Silnička - bazarová - do 35tisíc

69 nepřečtených
  • RadekHubl

    Ahoj, rád bych si nechal doporučit po čem kouknout.

    Jsem celoživotní poloprofi běžec (cca 4 tisíce km/rok) a občasný cyklista (cca 3 tisíce km/rok silnička i horák), nyní mě však omezila na běhu vleklá zranění a já spoustu běžeckých km přeměnil na cyklistické km. Jezdím na cca 20 let staré silničce a rád bych si koupil novou (pro mě novou, ale jinak bazarovou).

    Cenově cca 30–35 tisíc

    Váha cca 65kg

    Výška 176cm

    Roční nájezd: cca 5tisíc km

    Nejvíce jezdím profily do 100km s převýšením 1.5–2km

    V kolech se vůbec neorientuji, mám kamarády kteří mi finální kolo „papírově“ zkouknou, ale s výběrem moc nepomůžou.

    Nepotřebuji žádnou novinku, která bude dělat problémy, raději něco staršího ale kvalitního.

    Díky moc Radek H.

    0 0
    • plzakj  

      No jo. Záměr dobrej, ale inzeráty na posouzení budeš muset sem dát ty. Hledal bych něco karbonovýho na 11s 105 a mohl by ses vejit s cenou.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • adam1  

      Je to sice hlína s karbon vidlí ,105 včetně kotoučů ale zas budeš mít novou voňavku :) ,doma máme předešlou verzi na rafkových a bez problémů a nevypadá špatně .V létě na tom jezdí manželka zbytek synátor jako zimáčka .

      Mají ho jak v M tak L

      Ta cena mi příjde fajna ,navíc kolo můžeš bez problému vrátit .

      https://www.tsbohemia.cz/…d464691.html

      0 0
    • gersa  

      Prohed cyklobazar.cz, vyfilruj si kola podle ceny a pak sem dej odkazy toho, co se ti bude líbit. Určitě k tomu dostaneš komentář, ale tu práci s výběrem za tebe nikdo neudělá

      0 0
      • RadekHubl  

        To je jasný, mám tam nyní dva favority

        https://www.cyklobazar.cz/…cultura-6000

        a

        https://www.cyklobazar.cz/…ier-gtr-team

        0 0
        • yetti  

          Ta Merida je osazením o level výš a hlavně má kvalitní kola. Wilier je sice lepší značka a IMHO je i mnohem hezčí, ale to osazení včetně kol je mizerné. Pokud se Ti ta Merida líbí je to z těch dvou jasná volba.

          Ovšem myslím, že když vydržíš a pohledáš, tak za ty peníze seženeš i něco mnohem fajnovějšího

          0 0
        • plzakj  

          Akorat v inzeratu pise “sedi mi perfektne”, ale evidentne je to na nej dlouhy i s tema zvedlejma pakama a predstavcem do pozitivu. Radeji osobne vyzkouset.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Já bych kouknul na Ebay nebo na Buycycle. Většinou se dají sehnat lepší a levnější kola než v ČR.

      0 0
    • skaj  

      Doporucil bych tri veci

      1. silnicka neni horak a posez, jak ti kolo sedi, je to nejdulezitejsi. Takze vybirej podle udaju jako reach a stack (geometrie) a az pak podle osazeni, materialu a ramu atd.
      2. Pokud koupis neco na rafkovych brzdach, bez pevnych os – cim dal tim vic budes mit v budoucnu zavrene dvere k lepsim komponentum pro upgrade. Trend jsou hydraulicke kotouce a pevne osy, at se to nekomu libi nebo ne.
      3. rozhodne bych kouknul na pruchodnost plastu. Doba, kdy hobik (a i zavodnik) optimalne jezdil na 23–26mm plastich je uz davno pryc. A zrovna u kol, cos postoval, bych mel pochyby o pruchodnosti. Zbytecne se tak pripravis o pohodli a pritom nic neztratis na rychlosti.

      Osobne bych za 35 cihal na podzimni slevy v Nemecku, kouknul na kola jako Radon, Canyon. IMHO udelaji vic parady a budou „future proof“ ve srovnani s tim co jsi poslal z Cyklobazaru (tam bych naopak klidne sel, kdybych byl ochoten priplatit dalsich 10–15 navic).

