• lukan

    Vím, že podobných vláken je zde spousta, ale jen v málokterém lze najít ucelené informace ohledně servisu vidlic FOX. Rád bych, aby jste tu psali jen a pouze tyto informace. Hodit by se měly každému, kdo by se rád pustil do servisu Lišky v pohodlí domova a nechce platit švecovi nekřesťanské peníze, které za servis požaduje. Začnu tím, že bych se rád dozvěděl zda na vidlici Fox F125 RL, tapered steerer, 15QR potřebuju potřebuju toto těsnění http://www.cyklosvec.cz/…n-bath-sada/ , nebo toto těsnění http://www.cyklosvec.cz/…-i-iii-sada/ ? Dále pak jaké potřebuju oleje a zda mi bude stačit ten float fluid polštářek co je dodáván k tomu těsnění.

    • kubad  

      Práce na opravě vidlice – paušálně – 500kč

      to je ta nekřesťanská cena co ušetříš pokud nepošleš vidlici ke Švecovi,

      další úspora je jen na ojebání toho co všechno měníš :D

      • lukan  

        stejně bych se to radši naučil sám, někde jsem tady četl, že za servis u švece vyplázněš i 3000kč.

        • kubad  

          však pohoda – jen sem reagoval na to že Švec je drahý :D

        • tonik666  

          Včera jsem to nestihl, ale já se ti na tu fakturu podívám. Taky jsem psal, že to možná bylo za vidli i tlumák dohromady.

          • lukan  

            jo to by bylo fajn, kdyby ses mrknul :-)

            • kubad  

              500 + 799 + 619 + pošta s dobírkou – přibližně 2100kč

              • lukan  

                u švece? nebo maxcursor? za co jednotlivé položky?

                • kubad  

                  práce- těsnění – stíráky – 152 dobírka

                  takhle by to mělo být u švece co si vzpomínám tak nějak sem posledně platil

            • tonik666  

              Takže … duben 2012

              Vidle: Fox 90×

              • Prachovky 32mm …529Kč
              • Těsnění 32mm open bath …519Kč
              • Olej …99Kč
              • práce …500Kč

              Celkem …1647Kč

              Tlumič: Float s brainem

              • Manžety …252Kč
              • Těsnění …279Kč
              • Olej …99Kč
              • práce …750Kč

              Celkem …1380Kč

              • dopravné a balné …160Kč (šlo to spolu)

              Celkem za sezónní servis odpružení na Epicovi…3187Kč

              • lukan  

                super díky moc! já mu to tam teda taky pošlu :-)

                • tonik666  

                  Našel jsem tu o rok starší fakturu, tak to sem hodím, pro srovnání:

                  Takže … 4.1.2011

                  Vidle: Fox 90×

                  Prachovky 32mm …459Kč

                  Těsnění 32mm open bath …799Kč

                  Olej …250Kč

                  práce …500Kč

                  Celkem …2008Kč

                  Tlumič: Float s brainem

                  Manžety …252Kč

                  Těsnění …279Kč

                  Olej …250Kč

                  práce …750Kč

                  Celkem …1531Kč

                  dopravné a balné …140Kč (šlo to spolu)

                  Celkem za sezónní servis odpružení na Epicovi…3679Kč

                  Takže ceny 2012 jsou asi o 500 dole, zejména díky zlevnění poplatku za olej a těsnění na vidli. Práce stejná,manžety také, poštovné mírně nahoru.

                  • pavlik6022  

                    to si delas prdel, olej do vidle a tlumaku za 500 ??? to jsi opravdu zaplatil ?

                    • tonik666  

                      Tak ono je jedno jestli si cenu rozepíšou na olej, prachovky a práci, nebo ti dají cenu za celkový servis jako v zahraničí. Rezultát je ten, že u nás je servis ještě zatraceně levnej. Stačí se podívat kamkoliv po okolí, většinou nad 100Eur.

              • goofy  

                Tak kdyby někoho zajímala aktualní cena u Švece:

                Vidle Fox 36 Van RC2

                Prachovky 36mm SKF 629Kč

                Těsnění FIT 499Kč

                Olej 99Kč

                práce 500Kč

                Pošta 140Kč

                Celkem 1867Kč

                • lukas aka mitro  

                  slusne:)

                • motacek  

                  Tak kdyby to stále někoho zajímalo, tak tady je akt. cena u Švece, já byl velice nepříjemně překvapen:

                  Vidle FOX Float Performance 32 120 mm FIT4 29"

                  Prachovky 830kč

                  Těsnění patrony FIT4 790kč

                  Těsnění NA2 vzduchové komory 499kč

                  Olej 99kč

                  Práce 500kč

                  Dopravné 140kč

                  Celkem 2858kč

                  Tím pádem 1/4 ceny nové vidlice. Ještě, že jsem neposlal tlumič. Nechápu, proč FOX má tak drahé díly …

                  • motacek  

                    Ještě chci doplnit, že jsem posílal vidlici manželky do autorizáku RS.

                    Vidlice RS Reba 120mm, 27.5" – 1200kč

                    Což je více než dvojnásobný rozdíl.

                    • goofy  

                      A měnili tam něco, nebo jenom vyměnili olej? Taky bys to mohl rozepsat.

                      • freerider159  

                        no za tu cenu asi jenom olej. Jinak by to bylo tak 2200

                      • motacek  

                        Viz přiložené obrázky vyměněných dílů. Ta Reba dokonce 1120kč sakum pikum.

                        • allrose  

                          Co chceš ,velká položka vak nenajradíš musíš koupit,stíráky +práce 1h

                          Co je přestřelené je těsnění vzduchu

                          Na rebu musíš koupit stíráky,ostak uděláš sám +těsnění za pár babek

                          Tlumák fox sada vzduch stávala do 300,dnes do 500…inflace :)

                          Upřímě ,tlumení většinou 2 roky vydrží bez rozdílu fce a citlivosti,zbytek je nutné servisovat častěji a citlivost je cítit…samozřejmě ted to schytám,ale na trail/lehčí enduro to tak mám a tlumení už tolik neřeším,ale každý půlrok přemazání musím mít a citlivost je kurva znát

                          Chceš opičku…zbytek známe :)

                          Autorizovaný servis musí udělat komplet,protože za práci „ručí“ a pak cena naskakuje

                          Dík za info cen

                          • allrose  

                            Dodatek -repas tlumení pouze v nezávodním režimu, ty dva roky :)

                        • Tecka  

                          Tlumič – Float X: 1897,– Vidle – 34 : 2379,– Doprava 140,–

                          Zaujalo mne, že tam máš taky ten kovový díl s vnitřními gufery. Já měl „zarostlé“ nastavení odskoku, tak jsem myslel, že je to k tomu. U tebe to ale vyměnili taky – kdo mi osvětlí, co to je?

                          • goofy  

                            Součást těsnicího měchu FIT patrony

                            • Tecka  

                              Díky! Ale ještě jsem si to raději našel :-)

                              • allrose  

                                a mění se za nový :(

                              • Rice  

                                Teď jsem se v tý Fitce trochu šťoural, a ten měch je v sadě těsnění asi proto, že se pro kompletní rozborku musí ve většině případů ohrnout, aby se trubička uvnitř dala chytit do kleští do svěráku a povolit, takže se měch při tom může poškodit. Fitku se podařilo dát zpátky dohromady, jen je třeba si na stránkách Foxu najít rozkreslení podložek E16 / E18 tuningu ve vrchní části, je jich tam dost na sobě a z toho klasickýho návodu to neni vidět. A nebyl jsem si jistej množstvím oleje, v návodu je hladina oleje na cca 7,5cm zasunutej tlumič, přišlo mi, že by mohlo bejt trošku víc. Jo a ten měch tam chce správně zapasovat a před napuštěním zkusit, zda neprochází vzduch okolo. S ofiko nářadím (teda kromě klíče na vrchní matky, kde nepoužívám plochej gola ale očkovej Bleed Solutions) je asi největší problém vyndat segrovku pod šroubkem uplně nahoře pod lockoutem (ty ségrovky by mohly dávat k sadě těsnění nový). Každopádně při hoby zátěži bych tu Fitku repasoval až tak po 3–4 letech a jen čistil a měnil olej ve vnitřních nohách, případně stíráky.

                          • Rice  

                            Ta věc je součást těsnícího setu pro FIT4 patrony, do vzduchový části je předpokládám třeba druhej pytlík s těsněním. Nejsem si jistej, ale možná na výměnu tý kovový části je třeba takovej nasazovací kónus ve správný velikosti.

                            https://www.ridefox.com/help.php?…

                            https://www.bike24.com/1.php?…

                            https://www.bike24.com/1.php?…

                          • motacek  

                            Tak to máš levněji než já.

                            Taky jsem měl krochnutý rebound. Kvůli tomu jsem tam dnes volal a ptal se, jestli si za to fakturovali něco navíc, tak to chci vědět, abych to reklamoval u prodejce vidle, respektive kola. No řekli mi, že všechny položky na faktuře se standardně pri servisu mění. U FIT4 patrony je tam kit navíc, tak proto tolik …

                            By mě teda zajímalo kolik pak stojí servis nějaké high-end fox vidlice factory series v Kashimě :-)

                    • kubad  

                      Za 1200 rozhodně není komplet servis RS kdyby se vyměnili to co u Více cena bude jen o pár set nižší

                  • goofy  

                    Myslíš, že jenom Fox? Na Marunu stojí prachovky 1200 a těsnění patrony 1000, takže můžeš být ještě rád.

                    • wilda81  

                      ufff, to jsem nechtěl slyšet :D

                      • goofy  

                        No taky mě to moc nepotěšilo… :-D

                        Pořád nevím, jestli to posílat Bartoníčkovi, nebo si vyměnit oleje doma a vykašlat se na něho…

                        • tonik666  

                          Tam nejdou použít nějaké aftermarket prachovky (takové ty racing bros a další)? rozměry jiné než fox?

                          • AleZ80  

                            Racing Bros pro Marunu bohužel nedělají. Na NCR a NCR Ti se dávaly SKF RS.

                          • Radusrs  

                            Ahoj bajkeri. Potřeboval bych nějaké video na doplnění oleje do tlumice fox. Díky za info

                            • MnemonicJ  

                              Předpokládám, že chceš udělat nějakou základní údržbu a doplnit olej do vzduchové komory… v tom případě mrkni třeba na tohle: https://www.youtube.com/watch?…

                              • allrose  

                                jen na „doplněni“ stačí vypustit vzduch,vyšroubovat ventilek a doplnit..

                                • MnemonicJ  

                                  Stačí, ale ta rozborka tlumiče trvá chvilku a podle mě není špatný mu dopřát trochu péče, obhlídnout stav těsnění, vyčistit…

                                  • allrose  

                                    no po 20h by se mi to dělat nechtělo,jak se někde ptal :))

                                    jinak souhlas 1–2× ročně dle zatížení..

                                    • MnemonicJ  

                                      Po dvaceti hodinách to rozhodně taky nedělám :) Ani bych neřekl, že to má nějaký smysl.

                        • MnemonicJ  

                          po zkušenostech u Bartoníčka s historickou vidlí z mýho HT jsem u Foxu přešel rovnou na metodu samodomo. Když jsme vypláznul za ten servis skoro 2k (což by mohla být odhadem skoro polovina pořizovací ceny vidle v dobách její nějvětší slávy) mi týpek co mi jí vydával řekl, že je to hrozná sračka, ať is koupím něco jinýho :D

        • jack  

          Fox RL jsem dělal sám a bez problémů.A to těsnění a prachovky jsem neměnil 3 sezony a zcela v klidu – olej tam můžeš dát cokoliv s hustotou 5–10w – já dávám 7.5a co se týče toho vzduchu tak to mám originál kapalinu od fox.Ostatní vidlice od foxu jsem nedělal takže nechci hodnotit.Pokud se chceš na něco zeptat tak jsem taky z Ostravy tak se ozvi.zdar.

