• FaQa

    Ahoj pořád uvažuji zda si pořídit na kolo novou řadu systému od shimana XT-Dyna-Sys 2012 viz odkaz..

    http://www.netbike.cz/select_det.php…

    Nikde se nemůžu dočíst zda je tento systém v něčem dobrý nebo stojí za hovno tak prosím pokud má někdo s tímto zkušenosti napište,ať nekupu zajíce v pytli! Nebo je lepší začít uvažovat o jiném systému např. SRAM?

    Díky za názory!

    0 0
    • BigKarel2  

      Komptem nouvou XT 3×140 sadu jsem dával na bajk kámošovi a je maximálně spkojenej…

      0 0
    • jonti  

      zmeny jsou oproti 2011 jen kosmeticke, 2011 funguje vyborne, neni duvod nebrat.

      0 0
    • jecnak  

      Funguje velmi slusne. Vzadu bych bral prave 11–36 kvuli odstupnovani, ktere mi prijde jinak moc jemne.

      0 0
    • DejvGSR  

      XT 2012 kompletní sada – funkce vynikající, velká spokojenost včetně brzd. Snad o něco lepší dojem z řazení mám na XTR 2011. Jinak funkce vynikající.

      0 0
      • LáďaH  

        Přesně. XTR řazení mi přijde také lepší.

        0 0
        • Azmir  

          Což je celkem logické, ještě aby bylo horší.

          0 0
          • LáďaH  

            Tak třeba brzdy na tom byly tak, že Deore 2010 byly o něco lepší než SLX, SLX lepší než XT, atd… Dle laboratorních testů. Ale nějak dramatický a výrazně poznatelný není ten rozdíl snad není…

            0 0
            • BigKarel2  

              Taky byly Deore o něco novější než SLX a SLX o něco novější než XT… :)

              0 0
              • ememem  

                nicmenej to bolo hodne trapne kedze vychadzali z toho isteho zakladu a rozdiely boli aspon podla testov znacne a povacsine v neprospech vyssich a drahsich sad kedze boli „starsie“. teraz to uz urobili tak ze to jednak „sedi“(vid. testy) a druhak to s vynimkou xtr aspon releasli naraz.

                0 0
    • Peslezedirou  

      Lípnu to sem. U řazeí XT Dyna a i u toho staré by mělo jít nastavit vzdálenost obou páček od sebe, nevíte někdo jak se to nastavuje?

      0 0
    • FaQa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • FaQa  

      Díky za názory jdu objednávat,časem napíšu své dojmy a zkušenosti s touto sadou!! :-)Ješte bych se chtěl zeptat jestli mám zvolit variantu kazety 11–34 nebo 11–36 děkujííí :-)

      0 0
      • ememem  

        nevidim dovod dat ine ako 11–36

        0 0
        • BigKarel2  

          No já zas při 3 převodnících nevidim jinej důvod než 11–32 :D Ale zas když už tam těch 10 pastorků je, tak ať maj kotel zubů… :) :D

          0 0
          • ememem  
            1. preco si za tie iste prachy obmedzovat rozsah?
            2. 24–36 je furt menej jak 22–34 a len minimlane viac jak 22–32 (podla

            toho co jazdil), 24–32 je priblizne jak 22–29 cize asi ako keby jazdil na 22-ke bez dvoch najvacsich prevodov. nevidim dovod preco si prechodom na novu sadu takto znizit rozsah.

            1. ked si taky velky racer tak chod rovno do 2*10.
            0 0
            • jonti  
              1. hmotnost
              2. staci
              3. Alpy
              0 0
              • ememem  

                1. hmotnost – hej, len ked uz sa rozhodol pre 3*10 tak je to jedno, tych par gramov nehra nijaku rolu

                2.staci jak komu, obyvatelovi pardubic alebo namakanemu chrtovi urcite, vsetkym ostatnym co chcu jazdit v kopcoch aj nie.

                3. iste, ale ved to nie ja sa tvarim ze na 24/32 vyjdem vsetko :-)(btw je to opak toho co tvrdis v bode 2)

                0 0
            • MlokCZ  

              Já bych doplnil ještě jednu a třeba pro mě hodně důležitou vlastnost. 10tka 11–32 je pro bike moc jemně odstupňovaná.

              0 0
              • jecnak  

                Presne tak. Mozna je to ale vec zvyku.

