• sportovni_biker

    Rok s rokem se sešel a já vybírám novou vidlici. Pročetl jsem v historii už opravdu hodně, ale spíše se tam mluví o pružinové Toře. Pružinu už nechci i za cenu vyšší necitlivosti. Směřuji se na výkonnostní cyklistiku, ale někdy se jedu taky jenom tak projet…proto ten vzduch. Jsem si vědom, že vidlice je relativně těžká, taky je polovina z oceli :-) Moje dotazy směřují hlavně k funkčnosti SoloAir systému a docela mám nejasno v PopLoc uzamykání hlavně s tím, kolik se vidlice i při uzamčení pohybuje. Jinak v katalogu jsem se dočetl, že by měla mít regulaci komprese, ale trochu mě zarazilo, že 317 vzduchová má obyč. Poplock a ne Poplock Adjust, kterého jsem si všiml u pružinové verze. Tak pište plusy i mínusy a hlavně i někdo vysvětlete jak je to s tou kompresí :-) Díky všem

    0 0
    • mar_tin1  

      tora 317? snad 318, ne? k tomu zamykani, vidle se pohybuje cca 1–2 cm a ma ochranu proti prorazeni. a k tomu poplocku, mozna se pletu, ale myslim si, ze poplock adjust se pouziva u videl s nastavitelnym floodgate. tora ma jen stelovani komprese, takze tam bys ten adjust nepouzil.

      0 0
      • sportovni_biker  

        To má být 318 :-) Jsme se blbě sekl. Když se třeba podíváš na kolo co má Gobike, tak ten tam má vyvedený Poplock Adjust a má 318 U-turnovou, tak jsem z toho jelen.

        0 0
      • mar_tin1  

        tak s tim poplockem jsem se spletl. ale obycejny poplock ma „stupnici“, takze by ta uroven komprese mela byt nastavitelna…

        0 0
        • sportovni_biker  

          Aha, tak ale nerozumím tomu, že Gobike na tom má PopLock Adjust

          0 0
          • Honzajs  

            Já mám REBU DUAL AIR a manželka TORU 318 MONOAIR, ta POPLOCK páčka má sice stupnici, ale bez regulačního kolečka, takže pouze ONxOFF (obě vidle) REBA má kromě toho DUAL AIR i externě štelovatelný FLODGATE (imbusem) TORA to má napevno. Takže REBU/TORU zamknu páčkou a valím, pokud přijde náraz, tak dle míry uškrcení FLOODGATE to buď otevře nebo neotevře

            0 0
      • MlokCZ  

        Nevim jestli Tora není trošku jiná, ale pokud má klasický Motion control jako Reby a tlumiče, tak to není žádná ochrana proti proražení, ale je to cílené otvírání vidle při určitém impulsu (který reguluješ nastavením floodgate). Ochranu proti proražení mívají až úplné locky, což Motion control vůbec nemá (i když pro lehčí jezdce floodgate nastavený na maximální sílu se chová skoro jako úplný lock).

        A pohybování v přepnutém stavu na floodgate potvrzuji, u mě tedy o chlup méně, u mě tak do 1cm.

        0 0
        • sportovni_biker  

          U téhle, ale podle mě Floodgate ladit nejde, tak jak je to továrně nastaveno?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud nejde ladit, tak to pouze bude od výroby nastavené v jedné konkrétní poloze, která nejde měnit (a nejde nastavovat ani uvnitř vidle, jako to maj některé jiné modely RS bez vnějšího štelování floodgate?), ale myslím, že jinak se to bude chovat stejně. Teď už jen otázka jaká ta poloha je oproti rozsahu nastavitelných modelů. Já tipuju, že to bude odpovídat někde prostředku toho rozsahu, ale musel by to potvrdit někdo, kdo jezdil obě verze.

            0 0
            • sportovni_biker  

              Dobrý a když náhodou proletím nějakou dírou a vidle bude zamknutá, tak se na chvíli otevře a zase se zavře? Ptám se blbě, ale to je poprvé, co budu mít zamykací vidlici, tak proto :-)

              0 0
              • mar_tin1  

                jo, presne tak. otevre se a pak zavre. skratka jen pobere ten naraz…

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud by byla zamknutá, tak ne, zůstala by zamčená a urazilo by ti to ruce. Ale Motion Control není právě zámek a právě k tomuhle slouží, aby větší náraz vidlici otevřel a ta náraz pobrala. A pokud je štelovatelný floodgate, tak se dá nastavit na poměrně menší náraz (já ho mám nastavený tak, aby mě přesně udržel vidlici zavřenou při jízdě ze sedla).

                A přežije bez úhony, protože je to právě dělané. Akorát to není pouze otevírání a zavírání vidlice (to by bylo ideální), jak se tomu nepřesně řiká, ale zvyšuje to přepnutím na floodgate kompresi a pak i když vidlice ráz pobere, tak není tak aktivní jako otevřená.

                0 0
                • sportovni_biker  

                  Aha a jak se taková vidlice udržuje?

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    standardne, jako kazda jina… obcas striknes nohy silikonem a jednou za rok (dva, tri…) nechas vymenit olej, pripadne tesneni.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak na udržování vidlic specialista opravdu nejsem, protože je doma neservisuju. Ale nijak speciálně, jako každá jiná. Přes roku jen čistím a mažu troškou silikonového oleje na stíráky. A jednou do roka dávám do servisu na rozebrání, vyčistění a výměnu oleje.

                    0 0
        • mar_tin1  

          tora ma trosku jednodussi MC. nema totiz stelovani floodgate. k tomu pohupovani, prijde mi, ze zpocatku se to hybe tak 1cm a kdyz se ta vidle otevre po vetsim razu, tak se to pak hybe trochu vic.

          0 0
          • MlokCZ  

            Hýbání po nárazu, když to jednou propruží jsem nikdy moc nezkoumal. Jezdím totiž prakticky trvale s otevřenou vidlicí a zavírám pouze při jízdě na asfaltu v kopci ze sedla, kde nepřijde žádný náraz.

            0 0
            • mar_tin1  

              jasne, ja taky jezdim s trvale odemknutou. zkousel jsem to jen na miste staticky. celkove bych rekl, ze ten motion control vubec nepotrebuju.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já kdybych ho neměl, tak mi to taky téměř nevadí, ale sem tam na delších výjezdech po asfaltu (které nejezdím často, ale občas ano) mě to potěší, že můžu jít ze sedla a zamknout tlumič i vidlici.

                0 0
    • vlk  

      Hlavně si přečti tady na fóru postřehy od pekáčka a systému solo air-a tomu pár mm mrtvému chodu na začátku.

      0 0
      • mar_tin1  

        jednotlive soloair vidle maji jinak reseny ty pistky. takze predpokladam, ze se to bude jinak projevovat. treba dijck si na lyriku niceho nevsiml… tora a recon naji taky ruzne reseny ten system…

        0 0
        • cabbage  

          Dijck už psal recenzi? jestli ne, tak ať pohne;-)

          0 0
        • Dijck  

          To mozno znamena, ze len neviem posudit ci to tam je:) Ak by ju do ruky chytil nejaky odbornik tak by mozno razom zistil ze ma aj mrtvy chod. Zatial sa mi zda ten chod celkom zivy..

          0 0
          • mar_tin1  

            mozno mas ten dar, ze si uzivas jazdu a neriesis, ci ti na biku nieco puka, ci ti vidla chodi 150mm alebo len 143 a podobne vtakoviny :)

            0 0
            • Dijck  

              Ze dar…Ked mi na biku nieco puka tak to uz trochu vadi:) Ale ked niekedy citam siahodlhe diskusie ohladom vyberu jedneho noveho komponentu alebo ramu a pod. tak sa casto pousmejem:) Niektori ludia to moc riesia:) (MlokCZ, Dieego)

              no offense

              0 0
              • mar_tin1  

                sportovni_biker :)

                0 0
              • MlokCZ  

                Já to taky beru, že někoho detaily vůbec nezajímají.

                Já to řeším ze dvou důvodů. Jednak mě to řešit baví a taky ty rozdíly co řeším pak ocením (prostě za investovaný peníze chci mít kolo maximálně přizpůsobené mojim požadavkům). A že mě to časté "přílišné řešeníK věcí na biku už hodněkrát pomohlo pro mě zcela zásadně zlepšit chování kola a jsem s nim pak mnohem víc spokojený. Já zase nechápu, jak spoustě lidí různé komponenty s různým chováním můžou přijít téměř stejné, když nejsou (v extrému tím myslím třeba, že někomu přijdou všechny vidlice stejný).

                V tomhle jsem se ale už např. setkal s případem kamaráda, který taky vždy o mě řikal, že věci na kole moc řešim. Pak na jedné cyklo akci jsem mu zkusil úplně přešteloval vidlici (on předtím vůbec neřešil nastavení), jak tlaky v pozitivce, tak v negativce, tak tlumení. A byl pak nesmírně překvapený, že se stejná vidlice může chovat naprosto jinak.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě dodám, kdyby aspoň někteří lidi všechno tak neřešili a nechtěli zkoumat a řešit detaily a i malé rozdíli, tak by nedocházelo k žádnému technologickému pokroku.

                  0 0
                  • Dijck  

                    To je uplne v pohode, ja to beriem – od toho tie tu tie fora su:) Len hovorim svoj nazor, ze to niekedy zachadza do extremu a na tom sa bavim… to je vsetko.

                    0 0
              • dieegoo  

                Když už si mě bereš do pusy, tak mě aspoň napiš správně :P ne, teď vážně… jo řešim to, páč vzhledem k tomu, že nejsem pracující, ale student, tak moje příjmy sou trošku nesrovnatelé s vámi, čili pokud něco kupuju, tak chci koupit „to pravé“… nemůžu si dovolit koupit něco jen tak hokus pokus a příští rok vyhodit stejný obnos peněz znovu. No ale klidně se nad tím pousmívej. Jinak Mlokovi patří můj dík ;)

                0 0
    • marapara  

      Tora není špatná vidlice, ale pokud můžeš připlatit něco navíc, jdi do Recona 351 s poplockem. Dá se koupit za 6990. Já mám na druhém biku Recona 327 soloair a ta vidlice chodí fakt sametově. Jen nemá poplock, 351 má.

      0 0
      • sportovni_biker  

        Jsem si toho vědom, ale už teď jsem na maximu, vlastně i peníze, které jsem měl na nové kola, jsem do toho dal a kolo mi teď drží židle, protože moje stará vidlice je už 14 dní prodaná.

        0 0
        • Werwolf  

          Jezdim s Reconem 351 a jsem maximálně spokojen. Toru nemám možnost vyzkoušet. Nicméně ve Velu dostává Recon mnohem větší hodnocení. Kromě toho Tora je skoro o půl kila těžší. Myslím si že Recon ti dá v poměru cena-výkon mnohem více muziky. Seč finance jsou někdy sviňa.

          0 0
          • sportovni_biker  

            Tora 318 Solo Air má 2071g

            0 0
            • mar_tin1  

              a Recon 351 SoloAir 1905g… takze „skoro“ pul kila :)

              0 0
              • sportovni_biker  

                to jo no :-D

                0 0
              • marapara  

                On asi myslel pružinovou Toru 318 s Poplockem. Tak má 2250 gr.

                0 0
                • mar_tin1  

                  pruzinova tora vs. vzduchovy recon? :) i tak je to jen cca 350g… jinak prijde mi divne, ze pruzinovy recon vs pruzinova tora je rozdil 200g a u vzduchovek pouze 100 g nejak se mi nezda, ze by ta pruzina do tory byla o tolik tezsi…

                  0 0
                  • marapara  

                    No půl kila to není, to je pravda. A to je docela zajímavé. Že by odlehčená pružina či co :)

                    0 0
        • Pi†el  

          Ahoj,mam RECONA 351 Solo Air s poplockem koupeným v 8mem měsíci v KUPKOLO.Najeto cca 1500 Km,jen za pěkného počasí.Krk 21 cm,samozrejme doklad o koupi.Nechceš ho za cenu TORI,to je 6000 Kč.

          0 0
      • sportovni_biker  

        Ale pokud to dobře chápu, tak Recon se liší akorát tím, že má Alu vnitřní nohy a tím o 200 g nižší váhu?

        0 0
        • mar_tin1  

          teoreticky jo. system je stejny, ale vnitrnosti ma mirne odlisne… otazka je, jaky ma ta odlisnost dopad na chod vidle. podle mne zanedbatelny…

          0 0
          • sportovni_biker  

            Akorát jsem se stále nedopátral jestli se ta Tora nebo i Recon dodává s Poplock obyč. jenom na zamknutí nebo Poplock adjust na ladění komprese (přiložený obrázek)

            0 0
            • mar_tin1  

              se zeptej v tom shopu, kde to budes kupovat, ne?

              0 0
              • sportovni_biker  

                na Kupkolo.cz mi řekli že ne.

                0 0
                • mar_tin1  

                  a ty chces ten s adjustem, ze? kupkolo ma zrejme nejlepsi cenu, hm? ja bych to bral bez adjustu. stejne si s tim trochu pohrajes a pak to uz nebudes pouzivat…

                  0 0
                  • sportovni_biker  

                    No tak mě jde spíš o to, že když tam má být i podle ofic. stránek, tak proč tam není? To mě celkem štve.

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      hm… no na ofic strankach pisou – optional… takze bych to nebral tak, ze to tam ma byt…

                      0 0
                    • mar_tin1  

                      mimochodem tady: www.kolokram.cz/…uct_info.php?… je levnejsi a navic tam pisou, ze se jedna o OEM model. takze tam klidne muze byt ten standardni poplock bez adjustu. myslim, ze i na kupkolo.cz to bude stejne…

                      0 0
                      • sportovni_biker  

                        Na kolokram uz jsem psal, rikali mi, ze zitra mam zavolat a to OEM znamena, ze je to model pripraveny na montaz kola, ale nikdy namontovana nebyla. V podstate mi neprijde v RockShox krabici.

                        0 0
                        • mar_tin1  

                          jo ale prave oem vidle se casto komletuji jinak nez verze urcene na primy prodej. prave proto tam muze byt jiny poplock, alu sloupek na 302 verzi nebo neco jineho. skratka pro oem neplati specifikace na webu vyrobce.