      • Luk02  

        Přesně tak…Navíc pokud to srovná s RS tak se sadou s guferama je na tom podobně a myslím si, že si Žitný za práci bere ještě o fous víc. :)

    • RUMcajs  

      Nejedna se o zadnou velkou vedu.

      Se spravnym naradim to zvladnes sam.

      Jen doporucuju nezacinat s tim dokad nebudes mit vsechna tesneni.

      Kamaradovi prasklo behem kompletace tesneni pod srouby na spodku vidlice a pak cekal az mu sada prijde.

      • lukan  

        jo na ivelo píšou, že staré těsnění by se nemělo znovu použít po výměně oleje (je „jednorázové“), ale jakou sadu těsnění potřebuju? A jaké oleje?

        • hanness  

          Kecy,propaganda Svece.Jiz 2 sezonu mi dela servis Maxcursor a vzdy necha stavajici tesneni,protoze co neni poskozene,je zbytecne menit.Vidle chodi bezkazu a straty kyticky.

          • lukan  

            kolik za to chtějí v cursoru? za výměnu oleje… mám obavy to dát k nim, slyšel jsem spoustu negativních odkazů. Ale bylo by to nejlepší, mám to 10 min od baráku.

            • Risanek  

              Teď se to tu někde řešilo pár dní zpátky. Je tam uvedená cena jednotlivých servisů v Maxcursoru i ohlasy. Název vlákna už ale nevím

            • hanness  

              Jezdim tam 2 sezonu a servisuji 1krat rocne,za me-spokojenost,kom­pletni rozborka,proma­zani,novej olej float.Cena cca 650kc.Doporucu­ji,dej mi pak vedet na meil jak jsi dopad :)

            • kubad  

              vzhledem k tomu kolik ta sada těsnění stojí, a kolik stojí práce + olej je lepší to preventivně vyměnit než někde v půlce sezony muset řešit

          • goofy  

            Zeby jednal podle servisnich pokynu primo od Foxe? Nerikam ci to je potreba nebo ne, jen rikam, proc to meni…

          • Ruprt2  

            Těsnění se doporučuje měnit, protože případné problémy za to nestojí.

            Pokud nekupuješ originální těsnění, tak to platí tím dvojnásob.

            • hanness  

              Souhlasim,pristi rok si necham vymenit i orig.tesneni.Po treti uz by to bylo napovazenou.

    • goofy  

      Kdyz uz tu je to tema, tak se prizivim:

      Jakou vazelinu/mazivo pouzivate na stiraky? Co jsem tak cetl, tak nekdo pouziva Fox fluid, na SKF jsem dokonce vycetl, ze Fox doporucuje jenom klasicky mazaci olej, nekdo ruzne vazeliny… Ja ted mel nejakou spesl, co kamos pouziva v praci. Po promazani prvnich par kilaku to byla parada s odtrhem 5 kilo, ale rychle se z pod stiraku vytahala… Nemate nejake reseni, ktere by vydrzelo dele? :o)

      • Risanek  

        Za mně Fluid. Je fakt že ta výdrž taky není bůhví jak dlouho, ale chodí to s ním hezky a pár vyjížděk je znát.

      • lukas aka mitro  

        do RVL jsem dal R.S.P. ULTRA SLICK a spolu s doplnenim vsech maziv vidle chodila krasne. RS Judy Butter zase takova hitparada nebyla, ale domain chodi taky hezky. Nekdo, tusim gaznam, vychvaloval Slick Honey.

        • Risanek  

          R.S.P. je dokonce dle švece doporučeno jako alternativa přímo FOXem.

      • scret  

        ja napr. na RVL dal nejakou silikonovou vazelinu, nic extra drahyho…

    • vasado  

      trochu se přiživím na liščím vlákně – mám dotaz: Co znamená na Floatech 32 RL ten nápis F-series?? Někdo to tam má někdo ne… Ještě sem viděl II-series. Jaky je mezi timto rozdíl? Díky

        • vasado  

          No tak tam sem byl, ale nenašel :-( – mám model 2010 Float 32 RLC… + ještě si nevím rady s jednou věcí… ta vidle má krk 1 1/8 ale cca 1 cm od krku je takové malé rozšíření (prostě lehká kuželka) na to je nějaké spešl hlávko? nebo jak se to řeší? bo mi přijde, že to prostě nemůže na normálnim hlávku sedět PS: neni to tapered krk, jen malinké rozšíření

          • vasado  

            1 cm nad korunkou :-) (1 cm od krku je chyba)

          • jonti  

            To má každá vidlice, aby tam líp držel kroužek hlavového.

            • vasado  

              no – já to vidim prvně. a moje stará vidle to nemá… a když sem udělal malej test – zkusil sem jí bez kroužku nalehko nasunout do hlávka, tak hned na začátek rozšíření dosedl věnec ložisek hlávka a je tam tak 0,5cm mezera. (nedával jsem to tam silou a netroufnu si říct, jak to bude vypadat, až se tam nalisuje ten kroužek, ale přijde mi, že tam ta mezera bude stejně…

    • Jimm22  

      Tady je video rozborky a zborky vidle FOX 32 RL

      http://www.youtube.com/watch…

    • scret  

      Budu se ted hrabat do F120RL, jezdena cca 2sezony. Chci se zeptat, menite preventivne O krouzky (tesneni) a stiraky? nebo to jen rozeberete, vycistite, date novej olej a sup slozit? Myslim, ze na O krouzku se nema zas tak co po…at.

      Potrebuju vidli hlavne promazat, podle chodu se mi zdala sucha jak kybl s piskem:)

      Olej – Fox doporucuje tlumici 10ku, ma nekdo zkusenost s 5kou?

      Co davate na pistek pripadne na mazani? Zkousel nekdo klasiku Redrum? zbytecny asi kupovat fox fluid ne?

      Diky.

      • goofy  

        Na O-krouzky bych se vykaslal, pokud nikde nic netece. Stiraky zalezi, pokud chces menit treba preventivne. Ja nakonec menil, az zacly brecet…

        Olej bych kazdopadne dal ten 10W. Nevim, ci chces vidli zrychlit, ale me u RC2 FIT patrony se 7,5W uz neslo seridit odskok a porad to kopalo. Je tam pomerne maly expanzni pistek, tak tam to bude pomerne dost znat si myslim…

        • scret  

          jj, mam stejny nazor, dokud nic nechcije, netreba menit… Olej dam tedy 10ku… Bohuzel jsem koukal, ze pokud to neni FIT, tzn. je to otevrena olej lazen, tak pri sundani kluzaku mi vzdycky vylitne ven i olej tlumici…:(

          A podle toho videa nade mnou se do jedny nohy dava olej mazaci a do druhy tlumici – mysleno zespoda… Tzn. pravou nohu maze tlumici olej??

          Nejak z toho nejsem moc moudry:(

          zatim jsem delal jen manitucka a RS…

          • goofy  

            Jo melo by to byt jako u starsich Marzocchi (nebo i nekterych soucastnych) treba. Olej tam je stejny mazaci jak tlumici, takze do jedne nohy nalejes par ml jako mazani, a do druhe vic i jako tlumeni. Nevim jaky mas presne rocnik a kolik tam prijde :-)

            mnozstvi oleje

            • scret  

              jj, diky… Rocnik by to mel byt cca 2010? a pak mame jeste i 09… Vidle jsou prakticky stejny…

              Takze Fox vlastne maze tlumicim olejem? nebo clovek vrazi do jedny nohy mazaci (motorovej) a do druhy jen ten tlumici a hotovo? To jsem tak trochu cekal, ze to budou mit lip poreseny… podle meho nazoru tlumici trochu hur maze nez klasika motorovy…

              • Sup7  

                Shrnu to ze svého pohledu.

                RedRum na pístek je v pohodě, napouštím jim i kroužky pod stírákama.

                Pokud máš 2010 s Fit patronou a dělal jsi její servis, pak potřebuješ i Red olej. Pokud je to bez servisu Fit, stejně tak předchozí ročníky, kde Fit není, pak ti stačí jen 10W tlumičový (Green).

              • goofy  

                Jo mazaci je zaroven tlumici. Zas tak cerne bych to s tim mazanim nevidel, ale asi taky dost zalezi na oleji. Treba Motorex co mam ted se mi zda, ze maze dost lip nez Denicol co jsem mel pred tim. Jinak ten cerveny co pouziva Fox je udajne olej R.S.P. a Svec ho taky pouziva na tlumeni i mazani.

                • scret  

                  diky, presne to je info pro mne, Motorex jsem chtel kupovat:)

                  Mam ted cerstve doma 5kovej Motorex do RVL, tak koupim 10ku a muzu pripadne i kombinovat a redit:)

                • lukas aka mitro  

                  dobre vedet…tlumici RSP 5W pujde jak do tlumeni, tak na mazani a pod stiraky ultraslick vazelinka:)

      • vondrus  

        O vikend jsem servisoval FLOAT 32 150 RL 2012 open bath. Misto zelenyho 10w oleje jsem dal Motorex 7.5w. Chod o malinko lepsi, problem s odskokem neni.

        V leve noze dole u negativky nebyl vubec zadny olej, vsechen se dostal do vzduchovy komory a smichal se s modrym Fox Float Fluidem.

        Stiraky a penovy krouzky jsem nechal puvodni.

        • joska  

          tusite mproc se deje to ze se dostane olej z prave nohy nad vzduchovej pistek? a pak v te noze nezustane nic na mazani? testeni okolo vzduchovyho pistu? figl na to jak oddelat tu pruzinku co drzi krytku na spodku na vzduchov noze?

    • TeryPV  

      Využiju vlákno… nejspíš bych potřeboval provést údržbu vidlice Fox Talas 32 ročník 2010 a tlumiče x-fusion PVA. Otázka zní, dělá někdo jiný než Milan z TT i tuning ? Milan nějak nebere nové zákazníky a já bych rád potunil tyto prvky na moje ježdění. Víte někdo o někom takovém ?

      • scret  

        muzes zkusit Bike live v praglu…

        • TeryPV  

          Díky, ale sedlo by mi něco tak Brno, Ostrava…

          • MlokCZ  

            To máš fuk. To co dělá Milan stejně nikdo jiný nedělá a to ani v Bikelive (v Bikelive umí některé úpravy typu změna progresivity, úpravy interního nastavení tlumičů, ale to co umí Milan ohledně citlivosti, tak to vůbec).

            • scret  

              bohuzel:( a diky nekterym rejpalum se na to vy… Ikdyz me delal R7mu, tak bych ho mozna nekdy mohl ukecat jako byvaly zakaznik…:)

          • Slavoš  

            Pokud Ostrava tak tady v Bezvakolo edit asi jen servis ne tuning.

    • scret  

      tak jsem narazil na docela usmevny problem – snazim se sundat stelovani na Fox F120 RL a nemuzu sundat modrou packu lockoutu… Na vsech videich je po sundani cervenyho kolecka odskoku videt jak drzi modra „packa“ na imbus.cervikach a u tyhle vidle tam nic neni:(( navic packa nelze nijak jednoduse sundat, skoro jako by ji neco drzelo…

      Setkal se s tim uz nekdo?? diky

      • scret  

        nikdo nic?:(

        • vondrus  

          Kdyz jsem rozebiral vidli, mel jsem stejny problem. To packa je tam jen nasazena, hodne pevne, ale nic ji nedrzi.

          Strc pod packu treba sroubovak a pakou to stelovani vytahni-vyviklej. Opatrne s trochou sily:-)

    • pegas  

      řešil se tady na BF servis v rámci záruka u Šveca…nechal si někdo servisovat Lišku po záruce někde jinde? 120 RL 32…případně co vše je potřeba k výměně doma?

      gufera

    • miki  

      Máme v rodině 3 vidlice Fox ,jedna z roku 2004 100FXještě neviděla servis a nic se v ní neměnilo jen očistit a nalít novej 2× olej a jezdí dodnes .druhá z roku 2006 100FXtaky neviděla servis a 1× výměna stíráků a 2× oleje jezdí dodnes ,Moje z roku 2009 100 RLC FIT v roce 2011 vyměněn olej ,jezdí dodnes .Nechce se mi to počítat ale když se nějaká rozbije tak jí zahodím a za ušetřené peníze za servis koupím hravě jinou.

