• Mity_Vysocina

    Zdravím,

    po koupit XT-čkových brzd jsem se dal do zkracování hadic, u přední trvalo zkrácení a odvzdušnění cca 20min, u zadní je to ale horší… Několikrát jsem se pokoušel ji odvzdušnit, pořád ale bez dobrého pocitu, že je to OK. V servise mi řekli, že je vše ok, nic nemuseli odvzdušňovat. Po bližším zkoumání jsem přišel na to, že je jeden pístek vylezlejší, než druhý – šroubovákem jsem zkusil ho vrátit do původního stavu, ale všiml jsem si, že u brzdy na řidítkách něco jakoby „čvachtá“. Nejspíše mi tratí kapalina mezi spojením těla brzdy. Měl s tímto už někdo problém nebo by měl nápad, co s tím provést, aby bylo brzda ok?

    O XT-čkových brzdách je tu toho spousty, na toto jsem ale nenarazil. Díky za vaše názory.

    0 0
    • Vilém  

      Cvachtani je normalni. Dela to olej, ktery se vraci do expanzky v pace, pri roztahovani pistku.

      0 0
    • Nikovlas  

      Kdyby se ti někde ztrácel olej, měl bys to místo mastný.

      0 0
      • Mity_Vysocina  

        Však ono mastný je :)

        0 0
        • Vilém  

          Ale o tom nepadlo ani slovo.

          Kde to podle tebe tece?Foto by nebylo?

          0 0
          • Mity_Vysocina  

            Na obrázku je podtrhnutý místo, kde to tratí (tudíž teče), foto můžu klidně udělat, pokud to bude z fotky poznat, ale mělo by…

            0 0
            • kubad  

              pokud to teče tak to reklamuj

              0 0
            • vsn  

              pokud se XTčka odvzdušňovaly pomocí dvou stříkaček tak v tom podrtrhnutým místě to těsnění nepodrží (pže když se vyšroubuje šroubek expanzky tak se povolí i to víčko …) zkus dotáhnout ten šroubek jestli není povolený a otřít … při provozu by to rozhodně prosakovat nemělo.

              0 0
              • Mity_Vysocina  

                Plněné je to odspodu stříkačkou tlačené do nálevky s ucpávkou u expanzky, dělané přesně podle návodu :)

                0 0
                • vsn  

                  jj tak s nálevkou asi OK :) ja použil poprvé stříkačky Jagwire no a když nasroubuji tu vrchní tak jí to nepřetlačí a utíká to přesně zakresleným místem :)

                  0 0
    • Luk029  

      Podle mě jsi tam při zkracování dolil hodně kapaliny aniž by jsi měl pístky úplně zasunuté a teď jak jsi ho zasunul tak vytekl olej co tam byl navíc.

      0 0
      • Mity_Vysocina  

        Při plnění používám originál špalek na plnění, místo destiček, tak by to mělo být asi naplněné správně.

        0 0
    • Sidewinder  

      Taky jsem minuly rok koupil tyhle brzdy, ale uz z druhe ruky a pri zkracovani hadic jsem prisel nato, ze jakmile se naplni expanzka, tak je tam asi nejaky prepousteci mechanismus a jakoby zevnitr paky zacal olej kapat ven.. (plnil jsem od trmene a na pace mel tu nalevku od Shimana s kolickem uvnitr, ktery vzduch odpoustel ale jak tam dorazil olej, tak se to uzavrelo a olej uz nemel kam jit dal)

      Tohle chovani je normalni, ale ona mi potom jedna paka zustavala porad mastna – brzdilo to dobre, ale pri mackani paky se objevoval olej jakoby z pod toho stribrneho krytu expanzky – a to uz normalni neni. Sledoval jsem to nejaky cas a nakonec poslal paku na reklamaci. A ejhle, bylo tam pry vadne tesneni expanzky, takze mi vymenili celou paku za novou a ted uz je vse OK.

      Po dukladnem otreni a pripadne vyfoukani, musi byt za provozu paka uplne sucha.

      0 0
      • Mity_Vysocina  

        Zvolil jsem stejný postup, jako tu píšeš a má to úplně stejný průběh – když zmáčknu páku, tak vyteče malé množství oleje zpod toho stříbrného krytu, jak na obrázku zobrazil, zkusím to ještě jednou naplnit a pokud to bude zase téct, tak to můžu poslat na reklamaci… :(

        0 0
        • KubaBajk  

          Svůj dotaz navazuju na Tebe, ale ať určitě odpoví každý, kdo to bude vědět…

          I já si dnes všimnul, že mi lehce čvachtá pravá páka zadní brzdy, mrknu a ejhle, troška oleje přesně v tom místě, které jsi zakreslil. Takže se mi to také nevyhnulo.

          Chci se zeptat…po odšroubování šroubků a odložení krytky je pod touto krytkou obdělníčkový díl, tento je pod krytkou fixován ještě jedním torx šroubkem. Brzdy mám odvzdušněné a předpokládám, že jen odšroubováním horní lesklé krytky se brzda nezavzdušní…ale..

          chci se podívat i pod ten obdélníčkový díl, který má pod sebou už jen gumové těsnění, pod nímž už je olej v nádržce. Když tento plechový dílek oddstraním a vydělám těsnění, abych zkontroloval, jak je na tom, zavzdušní se mi ta brzda???

