první cestovní kolo / silnice / zimák

131 nepřečtených
  • Deadlift

    Ahoj,

    zvažuji nákup cestovního kola, které by v létě pobralo stan, spacáky a další bagáž a přes rok fungovalo na silnici lépe (nebo aspoň stejně) jako moje MTB. Tj. hledám něco se závity na nosič v cenovce do 30 000 kč.

    Takže klasicky české vše v jednom nejlépe zadarmo.

    Našel jsem tyto dva kandidáty:

    Triban 540 – na 105ce 5800, mavic aksium kola, v- brzdy kde proleze 35 mm plášť s tím, že to ale už není moc do bordelu. 32–33 mm by bylo OK. Hmotnost 9,6 kg. Karbonová vidlice a Alu rám. 52/36 × 11–28 kazeta.Dobře dostupné a docela hezké pohodlné kolo, které může sloužit i jako entry silnice na 25 pláštích. Z mého pohledu bych jen upgradoval asi kazetu na 11–32 nebo 34, což jde.

    Author ronin 2017 – na tiagře 4700, 50/34 × 11–32. 11,6 kg, Cr-Mo se všemi výhodami i nevýhodami. Bude pohodlnější. Standardně na 42 pláštích s tím, že proleze i 47 mm. úchyty na nosiče má snad všude. Má 160 mm mechanické kotoučové TRP spyre brzdy. Vzhledově zajímavé kolo, které nemusí sedět všem. Zde bych ho napasoval snad i do populární škatulky gravel bike.

    Cenově to je prakticky na korunu to samé – tedy 20 tis. Požadavek cestovního kola plní oba dobře

    Určení bude náhrada HT MTB (který nemám:o) ale samozřejmě spíš na lesních cestách, cyklostezkách a štěrku. Po přezutí i občasné výpady na asfaltové švihy tak párkrát do roka:o)

    Které z těchto kol byste si vybrali a proč? Případně co jiného v dané cenovce plus minus cca 5 tis. byste vybrali?

    Děkuji všem ochotným za konstruktivní odpovědi:o)

    P.S. řešili byste v této kategorii kol ten cca 2 kg rozdíl mezi těmito koly?…nebo je to na zamýšlené použití ne až tak podstatné v situaci kdy tam nebudu mít bagáž?

    0 0
    • novas752  

      Zejména z důvodu uvažovaného určení rozhodně Ronin. Triban je spíš normální silnička. Nemám moc přehled jestli něco á-la Ronin neni lépeosazené.

      A v případě oceli a ježdění v zimě bych si určitě nechal dodatečně ošetřit dutiny v nějakym autoservisu.

      0 0
      • Alojs01  

        Jezdím ocelovej rám celoročně už téměř 22 let a jediný ošetření je, že 1× za rok na podzim , když dělám celkovou údržbu, stříknu dovnitř trochu silikonového oleje… :-)

        0 0
      • Deadlift  

        Díky moc. Brzdy budou asi lepší, zato to bude docela těžké – zase to ale nebude trhač cestovních průměrů, takže je to asi jedno.

        Triban by jako pseudogravel s 35 mm gumama „nefungoval“?

        0 0
        • Singlespeed  

          Pochybuji, že by se 35mm gumy do Tribana vlezly. A kdyby vlezly, tak počítej s tím, že převody s většími gumami budou najednou těžší, jakobys měl vepředu pily 54/37, takže na gravel jezdění nevhodné.

          0 0
          • Deadlift  

            Ok – díky za komentář. Vlezly tam 700×35 Continental CX. Tak 1 mm nahoru k brzdám mezera. Vlevo a vpravo víc. Nebylo by to nikam jinam než na suchý povrh. Bahno by to nedalo.

            Kazeta prý vleze až 36. U toho roninu ta 42 mm guma s převody nedělá analogicky to samé co u tribanu?

            0 0
            • Singlespeed  

              Samozřejmě, že dělá. Silniční 50/34 je u Ronina teoreticky 52,3/35,6, takže taky špatně. Proto mám na gravelu jen 42/34 a vzadu 11–36 a na zimáku, kde vozím občas 32mm gumy 46/34.

              0 0
        • novas752  

          Asi fungoval, ale hůř než Ronin, který je na jízdu cestou-necestou s bagáží dělaný. Navíc Ronin je hezčí. :) A taky ty semikompakty by v lehčim terénu nebyly asi to pravý ořechový. Přeci jen nejlehčí převod 36–28 na Tribanovi vs 34–32 na Authorovi je celkem rozdíl.

          Když bych si to vybíral já, tak bych nejspíš uvažoval o výměně kazety za nějakou mtb 11–40 nebo 42z a k tomu mtb přehazka a jiné přepákování vyřešit nějakym tim „převaděčem tahu“ nebo jak se to jmenuje. Ale to závisí kde všude s tim chceš jezdit, je potřeba počítat s tim, že mimo silnice jsou kopce často prudší a stoupat to s bagáží žádnej med.

          0 0
          • Deadlift  

            Tak on třeba eagle GX by tomu asi hodně pomohl :o)) (a taky skoro zdvojnásobil cenu kola).

            Pravda, že ronin bude asi odolnější. Trošku mám jen v hlavě, že je těžší než můj full, což je asi jen záležitost ega. Musel bych vzdát svoje tendence kolo odlehčit:o) Pokud to tedy má být economy pracant.