    • lukan  

      tak mám za sebou první domácí výměnu oleje a těsnění ve vidli FOX F125 RL 32 Open Bath a můžu říct, že jsem rád, že jsem to neposílal do Švece ( u švece jsem pouze koupil tlumičový olej 7,5W a sadu těsnění + fox fluid polštářek), na netu jsem o tom přečetl co se dalo, zkouknul nějaké videa, ještě se v průběhu jsem se „radil“ s youtubem a po nasednutí na kolo jsem se nestačil divit – vidle o poznání citlivější (původně byl ve vidli myslím 10w oil), lépe reaguje na malé nerovnosti, využívá celý zdvih, no prostě paráda…doporučuju:D

      • KubaBajk  

        Přesně tohle jsem chtěl „číst“ :), dáky.

        • lukan  

          já vím, právě proto jsem to psal :-) ne jen jsem chtěl povzbudit ostatní kdo váhají nad domácím servisem, že to není žádná věda, když jsem to zvládl i já.

          • KubaBajk  

            Věřím, že Talas nebude složitější než Float. Po výplatě koupím potřebné věci a jdu nato :)

    • Jimm22  

      Já se z tej tabulky nějak nemůžu dobrat k tomu, kolik do mojí vidlice patří oleje, muže mi někdo poradit?

      A pokud mi teče olej z vidle, stačí vyměnit stíráky a gufera, nebo potřebuji tu sadu s tisíci těsněním?

      díky za pomoc

      • lukan  

        a kudy ti ten olej teče? a jakou vidli máš přesně?

        • Jimm22  

          jsem zapomněl napsat, mám Fox float 32RL 100mm asi 2010–2011 a olej teče kolem gufera. Myslím jen z pravé nohy, a to docela hodně. Koupil jsem si sadu gufer a stíráky, jen nevím jestli to stačí, prodává se ještě sada se spoustou těsnění a než se do toho pustím chci mít jistotu že to půjde opravit.

          Na netu jsem našel video, kde okolo gufer dávají olej z takové malé patronky co je u těsnění, jde to nahradit olejem co jsem koupil do vidle?

          díkec

          • lukan  

            ten polštářek s olejem je do vzduchové komory, já bý tebou tak bych měnil i olej a tudíž i to těsnění, já to taky měnil, jen mi těch těsnících kroužků dost zbylo, podle mě je to na vícero výměn.

          • KubaBajk  

            Polštářek je FOX Fluid, foxácký olej. Už nevím kdo, ale někdo psal, že molitanové kroužky, které se nechávájí nasát tímhle foxomazem napustil hustým motorovým olejem a v klidu.

            • vondrus  

              Pouzivam Motorex 7,5W a pohoda.

              • Jimm22  

                Koupil jsem si spešl olej do vidlice, výrobce nevím, ale označení 10W nebo tak nějak, takže ten by šel použít i do vzduchové komory?

                A myslel jsem žue bude stačit vyměnit gufera a stíráky, ale asi tedy potřebuji spíš totok

                http://www.cyklosvec.cz/…n-bath-sada/

                ale zase tam nevidím gufera a stíráky?

                Jsem z toho fakt jelen :)

                • kubad  

                  tohle je sada tesneni, stiraky se kupuji zvlast

                  • Jimm22  

                    Tak a teď potřebuji vědět, když chčije vidla kolem gufera, mám měnit jen stiraky a gufera, nebo musím i to těsnění?????

                    • kubad  

                      kdyz uz do toho lezes tak komplet, ta vidle asi v servisu dlouho nebyla co :-)

                      • Jimm22  

                        Vidla je rok stará a má najeto 7tis km, ale většinu po kostrbaté silnici :)

                        V servisu ještě nebyla, zvládnu to sám

                    • scret  

                      samozrejme, kdyz uz to delas, vymenil bych i tesneni… a samozrejme olej vsude…

                      Ja pouzivam i na Foxe hustej RedRum od RS… POcitam ze ten tvuj 10W nebude zrovna ideal na mazani pistku a molitanu…

                      • KubaBajk  

                        Kolik olejů, resp. jaké viskozity olejů jsou třeba? Někdo tu psal, že použil do tlumicí nohy 7,5W místo 10W a spokojenost, To bych asi zkusil taky, jelikož Můj Talas nějakou citlivostí (odtrh) přímo neoplývá.

                        Poté olej na napuštění molitanových kroužků…s tím bych se nijak nepaplal, prostě nějaký motorový olej, co je doma (nebo radši ne?)

                        A dál? Je potřeba ještě nějaký jiný?

                        • vondrus  

                          Dej vsude ten 7,5W a budes v pohode. Nebo pokud sezenes i neco s vetsi viskozitou, tak to dej do vzduchovy komory, jako fox float fluid. A na tlumeni a krouzky dej 7,5W

                        • goofy  

                          Jestli mas FIT patronu, tak bych tam ridsi rozhodne nedaval… Kdyz jsem dal 7 misto 10, tak i s max utazenym reboundem to litalo jak dive. Mozna se do rozsahu vlezes, ale je otazkou, zda-li to chces riskovat :-)

                          • vondrus  

                            Jo urcite, na FIT pozor. 7,5W davat je to otevreny lazne( OPEN BATH)

                            • KubaBajk  

                              Mám pouze R (Rebound), předpokládám, že FIT je pouze v RLC verzi, je tak?

                              • scret  

                                FIT je system zavreny tlumici patrony a je otazka jestli se dava do OEM, mozna ze i jo…

                                Ale jestli myslis do toho Talase na Trancu co mas v profilu, tak ten bude na 99,999% open bath..

                              • goofy  

                                FIT-ka byvaly RL a RLC. To tvoje R-ko bude urcite open bath. Ale nemyslim si, ze ridsim olejem nejak zachranic rupost Talase

                              • scret  

                                jak pise goofy, olejem bohuzel citlivost u Talase nezvysis…

                                • KubaBajk  

                                  Sákra, a jak tedy? Bavme se o domácích možnostech, pokud takové v tomhle případě existují.

                                  • kubad  

                                    uplně jednoduše, :D sedneš k netu a objednáš jinou vidlu

                                    • scret  

                                      :D taak a ted mam poprskanou klavesnici:)

                                    • lukan  

                                      to říkají všichni co nemají na Foxe :D

                                      • MlokCZ  

                                        Nemaj, protože se ho už konečně zbavili :-)

                                        Mně to trvalo celých 5 Talasů (2007, 2008, 2010, 2011, 2012) než jsem se jich definitivně zbavil…

                                        Tedy ten poslední už jsem ani jednou nejel, ten jsem bral jen kvůli cestě k levnějšímu rámu (koupit celé kolo a rozprodat vyšlo velmi výhodně).

                                        • scret  

                                          btw. ted jezdis na cem?

                                          • MlokCZ  

                                            RVL s DPC upravená od Milana. Zatím ve dvou variatnách. Na jendom kole bez HS expanze (originál řešení expanze ze Sektoru, které řeší bez úprav potřebný expanzní doraz) a na druhé s HS expanzí, které se ještě trošku dolaďuje (je problematické dořešit expanzní doraz, který originál RS řešení s HS expanzí chybí, je tam na to málo místa).

                                    • KubaBajk  

                                      Tak to je bomba :)

                                      • kubad  

                                        ten olej skus, ale moc šancí tomu nedávám, dost citlivost ovlivní to jak je z výroby nastavena pomalá komprese, u mě byla +9kg v otevřeném stavu :D

                                        • KubaBajk  

                                          To předpokládám, že je asi nevyhovující hodnota :), v tomhle se fakt neorientuju.

                                          Dá se nějak hýbat s hodnotou této komprese?

                                        • Draw in soul  

                                          Komprese by se dala u Milana skoro celá vyřadit a snížit tak odtrh ..

                                          • kubad  

                                            jj vsak píšu že mě to poladil, cca +2kg po zásahu

                                            • Draw in soul  

                                              Aha,asi sem to nečet všecko :) Laděnej 32 talas pak chodí i krapet líp než neladěnej 32 float…

                        • scret  

                          stacej dva… Ja davam klasiku tlumici co doporucujou, tzn. 10ku – i s tou je pri povolenym stelungu vidle beha rychle…

                          Na pistek a na molitany pak Redrum, kterej je sam o sobe docela hustej… Na O krouzky pak silik.vazelinu…

                      • Jimm22  

                        jj objednám i tu sadu těsnění. opravit vidlu nebude problém, spíš je horší zjistit co všechno je potřeba měnit a co a kolik tam dát oleje a tak.

                        Na motorku jsem si vidlu taky bez problému opravil, tak toto určitě nebude horší :)

                        A poslední dotaz, nemužete mi někdo poradit jak v tej tabulce najít tu mou vidlu a mno¡uství oleje v noze?

                        Tabulka je tady, ale já jsem z toho jelen

                        http://service.foxracingshox.com/…_volumes.htm

                        vidlice Fox float 32 series RL, 100mm, Open Bath, 2011 rok

    • wilda81  

      Fox Talas 32 / 36 FIT RLC (německy)

      http://www.youtube.com/watch…

    • koudak_11  

      Taky bych se optat. Na kole mám vidli Fox Evolution Series 32 Float w/CTD (climb-trail-descend) damper, rebound,. Dle informací výrobce by tam měla být open bath. Dle servisních informací zde bych měl mít vidli z řádku 53.

      A teď dotaz.

      1. Mám to chápat tak, že budu potřebovat jak green olej tak i red olej?

      Přesto, že ta vidle má open bath?

      1. pokud ano, tak čím nahradit red oil, když v cr nekoupím oleje fox ale

      jenom R.S.P. oleje.

      Dík za odpovědi

      • goofy  

        Ikdyz tam je O/B, tak je tam asi oddeleny tlumici olej od mazaciho. Dej klidne vsude ten 10W R.S.P. nebo jakykoliv jiny. Dobre zkusenosti mam treba s Motorexem.

      • Vilém  

        Dle tech servisnich info to ale open bath neni, pisou open cartridge. To chapu tak, ze je tlumic cartridge, tak jako treba u RS nebo Suntouru.

        • goofy  

          Jo ted jsem to dohledal. Je to jak pises. Neni to open bath, ale je to uzavrene.

          • koudak_11  

            No jo, máte pravdu. Vidle je O/C open catridge

            Takže opravdu tam bude oddělený mazací a tlumičový olej.

            Ještě jsem hledal nějaké informace k olejům a zdá se, že tlumičový olej (RED oil) bude mít lehce jiné vlastnosti než ten mazací (GREEN oil).

            • Vilém  

              Oba jsou stejne. Proste desitka tlumicovej.

            • Risanek  

              Opravdu se oplatí pokud možno dávat mazací olej kde patří a tlumičový taktéž. V tom vlákně co postuješ dole je informací dost, je z něj odkaz třeba na stránky peter verdone, kde popisují jak je ošemetné se řídit jen dle W toho oleje.

              • koudak_11  

                souhlas. Super stránka . Tam jsou velmi pěkně popsané informace a z nich krásně plyne že 10w není stejné jako jiné 10W. Doporučuji přečíst.

                Na té stránce jsou také napsané specifikace red a green fox oils :025–02–003 Fox Suspension Fluid (red)32 oz bottle 10wt. 47.36 @40, 15.69@100, 303 VI (essentially Silkolene Pro RSF 10wt)

                025–03–008 Fox Suspension Fluid (green)32 oz bottle 10wt. 47.00 @40, 11.7@100

                Má někdo předtavu, jaké oleje na našem trhu mají výše popsané specifikace?

                • Risanek  

                  Ten Silkolen normálně koupíš v česku v obchodě, litrovku jsem kupoval něco přes tři kila

                  • koudak_11  

                    Dík za info. Oleje Silkonen jsem našel třeba zde

                    koukal jsme na vizkozitu a na VI a v podstatě je to identický olej s fox red oil.