          Nemám u sebe zatím ani nálevku, ani olej nebo stříkačku, takže případné odvzdušnění teďhned u mne nelze.

          Chci to těsnění vydělat a omrknout jej, nevěřím totiž, že nové těsnění je špatné, podle mne je jen špatně usazení nebo něco.

          Takže…ZAVZDUŠNÍ SE MI BRZDA V MOMENTĚ, KDY ODDĚLÁM GUMOVÉ UTĚSNĚNÍ EXPANZKY, JEŽ JE POD ONÍM PLECHOVÝM OBDÉLNÍČKEM, KTERÝ TOTO TĚSNĚNÍ FIXUJE A TLAČÍ?

          0 0
          • pavlik6022  

            ne

            0 0
            • KubaBajk  

              Určitě? Protože jak to oddělám, tak šup vzduch pod těsnění…nebo ne? Jakto?

              Já Ti jako věřím :), ale mohl bys mi osvětlit, jaktože se brzda nezavzdušní, když to těsnění oddělám? Vždyť ta olejová náplň v nádržce bude tudíž volně vzduchu přístupná…?

              0 0
              • jIrI___  

                Ale vzduch se nedostane dovnitř systému. Pokud teda nebudeš mačkat páku :)

                0 0
                • KubaBajk  

                  Jasně,pokud při odkryté expanzce zmáčknu páku, tak olej hrrrk přes okraje expanzky ven, tomu rozumím.

                  Takže důležité je páku, resp. expanzku držet absolutnš vodorovně, aby se olej nepřelil přes okraj expanzky a můžu těsnění oddělat a zkontrolovat. Když pak nasadím zpět, tak pokud mi neunikl žádný olej někdě přes okraj expanzky, tak tam vzduch nebude. Je tak?

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    Asi to tak bude zdá se.

                    Poslední dotaz, když budu odvzušňovat brzdy, je možné použít tento olej od zn. Nacházel ?

                    Je tento normálně mísitelný s originál olejem Shimano? Tzn. že při odvzdušňování s tímto olejem není třeba originál Shimano olej všechen vypustit a systém naplnit tímto druhým?

                    Je totiž levnější

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak kdyz ti jde o cenu, tak si kup LHM, toho mas litr tak za 200,–.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        Víš jak to je. O cenu jde i nejde.

                        Pokud je nějaký jiný olej vlastně „stejný“ jak originál, není důvod platit originál.

                        Pokud mi řekneš, proč je Shimano olej nejlepší, koupím jej.

                        0 0
                    • jIrI___  

                      Někde v záručáku je psané, že při použití jiné kapaliny než origo Shimano nemusí být uznaná reklamace brzd. Já tam při odvzdušňování lil minerál od Motorexu, původní kapalinu nevypouštěl, a zatím to nevybuchlo :)

                      0 0
    • Mity_Vysocina  

      Ještě se zeptám – je normální rozdílný chod pák? Když je vyladím šroubkem do stejné vzdálenosti od řidítek, při stisknutí má přední asi o 5–8mm kratší chod, než zadní… Je to možné delší vzdáleností hadic? Jasně, krok záběru se tím dá vyladit, ale při povolení budou páky různě vzdálené… Nebo řeším detaily? :D

      0 0
      • MirosPikos  

        To bude tím, že jedna je lépe odvzdušněná a druhá hůře…

        0 0
      • kubad  

        je, ale asi ne tak moc jak pises

        0 0
      • Georrge  

        zkus u přední roztáhnout desky plochým šroubovákem co to půjde a pak brzdu napumpuj (s nasazeným kolem), možná se to srovná.

        0 0
      • RendyD  

        Není, měl jsem stejný problém a je to bublinou v zadní brzdě. Když jsem ji nakonec vyhnal, chod je plus mínus stejný.

        0 0
        • Vilém  

          Asi tak.

          Pokud je moznost naplnit a odvzdusnit brzdu mimo kolo, tak bych to udelal. Pekne nejak zavesit pakou nahoru, nechat odstat, vyklepat bublinky.

          0 0
          • kubad  

            jj u zadní je to lepší, přední jde na kole v pohodě

            0 0
            • Vilém  

              Podobne jsem bojoval se 785kama na svem kole. Problem je vsak ten, ze hadice je vedena ramem, takze to neslo mimo kolo.

              Takze jsem to nakonec delal s kolem na stojanu ve svisle poloze, tak aby nebylo nikde misto, kam by se schovala bublina a nakonec OK.

              0 0
              • RendyD  

                +1

                0 0
              • tonik666  

                Taky bojuju, uplne kolno jsem jeste s kolem nesel, ale asi to bez toho nepujde. Prava paka se mi propada vyrazne vic nez leva.