      1 1
    • jecnak  

      Určitě bych nekupoval silničku na ráfkových brzdách. Za pár let bude problém sehnat slušné mainstreamové komponenty jako kola, ráfky, náby,brzdy. Klidně něco na Shimano 105 a duralovém rámu. A klidně novou. Pravděpodobně se u nějaké méně věhlasné značky do ceny vejdeš.

      Pokud nevadí připlatit, tak https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106?… má smysluplné osazení, karbon rám anadčasový design a hlavně je to nové kolo se zárukou a moderními standardy, takže za pár let nebude problém upgrade či větší servis.

      3 0
      • UHU  

        to vše je pravda, ale za tu cenu chce zřejmě kolo na pár let, takže pár let by ten servis s uváděným nájezdem přežilo. Za případné „upgrade“ kola z Decathlonu nebo podobného dá také dalších 30+. Současným trendům vyhoví silniční kolo tak max. 3–4roky staré s cenou?

        0 0
      • RadekHubl  

        Musím se přiznat, že na tohle jsem taky koukal a docela o něm uvažoval. Je to sice lehce nad limit, ale zase je to voňavka. Kdyby třeba na Vánoce šlo lehce dolů tak je to asi výhrece.

        0 0
        • gregorus  

          Tak nad limit, jak se to vezme. Vyjde tě to pravděpodobně levněji. než když koupíš bazarovku za 35.

          1 0
        • Honzis  

          Radku záleží jestli to fakt plánuješ jako kolo na 5+ let a častý provoz nebo teď zrovna chci silničku ale nevím jestli za rok zase nebudu víc běhat.

          Teď po sezoně je velké dilema – bazarovky jsou dost nízko, jsi lehkej, nebál bych se ani varianty koupím teď za 15 bazar s tím že za 2roky to střelim za 10 a moc neztratím. Jenže to chce od člověka komu důvěřuješ. A pak si koupit něco lepšího „na jisto“.

          Rozhodně se dá jezdit na starý hlíně se 105kou, ale do budoucna to má smysl jen tehdy pokud si to necháš sám, byť třeba na trenažér, do špatného počasí , …

          Asi bych zkusil někde testovaci kolo pokud mají a bude ještě počasí na kolo. Ono zima u Ústí n/o nemusí moc silničařsky přát a dívat se 5mes na kolo není zrovna výhra

          0 0
      • plzakj  

        Souhlas. Navic mouznost pouzit 28–32mm plaste s kotoucovkama je dost dulezita.

        0 0
      • yetti  

        Pokud bych měl nízký finanční limit a vybíral mezi silničkou s kotoučema na 105 s nějakýma základníma alu kolama a starším top kolem s karbonama, ale ráfkovýma brzdama, tak já bych bez váhání volil to druhé. Právě kvůli tomu, že spousta lidí přemýšlí jako ty, jsou v bazarech top kola s ráfkovejma brzdama skoro zadarmo. Přitom ještě před rokem jely některé týmy v protour na klasice, ale jsou to pitomci co netuší co je pro ně dobré. I nejnovější DuraAce existuje v ráfkové variantě a nové top záplety v ráfkové verzi se pořád prodávají, tak nevím, kam na argumenty ohledně nedostupnosti chodíte. Kvalitní 26" kola se nedělají deset let a díly na ně jsou na trhu pořád.

        9 0
        • easton  

          Přesně tak. Pokud uvažuji o koupi silničky na kotoučích, tak z obavy o nedostupnost špalků to rozhdoně není. :)

          A zapletených kol na ráfkový brzdy jsou všude mraky. Navíc kolik takových sad kol za „životnost“ kola potřebujete?

          A poslední věc… ta vyjádření mi připadají jako by tady někdo chtěl kolo na příštích 30 let. ;)

          2 0
        • jecnak  

          Ta silnička z Decathlonu je na karbon rámu a velmi slušných zápletech a má rozhodně světlejší budoucnost, než olítaný top model třeba na Duře, kde je velká nejistota stavu dualů – dovnitř člověk nevidí a oprava je často nemožná, stav zápletů – přetažené dráty, docentrované osmy, zatuhlé niple. Může být i načatý střed – závity v alu vložce nebo omačkané a zalepené plochy pro integrovaná ložiska. To jsou všechno věci, které se relativně špatně posuzují a pro potenciálního kupce mohou být časovaná bomba. Všechny tyhle věci jsem už na pěkných jetých silničkách řešil a není to levné ani snadné a z výhodné koupě se rázem stane pěkná pruda.

