• Muflus

    Zdaravím všechny cyklo nadšence!!

    Zajímá mě váš názor na Shimano XT, popřípadě na SLX. Mám horské kolo, něco je Alivio, něco Deore, zničil jsem brzdy, šlapky a chystám se vyměnit pohon, řazení a brzdy. Chtěl jsem šáhnou po řadě XT, ale co mě k tomu včera pověděl prodavač, tak jsem fakt nečekal.

    Povídal, že „XT je výhradně pro závodní účely, proto je konstruován co nejlehčí, tzn. že je úmyslně ošizený, vyrobený z lehkých a nekvalitních materiálů, které vydrží maximálně rok a počítá se s tím, že se to příští závodní sezónu bude kupovat znovu“

    Tvrdil, že 30 let závodil, že mu v tomto můžu věřit. Doporučil mě, ať si koupím opět Alivio, že to bohatě stačí a vydrží nesrovnatelně více než XT.

    Nikde jsem žádné srovnávací testy nenašel, Proto se na radu ptám vás. Poraťte prosím. Díky.

    0 0
    • Vilém  

      jeho tvrzeni je hovadina.

      Pokud jsi doted jezdil alivko a byl spokojen, tak bych rekl, ze Deore nebo SLX bude taky fungovat k plne spokojenosti.

      jinak pokud 30 let zavodil, tak to tipuju na tzv. konzervu, ktera se zasekla nekde pred 20ti lety, taky takovy prodavace znam:)

      0 0
    • Chlebovnik  

      Záleží na kole. Např. do kola za 10k nemá podle mě smysl zpát cokoliv vyššího než Deore. Jinak SLX je většinou to samé co XT, akorát o pár gramů těžší. Kdo chce ušetřit a nehoní gramy/neřeší design většinou mezi těmito dvěma sadami sáhne právě po SLX.

      Uvidíme co přinese tenhle rok Deore 2014, brzdy a přehazka vypadají velice zajímavě.

      0 0
      • goofy  

        Nevim jak ted u desitek, ale u devitek byl dost rozdil mezi packama. XT radilo mnohem lepe a rychleji. Sam mam packy sice SLX, ale jenom proto, ze se mi naskytly za cenu Alivka. Jinak bych asi pritlacil na XT, ikdyz to je skoro jednou tolik… To jen k rozdilum SLX/XT. Se zbytkem vicemene souhlasim :-)

        0 0
      • Muflus  

        Mám horáka 6 let starého, stál 13 tis. a začínají mě odcházet pohyblivé části. Nové kolo se mě kupovat nechce, protože rám i vidlice jsou v dobrém stavu, ale když už mám pohon a řazení vyměňovat, tak bych se nerad vracel k Alívku (které se mě moc nelíbí), ale uvažuji alespoň o SLX. Začínám nabývat pocitu, že s vyšší řadou Shimano špatně neudělám.

        0 0
        • Vilém  

          Tak v tomto pripade mel pravdu, zde bude XT akorat vyhazovani penez.

          Osobne bych dal starsi 8sp Alivko, nebo 10sp Deore.

          0 0
        • Singlespeed  

          Zbytečně utratíš peníze a na funkci to téměř nepoznáš. Maximálně dej Deore, výš nejdi. Poměr funkce/cena s každou vyšší sadou rapidně klesá. Dvakrát dražší komponent nemá skoro nikdy dvakrát lepší funkci. Ale pokud ses rozhodl do starého kola sypat majlant, tak ti, samozřejmě, nikdo nebrání :-).

          0 0
          • ememem1  

            Poměr funkce/cena s každou vyšší sadou rapidně klesá. – dovolil bych si nesuhlasi. jazdil si niekedy xtr? ale inak suhlas ze na to co chce resp. potrebuje mu deore max. slx bohate staci.

            0 0
            • JSt  

              erko oproti alivku neni desetkat funkcnejsi v zadnem ohledu ani zdaleka. ;-)

              0 0
              • ememem1  

                jasne, ale zas rozdiel tam je a dost podstatny cim nechcem povedat ze na to co asi potrebuje zakladatel threadu si ho ma hned kupit.

