• elbunda1

    Sice mám načteny různé manuály k vidlicím různých značek, kde se uvádí výměny oleje po určitém počtu km, ale zajímalo by mně jak řašíte servis vy v praxi. Dříve jsem na servis vidlice kašlal, ale jelikož mám teď FOX RL, tak to raději nebudu podceňovat. Momentálně má najeto necelých 3000km, tak už asi bude na čase. Otázka tedy zní, po kolika km (příp. v jakém časovém intervalu)? Co vše je potřeba měnit? A na kolik to vyjde?

    0 0
    • Kynio  

      řeší se to tu dost často. Stačilo by pročíst si historii. Navíc na stránkách foxe máš manuály a tam i intervaly výměn oleje, těsnění atd.

      0 0
      • elbunda1  

        No výměna oleje je předepsaná po 100h…koukám na budík, mam tam 166h a příští víkend jedu na delší cyklovýlet, tak pak to radši začnu řešit.

        0 0
    • rš2  

      Nikdy jsem neřešil, ale letos prvně to dám přes zimu někomu kdo dělá servis vidlic…nic víc nevidím jako potřebu :-) Ať mi to rozebere, pošteluje, namaže, doplní…a za rok jsem tam zase :-D

      0 0
    • Al Stra  

      jsem romantický typ, takže vidlici raději dávam do servisu

      0 0
    • Lister  

      Neřeším, při mojem nájezdu to nemá cenu, dříve, než bych dosáhl servisního intervalu, tu věc většinou prodám.

      0 0
    • nox159  

      pokud je vymena oleje predepsana po 100h jak pises tak to je 3–4× za sezonu :D nevim jak je to s cenou (u foxky) ale nastrelim cca 500,– → 2000/sezona :(

      proto bych na to kaslal a az vidla odejde koupil novou :D

      ( teda takhle to resim u svoji R7 ale mozna letost – po trech letech- si k tomu sednu a ten olej vymenim :D )

      0 0
      • vikicek  

        500 za foxinu? ty budeš z levného kraje :) .. to možná tak RS

        0 0
        • nox159  

          rikam ze nevim :) jinak brat si za pul hodky prace vic jak 500 mi prijde trochu divne :D

          0 0
          • kafac  

            Ono to bude trvat asi trosku dyl jak pul hodky, navic musis na to mit vybaveni. Takze si myslim ze to tas tak drahy neni. Spis me stve, ze Cyklosvec rejzuje na nahradnich dilech, v Americe stoji asi tretinu jak cyklosvece…

            0 0
        • Trey  

          Hehe, no mě říkali za RS Recon mám pocit něco přes litr tuším že možná i přes 1500 za výměnu oleje a servis, prý tak po 2 tisicích km se mám zastavit. Moc se mi nechce :D

          0 0
          • nox159  

            privez mi to, udelam to za pulku :)

            0 0
            • Vilém  

              Vetsinou ta cena obnasi i nove stiraky.

              0 0
              • Vilém  

                …mozna i nejakou tesnici sadu ap.

                0 0
                • Trey  

                  Jo, to těžko říct, zatím to ještě není akutní tak se pak časem přeptám co za to vlastně všechno udělají. Na 100% to ale bylo přes litr.

                  0 0
                • Trey  

                  No zatím to není tak akutní, ale co je všechno v té ceně přesně netuším, jak to bude potřeba tak se přeptám co by s tím vlastně dělali, případně to dám jinam :) Pamatuju si akorát, že určitě říkali přes litr.

                  0 0
              • nox159  

                po 2000km nove stiraky? k cemu ?

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud je to autorizovany servis, tak by se mel drzet postupu predepsaneho vyrobcem. Ten vetsinou doporucuje po sezone „velky“ servis, ktery prave obnasi treba tu vymenu stiraku, nejakych o-krouzku ap. Pokud to nekomu das v podstate na vycisteni a vymenu oleju, tak bude cena urco o dost nizsi, ale zase nemas zaruceno, ze ti dalsi sezonu ten spotrebni material vydrzi. To si musis vybrat.