            0 0
            • novas752  

              Tak kolo za 20 nikdy žádná gramařina moc být nemůže, navíc stará dobrá ocel.

              Eagle by k tomu sednul jak prdel na hrnec. :) 40, 42 nebo 44z převodník a tradá. Ale to už by nebylo tolik „economy“.

              To mnou navrhovaný řešení s 11–40 kazetou by mělo rozsah téměř identickej a bylo by o dost levnější a trochu těžší teda, ale na to bych u cesťáku příliš nehrál.

              0 0
              • Deadlift  

                No, on eagle je krásná věc vzhledově a i funkčně – do terénu. Na rovině (silnici) to je na hovno. Příliš velké změny v kadenci při změně převodů. I na biku mě to štvalo nějakou dobu (občas doteď).

                Zlatá 2–3×10 s kazetou 11–36.

                Každopádně hezká myšlenka.

                0 0
                • novas752  

                  Já zase přecházel z mtb na silnici a ty jemné skoky v řazení (a přitom mám 10spd kazetu 11–32) mě zase štvou. :)

                  Mít 11spd kazetu odstupňovanou po zubu jak junioři, tak mě asi jebne, to bych musel řadit ob dva nebo 3 převody. :D

                  0 0
                  • Deadlift  

                    …asi máš na to nohy (narozdíl ode mě:o))

                    0 0
                    • novas752  

                      Nemám. :) Proto ta 32z kazeta a samozřejmě kompakt kliky čili převod 1,08.

                      Jsem zvyklej šmrdlat nožičkama z mtb, kde mám nejlehčí převod 0,61 (27,5×2,4", 24z>42z) a i těch 1,08 je na mě v některejch kopcích celkem dost. :)

                      0 0
    • Val  

      Az to ovesis plnyma brasnama, tak najednou zjistis, ze az dosud pevne kolo se najednou krouti jako zvejkacka a pocit sucha a bezpeci rychle zmizi… Takze pokud hodlas jezdit skutecne natezko se stanem, spacakem atd. tak radsi poradnej tank. Nebo prejdi na kompletne ultralight styl.

      0 0
      • Deadlift  

        Natěžko pojedu párkrát do roka a to ještě s malou dcerkou – takže žádná divočina. Zbytek roku bude určení – zimák a občasná silnice.

        0 0
        • Alojs01  

          Na výlety na těžko s dcerama používám starý vozík na kolo pro děti. Vejde se do toho neuvěřitelný množství věcí, těžiště je lepší a v brašnách na kole mám jen oblečení… A ještě i slušně potrénuješ…:-)

          0 0
          • Deadlift  

            No jo, jenže stejně potřebuju jiné tažné kolo něž karbonového fulla:o)

            0 0
            • Alojs01  

              To jasně, jen že je víc variant jak přepravovat náklad… Takže třeba i s kolem, které nemá úchytky na nosič. :-)

              0 0
              • Deadlift  

                jasně – kamarád má jednokolový vozík a jezdí s ním do Tater na dovolenou. Má dobrou průchodnost a tahá to na nějakém HT alu spešlovi.

                0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pro celoroční ježdění a i případné dojíždění Ronina, už jen kvůli kotočům a prostoru pro pláště.

      Osobně jsem chtěl něco stavět, ale jak nad tím přemýšlím kolem a kolem, asi nakonec taky vezmu Ronina. Chtěl bych sice pevné osy a taper hlavu, ale když přemýšlím i nad cenou (zrovna teď rvu velký cash do výstavby biku a po novém roce bych kromě nového kola ještě rád pořídil i nějakou výbavu), láká mě to čím dál víc. Základ je slušný a bez závažných vylepšení se delší dobu obejdu. Rám bude nejspíš nesmrtelný a s kolem půjde jezdit všude kromě extrémního terénu. Od kola si slibuji, že mi nahradí silničku (která není úplně šitá pro mě) a současné dojížděcí kolo (které je sice solidní po všech směrech, ale nebaví mě).

      0 0
      • Deadlift  

        …a máš asi pravdu. Ty pevné osy mě taky trošku štvou, ale zase ne tolik, abych si koupil třeba GT grade za 2× tolik peněz. Mechanické kotouče mi nevadí – sjezďák z toho nebude.

        Karbonová sedlovka za litr pomůže vzadu. Případně gelová omotávka vpředu (+ solidní rukavice). Guma tam vleze až 47 mm a když jsem to kolo viděl, asi bych tomu i věřil.

        Případně jezdivější 35 mm Continental CX.

        Když jsem na tom jel, jevilo se mi to odolnější než triban, který podle mě může úplně v pohodě fungovat jako slušná rekreační silnička (což vlastně asi taky i je:o)

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Osobně jsem na gravelu/cyklokrosně chtěl mít mechanické brzdy kvůli cenám silniční hydrauliky a plánoval jsem ty samé brzdy. Dost by mi i vyhovovalo, že to je na desítkovém pohonu. Kazety se dají sehnat levně, zrovna tak jako řetězy, takže u mě je to i stroj vhodný na bahnité cesty (tím nemyslím ježdění v bahně, ale takové ty podzimní cesty kdy zem je sice pevná, ale cáká to až za krk :)

          Z dlohodobého hlediska bych co se týče upgradů pak hleděl po dražších kolech s RWS osami a pak nějakém karbonu, ale to až fakt když bych měl peníze nazbyt.

