Silnička nebo gravel? Pro ženu do 35k

151 nepřečtených
  • NicoleR

    Zdravím místní profíky, už delší dobu přemýšlím nad koupí silničky, ale čím víc se v tom vrtám, tím víc uvažuju spíš nad gravelem. V terénu jezdit nechci, ale v okolí nemám úplně kvalitní silnice, tak si říkám, že gravel by mohl být ideální volba. Mám nějaký typy, ale úplně se v tom nevyznám, ráda bych kvalitní kolo s kvalitním osazením, cenově do 30k, když bude topka, jsem ochotná lehce přidat. Zatím můj typ na horní hranici ceny je Kellys Soot 50. Jsem žena, 170cm, 70kg, nájezd nedokážu odhadnout, zatím jsem jezdila jen rekreačně na horáku, ale i když mě to bude bavit, počítám tak jednotky stovek měsíčně a byla by to spíš sportovní jízda, žádná doprava do práce nebo turistika s batohy. Díky za trpělivost.

    • Sgt Pepper  

      žena do 35k?

      • DaD  

        Nech jí, seržo:)

      • NicoleR  

        Je tam k, jako 1000, ne kg jestli myslíš tohle

        • DaD  

          S gravelem 2× něco objedeš v pohodě i silnici. Na silničce šotku a lehký terén naopak nedáš. Takže já doporučuji gravel s dvoupřevodníkem. Modely a ceny ale hledat nebudu. Je to jen moje doporučení.

    • JachymP  

      Za 30k kvalitní kolo neexistuje, jedině snad mrkni na Triban z decatlonu.

    • adam1  

      Nechceš si žiletku a gravel nejdřív vyzkoušet ?V decači to lze ,ale nevím nyní v době covidové .

      Ať víš do čeho jdeš :) Já se spíš přikláním k silničce a širším plášťům než gravel :)

    • Fazzy  

      Pokud chces jezdit sportovne a vis, ze ne v terenu, tak za me gravel skrtni. Pokud mas v planu jednotky stovek mesicne a mas tuseni, ze te kolo bude bavit, tak budes chtit jezdit dal a rychleji. To nejde s gravelem na asfaltu moc dohromady, takze prvni co udelas bude, ze ho prezujes na uzsi hladky gumy a zbytek kola tim ztrati smysl.

      Koukej po endurance/allround silnickach s moznosti obuti plastu 28–32 mm se sadou alespon Tiagra, idelne 105. Za jemnejsi odstupnovani budes na silnici jen rada.

      Napr.: http://www.giantbrno.cz/…nd-ar-2-2021

      https://www.canyon.com/….0/2385.html?…

      https://www.canyon.com/….0/2392.html?…

      Je dobry si taky priznat jak jsi ohebna a ujasnit si jestli chces spis sportovni geometrii nebo je pro tebe hlavni pohodli a vzprimenejsi posed. A taky rafkovy brzdy vs kotouce..

    • jecnak  

      Prijde mi podle popisu, ze vlastne nevis, co chces. Doporucil bych zkusit jako testovacku trebas od Treka Emondu jako cistokrevnou silnici a Domane jako pohodlnou silnici se snadnou predelavkou na gravel. Davam za priklad Treka, protoze tyhle dva modely znam, ale samozrejme je mozne zvolit odpovidajici modely u jine znacky. Pak bych, kvuli cene, hledal na bazaru.

    • jirkaRS  

      V názvu tématu máš 35K, pak píšeš do 30K. Pokud by platilo těch 35K, tak bych mrknul na Giant Contend AR1 2021. V Giant Store dávají 10% slevu. Já mám model 2020. Píšou o kole, že je to kolo na české silnice s turistickou geometrií, žádný ultimativní závoďák. Obut je na 32mm all round pneu, které zvládnou jak silnici, tak lehčí terén včetně štěrku, kořenů a bahna.

    • mykovec  

      Jestli chceš jezdit rychleji a mít i větší akční rádius, jednoznačně silničku. Gravel nebo silnice s pláštěma nad 28mm už není úplně ono, ať tady místní „znalci“ píšou, co chtějí. Při své hmotnosti nepotřebuješ kotouče, ušetříš gramy a penize. ALU rám, karbon vidle a sada 105 by měly pro začátečnici stačit. Se 70 kg je prostor pro lehký kola. Důležitá je vyhovující geometrie rámu, čím líp se na tom poskládáš, tím rychleji to pojede. Ale není to jenom o kole, musíš umět i správně šlapat a řadit.

      • JFtryall  

        Neni uplne ono v cem? :-) Jako ze na 25mm ujedu 100km a na 40mm jen 50km?

