• p0spec

    Ahoj, obracím se s prosbou. Před pár dny jsem tu přidával svůj handbike, u kterého jsem psal, že bych na něm provedl pár drobnějších úprav. Ve vybavení v jakém jej máme je to těžká silnička, což není ideální. Rád bych s ním i občas do terénu. 1.1" slicky na to jsou nevhodné a koupě nového (ať už jiného nebo dalšího) handbiku nepřipadá v úvahu (cena takové věci je kolem 150 tisíc). V rámci experimentování jsem pořídil plášť Schwalbe Marathon Plsu 26×1.35" který se ukázal jako nevhodný – na silnic je zbytečně těžký a v terénu ten vzorek nepomáhá téměř vůbec. Navíc jak jsem teď zjistil, maximum pro aktuální brzdy je plášť 28, já tam narval 35. Vlezlo se to doslova na milimetr a vyžtadovalo to dost seřizování. Náboj není komptaibilní s kotoučovými brzdami. Jediná možnost je tedy výměna za jiné brzdy. Počítám že na letní ježdění po silnicích apod. pořídím opět nějaký slick/téměř slick který bude s akutálními Shimano brzdami fungovat OK. Na podzimní/karní ježdění bych ovšem rád nějaký tereénní plášť. Je možné, že tyhle brzdy mi nabídnou víc prostoru pro větší plášť? Je mi jasné, že je to krok zpět, ale nic, co by se alespoň tvářilo, že je větší, jsem nenašel.

    Díky všem. :-)

    0 0
    • jardalee  

      no s tim asi bohuzel moc nevymyslis ,sirsi plast byva i vyssi a proto se postupne na MTB/trekk zacali pouzivat cantilever,V brzdy a dnes kotoucove ,tam te limituje ten horni upinaci sroub ,kdyby to byla ocel tak by se to dalo mozna za slusny penize dalo predelat prave na ty V brzdy a tak uz je pruchdnost i 2,1 palce ,ale samozrejme mozna nekdo umi i hlinik ,no jeste me napadlo kdyz uz umi hlinik tak ti muze navarit rouvou uchyt na kotoucovou brzdu na stavajici ram ,pokud to konstrukce umoznuje,z tech fotek moc chytrej nejsu :)

      0 0
    • jardalee  

      jeste k tomu odkazu na brzdy ,sem si ho nevsimnul,rozsah brzd urcuje vzdalenost rafku od ramu ,a jo kdybys mel ram a rafek ve zdalenosti na ty brzdy co mas v odkazu tam tam jde plast az tak 37mm ,davaj se na stary favority ,dozadu ,pak to vypada takhle :)

      na favorita prave nepasuje tradicni silnicni brzda (do 49mm) protoze je kratka

      0 0
      • p0spec  

        Aha, to bylo právě to, co mě zmátlo. Já mohu tu vzdálenost ráfku od brzd nastavovat v poměrně velikém rozsahu, takže by to mohlo pasovat. Asi se na to ale teda raději vykašlu. :-)

        0 0
        • jardalee  

          no jestli je to tak tak potom jo ale stale bude max tak 38mm ,takze neco 42c ,proste je to porad silnicni brzda ,na vetsi prumer plaste by uz byla potreba konstrukcni zmena brzdy,nejlip tam nekam navarit trmen na kotoucovku a vyplest jiny kolo

          0 0
          • jardalee  

            :)

            0 0
            • p0spec  

              Je tam příprava na jednu kotočovku, ale jen s jednou brzdou bych si netroufl. Tak uvidíme. :-)

              0 0
            • novas752  

              Tomu se rika moderni geometrie. Poradne podkopnuta hlava a je to pekne nizke a dlouhe. :)

              0 0
    • novas752  

      Spaliky jsou sundane z duvodu demontaze nebo tam nejsou vubec?

      0 0
      • p0spec  

        Z důvodu demontáže. Takhle široký plášť už bez odděláení neprotáhnu. :-)

        0 0
        • novas752  

          Ani kdybys ho vyfoukl? Já jsem kvůli prostrkování V-brzdama 2,25" pláště vyfukoval a pak zase nafukoval. Přišlo mi to jednodušší než demontovat jednu čeliat V-brzdy, natož se jebat se štelovánim špalíku.

          0 0
    • Jakobo  

      Tady by dobre poradil Ludek B., ma uz dost zkusenosti a hned by rekl kudy ne. At se nezabyvas necim co nema vyznam. Tech handbiku mel nekolik, ted ma nejake vykonnostni, jezdi zavody. Je z J. Moravy, Hodonin, Brno. Mozna se znate, ta vase komunita asi neni tak velka.

