• Martin

    informace o dynasysu jsou rozházené po spoustě vláken. pojďme je dát na jedno místo.

    uživatelé shimaní bajkové desítky, pochlubte se :-)

    já mám prvních 20 km na XTčku a zatím spokojenost. líbí se mi krátký krok řadících páček, pěkně ostře to cvaká a hezky to řadí. SLX mi chodilo spolehlivě, ale tohle je lepčí :-)

    akorát jsem zmatený z řazení na menší pastorky. u řazení na menší pilu mi stačí jenom stisknout páčku a už to řadí, u pastorků musím páčku stisknout a pustit – podobně jako u SLX. myslel jsem, že XTčko má nějakej ten systém instant release.

    0 0
    • šlapatko  

      Přidávám do oblíbených.Doufám že brzo dostavím a taky dám recenzi.

      0 0
    • Martin  

      ještě trochu offtopic. zkoušel jsem, jak řadí silniční ultegra 6600 a je to podobný. páku pro převodníky stačí jenom stisknout a přesmyk skočí, páku pro pastorky musím pustit aby to řadilo

      0 0
    • nox159  

      jak moc se da krizit retez? jsi schopny jet z velky pily celou kazetu aniz by to delalo bordel?

      ( fakt nenarazim na delku retezu… )

      0 0
      • kubad  

        co je to za blbou otázku?

        šířka kazety je stejná jak u 9sp tak si to ověř sám na svém kole.

        0 0
      • Martin  

        ale fuj, španěla nebrat

        0 0
        • JakeF  

          Na to jenom nemáš mentálně :). Španěl je pohoda…

          0 0
          • Martin  

            jo, máš recht. představuju si, jak ten řetěz při křížení ničí zuby, a dělá mi to mentálně zle :-D

            0 0
    • LáďaH  

      Mě u XTR při řazení na menší pastorek stačí pouze zmačknout páčku, ostatně jako u veškerého dalšího řazení. Pouštět jí, abych přeřadil, nemusím. Jinak mám zatím najeto něco přes 400 km a nádhera. :-)

      0 0
    • Martin  

      ještě jeden poznatek. přesmykač dyna sys je sice podle shimana navržen pro 42/32/24, ale chodí dobře i na 44/32/22

      0 0
    • Singlespeed  

      Řazení SLX Dyna-sys je v porovnání s devítkovým SLXem pocitově minimálně o třídu výš. Krok je sice o něco delší, ale sametový bez jalové prodlevy, s jasným nástupem a cvaknutím. Odřazovací obousměrná páčka je dobře tvarovaná pro ukazovák, naopak palec se na ni moc přirozeně necítí. Vzhledem k řadícímu převodovému poměru 1:1 jako má devítkový SRAM je šaltr minimálně náchylný na rozštelování a seřídí ho i naprostá lama za deset vteřin. Doporučení Shimana používat jen jím doporučený směrový řetěz je jen marketigový tah. Systém funguje precizně se všemi možnými desítkovými řetězy včetně Campagnola. Zimní provoz prokázal odolnost systému proti bahnu a nečistotám srovnatelnou s devítkou, mnohem spolehlivější a razantnější řazení. Šetrní cyklisté, kteří nechtějí kupovat dražší desítkovou kazetu, můžou roznýtovat obyčejnou CS-HG50–9, podložky smirkem zúžit o nějakou desetinku na 2mm a pokud mají i starší devítkovou přehazku SRAM, stačí koupit pouze řazení a řetěz a už si mohou užívat nového řadicího systému za pár korun.

      0 0
      • Martin  

        seřiditelnost dynasysu potvrdím. zatímco se seřizováním devítky SLX jsem si po instalaci na kolo celkem hrál, desítku XT jsem namontoval, natahal lanka, nastavil dorazy, vyšponoval lanka a už to řadilo v podstatě dokonale. na nastavovací šrouby předpětí lanka jsem nechytal. z toho jsem byl nadšený.

        po ujetí 20 km to řadilo pořád stejně krásně, nic si „nesedalo“, žádné doladění nebylo potřeba.