                0 0
          • RendyD  

            Souhlas, sundat páku s celým vedením, pověsit někam kolmo nad třmen a zespodu stříkačkou naplnit kelímek na páce, proklepat třmen a vedení, nechat vyběhnout všechen vzduch. Utáhnout třmen a páku promačkat v různých náklonech, až bude bez bublin, zavřít.

            0 0
    • Mity_Vysocina  

      Chlapi, tohle jsem dělal už 5× a stále se stejným výsledkem :D :( Proto mi to už je divný, že je výsledek pořád stejný… Dám řidítka do stojanu, zvednu ho co nejvýše, hadice je celá natažená, vypustím a napustím celou brzdu – pořád to samé.

      0 0
      • Sidewinder  

        Mam to take tak. Za dobre odvzdusnenou zadni bych dal ruku do ohne a stejne kdyz chci mit uplne stejny krok paky, musim davat dopredu trochu vice sjete desky :-)

        Ze by za to mohla delka hadice?

        0 0
      • kesu  

        zadní brzda má delší hadici, chod bude vždycky trochu gumovější. Pokud ti to hodně vadí, dej opletený hadice, ty to výrazně zlepšej.

        taky při odvzdušňování zkus nechat malinko povyjet pístky, tzn s otevřenou a dolitou expanzkou zmáčkni a pusť páku a pak dolej expanzku opět s vrchem. Dej si ale bacha ať tam jěště narveš kotouč.

        0 0
    • KubaBajk  

      Otázka k brzdám 785, ovšem ne k problému, co je tu popisován.

      Omluvte mou neznalost, ale Proč je někde napsáno BRM a někde BLM?

      Úplně mne matou obchody, které mají v popisu zboží jako hlavičku BRM a v popisu zboží je zase BLM…

      0 0
      • Sup7  

        Záleží na tom, kde si označení přečteš. BL – páka, BR – třmen, nebo čelist. Mole spekulace: Brake Lever, Brake calipeR.

        0 0
      • Bafoon  

        right a left? nevim :-)

        0 0
        • KubaBajk  

          Nene, to ne :), je to psáno i u setu obou.

          Zajímá mne to, protože existují, pokud vím, i XT v trek-cross provedení s pákou ne na dva, ale na tři prsty a možná i s dalšími rozdíly…nevím. Tak jestli náhodou BRM nejsou bike verze a BLM cross verze.

          Ono je to asi jedbo. Pokud člověk nalezne slušnou nabídku a bude zmatek v popisu, není problém se před objednávkou přeptat u obchodníka.

          0 0
          • Sup7  

            Tys nepochopil, co jsem ti napsal výš?

            Brzdy v setu by se měly správně označovat M a číslo. Samostatné páky a třmeny, jak jsem napsal výš. Stejně se označují i silniční brzdy.

            0 0
            • KubaBajk  

              Takže pokud prodávám kompletná set těchto hyder připravených k montáži, tak bych měl psát pouze SHIMANO XT M785? Chápu to správně?

              Všechny shopy totiž běžně označují set těchto brz jako BRM. Nebo BLM.

              0 0
              • Sup7  

                Jo, M785 je správné označení setu. Někteří obchodníci v tom prostě mají bordel a označují zboží blbě. Však se podívej do obchodu zastoupení Shimana pro ČR. Vsadím boty, že to je, jak píšu.

                0 0
              • Concorde  

                A co že prodáváš? Dyť's je nedávno sháněl, ne?

                0 0
                • KubaBajk  

                  Sháním stále. Nikde jsem nepsal, že je prodávám ?)

                  Slovo /prodávám/ jsem užil v té všeobecné rovině.

                  0 0
    • tomesik  

      To jsem řešil na novém kole loni. Je to tou gumičkou co je v expanzce u páky. Špatně tam sedí, vůle je proti starým XT strašně malá. Čili rozebrat, pořádně nastavit a zadělat. Dělal jsem to taky na 5×. Nebo reklamace, tuším kubad říkal, že to reklamoval.

      0 0
      • KubaBajk  

        Jak to tak čtu, docela mě strašíte.

        Už jsem je objednal a měly by být na cestě domů.

        Měl jsem zato, že nové XT jsou povedenější ve všech ohledech než předchozí a vidím, že každému pátému, kdo je má tu teče expanzka.

        Tfuj, snad mě tyhle srance minou. BRM 525 jsem měl 7 let bez jediného problému.

        0 0
        • roman 3D  

          připiš si další dva o kterých vím že nový xt přetěsňovali

          0 0
          • KubaBajk  

            Děkuji :(

            0 0
            • tonik666  

              Můžeš mi prosím upřesnit, o jakou gumičku se jedná? Který díl to je v exploded view 785?

              Exploded view 785 odkaz

              0 0
              • KubaBajk  

                Takový dotaz směřuje spíš na člověka, který už ten problém řešil. Mně teprve dojdou.

                Podle mne to bude jedna z těch dvou pod sebou,oznašených pod 4.