      Jo a jinak ted vidim, ze ma i MTB a ma jen predni brzdu.

      0 0
      • Hall  

        Dobrý večer potřebuji poradit koupil jsem silniční kolo komplet carbon vše oka jen chci tad jiné páky řazení teď jsou sram rival a chci tam dát sram apex 2×10 díky

        0 0
    • Marskatin  

      Mám takový dotaz, co je to na čtvrté fotce na vnitřní straně levé nohy vidlice?

      K tvému problému: naasazovat čelist silničního typu akorát s delšímu čelistmi podle mě není cesta, pořádný plášť tam nedostaneš a navíc, čím delší čelist tím více průží a huře brzdí. Asi by se s tím dálo žít. Nevím, kde máš momentálně parkovačku, já bych si ji asi dal na druhou stranu klik/řídítek a dal tam nějakou páku s aretací v zabržděné podobě, paky by se dalo brzdit oběma současně a tím eliminovat slabší výkon brzdy.

      Nejjednodušší by bylo najít někoho, kdo umí navařit pivoty na V-Brake.

      Pokud není možnost vařit a jsou trubky vidlice v místě, kde by měly být pivoty kruhového průžezu , mohlo by být řešení něco takového – pivoty na objímce

      Poslední možnost je překopat to na kotoučovky. V levé patce jsou dvě díry na adapterér, akorát ten je myslím atypický ani si nejsem jistý jestli je to rozteč IS. A byl by problém s parkovací przdou. Viděl jsem to na horské verzi téhož handbiku, akorát ten měl jízdní kotoučovku a parkovací V-brake.

      Kdybych to řešil já asi bych po zvážení pro a proti nechal vyrobit atypický adaptér IS-PM na dva třmeny. Což je v podstatě výpalek z cca 12 mm plechu a šest děr.

      Muselo by se přeplést přední kolo, ale zase by tu byla i možnost, pokud to vidlice dovolí( a z fotek se zdá, že jo) použít větší přední kolo a trochu zvednout rám od země pro jízdu v terénu.

      0 0
      • p0spec  

        Na té vnitřní straně je pouze navařený blok, na kterém je čidlo od cyklopočítače.

        Parkovací brzda je na rámu, kousek od toho, kde mám při sezení rozkrok. Dát ji na ruku by samozřejmě šlo, nicméně by mi pak vedly od říditek už čtyři namáhané bowdeny. (Aktuálně jsou tam jen dva, ale budu měnit přesmykač tak, abych jej mohl ovládat řazením. Aktuální systém mi moc nevyhovuje.)

        Viděl jsem také horskou verzi tohohle handbiku, co měl jednu kotoučovku. Samozřejmě jsem si to všechno nafotil, ale na fotkách nemám tu parkovačku. Ale asi tam taky byla V-Brake. Pivoty na objímce vypadají zajímavě, kruhový průřez to nejspíš je. Neměl jsem ještě možnost to ověřit, nemám to teď doma.

        Možnosti jsou jen dvě, převařit to na V-Brake nebo nechat přeplést kolo a použít kotoučovky. A nebo to nechat tak jak to je, už jsme s tím projeli dost hnusného terénu. :-)

        0 0
        • krabica  

          Otec má nějaký handbike na kotouče, snad je to taky Sopur, a má parkovací brzdu na Véčka. Můžu ti ho nafotit, až pojedu dnes kolem…

          0 0
    • iiki  

      Uprav si nastavení brzdy – povolit lanko,délku nastavit tak, aby pro spolehlivou funkci brzd byly oba seřizovací šrouby (na páce i na brzdě) vytočený tak na 60–70 %. Když bude potřeba sundat kolo, jenom je zašroubuješ na doraz a brzda se krásně rozevře, není ho potřeba vypouštět, demontovat špalky, znovu seřizovat. Mám to takhle na zimáku (fávo) plášť 35c, i na skládačce plášť 1,75.

      Pokud dáš nějaký terénější plášť,může být problém s průchodem v oblouku brzdy (malá světlost), pak výměna třeba za ty v odkazu, nebo vyrobit prodloužení čelisti.

      0 0
      • Tomcat  

        Boha to je prasárna

        0 0
        • Jakobo  

          Dik, zes to napsal prvni. Navic tim prodlouzenim se ztraci ucinnost. U toho kola na fotce to mozna tak nevadi, ale u lehokola s vyssi hmotnosti a hmotnosti jezdce to muze mit fatalni nasledky.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.