        • jIrI___  

          U jedinců se slabším motorem to tak nějak funguje, vím to z vlastní zkušenosti :)

          • TK75  

            Jo, to teda nevím.Žena dojede nejdál spíš na širší gumě, na úzký je unavená z toho jak to drncá a taky byla teda dost vzteklá.Musel jsem jí vrátit 40 mm, ale jasně, na dálnici by asi byla spokojená :-D

            • jIrI___  

              U mě to funguje přesně naopak, překvapivě i u partnerky která toho najede ještě daleko méně než já – po nasazení 2,1" RaR chtěla po první vyjížďce okamžitě zpět 35 mm Cyclocross Speed, že na těch RaR se moc nadře :). Nutno dodat, že do terénu nejezdíme, jen polňačky a asfalt. Ale je mi jasné, že to jde naprosto proti trendům B-F, kde je i na silnici nejlepší a nejrychlejší podhuštěný široký balón :))

              • Tom-T45  

                Tak samozřejmě je dobré použít plášť určený tam, kde ve skutečnosti jezdím. Drtit po asfaltu gumy do terénu už chce jistou dávku masochismu :-)

                • TK75  

                  Ne všechny balóny jsou určeny k jízdě terénem.Muzes mít 50 mm gumu slick

                  • Tom-T45  

                    A píšu snad něco jiného :-)? Jiří zmiňoval RR :-)

                    • TK75  

                      To jeho psaní bylo moc dlouhý, tož jsem to lehce přeskočil :-D

            • Dumbíček  

              40mm?

          • bara2  

            Souhlas a razítko.

          • JFtryall  

            Na to existuje ale ebike. :-)

      • Tom-T45  

        To je poněkud extrémní názor. Za mě jednoznačně kotouče, není to jen o hmotnosti jezdce, ale hlavně o dávkovatelnosti a síle na páce. Když srovnám sjezd z Dlouhých strání s klasikou a kotouči, tak v prvním případě mě dole regulérně bolely prsty a ve druhém jsem to odbrzdil na pohodou z horního úchopu.

        Širší gumy (35 mm+) pak umožní objevit nový svět polních a lesních cest, pěšin, rozbitých chodníků a různých zkratek, který je mnohem radostnější a barevnější než asfaltová šeď ryzího silničářství :-)

        • mykovec  

          Tak ze Strání nebo Pradědu jsem jel x-krát a nikdy jsem si na bolest prstů nemohl stěžovat. Taky záleží, kolik kdo váží. Mezi 70 a 110 kg je při brzdění propastný rozdíl. A druhá věc je, jak často na tom kole sedíš a jestli je tělo zvyklé. Když někdo jede delší sjezd jednou za tři měsíce, může tam být problém s nějakým namožením v důsledku nadměrného zatížení.

          • Tom-T45  

            Bílí muži středního věku, kteří zarputile brání svůj odcházející svět :-)

          • Charles2k  

            Já jel Praděd a Dlouhé stráně dolů také několikrát bez kotoučů a žádný problém, žádná bolest prstů. Průměrně jsem měl něco kolem 75kg.

        • dolomiti  

          Kup si posilovací gumu :-D

      • DaD  

        Píše, že má v okolí rozbité silnice a že sama uvažuje spíše nad gravelem a tak se pláště 28–32 jeví jako optimum. Na Domane mám 32 a na špatných silnicích stejně hledám ideální stopu. Je to o chlup pomalejší na pěkných silnicích, ale na tankodrom dobrá volba a rozhodně bych tam užší nechtěl. Kotouče budou přínosem a to hlavně, pokud bude jezdit za každého počasí. Sada 105 je výborná a šel bych asi rovnou do ní. To, kolik ujede je o tom, zda jí to bude bavit a ne o tom jaké pláště nasadí. Rychlost bych u začátečníka zatím neřešil. Časem se vyjezdí a koupí něco, co ji vyhovuje. No a nebo také ne a kolo bude překážet ve sklepě.

    • scalar  

      Za mne silnička s pohodlnější geometrií a možností pobrat pláště 28mm, asi spíš kotouče, stačí menší síla, ale záleží, jestli budeš jezdit v kopcích. Jsem o fous lehčí a v dlouhých sjezdech je ocením.

      Ale rozhodně předem vyzkoušet, znám dost zkušených bikerů, co podlehli módě endurance silniček a gravelů a teď jezdí s komínem podložek pod představcem otočeným nahoru a s řidítkama vytočenýma nahoru a jejich spodní část stejně nepoužívají.

      • milan.v  

        Jo, dost takových potkávám poslední dobou, navíc často s nadváhou, někdy i výraznou…

        • Tom-T45  

          Prostě nová doba a výrobci komponentů tomu jdou naproti :-) Dneska už se nenahlíží na nejlehčí převod 39/28 jako na změkčilost a naopak 34/32(34) na silničních sadách umožní právě fotříkům s pupíkem omotat se lycrou a hrát si na silničáře :-)

          Ale to co píšeš bude spíš něčím jiným, já si např. musel na endurance silnici dokoupit placaté víčko hlávka, abych představec dostal kam potřebuji.