                0 0
                • Josef Šimon  

                  Tak to je super, já si zrovna objednal komplet sadu XT, teda smyk, šaltr, řazení a hlavně již zmiňované brzdy. Jinak je to 14 dní co jsem dával kamarádovi nové SLX a také jsem je zkracovat, ale odvzdušňoval jsem je pouze pomocí origo nádobky, teda nahoře, krásně to věechno vybublalo právě do expanzky, a hodlám tak dělat i XT. Takže doufám, že to půjde stejně hladce.

                  0 0
                  • pavlik6022  

                    pujde to hladce. vcera jsem zkracoval hadice a zadni sla i bez odvzdusneni

                    0 0
                    • Josef Šimon  

                      JJ, ono té kapaliny vyteče fakt jen pár kapek, hlavně si nezmáčknout páčku…, potom jen stačí vrátit zkrácenou hadici a zbytek se doplní z expanzky a hlavně se vybublá po pár zmáčknutí právě do ní. Takže možná mnozí dělalichybu ti, že to plnili celé.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        Potřebuju na případné odvzdušnění sadu nebo stačí koupit olej, stříkačku…?

                        0 0
                        • Josef Šimon  

                          Já teda odvzdušňoval a zkracoval takto:

                          Nasadil komplet brzdy jak přišly. Vyšrouboval příslušnou hadičku, naměřil a zkrátil, narazil trn a olivku, nasadil zpět a utáhl. Na expanzce jsem vyšrouboval nalévací šroubek, zasunul stříkačku, ten konec tam šel krásně vsuvně, nalil brzdovku, párkrát zmáčkl až nadoraz brzdovou páčku, v průhledné stříkačce bylo krásně vidět jak jdou bubliny z expanzky, podržel jsem stříkačku prstem, abych to nezasvinil okolo, našrouboval šroubek zpět, otřel a hotovo. Takhle jsem dělal SLX a stejně tak budu dělat i mé XT. Rozhodně nebudu odvzdušňovat klasickým způsobem, už vzhledem k tomu, že ty třmeny jsou udělány tak, aby se tam nedržely bubliny a šly právě do expanzky.

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Jestli jsi to udělal přesně jak píšeš, tak to není moc dobře. Do Shiman patří olej, ne brzdovka. Ale třeba jen špatně pojmenováno … ?

                            0 0
                          • KubaBajk  

                            Díky za návod. Je srozumitelný.

                            0 0
                            • tonik666  

                              Jedena rada k naražení trnu – jednou jsem s tím hrozně bojoval, nemám svěrák ani pořádné kleště, takže mi hadička při narážení hrozně klouzala. Co zásadně pomohlo bylo obalit hadičku oboustrannou lepenkou, aby mezi žlutými „kusadly“ držela.

                              0 0
                              • Josef Šimon  

                                Jak píšeš, já mám fakt kvalitní nářadí a hlavně sikovky, takže v tomto problém není nikdy. Svěrák by byl samozřejmě v tvém případě úplně nejlepší, ale zase, kolikrát to děláš, takže základ je ten, že si člověk vždy nějak poradí.

                                0 0
                          • logoman  

                            Odvzdusnilo se kvalitne? Mne skoro vubec nebrzdi zadni, uz po koupi nebyla top, ale po te co kolo bylo nekolik mesicu vertikalne se to zhorsilo, nepovede se mi dostat do smyku.

                            0 0
              • tomesik  

                Je to ta věc co je pod posledním členem seskupeni 4 směrem dolů. Je to jen o trpělivosti, při montáži to chce dávat pozor jak tu gumičku tam máš na těch trnech nasazenou. Bohužel oproti XT 770 tam ušetřili 0,05g gumy s takovými následky :-(.

                Odvzdušňovací sadu jsem vyřešil koupením té expanzní nádržky, stříkačka z lékarny za pár korun + hadička z obi akvaristická :-).

                0 0
        • marek_K2  

          Tak to si este precitaj ine vlakna ktore sa zaoberaju praskanim ubermodernych keramickych piestov .:-)

          0 0
    • Atilla  

      Má někdo zkušenosti s Shimano SAINT BL-M820, nebo novou XTR pákou?

      0 0
      • carlos1  

        no zkusenosti, problem je v tom, ze maji pohyblivy bod kontaktu s destickami, resilo se to i na ridemonkey, drzi se pekne, jsou i relativne lehky, odvzdusnovani pohoda, a brzdej, jak slak. Akorat se proste obcas stane, ze ti zacnou zabirat jinde, nez jsi zvyklej, ovsem po chvili se to zas vrati do normalu, proste takovy random mod :))

        0 0
        • Atilla  

          Hmm abych nežral hlínu:) Právě,že mám ohlou páku na saintech, tak bych koupil tyhle. A ty staré páky bych zkombinoval s třmenem SLX co mají na kup kole a měl bych nové brzdy na HT. Ale je to docela dost peněz cca 2500kč, tak bych rád aby fungovali.

