Scott Scale - instalace teleskopu.

66 nepřečtených
  • THORX

    Chci se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s instalací teleskopu na tento typ rámu.

    Moc nerozumím vývodu u hlávka. Nikde žádná díra na kabel. U středu by měl být kabel veden rámem, aspoň tak mi bylo řečeno. Asi bude zapotřebí sundat kliky aby tento úkon mohl být úspěšně proveden. Mám pravdu?

    0 0
    • Jáchym 1  

      Záslepku vyměnit za průchodku pro 1 bowden.

      Sundat kliky a dem.ložiska.

      0 0
    • THORX  

      https://www.bike24.com/p2288597.html tohle by mělo být ončo

      Zítra demontuji kliky

      https://www.scottmtb.cz/…a-scale-900/

      0 0
    • THORX  

      Asi to bude chtít vyndat střed :(

      0 0
    • THORX  

      https://youtu.be/0p6i_8FbUEA mělo by to vypadat asi takto.

      0 0
    • THORX  

      Chci se ještě zeptat bude sedět 11s převodník místo 12s převodníku na na sadě NX EAGLE. když je offset stejný.

      0 0
    • AgataS  

      ?

      0 0
    • THORX  

      By mě zajímalo jak by se to protáhlo rámem pomocí spešl nářadí bez demontáže stredu

      Objednal jsem materiál z bike24 tak to bude 3 týdny trvat. Kvůli těm zarážkám do rámu ty nejsou skladem :(

      0 0
      • Chlebovnik  

        Park Tool IR-1.

        0 0
      • kubad  

        tímto to půjde, existují i levnější od jiných výrobců

        Park Tool IR-1–2 sada pro montáž vnitřního vedení

        0 0
      • plzakj  

        A zkousel jsi tam soukat bowden? Nevede treba trubicka v kuse v ramu az pod sedlovku?

        0 0
        • kubad  

          :D

          0 0
        • THORX  

          Nevím nemám Bowden. Spíše mě zaráží to že nikdo neví jak to u Scott maj

          0 0
          • kubad  

            Spíše mě zaráží to že si nedokážeš ke svému rámu dohledat návod

            rad už tu máš dost – stejně to zase dojebeš při montáži jako obvykle

            0 0
          • plzakj  

            A ten neleskop budes ovladat jak?

            0 0
          • Jáchym 1  

            Lajnery tam nejsou.Jde to na volno.Asi bych tam pak nasoukal bublinky,ať to neklepe.Nejed­nodušší bude dem.klik i ložisek(jak jsem už psal)

            Protahovačkou by to asi šlo,ale podle mě složitějši než variant,,všechno v­en,,

            0 0
            • THORX  

              JJ vypadá to že to bude volně. Jaké bublinky máš na mysli, mno myslel jsem už na to ten bowden nějak odchlučnit.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Bublinkovou folii, do který se balí křehký věci. Aktuálně je tu o odhlučnění bovdenu samostatný vlákno, mrkni na inspiraci tam.

                0 0
    • THORX  

      Ten střed bude DUB pressfit kolik stojí ten vercajk na to :) tuším že střelu

      0 0
      • THORX  

        Nechybí tomu lisu točítka?

        0 0
        • Chlebovnik  

          Prej točítka. =DDD

          Hlavně mu chybí adaptéry na DUB – 28.99 mm

          0 0
        • Kouba_2005  

          Točíš stranovým klíčem. Jestli máš v plánu lisovat ložiska jen jednorázově, tak ti úplně stejnou službu udělá odpovídající šroub s matkou a velkýma podložkama, pokud nemáš v rukách nasráno. Zase ale 400,– není taková raketa a půjde to s tím jednodušeji a spolehlivěji.

          0 0
        • kubad  

          ne je tam matice, použiješ klíč

          0 0
    • THORX  

      Ještě dotaz lze znovu nalisovat vyřazený střed když je ok? Nebo se to automaticky mění kus za kus.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Když je OK,dát zpět.

        0 0
      • kubad  

        jde to – ale riziko vrzání tu je, takže pokud nemusíš nevyndávej ho

        0 0
      • Pennywise  

        Po opatrném vyražení středu z rámu stačí vyzkoušet zda se ložiska protáčejí bez přidrhávání. Pokud jsou v pořádku můžeš nalisovat zpět.

        0 0
    • Johny_r  

      Mám sice jiný kolo, ale vedení pro teleskopku jsem protahoval nedávno. Vzal jsem brzdový lanko a strčil ho koncem bez olivky do sedlový trubky. Stačilo s ním trochu zavrtět sem a tam a projelo kolem středu jako po másle. Z díry pro vstup bovdenu jsem ho vytáhnul malým imbusem. Na konec s olivkou jsem izolačkou přilepil bovden a protáhl práce tak na 3–5 minut. Záslepku jsem normálně pod vhodným úhlem provrtal pětkou vrtákem. Mám pressfit, takže na vyndavání středu nemám vercajk a platit za to někomu v servisu se mi moc nechtělo, tak jsem to nejdřív zkusil sám.

      0 0
    • THORX  

      Citace jednoho mechanika na otázku jestli lze Bowden protáhnout bez vytažení středu.

      „ da se to udelat bez vyndani stredu ale je to kurevskej oser… kdyz vyndas stred tak to mas za 15min hotovy, kdyz ho tam nechas tak to budes delat minimalne hodinu a buh vi jestli se ti to povede…“

      Už aspoň vím, že střed musí fakt ven. Teď je otázka jestli si koupit vercajk a udělat si to sám asi tak 1700kč nebo zajít do servisu mít to bez práce a za min. Na kolik tedy vyjde nějaký použitelný lis.