                0 0
                • ememem  

                  zvyk nezvyk podla mna to shimano s tym zjemnenym „optimalizovanym“ odstupnovanim proste urobilo nie moc dobre. to co je fajn na silnicke (viac menenj plynula zmena profilu a jemnejsie odstupnovanie = udrzis kadenciu ) je uplne kontraproduktivne v terene, tam je plynule jemne odstupnovanie skor na obtiaz kedze teren sa prudko meni a kaurat to cloveka nuti radit cez viac rychlosti naraz.

                  0 0
                  • jecnak  

                    To by nebyl az takovy problem, kdyby slo malou packou u XT odrazovat o vic stupnu jako je to u devitkoveho (mozna i desitkoveho, nevim nemam zkusenost) XTR. Pak by jemne odstupnovani nevidel jako problem. Jinak se ale clovek uklika k smrti.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Malou páčkou XT lze odřazovat o dva stupně, velkou lze řadit o 4 stupně.

                      0 0
                      • jecnak  

                        U 2011 nebo 2012? Mel jsem nejakou XT desitku a tam slo malou radit po jednom :-/

                        0 0
                        • Martin  

                          mám xt 2011 a na těžší to jde jenom o jeden kvalt

                          0 0
                        • Singlespeed  

                          Bavíme se přece o 2012, o starém modelu nebyla v tomto vlákně vůbec řeč ;-)

                          0 0
                          • jecnak  

                            Jasne. Kazdopadne diky za informaci, odrazovani o vic kvaltu mi prijde sikovna vec.

                            0 0
                  • ememem  

                    neviem jak xt ale xtr radi hore 4 alebo 5 a dole 2 nicmenej aj tak si myslim ze „hrubsie“ odstupnovanie je u mtb uplne v poriadku.

                    0 0
    • vlastik72v  

      Asi před 3 měsíci jsem zakoupil tuhle sadu (MTB sada Shimano XT Dyna-Sys 3×10speed černá – NOVINKA 2012/11–36z) a velká spokojenost.

      0 0
    • FaQa  

      Oproti mé stávající řadě alivio + deore si myslím že si s novou řadou XT -dyna-sys 2012 jenom polepším,ať už na hmotnosti,fun­kčnosti atd… ještě takový dotaz pro odborníky-preferovali by jste přesmykač s horní objimkou viz.

      http://presmykace.heureka.cz/…specifikace/#… a nebo s tímto provedením viz.

      http://presmykace.heureka.cz/…-xt-fd-m780/

      0 0
      • kubad  

        já preferuju Top Swing, takže ten spodní, ale pozor né na všechny rámy jde dát. ale je to jen o designu funkčně je to vcelku nastejno

        0 0
        • ememem  

          rovnako nie na vsetky ide dat down swing(namatkovo ma napada napr. canyon nerve) takze bych na jeho mieste vyberal hlavne podla toho co mu tam sadne.

          0 0
      • Řepík  

        Osobně preferuji ten první typ objímky, tedy horní. Říká se, že přesmyky s dolní objímkou mají po čase větší vůle, ale vlastní zkušenost nemám…

        0 0
        • Evilcleaner  

          je to pravda, ale od té doby co se změnila konstrukce TS smyků a celý paralelogram je ted mnohem širší tzn lépe odolává silám a vaklu, je to lepší. taky tam je pružinka která brání rachtání smyku. downswing je pořád lepší co se vaklu týče ale zase je hnusný a těžší:-)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Měl jsem kdysi smyk top swing LX k osmičkové sadě a ten měl po sezoně takovou vůli, že při jízdě po silnici doslova chrastil. Pak jsem koupil rám kam šel jen top swing, koupil jsem na něho smyk XT a ten jsem měl snad čtyři roky a jen s malou vůlí, takže paráda. Top swing má podle mě menší odpor při řazení, ale zase pokud člověk jezdí v plátě, tak se strašně zanáší.

            0 0
        • Jenda  

          ta vule na fci az tak nema vliv, vetsi pruser je jeho zanasei – v bahne to prestava radit dolu a na fritzkovi mi tam pravidelne vlitne kaminek a pak to neradi nikam – musim zastavit a kaminek vytrepat :-(

          0 0
      • FaQa  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • FaQa  

        Právě teď jezdím na přesmykači top swing tak mě právě zajímá zda mi bude ten přesmykač s horní objímnkou sedět na rámu a zda tedy zvolit podle vás variantu přesmykače s horní objímkou nebo zůstat u top swing??? :-)

        0 0
    • barry  

      Oživím to tady … jak jsi nakonec vybral ? Šel jsi do toho Shimana nebo ne a pokud ano, můžeš zhodnotit ? Taky nad tím Shimanem začínám uvažovat.