        0 0
      • misko  

        presmyk a kluky (lx) netreba menit? rozmyslam ze by som presiel z 8 rovno na 10

        0 0
        • Singlespeed  

          Kliky a přesmyk měnit nemusíš, fungují s desítkou normálně (teda devítkový přesmyk a kliky LX určitě)

          0 0
      • Blahycz  

        Ahoj,chci se zeptat,namlátil jsem převodník na klikách SLX 42 zubů DYNA SYS ale nemohu najít samotný převodník na výměnu. Možná špatně hledám.

        0 0
      • devet  

        S tím řetězem si nejsem tak docela jist. ´Marketink je jedna věc a směrování druhá. No já kupoval další řetěz u chlapa, který dělá kola celý život. Dal jsem na jeho doporučení a vzal dynasys. origo vydržel asi 1k. Ale mám 95kg.

        0 0
    • DejvGSR  

      Kombinuji řazení XTR s hazkou a přesmykem XT. Skvělá záležitost. Bezvadná funkce, přesně stanovené řazení, lehce dotknu páčky a řadí okamžitě. Velmi přesná indexace, jemné řazení no lahoda. Řazení navíc mám na společné objímce s XTR brzdama – musím uznat, že brzdí výtečně. Nastavil jsem horní a spodní dorazy, natáhnul lanka a chodí to. Předtím 9-výtková kombinace XTR řazení, hazka a přesmyk SLX a fungovalo to taky velmi dobře. Pokud jsem však měl i řazení SLX, tak to tak dobré nebylo. Pomalejší reakce na přeřazení a podobně. Za mě mohu jen doporučit.

      0 0
      • Tina  

        Ahoj, chcela by som sa ťa spýtať na brzdy XTR. Montoval si si ich sám? Boli už hotové, alebo si musel naplniť a odvzdušniť? Aká bola pracnosť odvzdušnenia?

        0 0
        • DejvGSR  

          Ahoj. Brzdy jsem kupoval postupně. Původně jsem chtěl zkombinovat XTR páky a XT brzdiče. Nakonec jsem zase někde oškubal rodinu a dokoupil jsem pak brzdiče XTR a hadičky. Vše jsem si sestavil sám, hadičky zkrátil a několikrát přečetl leták od SH jak se má naplnit brzda a odvzdušnit. Jelikož jsem neměl olej a nikde mi nechtěli odprodat, tak jsem nakonec zhřešil a nechal brzdy naplnit v servisu. Po mém optání jak to šlo, že prý dobře. Ale při kompletaci hadičky s třmenem jsem u zadní brzdy nevědomky přiskřípnul gumičku a pak to kapalo. Nebylo to vůbec poznat. Na to bacha. Musel jsem to nechat předělat. Naštěstí jsem měl origo gumičky, byly v balení originál hadiček.

          0 0
          • Tina  

            jj, zmontovať brzdy a skrátiť hadičky nie je zložité. Je to rovnaký systém ako u predchádzajúceho modelu M975. Aj tie dve gumičky na brzde sú rovnaké. Tie som si dokázala naplniť aj sama pomocou odvzdušňovacej sady Shimano. U týchto nových však podľa návodu potrebujem taký lievik, ktorý sa nasadí na páku. Ten zatiaľ nemám a tak som chcela vedieť či je to možné urobiť bez neho alebo musím kúpiť aj túto vec.

            0 0
            • DejvGSR  

              Podle mě to půjde jakýmkoli způsobem tam něco nasadit. Měl jsem v plánu umělou injekční stříkačku se širokým výstupem na jehlu s gumičkou na něm a pak to zasadit do otvoru po vytočení šroubu na dolití kapaliny. Splnilo by to ten samí účel jako ta origo plastová nálevka. Uvažuji, že bych si jí taky sehnal na příští naplňování, ale prozatím jsem to nikde nesehnal v nabídce. Vše ostatní se dělá jako u jiných brzd Shimano. V tom není rozdíl.