          0 0
        • marek_K2  

          Trochu nechapem, ten pohyblivy bod kontaktu je freestroke a je to ten isty freestroke ako na XT. A to je cisto mechanicke oddalovanie packy od gripu, nerobi nic s hydraulickym okruhom. Ked je freestoke na nule(srobik je zasrobovany) tak packa hned tlaci na piest a brzdy zacinaju brzdit okamzite. Ked sa odsrobovava freestroke srob tak sa postupne oddaluje packa od gripu a celu tu vzdialenost o ktoru ju oddialim(ci je to 1 mm alebo 10) ide navolno a nestalca piest a stlacat ho zacne az v polohe v ktorej sa paka nachadzala povodne pri nastaveni freestoke =0. A tu sa vslatne dostavam k mojej otazke ako potom moze zaberat obcas inde? A uz vobec to nedava zmysel v pripade ze je ten frrestoke nastavemny na 0 a brzdy zaberaju hned, co je podla mna najlepsie a cely freestroke je len kurvitko.

          0 0
        • Atilla  

          Něco v tomhle smyslu jsem četl při prvním testu new saint někde na us stránkách, ale moje angličtna není úplně nejsilnější. Každopádně saint páky se mi fakt moc líbí a na kolo by padly jak prdel na hrnec.

          0 0
          • carlos1  

            freestroke je samo zasroubovany na 0, ale bohuzel si to proste obcas dela co chce, ma je kamos, jezdili jsme s tim ted 10 dni ve francii a porad na to nadaval

            0 0
            • Atilla  

              Tak on i u starých pák se trochu mění krok v závislosti na teplotě brzd. Jde o to jestli to je tím, nebo něčím jiným.

              0 0
        • ememem1  

          problem je v tom, ze maji pohyblivy bod kontaktu s destickami – co tym myslis? nejak nechapem. ale inak je pravda ze to ma obcas toto spravanie.

          resilo se to i na ridemonkey – link?

          0 0
    • KubaBajk  

      Dotázek pro uživatele.

      Jak co nejlépe zajet origo desky na těchto btzdách?

      0 0
      • Rubi  

        jak asi… rozjet z kopce a brzdit, nekolikrat po sobe…

        0 0
        • KubaBajk  

          Takže v zajíždění desek žádná změna. Naposled jsem zajížděl desky před pěti lety, pak jsem z rodinných důvpdů prakticky nejezdil.

          Díky.

          0 0
        • KubaBajk  

          Naposled jsem zajížděl desky před pěti lety. Od té doby jsem vlastně nejezdil.

          Takže v zajíždění žádná změna. Díky.

          0 0
    • Aira666  

      Právě teď řeším stejný problém, sice jsem požil starší třmeny BR-M775, ale v tom by problém snad být neměl, plánuju si časem stejně přejít na celý set M785. Takže jsem brzdy odvzdušnil pomocí nálevky a injekcí, všechno v pohodě, obě páky mají skoro stejný průběh, tak jsem vyjel do terénu a po návratu jsem zjistil, že v těchto místech olej uniká u zadní brzdy a průběh byl výrazně jiný než u přední brzdy (páka šla blíže ke gripu), během jízdy se mi to stávalo často, že páka šla ke gripu, tak jsem ji párkrát vždy zmáčl a na chvíly byl pokoj. Celý průběh jsem již několikrát opakoval a bez výsledku.

      0 0
    • pold  

      Dotaz na technicky zdatné jedince. Brzdy 785, zadní čla normálně naplnit od třmenu, přední ne. Prostě to vůbec nešlo profouknout od třmenu směrem do páky, a to ani se sundaným krytem expanzky. Nakonec se nějak povedlo a brzda brzdí, ale

      • nejde namáčknout (vysunout víc pístky zmáčknutím páky),
      • jak se sjíždí desky tak se zvětšuje délka kroku (jediný způsob jakzkrátit kroj je doplnit přímo třmen přes odvzdušňovací šroub –peklo).

      Přitom to brzdí jak čert, takže jediný vysvětlení pro mně je, že to prostě odmítá nabrat olej z expanzky a „doplnit třmen“. Přitom systém je nutně průchozí, když to brzdí.

      Co s tím?

      0 0
      • KubaBajk  

        Rozumím tomu dobře, že pokud tlačíš olej odspodu, tak se mu do expanzky nechce?

        0 0
        • pold  

          Přesně tak. Ale přitom to brzdí. Když jsem to rozebral na atom, tak šla profouknout jak hadice, tak páka, tak třmen… hned po sestavení to šlo i naplnit. A jakmile jsem to naplnil, tak identický problém nastal okamžitě znovu. Nechápu.

          0 0
          • KubaBajk  

            Takže po rozborce brzdy jsi ji celou v pohodě zespodu naplnil, odvzdušnil, uzavřel zespodu šroubem i navrchu na expanzce šroubkem a brzda v pohodě brzdila. Pak jsi povolil spodek i vrch, zkusil zespodu natlačit olej a už to znova nešlo?…to je záhada, nemůže být zrada u olivy, trnu?

            0 0
            • pold  

              Jojo. Prostě to nechápu, kdyby nešel olej z páky do třemu přes hadici, tak by to nebrzdilo. Kdyby se tam (třeba nečistotou) udělal nějakej jednocestnej ventil, tak by se nevracely desky… WTF?