                0 0
                • JSt  

                  takze souhlasis s Poměr funkce/cena s každou vyšší sadou rapidně klesá. ;-)

                  0 0
                  • ememem1  

                    ale no tak, ved dobre vies co chcem povedat. ideme sa hadat o slovicka alebo opodstatu napisaneho? :-)

                    ale ked chces…co je to rapidne? jedno mam na plecke (podotykam kupene nove), druhe na „normalnom“ biku. funkcny rozdiel je priepastny. ano alivio funguje bez problemov nicmenej ked presadnes na xtr tak je to jak z traktora do bmw. ci to komu stoji za tu cenu je vec druha. ale kecy o tom ze to vebec nema zmysel, ze xtr nic nevydrzi a pod. su mimo, to vies aj sam.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Funguje oboje, ale srovnávat to nelze, kdo tvrdí opak, jen provokuje :)

                      0 0
                      • fousek  

                        Cenove ne, ale jinak vpohode, snad jediny co dela XTR navic je razeni o 2 kolecka dolu, jinak treba XTR se starejma bowdenama muze radit o dost hur nez Alivio na novejch bowdenech, takze podle me zcela porovnatelny.

                        0 0
            • Singlespeed  

              Já vozil XTR-ko už začátkem devadesátých let (M900, kliky vozím dodnes). Jako mladý trouba jsem si myslel, že R-ko na konci má magický význam a pojede mi to líp a bude lépe fungovat. Na to, že je poměr funkce/cena katastrofální (před lety to bylo ještě mnohem horší, kliky stály desítku) jsem ohled nebral. Ovšem postupně se mi otevíraly oči a dnes už mi ty předražené věcičky na kolo nesmí ;-).

              0 0
          • vojta1212  

            Hm, pán je asi znalec.. Tak proč Absalon nejezdí na Altusu? :D

            0 0
            • DaSnail  

              páč by se mu vostatní baletky smály a má to zdarma.

              0 0
            • Vilém  

              Jednak musi propagovat to nejdrazsi a jednak je ten altus krapet tezsi.

              0 0
              • vojta1212  

                Předpokládám, že Ty asi jezdíš ten altus..

                0 0
                • Vilém  

                  Ja na to nemam ten jeho vykon, takze musim volit neco lehciho.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Ty jsi dobrý popleta :-). My starší známe bikové komponenty jak své boty, pamatujeme úplně všechny generace sady XTR a XT, SRAM od jeho úplného začátku a první XTRko jsme proháněli, když jsi ještě neuměl ani chodit. Dvě desetiletí intenzivních bajkových zkušeností s různými komponenty ničím nenahradíš, to se nedá nic dělat ;-)

                  0 0
                  • vojta1212  

                    Tady ani nejde o to, jakou sadu jezdí.. Ale o to, že takovýho borce jako je Julien nazval baletkou..

                    0 0
                    • pendergast  

                      baletka = cyklista v elasťákoch

                      Treba pozornejšie čítať b-f, ak nechceš byť out ;)

                      0 0
                      • vojta1212  

                        Aha, takže kromě Fontany a Fumice máte všechny bikery ve svěťáku za baletky?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Tak pokud maji na sobe ty buzi oblecky, tak ano.

                          Pro nekoho jsou to zase Harapesove.

                          0 0
        • Hornet  

          Staci ti na ten bike aj Deore, alebo teda aj SLX, ale to co povedal ten predavac je uplna blbost. Na starom priblizovadle mam este starucke Deore XT 94…ale este fungujuce. Na „novom“ XT O8 a uplne ok. Neratam retaze, kazeta…

          0 0
        • Dejv94  

          Tak vidlice na kole za 13 tis asi taky nebude moc fungovat…

          0 0
    • bradek  

      Blbost, XT jsou kvalitní komponenty, vozím je na kole třetí rok bez sebemenších problémů. Od Deore začíná slušná řada, SLX a XT na tom budou kvalitativně asi podobně.

      0 0
    • Singlespeed  

      XT jsou na takové kolo zbytečně vyhozené peníze. Klidně dej zase Alivio. Má vynikající poměr funkce/cena, kam se hrabe XTéčko. Jediné mínus je vyšší hmotnost.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Radil ti nebrat XT, protože ho nemá na krámě :)

      A co potom takové XTR. Prostě a jednoduše, mele blbosti, ale říkávají to občas docela rády, různé hlavy pomazané… Kup to, na co máš, co ti udělá radost… Popř. jestli chceš jezdit víc a současné kolo je na odpis, popřemýšlej nad koupí celého kola, kde už bude vše na trochu jiném levlu, než na Aliviu.

      0 0
    • Roman11  

      Podle mě nemohl prodavač mluvit o XT, ale o XTR. To je konstruováno pro závodní účely a co nejlehčí. XT by měl být naopak největší držák.

      0 0
      • Vilém  

        Takze s XTR by mel pravdu, ze nic nevydrzi? Nenech se vysmat.

        0 0
        • Singlespeed  

          Klece přesmyků XTR praskaly jak na běžícím pásu… teda nevím, jestli se teď něco změnilo.

          0 0
        • Ruprt2  

          Je to závodní sada, to se vyhazuje po každém závodě.

          0 0
        • Roman11  

          Netvrdím, že nic nevydrží. Sám mám kolo komplet v XT a šaltr XTR a drží vše už 4 roky. Každopádně je XTR ale dělaný co nejvíc odlehčený a tím pádem i méně odolný. Když jsem zvažoval před těmi 4 roky koupi kola, tak mě prodavač (kterej se fakt vyzná a má hafo zkušeností i ze závodů)říkal, abych na XTR raději zapomněl, že je to spotřebák. Doslava takhle to řekl.

          0 0
          • ememem1  

            mudry to muz ten predavac. a v com konkretne je aktualne menej odolne?

            0 0
            • Vilém  

              No ma pravdu v tom, ze treba karbonovy raminka, ktery v soucasnosti vyrobci pouzivaji, zrovna velkou odolnost nemaji.

              0 0
              • ememem1  

                jak sa to vezme, asi skor vec ososbnej skusenosti. pravda je ze obcas sa im s tym grmarenim nieco celkom nepodarilo (napr. stredove loziska 9-koveho xtr) ale dnes tam taku zrejmu slabinu nevidim resp. som sa k nej zatial nedopracoval, cas ukaze.

                0 0
                • JSt  

                  origo keramicky 960 erkovy loziska mne vydrzela pres 10k km. blato neblato wap newap. zadna jina vnejsi loziska mne toto nevydrzela.

                  0 0
                  • ememem1  

                    no vidis, ja som ich dojebal po kazdom blatovom preteku a co viem tak som nebol sam. male gulicky, polovicny pocet a mizerne utesnenie.

                    0 0
              • scret  

                karbon raminko praskne, hlinikovy ohnes do vrtule – nevim co je lepsi:))

                0 0
    • johnydvorak  

      totální kravina. Nespletl jsi si to s XTR ? XT je jedna z nejodolnějších sad. Dřív se dávala i na DH kola, když ještě nebylo Saint a Zee. Vozím 3 roky komplet XT a nemusel jsem ještě nic měnit a pořád to bezvadně chodí.

      0 0
      • Singlespeed  

        Prodavač měl pravdu. Dávat na starou plečku XTéčko je cipovina jak hrom.

        0 0
      • ClAyD  

        Často vidím na sjezďácích i XTR :D

        0 0
        • ememem1  

          tiez som si nevsimol ze by xtr oproti xt bolo nejak menej odolne.

          0 0
          • Singlespeed  

            Karbonové ramínko XTR-ka upadlo jen jsem se na něj trochu přísně podíval :-O. O prdnutí přesmyku ani nemluvím… Není od věci ramínko od těla přehazky odmontovat. Pak člověk jen čumí, na jakém kousíčku drží napínací pružinka a jak je to za chviličku ohlodané. Prostě totální spotřebák, no.

            0 0
            • ememem1  

              no ja neviem, ja na komponenty viac menej prdim jak z hladiska udrzby tak nejakeho prevadzkoveho setrenia alebo jak to nazvat ale nove 10nove xtr mi zatial drzi najlpsie zo vsetkeho co som kedy mal. a funkcne je to uplne inde jak predchadzajuce 9-kove.

              0 0
            • scret  

              mam karbon.raminko na X.0, jezdim ho na AM kole uz cca druhou nebo treti sezonu a porad drzi, nedelam neco spatne?:)

              0 0
    • bimjeam  

      Ja osobne by som radšej volil mix komponentov Deore/SLX/XT

      Prehadzovač XT mi drží bez chyby už viac ako 15tis. km

      Brzdy SLX sú výkonom rovnaké ako XT, ale silou úplne inde ako deore/alivo…

      XT komponenty sú v tvojom prípade asi zbytočný luxus, ale chybu s nimi neurobíš. Išiel by som radšej cestou nového Deore ;)

      0 0
    • kolombo  

      Nepíšeš, kolik máš vzadu koleček, jestli 8 nebo 9.

      A nepíšeš, kolik asi najedeš za rok.

      Koukni, kolik co stojí a řiď se hlavně podle toho. Názvy dílů nejsou tak důležité, pokud nakupuješ ve slevách a na e-shopech.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Alivko ma čepy jen v iře bez zadny upravy. Deoro ma čepy v mosazných futrech. XTéčko ma mosazny futra plus protiprachovy O krouzky na kazdej straně. Tak asi to XTéčko nebude zas tak na prd. Navic Alivko ma tu část ve ktery běha napnai raminko z plastu. Deoro a XTčko sou celokovovy. Ja bych šel do Deora nebo SLX.

      0 0
    • Ossis  

      Vzal bych určitě XT řazení – citelný rozdíl oproti deore. Brzdy budes chtít nejspíš véčka, tak ti neporadím a kliky bych vzal libovolný HTII, zbytek si myslím, že je víceméně jedno.