              0 0
              • whom  

                Možná se vám pletu blbě do diskuze, možná jsem ten váš popis jen nepochopil, ale shimana jsem vždy plnil odspodu přes odvzdušňovací šroub dvacítkou stříkačkou, vrch otevřenej a jen kontrolovat, aby to zas neteklo vrchem. Podstatně líp se to odvzdušňuje.

                0 0
                • ememem  

                  presne tak je to uplne rovnake ako bolo predtym a v porovnani s cimkolvek inym (snad s vynimkou starych hayesov) brutalne jednoduche.

                  vyklopit paku, zavesit nejaku nadobku alebo aspon omotat handru, uvolnit hore sroby, dole nasadit cca 20ml striekacku s hadickou naplnenu kvapalinou resp. olejom, dole uvolnit srob a vstreknut kym hore netecia cista a bez bubliniek – uzavriet dole srob, uzavriet hore, utret – hotovo – na 2 min roboty. nijake specialne naradie ani odzvdzusnovacie sady netreba.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Já to na XT vždycky dělal jako u auta – do expanzky lil olej a postupně promačkával páku a nechával olej protékat třmenem tak dlouho, dokud v něm nebyly bublinky.

                    0 0
                  • DejvGSR  

                    Však také tu nepíšeme, že se to plní od zhora. Pořád se to plní od spoda. Akorát to již nahoře nemá ten bazéns kapalinou, ale odvzdušňovací a zalévací otvor. Ta nálevka tam funguje úplně stejně jako ten bazén u starých brzd. Teda ta nádobka pod plastovým víčkem.

                    0 0
            • jose  

              do tý páky perfektně pasuje zdravotnická stříkačka:-) alespon tak jsem to řešil já:-)

              0 0
    • o5majkl  

      jezdim na 10sp. XTRku už týden, dneska mam za sebou první závod a je to super. V kombinaci s i-linkem to chodí naprosto přesně… ale musim se přiznat, že nepociťuju žádnej rozdíl mezi XTR 9 a 10 sp. Obojí chodí stejně dobře, jedinej rozdíl je ten, že letos poprvé vozim dvoupřevodník 44/30 a řazení na přesmykači docela omezuju, skoro pořád tam mam velkou :)

      0 0
      • Tina  

        možno by si mal skúsiť aj nejaké kopce ;)

        0 0
        • o5majkl  

          neboj, už sem jich taky pár zkoušel :) 30/36 neni nic moc lehkýho… včera sem jel XC Langenlois v Rakousku a tam sem si na malou zajezdil docela dost, ale ty převody mi stačily… Ale jinak na maratonech podle mě velkou za celej závod neschodim, dá se jet docela v pohodě i velká/velká a to by bylo abych na to těch pár brdků nevyjel :)

          0 0
    • Martin  

      žádný další uživatel XTčka? to odřazování na pastorcích mě trochu mate

      jak to bylo u devítkového XT? tam stačilo jenom stisknout odřazovací páčku nebo se musela i pustit?

      0 0
      • l-e-t-o  

        abych se přiznal, taky mě to mate. Mám teď devítkové XT a tam stačí jenom zatlačit na páčku, cvakne a je přehozeno. Není to tak, že by se to muselo pustit a teprve potom se přeřadí. Funguje to nahoru i dolů stejně. Zmáčkneš, cvakneš a je přehozeno.

        0 0
        • Martin  

          díval jsem se na web shimana a mám pocit, že ojebali stařenku. u devítkovýho XT M770 mají instant release yes a u desítkovýho je u instant release pomlčka… že by ořezali funkčnost XTčka? to by mě nasralo, na tuhle fičuru jsem se těšil. to jsem si mohl koupit rovnou SLX

          0 0
          • l-e-t-o  

            tož jestli udělali tohle, tak to mají veliké mínus a na nové kolo přijde 3×9 místo 3×10

            0 0
          • mxv  

            što takoje instant release?:)

            0 0
            • Martin  

              no pokud jsem to dobře pochopil, tak stiskneš páčku a ono to přeřadí na těžší ještě předtím než tu páčku pustíš

              0 0
            • JSt  

              okamzite uvolneni :-))

              0 0
      • M13  

        Nevím jak to bylo u staršího XT.