                          0 0
                          • sportovni_biker  

                            Takto vypadal ten mail, co jsem dostal:

                            Dobrý den, OEM znamená, že se jedná o vidlici určenou na montáž nových kol, proto není zabalená v krabici a součástí dodávky není pumpa. Jinak se jedná o 100% shodné provedení s normální verzí. Vidlice má navářky na kotouče i čepy na v-brzdy. Krk vidlice je zkrácen o cca 2mm, jedná se ale o novou, nikdy nenamontovanou vidlici. Na veškeré zboží poskytujeme zákonnou záruku v délce minimálně 2 roky, s manuálem by neměl být problém, Pop Lock je součástí modelu Tora 318. Všechny vidlice Tora jsou vybaveny čepy na v-brzdy i navářkami na kotoučovky. Ohledně ceny pumpy a přesné délky krku prosím kontaktujte v pracovní dny kolegu na tel. 775 906 542, já jsem momentálně v zahraničí. Mějte se, s pozdravem

                            0 0
                            • mar_tin1  

                              ale poplock neni standardne soucasti 318. ja ji mam a poplock nemam. a je to krabicova verze urcena pro primy prodej. skutecne ty oem vidlice jsou trosku rozdilne prave v tech detailech co jsem napsal vyse. takze skutecne udaje na webu vyrobce nejsou smerodajne, protoze se tykaji krabicovych verzi. ja bych to neresil, vzal tu toru z kolokramu nebo z kupkola (podle lepsi ceny)a hotovo. o nic te neosidi. ta oem verze ma jen poplock bez toho adjust kolecka. mozna ze axistuje i jina oem tora s poplock adjustem, ale s tim nic nenadelas. skratka se oem vidle vyrabi podle pozadavku vyrobcu biku. kdyz si vyrobce objedna toru s poplockem bez adjustu, tak mu takovou vyrobi a hotovo. to je prave princip oem vyrobku. ze je prizpusoben pozadavkum odberatele. ono by se tyhle vidle vubec nemely do prodeje samostatne dostat. ale nekdy se to holt stane…

                              0 0
                              • sportovni_biker  

                                Ale ta vidle to kolecko musi umet zpracovat, protoze na kupkolo maji krabicovou verzi, jsem se s nimi o tom bavil. Navic ten Poplock Adjust je jenom lepsi v tom, ze naladi tu kompresi, ale nejak stejne nevim k cemu to je :-)

                                0 0
                                • mar_tin1  

                                  tak vidis… kdyz budes porad spekulovat, tak nebudes mit na cem jezdit, pac ty tory uz nebudou :)

                                  0 0
                              • Andre3w  

                                Ja jsem kupoval Toru 318 Solo-Air taky pro primy prodej v srpnu a mel jsem tam stadartni pop-lock tudiz bez adjustu.

                                0 0
                                • sportovni_biker  

                                  A kdybych si nechal vymenit za doplatek ten obyc. na Adjust bude to fungovat, tak regulace komprese?

                                  0 0
                                  • Andre3w  

                                    no to nevim, neskousel jsem to propruzit s napul zmacknutym pop-lockem. Kazdopadne muj osobni nazor je, ze to bude k nicemu. Ja ten pop-lock zapinem opravdu jen kdyz jdu ze sedla a hledat tim jen nejaky stred tlumeni je u vzduchu k nicemu kdyz si ji nafouknes tak jak potrebujes.

                                    0 0
                                    • sportovni_biker  

                                      Máš pravdu, kašlu na to. Vezmu ji s obyč Pop Lockem a hotovo, alespoň zbydou peníze na pumpu

                                      0 0
                                      • mar_tin1  

                                        to trvalo :)

                                        0 0
                                        • sportovni_biker  

                                          Tak já se potřebuju rozhodnout 100% protože našetřit 6000,– mi sakra dlouho trvalo :-) A ještě dotaz, má se vidlice po třeba 300 km nějak zkontrolovat?

                                          0 0
                                          • Andre3w  

                                            ja myslim, ze staci kdyz si zkontrolujes dotahnuty trmen brzdy ale jinak ji obzas namaz silkonem a sem tam proved (nebo posli na) servis

                                            0 0
                                          • mar_tin1  

                                            no rockshox podminuje zaruku servisni prohlidkou po zabehu (nevim kolik km/casu). takze ma se to zkontrolovat. treba ja jsem otevrel toru po cca 300km a olej byl pekne spinavy.

