• padlos

    Ahoj vsem, premyslim o koupi silnicniho kola, ale pri vybirani jsem narazil, zda neni lepsi koupit cyklokrosku. Nebudu na tom nikde zavodit spis to bude na rychlejsi presuny po silnici. S cyklokroskou to budu moct vzit sem tam i po polnacce. Jake jsou nevyhody cyklokrosky oproti silnicce?

    Predem dik za vas nazor

    Anketa: Co koupit?

    8x
    44%
    10x
    56%
    • p@X  

      Záleží, jak seš velkej „silničář“, já sám to tak mám a jsem spokojenej.

      CX má trochu jinou geometrii, šlapací střed je posunutej trochu výš a dopředu.

      Určitě je výhodný mít dvoje kompletní zapl. kola (jedny se silničním obutím druhý s krosovým)

      • p@X  

        Taky záleží na převodech, ale CX sériovky mívají „většinou“ kompakty 50/34 což v lehkém terénu je dostačující…

    • Pebe  

      určitě silničku, bude za stejný peníze lehčí, líp brzdit a po polňačce vydrží taky v pohodě, toho bych se nebál.

      • p@X  

        Fakt záleží, kde budeš jezdit, třeba do města, kde jezdí tramvaje:) je kroska určitě vhodnější. Pokud hledáš jednoho univerzála, pak je to vhodná cesta. Univerzální však znamená, že to nebude ideál ani na asfaltu, ani v hrubším terénu, takže pokud už máš MTB, tak si pořiď radši žiletku…

        • Pebe  

          to že někde jezdí tramvaje přece neznamená že si buud kupovat kvůli tomu krosku. To si raději koupit silničku a druhý pár kol se širšíma pláštěma když už, ale upřímně, silničku nenahradíš kroskou ani kdyby jsi se zbláznil…

          • hádě2  

            ty osmice mi prosím nepřipomínej (:D

            bral bych určitě krosku a jedny univerzální pneu

          • p@X  

            Ona ta šířka plášťů (galusek) je na silničce dost omezená, do CX dáš 34mm galdu, tu na rozdíl od pláště můžeš řádně podhustit a projedeš skoro všude:)

            Opravdu záleží na preferencích a druhu povrchu…

          • Smazaný účet  

            do silničního rámu Racing Ralpha nenacpeš ;-)

    • TomasJ  

      CX pneu jsou na silnici nepouzitelne. Cyklokroska by potrebovala alespon 2 pary kol. Uzke silnicni plaste na cyklokrosce zase vubec nevypadaji dobre.

      Vyhodu nekterych cyklokrosek bych videl v moznosti snadno pridelat blatniky.

      • hádě2  

        otázka je jestli by ho bavilo pneu vyměňovat a jestli by je vůbec využil,

        přeci jen nemá každý rozpočet jako NĚKTEŘÍ a nekoupí si X sedel za X tisíc kč, se vší úctou

        o vzhled zakladateli asi nejde a blatníky se určitě hodí

    • padlos  

      MTB mam, ale obcas se potrebuju rychle nekam dostat a na MTB jet po silnici je vopruz, ale zas neni cas na to se hrabat lesama polema, tak pak kolikrat radsi jedu autem, coz mi prijde skoda. Myslel jsem ze cyklokroska pojede podobne rychle jako silnicka, kdyz na ni dam slicky a nebudu muset koukat po kazdy dire, kterejch jak to vypada bude po letosni zimne hromada.

      • p@X  

        To nějak nejde dohromady: jet rychle jako na silničce, to znamená pláště do 25mm, a zároveň nemuset sledovat díry?

        Zas balon 32–34mm na silnici poznáš, a pokud bude hladkej, na polňačce to nebude ono, i s tou 32mm musíš hlídat díry a vybírat stopu…

        Jakou si vlastně představuješ šíři pláště (galdy)?