        U desítky při řazení na menší kolečko stisknu páčku – hazka skočí do „mezirychlosti“, pustím páčku – hazka skočí na vyšší rychlost.

        Při řazení na větší kolečko stačí druhou páčku „odtlačit“ a zařadí se, vracení není nutné.

        U přesmykače to řazení na menší kolečko funguje bez vracení páčky, na větší taky bez vracení.

        Snad je to jasné.

        0 0
        • Martin  

          tak se zdá, že dynasysové xtčko ojebali o instant release. zatracení rybáři… nakopat

          0 0
          • vojco  

            tak to je naprd, i moje stařičké hone dualy to maji…

            0 0
          • raceman  

            by pak nikdo nechtěl ikstéerko ne? :-)

            0 0
            • misko  

              ani nechce:P

              0 0
            • newbie  

              no třeba podle tady toho to vypadá, že instant release prostě nebude… ani na xtr

              0 0
              • thesecond96  

                zlatej 9sp

                0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Ještě že jsem nedávno koupil devítkový XT řazení :-)

                0 0
              • Martin  

                v tom případě by mě teda fakt zajímalo, jakej je rozdíl mezi SLX a XT, krom hliníkové páčky

                0 0
              • Tina  

                Instant release je aj na novom 10spd XTR. Aj na prešmyku aj na prehazke. Na prehazke je možné odraďovať aj o 2 pastorky jedným zatlačením odraďovacej páčky.

                0 0
                • newbie  

                  dík… :-) že já to XT kupoval

                  0 0
                • ememem  

                  akoze na xtr to nechali a na vsetkom ostanom nie? navyse co tvrdis je dost v rozpore s tymto tu

                  0 0
                  • Tina  

                    ja si to môžem dovoliť tvrdiť, pretože ja mám to radenie doma na biku :)

                    0 0
                    • DejvGSR  

                      A já to můžu také potvrdit. Řadí to už, když páčka zjistí že se k ní blíží palec.

                      0 0
    • Bafoon  

      jak tu to tak pročítám o (ne)existenci instatn release tak mi to nedá – zlatej gripshift od sramu :o) tam se nic vymslet ani ******* nedá

      0 0
      • JSt  

        tam je to zkurvene z principu uz od pocatku :-)))

        0 0
      • MlokCZ  

        Mě by spíš zajímalo proč je takový zájem o instant release. Jednak rozdíl v rychlosti zařazení těžšího převodu je opravdu minimální, hlavně ale směrem na těžší převody není rychlost řazení nikdy tak kritická, tam to vždy počká (možná tak na závodech profi úrovně to může udělat vyjímečně problém při rychlém nástupu).

        0 0
        • Martin  

          u devítky to bylo prezentováno jako obrovská výhoda :-) a na přesmykači je to příjemné. navíc je to asi jeden z rozdílů mezi devítkou XT a SLX

          netvrdím, že desítka XT není dobrá, řadí to moc pěkně, ale já jsem asi moc velkej detailista a hračička :-)

          0 0
          • JSt  

            ale já jsem asi moc velkej detailista a hračička

            tak to mlok rozhodne neni :-D

            0 0
            • MlokCZ  

              Detailista jsem, ale čistě pro věci, které mi opravdu funčně něco přinesou a mají pro mě nějaký znatelný vliv.

              Třeba u polohy sedla i pár mm poznám a má to vliv jak se mi šlape. U toho řazení na těžší převod tu páčku ale stejně pak pustím ať má instant release nebo ne a přehození na těžší o 0,2s (to číslo jsem jen tak plácnul) dříve mi nic nepřinese.