              0 0
              • KubaBajk  

                Pístky toho třmenu v pohodě chodí tam i zpět? Nedrhnou?

                0 0
              • Vilém  

                Mas pistek ve vysunute poloze? Myslim, jestli nemas nejak atypicky nastavenou vzdalenost paky, tak ze by byl pistek castecne zasunuty a neotviraly se dirky, kteryma si to prisava kapalinu z expanzky.

                Pripadne jeste ten jejich freestroke.

                0 0
                • pold  

                  Ten freestroke moc nechápu, jak by to ovlivňovalo nasávání (myslím že je uztaženej nadoraz, ale každopádně to zkusím s tím pohejbat).

                  … jinak s tím nasáváním – to asi bude jádro pudla, viz níže. Akorát budu muset přijít na to jak to nasávání rozchodit.

                  Asi by bylo ideální sehnat nějakej takovej ten součástkovej výkres páky, ale to asi shimáno neposkytuje :-(

                  0 0
                  • Vilém  

                    Abych pravdu rekl, tak tuto paku jsem rozebranou nemel a jak presne maji freestroke udelany, to nevim. Osobne jej vzdy pri plneni (odvzdusnovani) povolim na max, stejne tak nastaveni paky davam tak, aby byl pistek zcela vysunuty.

                    Napadlo me to, kdyz se mi nedavno dostaly do ruky juicy, ktery mely paky nastaveny tak, ze byly nadoraz od riditek a pistek byl uz castecne zajety ve valci paky. Pak to neslo poradne nastavit. Po nastaveni pak do normalni pozice vse OK.

                    0 0
            • pold  

              I když teď mně napadá… ono by to mohlo být nefunkčním / ucpaným nasáváním oleje z expanzky do vlastního brzdovýho okruhu… tedy že je nepropojený vlastní okruh brzdy s expanzkou… to by asi přesně odpovídalo, brzda brzduje, ale zvětšuje se krok, nejde protlačit do expanzky, nenabírá olej při namáčknutí… to by asi přesně odpovídalo!

              Díky za popostrčení, páteční demence mi asi bránila v myšlení.

              Akorát tedy nemám ahnung jak to budu opravovat, rozebrat na atomy i páku, to jsem tedy ještě nedělal…

              0 0
              • KubaBajk  

                Nevím o tom, že bych Tě nějak popostrčil, to Tě napadnulo samotného :).

                Je pravda, že jsem předpokládal, že brzdu máš komplet čistou. vlastně nechápu, jak se Ti do okruhu mohl nějaký bordel vůbec dostat, pokud vše těsní.

                Každopádně vyzkoušej, nezní to špatně.

                0 0
              • Baba-Ji  

                a kdyz drzis (aspon trochu)zmacklou paku a tlacis zespoda olej, taky to nejde?

                0 0
                • pold  

                  Zkusím, i když u ničeho (včetně 575, 585 a 775 a druhé páky těchhle 785) to potřeba nebylo.

                  0 0
    • ghostik  

      Tak tohle sem neměl číst :/. Plánuju vyměnit svoje pofiderní Juicy 3 za SLX M675 a teď abych se bál že ani slavné shimana nebudou fungovat :)

      0 0
      • Baba-Ji  

        nenech se vystrasit, na to mnozstvi, co je lidi kupujou jsou tady ty „3“ stiznosti nic. XT vozi plno znamych a bez problemu.

        0 0
        • pold  

          Taky bych řekl, z veškerých asi 10 párů shimano brzd co jsem setrvisoval / nastavoval / montoval na svých kolech / kolech přítelkyň, kámošů a známých je tohle jediný trabl.

          Který je ještě velmi pravdpodobně způsoben tím že jsem mamlas (jak čtu ty náměty výše… ).

          0 0
          • ghostik  

            No tak snad :) Je pravda že teď se jich fakt prodají asi slušné mraky… A v porovnání s Avidama a jejich četnostma stížností…

            0 0
    • capo  

      Jak dlouho vám vydržely původní desky? Já jsem po měsíci a půl na skoro těsně před výměnou… :(

      0 0
      • pavlik6022  

        to je jednoduchý – moc brzdíš, já měnil origo desky za sintry

        teď , po roce a je na nich ještě cca 3/4 obložení

        0 0
      • vsn  

        na XC v Praze necelých 25km na zadku :) … ale na předku jsem tam taky sjel třetinu kovových

        0 0
    • vysmátej bajker  

      nevíte nekdo kolik je obsah oleje do celé brzdy?

      0 0
      • Vilém  

        20 ml strikacka na jednu brzdu staci. Lepsi je mit o neco vic.

        0 0
    • figur  

      Konec pouťových krytek na BR-M785 aneb déšť a dlouhá chvíle. Krytky jsem vzájemně přehodil – jsou jinak nápisy.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Měls udělat anketu. Za mě hnus.

        0 0
      • Smazaný účet  

        To radši pouťový krytky jak tohle. Navíc je máš obráceně..

        0 0
      • Vilém  

        Chystam se na totez, diky za fotodokumentaci. Akorat ten napis necham asi stribrnej.