        • deekay  

          Tak co maji delat, kdyz se pres bruch neohnou :))

          Blbe je, ze se jim ty geometrie tak nejak pomalu prizpusobuji a sportovni geo aby clovek pohledal :(

          • TK75  

            Omyl, se podívej tady, to není kvůli břichu.Se to přizpůsobuje stylu jízdy v terénu, proto ta dlouhá hlava

            Ty s břichem jezdí na ekole

            :-)

            • deekay  

              tvl, cti! bavime se o silnickach, tu asi nebudes brat tam, co mas na obrazku :))) Prijde mi ze uz ses tim postienej :) Ono nekdy by si chtelo nastudovat, proc vypadaji berany tak jak vypadaji a stejne tak silnicni paky :) Kdyz si to dam takhle vysoko, budu mit nepouzitelny uchop za paky, protoze si vyvratim ramena. Navic sirka beranu a uchopu na pakach ma taky nejaky smysl vuci postave jezdce. Siroka gravel riditka jsou proste prasecina, kterou se snazi obejti to, ze sou to vubec berany se silnicnima pakama :))

              • TK75  

                Nad tebou píše scalar že vidí spoustu bikeru co kvůli módě maj gravel a jezdí pak s predstavcem nahoru.

                A dále se píše že vlastně je to kvůli tomu že se ani neohnou.Na to reaguji, protože dovedu pochopit,proč to tak maj.

                Taky jsem ale psal, že ano, taky mi přijde že dost jich pak používá berany jak starý rohy na rovnejch

                Prostě bych ty lidi nepodceňoval a hlavně si nemyslim že je to o módě :-)

                • deekay  

                  No tak pise tam uplne stejne o endurance silnickach ;) A spousta tech lidi prave gravel jako endurance silnici pouziva.

                  Tech co by to meli kvuli terenu je jak safranu.

      • TK75  

        To se nedá brát podle zvyku ze silnice.Na grevlu si spousta lidí dává řidítka, představec nahoru kvůli tomu aby pak v terénu se dalo dobře držet v nejširší části gravel řidítek a to je dole.

        Ale jinak je určitě i dost lidí co to používají jako rohy na starym mtb, to jo

        Já se teda spíš bavím, když potkávám lidi na silničkách kde za každou cenu musí mít berany co nejníže.Kolikrat to vypadá že jsou jak na mučidlech a to i u vrchního úchopu za páky, jak jsou chudáci ohnutý.

    • Romancero  

      klasika..„neví co chce, ale nakonec to dostane“ :-)

      já vyzkoušel od žiletky galuskáče, přes MTB HT a skončil u gravelu. Závody už nejezdím a jezdím raději lesem než po asfaltu-silnicích..Takže pro mě je gravel ideál.

      Doporučuji gravel, ale rovná řidítka -budou asi pro vás lepší…vše je nejlépe vyzkoušet

      • dolomiti  

        Nechce jezdit v terenu ;-)

        • TK75  

          Tak na to bude ideálni výletní 29er :-)

          • dolomiti  

            Nechce výlety ;-)

            • Romancero  

              jo kdysi v mládí mně přišlo docela zábavné zjišťovat , co ženy vlastně chtěji ! :-)

              • dolomiti  

                Stačí jen číst ;-) Popsala to vcelku přesně :-)

                To že jí tady radíte bez přečtení zadání je už věc druhá :-D

          • Romancero  

            no sečteno a podtženo-potřebuje chlapa-cyklistu, který by ji správně na ten terén namotivoval! :-)

            ..aneb viz články v B-F Magazínu..

            • Dumbíček  

              Terén nebrat, silnice je nejvíc! Nechápu ten trend cpát se z asfaltu do šotoliny a pod. Za mě není níc lepšího, než šumění hladkého asfaltu pod úzkým pláštěm. Samozřejmě, je to dáno mou nevýkoností, pokud to někdo utáhne, tak těžké gumy nepozná.

              • BB  

                čím lepší asfalt, tím to tam více perou v plechovkách, proto asi ta spousta lidí vyklízí silnice a tlačí se na šotolinu.

    • rvnk  

      Ahoj,zkus tohle https://www.merida-bikes.com/…67/silex-400

      ja jezdim na silex 700 model 2018 na ultegře,mam tři kola (silnice,cros) a už jezdim jen na tomhle :-)

      na hlouposti v diskuzi proč gravla nereaguj.

    • rvnk  

      Ahoj,zkus tohle https://www.merida-bikes.com/…67/silex-400

      ja jezdim na silex 700 model 2018 na ultegře,mam tři kola (silnice,cros) a už jezdim jen na tomhle :-)

      na hlouposti v diskuzi proč gravla nereaguj.

    • Nydlak  

      Mel jsem podobnou představu. Po vyzkoušení jsem jaře pořídil toto.

      https://www.decathlon.cz/…8390785.html

      Slevili na 24k a za 2k jsem dokoupil 32mm pláště. Vešli by se i 35mm.