              0 0
          • kubad  

            osobně mám na jednom kole XTR 950 na druhém 970 s tím urychlovačem :-)

            mnohem lepší a funkčnější pro mě je starší systém,

            dnes dorází 10kové XTR tak otestuju a poreferuju :-)

            0 0
            • roud  

              Tak na tohle jsem docela zvědavej…

              0 0
              • M13  

                Můžeš někdy vyzkoušet, na Hospůdky na 99% jedu :)

                0 0
                • roud  

                  špatně zařazanemo mělo to bejt pro kubada a to XTR ale určo si testnu i tu tvoji desítku v sobotu a´t můžu porovnat s klasikou :O)

                  0 0
          • M13  

            Na přesmykači to funguje, vracení páčky není nutné.

            0 0
          • Pebe  

            jsem teď namontoval XT Dynasys 2012 2×10 a mají Instant release na přesmykači i na přehazovačce. Na přehazovačce to řadí až o 4 na lehčí, shazuje až o 2 na těžší převody. Hlavně teda ty 4 polohy nahoru jsou super, to je celá kazeta nadvakrát(plus teda jeden pastorek ještě). A chodí to moc hezky…

            0 0
      • newbie  

        on tě ten „zlatej gripšift“ přejde, až se s ripoušem vydáš do terénu, chrte… :-)

        0 0
        • t29  

          právě v terénu je výhoda, že dvěma pohyby zápěstí (1× pravého a 1× levého) přejedu ve vteřině celý rozsah převodů, když najednou přijde protikopec :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            to mozna jo, ale stejne chvili trva, naz se retez usadi…na packach to taky odmlatis pekelne rychle…

            0 0
          • roud  

            tímhletím přejetím rozsahů převodů akorát roztrháš šaltr nakusy taky už jsem toho byl svědkem a nestačil jsem se divit jak z něj lítali kusy hehe :O) prej zlatej gripshift…

            0 0
          • JSt  

            prejedes ve vterine celou kazetu, ale zacuckas retez, pokud stejne horlive slapes jak radis ;-))

            0 0
          • cukerko  

            Sorry ale to by som nikdy svojej prehazke nespravil, prehnat ju za 1s cez vsetkych 9 koleciek, nechcem kupovat dalsiu

            0 0
        • Bafoon  

          a tak páčky od sramu (samo v červené) taky bych je zkousnul :-D spíš si ale myslím že budu mít problém ten gripshift najít na těch metrových rodlech :-D

          0 0
          • Martin  

            no ty tvoje rodla, to je fakt úlet. ty mušíš mít ramena jak stěhovák :-D

            i když, já mám co říkat, taky jsem vozil 680mm vlajdy :-)

            0 0
            • Bafoon  

              néééé já jsem normální – fakt :-D ale jak někdo může jezdit 580 to mi hlava nebere

              0 0
              • roud  

                já mám na starym cannonoj 520 a vejdou se mi tam i rohy :O)

                0 0
              • Martin  

                kdysi se mi ty široké vlajdy taky líbily, naučil jsem se s nima vodit kolo v terénu. ted, když sednu na zimáka, kde skončily, připadám si jak kristusák na křížu :-)

                0 0
                • Bafoon  

                  právě :-) mě se vlajdy nelíběj a tyhle jsou rovný ;-) ted vozím 620 a říkal jsem si že nějaké 660–680 ROVNÝ bych zkusil a tak uvidíme ty 710 :-) nasednu a budu kristovat :o)

                  0 0
                  • Martin  

                    tak bacha ať tě na to někdo nepřibije :-D

                    0 0
    • pustipav  

      Cus, jakym zpusobem funguje ten directiona chain (retez ma danej smer)?

      Ptam se jen ze zvedavosti, jsou na nem nejaky vystupky nebo cim to je dany? Dik

      http://www.cyclingnews.com/…-m980/135114

      0 0
    • jIrI___  

      Mohl by mi někdo změřit rozteč rolniček u hazky s krátkým raménkem, resp. porovnat jeho délku se Sramem se středním raménkem. Díky!

