• pavlicek.david

    Zdar borci,

    Jsem ve fázi kdy se poohlížím po novém silničním kole. Mám na to cca 50 tisíc a požadavky jsou následující:

    • Sada Shimano 11sp
    • Kotoučové brzdy – hydraulika, ne RS 505
    • Karbon rám
    • Slušná kola

    Zatím připadá v úvahu:

    • Kellys URC 70 2017 (mužů mít za cca 55k) plusem jsou kola, snad kvalitní značka a komplet Ultegra. Mínusem je snad jenom loňskej model Ultegra, ale to je zřejmě drobnost.
    • Merida Scultura disc 6000 2017 (54k) specifikace zhruba stejná jako u kellyse, jenom jsou tam fulcrumy. Navíc se mi moc líbí barva ;)
    • Merida reacto disc 5000 (52k) letošní model, plusem je nová Ultegra a aero rámy jsou prostě cool ;) minus jsou kliky fsa, kola Merida a je trochu těžší.

    Co byste brali? Případně hoďte návrh na něco jiného…

    Můj roční nájezd je kolem 5 tisíc, dojizdim do práce po rovině plus víkendové vyjížďky 70–100km.

    Anketa: Jakou silnici s kotoučema kolem 50k byste brali?

    7x
    35%
    0 0
    • tom xtr  

      Jezdili jsme M. Scultra letos i vloni na Mallorce, ne teda model 6000 ale 5000 (myslím to bude stejný rám, jen jiná výbava) a na Vbrake.

      Na první výjezd pár věcí trochu nezvyk, ale rychle se to upravilo. Stručně: tuhé sportovní kolo, naproti tomu při prvním svezení nezvykle hodně vzpřímený posed, spíše méně obratná v zatáčkách a spíš drží směr – dá se rychle přivyknout, poměr cena výkon imho OK.

      0 0
    • Rowdy  

      Co Canyon Endurace CF SL 7.0 ?

      0 0
      • pavlicek.david  

        Za tu cenu je tam jenom 105ka… No a nevím jestli je ten rám o tolik lepší než u kellyse nebo meridy…

        0 0
        • JakeF  

          Kellys je onálepkovaná Čína za pár korun.

          Rozdíl mezi 105 a Ultegrou na funkci nepoznáš, radši bych bral kvalitnější rám.

          0 0
          • milan.v  

            Rozdíl mezi 105kou a novou Ultegrou R8000 ale poznáš…

            0 0
            • JakeF  

              V čem? 105 řadí parádně.

              0 0
              • pavlicek.david  

                Žena má R8000 a rozdíl je třeba v seřizování… Imbusy vs křižáky a jiný (podle mě jednodušší) způsob nastavení presmykace. Pro někoho možná kravina, ale já dávám palec nahoru… No a na 105 kolech mi extrémně vadí ty RS505 dualy… Funkce OK, ale vzhledově hrůza… To mi domů nesmí 

                0 0
                • gregorus  

                  To řeší nová 105 R7000. Ale na canyonu prý bude az na 2019 modelech.

                  0 0
            • Rowdy  

              Jenže za 50K Ultegru R8000 nepořídí.

              0 0
          • pavlicek.david  

            Dnes je všechno z karbonu vyrobené v Číně… Někde jsem viděl video kde probírali právě canyony a ty se taky mlátí v Číně, v Německu se provádí jenom poslední kontrola a skládání… No a upřímně, pokud rám vydrží dva roky (česká záruka), tak už vydrží nejspíš napořád… Lepší/horší rám je podle mě čisté pocitová záležitost. Někomu vyhovovat může a někomu ne. To ovšem člověk nepozná dokud kolo nevyzkouší a to je v Čechách bohužel dost problém.

            0 0
            • JakeF  

              Že je něco vyrobený v Číně je jedna věc a není moc důležitá… Ale je důležitý, JAK to bylo vyrobený. A levnej karbon proti kvalitnímu rámu je znát hodně, zvlášť u silnice. Pocitová záležitost to rozhodně není… Naopak víceméně pocitová záležitost je rozdíl 105 a Ultegra, obě sady řadí jak mají.

              A napořád ti nevydrží žádnej rám. Zvlášť pokud kupuješ kolo na dlouho, tak se vyplatí radši trochu oželet na výbavě a vzít něco s celoživotní zárukou.