        0 0
        • figur  

          Jo to by sedělo líp,jen nevím jak,protože ten nápis je původně černej.Muselo by se to nějak dodatečně nalíčit nějakou světle šedou,jako je to třeba na řazení.

          0 0
          • Martinson  

            Dobrej nápad, taky se mi nelíbí ta stříbrná.

            0 0
            • figur  

              Ještě poladím dodatečně ten nápis XT,už asi vím,jak na to.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Ošmirglovat a vyleštit? Je to víčko hliníkový, ne?

                0 0
              • Smazaný účet  

                Šmirgl tisícovka nebo rouno si s tím poradí.

                0 0
                • jIrI___  

                  U SLX je to víčko pod origo lakem černé, u XT by to mohlo být taky tak…

                  0 0
              • figur  

                Konečná podoba. Nápis XT byla piplačka.

                0 0
                • Vilém  

                  Presne takto jsem si to predstavoval, parada.

                  To jen prelestils vystouply relief?

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  nechceš se pochlubit nějakým stručným postupem jak jsi k tomu došel? (krytka je plast, pokud se nepletu že? odlakoval jsi jej nebo jsi to barvil rovnou (čím – spray?), jak jsi potom oživil logo xt…) díky:-)

                  0 0
                  • figur  

                    Stručnej popis, jak jsem to dělal rád pošlu z emailu figur@seznam.cz .Sem to dávat nechci, abych nepohoršoval jedince s vybraným vkusem a bystrým úsudkem shora.

                    0 0
      • Kublaj  

        Nevypadá to špatně :) jen doladit ten nápis a bude to pecka ;)

        0 0
    • Endurossta  

      Je nutný nějak pravidelně měnit olej?!

      0 0
      • kubad  

        záleží jak moc těm brzdám dáváš, jak moc je hřeješ.

        pokud opravdu fest tak bych olej klidně každou sezonu měnil. při běžném nasazení 2–3 sezony v klidu, při pohodovém i víc :D

        0 0
        • Endurossta  

          sice na nich necítím nějaké nedostatky, ale třeba mi ta změna utiká tim, že je pozvolná.. ..určitě tam dochází k nějakým změnám díky vysokým teplotám, jen mi šlo o radu od fundovaných… ..oká, díky.

          a ještě otázka: provést to v současné chvíli, preventivně, nebo počkat až se začne něco projevovat?!

          0 0
          • kubad  

            je to práce na 5 minut jen to protlačíš, bych se toho nebál a klidně to vyměnil, máš zase na sezonu klid

            0 0
          • Lister  

            Podle mě nic moc nepoznáš. Olej je proti brzdovce vcelku nesmrtelná záležitost.

            0 0
            • satch  

              určitě se mu mění po čase používání barva, ale težko říct, jestli se to projevuje pak i na konzistenci atd.

              0 0
              • Vilém  

                Barva? To jako treba ze zelene na modrou? :)

                Pri jezdeni ve velkych srackach se barva zmeni, na barvu bahna.

                0 0
                • satch  

                  :-) z té růžovo-červené na béžovou až čirou…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak to jsem jeste nepotkal.

                    Trochu me prekvapilo, kdyz se mi dostaly nedavno do rukou nejaky starsi deore s radialni pakou, ze v nich byl z vyroby ciry olej a ne cerveny.

                    0 0
                    • satch  

                      asi po čtyřech až pěti letech, brzdy LX 585, přední trochu světlejší, ale pořád do růžova, ale zadní skoro žluto-průzračná…

                      bylo by divný, kdyby byl v každé brzdě jinej olej, ne?

                      0 0
                      • Lister  

                        Možná zkusím svoje protáhnout, co jsme zkracoval nebo odvzdušňoval třeba i po několika letech, tak byla barva vždy růžová.

                        0 0
                        • satch  

                          nevím, prostě i ten růžovej v přední byl tak o polovinu světlejší než novej. Ale nehádám se, nevím co tam kdo z výroby dal, fungovalo to bez problémů…

                          0 0
                          • Lister  

                            Málo jezdím, tak mi to nestárne – jednoduché :-)

                            0 0
                            • George1977  

                              Jak často se asi mění hydraulický olej třeba v bagru na hlínu? :-) Pochubuju že každou „sezonu“, všechno je to jen „co kdyby“.

                              0 0
                              • svářeč  

                                no když koupím ojeté auto,hned měním všechny kapaliny.

                                bagr si to určitě taky zaslouží;-)

                                0 0
                                • pepek  

                                  i v tlumičích? :-)

                                  0 0
                                  • svářeč  

                                    kdyby to šlo,tak i tam;-)

                                    nebo rovnou celý tlumič.

                                    u starších LX jsem měnil po cca 4 rokách a byla v tom pěkná kejda.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      kejda nevadí. V motoru máš kejdu po 50km a taky to neměníš každý den.

                                      0 0
                              • Kouba_2005  

                                Tak to ti řeknu naprosto přesně :-) Podle natočených motohodin a nebo 1× za 2 roky.