      0 0
    • miserable  

      Zdravím, jako neználek s nejnižší sadou Shimano, bych rád přešel na Deore XT 2012 pro horská kola.

      • 3×10 nebo 2×10?
      • 2×10 40×28 (větší na rovinky, menší do kopců?)
      • 2×10 můžu řadit i „nepřirozené“ kombinace 1–10 2–10,1–1 2–1?
      • výdrž sady? neumím řadit a zůstávám při jízdě ve městě nasemaforu na „vysokým“ stupni a pak to rošlápnu. Nerad bych topoškodil.

      neználek Kryštof

      0 0
      • Singlespeed  

        Jako neználek určitě 3×10. 2×10 je pro ználky, kteří přesně ví, co chtějí a co jim vyhovuje.

        0 0
        • vasek80  

          Ono na druhou stranu 40/28 a 11–36 je takovej rozsah, že musí snad stačit každému.

          0 0
          • šlapatko  

            Tady se mýlíš.Nejlehčí převod 28–36 je těžší než 22–32.Spousta lidí využije lehčí převody než 22–32.Stačí pojezdit v Beskydech.

            Jistá sorta cyklistů namítne, že převod 40–11 je pomalý.Neumí šlapat, ale nevysvětlíš jim to.

            S toho plyne že 2placka není pro všechny a je dobré vědět jaké převody jezdíš.

            Vozím 3× 10.Až sjedu velký převodník, nahradí jej nový 38 zubů.Vyhodím prostřední a vznikne 2placka 38–24 :-)

            0 0
            • bikerenek  

              myslím, že 38–11 ti bude z kopce k ničemu… já bych se 44 zubů nevzdal

              0 0
              • šlapatko  

                Na převod 38–11 krásně ušlápnu 45km/h.To stačí aj s kopce.Ve sjezdech odpočívám, bo nejsem závodník:-)

                0 0
            • Papinak  

              taky je něco jiného mít 29" a 26"… Kdo chce většího univerzála má 3 placky…

              0 0
    • miserable  

      Tak dosud mám nejnižší 3×8. Nejmenší kolečko je 28 a největší je 48.

      Používám kolo jako univerzální do města většina času, Orlicke hory o prázdninách, a když jsem to dosud zvládl na základu tak na vyších radách to musím přežít taky ne?

      2×10 me zaujalo v diskuzích, ze se méně krizi řetěz. Na kila natož gramy vůbec nehledim.

      K.

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud máš kolo jako univerzální, tak to opět nahrává trojplacce. Jinak, zdá se mi, že jsi pouze ovlivněný současnou módou, když to mají druzí, tak ty taky :-) A pak neználci zejména v terénu občas pěkně loví převody. Na velkou už to neušlápnou a na malou se jim nechce shazovat, neboť by to vypadalo blbě, ostatní taky nejedou malou (jedou prostřední :-).. Ale pokud se ti dvojplacka líbí, tak si ji prostě kup a nemusíš se tady radit se zkušenějšími, beztak na jejich doporučení stejně nedáš ;-)

        0 0
        • miserable  

          No jde o to co je to za rady: 2×10 je pouze pro zkušené jezdce nebo ted je to jen móda. Tohle čtu ve starých diskuzích na co je desetikolecko.

          0 0
          • Singlespeed  

            Četl jsi správně. Je to zejména pro zkušené jezdce, spousta z nich jezdila dvojplacku vepředu už před deseti a více lety bez ohledu na to, co zrovna letělo, prostě proto, že jim to vyhovovalo. No a dnes to protlačují mezi prostý lid silné firmy, aby obchod nestál. Stává se to módní záležitostí a proto se objevují dotazy nezkušených, kteří nechtějí slyšet, že to je zejména pro ty, kteří vědí, co chtějí, ale chtějí slyšet, že to je prostě NĚCO a měli by si to taky urychleně koupit, aby nebyli totálně out :-)

            0 0
            • miserable  

              Na kole mám ted nejnižší noname shimano sadu, takže jsem byl out cely leto a podzim :-)

              Do kopců me vzadu chyby min jedno kolečko, a na rovině jezdím stred, kterej me příjde malej (38).

              Navíc jsem linej radit, nemluvě o tom ze me to moc nejde.

              Takže když to vezmu kolem a kolem, tak je dvakrát dokola.