          0 0
          • Deadlift  

            …tak, tak. Díval jsem se na wolftooth roadlink. Za nějakých cca 600 kč pak může být vzadu desítková kazeta 11–40, takže to by pohlo s převody dost hezky a investice by byla do dvojky i s kazetou. Další litr sedlovka a moje upgrade úchylka by byla uspokojena:o)

            0 0
      • Jezevec70  

        A co takhle místo Ronina Author Aura XR. Model 2017 je teď ve slevě za 25tisíc a už má i tapared hlavu.

        0 0
        • Deadlift  

          Díval jsem se na to – moc mě to neoslovilo. To už ten triban za 20 na 105ce se mi tak nějak líbí víc.

          0 0
          • Fran-tic  

            počítej s tím, že z tribana budeš slušně vyklepany. je to prostě čistokrevná silnička, do které bys narval tak nějak kompromisem širší pláště. Taky ti hodně udělá geometrie, u ronina budeš sedět více narovnaně, v tribanovi zalomeny. tohle srovnávání kol a tvorba kompromisů není na místě :)

            na cestu s brašnama bych na tribanovi nevyrazil, i když má přípravu na nosiče.

            Koukni klidně něco ve stylu:

            https://www.evanscycles.com/…nacle-arkose

            https://www.evanscycles.com/search?…

            asi bych chtěl osy, ale není to podmínkou, berany které mají flare a pohodlnou geometrii -reach a stack s dlouhou hlavovkou, ať tam není milion podložek. Ta kola v pohodě zajedou silniční štreky a můžeš to s nima krosit i po polňačkách (vozil jsem pinnacle). Ronin je těžítko, ocel je oce, ale stejnou službu ti udělá i hliník a je lehčí.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Rozdíl ve váze je 1–2 kila. Možná rozhodující váha v závodním maratonu, ale pro cestování a rychlou jízdu je to absolutně zanedbatelné. Pokud nejsi 70 kilové tintítko, tak tu váhu během jízdy fakt nepocítíš.

              0 0
            • Deadlift  

              Díky, ale ta kola mají o 0,6 kg nižší hmotnost a vyšší cenu. Nějak tam pro mě osobně chybí nějaký benefit.

              Cr-Mo se mi líbí – má to duši. Mám to jako protiklad ke karbonu. Hliník jsem jezdil (GT zaskar expert) a z toho jsem bl teprve naklepaný:o)

              Na tribanu jsem najel 100 km a v setupu s 35 mm plášti je to akceptovatelné kolo na štěrk – suchý štěrk. Dnes jsem byl na fullu v lese a zajel si i okruh co jsem jel nedávno na tribanu a byl jsem kupodivu rychlejší (hliněné cesty kolem řeky a štěrk – dost rovina). Taky jsem přijel odpočatý, ale zase bez toho rohlíku. Trochu mě to překvapilo. Ještě by bylo řešením i koupit ve výprodeji nějaký HT, ale zase chtěl bych kolo, které bude kompletně jiné než mé současné kolo a na čistokrevnou silnici se necítím.

              Chci prostě normální, lehce servisovatelné a levné kolo na kterém párkrát do roka vyrazím stanovat, v zimě mi ho nebude tak líto (za dvacku) a bude užitečnější na silnici než full (+levnější bude určitě, když propočítám, že rocket ron je cca za 1 kč/ km x 2 gumy) – stavět další kolo za stovku se mi moc nechce.

              Taky chci, ať je to kolo dostupné a mohu ho někde vidět / projet.

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Je to zase jen silnička. Moje představa o pláštích je něco mezi 35–45mm. Navíc, pro mě osobně je velký bonus i CrMo rám.

          0 0
          • Deadlift  

            Tak 45 mm je do ronina OK. Do Tribana mimo a do aury asi taky mimo.

            Zůstává ronin. Ideálně kdyby měl pevné osy a byl z Reynolds trubek – koupil bych ho hned, i když cena by byla x krát vyšší (ideálně v barvě 2016, 2017 je akceptovatelná a 2018 strašidelná:o)

            0 0
            • Fran-tic  

              srovnáváš pořád nesrovnatelné. triban poletí, ronin je bytelný. za mě kombinací je hliníkový gravel s karbonovou vidlicí, což mi v tvém výběru nějak chybí :) a upřímně, neočekávej, že když vemeš ocel, tak pocítíš, jak to pěkně pruží pod zadkem. akorát se ti to bude kroutit pod náloží brašen :)

              0 0
            • Val  

              Coz je vlastne novej Ronin SL ne? Az na tu barvu ovsem. Ja o Roninovi uvazoval, kdyz jsem shanel cestovni kolo – IMHO dobrej pomer cena vykon, asi by me bavilo na nem jezdit, ale vylozenej cestak to neni – tak jsem sel jinam…

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                SL nemá pevné osy ani taper hlavu, akorát ty Reynolds trubky. Kolo fajn, ale úplně to pohnojili tím 1× pohonem. Ten by mi stačil na čistém dojížďáku, ale pro sportovní vyžití ne. Bohužel, není možno zakoupit pouze samotný rám.