          NIkomu nic nevnucuju, ale moje uvažovaní je podepřeno docela dost zkušenostmi s řešením problémů u jinak krásně vypadajících silniček.

          8 0
          • adam1  

            Co tam váží 9kg? :)) v reálu i více?

            0 0
            • jecnak  

              Vyraž do prodejny to zjistit. Mě spíš vždycky zaráží, že stejnou hmotnost mají některé aero top modely.

              1 0
          • yetti  

            Za 39tis najdeš bez problémů kolo na značkovém karbonu, Ultegře a s lehkými záplety. V Decathlonu si koupíš kolo na Tiagře, s dvoukilovými Aksii a karbonovém rámu pochybné kvality.

            Cyklistika je pro mě koníček a z ježdění na Van Ryselu bych já osobně asi nedokázal mít radost. Když budu mít málo peněz, tak si raději koupím ojetého Golfa než novou Dacii, ale tohle má každý jinak.

            0 2
            • gersa  

              Když bych měl hluboko do kapsy, spolkl bych hrdost a místo naleštěného olitaneho Golfa bych šel do Dacie

              1 0
            • Honzis  

              Právě, každý to má jinak. Sednu na 20letou hlínu s opratěma a je mi to fuk, jenže takových už nás je velmi málo.

              Kvality rámu jsou skoro to poslední co 65kg borce zajímá , pokud se na to poskládá

              2 0
        • skaj  

          Byla by to krasna uvaha, kdyby ta top kola za 35k na tom bazaru existovala. Jenze co? Takova kola tam nejsou:) Takze to pak cele ztraci smysl… Protoze bych rozhodne sel radsi do Dekace, co postoval jecnak, nez do tech dvou kol co nasel tazatel na cyklobazaru (na nich neni top vubec nic:)

          1 0
          • iceduck  

            Můj Foil z profilu je za 30 moc nebo málo? ;)

            0 0
            • skaj  

              Asi nechapu, to ted prodavas za 30? Pak je to 10let stary kolo, na Ultegre 6800 je lepsi nez na soucasne Tiagre nebo 105 jen napis. Slusny kola, ale pruchodnost ramu nejspis mizerna. Cenu at posoudi trh, ale top kolo z bazaru si teda predstavuju jinak…

              0 0
              • iceduck  

                Prave ze vůbec netuším cenu na trhu. Když vidím ceny v obchodech ;/

                0 0
          • shcorepi  

            Je to tak, najít na bazaru dobré kolo ve správné velikosti je hledání jehly v kupce sena. Sehnal jsem silničku sobě i kamarádovi, ale tak za půl roku až rok čumění po bazarech se to sešlo. Kdo má čas a rozezná zachovalý kus, tak cajk. Jinak ten Van Rysel není ničím šizený, poctivé Shimano i kliky, aktuální věci jako pevné osy a prostupnost gum to má, dostupný hned, za mě cajk. Zrovna ten kamarád chytil toho Van Rysela na bazaru trošku levněji a je spokojen.

            0 0
    • PucalkovicAmina  

      Za 35 toho moc nesezeneš, ale za 40 už tam jsou zajímavé kousky https://www.cyklobazar.cz/…elikost-53-m

      https://www.cyklobazar.cz/…isc-8-0-2019

      0 0
    • gersa  

      Ukradeno odjinud

      Časem dokoupit kola

      https://www.merlincycles.com/…-193010.html

      0 0
      • UHU  

        fuj, ty jsi na BF asi nový, bez kotoučů a ještě jen 25pláště :) – ale za tu cenu OK, případně 28 se tam zřejmě dá

        0 0
      • Sigina  

        Nemá to pevný osy ale jenom rychlo upínak, to by za mě bylo daleko důležitější než že to nemá kotoučové brzdy.

        0 0
        • adam1  

          :) ty pevné osy u silničky se stejně démonizují :))kotouče vlastně taky :))

          4 1
          • Sigina  

            Když máš 90 – 100 kg tak si takový „drobnosti“ hlidas. Teda alespoň ja

            0 0
          • keymaker  

            Kotouce chapu, tam je ten rozdil pri vyssi vaze jezdce citelnej. Pevny osy versus RU, ale nechapu. Mam oboje a nevnimam rozdil.

