• rdx

    Na svém kole mám razeni Shimano SL-M430 Alivio, 9-speed se kterým nejsme vůbec kamarádi a rad bych ho vymenil za Dual (hold zvyk).

    Muzu razeni s pakama jednoduse vymenit za asi nejlepe XTR DUAL.

    Pripadne mam si na neco pri koupi dat pozor?

    neb tomu zas tak moc nerozumim :))

    vybaveni:

    Shimano HG30, 9-speed, 11–34t

    Shimano FD-M660 SLX, E-type for DMD, top swing, bottom pull

    Shimano RD-M772 Deore XT Shadow, long cage

    brzdy Custom Avid Elixir 3 R SL

    dik

    • roud  

      S dualama xtr nebudeš moct použít brzdy co máš protože brzdy jsou už součástí dualů…

      • rdx  

        aha takze to znamene kompletni vymena vcetne kotoucovek. no tak to si jeste rozmyslim :))

    • miki  

      dualy můžeš použít ale ty na véčka .Jsou dva druhy XTR jedny na kotouče a druhé na véčka .Ale zase se nedoporučuje k přehazovačce shadow použít řazení dual.K tomu je inverzní přehazovačka jak Xt tak Xtr.

      • rdx  

        na Vecka? . tak ted uz se v tom neorientuju vubec :)) . mno koukam, ze to nebude tak snadna operace . tak spis jen upgrejdnu to Alivio :)

        • miki  

          A co se jednoduše podívat na stránky výrobce?? to zvládneš??http://­cycle.shimano-eu.com/publish/con­tent/global_cy­cle/en/nl/index/pro­ducts/mountain/xtr/pro­duct.-code-ST-M970.-type-..html

          • rdx  

            zvladl jsem to :)

            ale stale nerozlustil tvoji poznamku „dualy můžeš použít ale ty na véčka“ :)

      • romachain  

        Tohle je blbost, vozím dualy s klasickou přehazkou na dvouch kolech a je to supr, s inverzem to nebylo ono.

    • romachain  

      Mám zcela nesouvisející problém s dualama XTR. Nechce se mi zakládat nový vlákno…

      Dnes mě čekalo nemilý zjištění. Začal se mi hrozně prodlužovat chod na brzdové páce (XTR 975) přední brzdy. Tak jsem na to mrkl a ejhle, celý tělo páky od oleje. Kolo mám teď hrozně zaprasený a nemám zrovna příležitost ho pohodlně umýt, tak jsem se do rozborky zatím nepouštěl. Máte někdo nějaký zkušenosti s netěsnostma na brzdových pákách Shimano?

      • o5majkl  

        Jestli neni špatně nalisovaná oliva a uniká to někde od pístu páky, tak si můžeš rovnou koupit nový, náhradní díl = nová páka…

        • Vilém  

          Tak oliva nebo pistek? :)

        • romachain  

          Oliva je v pořádku, hadicí to neuniká. Je to někde buď u pístku nebo možná přes expanzku. Mastný je to celý…

          • Evilcleaner  

            tak jestli je to přes expansku tak to je řešitelné, pístek by byl větší problém. expanska má přece i otvor pro případy že se uvaří olej, aby mohl přebytek vytéct, tak jestli to i s tím nemůže mít souvislost.

            • romachain  

              Přesně v tohle doufám… Dnes to asi demontuju a pustím se do rozborky…

              • miki  

                co jsem koukal na tech suport tak výměna „o“ kroužku v pístku taky nebude složitá skoro stejně jako běžná páka.

                • romachain  

                  Poradíš kde jsi takovej support našel? Já našel jen rozkres komponent a tam hydro-část páky není vůbec rozdělaná…

                  • miki  

                    když vyndáš segrovku 7 tak Ti vyjede celej vnitřek z válečku .vevnitř nehledej zázrak viz foto + je tam pružina na konci.

                  • miki  

                    tady je segrovka č 24

                    http://techdocs.shimano.com/…30609293.pdf

                    • miki  

                      sorry ,č 23 . 24 je prachovka.

                    • Vilém  

                      No a ten O-krouzek bys pripadne sehnal kde? Kdyby mel kulaty profil, tak neni problem, ale toto ma profil sukynky.

                      • pepek  

                        Okroužek sukýnkový, dostaneš na každém rohu.

                      • kyl  

                        Pokud to není atyp tak v obchodě s těsněním.