                0 0
                • Val  

                  Predni vypada pevne, ale ja se v tom nevyznam a 1× je samozrejme vhodny na vsechno – presmykac patri do praveku mezi parni stroje a cyklisticke elastaky.

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Když jsem psal výrobci, řekli mi že pevné osy nemá.

                    Pokud ti 44×11 stačí na rovinkách na takovém kole, tak fajn. Pak pro tebe možná opravdu je na všechno. 1× patří na biky a i tam mi úplně nevyhovuje. Dokud 10–50 kazety nebudou stát jako normální vercajk který můžeš za měsíc rozkousat, tak opravdu přesmykač pravěkem nebude a dvojplacky se nikam nehnou.

                    0 0
                    • novas752  

                      Ty jezdíš na rovinkách rychlostí 50+? :)

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Eh, ne a taky nešlapu konstantně 90rpm. Je pitomost abys na rovinkách používal pořád nejtěžší převod a neměl kam dolů když sjíždíš a nebo si nemohl hodit pohodový styl jízdy když jedeš po větru.

                        Jakmile se dolů z kopce dostaneš na 60kmh a víc, už musíš šlapat 120rpm. To je směšné.

                        Dokážu pochopit, že to někomu stačí, ale pokud mě kolo v čemkoli omezuje, už to pro mě dostačující není a na kole tohoto ražení by mě 44 převodník opravdu omezoval. .

                        0 0
                        • novas752  

                          To neřešim, já reagoval jen na ty rovinky.

                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Sak ano. Na rovince fakt nechci pouzivat 11z pastorek, ne na kole co sezere tisice kilometru rocne.

                            0 0
                            • Deadlift  

                              No – ja bych roninovy asi odpustil i ta kila nahoru a trochu míň i ty pevné osy. To kolo by mě nenutilo hnát se krajinou sportovně -ale jet tzv. na kochačku. To je úplně jiný styl jízdy. Na mém kole to nějak tak nejde a na žiletce mám taky podvědomně potřebu šlapat do pedálů co to jde. Ronin by mohlo být kolo na pohodovou jízdu cestou necestou- pěkně v pohodě. Není to expediční kolo, ale nabalit rodinu a vyrazit na podunajskou stezku na tom půjde stejně tak, jak to kdysi šlo na favoritu. To, že kolo nebude úplně pohodlné a bude se kroutit – ok, na kole za „dvacet“ jsem ochoten to tolerovat. Zbytek roku to bude kolo na cyklostezky, lesní pěšiny a louky na což b to mělo být OK. Jako zimák snad taky OK. Závodní ambice nemám a věřím, že když přes zimu najedu třeba tisíc kilometrů, tak to bude zase v březnu lepší než celou zimu sedět na zadku.

                              0 0
                              • Honzis  

                                vůbec bych se nebál. Ono taky v reálu jsou rozdíly v kolech vskutku malé – jo, 7kg karbonová raketa letí za pedálem ale jen do chvíle než ti dojde, což bývá brzy :-) Pokud nefouká tak na crossu s pevnou vidlí jedu o 2km/h na průměru pomaleji než na karbonové Madoně … Těm co řeší převody bych rád připomenul že ještě nedávno měli všichni 7–8pastorků, kliky 53/39 a jezdilo se na tom. Tady myslím nehrozí že bys s 34z převodníkem a bikovou kazetou nějak strádal – samozřejmě na těžko to fakt nejede, ale zase se stanem asi nejedeš 8% dlouhý kopce. No a z kopce řešit jestli stačí 50/12 … Stačí, beztak pak přestaneš šlapat, 12kg gravel asi není na honění se za bandou silničářů co frčí po větru padesátkou z kopce.

                                Pokud bys chtěl ušetřit, kup na bazaru crossa, dej pevnou vidli, slušný záplety a na expedici to bude asi i lepší a cenově za třetinu/půlku – stačí nějeké Deore.

                                0 0
                                • Deadlift  

                                  Díky za rozumný názor:)

                                  Mně se ten ronin líbí, že to není tuctovka. Krosové kolo jsem měl a bylo super. Tedy vzhledem k ceně co stálo fungovalo parádně – dokud člověk nezjistí, že nemusí být vytřepaný z výletu. Na druhou stranu jsem tím jezdil schody a připadalo mi to ok. Doba se posunula – to co člověk jezdil na favoritu najednou vyžaduje pomalu nízkozdvihového fulla a nejlépe karbonového.

                                  0 0
                                  • Fran-tic  

                                    Tak ono je fajn vědět, co chceš a nepředpokládat, že karbonová vidlice potom funguje jako vzduchovka a ocelové kolo je vlastně full. Za mě je ocelovy author jen ocelovy author…takovy genesis nebo jamis, to je jinačí :)¨

                                    btw foto: grossglockner na 1×7 (39×13–34)

                                    0 0
    • Deadlift  

      Tak to klobouk dolů.

      To bych dlouze tlačil.

      0 0
      • Deadlift  

        Nevíte náhodou někdo kolik váží ty záplety na roninovi?…nebo vidlice? Moc by mi to pomohlo v rozhodování. Děkuji moc.

        0 0
        • Vilém  

          To nechtej vedet:)

          0 0
          • Deadlift  

            2,2 kg..víc?