      0 0
      • biker jura  

        Chtěl jsem se zeptat, jestli bude fakčit bez problému XTR šaltr 2011 samozřejmě se sramem gripshiftem (9sp). chci to jako 9sp, později budu upgreadovat na desítku, ale nejsem si jistej, zda třeba ten devítkový řetěz nebude na ten 10sp šaltr nějak široký nebo zda tam není nějaký zádrhel. Vím, že tah lanka 1:1, je stejný, takže tam problém nebude. Dík

        Sorry, zařazeno mělo být pod zakládající…

        0 0
        • Singlespeed  

          Zádrhel žádný není, fungovat to bude dobře, pár lidí tady už podobné kombinace jezdí.

          0 0
      • jIrI___  

        Díky za rady, pro případné další zájemce má GS raménko rozteč kladek 80 mm (= stejně jako střední Sramu).

        0 0
    • šlapatko  

      S výdrží řetězů shimano dyna sys to nebude tak horké.Dnes po 1000km jsem změřil řetěz a měrka je stále na 2 zubu.Měním aš je řetěz na 3 zubu a chystá se na 4tý:-)

      Šupleru nemám.

      0 0
      • RomanH  

        Tak to jsem vazne zvedavej. Na biku mi devitkovej retez (vetsinou HG73) vydrzi ± 1500km – 2000km. Na silnicce mi desitkovej retez (KMC, Shimano Ultegra) vydrzi opet cca 2000km. Na biku si ho uprimne moc predstavit nedokazu.

        0 0
        • kubad  

          bacha – silniční 10ka je jiná než MTB desitka

          0 0
          • RomanH  

            Aha, tak to jsem netusil.

            0 0
          • ememem  

            no ty brdo koky, to som netusil, a v com?

            btw na cestnej devine(stara ultegra) je doslova napisane ze je kompatibilna s devinovym mtb. to su desiny fakt rozne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Silniční desítka je kompatibilní s bikovou devítkou. A to ještě zřejmě jen některá. Chvíli jsem měl desítku 105tku páky s 9tkovou Shadow XT a to chodilo perfektně.

              0 0
              • kubad  

                silniční 10ka od Shimana, kromě nové Dury 7900 má stejný poměr jak 9 ka takže to spolu šlape,

                0 0
                • cukerko  

                  Niekde som tu cital ze retaz je rovnaka u mtb 9sp aj 10sp:) tak teraz ako?

                  0 0
            • kubad  

              silniční 10 ka je ještě trochu užší, u MTB měli asi obavu o životnost, tak to udělali někde mezi, ale kompatibilní to je, teda kromě řazení, tam je jiný poměr

              0 0
    • šlapatko  

      Stý příspěvek a malá recenze:-) Řetěz HG74 dyna sys nahrazen dalším po 1300km.Měnil jsem ho na 3zubu.

      0 0
    • Rubi  

      chtel bych se zeptat, jestli jde na dyna-sys pouzit tento retez (http://www.kupkolo.cz/…u_89898.html) a nebo musi byt pouze HG-X??

      a dale bych se chtel zeptat, jake mate zkusenosti se sram spojkou na 10? kdyz jsem ji dneska nasazoval, tak sla spojit a rozpojit pouze klestema a s pouzitim velke sily, narozdil od sram spojky na 9, ktera jde rozpojit lehce 2 prsty

      0 0
      • Smazaný účet  

        existují na to i special. kleště, dokonce dle návodu je spojka na jedno použití

        0 0
      • Martin  

        černá desítková spojka powerlock jde opravdu rozpojit jenom nástrojem a při spojování se zacvakává silou – záběrem klik. není to chyba, je to vlastnost

        0 0
        • Rubi  

          aha, kdoi by to byl rekl ze kdyz je na obalu napsane „installs without tools“ tak to neplati pro rozpojeni :D

          a nevite jestli existuje nejaka od jine firmy, co by sla rozpojit lehce? spojku mam hlavne kvuli cisteni retezu a kazety a tohle je fakt naprd

          0 0
          • Smazaný účet  

            sikovkama to jde poměrně dobře…

            0 0
          • Martin  

            prubni tam devítkovou. kolega singlespeed tvrdí, že to funguje bez problémů. a pokud ne, tak tu spojku zas sundáš :-)

            0 0
            • Rubi  

              nevim jak kolega na singlespeedu, ale ja si nechci odrovnat xt prevodniky a xt kazetu :D

              a co ten retez, nevite nekdo?