      Jeden z důvodů proč jsem nechtěl gravel byla dvouplacka.

    • NicoleR  

      Díky všem za názory, s novým účtem nemůžu odepisovat každému. Každopádně jsem myslela, že silnička a gravel je co, se geometrie týká, to samé, ale asi teda není. Každopádně budu se teda ohlížet po silničce s osazením minimálně na úrovni Shimano 105 a 28–32mm plášti. Chtěla jsem se jen zeptat, zda je velký rozdíl mezi Tiagrou a 105? Cenové rozdíly tam jsou značné.

      • adam1  

        Tiagra je 10 st. ,105 11st.

        Tiagra by ti mohla stačit .Najdi si nějaké kousky a hoď je tady .Silnice je super a taky fajna dřina ,chce to hodně jezdit:)Kdyby tě to nechytlo tak to zas prodáš-prodává se to dobře .

      • adam1  

        Jinak jednu endurace silničku na tiagře máš na outletu v xs což budeš mít ok .

        https://www.canyon.com/…0014691.html

      • dolomiti  

        Dobrá volba ;-)

      • TK75  

        Tiagra je super

      • couffy  

        Se divím,že ti nikdo nenabídl cyklocrosku,:-) Mám ji a je super,rychlejší než gravel a na silnici se taky svezeš.To je můj názor,jinak osobně mám XC,CX a silničku stačá si jen vybrat.

        • TK75  

          To je jasný, už jen ten název cyklokroska zní rychlejc než ggggrrravel :-D

          • deekay  

            Casto maji ostrejsi geo, takze si na tom muzes sednout vice aerodynamicky, takze muzes byt pri stejnem vynalozenem usili rychlejsi :)

            • TK75  

              To jo, ale vzhledem k tomu co všechno se skrývá pod název gravel se to nedá takhle říct.

              Já se tenkrát hrozně těšil když jsem kupoval rám Swiss Crosse a stačila mi jedna pořádná projížďka abych zjistil jak hodně to kolo chováním zaostává za modernim grevlem.

              • deekay  

                Jasne, stejne tak neni cx, jako cx :) A Swiss cross je stylovka. Stejne jako Road logic, nebo P29. Neda se na to nahlizet ciste z pohledu vykonu.

                Ale vim, co ty ocekavas od gravelu, tak se nedivim ze ti swiss cross uplne neposlouzil.

                • TK75  

                  Ale mrzí mě to dost, naštěstí sednul ženě tak že mi zakázala ho prodat.Třeba mi na důchod přijde k dobru:-)

                  • deekay  

                    ja bych ho bral hned, ale V2 uz neni dle me tak povedeny.

                      • deekay  

                        Hm, sakra pekny :) ZImaka potrebuju, nevim jestli by mi to nebylo lito do soli :D

                        • TK75  

                          To je právě to cx, narozdíl od Ronina to nemá nikde žádný dírky, závity atd.Dokonce i můstky to má bez děr na blatník.Jen na bidon.Navic to má nějakou vnitřní úpravu, Ronin byl vidět že je to prostě čistá ocel zevnitř, tady je takovej našedlej povlak či co:-)

                          Původně stál cca 30 táců, teď frčí V2 s pevnou osou a dlouhým zadkem no tak je sleva.Přitom u tohodle rámu ten rú prostě nejde poznat jak je to pevný

                          • deekay  

                            Docela me seres (v dobrem :D).

                            Kola mam doma jeste z caadx (taky nemel pevne osy a vubec mi to nevadilo, mam necelych 68kilo) s DT RWS, tak bych ani nemusel predelavat na pevne :D

      • mykovec  

        To co postoval Adam1 je v poměru cena/výkon za mě nejlepší. Ty kotouče na silničce žádná velká výhra nejsou, smysl to má pro toho, kdo jezdí nebo spíš musí jezdit i za deště.

        Ještě je varianta si kolo (nechat) poskládat, já třeba kompletní kolo v obchodě koupil naposledy v roce 1993, na kole jsem měl, co jsem tam sám chtěl a vždy to bylo o dost levnější, než seriovka v obchodě.

        • NicoleR  

          Když já jsem ženská a mně se to s kotouči líbí víc :-D

          • mykovec  

            Chápu, ženy to berou více emocionálně a musí se to líbit. :-)

          • bara2  

            Pokud to uservisuješ nebo na to máš personál, není co řešit.

            • TK75  

              Hydraulické brzdy a kotouče jsou takřka bezúdržbové.

              • Fazzy  

                V tyhle cene s hydraulikou pocitat nemuze. Nicmene ani u mechanik neni hrovna moc co servisovat..