            0 0
            • Fran-tic  

              a tedka myslís vidlici nebo záplety :) vybral sis to nejtezsi na kole zrovna

              0 0
            • Vilém  

              Presne to nevim, ale nejake takove cislo tu od majitelu padlo, cca 2,2kg. Rec je o kolech.

              Coz je silena vaha. Kdyz vezmu ze seriovy kola, co mam na Norco Search, maji nejakych 1,85kg.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak to je slusna vaha. Zrovna jsem rano premyslel, ze si na ronina na pristi rok necham zaplest nova kola na bezduse. Takze usetrit 0.5 kg asi nebude moc tezke :)

                0 0
    • drbiker  

      Za mě je zajímavé univerzální kolo na výlety především po zpevněných cestách různé kvality toto:

      https://www.kellysbike.com/…ot-50-p53895

      Navíc nabízí i expediční brašny na míru tomuto kolu:

      https://www.kellysbike.com/…a-journey-cs

      Je to novinka pro příští rok, specifikace a cena kola mě nadchla, určitě na jaře půjdu omrknout na živo…

      0 0
      • Deadlift  

        Už jsem se taky ptal. Naskladnění mezi leden, únor nebo spíš březen až květem mě ale dostala. Nehledám kolo na příští (reálně) léto. Jinak se mi soot 50 moc líbí.

        0 0
        • drbiker  

          To naskladnění na jaře mi až tak nevadí, kdo si počká, ten se dočká :-)

          Mezitím budu po večerech studovat konkurenci, zda se mi něco nezalíbí ještě víc. V tuto chvíli to ale vypadá jako ideální nabídka gravel biku pro mě, za ty peníze jsem zatím neobjevil lepší nabídku…

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          No naskladnění „někdy mezi Leden – Květen“ je docela hodně nespecifické :D

          Nicméně čistě dle parametrů a ceny je to zatím favorit. Taper hlava, pevné osy, širší sedlovka. Navíc bych měl možnost ho vidět v místním krámě než bych ho koupil.

          V podstatě jediné, co mi na kole nevyhovuje, jsou náboje (a to jenom značkou), nicméně kola bych časem upgradoval i na Roninovi. A ještě bych nejspíš hned po koupi měnil pláště. I když bych radši 10sp pohon, 11sp překousnu, zvlášť když to není na biku.

          0 0
          • Vilém  

            V cem je plusem sirsi sedlovka, to mi neni jasny.

            0 0
            • nitraq  

              27,2 teleskop se myslím těžko shání:))

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Vetsi pevnost. 27,2 vic pruzi, coz sice nekdo muze byt brat jako plus, ale ja v tom vidim hlavne to, ze se takova sedlovka driv rozvrze.

              Navic, jak uz jsem psal dole, jakozte primarne biker na 27,2 shlizim jako na stary nebo silnicni standard.

              0 0
              • Vilém  

                Nevim proc a co by se na 27,2 sedlovce melo rozvrzat, ale budiz.

                Osobne, na takto koncipovanem kole, beru prave uzsi sedlovku jako prinos pro pohodli, na pevnosti ramu to neubere nic.

                Ne nadarmo dava Cannondale na nektere modely sedlovku 25,4mm.

                0 0
                • jecnak  

                  Presne.

                  0 0
                  • MiKED  

                    Takže byste u rámu, kde je sedlovka 31,6, šli cestou „redukce a sedlovka 27,2“?

                    0 0
                    • jecnak  

                      To zas ne, ale urcite bych si nedelal hlavu, ze ma ram 27,2 sedlovku.

                      0 0
                      • MiKED  

                        To jo. I já se svými cca 95 kg jsem s ní neměl problém.

                        Jen teď s novým rámem pokukuju po nové sedlovce. A mám pocit, že v průměru 31,6 je výběr menší.

                        0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Kazdy ma preference a zkusenosti jine. Ja zkratka 27,2 sedlovky radeji nechci, protoze je obvykle behem jedne sezony terenu rozvrzu. Prece jen to je kolo do ktereho se vleze 3000+ km rocne.

                  Pokud tobe osobne vyhovuji uzsi, nic proti. Na tve preference ti sahat nebudu.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A co se na ni rozvrze? Jakou to ma souvislost s prumerem? Pokud myslis nejake lowend duralove sedlovky, tak tam me napada leda spoj trubka zamek.

                    Proste je potreba brat slusne sedlovky z jednoho kusu a nic takoveho te nemuze potkat.

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Právě že mi časem začala vrzat i jednokusovka. Jestli vrže zámek nebo začínající prasklina v trubce, nevím. Než trávit zbytečný čas zjišťováním abych pak mohl koupit novou, pořídím tu novou zrovna a je po problému.

                      Zrovna tak nevím, proč je potřeba toto řešit. Slabší sedlovky se používají primárně jako odlehčení. Větší pružnost je jejich vlastnost a pokud ti přijde, že je to vhodnější kvůli pohodlí, nemá ti do toho kdo kecat. A zase naopak, nevím proč máš potřebu se se mnou hádat o mých osobních preferencích. Nikomu nic netlačím – už mi to trochu přijde demence na úrovní „Chci treka – tak to je lepší 29“ s 1×11". Trošku pochopení že každý děláme věci jinak a máme různé představy o tom, jak by naše kola měla vypadat.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak pokud byla z jednoho kusu, tak to mohl byt maximalne zamek.

                        Nejak jsem si nevsiml, ze bych se s tebou hadal. Jen jsem se te ptal na nekolik veci, ktere jsem chtel vysvetlit. Nestalo se, nebo spis castecne, takze nechme to tak.

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Nemyslím hádání a taky ne jenom tebe. Na tu moji uvedenou preferenci reagovalo více lidí – celkem hodně debaty kolem takové maličkosti :)

                          0 0
                  • novas752  

                    A nevrze to nahodou jen bordel mezi sedlovkou a sedlovou trubkou nebo pod objimkou nebo v zamku sedla? Netvrd mi, ze kus trubky vrze, protoze ma mensi prumer. :)

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Nikoli, čistím.

                      0 0
                      • Honzis  

                        sedlovky mi vržou u slopingů z bazaru neb když má někdo metrák a vytáhne sedlovku 25cm tak ji vykejvej, což se povedlo i mně s 70kg na biku kde jsem měl skoro na max 400mm sedlovku. U favorita nevrže 25,4, u silničky 27,2 jenže tam jsou vytažené relativně málo. Mně pomáhá vrazit kolem ještě kus plechovky a je po vrzání + dokonalé vyčištění a namazání.

                        0 0
      • nitraq  

        Já spíš číhám, jestli bude na tohle kolo v zimě akce „Build your own and save hundreds“ jako byla loni. Už teď je za slušný prachy a ještě o stovku nebo dvě liber níž by už moc nebylo o čem.

        https://www.planetx.co.uk/…-gravel-bike

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Parametry super, az na ty Novatechy. Jen aby zustala cena.

        0 0
        • drbiker  

          Máš nějakou osobní negativní zkušenost s náboji Novatech?

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Ano, ze silnice. Jedou do kopce a najednou docela velká rána, chvilku se mi divně šlapalo a vzadu něco chroustalo, ale pak to přestalo a v pohodě jsem dojel.

            Doma jsem zjistil, že v ořechu prasklo ložisko a to takoým způsobem, že jeho zbytky už z ořechu nešly dostat. Nový ořech by vyšel v podstatě tolik co nový náboj a ještě bych na něj čekal měsíc. I kdyby toto byla jediná špatná zkušenost, úplně jsem tím ztratil důvěru ve značku. Nicméně praskající ořechy a ložiska není u Novatechu nijak vzácný problém, je o tom celkem dost diskuze i zde na BF.

            0 0
          • Singlespeed  

            Náboje občas zlobí i u dražších zápletů (Corima, Zipp, Hope, Mavic, Ritchey apod), takže bych se Novateců nebál.

            0 0
      • polopes  

        Na kolik ten Kellys vyjde? Ať na tom odkazu koukám jak koukám, tak cenu nevidím :-(

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Jsi vysoký – odhaduju z velikosti full rámu 21“. Problém bude poskládat boční brašny na zadní nosič tak, aby se Ti nepotkávaly s patama. Bude to chtít delší zadní stavbu, hodně dozadu montovatelný nosič, nebo nějaký mezikus posunující montáž nosiče vzad http://www.figureskaters-resource.com/…r-bike-rack/ Rám s integrovanými úchyty na nosič Ti instalaci zjednoduší.

      Převody rozvažuj i na doprovázení dcery a bagáž.

      0 0
      • Deadlift  

        To je dobrý postřeh. To by mě nenapadlo. Děkuji moc.

        0 0
        • Deadlift  

          Je možné použít na ronina 27,5 záplety? Oficiálně tam jde 42 mm guma. Reálně 47 mm. To už by možná ta 27,5 guma použít šla? Nebo by to šlo použít i na jejich 28 ráfek?

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Sice nejsem zakladatelem téma, ale jen tak pro debatu:.. Půjdu do toho Kellys Soot 50, mimo jiné i kvůli super místnímu shopu který mi na něj dá slevu. Kolo pro dojíždění do práce a dlouhé i krátké výlety různorodým terénem a stezkami.

      Pevné osy, 30,9 sedlovka (rád se vyhnu 27,2), taper hlava, BSA střed, kolo má více méně všechno co chci a stojí tolik, kolik bych si představoval. Ať se na něj snažím dívat sebekritičtěji, nemůžu najít důvod proč do něj nejít.

      Jako negativum vidím akorát náboje od výrobce ve kterého nemám důvěru a ještě na zadní stavbě pro změnu zase nevidím montážní sloty na blatníky nebo nosič (což pro mě není konec světa, ale bral bych jako plus). A ještě menší vryp ten, že bych asi radši něco méně černého, ale nevadí.

      0 0
      • Alojs01  

        Proč se chceš vyhnout sedlovce 27,2?

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Jsem těžká váha a jakožto primárně biker shlížím na 27,2 jako na starý/silniční standard. Možná je to jen osobní preference, ale jednoduše mám na kolech raději širší sedlovku, když už pro nic jiného tak alespoň pro dobrý pocit z větší bytelnosti. Přece jen s tím hodlám dobývat i terén.

          0 0
          • novas752  

            Jenze uzsi prave lip pruzi a pohlcuje vibrace. To se na kole s porad relativne uzkejma plastema hodi.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Ano, sice bude vic pruzit, ale take se vice namahat. A jelikoz bych casem asi rad karbon, 30,9 zkratka vidim jako jednoznacne plus.

              0 0
              • novas752  

                Karbon prave vydrzi mnohem vic cyklu nez hlinik, takze u karbonu v podstate odpada moznost prasknuti sedlovky unavou materielu. A je mnohem pruznejsi, karbon neohnes. Takze kdyz uz vetsi prumer tak z duvodu mozneho ohnuti hliniku.

                0 0
                • jecnak  

                  Kdyz uz se tady snazime byt technicky korektni, stalo by za to pouzivat misto „hliniku“ termin „hlinikova slitina“. Jako hlinik se mi vzdycky rovnou vybavi pribory ve skolni jidelne a tem by asi ani vetsi prumer nepomohl ;-)

                  0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Prasknutí karbonové sedlovky není scénář, který lze zcela vyloučit, zvlášť když na kolech často prasečím. Nemyslím si, že je špatně považovat větší pevnost za výhodu.

                  Jak už jsem psal výše, nevím, proč je potřeba to tak řešit. Kolo má průměr sedlovky jaký má a s tím nic dělat nejde. Já osobně širší sedlovky preferuji pro jejich větší pevnost. Nějak moc prostoru k debatě v tom nevidím. Je to jako když má někdo radši pivo než víno.

                  0 0
          • drbiker  

            K té sedlovce, vidím to na kompromis, a to karbonová sedlovka 30,9 mm. Bude bytelná i pohodlná zároveň a jako bonus ušetříš něco málo na váze oproti té sériové.

            0 0
      • Deadlift  

        Šel bych do něj taky – jen termín mě odrazuje. Nechce se mi čekat přinejlepším čtvrt rok. To už bych počkal raději měsíc na nového ronina z columbus trubek a cca 10 kg za 36 (se slevou).

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          No z tveho pohledu je to jasne. Zvlast kdyz ten termin neni vubec potvrzeny a je jen orientacni. Pro me je termin akorat, pokud to bude unor brezen tak prave jeste dost brzo. Stavim si ted zrovna bike a penize jdou zatim vsechny do nej.

          Ale uz se na nej tesim. Navic se brzo zbavim silnicky a pocitam ze tou dobou mi uz takove pojezdeni bude hodne chybet.

          0 0
      • blackseal  

        Myslim, ze maju aj model na Clarise, Soot 30, ktory ma (aspon z mojho pohladu) ram o dost prijemnejsej farby. Mozno by sa dalo dohodnut, nech tam navesaju komponenty z 50.

        0 0
        • Fran-tic  

          za 23 litrů kellys na clarisovi? omg, vždyť to je bída

          0 0
          • blackseal  

            To neviem posudit ☺. A ani by som ho nechcel. Ale, uvazoval by som nad soot 50, ak by bol na rame farebne zhodnom so soot 30 ☺.

            0 0
        • bezdratova.sprcha  

          No je skoda, ze tech barev nenabizi vic. Soot 30 mi vsak prijde jako spatny pomer cena/vykon. Zvlast kdyz Soot 50 budu mit za nejakych 26 tisic.

          0 0
    • detoxy  

      Nechápu proč všichni výrobci mají pocit, že gravel kolo musí být hnusné a černé a matné. A čím dražší tím víc. Asi když je to hnusný, tak jsem pak větší drsňák.

      0 0
      • drbiker  

        Design každý vnímá jinak, mě se právě Soot v černě barvě docela líbí…

        0 0
        • detoxy  

          Jasný to beru, já si spíš stěžuji na to, že barevná, lesklá gravel a cx kola v podstatě nejsou.

          0 0
    • Deadlift  

      Tak jsem rozhodnut pro ronina. Je to lehce kompromisní, ale zase cena je super a kolo může být ihned doma.

      Tak cca 10 (max. 15) tisíc bych dal do upgrade – smysluplného odlehčení.

      Předpokládám záplety – můžete mi doporučit vhodné záplety prosím? Rád bych vozil bezduše jako na fullu.

      Karbonová sedlovka

      Dá se nějak zvýšit komfort při úchopu? Přemotat omotávku ještě jednou vrstvou?…nějaké další řešení?

      Karbon vidlice – byla by použitelná krosová nebo silniční?

      Se tak dvám, že to asi bude nakonec lehce dražší, ale co už. Žijeme jen jednou:o)

      0 0
      • tomas.nov8  

        Nevim co je na Roninovi za omotávku ale použil bych ty XL omotávky, které jsou tlustší, například Selle Italia. Nebo zkus od ESI silikonovou. Do dvou vrstev omotávky, bych se teda nepouštěl.

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        A v jakém časovém rozmezí hodláš upgradovat? Jestli by rovnou nebylo lepší koupit dražší kolo.

        Pohodlí rukou – v první řadě doporučuji mít dobré a pohodlné rukavice bez vycpávek. Neošoupeš si ruce, při pádu se nepodřeš.

        V druhé řadě, přesně jak píšeš, na vrchní část řidítek dát dvojitou vrstvu omotávky (ale držet se dál od dualů). Vršek řidítek se pak líp drží už jenom proto, že je širší (uvolněnější úchop) a dvojitá vrstva omotávky samozřejmě redukuje vibrace.

        No a v třetí řadě můžeš pořídit karbonová řidítka. Tak jak bych si je na MTB nikdy nedal (bez diskuze prosím, moje vlastní preference ;-) ), na gravelu si je rozhodně hodlám dopřát.

        0 0
        • Deadlift  

          No, kolo bude za 20 tis. a upgrade řekněme za 10, tj. bude ronin v katalogové ceně 30, jen lehce potuněn:o)

          0 0
      • Pán z Dubu  

        Z původního Ronina moc nezůstalo http://www.bike-forum.cz/…r-ronin-2016

        0 0
        • Deadlift  

          Máš to kolo moc fajn poladěné. Sedl jsem si k excelu a začal počítat co bych tam vyměnil (viz. Brooks ) a došel k nepěkným číslům. Protože nejsem mechanik a skoro všechno bych musel nechat měnit + by mi bylo líto měnit všechny nové díly ( a zase jak se znám bych v základním setupu moc dlouho nepojezdil), tak jsem se rozhodl si koupit něco méně cestovního a více zábavného – CX kolo. Jako doplněk k fullovi to myslím bude OK. Dnes si pro něj jdu – bude to mazel. Fotky potom pošlu. Cestovní kolo asi odkládám na neurčito.

          0 0
          • detoxy  

            Zajímavý zvrat, ale dle mého správným směrem. Tak se pak pochlub…

            0 0
          • Jezevec70  

            Ono i s cyklokroskou se dá v pohodě cestovat. Záleží spíš jak to pojmeš.

            Jenom s plně naloženým kole mi v kopcích scházejí lehké převody. V tom má horák nebo kros znatelnou výhodu.

            0 0
          • Pán z Dubu  

            Odkazovaný Ronin není můj. Dal jsem to sem, abys posoudil ze svého pohledu – jestli bys také chtěl tolik upgradeovat, nebo pořídit něco na první dobrou. Úběr z všeobjímajících multivlastností kola je rozumné. V omezeném rozpočtu se na užší cílovou fci snadněji dosáhne.

            0 0
    • drbiker  

      Tak za mě pořád je nejlepší gravel bike za rozumnou cenu (rozuměj do 30-ti tisíc) Kellys Soot 50.

      Tento test https://www.youtube.com/watch?… mi mou myšlenku jenom utvrdil. Už aby bylo kolo skladem a dalo se vyzkoušet…

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Soot 50 je skvělý poměr cena výkon, pokud ti tedy kolo vyhovuje v takovém stavu v jakém je. Soot 50 je na spektru gravel biků hodně na straně CX stylu. Když jsem se ptal výrobce, tak mi byli ochotni potvrdit jen že by do rámu měly vejít 38mm pláště s málo místem pro bláto, ale o 40mm už se moc bavit nechtěli. No a asi bych hádal, že se dost šetřilo na ráfcích. Každopádně poměr cena/výkon je opravdu dobrá. Kdyby osadili raději Tiagru, mohli prodávat ještě levněji bez jakéhokoli dopadu na výkon.

        Za o něco nižší cenu bude k dispozici Merida Silex na Soře. Ta je zase na úplně opačné straně spektra gravelů – vyloženě kolo na dlouhé trasy a do terénu. Troufl bych si tvrdit, že bude mít lepší rám, i když výbava nižší. Jen 9 rychlostí už pro někoho může být limitem. Silex se však dělá i v lepších variantách, ale už nejsou pod třicítkou.

        0 0
        • drbiker  

          Ano, specifikace Sootu 50 mě vyhovuje, průchodnost plášťů rámem by mi také měla postačovat, nechtěl bych na takové kolo dávat zbytečně široké pláště. To kolo by měla být pro mě náhrada fitness kola https://www.bike-forum.cz/…/45010-demon, do kterého jsem dal plášť o max. šířce 32 mm. Nehodlám na takovém kole sjíždět těžké kamenité a kořenové pasáže, na to mám druhé kolo – hardtail, který výhledově nahradím Xc fullem na 29.´´ Gravel chci jako univerzální kolo na použití od podzimu do jara, kdy se moc v terénu nedá jezdit a na občasné delší výlety i v létě po rozbitých asfaltkách, zkrátka takové univerzální kolo pro všechno. Soot 50 se mi jeví jako ideální kandidát…

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Soot 50 jsem měl v hledáčku a měl jsem ho slíbený v Kolačíhal za tuším nějakých 26400. Zkus se tam optat na dostupnost, třeba ještě nabídku dají (mě cenu nabídli hned jak jsem se po mailu zeptal, jestli neznají dostupnost). Pokud hodláš nechat kolo jak je, tak je to opravdu dobrá nabídka.

            Mrkni i po té Meridě Silex. Pokud chceš provozovat dlouhé výlety, tak by mohla být geometrie více vyhovující a rám bude pohodlnější. http://www.merida-bike.cz/…a/silex-lite

            Tyto dva gravely mě z letošních nabídek zaujaly nejvíc. Nakonec jsem ale postavil vlastní kolo :)

            0 0
      • tromboonen  

        Co tam ti Slováci hulej, že daj kolu jméno „mastná saze“?

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Soot je jednoduše saze. Kdybych měl hádat, řekl bych, že Soot 50 měl původně být jediný model a název narážel na barvu.

          0 0
        • jiriga  

          :-) Soot je myslim v pohode, ale u mne nazev „Kelly's“ je hrozny..mi to evokuje nejaky cirkusovy duo s pudliky…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.