                                            0 0
                                            • sportovni_biker  

                                              to bude trochu problém, protože servis tady žádný není a když to pošlu do ofic. což je asi cykložitný, tak to bude pálka :-(

                                              0 0
                                              • mar_tin1  

                                                no ale tomu se zrejme nevyhnes, jak uz nekdo psal v jinem threadu. v zarucaku by mel byt zaznam o provedeni servisni prohlidky po zabehu. jinak olej si dokazes vymenit i sam. na tom nic neni…

                                                0 0
                                              • Werwolf  

                                                Mám Recon, ale vyzkoušel jsem u kámoše i Toru. Můj Recon 351 se mi zdá mnohem lepší. Zdálo se mi jako by v určitých pozicích zdvihu zatuhla.

                                                Kromě toho Recon je skoro o 400 gramů lehčí.

                                                0 0
                                    • Honzajs  

                                      Já to zkoušel na REBĚ s normálním POPLOCKEM uškrtit na „půl plynu“ a funguje to, vidle jakoby ztuhne, někde to škrtí průtok oleje. Takže když si potom seženeš to štelování s kolečkem, tak to vyměníš a můžeš škrtit do bezvědomí :-)))

                                      0 0
                                      • sportovni_biker  

                                        Já bych to použil stejně párkrát a pak bych to blokoval celý. Teď na jaře ten Poplock využiju hodně, jak budu najíždět, tak to můžu mít zamknutý pořád a když na mě vybafne nějaké díra, tak se alespoň nemusím o ní bát. Kdybych měl Manitou, tak bych byl pořád vyklepaný, ať do něčeho nevlítnu.

                                        0 0
            • marapara  

              Hmm, tak to nevím. Kolega z práce má Toru 318 U-Turn, pružina olej a lockem na řídítka a ten má štelování komprese. Ale u fakt Recona nevím.

              0 0
              • Pebe  

                já mám třeba OEM Recona 351 solo air a nemám poplock vůbec, pouze locout na pravý noze

                0 0
                • marapara  

                  je možné, že je víc verzí 351

                  0 0
                  • McBlacky  

                    klidně. Taky mám pocit že OEM můžou mít jiný specifikace než vidle k přímému prodeji. Například manitou to tak dělá…

                    a k problému sportovního bikera: Torou myslím že k výkonnostní cyklistice moc nesměřuje :) Moje řešení situace by bylo sehnat si od někoho na půjčení pevnou řekněme do dubna na najíždění, stejně si ji bude akorát ****** solí silnic a přišetřit na nějakou zajímavější. Recon bych bral jako minimum, spíš Rebu SL (9tkč), R7 (8+tkč), Sida (10,5tkč)

                    0 0
                    • sportovni_biker  
                      1. Pevná vidle není na kotouče.
                      2. Další 2 000,– by mi trvalo našetřit tak půl roku, ale určitě ne do dubna
                      3. Jezdil jsem maratony na Splice, která byla těžší, neměla LO a byla měkká a celkem se dařilo, na to, že jsem netrénoval nijak systematicky a do teď mám najeto 3200 km

                      Tak asi tak :-)

                      0 0
                      • McBlacky  
                        1. taky je, ale uznávám to už by se musela sehnat a není to tak snadný. je mi jasný že najíždět km s věčkem a na pevný už bys prostě nepřežil.
                        2. tak to děláš něco špatně :)
                        3. jasně ale můžu ti garantovat že pokud začneš opravdu jezdit a víc závodit, tak budeš za rok touhle dobou řešit jakou vidli místo Tory. Toho bych tě chtěl ušetřit…
                        0 0
                        • sportovni_biker  

                          S tou vidlicí, já mám DC napojené na hydraulice, tak nevím, jak bych tam ještě vecpal véčka. S prachama, na to, že je mi 17, tak vůbec můžu být rád, že kupuju Toru. A s těmi závody, i když koupím novou vidlu, tak stejně bude stále těžký rám. Koupím rám, nad kterým tady každý ohrne nos, protože bude moc levnej a těžkej, měkkej a takhle to půjde pořád dál. O Vidlicích za 10 a víc se můžem bavit tak za 7–8 let, až bych měl teoreticky stálý příjem a ne 200,– kapesné měsíčně :-)

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Záleží na tom co chceš… vydělat se dá, ale není to hned. Taky sem místo víkendů doma po nocích strašil v supermarketu, ale hold něco za něco…

                            0 0
                            • sportovni_biker  

                              Až tady postaví supermarket, který mají u Vás v Hradci, tak to bude slušné velkoměsto :-D Já jsem v Hradci byl mnohokrát a vím, že těch hypermarketů tam máte jak…

                              Jinak v létě jsem na brigádě byl ve stavebnictví přes kámošova známého a to mi vyneslo kliky, smyk a přehazku, ale to bylo taky od 7 do 15:30 a to jaksi místo školy nejde.