      0 0
    • drLeo  

      Jak už tu bylo řečeno. Pan prodavač řekl nesmysl. Osobně jsem také před lety zničil Alivio přesně tak jako ty. Osadil jsem XT a některé díly mám kolem sedmi let a pořád je to ok. Z toho 3 roky závody. Takže pokud si byl spokojen s Alivio, doporučuji SLX nebo Deore

      0 0
    • enjoy  

      Podle mě..ale nemusí se mnou někdo souhlasit, by bylo nejlepší to osadit tím, co tam bylo. Protože jistě zbytek komponentů nebude rozhodně na úrovni XT a z vlastní zkušenosti vím, že pokud vylepším nadstandardně něco a zbytek nechám, tak jsem pouze vyhodil zbytečně víc peněz, než jsem musel.

      0 0
    • scret  

      30let zavodil? ale ne evidentne na MTB:)

      0 0
    • scret  

      jinak na takovou „sunku“ bohate staci novy Deorko a budes si chrochtat… Pokud bys chtel lepsi, vyplati se posetrit a koupit rovnou cely novy kolo…

      0 0
    • kostik  

      přijde mi to jako srovnávat škodovku (alivio) a ferari(XT)

      0 0
      • pepek  

        Jel jsi ve Ferrari? Jaký to bylo?

        0 0
        • kostik  

          ne, v maserati :) ale je to podobné , a půlka lidí ani neví co to je tak jsem napsal ferrari

          0 0
      • Vilém  

        Soude podle ostatnich tvych dotazu, zde na foru, o tom budes jiste vedet hodne:)

        0 0
        • kostik  

          hm , mám běžné dotazy , a víš ty co možná už jsem ozkoušel víc věcí než ty :)

          0 0
    • vla  

      Dát rovnítko mezi Alivko a XT je prostě nesmyl. Ano, ve funkčnosti rozdíly nejsou. Chceš přehodit, polačíš do páčky a ono to nějak přehodí na ten jiný převod. Pokud je to seřízené. Jde o to, jak to přehodí a kolik jsem ochotný za to „jak“ zaplatit. Je to jako s elektronikou od jedné firmy. Dá se zpravidla koupit za stoky, za tisíce ale i za desetitisíce peněz. A každé marketingové oddělení té firmy se denně stará o to, aby uživatel ten rozdíl v ceně pocítil.

      Nemám zkušenosti s nejnovějšími sadami. Ale za těch 5 křížků jsem seděl na různě osazených kolech a také je i seřizoval. Rozdíl v „jak“, byl u AlivkoDeore propastný, stejně tak DeoreDeore LX(SLX), u Deore LX(SLX)Deore XT zas už takový ne. XTR jsem viděl jen na obrázku.:-)

      Zcela souhlasím, příspěvkem bimjeam. Měl by to být mix. Za základ vzít současnou sadu Deore a projít ešopy na doprodej starších vyšších sad. Pokud bude cena srovnatelná, nebo únosně vyšší, koupit komponentu z vyšší řady. Sám to tak mám a jsem s výsledkem naprosto spokojen. Přeji hodně štěstí při hledání. Ovšem stojí za uvážení, jak tady někteří zmínili, zda ten starý rám stojí za to nově osadit, nebo si raději pro radost pořídit/poskládat něco nového a staré si nechat na ježdění v zimních sračkách.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Já naopak s mixem moc nesouhlasím. Nebo jinak – dát třeba XT přehazovačku a nechat řazení Deore nebo Alivio, to jsou opravdu vyhozené peníze.

        Ale v případě tazatele to opravdu nemá cenu řešit, co s vyššími komponenty na kdo ví jakém rámu s kdo ví jakými koly…

        Myslím, že tato debata je v podstatě o ničem :). Pokud to tazatel chce a má na to, ať si koupí, co mu udělá radost, ale celkový dojem bude vždy limitován rámem, koly, popř. výrazně horšími komponenty, které nebudou komunikovat se zbytkem.

        0 0
        • Seky  

          Přesně podle mě je ta debata o ničem. Osazovat 6 let starý kolo za 13 tisíc, komplet XTčkem je šílenost. Co na tom asi tak může být, mrtě těžkej rám, kónusový náboje Joytech, těžký noname ráfky, gumy s drátovou patkou a mrtvá pružinová vidlice :-)

          0 0
    • enjoy  

      Ještě můžu uvést příklad toho, že když vyměníš jenom něco, nepomůžeš si..

      Mám dvě kola, jedno řadí komplet XT, druhé je Deore/XT.

      Zatímco XT/XT řadí na požádání, kdykoliv, vždy přesně, v tahu..prostě 99% ať nekecám.