      0 0
      • kubad  

        se sadou na protahování od ParkTool za 15 minut s prstem v nose bez vyndání středu.

        víc k tomu nemám zbytečné komentovat

        pokud vyndáš střed je to tak 50/50 že budeš kupovat nový

        0 0
        • biker jura  

          to bych tě zrovna na Scalu chtěl vidět :D :D… pár jsme jich v práci letos dělali ;)

          0 0
          • kubad  

            skus si LV a Eightpins sedlovku :D

            s těma magnetama jde spousta věcí vcelku jednoduše

            0 0
      • novas752  

        Tohle nikdy nevíš dokud to nezkusíš, záleží jak je rám uvnitř přesně udělanej (může se to vevnitř kousat o vroubky a otřepy které ve spoustě rámů jsou, může tam být natvarovanej blbě přechod mezi trubkama) a na zručnosti toho, kdo to dělá.

        Střed ven je jistota, hotovo poměrně rychle. Ale musíš ten střed dostat ven a zase zpátky a bez nářadí a (hlavně) zkušenosti může nastat problém i u toho. Někdy to tam drží fakt fest a člověk za to musí brát fakt silou, ale musí u toho i myslet. A dělat to na nějakym celkem vratkym stojanu z Lidlu apod. bych to taky nechtěl. Bez profesionální dílny za zády mi přijde jednoznačně lepší pokusit se to protáhnout bez vyražení středu – ohnout si konec bowdenu a šmrdlat s tim dokud se dám nenasměruje do sedlový trubky, případně ním prostrčit lanko a zkusit tam procpat konec lanka, za který pak bowden protáhneš, nebo si pomoci silnějším magnetem (akorát tam se stává že se ti chytá na už provlečený bowden řazení). Díra do rámu u hlavy je velká, jít by to mělo podměrně dobře, jen se s koncem bowdenu trefit nad střed a pak nějak vybrat tu zatáčku do sedlovky.

        0 0
      • Stavel  

        Ali protahovák

        0 0
      • Stavel  

        Ali lis

        0 0
      • Johny_r  

        Viz můj příspěvek výše. To, co píšeš určitě není pravidlo a určitě to neplatí u všech kol. Přinejmenším bych to s tím lankem zkusil. Kvůli vlastní blbosti jsem to musel dělat 2× a pokaždé to byla otázka minut. Nejdýl na tom trvalo přilepit izolačkou bowden na lanko. Samotné protažení bylo do minuty. Protlačit tam přímo bowden bych ani nezkoušel, je tvrdej a sám od sebe se kolem středu neohne. Když ho ale táhneš na laně, tak jde ochotně. Investuj čtyři pětky do brzdovýho lanka (je pevnější) a zkus to.

        0 0
    • THORX  

      Určitě až zásilka bude doma (do 3 týdnů) tak budu zkoušet ten bowden protáhnout aniž by střed musel ven

      0 0
    • THORX  

      Je to doma

      0 0
    • THORX  

      Mno myslím že to asi bez toho středu ven nepůjde nezasunul do dál než 10cm od středu

      0 0
    • THORX  

      Nějak nemohu dohledat v balení to měřítko vzdálenosti.

      0 0
      • Jáchym 1  

        To nepotřebuješ.18 mm mezi koncovkou bowdenu a válečkem.

        Jen je potřeba to lanko pořádně prošponovat,aby jsi to nemusel několikrát posouvat.

        Já to dělám tak,že váleček utáhnu hned u koncovky a ovládací páčkou to pořádně propnu.Pak to dám na těch 18mm.Event.doladíš adjustem.

        0 0
    • biker007  

      Tak jsem si take prosel instalaci teleskopu na karbonovej Scale. Porod neskutecnej, ale nakonec se to povedlo i bez vyndani stredoveho slozeni :) Nakonec slavil uspech tento postup.

      1. Tenka tycka nebo pevnej drat, cca 70cm dlouhej. K nemu jsem pridelal o trochu delsi kus bowdenu. Na spodni strane sem nechal bovden cca 2–3cm precuhovat. Bude to vodici bovden.
      2. Posvitit do sedlove trubku a najit kulatou diru, co vede do stredove trubky. Tycku s bovdenem do ni strcit a precnivajici konec bovdenu nasmerovat do mist, kde cekas diru ve spodni ramove trubce. Pomuze precnivajici kus bovdenu predtvarovat
      3. Do bovdenu strcit lanko a snazit se trefit se… kdyz se to povede, jde to poznat podle zvuku, jak lanko drnci ve spravne trubce. Hura !! Najit konec a vytahnout z ramu ven je easy.
      4. Tycku s bovdenem skoro celou strcit do ramove trudky, at kouka jen tolik, abych na ni prstama dosahnul
      5. Vytahnu lanko z ramu co nejvice a nasunu na nej bovden co nejvice to jde.. tam kde cca lanko v dlouhem novem bovdenu konci, stisknu klestema a drzim.
      6. zacnu tahat za tycku ze sedlove trubky ven a opatrne protahnu novej bovden tesnym mistem kolem stredu… jakmile projde, pustim kleste, vytahnu tycku s vodicim bovdenem a jdu to zapit:)
      0 0
      • tsunami  

        Protože se doma starám o víc kol a u všech budu řešit odhlučnění bowdenů natažených skrz rám, pořídil jsem si https://www.kupkolo.cz/…eni_z110889/ Protáhl jsem s tím bowdeny a brzdové hadice rámem RB CR290 a práce je s tím fakt super. Takže pokud řešíte podobné práce častěji, doporučuji pořídit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.