            2 0
            • Fazzy  

              Ten rozdil se zacne vnimat, kdyz mas kotouce, ale nemas pevny osy. V ten moment zacne bejt pritomnost RU krajne otravna zalezitost :) Nastesti uz kombinace kotoucu a RU temer vymizela.

              0 2
            • Melvin  

              I s nízkou váhou je rozdíl jaké brzdy máš. A hlavně když člověk pravidelně střídá ráfkové a kotoučové brzdy, tak ten rozdíl vnímá. Rovněž PR ve sjezdech.

              0 1
              • halfbikert  

                Tak to musíš ve sjezdech jezdit ukrutnou hranu. Já brzdil úplně naplno jen jednou, to asi tak 2 vteřiny předtim, než mě srazilo auto. Jinak jsem max výkon brzd na silnici asi nikdy nepotřeboval.

                0 0
                • adam1  

                  A navíc když moc brzdíš tak ti většinou ujedou :))

                  Nebrzdit!:))

                  0 0
                • skaj  

                  Na tomhle me vzdycky pobavi, jak se ty „argumenty“ a nepochopeni rozdilu mezi rafkovymi a kotoucovymi brzdami ted protaci mezi silnicari stejne jako kdysi mezi bikery. Staci si prolistovat temata na bikeforu v dobe nastupu kotoucu. Jak to dopadlo, je vcelku zrejme. Vypraveni o vnuceni zlym marketigem za 3;2;1 … ted!:)

                  Disclaimer: Timhle nerikam, ze na rafkovych nejde jezdit. Ostatne sam je na silnici jezdim, stejne tak kotouce.

                  0 0
                  • adam1  

                    Já jsem trochu zvědavý jak se budou páni z uci dívat na "posekané " od kotoučů při hromadném pádu?:(

                    Já taky podlehl kotoučům a pokaždé jiné zvuky /pokaždé překvapení co zazní:)) ,při stojce sem tam přední škrtne (zkusím ještě pořádně srovnat kotouč?)

                    Škrtá to všem a komu ne tak kecá:))

                    Jak za to chytneš fest tak to jde stejně do smyku :))

                    Sram force d2

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Neskrta mi to na zadnym kole at uz bajk, silnice nebo gravel. Vyjimka je po dlouhym sjezdu nez to vychladne

                      0 0
                    • skytr  

                      Stačí umět seřídit brzdy, hlavně mít funkční pístky. Pak neškrtá nic. U mě v pohodě i na silnici s rychlopínáky a staršími 105 třmeny, které mají menší mezeru.

                      Jinak doporučuji poslední Ultegra kotouče CL800, ty si většinou necinknou ani po sjezdu.

                      1 0
                      • Beskyd  

                        Brzdy seřízené mám. A když nastoupím ze sedla ta si to prostě škrtne.

                        1 0
                  • Fazzy  

                    To máš jako s těma pevnejma osama. Pevná osa sice nemá jedinou nevýhodu, za to celou řadu výhod, ale přesto je potřeba to neustále bagatelizovat, protože se někomu ten přínos prostě nezdá dost velkej :)

                    0 0
                    • shcorepi  

                      To nesouhlasím, pevná osa má řadu drobných praktických nevýhod. Při sundání kola ji musíš zdlouhavě šroubovat a pak vyndat, když rozkládáš kolo do auta, tak ji zase zašroubovat trochu zpátky,nebo někde schovávat, nandání kola zpět je taky větší opruz to všechno srovnat a trefit..Rychlou­pínáky jsou v tokhle praktickém použití vychytaná inovace svého času.

                      1 0
                      • Fazzy  

                        „zdlouhavě šroubovat“ „nandání kola zpět je taky větší opruz to všechno srovnat a trefit“.. Něco musíš dělat špatně :) Nutnost osu vložit zpátky nebo dokonce schovávat při převozu rozebranýho kola, ok. Zpátky k RU :)

                        0 0
                        • shcorepi  

                          Co jsem viděl TdF, tak tam s tím mechoši, když mění kola, taky pěkně laborují.