              0 0
              • Singlespeed  

                Řetěz pasuje jakýkoliv desítkový. Nejlepší poměr kvalita/cena vykazuje asi Campagnolo C10 Veloce.

                0 0
      • šlapatko  

        Vozím 9kovou sram spojku na 10kovým řetězu a jde to.Je jen malinko volnější:-)

        0 0
    • cukerko  

      Sory ak sa to tu uz niektlo pisal, ale aky je vlastne V PRAXI rozdiel medzi 9sp a 10spdyna sys? Okrem instant release a 2 zubov navyse/menej, a samozrejme 10tej rychlosti ktoru mozem ozeliet. Nejake extra vychytavky?

      0 0
      • JakeF  

        Převodovej poměr 1:1 vs 1:2 u původního, což je poměrně zásadní změna…

        0 0
        • Martin  

          jo, xtčko dynasys řadí přesněji než devítka a mělo by být méně náchylné na bordel

          0 0
          • cukerko  

            ak tomu spravne rozumiem tak u 9sp som musel pohnut pakou 2× tolko aby to preradilo na lahsi stupen, vsak? ale preco je potom 1:1 presnejsie?

            0 0
            • Singlespeed  

              Zapoj hlavu! To snad musí být jasné i naprostému troubovi :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Proto, že je to opačně. Ten poměr ale není navíc pro pohyb páčky x pohyb přehazky.

              Ten poměr je pouze pro pohyb lanka (tedy 1:1 znamená, že se posune o stejnou vzdálenost na páčkách i přehazce, nic to ale neříká o kolik je třeba pouhnout páčkou, protože tam může být lanka jinak uchycené a pro stejný pohyb páčky se může lanko pohnout různě).

              Tedy jak pro 1:1, tak i 1:2 poměr pro lanko může být jak delší, tak kratší chod páček, dle jejich konstrukce.

              U 1:1 poměru pro lanko je ale ta výhoda, že lanko v bowdenech urazí větší vzdálenost a tedy drobné chyby způsobené bordelem se projeví méně.

              0 0
            • Singlespeed  

              Zapoj hlavu! Jestli to nedokážeš, tak prostě musíš věřit, že je to přesnější, neboť je to přesnější… ;-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                jo, a ze všeho nejhorší je gumovej SRAM 1:1,2 :-)))

                0 0
                • Singlespeed  

                  Asi tak pře měsícem mi ho ukradli aji s kolem, kua :-( . Teď na něj už jen vzpomínám… Zas tak úplně špatný nebyl… Měl jsem ho docela rád i když byl trochu „gumový“.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Asi tak pře měsícem mi ho ukradli aji s kolem, kua :-( . Teď na něj už jen vzpomínám… Zas tak úplně špatný nebyl… Měl jsem ho docela rád i když byl trochu „gumový“.

                  0 0
    • TomT  

      Trochu se přiživím mým megalama dotazem- co znamená u Shimano komponentů označení dyna-sys?:D

      0 0
      • BigKarel2  

        že jsou dělaný pro 2×10 nebo 3×10 respektive pro kazety s 10-ti pastorkama… :D

        0 0
        • jIrI___  

          A ať to není tak jednoduché, tak taky že fungují s 9sp řazením od Sramu :)

          0 0
          • Martin  

            ted mě tak napadá – budou onasys komponenty fungovat s desítkovými silničními pákami od sramu?

            ne že bych to chtěl křížit, jenom teoretická úvaha

            0 0
    • Kamikaze 591  

      Pozitivní :)

      0 0
    • Radek7  

      Nenajde se tu někdo kdo by změřil Q-faktor u klik Shimano 2×10 (XT nebo XTR). Výrobce ho neudává a nikde jsem ho nenašel. Díky.