                    Ale co s tím zeleným mazacím olejem? Co bych tam měl dát místo něho? Třeba ten RSP (Zná někdo jeho pecifikaci?) nebo také ten Silkone?

                    Poradil by někdo?

                    • goofy  

                      Zas bych to tak moc nehrotil. U Svece tam taky rvou jeden olej, a ani se ned tim nepozastavuji. Kupovat na mazani olej za sest kil mi prijde ulitle, to uz bych ho spis daval do tlumice, kde to je mnohem dulezitejsi, at olej nepeni…

                      Stejne mnohem dulezitejsi bude cim maznes stiraky a dlouho se to tam udrzi, aby vidla zobala na co narazi.

                      • Risanek  

                        Dělají-li to opravdu tak v jediném autorizovaném servise FOX pro ČR, tak je to ale špatně.

                        • koudak_11  

                          2 goofy: Je mi jasné, že to u švece tak dělají, ale kurňa, přece fox nedělá dva oleje jen tak pro nic za nic. Absolutně nechci říkat, co je správné nebo nesprávné, ale u své vidle bych to chtěl dělat co nejlépe a za rozumně vynaložený peníze.

                          2 ostatní:

                          Jako tlumící olej si koupím ten Silkonen 10wt. To je bez debat.

                          Ale u toho mazacího jde asi spíše o mazací schopnosti, ne? Myslím, že RSp za 800,–/l je trošku ulítlé, proto hledám rozumnou alternativu. A jde o to, jestlu bude vhodnější ten motorex nebo Silkone? O specifikaci olejů časem napíšu výrobci, ale zatím, co vy na to?

                          Stíráky to jsou ty gumový prachovky nebo ty molitanový kroužky? Gumový prachovky bych chtěl mazat tou RSO vazelínou bez lithia.

                          U těxh molitanových kroužků nejsem zatím rozhodnutej. Někdo je maže tím modrým fox fluid olejem (budu ho kupovat) a nekdo je maže tím fox green olejem.

                          Názory? Pojeby :-) apod…

                          • Risanek  

                            Řešil jsem tohle minulou zimu, když jsem ty oleje vybíral. Na těch zahraničních forech (přečet jsem jich dost) jasně píšou že Silkolenem nemazat, má výborné vlastnosti jako tlumící olej, ne mazací.

                            Stran napouštění molitanových kroužků – střídám jednou Fluid a jednou Motorex. S motorexem se mi zdá lepší odtrh, Fluid tam zase déle vydrží. Do spodních nohou jsem s Motorexem spokojen.

                          • goofy  

                            No hele reknu to tak: nechapu co ty cisla znamenaji :-D

                            Ten silkolen jsem si chtel kupovat, ale nez se tak stalo se ke mne pritoulal Motorex za pivko, tak jsem to neresil. Pokud chces fakt mit zvlast mazaci a zvlast tlumici olej, tak ten Motorex maze pekne. Oproti Denicolu co jsem pouzival predtim se mi to zda asi trochu lepsi. Jinak na tlumeni jsem nemel s zadnym z vyjmenovanych zde oleju viditelne potize. Ted vozim Motorex jak ve vidli, tak v tlumici a nepostrehl jsem nejaky problem…

                          • goofy  

                            Stiraky jsou ty gumy. Urcite nejaka kvalitni vazelina je dobry napad. Ja ted namazal nejakou silikonovou a drzi se tam uz skoro celou sezonu. Ted uz ale zacina byt odtrh horsi.

                            Na ty krouzky davam normalne mazaci olej. On tam pak sice prestane drzet, kdyz kolo dele stoji, ale po par zapumpovanich se tam dostane a drzi tam.

                            • koudak_11  

                              Tak pak je to jasný. Na stíráky půjde RPS vazelína bez lithia (lithium poškozuje těsnění), mazat nohy budu motorexem, tlumit silkonem, a do air komory a na molitan půjde foxácká modrá fluid.

                              chlapi dík moc za rady a názory!

                    • Risanek  

                      Mazací používám ten Motorex Fork 10Wt a odtrh Talase mám krásný. Tam se mi ty prachy za ten zelený dát nechtěly, tím RSP též nic nezkazíš.

    • rude  

      Kde by bolo mozne zohnat tesnenia do Fox Talas I. 2006(90–130) ?

      myslim TESNENIA TALAS PATRONY, do tlmiacej patrony a stieracie kruzky nieje problem zohnat…

    • goofy  

      Tak jo… Došlo i na mně a musím poslat vidli někde na servis – vakl v pouzdrech.

      Vcil ale nastava otazka kde?

      MaxCursor – pouzdra nemění

      CykloŠvec – autorizovaný servis, teoreticky záruka kvality. Bohužel komplet výměna všech těsnění – odhadovaná cena 2500 – 3000. O cenu by mi ani tak nešlo, spíš o to, že se mi nechce měnit nedávno kupované stíraky…

      BikeLive – cenu zatím nevím, ale možná by se šlo domluvit ať nemění komplet všechno (anebo taky ne).

      Milan – bohužel už prej nebere servis od „cizích“

      Někdo jiný?

      Cenu servisu bych ani tak neřešil. Holt jednou za čas je třeba pustit žilou. Co by mě hlavně zajímalo jak jste kdo se kterým servisem z poslední doby spokojen? Vím totiž, že jednou dodbou měli své slabší chvilky u Šveců, jindy zase v BikeLivu… Nejlepší varianta by byl Milan, ten by si s osazením pouzder pohrál ať je to tipťop, ale tam asi bohužel. Všechno si jinak dělám doma sám, ale ty pouzdra jsou na mně už moc :-)

      • Petr18  

        A co firma bezvakolo

        Nemá někdo zkušenosti s touto firmou a servisem vidlice (tlumiče) Fox ?

        Na svých stránkách píšou : // Provádíme údržbu a opravy odpružených vidlic a tlumičů všech značek//.

        Provozovna Ostrava a Bolatice.

      • Milan  

        Servis u švece 11/2013, float 120 29 CTD FIT, performance – výměna futer-vakl-garančka.

        Výměnili všechny futra, bez vůle, ale citlivost klesla, má to hranku. Možná je to ale OK a zaběhne se, …doufám.

      • carlos1  

        hele tak tu vidli rozeber(sundej korunku s ppistnicema) a sundej novy stiraky a posli jenom spodni nohy na vymenu futer, delal jsem to takhle s 40 a zadnej problem, hodil jsem tam nejakej popis co chci a radsi jeste brnknul, do tydne to bylo doma!

        • goofy  

          Hmm.. To je taky zajimava moznost. Jinak z bikelive mi psali zeby to taky vymenili.

      • Peka  

        Zkus toho Milana, třeba se nechá ukecat.

      • goofy  

        Tak co? Žadný další postřeh? Bikelive vs. Švec?

        • kubad  

          Švec je sázka na jistotu, akorát si musíš ošefovat ty stíráky, ale pokud jim napíšeš že sou nové a nehceš je měnit tak se určitě domluvíte.

          rozdíl v ceně moc velký nebude. je to dané materiálem který se mění ( v práci už to moc není)

          • goofy  

            A nebo se hecnu a udelam komplet repas (jsem ted tak nejak zjistil, ze ty stiraky a tesneni uz maji skoro dva roky, to to leti teda). No jeste mam chvili na rozmyslenou, protoze snih porad nejak ne a ne prijit :-)

    • scret  

      U F120ky OB chcije olej u jedny nohy u stiraku.. Teoreticky staci vymenit jen stiraky za cca 5–6kil, je to tak?

    • gazman  

      Cyklošvec? Muhahahaha!!!!

    • MirosPikos  

      Zkazím něco, když dám do Evolution Series 32 FLOAT 27.5 140 O/C CTD (2014) místo těch liščích olejů Motorex Racing Fork Oil 7,5 W? (případně jakou jinou viskozitu) Motorex mohu mít teď za docela slušných 260,– CZK.

      Místo Fox Fluid bych dal RS RedRum a stíráky promázl silikonovou vazelínou (bez lithia samozřejmě).

      Nějak se nemohu smířit s tím, jak špatně vidlice chodí, na reklamaci kašlu. Vidle bude v pořádku, ale spíš mi přijde, že není řádně lubrikovaná :) Kdo maže ten jede…

      • goofy  

        Jses si jisty 7,5W? Jinak Motorex urcite bude v pohode. Sam jsem ho tam daval.

      • scret  

        do foxu se dava tusim 10ka…

      • MirosPikos  

        Vycházím z tohoto příspěvku (a několika dalších):

        http://www.bike-forum.cz/…lic-fox.html#…

        Několikrát je v tomto vlákně zmíněno 7,5 W. Vím, že originál Fox se tam dává 10 W. Mám problém s citlivostí, proto uvažuji o nižší viskozitě. Ale pokud mi to nedoporučujete nebo s tím nemáte dobré zkušenosti, rád si nechám poradit a dám tam 10 W.

        Každopádně RedRum místo Fox Fluid problém není.

        • tonik666  

          Na mtbr se to řešilo a lidi tam taky psali, že ze 7.5W místo 10 w tlumení působilo příjemněji.

      • mrozu  

        Jo, přesně ten používám místo foxího 10 W a cajk.

      • MirosPikos  

        Tak dneska jsem vidlici demontoval. Přišlo mi, že bylo málo oleje vespodu. Nevím přesně kolik, ale na 30 ml to nevypadalo. Tak jsem jí vyčistil, molitany nechal namočit v RedRumu, stíráky nacpal silikonovou vazelínou, do každé nohy zespodu motorex 15W (což jsem někde vyčetl). Nepřijde mi to o moc lepší, ale projel jsem to jen po zahradě v mezičase grilování :) Zítra zkusím víc.

        Pak už jenom zkusit do pravé nohy místo 10W dát 7,5W. Záruku už neřeším, takže případně pak zkusím Milana, co vymyslí. A jestli nic… tak koupit třeba toho Aurona, který mi vrtá hlavou od dob, co jsem vybíral novýho bajka.

        Až přijde motorex 7,5W, tak to hned udělám a dám vědět, jaký je výsledek. Třeba nějakého vlastníka Evolution bude zajímat.

        • MirosPikos  

          Tak při poslední projížďce se mi zdálo, že vidlice není tolik tupá. Tedy dolití oleje a promazání zřejmě pomohlo.

          Dneska jsem se vrhl na pravou nohu. Chvíli se teď budu prát s pružinkou a kuličkou CTD, které mi vylítly. Ale to nebude problém. Problém vidím v tom, že zdánlivě ve vidlici není žádný olej. Když ji obrátím vzhůru nohama aby nějaký vytekl – tak ani kapka. Uvnitř je trochu oleje na tom plastovým tubusu (nevím jak ho FOX přesně nazývají) a sem tam bílý mazut. Až nasadím kuličku s pružinkou, naleju tam dle návodu 83 ml (spíš míň) 7,5 tlumičového oleje a děj se vůle boží :)

          Pak zase napíšu, jak jsem dopadl.

    • king-bike  

      zlata reba kdyz vas posloucham..

    • wilda81  

      Jakým stylem posílá švec vidlice zpět? Přijde mi SMS o odeslání a následně zaplatím dobírku?

      • goofy  

        Me prisla SMS od ceske posty, ze prevzali balik s takovou a takovou dobirkou a doruci tehdy a tehdy…

        • lukas aka mitro  

          Coz u mne znamena, ze cekam jak pica doma abych si DRUHY den vyzvednul ve schrance papirek „nezastizen, oznameno“ a vecer si sel zanadavat na ty kurvy na prepazku…uf a je mi lip, vcera jsme byl na poste…

          • MirosPikos  

            Zdánlivě to s tím nesouvisí. Ale nadáváš na státní podnik. Pak si určitě volil stranu, která by poštu privatizovala :) Nedovedu si představit, že by se mi něco podobného stalo třeba u PPL.