                          Já jen, že RÚ byl pro svůj účel vychytaný koncept. Pevné osy jinak nehaním, je mi to fuk.

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Dneska mechoši při závodě používaj akušroubováky a výměna kola jim trvá asi tři vteřiny.

                            Ale o to vůbec nejde. Ani o to, že RU po všech stránkách „stačí“. Pevná osa je v první řadě konstrukčně jednodušší a tuzší řešení, zajištující vždy přesné usazení kola. Že to někdo subjektivně nepocítí při jízdě na tom faktu nic nemění. A v druhý řadě se tomuhle řešení dneska přizpůsobujou další komponenty, čili sehnat kvalitní náboje a záplety pro RU bude čím dál větší problém. Takže abych se vrátil k pointě vlákna, pokud vybírám kolo a chci utratit nezanedbatelnej peníz, pak je rozumný tohle všechno zohlednit dřív, než nad tim mávnu rukou, že mě RU stačí, protože nemám 100 kilo.

                            2 0
                            • ladys  

                              On je nějaký problém sehnat náboje na RU? Možná za deset let…

                              1 0
                              • Fazzy  

                                Řeč byla o kombinaci RU/kotouče. Byť moje poslední věta v minulým příspěvku byla myšlená obecně.

                                0 0
                                • halfbikert  

                                  Kombinace ru kotouč je úplný omyl. To se u solidních kol dávalo tak rok, dva. Odhadem tak 2015 až 2016, pak už pevné osy.

                                  0 0
                                  • keymaker  

                                    Na teto kombinaci mam najeto za posledni dva roky pres deset tisic kilaku ;-). Nejdriv s mechanikama, tento rok predelano na hydry.

                                    1 0
                            • McBlacky  

                              Vymena jim trva kolem 20sec a kdyz za tohle daji zadni kolo pokazdy tak si gratuluji ;)

                              0 0
                              • Fazzy  

                                Nečekal sem, že by ty tři vteřiny někdo vzal doslova. Pointa byla v tom, že při závodě netrvá vyšroubování a našroubování osy o nic dýl než povolení a utažení RU. Pokud někdy výměna trvá dýl, tak za to nemůže typ osy, ale nutnost trefit se kotoučem mezi destičky.

                                0 0
                                • Melvin  

                                  Hlavně řešit u nás hobíku, jestli vytáhnu kolo za 5 vteřin nebo za 30 mi přijde trochu úsměvné.

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  No v pro tour to fakt resej ;) protoze pokud jede balik 50+ tak je velkej rozdil sjizdet 10 a 20sec. Navic kdyz nebyla regulace na upilovany zarazky na vidli, tak vymena predku byla ultra rychla s RU.

                                  Dneska je praxe takova, ze leaderi dostavaji v 90% vymenou cely kolo, zatimco driv se vice menila jen kola

                                  1 0
                                  • Fazzy  

                                    Nepochybně, ale jak říkám, na vině není osa, ale hlavně kotouče. Pokud by byla pevná osa na ráfkových brzdách, tak to bude za použití akušroubováku vycházet podobně jako u RU.

                                    0 0
                  • halfbikert  

                    Jezdím oboje, jak ráfkové, tak kotouče. Shodou okolností jsem s obojím během jednoho roku sjizdel třeba z El teide, z Mt ventoux, z calobry… nějaké srovnání mám. Pokud nejsi nějak extra vyzrany, tak tvrdím, že za sucha je jedno, co jezdíš. Úplně jinak je to samozřejmě za mokra. Tam je to bez diskuze.

                    7 0
                • Melvin  

                  Neříkám, že se na ráfkových brzdách nedá jezdit. Sám je pořád jezdím na zimáku. Ale ten brzdný výkon a to jak to můžeš dávkovat mě přijde lepší než ráfkové brzdy na karbonech. A hranu ani moc nejezdím, ale už jen to, že můžeš před zatáčkou brzdit o trochu později udělá rozdíl. Ale věřím, že to tak každý nemusí mít.

                  0 0
                  • halfbikert  

                    Právě kdybych si měl vybrat, radši mám kotouče na zimakovi :-) je to jedno, za pár let budou ráfkové brzdy jen vystavené v muzeu. Ale i tak u kola za 30 bych si je ted klidně koupil. Na kolo za 100 už ne.

                    0 0
    • iceduck  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.