bude fungovat toto složení 1x10?

31 nepřečtených
  • 9700

    Prosím info, zda bude fungovat následující složení komponent pro 1×10.

    kazeta: XT CS-M771–10 Dyna-Sys 11–36

    přehazovačka: Sram X-9 10 speed

    kliky: http: Kliky Truvativ Stylo OCT 1.1.G 32z, 180mm

    převodník: XT FC-M760 36z (orig. př.32z chci nahradit právě tímto 36z)

    Kdyby byl problém, tak by se namontoval napínák.

    Moje představa je 1×10 na 180mm klikách. Dodávám, že nyní mám 3×10 a z uvedených komponent již vlastním přehazku Sram X-9.

    0 0
    • pustipav  

      Rekl bych, ze u teto kombinace uz to bude zaviset jen na razeni, jinak v tom zrejme problem nebude…

      0 0
    • Pebe  

      jeden čas jsem jezdil 1×9 a i když byl převodník bez náběhů, tak to dost často padalo. Na maratonu Jestřebí hory jsem musel asi 4× zastavovat a nhazovat řetěz. Takže to podle mě nějaký napínák bude chtít

      0 0
      • 9700  

        Jen se zeptám, proč by se to mělo křížit. Domníval jsem se, že když se jedná o jednopřevodníké kliky, tak ten převodník je na stejném místě jako je střední kotouč u trojpřevodníku a v tomto případě by se to moc křížit nemělo ne?

        0 0
        • Carloss  

          křížení bude v pohodě.. ale pojistit to proti padání bude potřeba

          0 0
        • Pebe  

          ono se to bude křížit stejně jako střední převodník, tedy v krajních polohách bude řetěž ohnutý celkem už dost. A potom stačí menší nerovnost a řetěz ti spadne. Přesmykač to normálně zvládne, tak aspoň nějaké to vodítko nahoru by to chtělo

          0 0
    • Singlespeed  

      Pokud použiješ 10 speed řazení SRAM, tak to fungovat bude. 1×10 systém jezdím. Pokud dáš převodník doprostřed, tak je křížení celkem snesitelné. Ovšem musíš použít aspoň přesmykač nebo vodítko řetězu, nebo si nechat u Gebhardta udělat kryty převodníku z obou stran, jak to mají cyklokrosaři, kteří taky 1×10 používají.

      0 0
    • Toman  

      Zdravím zkušené mechaniky a využiji toto vlákno k dotazu.

      Rád bych získal radu k přestavbě řazení na horském kole z 3×7 na 1×10 nebo 1×11 pro kamaráda, který kvůli svému hendikepu potřebuje mít brzdovou ( na dvě lanka pro obě brzdy ) páku i zadní řazení na levé straně.

      Rám má vzadu rozteč náboje 135mm, nyní tam má sedmikolo. Chce vyřadit přesmykač, neboť otočné řazení, jež nyní používá, je nějaký synchron, který řadí mnohdy nevhodné kombinace.

      Dát kupříkladu pravé řazení doleva a mít ho otočeno páčkami nad gripem, nebude problém. Palcem dosáhne na obě páčky. Dal by se použít i GripShift.

      Kliky s jednou plackou bude možné vystředit, aby řetěz, když povede rovnoběžně s podélnou osou celého kola, vedl doprostřed kazety? Umožní to podložky pod misky?

      Dále bude potřeba asi vyměnit zadní náboj, osadit 9 nebo 10sp kazetu, dát adekvátní šaltr a řetez.

      Nebo to celé vyřešit jinak? Třeba sadou 11sp? Půjde osadit takovou kazetu do jeho rámu?

      Bude to stát nějaké tisíce, to je jasné, jen, aby to nebyl majlant. Rád by, aby mu nepadal žetěz a aby získal rozsah převodů takový, aby jel svižně na rovině a hlavně aby měl zásobu lehčích převodů do stoupání.

      Děkuji za rady.

