• zahradilj

    Zdravím místní,

    právě se poohlížím po novém kole a po všech úvahách sem se rozhodl (pravděpodobně) pro nějakou silničku. Problém je, že v silničních kolech se příliš nevyznám. Dřív sem jezdil lehké sjezdíky, neupravéné cesty atd., ale časově mě to přešlo a v posledním roce jezdím jen silnice, maximálně mírně neupravené stezky. Ehm a právě na horském … Zároven, teda pokud se nemýlím, tak je tu i nějaká pseudo-kategorie cross-country. Jinak mám 70 kg a 186 cm. Jak sem zmnínil cena okolo 30 tis., max. 35. Díky za jakékoliv návrhy a přeji hezký den

    • elkar  

      Nebylo by těda v tom případě lepší terkový kolo? Dát na to užší pláště aby se člověk nemusel bát rozbitému asfaltu někde u lesa a zároveň aby mu to valilo rychle po silnici…?

      Myslím, že ty kola jsou pak levnější než silniční.

    • siafu  

      teoreticky už se dá kolem 30 tisíc sehnat něco na karbonu – třeba Cube Agree GTC Pro, snad doplním, že pro rok 2015 má Shimano novou 105 sadou, která kromě jiného již patří mezi 11 rychlostní sady, což je pro mě hlavní důvod, proč si vybírám silničku z modelové řady 2015…

      • Jakobo  

        No to bych zrovna jako velkou vyhru nevidel. Beznym smrtelnikum stacilo 2×8 a 2×10 je az az. To zvysovani rychlosti je nesmysl, 105 mela skoncit na 2×10 a Ultegra nebo Dura at je klidne 2×11.

        Ale pro zakladatele: Jestli jsi spis nemyslel CX, cyklokros a ne XC?

        • blaf  

          105 mela skoncit na 2×10

          a duvod? Dura a Ultegra 11sp udajne chodi, hlavne na presmyku, daleko lip nez 10sp, 105 bude pravdepodobne chodit podobne…

          • tromboonen  

            Aniz bych ty 11sp jel tak si myslim ze Shimano-San to ma zvladnute a to ze technologie z vyssich a pro hobiky zbytecne drahych rad prenasi dolu na nizsi a rozumne ocenene rady je jen ku prospechu hobiku – ja osobne zustal na 10 sp abych mel 100% kompatibilitu mezi jednici, dvojkou, starejma kolama na valce atd… ale kdybych porizoval neco noveho a jako jedine/univerzalni kolo tak bych se 11sp nebal… retez mozna vydrzi o neco malo mene, ale jinak je to prijemnej upgrade…presmyky jsou urcite o poznani lepsi nez 10 sp, proto je taky mam na obou kolech, funguji i s 10 sp.. having said that, 10 sp je urcite taky v pohode, zalezsi na kazdem soudruhovi co zvoli a jakou kompatibilitu potrebuje..

          • Singlespeed  

            11 spd chodí dobře, ale přínos vloženého 16z pastorku mezi pastorky 15 a 17 u kazety 11–25 mi přjde nulový, ještě méně přínosný je přidaný pastorek 18z do 12–25. Člověk jen opět o něco častěji řadí o dva pastorky.

            • nooski  

              18 pastorek je naopak za mě obrovský přínos. Skok 17–19 je dost velký.

        • zahradilj  

          Ano, mel sem na mysli CX. Zvazoval sem prave nize zminena Cube CX, ale vyse zmineny Agree je mi hodne sympaticky. Zaroven se minule rocniky bez problemu vejdou do meho rozpoctu a vyssi rychlosti aktualni rady pro me nemaji smysl.

          Takze asi pujdu do nej.

          • ZbynekN  

            Já procházím nabídku silniček z kategorie endurance různých značek a docela se mi líbí silnička od GT Grade 105 Roubaix od Specialized, Domane od treku a podobné vypadají taky dobře, ale tohle má i zajímavou cenu. Případně i Giant Revolt ale ten moc krásy nepobral :)

    • tromboonen  

      Jestli chces kolo na (spatnou) silnici a do lehkeho terenu tak mas dve moznosti… bud neco jako Cannondale Syanpse Specialized Roubaix, trek Domane.. rika se tomu endurance, silnicka ktera neni az tak zavodacka ale porad jede jako silnicka… nevyhoda nevleze se do toho vetsi plast nez 27 mm (pokud teda nezvolis diskovou verzi) …nebo cyklokrosove kolo s tradicnejsi geometrii, bud mini-V brzdy nebo kotouce, do toho se pak daji dat od slinicnich kol na 23, 25, 27 plastich az po CX 33 mm plaste nebo 29er 35 a vice plaste.. zrovna dneska jsem tu odkazoval na Cube CX kolo.. neco takoveho je dost univerzalni..

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce