• per0

    Chtěl bych se zeptat jestli je tu nějaký majitel této vidlice, předevčírem mi přišla a jsem zcela zhnusen otřesným chodem. Tak se chci zeptat zda se jen musí zajet nebo jestli takto má chodit… tlak mám na svou váhu jeste menší než má být a presto je to „pevná“ kilo a půl vážící vidlice. Pokud to má takto chodit tak je to muj nejhorší kup v životě! Měl jsem fox 100rlc 2004 ta zobala i kamínky ze země, toto nesežere ani patník! Jsem docela nešt'astný tak mi prosím porad'te! Děkuji za případné rady a tipy jak onu vidlici nastavit tak aby to byla opravdu odpružená vidlice a né reklama na značku za x tisíc!

    0 0
    • vikicek  

      Nemáš jí zamklou? :o)

      0 0
    • MlokCZ  

      Těžko posoudit dle popisu, zkus změřit odtrh, to určí stav jednoznačně.

      Každopádně ale si přecházel z toho nejcitlivější v originlním stavu co na trhu kdy bylo. Starší Foxky neměly ještě navýšenou kompresi a citlivost byla parádní.

      Současné Foxky i RS jsou na tom hůře a bez úpravy takové citlivosti jako jsi míval nedosáhneš s žádnou vidlici na trhu.

      Ale určitě by to neměl být zase nijaký extrém, odtrh tak kolem 10kg by byl v pořádku, což je sice méně citlivé než stará Foxka (ta klidně mohla mít 5kg), ale rozhodně to není tak, že by to nevzalo ani patník (i když to píšeš v nadsázce).

      Zajetím se toho moc nezmění, ale co se vždy změní je to, že když stojí vidlice dlouho v klidu, tak steče mazací olej a pro posouzení je tedy potřeba minimálně vícekrát pořádně propružit, aby se tam olej zase dostal.

      0 0
      • vikicek  

        Ještě mě napadlo, že by si měl pohrát s odskokem. Moje vidle začala taky pořádně chodit až po nastavení odskoku skoro na nejrychlejší.

        BTW Opravdu je na tom SID s citlivostí tak špatnej? To i můj lowend Epicon má 7kg odtrh v origo stavu. SIDa plánuju do budoucna, tak abych nebyl moc zklamanej :/

        0 0
        • pustipav  

          Ja mam starsi sidku, ale dual air jak dual air… od toho tam mas dva ventilky, musis si s tim pohrat, v negativ max to co je v pozitiv, vice ne, jinak ti ubira zdvihu, s nastavenim oleje – zacinej na nejrychlejsim a postupne ubirej do pomala, az tam kde ti to bude vyhovovat – zalezi, jak mas vidlici nafouklou. A pokud je nova, tak ji dej par km, nez se to rozchodi…

          0 0
        • MlokCZ  

          Průměrný odtrh u všech RS s dual airem je někde kolem 10kg, dle měření mnoha kusů.

          Samozřejmě je to ale průměr a najdou se lepší i horší kusy, nejlepší někde kolem 7–8kg, nejhorší ale klidně až k 15kg.

          Odskok sice má velký vliv na celkovou funkci, ale neovlivní to jak na první překážce bude vidlice citlivá a kolik půjde do zdvihu.

          0 0
          • roud  

            Mno co sem zkoušel tak odskokem se dá vidlice zazdít tak že je z ní pomalu pevná…

            0 0
            • MlokCZ  

              Zazdít se dá zcela, to je jasné, ale projeví se to až následně po tom, co jde do zdvihu. A to si všimneš, že je problém, že se téměř neche vracet (a nakonec se zase vrátí a zase jednu samostatné propružení musí jít v pořádku), do zdvihu ale musí jít i tak dobře.

              Pokud není přítomna high speed expanze, tak je jasné, že odskok musí být téměř na minimum (až někam na hranici kopání, ideální to bez high speed expanze nikdy nebude), jinak se nebude stíhat vracet a chodit pořádně nebude.

              0 0
        • MlokCZ  

          Teď jsem zrovna měřil další kus RS (konkrétně Rebu Team u-turn 2009), nová lehce projetá (100km).

          Odtrh rovných 10kg.

          0 0
          • biker jura  

            jak se meří odtrh? diky

            0 0
            • MlokCZ  

              Sice už to tu bylo tisíckrát v historii, ale tak ještě jednou.

              Rychlejší a jednodušší varianta je bez vyndání předního kola, ale je to méně přesné.

              Nejprve několikrát co nejvíce propružíš, aby se dostal všude olej a výsledek tím nebyl zkreslen (samozřejmě pokud právě zastavíš když se jel, tak to není třeba, jen když vidlice stála).

              Tím propružením necháš i samovolně ustálit zdvih, žádné pomáhání vidlice ze zdvihu rukou.

              Pak postavíš přední kolo na váhu a začneš postupně zvyšovat sílu na řídítkách, dokud se vidlice nepohne. Ve chvíli, kdy se pohne, tak váha ukáže hodnotu odtrhu.

              Váha samotného kola se samozřejmě do toho počítá, i samotné kolo na vidlici tlačí svojí vahou (jen to přední kolo by se mohlo odečítat když se měří bez sundání).

              Na váze budeš mít kolem 5kg už jen vahou kola. Ty nejlepší vidlice co mají odtrh 5kg, tak se také sami pohnout jen jak položíš přední kolo na váhu a už jim není třeba ani navíc pomoct.

              Lepší měřit se sundaným předním kolem.

              0 0
              • biker jura  

                ok díky moc a omlouvam se že jsem se driv nekoukl do historie, nejak me to hned nenapadlo. takze jeste jednou dík

                0 0
          • winprog15  

            amatersky som zmeral mojho Epicona LOD a nameral som ± 10.5 – 11kg :) to by nemalo byt az take zle :) meral som bez kolesa

            0 0
    • Rychlej turista  

      Odpruženým vidlím si nerozumím, ale mám ještě hubeného SIDa Team a ten pružil hned. V každém případě, pokud je to nová vidlice a nedělá, co dělat má, určitě bych ji poslal zpátky a rozhodně bych se v ní nevrtal.

      0 0
      • roud  

        souhlas pokud na ní máš záruku rozhodně bych se do ní necpal a řešil bych to reklamací…

        0 0
    • kubad  

      Kontrolni otazka :-) nafoukals obe komory? A na jaky tlak?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tak tohle jsi nemusel :-D Už měl FOXe a že se vidle má nafoukat, jsem věděl i já :-D

        0 0
        • roud  

          jenže každá vidla se fouká jinak a některý maj jen jednu komoru některý dvě ( je to složitější než si myslíš ) :O)

          0 0
        • MlokCZ  

          U Foxe se ale právě ta negativka nefouká (buď je pružinová nebo u jiných Foxek jako Talas se automaticky vyrovnává tlak s pozitivkou a opět se tedy nefouká), takže na ní klidně zapomenout mohl.

          A pokud má málo nafoukanou negativku oproti pozitivce, tak citlivost se samozřejmě hodně zhorší.

          0 0
    • Grinch  

      Tak ja sem vlastnil jak Sid Team tak ted mam jiz sezonu a neco Sid World Cup a muzu rict … ze je to ta nej vidlice co sem mel!

      U obou mohu rici ze jim trvalo tak cca 150–200km nez si sedly ale pak to zacalo byt nadherny!

      Dalsi vec – udaje uvedeny na nohach jsou totalni zhovadilost! vubec mi to nikdy podle nich nesedelo a dost dlouho sem laboroval s hodnotami…

      abych nekecal uz sem dlouho nefoukal ale myslim ze na mych 90kg byly tlaky cca 115 a 75, pak to bylo na me idealni…

      0 0
      • per0  

        Přééésně tááák jsi muj človek dnes sem upustil snad milion atmosfer…a ejhle chodí…ta tabulka vzadu je uplný nesmysl!!! mám tam tak 70 na 60psi (vážim 69) a chodííí !!! sice ne nejak super ale neni zajeta protože v Ostravě pořád sněží a sněží… pak tomu dám kartač a snad se zajede… a jinač máš pravdu…akorát pri takovem malem tlaku se vyskytl jiný problém a to ten že lock out nefunguje skoro vubec

        0 0
        • Darius  

          fce locku nezavisi na tlaku v ± komorach… jak mas nastavenu floodgate (zlate kolecko)?

          0 0
          • per0  

            na max tzn na svou váhu…ono by to nemelo uplne zamykat to vím ale tohle? uvažuju že to sundám a zahodím stejne vidlici nezamykam a nevim proc bych měl :) zbytečných pár nevyužitelných géček navíc

            0 0
            • Darius  

              ted si presne nepamatuju, kam tocit (a do garaze nejdu), ale pokud vse funguje spravne: floodgate nejvic otevrena – vidle chodi skoro jako odemcena s mirnym odporem navic, floodgate max zavrena – hodne tuhy chod v radu mm… lock pritahuje kompresi, takze bys tam mohl mit malo oleje…a pokud mas ovladani z riditek, zkontroluj si napeti lanka

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.