                              0 0
                              • dieegoo  

                                To chápu, že ne všude sou stejné příležitosti. Já měl kůli škole taky dost omezený výběr, takže pouze víkendy noční a pondělí a pátek (to nemám školu) sem ještě chodil montovat mp3 přehrávače.. docela pohoda :)

                                Záleží, jak moc na to spěcháš. Třeba zkus přemluvit rodiče, ať tě založí, že si o prázdninách vyděláš a vrátíš jim to ;)

                                0 0
                                • sportovni_biker  

                                  S rodičema není řeč, vedou mě tak, abych si toho zaplatil co nejvíc sám :-) a pak Tora zítra přijede dopoledne obchodním balíkem i s pumpičkou :-)

                                  0 0
                      • dieegoo  

                        Zajdeš na dva víkendy na brigošku a dva litry máš doma ;) zas není takově oběť, nebo jo?

                        0 0
                        • sportovni_biker  

                          Myslíš, že v Jeseníku seženeš brigádu :-D Tady mají přednost nezaměstnaní, pak vysokoškoláci a pak Gympláci :-)

                          0 0
                        • raceman  

                          dva víkendy a dva litry? to bych chtěl teda vidět

                          0 0
                          • dieegoo  

                            To bys koukal ;) 8 hodin noční směna…

                            0 0
                            • raceman  

                              nj ale jelikož mu není 18 tak nemůže dělat noční, pokud by je nedělal načerno.

                              0 0
                            • Lister  

                              tak to máš na noční víc než 2× větší plat ne já na té svojí :o)

                              jinak musím se bajkera zastat sehnat u nás brigošku placenou líp než 25 kč čistého je prakticky nemožné......

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Heh, původně sem myslel, že si s tou první větou děláš srandu… To myslíš vážně, s těmi 25 korunami?

                                0 0
                                • sportovni_biker  

                                  Bohužel to tak je

                                  0 0
                                • Lister  

                                  naprosto :)

                                  jinak ta první věta nebyla o brigádě, ale o zaměstnání.­.......

                                  0 0
                                  • dieegoo  

                                    Tak to čubrnim… a já prskal, jaká je to dřina za pář korun.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      no tak na těch 120 čistýho na hodinu se dostanu tak za několik desetiletí :)

                                      ale ne že bych si chtěl stěžovat, já jsem v podstatě naprosto spokojený, na kole mám to co jsem chtěl, jen jsem trošku dýl škudlil, ale o to víc mě to těší, kdyby třeba dostal týmový kolo za 100litrů, tak bych ho neměl tak rád, jako to svoje........

                                      0 0
                                      • dieegoo  

                                        Jééé, tak to sme se nepochopili… Dva víkendy = 4 dny ;) taky nemám 120/hodinu.

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          aha já počítal 8 hodin = 1 litr

                                          Nejlepší brigoška co jsem měl bylo učení lyžování, což bylo kilo na ruku za každým 45 minut(ale to už jsou 3 roky, teď to bude určitě víc)…no a když to tak vezmu tak si říkám na co mi ta VŠ byla :o))

                                          0 0
                                          • dieegoo  

                                            No mít na brigádě 120/h tak bych si asi moc nestěžoval. O instruktorovi taky přemýšlím, jenže teď sem v prvním semestru na VŠ, takže nevim pořádně co a jak, tak to radši ještě o rok odložím.. abych se jim teď neupsal a pak nezjistil, že ejhle, nějak nestíhám.

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              stihat se to da, zvlast, kdyz nejaky dny volno ve skole. ale rozhodne to neni na vydelani penez. leda, ze by si byl abstinent s velmi pevnou vuli ;-))

                                              0 0
                                              • dieegoo  

                                                Ehm :) no aspoň by to byla práce v prostředí, který mám rád… stíhat by se to asi dalo, ale je to moje první zkouškový, tak sem to radši neriskoval a uvidíme když tak potom nebo příští rok.

                                                0 0
                              • SoLaX  

                                Uau, vazne? Tak to maj lidi z mensiho mesta fakt muj obdiv.

                                0 0
                    • gobike  

                      Jezisi nezacinej zase s Rebou, je to student co setri kazdou korunu a je rad i za tu Toru, ktera vubec neni spatna vidle a urcite toho vydrzi vic nez R7 a Sid dohromady, navic nevidim duvod, proc by nemohl jezdit zavody na Tore. Videl jsem zavodniky i s daleko horsima vidlema, furt tady vsichni melou, ze nezalezi na kole, ale na tom, co mas v nohach a ted tady valna vecina otrcuje nos nad Torou, proc sakra? Navic kdyz koupi lehkou vidlu, tak budou ostatni camrat, ze ma tezkej ram , at koupi novej. Proboha, vzdyt jste mu zkazili uplne radost z nove veci!

                      0 0
                      • dieegoo  

                        Kdo se moc ptá, moc se doví.. znáš to ne? :) Tenhle tvůj příspěvěk je mi symaptickej, je vidět, že máš vlastní rozum a víš, co potřebuješ a co už je jen pro lepší pocit… ;)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        mě je to vlastně šumák at jezdí na čem chce. Jestli je to v jeseníkách tak nuzný s penězma tak bude Tora dobrá protože vydrží kor když bude na jednom kole jezdit i trénovat.