      Deore/XT, ano řadí, jenže se na něj nemůžu spolehnout a řadím radši dříve nežli později a je s tím celkově prostě někdy boj.

      Jestli nejsi vyloženě na dně s financemi, zauvažoval bych nad možností novýho biku, jak už tu psalo více lidí.

      0 0
      • Seky  

        A Deore/XT máš co? Deore řadící páčky a XT hazku? To pak chápu, že z toho nejsi nadšenej. Ale řadící páčky XT a hazka Deore, nepoznáš rozdíl proti XT/XT.

        0 0
        • enjoy  

          Deore řazení.Ještě jsem neviděl výrobce kol(montovače dílů dohromady v tomto případě), který by dal řazení XT a přehazku Deore:-)

          0 0
          • Seky  

            No jasně to je tipická kombinace, on rozdíl v hazkách je skoro nulovej, oboje jak XT tak Deore budou chodit prakticky neznatelně stejně, ale rozdíl v řadících páčkách je úplně jiná liga. Kombinace Deore páčky, XT hazka se bude chovat úplně stejně jako Deore/Deore.

            Jinými slovy, abych navázal na ten tvůj úvodní příspěvek, není třeba vyměňovat všechno, stačí vyměnit klíčový komponenty, u řazení jsou nejdůležitější řadící páčky, ostatní může být klidně o dvě třídy nižší řada.

            0 0
            • enjoy  

              Může být.

              Měl jsem kamaráda, který měl Author Traction.Kolo asi něco takovýho jako popisuješ výše.. postupem času zjistil, že potřebuje vyšší zdvih na vidlici, tak koupil nějaký Suntour na 100mm a protože ho bavilo skákat a zjistil, že zadní ráfek to nedává, tak koupil sjezdový zadní ráfek.Pak větší gumy, širší řidítka.. nakonec to kolo všechno zvládalo, ale bl to takový prasopes, že se na to nedalo moc dívat.

              Takže jo, klidně dát na Alivio řazení XT, je to kravina.

              0 0
              • scret  

                ale on ma bohuzel pravdu, razeni XT a saltr klidne SLX nebo Deore… KOmbinace Deore razka a XT saltru bude chodit hur nez obracene…

                0 0
          • Kolista29  

            To je podle mě proto, že běžný uživatel kupuje kolo podle přehazovačky. Dostal jsem, tak možná 10let staré XT páčky a zdá se mi, že to řadí rapidně lépe než Deore 9 sp.

            0 0
      • Singlespeed  

        Když se podrobněji podíváš na komponenty Deore a XT, zjistíš, že je to jedno a to samé. Jsou použity naprosto stejné technologie náběhů na převodníkách a kazetě, úplně stejné jen povrchovou úpravou se lišící řetězy a naprosto stejný systém přehazovačky a přesmykače. Dokonce jsem si všiml, že když vyměním ocelovou část vodítka přehazky Deore za hliníkovou z přehazky XT jsou i hmotnosti skoro stejné. Ocelové součásti komponentů nižších sad tam tedy jsou jen proto, aby člověk poznal aspoň nějaký rozdíl (na váze). Jinou úpravu kluzných ploch čepů nemáš šanci poznat. Neexistuje tedy pražádný důvod k tomu, aby XT přehazka a přesmyk a řetěz řadily lépe jak Deore. To, že to tady někteří lidé tvrdí svědčí o tom, že placebo efekt a magie písmenek XT potažmu XTR pořád funguje. U mě taky kdysi fungovala, přiznávám se… ;-).

        0 0
        • pepek  

          A páčky jsi rozdělal? Já jen tak, že např. mezi LX9 a XT9 páčkami byl rozdíl v řazení přímo propastný.

          0 0
          • Singlespeed  

            O páčkách nemluvím, tam jsou uvnitř odlišnoti. Ovšem člověk nemá žádnou šanci poznat, jestli ovládá páčkami XT ostatní komponenty pohonu (kliky, přehazovačku, přesmyk, řetěz, kazetu) Deore nebo XT.

            0 0
            • scret  

              kdyz myslis…:) Nerikam, ze stoji za to priplatit si za XTR, to je na kazdem soudruhovi… ale rozdily tam jsou…

              0 0
        • enjoy  

          Znáš to, rozebereš to do posledního šroubku a ikdyž v tom není žádný rozdíl, nakonec to funguje úplně jinak.