                      • kubad  

                        mno myslím že by stálo za to mrknout do levných pák Shimano, myslím že tam, budou stejné těsnění :D

                        • miki  

                          Přesně ,máš pravdu Davide, průměr a systém je pořád stejný.:-)

                  • miki  

                    jestli Ti bude téct olej přes pístek ,napiš na mail prodám Ti ho za mirnej peníz.:-))

                    • romachain  

                      Dnes to zkusím „normálně“ odvzdušnit, když se bude situace opakovat, tak si na tebe jistě vzpomenu. Bavíme se o tom, že máš ty sukýnkový o-kroužky, že? Nebo snad celej píst? Jo a teda já mám ty novější XTR dualy, ale snad je to všechno stejný…

                      • miki  

                        pošlu Ti klidně celej vnitřek z páky ,nepotřebuji to .Mám to tu kdyby to někdo potřeboval.

                        • romachain  

                          Tak už jsem chytřejší. Myslím, že jsem objevil příčinu. Pod víčkem expanzky je těsnění, který tam byo nepřesně usazený a dovolilo oleji dostat se ven… Snad se mi ho podaří usadit lépe, nebude se mu chtít, protože je trošičku zdeformovaný. V nejhorším by teoreticky mělo být k dostání, i když dodací lhůta bude asi šílená…

    • Iron Maiden Man  

      Zdravím. Nechci zakládat nové téma, tak to píšu sem.

      Sehnal jsem dualy XTR 975. Sice už je to trošku zastaralé, ale dualy mi vyhovujou. Zatím mám stařičké LX. Měl bych technický dotaz. Budu je montovat, plnit a odvzdušňovat. Sestavení by pro mě neměl být problém. Řazení asi také ne, ale s plněním a odvzdušněním nemám zkušenosti. Postupy jsem na webu našel na staré nádržkové brzdy (staré LX…) i na nové brzdy, kde se používá odvzdušňovací nádobka, ale na tyto XTR (případně XT stejný ročník) ne. Nádobku mají jakoby víčkem dolu – pro mě nelogické, když se u starých „nádobkových“ brzd zakazovalo otáčet kolo vzhůru nohama (a hlavně mačkat brzdu v této poloze), aby si brzda nenasála vzduch právě z nádobky a zde je rovnou otočena :-)…

      Plnit bych chtěl (pokud možno) přes tuto expanzní nádobku, ne od třmenu. Jestli dobře uvažuji, tak otočím na řídítku na stojícím kole brzdič vzhůru nohama, tak aby nádobka měla víčko nahoře a páku směrem k sedačce, pak by mohl být postup stejný jako u starých brzd s nádobkou i s víčkem nahoře. Nakonec bych naplnil po okraj nádobku a zavřel, aby v ní nezbyl vzduch. Nakonec bych vrátil páky do správné polohy (víčko dolu) a modlil se, aby mi tam nezůstala bublina :-) . Zdá se mi to trošku na hlavu :-)

      Proto prosím, kdo víte jak na to o radu, potvrzení, nebo odkaz na článek, či video.

      Díky moc

      • Sidney  

        Tak nějak:

        otočíš páku brzdy víčkem expanzky nahoru, odšroubuješ víčko, naliješ olej. Dole u třmenu povolíš odpouštěcí matku (ideálně s nasazenou hadičkou a nádobkou) a napumpuješ olej z expanzky do systému jen tak, aby ti nepřisál vzduch, když už bude expanzka prázdná. Znovu doplníš olej do expanzky a opakuješ tolikrát, až ti dole u třemu bude vytékat olej bez bublinek.

        Pak dotáhneš matku u třemu, doplníš expanzku olejem po okraj, dáš tam tu gumu, co hlídá v expanzce vzduchovou mezeru a zašroubuješ expanzku (zkontroluješ těsnění). Vyzkoušíš, otočíš brzdovou páku víčkem dolů a jezdíš…

        Pokud je to nepřesné, tak mě někdo opraví nebo doplní, dlouho jsem to nedělal…

        • Vilém  

          Neni jednodussi to protlacit od spodu, tj od trmene a pak maximalne pro klid duse natlakovat jak popisujes ty?

          • Sidney  

            Z principu to asi jednodusší je, já jsem ale taky neměl takovou stříkačku a jestli si pamatuju, tak stačilo naplnit expanzku 4–5 krát. Nebylo to nadlouho, to množství oleje je docela malé…

        • Iron Maiden Man  

          Díkes. Vyzkouším. Raději bych plnil horem, protože nemám tu velkou injekci :-D :-D Jen menší (zhruba 20ml) a nevím jestli by stačila na naplnění.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.