      0 0
    • JudyN15  

      Ať nezakládám další vlákno :

      Koupim si na zkoušku SLX RD-M675 – SHADOW RD+ stabilizátor bránící spadnutí řetězu

      A teď otázka, vzhledem k tomu, že mám zatím 3×9, 44–32–22 a vzadu 11–32 zubů.

      Jaké byste volili ramínko? Nikdy jsem nevozil dlouhé, proto bych rád krátké, ale nebude to něčemu vadit, např. plánovanému přechodu na 10-ti kolo?

      Ještě podotknu, že rád nechávám co nejdéle vpředu velkou, takže nejšetrnější občas nejsem…

      Ještě letos přejdu na 3×10 / 2×10.

      Popř. nemáte někdo tento šaltr na prodej?

      Díky za rady, Judy

      0 0
      • Vilém  

        Kazdopadne, pokud mas 3×9, tak si ji zatim muzes dat nekam do policky a kochat se jak je pekna.

        0 0
        • JakeF  

          Třeba má Sram 9sp řazení ;).

          0 0
        • JudyN15  

          Já mam X.0 3×9 gripy :)

          0 0
          • Vilém  

            Tak to pak ano.

            Jak to chces resit potom? Prejdes na packy?

            0 0
            • JudyN15  

              Buď páčky Shimano 10sp, nebo a to spíš X.0 gripy 2×10 + šaltr a to co budu mít teď dám pak přítelkyni na KHS…

              Mě je tak jedno, jestli Shimano, nebo Sram, ale od gripů už se mi asi chtít nebude, takže pak asi zůstanu u Sramu.

              Láká mě teď zkusit ten šaltr dynasys + tak proto takovéto výměny.

              0 0
      • JakeF  

        SLX s krátkým ramínkem se nedělá, střední bude bez problémů… V nejhorším se může stát, že při kombinaci malá placka + malý pastorky se řetěz trochu prověsí, ale to je stejně kombinace, co se neřadí…

        0 0
        • JudyN15  

          SLX se nědělá GS ? Na Kupkolu u něho je pouze dodání 2–3 dny?

          Mám v tom asi bordel :

          GS – krátké ramínko?

          SGS – dlouhé ramínko?

          a střední je jak označeno? :)

          0 0
          • kubad  

            GS je střední

            SS je krátké

            0 0
            • JudyN15  

              Děkuji moc za upřesnění!

              Tak to jdu do toho středního a je to :)

              0 0
          • JakeF  

            Jo, tohle „krátký“ je právě střední. Kromě toho možnýho prověšení řetězu s tím není problém, mám pocit na 3*9 s 32z kazetou mi to na jednom z kol dokonce se středním ramínkem vyšlo tak, že ani na těch malejch se to neprověsilo. Většinu doby to ale vozím nastavený tak, že by se to na tý malý placce s pár malejma pastorkama prověsilo, ale ničemu to nevadí, ty převody se neřadí, protože to jsou prasácký převody a když to tam omylem dáš, tak na tom stejně není problém jet, dokud šlapeš :).

            0 0
      • kubad  

        střední GS by mohlo stačit, ale jinak viz Vilém nademnou :D

        0 0
    • mr.antik  

      Nevíte někdo, kde maj XT Shadow Plus se středním ramínkem? Já snad budu muset koupit XTR :-)

      0 0
    • choceň  

      Pánové – jen ujišťovací dotaz. Když dám ke standartnímu řazení XT a 9tkovému řetězu přesmyk XT 771 DynaSys na 3 kotouče, je to v poho?

      Počítám, že přemyku to je jedno a jde v podstatě jen o marketing?

      ten DynaSys jde teď totiž koupit za 479 místo 749 za klasiku XT 771…

      ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.