          • MirosPikos  

            Zdánlivě to s tím nesouvisí. Ale nadáváš na státní podnik. Pak si určitě volil stranu, která by poštu privatizovala :) Nedovedu si představit, že by se mi něco podobného stalo třeba u PPL.

            • lukas aka mitro  

              je to pravdepodobne…ale ruku do ohne za to nedam, protze tenhle bod volebniho programu si primo nevybavuju…

          • tonik666  

            Posledně (asi 2 týdny zpět) mi věci od Švece přišly PPLkem, které už také umí dobírku, takže proto nejspíš

            • kubad  

              PPL umí dobírku i platbu kartou, akorát když tě nezastihnou doma je to horší

              • lukas aka mitro  

                platba kartou je vpohode, ale to domlouvani s PPL (pokud to nejde do prace) je docela opruz…

                • Chiron  

                  No tak nevím, jestli já mám takovou smůlu u PPLky, ale 2× sem si nechal poslat věci a pokaždé problém. Poprvé mi volá, že za minutu je u mě, tak říkám fajn, ale mělo to přijít včera a dneska jsem v práci, tak jestli mi to hodí tam. Samozřejmě začal s tím, že jede zrovna z města a musel by se 10km vracet. Nakonec balík nechal u souseda. Podruhé zas ten jejich slavný platební terminál nechytal signál, tam kde všechny telefony mají. Tak sme běhali v dešti jak pošuci okolo baráku a když to fakt nešlo, tak sem vyhrabal doma poslední drobné a zaplatil hotově.

                  Jinak ČP se mnou po dlouhé době znova vyjebala tento týden s klasickým „nezastižen“. Takže už fakt nevím, ve výsledku je to asi jedno, čím si to člověk nechá poslat.

                  • lukas aka mitro  

                    No..to dorucovani u PPL je klasika…„budu u vas mezi 9–11 dopoledne“…..hmmm, sem v praci, co zitra, mohl byste mi to privest odpoledne…„noo, pojedu kolem mezi devatou a jedenactou“…ale kdyz jim reknes, ze drive nez v sest doma nejsi a ze ti to ma dovest potom…muze brblat, nadavat, prosit ze se nedostane domu, ale pokud balik 3× nedoruci, tak se mi pisou cerne puntiky…

                    • lumyr  

                      tak tak, s tím mě dost ser.., proč mi volá, že stojí před barákem (v pracovní den bývají lidi asi v práci..), ochota odvézt to do práce 0. Nakonec i přes 100 jiných negativ u mě vede čp, na poštu nemám po práci problém dojít.

              • nitraq  

                Platba kartou a skutečný dodání ve smluvenej den jsou asi jediný výhody PPLka, jinak nahánění se s řidičem je opruz. Celkově mi přijde lepší pošta, pokud to nepotřebuju hned ráno, tak večer cestou domů se zastavím na poště a balík vyzvednu. A asi si lidi hodně stěžovali, tak konečně začli doručovat balíky, takže místo ženský s vozíkem jezdí Transit a balík vždycky přijede po obědě.

    • koudak_11  

      Hledám a nemohu najít. POtřeboval bych instrukce či video na repas (výměna olejů) pro vidli evolution CTD O/C model rok 2013. (Našel jsem jenom vido pro verzi FIT).

      Pomůže někdo? Dík

      • MirosPikos  

        To nebude problém, najdi si kolik potřebuješ jakýho oleje a postup je pak už jednoduchý.

        http://service.foxracingshox.com/…_volumes.htm

        Na spodní nohy lze postupovat podle tohohle videa:

        http://www.youtube.com/watch…

        Až budeš mít dole spodní nohy, můžeš povolit pravý hořejšek (klíč 26). Vyndáš tu jejich patronu, všechno hezky vyčistíš, promažeš a vrátíš, naliješ olej a utáhneš.

        Pokud budeš dělat jen běžnou údržbu, nehledal bych v tom žádné složitosti. Kdybys chtěl měnit všechna těsnění, tak už by to bylo malinko komplikovanější. Ale pořád je to jen jednoduchá vidlice kterou montujou ženský v manufaktuře ;)

        Pokud máš ve spodních nohou 10W, nebál bych se dát 15W, Pokud máš problém s citlivostí vidlice. Stejně tak pravá noha, místo 10W bych dal 7,5W pro větší citlivost. Originál FOX FLUID můžeš nahradiš třeba RedRumem od RockShox nebo jinou alternativou. Hlavně hezky všechno vyčistit, promazat a nic neztratit nebo nezničit. Stíráky promáznou Silikonovou vazelínou a molitany pod nimi namočit do RedRumu.

        • koudak_11  

          Díky, ale tohle všechno jsem už viděl. (objemy a olejej už mám nastudované).

          To video jsem viděl. Ale je jen o mazacím oleji.

          Ale co olej tlumící? Respektive Co ta OC patrona? Jak na ní?

          • MirosPikos  

            Měl si jí vyndanou?

            • koudak_11  

              Nee. Nwechci se do toho pouštět, než to někde (obrázky, video)nastuduju.

              • MirosPikos  

                Video jsem nikde nenašel, obrázky bohužel neudělal. Takže to buď odložíš a nebo se na to vrhneš. Nic to není.

                Dělal jsem to přesně na téhle:

                2014 Evolution Series 32 FLOAT 27.5 140 O/C CTD (kód CFL2)

                Levý horní 26mm šroub nemusíš sundavat, ale kvůli vyčištění a promazání můžeš.

                Pravý horní 26mm povolíš (když už máš sundané spodní nohy a ovládání CTD – pozor, je tam plíšek přitlačovaný pružinou která povolí při sundání ovládání CTR, pod ním pružinka s kuličkou, tak ať ti to někam nevyskočí). Povolíš, vyndáš celou patronu, vyčistíš, namažeš, vrátíš, naleješ olej. Nic to není. V samotné patroně bych nic nevymýšlel, to už není nutné pro výměnu oleje.

                • koudak_11  

                  ok, vrhnu se na to. Jen ještě pro ujasnění.

                  demontáž

                  1. sundám spodní nohy (v rámci toho vyleju mazací olej (fox green).
                  2. sundám ovládání CTD
                  3. povolím pravý 26 šroub
                  4. povolí levý 26 šroub.
                  5. vše vyčistím…

                  montáž

                  1. doleva naleju fox blue a dotáhnu šroub
                  2. doprava neleju fox red (já silkolene) a dotáhnu, namontuju

                  odvládání CTD

                  1. namažu gufera, napustím molit kroužky, dám do spodních nohou a nasadím

                  spodní nohy

                  1. naliju mazací olej fox green (já mototrex)do spodních nohou
                  2. dotáhnu spodní matky a nasadím ovládání odskoku

                  Je tak?

                  • MirosPikos  

                    Když na to tak koukám (olej jsem neměnil jen doléval, tak jsem ho dolil asi někam špatně, ale ne moc) :)

                    Měl jsem tu fit opravdu rozebrat a olej lejt do ní!

                    Tu jsem našel celkem dobrej návod na Open Cartrige:

                    http://forums.mtbr.com/…-822617.html

                    Plus dole jsou odkazy na oficiální nákresy FOX, kde je vidět, kam má skutečně přijít olej:

                    http://service.foxracingshox.com/…ssy344.html

                    Ale znamená to pouze jeden kompletní krok navíc, až budeš mít venku patronu. Pro mě to znamená opakovat servis :)

                    • koudak_11  

                      Dík. taky objevil… No jsem zvědav, ajk dopadnu.

                      • MirosPikos  

                        Mě z toho akorát není zřejmé, jak otevřít shora ten cartrige, aby se dal vyměnit olej. Jestli ten spodní závit jde rovnou do toho černého plastového tubusu a demontáž se provede jednoduše tak, že se podržíš něčím tubus a shora se to povolí 26 ořechem nebo je tam někde zakopanej malej pejsek.

                        Kdy na to jdeš? Já to budu muset dneska nebo zítra udělat, v pátek chci na Rychlebky a sobota Orlický nebo něco jiného v okolí Čenkovic.

                        • koudak_11  

                          No já to hned tak dělat nebudu neb nemám nakoupené oleje.

                          Pro tebe by se asi hodilo toto. To je přesně na fit patronu.

                          http://service.foxracingshox.com/…/FIT_CTD.htm

                          • MirosPikos  

                            Jsme to asi blbě pojmenoval, FIT nemám a nebo mám jinou FIT (trochu zmatek). Oni to tam v tom mém odkazu popisují, že vyšší modely mají zaslepený otvor, který slouží k výměně oleje. Já nebo my ho tam nemáme. Takže se řídíme přesně tím mým odkazem, jen by to tam mohlo být možná víc dopodrobna.

                          • MirosPikos  

                            Tak jsem neodolal a na rychlo to rozebral, je to tak, jak jsme usuzoval z toho fora. Ten tubu normálně chytneš do čistého hadru a 26 povolíš (není to moc utažený). Pak v pohodě vyšroubuješ, vytáhneš vnitřek a už vidíš hladinu oleje. Já to dělal se spodníma nohama nandanýma, takže jsem jen zkontroloval hladinku. Na tom tubusu jsou dírky, díky kterým tam nenaliješ moc oleje. Přebytečný při montáži a dotahování vyteče.

                            Takže není se čeho bát, není tam co zkazit. Takže vzhůru do toho, až bude čas.

                            • koudak_11  

                              Tak jsem vidli včera v noci odstrojil, sundal ovladač poloh CTD a pod ním nenašel pružinku?! Přitom se všude píše, že by tam pružinka měla být. Má tam být? Mám vidli 2013 CTD evolution O/C /plně tu nejjednoduší).

                              A druhý dotaz. Nevíte někdo, co je to za závit v těch dolních matkách (matky sespodu na vidli). Myslel jsem, že to je klasický 8 mm metrický zavít. Ale 8 mm matka mi tam nešla. Ten závit vypadá, že má jemnější sotupání.

                              • MirosPikos  

                                Není pod ovladačem poloh ještě plíšek, který jde hodně špatně vytáhnout? Pod ním by už kulička s pružinkou měla být. Ta kulička ti určitě polohy/zarážky na ovladači. Jinak by to nezůstalo držet.

                                Závit jsem nekoumal. Hádám, že si tam chtěl dát matku, abys do toho mohl jebnout paličkou. Já do toho jebnul přes takovou hliníkovou kulatinku, takže zůstal závit netknutý.

                                • koudak_11  

                                  Plíšek nevím?.. Když sudám ovladač, tak to u mne vypadá úplně stejně jako na druhém obrázku shora viz http://forums.mtbr.com/…-822617.html

                                  A přesně, chtěl jsem našrou bovat matku, abych do toho beze strachu jebnul. A to jsi jednul tou kulatinou i do té tenké tyčky o rebulace odskoku? Nebo jsi měl v kulatině vyvrtanou dítku, kam se ti ta tyčka schovala, abouchal jsi vlastně na tu silnější část?

                                  • goofy  

                                    Foxky mivaji/ly dole krytku stelovacich prvku hlavne u 36-tek. Nevim, jestli ji tam jeste davaji, ale pokud jo, tak ji nasroubuj na matku, kterou jsi sundal a jebni pres ni…

                                  • MirosPikos  

                                    Na druhém obrázku pružinku vidím, takže ti teď moc nerozumím. Ségrovku jsem tím nemyslel. Já když jsme sundal ten ovládací prvek tak pružinku s kuličkou kryl ještě plíšek, na který tlačil ovládací prvek a bránil tak kuličce s pružinkou vyskočení.

                                    • koudak_11  

                                      Aha, tak tomu už rozumím. Já myslel svislou pružinku a ty tu vodorovnou. Tu vodorovnou tam mám také.

                                      Jinak já tam žádný krycí plíšek neměl. Od opravvy jsem s tím najel 1500 km a nevadilo mi to. Snad nebude tedy ten chybějicí plíšek problém.

                                • koudak_11  

                                  Tím plíškem jsi myslel tu maličkou ségrovku?

    • koudak_11  

      HELP.