                NicoleR: vsechny ty kola co mas ve vyberu jsou ± stejny. Muzes vybirat podle vkusu, ceny a dostupnosti vhody velikosti. Chybu neudelas. Osobne bych vybiral mezi Giantem, Canyonem a Cube, ale je to na tobe.

                Kotouce jsou budoucnost at uz je vyuzijes nebo ne. Urcite bych ale zustal aspon u ty Tiagry. Ne, ze by Sora, co sem davala Bara, byla spatna, ale uz je to jen 9 rychlosti a s kazetou 11–34 jsou tam vetsi skoky, coz je u silnicky skoda. Jak uz sem psal nekde vys, vic rychlosti a mensi skoky mezi nima, rozhodne ocenis pokud chces jezdit sportovne.

        • dolomiti  

          To bych si teda raději připlatil ;-)

        • mykovec  

          Tohle taky nevypadá zle, ale bylo by to asi malý:https://www.moolbike.cz/…t-zw-5-2016/

        • McBlacky  

          Skoro každá hobby ženská co si koupila kolo na kotoučích a měla předtím ráfkový ti řekne, že už ráfkový nikdy nechce.

          Musíš uvažovat tak, že mají v ruce tolik síly jako chlap ve dvou prstech (zhruba).

      • Tom-T45  

        Z těchto buď ten Canyon nebo červené Cube na 105. Ostatní mají sice kotoučovky, ale mechanické a to prostě není úplně ono.

        Nebo když už šetřit, tak se, bez předsudků, podívat sem:

        https://www.decathlon.cz/…-kola/T-2012

        • bara2  

          Jo, si myslím, že i to je dobrá volba. Ušetřené si může dát do prasátka jako prvotní vklad na pořádné kolo, až bude vědět co chce.

    • bara2  

      Já bych zbytečně nerozhazovala a koupila třeba toto:

      http://www.giantbrno.cz/…avail-1-2021

      Pro začátek (prvních desettisíc) a shození nadváhy (cca 10) to stačí.

      Zbytek bych si nechala jako zálohu na doplňky (světla), případnou výměnu nevyhovujících či doplnění chybějících částí (sedlo, sedlovka, pedály…) a další nutné věci, které se k tomu musí pořídit (pumpička, náhradní duše)

      Neber to jako investici do kola, ale jako výukový poplatek.

      Osobně bych škudlila ještě víc a vzala třeba toto:

      http://www.giantbrno.cz/…avail-2-2021

      Ale nejspíš bych šla na bazar:

      https://cyklobazar.cz/…nes-silnicni

      • NicoleR  

        Báro, doufám, že to s tou nadváhou nebylo myšleno vážně na mě, takhle „upřímné“ snad dokážeme být jen my ženy. Rozhodně si nemyslím, že mám nadváhu, něco málo dolů by sice bodlo, ale běhám a mám hodně svalů

        • bara2  

          :-))

          Přijde mi 70 kilo dost. Záleží i na věku, ale vyrostla jsem v pravidle cca výška minus 110.

          Na sportovních prohlídkách tak do pětadvaceti mi měřívali špeky a při této relaci to bylo tak 10 procent tuku z tělesné váhy.

          Tak ti nevím, dalších deseti kilo svalu navrch je mimo mou představu.

          Tu relaci si držím plus mínus furt (167/55–58 ), ale svaly už to nejsou, poměr špeku se určitě zvýšil :-)

          • JachymP  

            Souhlas, na kolo to chce jít s vahou dolu, ale jestli budeš jezdit, tak to půjde samo. Na běhání to bude taky lepší, hlavně do kopce a dlouhý běhy. S nižší vahou tě to bude víc bavit.

    • tom xtr  

      Z toho co píše je jasné, že na silnici neplánuješ závodit, asi ani ne pseudo-závodit (= nebudeš se nahánět ve skupince ambiciózních cyklistů). Já bych volil v tvém případě gravela jako daleko univerzálnější stroj. Ono můžeš snadno zjistit, že na silnici si nebudeš připadat úplně bezpečně a častěji než předpokládáš nakonec budeš směrovat trasy na nějaký lesní šotoliny nebo asfaltky s horším povrchem nebo i polňačky. Což s gravelem není problém, na silničce o ničem.

      Radím tohle, i když sám preferuju čistokrevnou silnici, ale já jsem holt ten případ (pseudo) závodníka :)

      Každopádně doporučuju si nějaký stroj předem půjčit a vyzkoušet o čem to je.

    • NicoleR  

      Ještě jsem našla tohle shorturl.at/hiDP8 Merida Scultura disc 400 2018, starší model a na můj vkus úzký pláště, ale to bych prohodila když to půjde, z mého laického pohledu super výbava, akorát musím ověřit, zda je opravdu dostupné. Co myslíte?

      • dolomiti  

        Odkaz?

        • NicoleR  

          shorturl.at/hiDP8 je třeba zkopírovat, původní adresa byla hrozně dlouhá.

          • Tom-T45  

            V mobilu se mi to otevře, ale v PC mi to hází na shorturl.at …

            https://www.mojekolo.cz/…en-sm-52-cm/

            Za ty prachy to asi není vůbec špatný, ale v popisu zmiňují, že je to pro gumy do 28 mm. Pokud už kotouče, tak bych chtěl mít možnost nasadit alespoň 32 mm, takže to bych ještě ověřil, třeba tam bude místa dost.

            • Dumbíček  

              28 je málo? 32 mm jsou na silnici balóny. Zbytečně se na asfaltu bude dřít.

              • Dave13  

                A co bude dělat na 28 na rozbité silnici, polňačce atd? Jezdím 120km vyjížďky na gravelu na 38 a nevidím v tom problém, problém bych ale viděl na 28 vzít to polňačkou, lesem atd.

                • bara2  

                  Mám 25 a slušné sedlo to vyřešilo. Nemusí jezdit na šlupce.

                  • Dave13  

                    Na 25 po polňačkách, lesem a rozbitých silnicích řeší sedlo? Ale jdi :)

                    • bara2  

                      Jednak píše o rozbitých silnicích, my tu ani jiný, jak rozbitý, nemáme. Druhak za sucha projedu aji lesem, to je jen o tom, aby se to kolo chytalo a neustřelilo, po hrbech stejně zvedneš prdel. Ale na ty rozbitý silnice sedlo k nápravě stačí, na výmolech, kde už nestačí, ti ani gumy od traktoru nepomůžou..

                • Dumbíček  

                  Proč by na silniče jezdila po polní cestě? Berou snad lidí traktor na dálnici, limuzínu do lesa?

                  Necpi pořád lidi do terénu. A že ty máš výkonnost, že tě neomezuje těžká pneumatika neznamená, že je to lepší.

                  • Tom-T45  

                    Ty vole, tak to už je fakt bizár. U Conti GP5000 je rozdíl v hmotnosti mezi 25 a 32 mm 65g. To ti prostě zastaví nohy tak, že ani neotočíš klikama.

                    A ano, i na té silničce se mi občas stane, že někde něco projedu po polňačce, i když jsem to původně neplánoval, např. proto, že jsem se podíval špatně do mapy.

                  • Dave13  

                    Píše, že vzhledem k rozbitým cestám se ji jeví jako ideál gravel, takže jestli tady někomu někdo něco cpe, tak ty svou silničku a nejhezčí pocit na světě z toho, když jedeš po asfaltce mezi plechovkama. Jen sděluji svoje zkušenosti a to je, že gravel mě na cestě v ničem neomezuje, kdežto silnička na 25 určitě jo a nikdo nikomu necpe terén, stačí jen stará asfaltka v lese, nebo polní cesta, louka cokoliv. A nadřeš se na všem ne, když chceš? Ty se na silničce nenadřeš? Tak to asi jezdíš hodně pod své možnosti :)

                    • Dumbíček  

                      V terénu jezdit nechci, ale v okolí nemám úplně kvalitní silnice…

                      To jen aby jsme si ujasnili. A já se na kole nadřu pokaždé, protože jezdím málo. Zkrátka cvičení dělá mistra a to já rozhodně nejsem. 

                      • deekay  

                        Ja jezdim pomerne dost a taky se na kole vzdy nadru :)) to je prekvapko :D

                        • Dave13  

                          A proto to většina z nás dělá :) Jen tady pan dumbíček cpe tazatelce, že 25 jede samo a na 32 se nadře a vůbec nikam nedojede.

                      • Fazzy  

                        Ano „V terénu jezdit nechci, ale v okolí nemám úplně kvalitní silnice“..

                        A presne pro tohle pouziti vznikly 30–32 mm plaste. A kdybys je zkusil, tak bys zjistil, ze to neni nic co by te byt sebemin zpomalovalo, jen to dovoli jet nizsi tlaky a jsou odolnejsi proti defektu (ano je to pro horsi cesty). A diky tomu jsou v tehle podminkach ve finale i rychlejsi. Proto se taky v tomhle rozmeru prodavaji ryze silnicni, ba zavodni modely – Conti GP, Vittoria Corsa, Schwalbe One Pro… Neni to zadnej gravelovej balon.

                        Proc tedy odporovat necemu, co primo odpovida zadani tazatelky?

              • Fazzy  

                Dřít? Jels na tom někdy? Kdybych ti zavázal oči, tak na hladkým nepoznáš rozdíl. Za to na rozbitým pravděpodobně jo, ale kvůli dřině by to nebylo..

                • mykovec  

                  Nepoznáš rozdíl? Tak to já ho teda fest poznám. Jezdím Tufa 25mm a contíky 32mm a rozdíl v akceleraci po rovině i jízda v kopcích jsou o něčem jiným. V čem zase nepoznám rozdíl moc já, je ten komfort. Jezdím klasický záplety nízký profil 20mm ráfek na 32 děr. Když dám 6atm do 25mm je to komfortnější než 32mm na 4 atmošky.

