RS Tora 302 U-turn - jaký olej??

20 nepřečtených
  • Gad

    Našel jsem v návodech, že v jedné noze má být olej 5w a ve druhé 15w, je tomu tak? Nebo jak to je? Ď

    0 0
    • MirkoCarver  

      Olej 15w nejlépe od RS má být v obou nohách dole, ten je na mazání pouzder, 5w je tlumičový a je v pravé noze nahoře v tlumiči. Od výrobce tam skoro žádný mazací olej 15w není, mě vykapalo jen několik kapek z pravé nohy.

      0 0
      • Gad  

        Proč by měl být nejlépe RS? Stačil by jakýkoli 15W když je to na mazání, ne?

         
        0 0
        • marapara  

          Taky si myslím, že na mazání je to jedno. Já jsem použil normálně Mogul na auto 15W 40. Vidlu Rebu jsem rozebral v květnu a pořádně promazal a nalil olej do levé nohy a chodí pořád dobře. Je to půl roku.

          0 0
      • Deathklaat  

        Off Topic.

        MirkoCarver:Kukam že jezdíš na Meridě AM 800:-)Na podzim jsem si udelal radost a koupil si ji taky,tak se jen chci zeptat jak jsi spokojený…

        0 0
        • MirkoCarver  

          No, co se funkce týče tak celkem ano, ikdyž zadní stavba je hodně progresivní a ve spojení s tlumičem RS Airo 2.1 ještě víc, při sagu 10–12mm na tlumiči jsem chodil ve středně těžkém terénu tak do půlky zdvihu. Po výměně tlumiče na Manitou Swinger Air X3  se to výrazně zlepši­lo, teď mi zbý­vá 5–8mm nevyužité­ho zdvihu tlu­miče, což je d­o 20mm. Po uje­tí asi 300 km mi z­ačala silně vi­brovat zadní brzda­. Na Sudetech mi pras­kla zadní vidli­ce, odjel jsem s t­ím nevědomky cca 70km­. Reklamace pro­běhla za 14dní z­cela bez problé­mů a nejvíc mě po­těšilo, že vi­brace zatím zce­la zmizely… Za­jímalo by mě, ko­lik zdvihu vy­užíváš ty, máš t­rochu jinou zad­ní stavbu a ji­ný tlumič…

          0 0
          • Deathklaat  

            MirkoCarver: No jako mam o rok novějši model a přece asi na tom nějake mouchy vychytali.Zatim jsem najel asi 500km a jsem naprosto spokojen.S rámem jsem zatím spokojen,z kopce vražda a na xc parada.Zadni tlumič mam od epiconu a jsem s nim taky spokojen(ten airo cos mel byl hodně na pytel).Brzdy mi chvilenku blbly ale po odmaštění kotoučů již nemám problém.Jedina slabina kole  je vidlice: Torra.Chodi paradně ale je moc těžká.Na jaro si chci koupit RS Revelation.Určitě chci vzduchovku a navic schodím téměř pul kila,a to se na xc hodí. Myslim že za ty penize bych lepe nekoupil… 

            0 0
      • Gad  

        Mně vyteklo něco málo z obou, v pravý to byl olej, ale to co vyteklo z levý, to nemělo s olejem nic moc společnýho. Taková emulze-humáč :-)

         
        0 0
    • dedasurovec  

      Off Topic2.

      Olej u reby se lije do levé nohy, že se odělá ta zátka gate a lije do té diry jak se nastavuje fogate nebo jak jse to jmenuje?

      Pletu se nebo ne?

      0 0
      • Pavel100  

        Hmmmm…vypadá to že máš nějakého zajíce v pytli :-)

        Záleží jaký olej a kam ho chceš nalít. Mazání vzduchového pístku levá noha shora po odmontování zátky(nejdřív vypustit vzduch), mazání pouzder musíš vydlici rozebrat a pokud olej do rlumiče tak pravá noha shora po odšroubování zátky.

        0 0
        • Pavel100  

          jo ta vidlice je vidlice;-)

          0 0
        • dedasurovec  

          to jste mě teda zaskočili:-D, nedávno jsem četl nejspíš v manuálu, že by se měl po prvních 500km vyměnit olej. Teď se mi naskytla příležitost, máti v autě mění ojel, tak bych si trochu odlil. Ale netušim kde ho dolít.

           

          A pak by mě zajímalo jakým postupem nafukovat vidlici, už jsem jednou foukal negativní komoru kompresorem. Mám první nafoukat pozitivní a až potom negativní nebo je to jedno?

           

          předem dík chlapci:-D

          0 0
          • fousek  

            To s tou negativkou je dobrej for:-)

            0 0
            • dedasurovec  

              ani ne, co se ti nezdá, kompresor z tatrovky, nebo vétřiesky, už nevim.

              Foukali jsme to odhadem, sice nejde poznat kolik tam toho vzduchu je. Při měření se to vždy vypustí. Ale alespoň něco.

              0 0
              • Lišák  

                Pokud tu vidlici nechceš zničit, tak si kup pumpu na vidlice s manometrem.

                A ty výměny olejů si napřed pořádně nastuduj na nějakých stránkách, které se tím zabývají, nebo naděláš víc škody, než užitku.

                0 0
                • dedasurovec  

                  jnj, asi do ní budu muset zainvestovat, nebo to zdokonalit aby to ukazovalo aktuální tlak

                  0 0
                  • Lišák  

                    Na kompresor se vykašli a kup si tu pumpu. Ve vidlici foukáš malý objem vzduchu na docela vysoký tlak. Zvláště negativka je malá a dáváš do ní ± stejný tlak, jako do positivní komory.

                     
                    0 0
                • dedasurovec  

                  a pls, kde bych mohl nastudovat výměnu oleje, když jsem se tu ptal, tak mi bylo řečeno, že stačí odělat zátku na nahoře na pravé noze.

                  Stačí to nebo to mi zase někdo chytře poradil?

                  0 0
                  • Lišák  

                    Tou zátkou vpravo nahoře se dostaneš k tlumicímu oleji. Mazací olej z obou nohou Ti vyteče ven, když vyšroubuješ šrouby na spodku nohou. Spolehlivě to vyteče, když vyndýš vnitřní nohy z vnějších. Na noze s tlumením (pravá) musíš silnějším cuknutím vytáhnout štelovací knoflík, aby ses dostal k šestihranu, kterým šroub vytočíš.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.