          0 0
          • Peslezedirou  

            :-) to je skora jak když to složíš, něcho chybí a stejně to pak funguje :-)

            0 0
        • ememem1  

          moze byt ale ako celok to proste funguje lepsie, ta presnost a jasna indexovatelnost je u xtr uplne inde. ci to komu stoji za tie peniaze je ina vec. je mozne ze je to aj tym ze som rovno presiel na 10 kde je pomer 1:1 a vtedy nic ine jak xtr nebolo, je mozne ze dnes je rozdiel s obdobnym xt naozaj maly, neviem. a fakt je ten, ze ked som prevazil komplet 9-kove xt a 10-kove xtr (kazeta, retaz, packy, brzdy, pedale, stred – volakde som tu daval aj fotky) tak celkovy rozdiel je viac ako komicky, radovo v desiatkach gramov.

          0 0
        • Kolista29  

          Odkud bereš ty informace? Přímo z http://techdocs.shimano.com/…cs/index.jsp nebo máš jiné zdroje? Pošli prosím odkazy. Dík

          0 0
      • Peslezedirou  

        Enjoyi ale to stačí vyměnit lanko a bovden a bude to makat taky jako XT/XT :-)

        0 0
    • Martinson  

      Podle testu v anglickým MBUK kde srovnávali mtb sady Shimana a Sramu je v současnosti poměr cena výkon nejlepší u SLX. Skenovat to ale fakt nebudu.

      0 0
    • jachymk  

      Solidní ***** ten prodavač. Hodilo by se sem napsat, kde se ti to stalo! Podle mě se potřebuje zbavit nějaké Alivio sady a vyrejžovat z tebe co nejvíc. XT nejen, že vydrží mnohem dýl, ale taky je co do funkce úplně jinde. Nezáleží to tedy čistě na komponentech, ale taky na seřízení a kabeláži. Taky XT není čistě závodní, ale spíš něco mezi. Rize závodní je XTR tam se hraje hodně na hmotnost, ale co do kvality by to nemělo být znát.

      Na druhou stranu pokud máš 6-ti letého horáka už by se vyplatilo jít do komplet nového kola pokud trváš na razantnějších úpravách. Nevyplatí se postupně šroubek po šroubku dělat nové kolo ze starého. Za 6 let se hodně změnilo a je to zcela jistě znát!

      Takže oprav co je pro jízdu nutné klidně tím co tam doteď bylo a s XT počkej na nové kolo.

      0 0
      • KubaBajk  

        Já si nemyslím, že je to čistě o stáří kola.

        Taky mám rám už šest let a nemám dojem, že postupným tuněním dělám blbost. Každou podstatnější změnu jsem pocítil, ať už vidlici, nová kola nebo shazování gramů.

        Je fakt, že zrovna u přehazovačky jsem žádný rozdíl nepoznal, před současným XT tam byla též XT, ovšem z roku 2005. A u přechodu z Deore páček na LX jsem též snad nic nepocítil, vyjma líp tvarované páčky a možnosti odřazování palcem – což je supr věc.

        Spíš bych řekl, že nemá smysl nějak tunit úplnou herku, lowend rám. Vůbec bych neměl problém s tím koupit nějaký slušný rám z nějakého modelu třeba roku 2008 a házet na něj nové věci.

        0 0
        • jachymk  

          Takhle já jsem tunil tunil tunil pořád něco vždy to bylo znát, ale pak jsem si zhruba spočítal kolik mě stálo kolo co mám teď a kdybych to dělal naráz stálo by to polovinu :)

          0 0
    • Chiron  

      Tak rozdíl v životnosti mezi Aliviem a XT je ale ve prospěch XT. Co můžu z vlastní zkušenosti říct, tak měl jsem přesmykač Alivio Top Swing ještě 8sp., po ani ne dvou sezónách měl docela velký vakl. Takže putoval do popelnice. A místo něj XT top swing a celý pohon na 9sp., s tím, že přehazovačku na 9sp už jsem měl. Ten XT přesmyk vydržel tak 3× tolik, ale taky chytil vakl, proto jsem pořídil XT down swing, ale zatím nemůžu hodnotit výdrž. To samé jsem měl kliky nějaké na úrovni tehdejšího Alivia, převodníky se sjely taky brzo. Místo nich jsem pořídil SLX a už točí násobky toho, co ty zmetky předtím a ještě sem na ně nemusel šáhnout. U řazení jsem s 8sp Aliviem problém co se funkce týká neměl, ale XT 9sp je úplně jiná liga, co se přesnosti a funkce týká. Teď mi to Alivio leží někde ve skříni a začínám pochybovat, že se mi ještě někdy bude hodit.

      Pokud bych do podobných výměn šel znova, tak asi kupuju přehazovačku a přesmykač Deore. Kliky bych asi bral SLX a řazení bych volil XT, ale někdo, kdo nepotřebuje jiné odřazování a přesnější chod, tak by mu klidně stačilo to Deore. U kazety bych asi váhal mezi SLX a XT, kvůli životnosti a váze, ta Deore je přece jen o dost těžší.