      Vyměnil jsem oleje a po smontování mi vidlice při střední poloze při střední poloze (Trail) při propružení „ťuká“. Jakoby v bylo v pavé noze něco uvlněného. Na krajiní polohy C a D není „tukání“ slyšet.

      Nesetkal jste se s tím někdo?

      • MirosPikos  

        Jestli to nebude ona pověstná CTD patrona u modelů 2013? Jinak mě nenapadá nic konkrétního, co by to mohlo být.

        • koudak_11  

          to snad ne. Už jsem jí měl na reklamaci. Klasicky nefungovala, zrepasovali a pak 1500 km fungovala bezproblémově. Dokud jsem jí nerozebral :(

          kuva. Teď jí mám znovu rozhozenou nic jsem v ní neobjevil

          • koudak_11  

            Tak smontováno, ujeto 13 km a nic „neťuká“. Tak nevím čím to bylo, ale hlavně, že to jezdí.

    • koudak_11  

      Sepíši pár postřehů z rozborky a sborky mé vidle: Fox 29 evolution CTD O/C 2013 (repasována patrona).

      A. nic na tom není.

      B. není potřeba při každé výměně menit gufera a těsnění. Ale je asi dobré je mít při ruce, kdyby se poškodila.

      C. mít všechny oleje a vazelíny při ruce a znát správné dolívací objemy.

      D. na „vytlučení“ spodních nohou jsem si připravil kus dubové násady na koště, do které jsem vyvrtal 3,5 mm otvor.

      E. při zpětné montáži jsem gumová těsnění vždy máznul vazelínou (bez lithia).

      Můj postup:

      1. Nastavit ovládání do polohy D (na sjezd, maximálně otevřeno) a

      tlumení odskoku nastavit na minimální (nejrychlejší odskok). Při vytloukání spodních nohou bude odpor olejů nejmenší.

      1. Sundat ovládání CTD (jen to modré kolečko, nic víc není potřeba) a

      krytku vzduch. ventilku

      1. !!! Lehce povolit (o cca 1/2 otáčky) obě 26 mm matky na vrchu vidle.

      V mém stojanu jsem je po odstrojení vidle nebyl schopen povolit. Proto je dobré je povolit s nasazenými řidítky a kolem (ještě s nasazenou vidlí na kole).

      1. ostrojit a sundat vidli z kola. Lépe se s ní pak manipuluje a nezamaže

      člověk brzdu od oleje, kterého je všude hodně.

      1. vypustit zduch. Okolo ventilku dát hadr, jinak bude olej prskat

      všude kolem.

      1. sundat krytku ovládání odskoku a obě matky evl. 10 mm na

      spodu vidle.

      1. přes dubovou násadu (viz bod D) jsem „vytlouk“ nejdřívevzduchovou

      tyčku a po té tyčku od tlumící patrony (pravou). Myslím, že je lepší to dělat v tomto pořadí: vzduch a pak tlumící patrona.

      1. Vylít olej ze spodních nohou. Z levé (vzduchové) patrony to

      jde hůže, protože je uvnitř pružina, která brání odtoku oleje. Když za tyčku zduch. patrony zatáhnete, tak pak olej poteče.

      9.vyšroubovat tlumící patronu a vyměnit v ní olej. Patronu zle rozšroubovat těsně nad otvory. Jen se chytne černý spodek do hadru, aby neklouzal a nahoře se povolí 26 mm klíčem. jde to lehce. Po vyšroubování závitu je potřeba za vrček pořádně zatáhnout, protože uvnitř patrony drží potlakem. Vylít olej a nalít nový. Doporučují roztáhnout patronu na co největší délku. Jinak může něco oleje vytéct, a to je pak špatně. Zašroubovat vršek patrony.

      10. Zašroubovat zpět do vrchních nohou tlumící patronu

      11. Vyšroubovat výčko vzuchové patrony. Vylít zbytek fox fluid. Vytlačit zespoda spodní část vzduchového tlumení. Jen se vytlačí zespod. Vše vyčistit.

      12. Zandat spodek vzduch. patrony. Nalít 5 ml modré fox fluid. Zašroubovat výčko vzduch komory.

      12. Pinzetou vyndat molitanouvé kroužky zpod gufer. Vyčistit a napustit novým molejem. Vyčistit (nevytahovat!) gufera. Nasdadit zpět molitanové kroužky. Gufera máznou vazelínou bez lithia!!!

      13. Před nasazování zkrátit tyčku od tlumící patrony na shodnou délku s tyčkou vzduhovou. Nasadit zpět spodní nohy.

      14.naštoubovat zpět spodní matky. Nezapomenout na podložky.

      15. nafoukat vzuch

      16. nasadit ovládání CTD, výčko ventliku a ovladač odskoku.

      17. namontovat vidlici na kolo, namontovat a seřídit brzdu,.

      Hotoviko.

      • wilda81  

        Díky, ale stejně jako mám blok v hlavě při skákání dvojáků, tak mi stejně dobře funguje i na vrtání do vidlice :)

        • koudak_11  

          Dyť ok. Nikomu nic nenutím. Někdo si vymění oleje sám a dá za to kolem 110 kč/1 výměna (nákup olejů a vazelím mě přišel na 1250,– a vyjde to na 12 x). Někdo to holt pošle švecovi a dá za to 1500,– Kč

          • tonik666  

            Pokud tvůj čas nemá žádnou cenu, tak to srovnání sedí. Ale předpokládám, že nějakou cenu má…

            • Lenka.05  

              Když vidím čekací doby na poště, tak za tu dobu, než by vidlici zabalil, odnesl na poštu, vyplnil průvodky, vypsal adresy, vystál frontu…a pak zase vyzvedl (nepočítám poštovné, jen čas), tak to má oservisované.

            • MirosPikos  

              Zajímavý by bylo srovnat, na kolik času vyjde vidlici sundat, zabalit a odvést na poštu a na kolik času vyjde výměna oleje, kdy není třeba vidlici z kola sundavat. Nejspíš to vyjde řízni jako píchni. A ne vždycky si člověk může říct, že jeho hodina času stojí tolik nebo tolik. To bychom si tu pak asi ani nepsali na B-F neboť by to byl příliš drahý špás.

              V pouhé výměně olejů samodomo převažují pozitiva. Člověk nemusíš čekat 14 dní (nebo jak to dlouho trvá) na Švece. Za dvě hodinky může jezdit. Jak bys vyčíslil náklady na to, týden čekat na vidlici a nemoc si zajezdit? :) Tedy za předpokladu, že nemáš rezervní kolo.

          • tonik666  

            Nebo bys mi to za těch 110Kč oservisoval taky? :))

            • koudak_11  

              Ale jasně, že jsem tam nezapočítál cenu za práci, kterou tam Švec započítal. Nezapočítal jsem tam ani Gufera, které tam švec má.

              Tak řekněme,že práce max 1 h (300,–/h?), gufera 600,–, oleje 120,– Cena 1 020,– Něco poštovný tam a zpět (dohromady min 300,–).

              Když na koukám, tak to co bych dal za poštovný vrazím do svého času. Čili když neměním gufera, tak mě to bude stát jen těch 120,–).

              Oservisovat ti to nechci, protože kdyby se tam náhodou něco pos, tak za to nechci mít zodpovědnost.

              Jen ať si tu vidli každý po.. (oservisuje) sám.

              Jinak mi to přijde podobný oprincip, jakože někdi jde dio servisu a chce seřídit přehazovačku nebo brzdy nebo něco podobného.

              • Stingray  

                Si myslím, že jsi z levného kraje. Švec bude mít hodinovou sazbu minimálně 700 za hodinu…

      • bimjeam  

        Keby si ten postup práce ešte niekedy aj s obkecom natočil na video a nahral na youtube, tak myslím, že by si tým uľahčil život peknej kope bike-fóristov! :)

        • lukas aka mitro  

          Kdyz si to vytisknes na papir a povesis nad ponk, tka ti navod udela vetsi sluzbu, nez kdyz budes jak blbec kazdou chvili hamtat zamastenyma pazourama na NTB…

    • JimmiC  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat. Doléval jsem do vidlice FOX FLOAT 32 O/C, do levé nohy nad vzduchový pístek místo modré FOX FLUID, červený RED RUM skrze ventilek.

      Dá se toto považovat za zásah do vidlice, kvůli které by mi nemuseli v Cyklošvec uznat reklamaci, ikdyž bych nereklamoval vnitřek ale třeba nějakou vnější část? Krk, korunku, atpd.?

      Hrotí vlastní výměny oleje u Švece a snaží se tak vyvlíknout ze záruky na cokoliv, nebo to nejsou až takový pedanti a moc to neřeší?

      Děkuju za odpověďi.

      • scret  

        tak dle meho nazoru, pokud budes reklamovat krk nebo korunku, tezko bude nekdo u svece zkoumat, jestli to ma ten nebo ten olej na vzduch.pistku… Pokud by to byla nejaka zavada ve vidli, uz by to resit mohli…

        osob. zklusenost ale nemam…

      • goofy  

        Olej nad pistkem urcite resit nebudou. Pokud nebudou vydrene vnitrni nohy, tak to asi taky nebudou hrotit, ale pokud se treba nejak rozpadne pistek a z vidle vylijou cerny olej jak bota, tak by to uz problem mohl byt.

        jinak nechapu proc riskujes kvuli par kackam poskozeni vidle za x tisic… Aspon jednou rocne bych ji dopral aspon tu vymenu tekutin.

      • JimmiC  

        Vydřeného nic není. Dolévání aditiv nad pístek je běžná záležitost, právě proto aby se vidlice nepoškodila. Nalil jsem tam funkčně a určením velmi podobnou kapalinu, která se bude lišit hlavně barvou, jinak bude velmi podobná.

        Tohle je v sezoně. Nebavíme se o posezonním servisu. Kdybych vidlici posílal do Švece, tak jí tam bude mít nejméně 14 dní. Navíc kdyby se měl člověk striktně držet toho, co uvádí fox… tak by jí tam člověk posílal klidně 3-krát za rok.

        Nemyslím si, že něco riskuju (kromě záruky). Servis Reby jsem si dělal sám a vidlice šlape parádně a má za sebou 15 tisíc km.

        Ale nechci se tu hádat o tom, zda servisovat sám nebo posílat do servisu. Jde mi jen o to, jak moc v servisech zkoumají, zda se ve vidlici někdo vrtal. Přičemž poznat to můžou jen podle barvy oleje. Jinak je vidlice netknutá a velmi udržovaná (před každou vyjížďkou čištěné a silikonovým olejem mazané kluzáky).

        • goofy  

          No hele uprimne, moc nevim, co tady resis… Puvodni prispevek vypadal, ze vidli servisovat prakticky nechces. Na tesneni mas stejne zaruku jenom 3 mesice, zbytek se taky brzo poda… Pak uz vesmes neni co reklamovat. Pokud mas nejaky problem s vidli, tak reklamuj. Pokud ne, tak nevim co resis…

          • LRRTM1  

            Netrap tolik vokurkožrouta :-)

            Mě by třeba zajímalo, jestli fakt, že nalil na pístek jinej volej je automaticky důvod pro to, aby zamítli reklamaci třeba vrzající vnitřní nohy, nebo podobnýho neduhu, kterým Foxky občas trpí.

    • kyjosek  

      Ahoj, koupil jsem kolo s vidlicí a tlumičem fox float cdt, stáhnul jsem si manuál k vidlici, tlumiči. V něm je uvedeno že, Čištění a výměna oleje (Float Fluid) ve vzduchové komoře u vidlice se má provádět každých 30 hodin, ve stejném intervalu má být prováděna i údržba vzduchové komory v tlumiči. To mám jako každej měsíc posílat vidlici do servisu? Pochopím roční kompletní servis a výměnu obou oleju i tlumiciho, ale tohle?

      • lukas aka mitro  

        :))))

      • kubad  

        no když to tam píšou, tak co myslíš?

      • wilda81  

        a když jezdíš v marastu, tak musíš posílat 2× za měsíc!