      0 0
      • Toman  

        Pozjišťoval jsem některé záležitosti okolo výše popisované přestavby. Otočné řazení Sram XI se namontuje na levou stranu řidítek. Kliky lze sehnat s různými osami, tedy i závitovou BSA a měl by mít možnost volit z několika druhů počtu zubů. Šaltr je bez problémů. Zůstává mi nevyřešený zadní náboj. Budu muset naplést náboj kompatibilní s redukcí a kazetou 11sp. Jen nevím, zda takový náboj bude v rozteči 135 mm, snad ano.

        Poradí někdo ještě něco, co by se toho mohlo týkat?

        Děkuji.

        0 0
        • Vilém  

          Tak s 11sp pohonem to majlant stat bude, kdyz kouknu co stoji i ty nejlevnejsi kazety.

          0 0
          • Toman  

            Pořád ovšem levnější, než pořizovat celé nové kolo s 1×11.

            To, že kazetu bude mít dražší než rám, není pro něj žádný příměr. On potřebuje ovládání všeho vlevo a spolehlivě fungující díly.

            0 0
            • Vilém  

              Tak potom at si necha udelat nejakej slusnej ram, k tomu rohloffa a je to. Porizovacka sice nic moc, ale funkce bude dobra, rozsah dostatecny, bezudrzbovost velka a naklady na provoz male.

              0 0
              • Singlespeed  

                Rohlof teď solidně zdražil. Pokud ho bude chtít dát do stávajícího rámu, vyjde to se vším všudy kolem 30 tisíc. Přechod na 1×11 Sram by ho vyšel cca na 20 tisíc.

                0 0
        • tomxxx  

          Tak kazeta na 11s stojí kolem 7tisíc. Přeplétat se nemusí, občas stačí vyměnit jen ořech, ale je otázka co má za náboj.

          Další možnost je nahodit Desítkovou kazetu 11–36 a převodník něco kolem 32z, jak mu vyhovuje. Problém je malej rozsah. Řetěz se výrazně křížit nebude, je to dělaný na to, abys mohl jezdit na jeden převodník celou kazetu. Další možnost je nahodit 10 kazetu a některé převody vyměnit (viz jiná vlákna, je toho tu hrozně moc), bohužel to neni taky nejlevnější řešení.

          Jinak s gripshiftem by problém být neměl. Přehodit se dá v pohodě na jinou stranu. Koupit musíš X0, nebo někde sehnat OEM verzi XO gripshiftu, to je levnější, jen tam neni nápis X0.

          Bohužel pro něho by byla nejlepší nová XTRková sada na elektrice, ale to stojí nesmysl…

          0 0
          • tomxxx  

            Jo a aby nepadal řetěz, tak se nahodí vodítko, to neni problém

            0 0
            • Toman  

              Díky za rady. Elektrika by byla nejbezpečnějším řešením, ale je to jak píšeš. S desítkovou kazetou tam nebude požadovaný rozsah a i kdyby byl, o to větší budou skoky mezi pastorky, resp. převodovými poměry.

              Podle jeho vyjádření využije 10–42 zubů k 32 ( 34 ) vepředu.

              Osadit vodítko také není problém.

              Stále nemám jasno ohledně té zadní náby. To musím zjistit. Rozteč 135, rychloupínák.

              0 0
              • tomxxx  

                Njn a kolik do toho chce vrazit? Protože nejlevnější X1 kazeta nějak pod 6000, řetěz 700, řazení X1 2500, přehazovačka X1 4500, vodítko pár stovek. A to sem nezapočítal minimálně převodník, kterej by dal na starý kliky. Nic levnějšího na 1×11 neseženeš, pokud to nechceš nějak ubastlit z desítky. Jak řiká Rubi, koupíš klika a seš na 20ti.

                0 0
              • tomxxx  

                Jo vidíš a ještě nába. Pokud je to kolo starý, nechtělo by se mi to přestavovat. Pokud si psal, že tam má sedmikolo, tak to bude nějaká historie… Fakt to nemá cenu.