                  • JFtryall  

                    Je to blbost a pokud nemas relevantni testy s wattmetrem, tak na pocit nemuzes takhle nic prohlasit. Sirka hraje minimalni roli. Rozdil mezi 25 a 32 na stejnem typu pneu je naprosto zanedbatelny. Sam mam nekolik testu, kde jsem na gravelu s 40mm pneu na horsim asfaltu zajel lepsi cas na nizsich wattech, nez na Canyonu Aeroad na 25mm galdach.

                  • Fazzy  

                    A jezdis to na stejnym kole? Ja mam srovnani 28–32. A rozdil v rychlosti nebo dynamice je 0 slovy nula. Za to v komfortu pokud je v nich treba 5 baru je rozdil citelnej.

                    Proti 25 mm nafoukanym na 8 baru to asi v rychlosti nejakej rozdil bude. Taky bude rozdil galuska vs plast. Ale rozhodne to nikoho nebude brzdit, natoz aby se nadrel, jak se tu uvadi..

                    Na spatnym asfaltu o kterej tu jde, uz navic vstupujou do hry dalsi faktory..

                    • deekay  

                      Jako jo, suspension losses fungujou. Na carbon silnici s 25mm galdama nejsem schopnej na jednom pave useky tady zajet lepsi casy, nez na o dve kilo tezsi CX, kde jsem mel 33mm zubaty gumy (challenge grifo) , ale s extra nizkym tlakem. Nadruhou stranu na tom byla fakt pruda jezdit po kvalitnim asfaltu a hlavne to zvykani v zatackach :) Clovek si pripadal, jak kdyz jede po hovnech.

                      • Fazzy  

                        Tak to jsou extremy :)

                        Ale z logiky veci je proste jasny, ze vetsi objem vzduchu a vetsi prumer plaste znamena vetsi pohodli a mensi riziko defektu.

                        A ze jsou ty plaste zanedbatelne tezsi a maji zanedbatelne vetsi odpor je exaktne prokazano.

                        Sam jezdim po hrubym a nekvalitnim asfaltu hodne casto a nic uzsiho nez 28 uz nenasadim. A ze bych tim byl brzden fakt nepozoruju :)

                        • deekay  

                          Tim jsem chtel napsat, ze cim rozbitejsi povrch, tim vetsi prinos nizkeho tlaku.

                          Ja nastesti mam v okoli hodne pekneho asfaltu, takze jezdim 25mm (ale je fakt, ze ty galdy, i kdyz obrnena verze, tak se chovaji pohodlneji nez plaste, co jsem vozil)

                        • bara2  

                          Co se odporu týče, tam je rozdíl opravdu zanedbatelný. Co seváhy týče, tam bude hrát roli i relace jak proti váze celé soustavy, tak relace ve „výkonu motoru“. Co na pětistovce mašině nepoznáš, na pinckovi bude sakra znát.

                          • Fazzy  

                            To hrat roli bude, ale vzhledem k tomu, ze se bavime maximalne o desitkach gramu rozdilu, jsem si celkem jistej, ze to nepozna ani lehka vaha.

                            A co to teoreticky ubere na akceleraci, popr. v kopci, tim to zase zlepsi temparsky vlastnosti.

                            Myslim, ze rozdil ve vaze a tuhosti zapletu jako celku, bude hrat v tehle ohledech mnohem vetsi roli nez samotny plaste.

                            • dolomiti  

                              Vyměnil jsem na Domane jen pláště 32 za 25 a pocitově zatím nic, protože jsme pořád zavřený :-D

                              Až nás vypustí dám ti vědět, ale myslím, že to bude jak píšeš ;-)

              • Tom-T45  

                Psal jsem možnost, nikoli povinnost. Sám mám na kotoučové silničce 32 mm Conti GP5000 a nějak nevnímám, že bych se dřel. Na staré meridě mám 25 mm a ano, na super hladkém asfaltu to asi jede o fous líp, ale taky je to kolo o poznání tvrdší. V momentě kdy najedu na hrubší asfalt, tak je to najednou obráceně.

                Nakonec, i jeden místní uživatel, který najíždí neskutečné porce kilometrů si 32 mm gumy pochvaluje.

              • JFtryall  

                Je to nesmysl, zvlast pro lidi co moc nejezdi je objemnejsi pneu mnohem rychlejsi a pohodlnejsi, bezpecnejsi, odolnejsi.

      • Vilém  

        V popisu maji nesrovnalosti. Nechapu proc furt prahnes po nejake „super vybave“.