      Ale v tvém případě bych si to asi ještě dvakrát rozmyslel, jestli se vyplatí investovat do takového kola. Spíš bych ho dal do provozuschopného stavu, to nutné vyměnil za Deore a šetřil na něco lepšího.

      0 0
      • Normik  

        Za současného poznání bych také nedělal z Alivia extra-trvanlivou sadu co všechno přežije, myslím, že to tak není…poslední crash Alivka co tu mám je stržený pastorek na kazetě, ale ten biker měl opravdu ukrutnou sílu :D

        0 0
    • jIrI___  

      Je mezi řazením SLX a XT stále takový velký rozdíl, jako byl u minulého ročníku?

      0 0
      • Azmir  

        Co jsem zkoušel tak SLX je stále o něco víc houbovější, nevím jestli je to jenom můj pocit, ale zdá se mi, že se ten rozdíl trošku zmenšil, ale XT je XT, obojí řadí super ale to XTčko na tom s tím tvrdším chodem bude asi vždycky líp.

        0 0
      • Seky  

        Mám nový SLX řazení a určitě budu měnit za XT. To SLX není to ono, je to takový houbovitější. Předtím jsem měl devítku XT a to chodilo podstatně jinak (líp) než tohle poslední SLX. Tím nechci říct, že by to SLX neřadilo, nebo tak, ale prostě to pořád nemá na XT.

        0 0
        • jIrI___  

          Ne a ne aby to u Shimana trochu srovnali, jako třeba u brzd :)

          0 0
          • KubaBajk  

            To by měl pak každý Deore úplně všechno :)

            0 0
          • KubaBajk  

            To by měl pak každý Deore úplně všechno :)

            0 0
            • bochov  

              Ja jsem měl několik kol a na každe řazení si musiš zvyknout ja si ted zvykam na silniční 105

              0 0
    • Georrge  

      má pravdu jen v tom, že to je schválně dělané co nejlehčí, ale to je tak vše, naopak materiály a zpracování je lepší (proto i vyšší cena), aby to při nižší váze vydrželo stejně nebo víc :) je to ocas no, ale to hodně prodejců. Málokterý prodejce mluví objektivně a řekne ti vše.

      Jinak upozorňuju na to (moc lidí to imho neví), že vyšší řady sice řadí přesněji, ale potřebuješ i víc síly na to řazení, takže se s něma vlastně neřadí tak snadno. Aspoň Sram to tak měl u devítky, ale myslím že to bude všude stejné. Mám doma alívko, to jde velice zlehka, ale často se tomu musí pomáhat aby to přeřadilo. Pak jsem měl X7, ten byl tvrdší, působil skoro jak přidřený proti tomu alívku, je to proto protože hazka a smyk má tvrdší pružinu, takže řadí přesněji, ale chce to víc síly. Teď jsem poprvé vyzkoušel X0, a ta je ještě o dost tvrdší než X7, takže řazení chce dost síly, ale přesnost a rychlost řazení je znát. Asi to ale bude chtít bowden vcelku nebo něco kvalitnějšího, protože už to řazení jde fakt docela ztuha a plno lidem by se tak tvrdé řazení nemuselo líbit. Ono je to asi i schválně, aby míň nároční lidi nemuseli s tím tak prát, a náročnějším aby nepadal a nelítal řetěz.

      0 0
      • Levhart  

        no nechci se hádat, ale z dvojice ocel/dural sázím na ocel. Takže hmotnost jde dolů, ale životnost bude slabší – mám na mysli mechanicky namáhané části – převodníky, kazeta.

        Moje XT hazka zhynula na obroušení duralového čepu po pár letech. Koupil jsem SLX s ocelí a jsem zvědav, zda to bude lepší. Funkce záleží hodně na bowdenech/lan­kách/rovnosti patky. Zatím nej mi řadila kombinace Deore/Deore a to dlouhodobě, než to zkazila hloupá větev :-)

        Docela dobře chodí Deore Shadow 9sp, za tu cenu jsem spokojen.

        0 0
        • Georrge  

          tak jasný, pokud je to blbě navržené, tak to odejde brzo :D ocel/dural tady záleží na použití, někde je pevnější ocel (rozměrově omezené a se silným otěrem/tlakem), jinde je pevnější dural (rozměrnější věci, kde na ohyb/krut roste pevnost s rozměrem více, než váha).