              2×10 se jevi jako ideální volba.

              Bohužel nesouhlasím s názorem ze neznalek si ma koupit trabanta a až nájezdi milion kilometru muže pomyslet na octavii. Já si chci výhody novinek užít hned.

              0 0
              • Singlespeed  

                Tak, pokud je pro tebe Trabant třeba trojplacka Deore XT, tak prosím. Ale mně jako cyklistovi s nájezdem přes 16 tis km ročně bohatě stačí :-) Jsem prostě skromný trouba. A jakápak novinka je dvojplacka na bajka? V profilu na červeném kole mám dvojplacku původem z roku 1992! Holt podléháš módním trendům, no ;-)

                0 0
                • vsn  

                  však oni zase příjdou s trojplackou :) jenom musíš počkat :)

                  0 0
              • MlokCZ  

                Problém je v tom, že srovnání Trabant x Octavie tomu vůbec neodpovídá (to bych pak za mě byla trojplacka ta Octavie).

                Dvojplacka x trojplacka je spíš něco ve stylu jabko x hruška.

                A jak už bylo zmíněno, komu vyhovuje dvojplacka, tak ji mohl vozit už před mnoha a mnoha lety.

                Tvůj problém není trojplacka, ale nevhodná velikost placek pro tvojí potřebu. Kdybys měl trojplacku 22/32/44, tak třeba budeš spokojený. Na roviny by byla velká placka ok, do kopců bys asi převážně vystačil s prostřední a nejmenší by pořešila ten chybějící pastorek vzadu o kterém píšeš.

                Dvojplacka ti možná bude vyhovovat taky, ale třeba taky ne. Třeba zjistíš, že ten najednou mnohem větší skok mezi plackami ti bude vadit.

                Já třeba do dvojplacky nepůjdu nikdy, protože to není nic pro mě a to právě proto, že mám najeto kilometrů už celkově hodně a vím, že potřebuju trojplacku.

                Dvojplacku už jsem dávno zkoušel (ještě než tu byla desítka). Rozsah převodů mi trochu chyběl, ale v nejhorším bych ty nejtěžší převody oželel (a tedy jezdil dvojplacku 22/36 pro 11/34 kazetu nebo 24/38 pro 11/36 kazetu), velký skok mezi plackami ale prostě nezkousnu.

                Ten velký skok mezi plackami mi akorát způsobil, že jsem mezi plackami na dvojplacce musel řadit mnohem více (na trojplacce jsem odjezdil hodně na prostřední a méně řadil; u dvojplacky nelze zvolit takový počet zubů, abych převážně jezdil tu jednu placku, protože pak by chyběl rozsah do lehkých nebo těžkých převodů).

                A to jsem měl do dvojplacky velkou motivaci → rockring.

                Někomu jinému zase dvojplacka může sedět více. Je ale třeba vědět, že to tak je.

                0 0
              • Jenda  

                jen doplnim soudruhy nademnou – lenost radit je castecne dana spatnou funkcnosti komponentu. Az prezbrojis na XT tak mozna budes tak unesenej jak to radi i za pomezne obtiznejch situaci ze si to budes uzivat a naopak radit jako zivot :-)

                0 0
            • Blade  

              Budu mluvit jen za sebe; o dvojplacce uvažuju už dlouho, ale až teď, když se zvětšil rozsah kazety na 11–36z se pro mě dvojplacka stává reálně použitelnou. A myslím, že nás bude víc, že to nebude jen o módě, nebo masírce výrobců.

              0 0
              • Singlespeed  

                Je to masírka. 34 zubů zas není o tolik míň, poladíš to o zub menší malou plackou. Kdo chtěl, mohl už dávno a nemusel se teď vymlouvat :-) Teď mnozí chtěji pouze z módních důvodů, před pár lety by je to ani nenapadlo.

                0 0
                • Pebe  

                  taky se to před pár lety špatně shánělo a vyšlo to i docela draze. Teď už to je pohoda. A je pravda že i s 11–34 se dá v pohodě ;-)

                  0 0
                • Blade  

                  Jasně. Samostatně kupovat převodníky, kazetu si skládat z jednotlivých pastorků.. Neříkám že to dřív nešlo, ale teď, když seženeš přímo celou sadu jak potřebuješ, dokonce i na katalogovým kole, tak už je to o něčem jiným.

                  0 0
    • nikoh  

      Kamos jezdi take XT 2012 3×10speed 11–36z a je maximalne spokojen.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.