                        0 0
                        • gobike  

                          Hura, to jsem chtel slyset:)

                          0 0
                        • sportovni_biker  

                          Tady nejde o to, jak je to špatný s penězma v tomhle městě (ne pro každého), ale jde o to, že já jsem chěl koupit vidlici tak za 4500,– a nakonec to dopadlo tak, že za ni padly i nové náboje a i kdybych chtěl toho Recona sebevíc, tak ty peníze na něj mít nebudu. Díval jsem se ti do profilu, tvoje kolo váží do 11 kg, takže je mi jasné, že Tora je pro tebe nadměrně těžká a moje kolo bude asi někde u hranice 13 kg, uvidíme, nechám zvážit.

                          0 0
                      • Lister  

                        tedy ty tě ale naštvali…ale hezky jsi to napsal :)

                        0 0
            • Werwolf  

              Všude jsem u Reconu a Tory vyděl obyč zamykání.

              0 0
              • gobike  

                Zajimavy, ze ja mam na svoji Tory poplock s tim koleckem:)

                0 0
    • Dag  

      Na kupkolo maji Recona za necelych 6tis.

      0 0
    • sportovni_biker  

      Potřebuju poradit, přišla mi 85mm, i když jsem chtěl 100mm, kolokram tvrdi, ze podlozky na vyvyseni jsou uvnitr ve vidlici, můžete mi někdo říct, jestli je to pravda a jak složité je zdvih navýšit?

      0 0
    • sportovni_biker  

      Tak Tora nevyšla, takže se pokusím odkoupit od Pitle Recona, co si o tom myslíte? Já mám hroznej strach kupovat jetou vidlici, tak co myslíte?

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych se toho zas tak nebál. A viděl jsem tam taky pružinovýho Recona za 4800, o tom bych uvažoval ještě spíš. Jestli je opravdu ježděný jen 2 měsíce…

        0 0
        • sportovni_biker  

          já už nechci pružinu, chci něco univerzálního co se dá stavět, tak jak ten vzduch. Prostě na maraton tvrdý a na výlet zase odpustit. Jenom doufám, že nebude nějaká vnitřně poškozená, to já nepoznám.

          0 0
    • sportovni_biker  

      Koupil jsem Recona, jak jste mi radili, ale na nového jsem neměl, tak jsem vzal od Pitla nahoře. Včera v noci první testovací jízda.....bez­problémů. Dneska 15 km terénem a na konci problém! Když jedu, klidně i 5 km/h a stisknu přední nebo zadní brzdu, tak setrvačnost mě hodí dopředu a jak se nahrnu na vidlici, která zajíždí, tak něco někde vepředu zalupe a pak jak se vrací, tak zalupe znovu. Není v tom pravidelnost, někdy je lupnutí víc tam a míň zpět, někdy naopak. Když stojím na místě a propružuji, tak to z 99% neudělá. Zkoušel jsem sundat kolo a z nohama různě zacloumat, ale žádné lupnutí jako názvak vůle se nekonalo. Dělá to i zapoplockovaná. Tak nemám ponětí, kde je zakopaný pes. První co mě napadlo je hlavové složení, zkontroloval jsem jej, ale nejsem si jist, jestli mám spodní misku, která je naklepnutá na vidlici správnou, protože je tam ještě jedna, která je nahoře a kryje věneček s ložisky. Nesetkal se někdo s něčím podobným nebo nemá ponětí co by to mohlo dělat?

      0 0
      • Andre3w  

        no me toto delalo u TORY asi po prvnich 50 km. tak jsem dotahl hlavu … a od te doby byl klid.

        0 0
      • Vilém  

        Muze to byt,hlava,pred­stavec,horni krytka jezka…Vidlici bych asi podezrival az na poslednim miste.

        0 0
      • Dag  

        Mel jsem ten samy problem a stacilo dotahnout hlav. slozeni. Ono si to pri nove vidlici po par km sedlo a delalo mi to to same co tobe. Po dotahnuti se problem vyresil

        0 0
        • Dag  

          Daval jsem i nove hlav. slozeni

          0 0
        • sportovni_biker  

          Hlavovka mě taky napadla jako první, tak jsem to rozložil, všechno promazal, složil a dělá to pořád, to mě právě na tom zaráží. Já mám trošku obavy, že ta miska, co je naražená na tom krku vidlice není ta správná, ale ta správná je mezi vrchní miskou a krkem. Teď nevím, jaké tam jsou rozměry, jestli náhodou není jedna menší nebo tak. Já mám ještě to hlavové složení s věnečky kuleček, ne s průmyslama.