          0 0
    • mrous  

      Zdravím všechny zkušenější,už delší dobu se chystám vyměnit řazení na mém MTB.V současné době mám na kole řazení Deore(asi 13roků staré :-)) a novou přehazku XT,nevím zda koupit řazení XT a nebo XTR,je mezi těmito XT a XTR velký rozdíl,co se tyká funkčnosti?,vím cenový určitě :-),dík za každou odpověd

      0 0
      • Vilém  

        XT musi v klidu stacit, kdyz tam doted bylo Deore.

        0 0
        • mrous  

          Taky si říkám,že by XT mělo stačit,ale stále mě hlodá zda je v těch dvou nějaký rozdíl co se týká funkce???

          0 0
          • ememem1  

            to mas tazko, funkcne je aj alivio ale ja by som z xtr naspat uz nesiel, to si musi kazdy zavazit ci ten rozdiel na funkcnosti ktory tam bez debaty je mu za tie prachy stoji.

            a pytat sa ze aky je dost zbytocne, jaky je rozdiel medzi octaiou a bmw? funguje oboje ale ked do toho sadnes tak rozdiel tam je. vo vsetkom. pomer cena vykon je samozrejme na strane octavie. to si musis zvazit sam, s tym ti moc nikdo nepomoze.

            0 0
            • Vilém  

              Ono by hlavne chtelo vedet, na jake kolo to chce davat.

              Taky kdyz pise o deore, tak tam ma 9ku a koupit v dnesni dobe 9sp XTR, to muze snad jen silenec:) Leda by bylo za nejakou hodne lidovou cenu.

              0 0
              • mrous  

                Děkuji za názor,ale myslím si že je celkem jedno na jakém kole to je.Jde mě o to jaký v tom je rozdíl,co se týče funkčnosti.Jak píše ememem1 tak to mě toho moc neřeklo,:-(,nemam škodu ani bmw a nemohu porovnávat.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak potom nezbude, nez si to nekde zkusit. Lehky rozdil tam pocitove je, ale ze by mi osobne stal za ten rozdil v cene, to ne. Taky jak jsem psal vyse, do 9sp XTR bych dnes nesel, kdyz 9sp a poradny packy, tak X.0.

                  0 0
                • Lišák  

                  myslím si že je celkem jedno na jakém kole to je

                  Tak určitě. Jen třeba u teskobajku by byl větším přínosem jiný rám a vidlice. (Ten teskobajk ber jen jako opravdu křiklavý případ.)

                  0 0
              • dEvilPS3  

                co je spatny na XTR 9speed?

                0 0
                • Vilém  

                  No vylozene spatny nic. Jen proste v 9sp provedeni chodi SRAM lip, nebo aspon me sedi vic, ten tvrdsi chod pacek, vyrazne polohy atd.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Vyloženě špatný je přesmykač, ten prasknul snad každému. Poměr přepákování přehazovačky 9-speed systémů Shimano je už dnes zastaralý. Desítka je už od nejnižších sad lepší. Má výraznější polohy, je méně náchylná na nepřesnosti v důsledku nečistot nebo vydřených bovdenů a mnohem snadněji seřiditelná.

                  0 0
    • Dendakenny  

      Mám více kol, tak píšu zkušenosti reference :)

      Mongol IBOC – původní kompletní sada Deo LX 1993 – vše funguje jak má.

      Giant CADEX – kliky a šaltr Deo LX 1993, smyk XTR a páky Alivio SL-M360 – vše funguje jak má.

      Scott Boulder – kliky LX HTII a šaltr Deo XT inverzní, smyk LX, páky Alivio SL-M430 (9×3) – jo funguje.

      Mirinda mission lite – kliky Deo HTII a šaltr SLX (RD-M662 SHADOW GS ramínko), smyk Deo a páky SLX – vše funguje jak má.

      0 0
      • mrous  

        Že by tady nebyl nikdo kdo,kdo by mohl dát info ohledně řazení XT vs XTR :-(

        0 0
        • borda  

          Jediny zasadni rozdil je, ze u XTR si muzes nastavit (posunout) packy. Otazka je, zda to vyuzijes. Jinak oboji radi velmi hezky.

          Popravde receno, co si pamatuju, tak razeni jsem mel alivio, deore, XT, XTR, X.7, X.9 a X.0 a proste zvyknes si na vsechno, zasadni problem neni s nicim a ve finale je to o pocitu.

          Jediny problem co jsem kdy mel s packama byl, ze po uraze zapesti jsem nebyl schopen zaradit s alivio packama a s XT packama jsem radil bez problemu.

          0 0
          • Dendakenny  

            přesně tak : „proste zvyknes si na vsechno, zasadni problem neni s nicim a ve finale je to o pocitu“

            :)

            0 0
            • mrous  

              Děkuji moc Všem za ,pro mě užitečné příspěvky.

              0 0
    • dancing dog  

      deore, maximalne slx

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.