        • dolomiti  

          Třeba se jí to líbí ;-) a když za to chce dát ty peníze, tak se to musí líbit :-)

        • NicoleR  

          No, to je asi trochu egoismus nebo nevím co. Na svoje hodinky od Garminu jsem si taky radši šetřila déle, abych měla to nej, co si zrovna můžu dovolit. Chci kolo, který nebude úplný shit nebudu se za něj muset stydět, kdybych se tomu začala věnovat víc. No a samozřejmě se mi to kolo musí líbit.

          • Vilém  

            Tak libit, to je jasny, to chapu, ale lpet na tom, ze to musi mit minimalne 105ku atd, kdyz jeste vubec netusis do ceho jdes a zda te to bude bavit…

          • bara2  

            Tohle by se líbit mohlo, akorát bych teda vyměnila omotávky.

            https://cyklobazar.cz/…-sl01-carbon

            • dolomiti  

              Měří 170 cm ;-)

              • bara2  

                Tak je to možná na hraně, ale píšou tam 160–170. Záleží na poměru trup a nohy. Ještě tam je hezká Orbea, ale ta už je malá. Mě se líbí obě dvě ty kola. Já mám Messnera velikost 51 a mám 167 cm.

                • dolomiti  

                  No je to tam trochu zmateně napsaný 160–170 a vedle mají do 165 max. Zase kupovat kolo na hraně? To si musí zhodnotit každej sám ;-)

                  • bara2  

                    Sedlovku vytáhneš, horní trubku nezkrátíš. Na pánských a uni modelech mám ověřený, že jsou pro mě moc dlouhý, takže pokud uni či pánskou geometrii, tak určitě menší jak větší. Představec kratší jak 80 mi přijde už špatně a na řidítka je potřeba dosáhnout.

            • NicoleR  

              Když já mám z použitých kol strach, to je jak s autem, nikdy nevíš, jestli to nebylo rozstřelený… Ale nad tou jednou Orbeou jsem si uslintla teda :D

              • bara2  

                Tak ono je mezi autem a kolem dost velkej rozdíl. Kolo je jednoduchý stroj a každé kolo se může nějak polámat, jeho oprava je celkem jednoduchá a cenově dostupná. I tu bazarovku můžeš strčit do servisu, na novém kole se taky může něco polámat.

                S autem to má společné akorát to, že už použité, byť jen dovezené domů a opřené o zeď, nikdy neprodáš za tu cenu, co za to v obchodě chcou :-)

          • bara2  

            Když frajeřina, tak S-works. Za čtyřicítku … v optimální velikosti

            https://cyklobazar.cz/…rmac-s-works

            • dolomiti  

              Píšou, že to je klasika a s klasikou na rozbitý silnice ;-) To jí ta cyklistika hned začne bavit :-)

              • bara2  

                Tak ty vážně myslíš nějakou Kelyšu za třicet? Tak jo, ať si ju koupí, snad aspoň velikost trefí. Já bych si kterýkoliv z těch tří karbonů vzala, ale pořád nevím, čím bych to osadila a to, co tam je, je pro mě nevyhovující. Jedině jako depozit na půdu, popřemýšlím o tom, ale myslím, že takový rámy budou k mání aji později.

                • dolomiti  

                  Hele já jí neradil žádný konkrétní kolo ;-) Podle mého skromného názoru je pro ní asi nejlepší nějaký endurance na 32 gumách. Ječňák to napsal hned na začátku. „Zkus klasiku a endurance a sama uvidíš“. Mám stejný názor. Toť vše.

    • tompca  

      Do začátku dobré

      https://www.cyklobazar.cz/…-noveho-kola

      • TK75  

        Jo, to by byla pro slečnu dobrá volba

        • deekay  

          Musim rict, ze nemit to futureshock, tak uz jsem pro nej asi jel :) Pres zimu pojezdil a pak by se videlo. Ale vzhledem k zadani zde by to mohla byt good volba.

      • Fazzy  

        Proc do zacatku, s timhle si vystaci na dlouho :)

    • mykovec  

      Z hecu jsem si spočítal, na kolik by vyšla nějaká obyčejná silnička. Na alu rámu R3000 od Maxbajku, (slitina 7005, ve velikosti 46 váží pod 1400gr) s ráfkovýma brzdama na 11kové Ultegře s klasickýma zápletama Mavic Open pro nebo ekvivalent Mavic Aksium (ty jsou trochu těžší) to vychází na materiál 30T ±chlup bez pedálů. Karbonová by byla při tom budgetu jen vidle. Hmotnostně by to asi bylo pod 8kg. Není to sice žádná moderna, ale pro začátečníka celkem slušný náčiní.

      • DaD  

        46 rám pro 170cm?

        • mykovec  

          Je to slooping, může být i 50, ale bál bych se, že bude dlouhá

      • Fazzy  

        No kdyz pominu, ze kdyby mela nekoho, kdo ji to zadara postavi, tak se tu asi nepta.. si za ten tricetnik postavi kolo, ktery se nijak zasadne nelisi od tech, ktery se tu uz objevily.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.