          0 0
      • Lister  

        když to popisuješ takhle, tak bych taky spíš obvinoval něco jiného než vnitřnosti té vidlice – asi to hlavko, nebo možná není pořádně naražená ta spodní miska, případně málo dotažený představec, spojení představec+řidítka bych asi vynechal, protože s těma si asi nic nedělal

        0 0
        • sportovni_biker  

          je to divný, včera v noci jsem hlavko dotáhl na krev, nešlo ani otočit pořádně řidítkama a dělá to pořád, opravdu to nechápu a mám dost obavy, že ta vidlice je vyvaklená, proto to dělá jenom při brždění.

          0 0
          • mar_tin1  

            a nemas uvolneny kotouc nebo trmen? nebo to delaji brzdove desticky…

            0 0
            • sportovni_biker  

              jenomže to by zase nemělo cvaknout, když se ta vidlice vrací zpět. Může vyvaklená vidlice tohle dělat?

              0 0
      • Maadaf  

        Me se u Tory zacalo dit neco podobneho. V urcite fazi ponoreni (cca 3cm) v ni kovove cvakne, pri navratu v ni cvakne taky. V servisu u prodejce mi rekli, ze to skutecne vychazi z vidlice, a ze s ni mam chvili jezdit. Pokud to behem nejblizsich 50 – 100 km nezmizi, pujde vidle na reklamaci.

        0 0
    • sportovni_biker  

      Tak hlavový složení mám poskládaný takhle

      0 0
      • sportovni_biker  

        Můžete mi někdo napsat, jestli ty věnečky mám správně natočené? Nejsem si tím totiž jistý

        0 0
        • vlk  

          Na první pohled to vypadá vpořádku.Zkusil bych přes dřevěné desky upnout krk vidle do svěráku a zabírat pořádně silou (předozadní pohyb) za vnější nohy vidlice.-pokud to v tomto případě lule , je špatné spojení, nebo je bordel ve spoji mezi vnitřními nohami X korunka či mezi korunkou a krkem. Pokud to nedělá zkusil bych do svěráku upnout nějakou osu opřít o ni vidlici, dát na konec krku desku a jejím stlačením zkoušet vidlici stláčet, jestli to při tom nelupe.Pokud tímto vidle projde, tak je OK, a pak to může být akorát ve spoji vidlice/představec, nebo ve hlavovým.

          ještě mě napadla jedna věc.Pokud ti na vidlici, šel dát ten dolní kroužek z hlavového moc lehce a jde i rukou lehce sundat, tak je volný a lupe to tam.v tomto případě bych jej sundal a na místo na krku, kde je tento kroužek výsledně umístěn bych nastříkal vrstvu barvy-stačí malou. A až by to zatuhlo, tak krouřek narazil.

          0 0
          • sportovni_biker  

            Misku tam narážel technik a trvalo mu to docela dlouho, teď jsem ji zklepával. Rukou v žádném případě nešla sundat. Pohybovat nohama můžu jedině od sebe nebo k sobě, svěrák po ruce nemám.

            0 0
            • vlk  

              no jestli je to lupnutí takové jakoby vrzání a hlavovým to není, tak to může být v tom některém nalisovaném spoji-ale to fakt bez svěráku nepoznáš.

              Mě se něco obdobného taky stalo.Při rozborce mi potekly nohy olejem a hlavně se olej dostal k tomu spoji vnitřní noha korunka.Následně se pak stávalo, že to občas luplo.Furt sem hledal kde to je a zjistil to až ve svěráku. Odmastil jsem to u toho spoje benzínem, nějakou dobu to ještě lupalo a pak přestalo. Vysvětluji si to tak, že ten olej se dostal k tomu spoji, naleptal trochu locklite co se tam používá nebo se dostal trochu na okraj a spolu s prachem to pak občas luplo při rázu. Bál jsem se toho, aby to drželo, ale drží to fest, a už to nelupe.

              Ale u tebe to může být zcela jiný důvod.

              0 0
              • sportovni_biker  

                no já jsem ji poslal už zpátky. A budu muset koupit asi toho nového Recona z Kupkolo.cz , ale mám strach, aby to nedělal taky :-(

                0 0
    • sportovni_biker  

      Nemáte někdo ponětí kolik je u Recona 351 Solo Air nebo klidně i u Tory Solo Air max. povolený tlak? Black, R7 mají např. 190 PSI, ale tady jsem to nikde nenašel. Zajímalo by mě kolik se ta vidlice dá max. fouknout, protože ta tabulka mi vůbec nesedí.

      0 0
      • Dag  

        Ja i dalsi znami jezdi na tore i reconu nastaveni podle tabulky a vsichni spokojeni. Vazim 92kg a foukam ji tak 155–160

        0 0
        • Maadaf  

          Souhlasim, 85kg a puvodne 160psi, a ke konci sezony jsem ubral az nekam ke 140psi a prekvapive i na tom se da jezdit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.