              0 0
              • pavlicek.david  

                To se asi neshodneme… Většina OEM výrobců v Číně má karbon zvladlej na vyborné úrovni. V reálu může být Kellys upečen ve stejné továrně jako canyon nebo pinnarelo a ze stejných materiálů (netvrdím že je). Taktéž defektoskopie je u těchto firem běžnou praxí. Pokut to vydrží dva roky, tak už je to víceméně na pořad. Schválně se zeptej v nějakém obchodě kolik reklamaci na výrobní vady mají po dvou letech. Většina prémiových značek se nám snaží namluvit že karbon je hi-tech záležitost, ale to už dávno není pravda… Dnes se jedná o běžnou technologii. Snaží se tím jenom ospravedlnit větší marže, které poté putují do reklamy a financovani protourovych týmu 

                0 0
                • JakeF  

                  http://www.velonews.com/…erfeit-bikes

                  Přečti si třeba tohle… Meleš kraviny.

                  0 0
                  • pavlicek.david  

                    Já ale nemluvím o levných napodobeninách které se dělají někde v Číně v garáži… Mluvím o OEM výrobcích, kteří delaji rámy podle specifikací dannych značek.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kellys je na stejný úrovni, jen místo fejkový nálepky Spešl tam máš nálepku Kellys, tím veškerá „specifikace“ kon­čí.

                      0 0
                      • pavlicek.david  

                        A tuto informaci máš odkud? Máš s tím osobní zkušenosti? Nebo to je zase zaručeně pravdivá informací co říkal kamarád strýce výčepního v místní nálevně… Informace bez zdroje není informace, ale spekulace…

                        0 0
                        • JakeF  

                          A ty máš nějakou informaci, co by naznačovala opak? U těchto menších značek je to naprosto standardní postup, že jenom objednaj rám z Číny z katalogu.

                          Například nikdy jsem neviděl nic o tom, jak se Kellys rámy vyvíjí. Tím se značky většinou rády chlubí, když mají čím…

                          0 0
              • pavlicek.david  

                No a jak se říká, dokud neuvidím, tak neuvěřím… Chtělo by to mít všechna kola vedle sebe a pořádně si je vyzkoušet… Já nejsem žádnej střelec, takže u mě to bude spíš o posedu a pocitu… Podle mě nejde objektivně určit kdo dělá lepší rámy. Je to jenom o míře důvěry v danou značku no a o tom pocitu. Na YouTube je borec z Austrálie, kterej rozřezává rámy vsech značek a rozdíly tam víceméně nejsou žádné.

                0 0
    • lac1  

      Mrkni na Rose, mas tam moznost si to nakonfigurovat.

      https://www.rosebikes.de/…egra-2660809

      0 0
    • Chlebovnik  

      Navyš rozpočet. Měl jsem stejné zadání a takhle jsem ty kompromisy, které jsou v ceně kolem 50k nevyhnutelné, hodil za hlavu. Jezdím TCR Advanced Pro 1 Disc.

      0 0
      • pavlicek.david  

        Jo TCRko je fajn, ale už je to hodně přes rozpočet, to by mi doma neprošlo 

        0 0
        • Chlebovnik  

          Chápu. Ale když jsem si spočítal, že za rok dva budu stejně chtít vyměnit záplety a tady už mám v základu karbony na DT nábách s váhou <1500 g, nebylo co řešit. Integrovaný senzor rychlosti+kadence a bezduše v základu taky potěší.

          0 0
          • JakeF  

            Pod 1500 g bych jim moc nefandil…

            0 0
            • Chlebovnik  

              Tak jsem je převážil. 1591 g vč pásek a ventilků. Ok, máš pravdu, ale i tak je ta hmotnost fajn na kola, která de facto nemají váhový limit.

              0 0
              • JakeF  

                Tu hmotnost bych jim odpustil, zvlášť pokud nemaj váhovej limit, jak říkáš… Ale že je problém nahodit i origo Giant pláště, to je celkem zklamání.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Buď přitlačit, buď slušnou bazarovku, nebo prostě počkat na 2019, kde bude nová 105. Vzpomínky na 5800 jsou jen ty nejlepší, ale nová R8000 je fakt pocitově opět něco lepší.

      Značku si vyber jakou chceš. Můj subjektivní názor je, že drahé kolo od Kellys ne. Jasně, i můj krabicák je z Taiwanu, ale

      na tom kole je na mnoha místech vidět, že se před výrobou přemýšlelo.

      Když už bych chtěl za levno srandy jako R8000, hydraulika, solidní kola, atd., podíval bych se třeba na Quint – budou ještě o chlup levnější, je to přiznaná Asie bez keců, a kola staví na oko celkem líbivá. https://www.quintbike.cz/…ravel%20bike

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.