      • lukan  

        vyčištění a výměna fox fluid oleje není nic moc složitého, ale kdo by to dělal co 30hodin, že? já jednou za rok vše vyčistím, vyměním olej, vyčistím vzduchový pístek, načabrám tam fox fluid polštářek a co dva roky měním komplet těsnění a co dva roky gufera, zatím jsem to teda dělal 2× – jeden rok těsnění, jeden rok gufera. Každopádně je to od foxu pěkná vychcanost – když neděláš co hodin to co píšou v odborném servise (čti cyklošvec) neuznají ti záruku.

      • lukan  

        vyčištění a výměna fox fluid oleje není nic moc složitého, ale kdo by to dělal co 30hodin, že? já jednou za rok vše vyčistím, vyměním olej, vyčistím vzduchový pístek, načabrám tam fox fluid polštářek a co dva roky měním komplet těsnění a co dva roky gufera, zatím jsem to teda dělal 2× – jeden rok těsnění, jeden rok gufera. Každopádně je to od foxu pěkná vychcanost – když neděláš co 30 hodin to co píšou v odborném servise (čti cyklošvec) neuznají ti záruku.

      • tonik666  

        Pokud nejezdíš extra bordelem, mokrem, dáš na kolo bender fender a budeš otírat nohy vidle a pístnici tlumiče po každé vyjížďce, a máš běžný nájezd do 4k za rok, tak jednou ročně je ok.

        • kyjosek  

          No přijde mi to smutný posilat každej měsíc vidli k švecovi na servis. Za rok 4000 to spíš tak 8tis.

          • lukas aka mitro  

            No, tak vis jak je to s opici a banany, ne?:)

          • scret  

            doporucuju koupit bezudrzbovou vidli – neboli pevnou, myslim, ze bys s intervaly mohl byt spokojeny:)

            • kyjosek  

              Prostě po sezoně ji necham rozebrat, vyměnit těsnění, stíraky, olej a tím končím. Ještě abych řešil, jestli najedu 4tis nebo 8, a kolik jsem najel za deště a bláta.

              • goofy  

                Nebo prostě doma otevřeš horní zátku a doliješ pár ml FOX Fluid a je to.

      • Lenka.05  

        No a my, co jezdíme pomalu, za těch 30hod ještě houby najedeme:)

        • wilda81  

          :))

          • kyjosek  

            Řešíte to někdo? Nebo jen jednou za rok uděláte komplet servis. Nechci tu vidlici zbytečně hoblovat, takže ten mazací olej by to asi doplnit chtělo, i když těch 30 hodin se mi zdá přehnaných.

            • scret  

              vzdycky zalezi v jakym bordelu a podminkach jezdis a samozrejme kolik, mozna ne kilometru, ale spis hodin…

              Servis delej podle toho. Vetsine lidem staci jednou za sezonu, nekomu treba jednou za dve…

    • jmanek  

      Brňáci, kam chodíte s FOX vidlicí a tlumičem na pravidelný servis v Brně? Můžete prosím doporučit někoho, kdo to nepošle do Písku, ale provede vše potřebné za rozumnou cenu? Díky!

      • kubad  

        jediný autorizovaný servis je písek

      • Stingray  

        Můžeš zkusit Kamila kgbike.cz v Havířově, ceny o dost lepší než u Švece..

        • kubad  

          nemyslím si, jedině že by servis ojebal

          za komplet servis jak má být moc jíná cena než u Švece nebude

          • Rubi  

            spis ma levnejsi dily, svec ti to napali za tu jejich…to udela 200 na stiracich, neco na tesneni, neco na oleji a hned si o 300 niz…

            • kubad  

              dost pochybuju, kupuje to od Svece :D

              • Rubi  

                treba koloshop ma stiraky o 200 niz…nevim kdo odkud bere a jakou ma pak marzi, ale ocividne to jde

                • goofy  

                  No něco tam trochu levnější mají, ale skoro nic skladem, což pro člověka co se tím živí je trošku problém… :-) Zrovna ty tebou zmíněné stíraky tam nemají. ;-)

              • Stingray  

                A to jsi vzal kde? Třeba co vím, tak těsnění si nechává posílat z Améru..

                • wilda81  

                  Asi jak která/jak kdy. Třeba RS bral v mém případě u Žitného.

                • goofy  

                  Těsnění z Améru si nechává posílat na X-Fusiona, protože pro něho je zde výhradním servisákem. U zbytku nevím.

                • kubad  

                  a za kolik teda tu sadu těsnění má kolik se na tom Ameru dá ušetřit?

                  u Švece stojí ofiko MOC:

                  sada těsnění na tlumič 419kč

                  sada těsnění na vidlici 519kč

                  stíráky na vidlici 629kč

                  a to to servis ještě kupuje se slevou

                  • Stingray  

                    Když se podíváš na jeho stránky tak je tam ceník:

                    práce komplet repase 290 – 1000,–

                    těsnění 200 – 400,–

                    gufera 290 –890,–

                    • kubad  

                      a co to znamená? nic co by tam bylo o dost levnější nevidím, naopak je to i dražší

                      • Stingray  

                        Neznamená to nic, hoď konkrétní cenu Švece na konkrétní tlumič nebo vidli a já zkusím zjistit konkrétní cenu u Kamila ať to můžeme srovnat :-)

                        • kubad  

                          já?

                          ty tu tvrdíš že Kamil má o dost lepší ceny, tak to dokaž

                          Švec má standardní ceník na stránkách, a u něj má člověk kus jistoty že ví co dělají, a udělají to jak mají

                          • MirosPikos  

                            Já bych třeba ke Švecovi vidlici po záruce nedal. A se zárukou jen kvůli té záruce. Mám pro to dost dobré důvody plynoucí z osobní zkušenosti.

                            • goofy  

                              Tak se s námi o to poděl ;-)

                              • MirosPikos  

                                Má zkušenost.

                                Vidlice, která fungovala (v rámci možností a s přihlédnutím na základní řadu) uspokojivě pouze s jedním neduhem – křupání vnitřních nohou způsobené špatným nalisováním krku vidlice v korunce.

                                Domluvena výměna vnitřních nohou, vidlici jsem poslal na servis. Aby se mi vrátila s vyměněnou patrovou CTD, kde měla polovina věcí chybět a dle slov technika vidlice nemohla vůbec fungovat. Minimálně jeden zdejší uživatel může dosvědčit, že v Saalbachu nebo v Blanském lese nevypadala na to, že je jí jen polovina :)

                                Takže posílal jsem vidlici kvůli jasnému problému, vrátila se mi po dlouhém dohadování s vyměněnou patronou CTD a stále křupala – nebyly vnitřní nohy, ačkoliv měly být skladem, což bylo dopředu domluvené. Nevadí, už v tomto okamžiku jsem kupoval Aurona a čekal na náhradní vnitřní nohy, abych mohl vidlici v téměř 100% stavu poslat do světa.

                                Ty byly opravdu vyměněné. Vše v záruce a na první pohled k plné spokojenosti. Vidlici jsem prodal. Od podzimu v nejetém stavu při nejlepším vědomí a svědomí. Jaké bylo překvapení, když mi nový majitel psal, že mu vystřelilo gufero z levé nohy, po 60 ujetých kilometrech. Okem znalce na dálku jsem určil problém někde ve vzduchovém pístku, kdy unikl vzduch do vnějších nohou a vystřelil gufero. Zřejmě špatná montáž nebo vadný díl.

                                Cyklošvec napřed strašili opravou za cca 10k. Pak odhad snížili na 2–3k. Nakonec to šlo přes záruku, která měla ještě přes 1 rok trvání po předchozí výměně vnitřních nohou. Poprvé ujel na „opravené“ vidlici 30 km, aby znovu gufero vystřelilo. Podruhé už udělali něco víc, než jen zatlačili gufero a nefoukali (řečeno s jistou nadsázkou). Přesněji vyměnili vzduchovou část (nevím co přesně). Nyní už vidlice funguje, majitel se dlouho neozval. Vyměněno už je vlastně všechno, kromě vnějších nohou a osy.

                                Domnívám se, že poslední závadu způsobili v servisu, jak oni rádi říkají – neodborným zásahem. A nebo pro jejich omluvu byl opravdu vadný díl, který předtím nevykazoval nějaké nestandardní chování.

                                Nevím, jestli mám špatnou karmu já, nový majitel a nebo vidlice. Nicméně jediná pozitivní zkušenost je, že to nakonec šlo přes záruku a člověk tak zaplatil „pouze“ poštovné. Ale musel být nějaký čas bez vidlice a když nasedá na kolo, děsí se jen, co dalšího se stane.

                                Snad se mi nikdo nebude divit, že jsem vůči FOX, resp. vůči oficiálnímu servisu poněkud skeptický.

                                • tonik666  

                                  A kdo tu vidli dělal?

                                  Já mám s prací pozitivní zkušenosti – servis proběhl ok, vidle i tlumiče.

                                  Pouze už jsem tu vícekrát psal, že jsem od Švece dostal nesprávné informace ohledně dílů a kompatibility. Tvrdili mi, že něco určitě neexistuje, přestože to existuje, nebo že něco určitě nebude pasovat, i když to pasuje.

                                  • Concorde  

                                    S tím Švecem mám stejné zkušenosti.

                                    • MirosPikos  

                                      Reaguješ na Toníka nebo na mě? Já jen, jestli jsem v tom sám nebo je nás víc, kdo měl takový štěstí.

                                      • kubad  

                                        při tom množství je šance že se něco posere, takže sám určitě nebudeš

                                      • Concorde  

                                        Reagoval jsem na Tondu. Ochota u Švece něco řešit je nulová a radši si vymýšlí lži o tom že něco nejde.

                          • Stingray  

                            Ceník jsem tam nikde nenašel a s tou jistotou co dělají je to špatnej vtip, jedna osobní zkušenost byla dostačující.

                        • goofy  

                          No já doufal, že ceny víš. Byl bych jenom rád, kdyby uměl servis levněji, ale moc v to nevěřím. Pokud by to bylo na stejné úrovni, tak pro mně výhoda, že ho mám za barákem.

                          Jenom pro příklad Fox 36 Van RC2 u Švece:

                          Prachovky 36mm SKF 629Kč

                          Těsnění FIT 499Kč

                          Olej 99Kč

                          práce 500Kč

                          Pošta 140Kč

                          Celkem 1867Kč

                          • wilda81  

                            U Kamila jsem nechával měnit olej a mazat pružinového Boxxera (RC verze):

                            olej + mazivo: 199,–

                            servis: 690,–

                            pokud připočtu servisní kit za cenu na kupkole + dopravu

                            servisní kit: 599,–

                            doprava: 140,–

                            Tak jsem celkem na 1.628,–

                          • Stingray  

                            Tak cenově to bude podobný jako u Švece, tímto se Kubadovi omlouvám :-)

      • goofy  

        No pokud chceš vyměnit jenom oleje, tak to zvládne skoro každý. Třeba ten Kamil z kgbike je šikovný. Pokud chceš nechat udělat kompletní repas, tak to jinde levněji než u Švece nevyjde…

    • Feroman  

      Ahoj,

      máte někdo zkušenosti s náhradními díly pro Fox od enduroforkseal­s.com?

      Uvažuju, že bych si zkusil vidlici poladit sám a v rámci úspor zkusil jejich těsnění.

      Poradil by mi někdo, jestli v tomhle balíku jsou všechny díly, co jsou potřeba(kromě oleje):

      http://www.enduroforkseals.com/id17.html

      Díky

      • kubad  

        To sou jenom stiraky ještě potrebujes sadu těsnění, lepší je ale vzít stiraky SKF které aktuálně Fox používá ty Enduro nic extra

      • goofy  

        No jsou tam stíraky a ty jsou samozřejmě komplet. Těsnění do patrony tam není.