                                0 0
                    • mr.nikdo  

                      Shimano tusim u sveho oleje uvadi, ze jakmile tam das jiny olej anebo bordel, bude ciry. Ze to zabarveni ma byt prave ukazatel cistoty oleje.

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Moc bych nedal za to, že je to mystifikace ze strany výrobce. Co vím, tak třeba originální náplň, co máme v manipulační technice, je dobarvená na svítivou zelenou (jako LHM+). Plnohodnotná ORIGINÁLNÍ náhrada objednaná přímo od výrobce pro výměnu kompletní náplně je už olej klasické barvy, nic zelenýho a nic zelenýho se ani objednat nedá.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Mystifikace to byt muze. Shimano to takto prezentuje.

                          Navic tady kdyz koupis origo Shimano tekutinu, je ruzova.

                          0 0
    • tonik666  

      Praskla mi v pravé páce pružinka, která vrací pístek a tím i páku do původní polohy, takže mi páka vaklá. Podle shimanovského diagramu to není měnitelný dál, takže páka se dá buď celá vyměnit, nebo vozit jak je (cvaká při jízdě, dost opruz).

      zkoušel jste to někdo řešit? Vyměnit pružinku po svém, nebo řešit jinak?

      0 0
      • Vilém  

        Nahradni dil do paky nesezenes.

        Takze leda shanet starsi paku, ktera je poskozena jinde, nebo improvizovat a tak tam nejakou podobnou, nebo proste jina paka.

        0 0
        • tonik666  

          Nová slx páka stojí 450, XT 650, což není hrůza.

          Funkčně ta prasklá pružina nevadí, jen to za jízdy cvaká, tak si říkám, zda to jen nějak neodtlumit, aby to necvakalo, a neřešit.

          0 0
    • budíček  

      zdravím, chci se zeptal uživatelů, ta stříbrná krytka s nápis XT je z kovu či plastu? děkuji

      0 0
      • tonik666  

        Plastu

        0 0
        • budíček  

          ouuu…tak to je velká škoda, že kryt není z kovu, snad nebudou prosakovat, jako ostatním, už jsem je objednal, no uvidíme

          0 0
          • Kouba_2005  

            Když něco prosakuje, tak zpravidla přes těsnění. Materiálem víčka to bude sotva prosakovat, takže je buřt, jestli je to pevný plast či kov.

            0 0
            • scota  

              Jeden z mála servisních dílů na brzdy Shimano:

              http://www.velohanak.cz/…aku-bl-m775/

              0 0
            • budíček  

              to sice jo, ale plast o proti kovu pruží, tudíž, nemusí doléhat přesně

              0 0
              • Vilém  

                no tvl:) Ktere shimano brzdy to kdy mely z kovu? Vybavuju si tak stary 4pisty XT.

                Podobne problemy se tu vyskytly pouze v zacatcich techto brzd a vetsinou stacilo poradne usadit gumovou membranu.

                Od te doby jsem nezaregistroval zadne problemy tohoto typu. Noa i kdyby, tak je neco jako zaruka.

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste dodatek, ze tady je mezi vickem a membranou plech. Treba te to uklidni.

                  0 0
              • nitraq  

                Hledáš problémy tam, kde nejsou. Shimano je celkově považováno za jedny z nejspolehli­vějších brzd.

                0 0
                • budíček  

                  proto jsem si je koupil :-) ale stejně si myslím, že kdyby byl vršek z hlíny, tak to bude jedině pro tyto brzdy plus, než plastová napodobenina

                  0 0
    • smash_mouth  

      Opravdu pekny navod na odvzdusneni

      http://www.bikeradar.com/…rakes-46371/

      0 0
      • tonik666  

        A už jsi to konečně odvzdušnil? Moje Shimana mají teď nic moc chod, tak možná taky návod použiju.

        0 0
        • smash_mouth  

          ne, koupil jsem novy :-)

          ale sou uplne stejny :-(

          takze se na to chystam v tejdnu ,,,, musim priznat ze mi z toho nikdy nevyjely zadny velky bubliny

          Pracku mam tady tak muzeme dat kafe nebo rychlolunch ve Ct

          0 0
      • figur  

        Já dělám ještě jednu věc. Přední kolo dám na prac. stůl a zadní je normál na zemi ve stojánku. Páky jsou v servisní poloze a nemusím je natáčet. A zadní hadicí ty bubliny pochodujou nějak líp, protože je víc do šikma.

        0 0
        • smash_mouth  

          to nejak nesedi … kdyz das predni kolo nahoru tak mas mensi prevýseni od pistku k pace :-O

          0 0
          • figur  

            Když zvednu předek kola, tak je ten rozdíl pochopitelně větší. Funguje to spolehlivě. Ale chápu, že každá rada není pro každýho…

            0 0
    • smash_mouth  

      jo zadni :-) sorry sem to cetl nepozorne

      0 0
      • figur  

        OK ,ve stejný poloze dělám bez problému i přední. Hlavně to pomůže té delší zadní a nemusíš se zdržovat s těma pákama – vychází to akorát.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.