        • p@X  

          Na CX se používají stejný zapl. kola jako na silnici, rámy se liší především průchodností vidlic a vzpěr, tipl bych to u silničního max. 28mm (záleží na výrobci), zatímco CX 34mm, pak je velký rozdíl v brzdách…

          • nooski  

            Hehe do svých RB nacpu jen 25mm a už to je docela problém :-) Jeto jednou holt silnice, tak proč to prasit.

          • padlos  

            Tak to jsem cekal ze bude mit cyklokroska pevnejsi kola nez silnicka.

    • airsoprano  

      Mám crose (felt qx 80 2009) a nemůžu si stěžovat – většinu odjezdím na silnicích, ale právě kvůli tomu, že jezdím i v lese, po loukách tak jsem volil crose. Dle mého názoru je praktičtější cross, pokud opravdu nejezdíš 99% na silnici, tak zvol crose.

    • Darkson  

      silničku, ať můžeme někdy vyrazit společně:-)

    • jecnak  

      Silnicku naprosto bez diskuse. A pro tebe s klasikyma prevodama. Za tech let co jezdim silnici po Praze se mi jeste nestalo, ze bych zrusil rafek. Jezdil jsem na silnicce s ultralight kolama bez problemu i po XC okruhu. Na cyklokrosce si na silnici poradne nezajezdis a kvuli par kilometrum po polnackam nema smysl cokoli resit.

      • hádě2  

        on není chrt, alespoň já jsem to tak pochopil

        • Pebe  

          proč se vyjadřuješ k něčemu o čem nevíš vůbec NIC?

        • padlos  

          Vylozene chrt nejsem, ale mel jsem v planu vyrazit sem tam na svih se silnickarema a kdyz by me to melo jet vyrazne pomaleji nez jim, tak by me to stvalo.

          • jecnak  

            Jsi maskovany chrt ;-) S tvyma dispozicema opravdu uvazuju spis o klasickych prevodech.

          • Pebe  

            já myslím že je to odmaskovaný chrt, to co předvedl předloni na zimních Brdech bylo super vystoupení, loni jsem si nevšiml…a to na tom fulu !

            myslím že fakt řešit jedině silničku, pro tebe klasiku 53/39 a 11–25 kazetu, možná i 11–23, fyzičku na to máš v pohodě ;-)

            • karliner  

              Ty mu chceš vnutit 53/39 a kazetu 11/23 aby ti do kopce nestačil, to já poznám :-)))

              • Pebe  

                a je to v háji, všechno se to provalilo :-)

              • Gorgov  

                ? s takovou kombinací se naopak nedá jet do kopce uplně pomalu. Pro mě je minimum nejakejch 12km/h a uz to je trapenicko.

            • jecnak  

              53/39 + 12/25(7 do Alp)

    • jecnak  

      Prosimte povol si jeste mail v profilu a nebo mi napis na mail, co mam ve svem profilu. Chtel bych te o neco poprosit kvuli LOSTu. Dik.

    • vlasof  

      CX si nemůžu vynachválit. jen musíš počítat s tim že na tom asi žiletkáře neuvisíš a brzdy že nebudou tak hravý.

      • Smazaný účet  

        mám CX jako tréninkový kolo a silničáře normálně uvisím (pokud jsou výkonostně stejně nebo jen o málo lepší než já), můžu i střídat…

        • p@X  

          Solidní kroska! Ta zřejmě hodnotu neztrácí, spíše naopak:)

    • padlos  

      proc vlastne cyklokroska brzdi hur?

      • Marskatin  

        aby se závodníci v blátě a na ledu nezabili, taky se v CX nejezdí až na hranici 100km/h.

      • vlasof  

        protože v cx nejsou nějaký zásadně náročný sjezdy. navíc je kontrukce brzd jiná než na žiletkách takže rozdíl lze čekat. ale neni to nijak dramtický – jak si to nastvíš takový to máš

      • raceman  

        jiná konstrukce

        a taky hlavně proto, že kdyby ty brzdy byly ostré a silné, tak by to při brzdění v točkách fest ustřelovalo..

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.