                0 0
                • Toman  

                  Kolo je nové, jen tam má sedmikolo kvůli tomu otočnému poloautomatickému řazení – vše vlevo. Toho se chce zbavit.

                  0 0
    • Rubi  

      jake ma to soucasne kolo, jestli uz nevyjde lepe prodat stare a koupit neco na 1*11, protoze do toho vrazi 20 a muze to byt porad srot…

      0 0
      • Toman  

        Odhadovali jsme, že za pomocí kámoše, který mu díly sežene za téměř skladovou cenu, ža by se vešel do 15 tisíc. Kolo má nové, resp. zánovní, takže asi nemá cenu se ho úplně zbavovat a pořizovat za několik desítek tisíc nové. Vše mu na něm pasuje, kromě toho řazení.

        0 0
    • Vilém  

      Jeste me napadlo toto a dat to na opacnou stranu.

      0 0
      • Toman  

        Díky, to není špatný nápad. Tak bychom vyměnili pouze šaltr, náboj, řetěz a osadili devítikolečko. Třičtvrtě gripu o toho otočného řazení je napevno k řidítku a tím by získal jistotu úchopu. To nynější řazení má otočný grip až na konec řidítka a když se paží zapře, tak mu to " samo " řadí. A to nechce.

        0 0
      • Toman  

        Díky za odkaz. Už jsme to pořídili. Předělávka bude obnášet přepletení náboje a výměny několika dílů a bude to stát pár šlupek.

        0 0
        • Singlespeed  

          Z tvých příspěvků vyplývá to, že jsi byl nejdříve rozhodnut pořídit systém 1×11. Díky Vilémově radě jsi ušetřil přibližně 20 tisíc. Předpokládám, že to nenecháš jen tak a s Vilémem se přiměřeně vyrovnáš.

          0 0
          • Toman  

            Jsem ji jist, že šprýmuješ. Kdybys pročetl proč jsem sháněl informace o takové přestavbě, tak bys zjistil, že to zjišťuji pro hendikepovaného kamaráda. Vzhledem k jeho postižení a událostem, které úrazu předcháely bude taktní raději pomlčet. A že ten kluk jezdí na kole je úctyhodné a obdivuhodné.

            Přestavba je dávno dokončena, kolo vyzkoušeno, vše funguje ke spokojenosti uživatele. Stálo jej to něco kolem tří a půl tisíce.

            Vilémovi jsem poděkoval. Vilém mi radil nezjištně a dobrovolně. Pokud bude Vilém cokoli na téma cyklistika po mně chtít poradit, a já si budu jist, že mu správně posloužím, tak to velmi rád učiním.

            0 0
    • JudyN15  

      Nechci zakládat nové, tak se přiživím :

      Mám enduro 29" nyní s 2×10 Sram s kazetou Sram 11–36.

      Hazka je Sram X9, stření ramínko, type2.

      Chtěl bych přestavět na 1×10 s těmito komponenty :

      Pastorek 42z :

      http://shop.dolekop.com/…t-cerna.html

      převodník Werk 10/11speed, 32 zubů, průměr 104mm, narrow-wide profil zubů

      z :

      http://www.werk.bike/

      řetez klasiku 10sp :

      http://www.kupkolo.cz/…-1051_z4843/

      a nějaké horní vodítko řetězu…

      Půjde toto vše spolu dohromady..? Nevím, jestli řetěz 10sp jde na převodnák s NW…?

      Díky, Judy

      0 0
      • tonik666  

        Teoreticky to fungovat bude. A to i bez horního vodítka (z převodníku Blackspire mi to za 8 měsíců enduro ježdění nespadlo, se shimanem). Prakticky se uvidí.

        10s řetěz bude fungovat, a to líp než 9s (kde už mám potvrzený případ, kde to nefungovalo)

        0 0
      • JakeF  

        Řetěz 10sp jde, vodítko určitě jo, i s ním se mi to jednou povedlo shodit (superstar NW).

        Kazeta je otázka, hazka dost bojovala i se 40z a řazení nic moc. Se 42z to bude ještě o kousek horší.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.