      • Feroman  

        Díky za odpovědi, takže pokud bych to chtěl poladit komplet, tak asi enduroforkseals nemá z hlediska ceny smysly a budu potřebovat tohle:

        Což jsme cenově skoro na ceně servisu od Cyklošvec :)

    • PepikPHA  

      Zdravim,

      díky Kouďákovi za super návod. Jen bych se chtěl před zimním servisem zásobit materiálem a mam dva dotazy k Fox Float 32 Evo O/C 2015 140mm. A to jaký těsnění, Švec má na webu jen prachovky s nějakejma malejma tesněníma, předpokládám, že je to na spodní šrouby. Zkoušel jsem něco vygooglit v eng, ale našel jsem jen service kit , kde je jen jeden těsnící kroužek navíc. Ten je i u těch prachovek od Švece, stačí to? Nebo lze použít těsnění ze sady pro O/B?

      A druhej dotaz je na hladiny oleje. Na stránkách Fox je do Spring-Side Bath a Damper-Side Bath 30cc 20wt a 5cc Fox Fluid Air Chamber. Chápu to tak, že 30ml do každý nohy ze zdola těsně před zatažením dolních matiček a 5ml do levý nohy zezhora pod ventilek? A kolik lejete do tý O/C? Plný, nebo tolik kolik vyleju? Jediný číslo 82,5cc jsem našel na mtbr.com ale předpokládám, že budou různý velikosti O/C.

      Výměnu oleje plánuju až na zimu/jaro, ale rád bych v tom měl předem jasno a měl všechno předem připravený. Díky.

    • PepikPHA  

      Tak množství oleje pro O/C jsem našel na biketechtools.com , kdyby to někdo sháněl.

      Mimochodem jsem nedávno otevřel Fox Float tlumič a vypadal, že byl bez Fox Fluidu už od výroby (na Giantu), takže jsem chtěl překontrolovat i stav ve vidlici. Tam bylo Fluidu dostatek, preventivně jsem ho vylil a nalil novej, ale vypadalo to, že to opravdu s klidem stačí rozebrat jednou za rok, ne jako tlumič, kterej musíte otvírat skoro každejch 500 km. Snažil jsem se postupovat podle tohohle videa , ale vůbec se mi nedařilo vyndat to horní víčko. Zkoušel jsem to ve všech polohách, vzít ho nadru, vypumpovat pumpičkou a pořád nic. Až nakonec jsem se opřel do řídítek, pořádně zamáčkl vidlici a to víčko vyletělo takovym stylem, že mi málem ustřelilo bradavku:) Jde vám vyndat v pohodě? Mě fakt nešlo vůbec ven, takže příště ho asi obalim hadrem a zase zapružim vidlicí, má někdo lepší způsob?

      A ví někdo, kde sehnat všechny těsnění do vidly Fox Float 32 2015?

      • tonik666  

        Našel jsem popis na Foxu co přesně potřebuješ na servis O/C vidle. Včetně oleje, čísla kitu, podrobných fotek etc. Lepší návod si nemůžeš přát :))

        Tady

        • MirosPikos  

          Tak tomu říkám návod! Palec

        • goofy  

          Jo tohle jsem se snažil najít, ale neuspěl. Přitom to bylo přímo před očima… :-)

        • PepikPHA  

          Díky moc, já vygooglil jen návod na FIT, tenhle vypadá super. Jsou tam rozepsaný i ty díly/těsnění. Vim, že by ty těsnění pravděpodobně měly vydržet několik rozebrání, tedy se štěstim i 3 až 5 let. Ale kupoval jste je už někdo? Brali jste je přes Švece, nebo někde ze zahraničí? Pár obchodů jsem v Evropě našel, ale jestli jsem se nepřehlédnul, tak jsem nenašel nic pro tu levou/vzduchovou komoru, jen pro O/C…

    • kopejda  

      Ahoj kamarádi. Dnes jsem poprvé provedl servis své vidlice a tak tu mám pro vás pár poznatků které by se mohli někomu hodit.

      Vidlice FOX CTD 120mm DRCV Trek 2013

      Není to nic složitého. Nejdůležitější je asi nespěchat, postupovat systematicky, udržovat pořádek a na stole a čistota, čistota, čistota. Papírovýma utěrkama nešetřte :).

      Já jsem postupoval hlavně podle návodu od koudaka11 který je výše krásně po bodech popsán. Tobě patří velké díky :) a podle videa zde https://www.youtube.com/watch?…

      Jinak olej jsem použil Motorex 10w patrona 86ml+nohy po 30ml ( cca 350 Kč 1l )

      Na těsnění, gumičky a stíráky vazelínu Motorex ( tuba cca 170 Kč )

      do vzduchové komory fox fluid 5ml ( kanystřík cca 350 Kč )

      Isoprophylalcohol na odmaštění v lékárně ( 1l 180 Kč )

      injekční stříkačky ( 10Kč )

      stíráky FOX servis kit ( 690 Kč )

      pokud nebudu počítat stíráky které jsem měnil jen preventivně a nebál bych se je tam v klidu nechat, ale když už jsem je měl na stole… servis vyšel v materiálu a náplních v poměrné části do 150 Kč.

      Jediná věc co mi trochu vrtá hlavou kterou budu ještě sledovat je že před servisem jsem foukal do 70psi ( jsem muší váha 70 kg ) a nyní jsem skončil skoro na 90. Projel jsem ji jen kolem baráku teď večer navíc nezbyl čas. Mám na to pár teorií a moc rád bych slyšel váš názor.

      1. Servis se povedl a olej a nové dobře namazané stíráky dělají své
      2. partona DRCV přepustila vzduch do druhé komory a ted když upustím tak už to nebude tak měkké jako před tím když jsem tam měl 70psi ( upouštět jsem nezkoušel a napadlo mě to až ted :)
      3. jsem lama a neco jsem poje… ale to se mi moc nezdá protože vlastně vše funguje je je tam vyšší tlak a odrth jak nikdy
    • Hawkins  

      Zdravím,

      mám problém s vidlicí Fox 32 f29 RL. Jde o to, že z pravé nohy vytéká olej přes prachovku.

      Dotaz zní, zda problém odstraním výměnou prachovek a dolitím nového oleje?

    • Hawkins  

      Zdravím,

      mám problém s vidlicí Fox 32 f29 RL. Jde o to, že z pravé nohy vytéká olej přes prachovku.

      Dotaz zní, zda problém odstraním výměnou prachovek a dolitím nového oleje?

      • goofy  

        Pravděpodobně ano. Oleje rovnou vyměň.

        • Hawkins  

          Špatně napsáno, mám na mysli celkovou výměnu oleje, ne pouhé dolití.

          Díky za reakci, zkusím to takto, případně koupím sadu těsnění, pokud to problém nevyřeší.

          • Hawkins  

            Ještě bych požádal o pomoc s určením přesného typu vidlice, název je Fox 32 f29 RL zdvih 80mm, rok pravděpodobně 2010. Fotky v profilu.

            Jedná se mi o množství oleje dle tohoto odkazu: http://biketechtools.com/…/select-fork

            • tonik666  

              zde

              nebo

              tady

              Důležité je zda máš FIT damper (uzavřený tlumicí olej) nebo open bath. hledej nálepku „FIT“ na nohách vidle. Podle toho máš vidli 16 nebo vidli 17 z druhého odkazu.

            • Prokop Tunel  

              Hawkins je můj původní profil, reaguji kvůli fotkám v předchozím profilu je nemám, tak snad budete vědět o jaký typ vidlice se jedná..

              • Prokop Tunel  

                Uz vim rok a typ. Dival jsem se, zda je tam napsano FIT a nikde nic, tudiz se jedna pravdepodobne o radek 17. No nic, objedam i tesneni pro jistotu a pustim se do ni v tydnu..

                • tonik666  

                  Zkus identifikaci pomoci serioveho cisla vidle z druheho odkazu.

                  • Prokop Tunel  

                    Vidlice rozebrána, těsnění vypadá všude ok a ani na pravé prachovce, kudy unikal olej jsem nezpozoroval známky poškození.. Tudíž vyměním pouze prachovky za nové, doliju oleje a uvidím.

                    Mám ještě dotaz,

                    u přiložené fotky, jak je vložen imbus, chápu dobře, že pokud posunu do daného otvoru ten doraz pružin, bude mít vidlice zdvih 100mm? Pokud ano, podle tabulky se nemění ani množství oleje?

                    • Prokop Tunel  

                      Tak přemýšlím, mám se pustit i do této akce, co je na videu: https://www.youtube.com/watch?…

                      že by mohla být příčina uvnitř, špatné těsnění a pod.? Nebo srát na to?

                      • goofy  

                        U O/B vidle se pracuje pořád se stejným množstvím oleje, takže problém bude na 90% jenom v prachovkách. Osobně bych vyměnil jenom je, a pokud by to nechodilo dobře, tak bych řešil zbytek.

                      • scret  

                        jak pise goofy, pokud mas OB, tak staci vymenit jen stiraky – idealne nove od SKF a pak samozrejme i olej…

                    • goofy  

                      Pokud poznáš poškození jakéhokoliv těsnění od pohledu, tak jsi celkem solidní frajer.

                      Je potřeba vyhodit ten černý nesmysl, pokud se nějak zásadně nepletu.

                    • Concorde  

                      Pokud by se ti ty gufera podarilo nedestruktivne demontovat, mel bych o ne zajem.

                    • MirosPikos  

                      Pokud to máš rozebrané a budeš stejně objednávat „prachovky“ tak bych vyměnil i běžně dostupné o-kroužky. Nic tím rozhodně nezkazíš.

                      • Prokop Tunel  

                        Díky pánové za reakce ;)

                        • Prokop Tunel  

                          Tak jsem to dnes poskladal dohromady, zmenil jsem zdvih na 100mm..

                          Potiz je v tom, ze pri vraceni do zdvihu to jde docela neobvykle pomale. Kde udelali soudruzi chybu?

                          Je to srovnatelny s epiconem, kdyz je nastaveny pomoci spodniho sroubu na noze na nejpomalejsi zdvih.

                          • Concorde  

                            Jde to pomalu i na nejvic povoleny odskok? Muze to delat jina viskozita oleje. A samozrejme pro jiny zdvih nemusi sedet puvodni nastaveni odskoku.

                            • Prokop Tunel  

                              Ano, ikdyz je povoleny odskok..

                              Olej je motorex 7.5w

                            • Prokop Tunel  

                              Tak myslis, ze bych mel predelat na puvodni zdvih?

                              Nebo je nekde na netu navod, jak nastavit odskok na 100mm?

                              • Concorde  

                                Fox má celkem široký rozsah nastavení odskoku. Pokud máš uplně povolený odskok a vidle se vrací pomalu, je něco špatně, protože stejný olej používám a nikdy bez problémů. Nejspíš nějaký bordel v cartridge, nebo špatně nasazené točítko odskoku (červené kolečko)

                    • wladeq  

                      Říkejte si co chcete, ale podle mě je na obrázku navrchu FIT patrona ;)

      • Fredos  

        Rozdělej to a beztak to najdeš. Mě to chcalo na PIKU přes stírák a bylo to tím že se mi rozšrouboval charger a celej vytekl do noh.

        Ta FOXka má taky uzavřenou FIT patronu ne? Tak jestli to nebude něco v tomhle stylu.

    • BLACK1E  

      Ahoj, nevíte někdo proč mi utíká vzduch z komory? Mám FLOAT O/C CTD. Napřed mi tlak utíkal pomalu a jen někdy, ale včera už to nešlo nafouknout a vzduch šel rovnou ven přes gufera až je napůl vytlačil. Olej je motorex 10W a motorex vazelína na vidle. U jiný vidle se mi to nikdy nestalo ikdyž jsem použil třeba i 5w olej do komory.

      Jinak jsem si všiml že na pístku jsou dva pruhy. Většinou jeden modrej a jeden černej. Kterej z nich se stará o držení tlaku?

      • kubad  

        Kup sadu těsnění a výměn všechny

        • BLACK1E  

          Asi budu muset, blbý je jen to, že zítra seženu prd a od pondělí do pátku jedu s bajkem do Českýho lesa napůl pracovně. Spíš mě zajímalo nějaký diy řešení nebo nápad co jsem mohl podělat při servisu, ale asi žádný nebude.