samozřejmě nové hlávko a představec). Když jsem chtěl přehodit brzdu (Sachs Rival), zjistil jsem, jak jsem tušil, že musím dát i delší válcovou matici, protože a-head karbonky i hliníkové vidle mají širší korunku (delší díra pro osu brzdy). Překvapilo mě ale, že brzdové špalky dřou o nohy vidlice, takže jsem musel dát podložku a špalky o 1 mm u vidlice zabrousit. Také musel dát špalky do nejnižší polohy v čelistech, aby dosáhly na ráfek. Stejně asi 0,5 mm zasahují nad ráfek do patky pláště. To samé jsem zkusil i s hliníkovou a-head vidlicí Force – ty samé problémy. Obě vidlice standardní 1 1/8", ráfek Bayer 28".

    Moje otázka zní: liší se silniční čelisťové brzdy také podle typu vidlice (ocelová šroubovací / a-head / tapered)? Měl jsem zato, že vzdálenost díry v korunce pro osu brzdy a ráfku je standardní. Co to škrtání špalků o nohy vidlice – a-head vidlice mají širší nohy než ocelové vidle, ale tyhle brzdy Sachs se dělaly v době, kdy se na silničkách už ve velké míře používaly hliníkové nebo karbonové vidlice.

    Díky za vaše zkušenosti.

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.