                  0 0
                  • nox159  

                    pise po 2000km takze 4× za sezonu platit 1500 :D

                    to uz mu vyjde lip koupit si kazdy rok novou vidlu :D

                    0 0
            • Trey  

              No když jsem to slyšel tak si říkám, že se to radši naučím sám :)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Morati – občas jí umeju :-)

      0 0
    • Tomcat  
      1. Otázka tedy zní, po kolika km (příp. v jakém časovém intervalu)?…

      …Každý jezdí jinudy jinak a jinde = nemá to jednoznačnou odpověď. Někdo by stím měl jít do sezvisu po 50km jiný jednou za rok

      1. Co vše je potřeba měnit? = pokud jste jasnovidec a víte co odejde , tak

      přesně to

      1. A na kolik to vyjde? = viz B a ceník tvého servisu a dodavatele.
      0 0
      • Sobi  

        Ty tohle ne-tomcatuješ?

        Se divim! :-O

        :-))))))))))

        0 0
    • roud  

      Já osobně to vidím na 1× ročně výměna náplně + preventivní výměna všech těsnění když už je to rozebraný jinak během roku občas máznout ;o]

      0 0
    • StuntJ  

      Já údržbu neřeším protože mám RS TORU coil = nulová údržba :o)

      0 0
    • Martyss  

      Vzhledem k ménu nájezdu okolo 2000 km ročně. Běžné čištění a mazání silikonovým oleje. Jednou ročně k Milanovi na kompletní rozborku. Ale zvažuji, že se na to vrhnu doma sám. Zase tak těžké to není…

      0 0
    • t29  

      když se mi zdá, že má špinavé vnitřní nohy, očistím je a namažu.

      když mi zdá, že je přlíš měkká, dofoukám.

      když se mi zdá, že drhne, rozeberu, očistím všechno a vyměním olej.

      kilometry, hodiny, nebo roky neřeším.

      0 0
    • K2  

      Na fox doporučuju bikelive.cz nebo bych věřil i Milanovi tuningtest.cz

      0 0
      • Chiron  

        Když už je řeč o TT. Kolik cca stojí servis Epiconu u Milana? Počítám asi po sezóně, že ji tam pošlu na komplet servis. Zřejmě výměna všech stírků a všech těch nesmyslů co se běžně mění.

        0 0
    • JSt  

      ja to davam do cistirny.

      0 0
    • miki  

      Přečtěte si návody ke svým plechovým miláčkům na 4 kolech a přiznejte si kdo to zná a dodržuje.Můj tip tak 5%.Jinak si všichni dávají auta spravovat kam se dá , a taky nedodržují výměnu třeba brzdové kapaliny oleje v servořízení nebo chladící kapaliny.Tak proč tak striktně dodržovat návody k vidlicím.???

      0 0
      • StuntJ  

        moje řeč, ruku na srdce, kdo si tu nechává co dva roky v autě měnit brzdovku. Myslím si že tak 90% lidí to v životě nedělalo a to jde o větší problém než u vidle …

        0 0
        • kafac  

          Ja treba jo, stoji to par korun a kdyz uz je auto v servisu…

          0 0
          • M_ishak  

            A jak poznáš, že ti ten servis výměnu provedl, to jim jako věříš?

            0 0
          • M_ishak  

            A jak poznáš, že ti ten servis výměnu provedl, to jim jako věříš? Jsou případy, kdy servisy vykrádají nové díly z aut zákazníků a cpou jim staré šunty z vrakáčů. Tak proč se rýpat s výměnou kapaliny, kterou nikdo nepozná.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Vim o pripadu, kdy pri garancce provedli „preventivni vymenu oleje po roce“(auto novee, vpodstate jeste v zabehu) tak, ze olej prolili hadrem a nalili ho zpet do motoru. Inkasovali za novej…

              0 0
              • Martyss  

                Většina olejů má výměný interval buď kilometrický průběh nebo jeden rok, takže to není žádná „preventivní“ výměna. Samozřejmě provedení tímto způsobem na změnu servisu…

                0 0
      • Martyss  

        Mno třeba koupit ojeté vozidlo po takovém vohnoutím přístup je celkem sebevražda.

        Proč měnit třeba chladící kapalinu? Třeba, aby ti časem nevyžrala díru do hlavy nebo do bloku.

        0 0
        • vitki  

          ja mam tiez jeden offtopic. nemate niekto manual na R7 absolute elite 2008? Neviem ho nikde najst. videl som iba 2007 a neviem ci sa da pouzit aj na 2008?

          0 0
    • Almighty  

      Je si sem hodím lehký offtopic, mám týden instincta 29 a na něm Rebu, a s největší pravděpodobností se mi dostal takový ten červený kroužek na zjištění využitého zdvihu pod to šedivé těsnení na přechodu mezi vnitřní a vnější nohou (asi stírák?). Matně si vzpomínám, že jsem mezi těsněním a vnitřní nohou předevčírem viděl kousek něčeho červenýho a neuvědomil jsem si, že se jedná o ten kroužek (myslel jsem si že naopak leze něco ven) a nevěnoval tomu přílišnou pozornost. Dneska už není vidět vůbec. A otázka zní, je to problém, nebo to můžu ignorovat a počkat až budu dávat vidli do servisu?

      0 0
      • jirin  

        Zalezi na tom, kolik spiny se dovnitr dostalo spolu s krouzkem? Ja bych to rozebral a krouzek vytahl. Staci sundat spodni nohy.

        0 0
        • pepek  

          Stačí vysunout stírák, ne?

          0 0
          • akula  

            Radši bych sundal vnější nohy, RS stírák s vyndáním často zničí. Spíš bych ale řešil, jak se tam mohl ten kroužek vůbec dostat, protože pokud je všechno v pořádku, tak se pod stírák dostat nemůže.

            0 0
          • jirin  

            Pokud stirak vytahnout jde, je to moznost.. spis bych ale sundal nohy. Uz jenom proto, abych vnitrek vycistil.

            0 0
      • Ruprt2  

        to se ti tam nemohlo dostat. to ti spíš prdlo a ztratil jsi ho.

        0 0
        • Almighty  

          Taky bych tomu nevěřil, ale fakt mezi vnitřní nohou s stírákem byl vidět asi centimetrovej(1cm obvodu) kus toho kroužku, myslel jsem že mi z toho leze nějaký těsnění, tak jsem do toho dloubnul prstem, nic to neudělalo, jel jsem dál, a včera mi to docvaklo, když jsem nemohl najít ten kroužek, že to červený, jak už jsem psal, s největší pravděpodobností byl on.

          Jak je náročné sundat vnější nohy? nehrozí nějaké rozhození? jak je to popř. s nějakým mazáním? v podstatě by se mi hodil návod :) Zítra každopádně půjde kolo na garančku, ale tohle bude asi trochu nad rámec, jaký je váš odhad ceny tohodle úkonu? (abych si udělal i případně obrázek o servisu)

          0 0
          • Ruprt2  

            toto rozhodně není nad rámec garančky si myslím.

            když se tam vleze kroužek, tak je stejně něco špatně tam by to mělo být tak těsné, aby se tam nedostal bordel natož předmět jako je kroužek.

            0 0
            • Almighty  

              Ok, prodiskutuju to, každopádně na mě ten stírák nepůsobí dojmem, že by byl moc volný, napadlo mě. jestli třeba nešla spodní noha nadoraz až ke korunce(nebo teda napojení vnitřní nohy do horní části vidle) a kroužek se tam nějak nevtlačil, teda pokud je to vůbec možné.

              Je normální že vidle při rychlejší kompresi (nějaký dopad, třeba vyšší obrubník) jakoby „zasyčí“? Také jsou po jízdě na vnitních nohách nahoře proužky oleje (+ setřený prach), je to normální?

              Jedná se o mou první odpruženou vidlici, tak se na mě nezlobte za tyhle základní dotazy :)

              0 0
              • Ruprt2  
                • s tím kroužkem mi to stejně přijde takové těžko uvěřitelné
                • zvuk je normální zkus si ji dát do pomala a uvidíš, že to dělatnebude do rychla to dělá je to normální (většinou :-) )
                • špinavý kroužek je normální po jízdě ho klidně setři a zase namažneznamená to, že ti uniká olej. je to mastnota ze stíráků, které jsounacucané aby vidlici neškodili a hezky to chodilo. Je to žádoucí. takžešpínu utřít do sucha a silikonem zase postříkat zapružit apřebytek utřít.
                0 0
    • M_ishak  

      Neřeš to, levněji vyjde tu vidli za pár let dorasovat bez údržby a koupit novou.

      A starou střelit na aukru samozřejmě.

      0 0
      • Martyss  

        A samozřejmě pod inzerát pak připsat..„dora­sováno bez údržby“…:-)

        0 0
      • Quik  

        jeta divkou 40kg … najeto 500km

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.