• Sheep-Master

    Zdravím, mám půl roku tuhle vidli a za posledních 14 dní jsem zaznamenal pokles tlaku o 20Psi.( jak často jí foukáte??) ale to není až tak velký problém

    Při klidné jízdě do kopce cca 1km se pomalu zasouvá až na samé dno!! Ne že by to nebylo příjemné mít níž řidtka ale ona jde opravdu až na doraz. Pak když jinadlehčím tak se zase nafoukne.

    0 0
    • sway  

      Koukni se do historie…tohle je bezny jev u Soloairovych vidlic…myslím, ze to Pekáček vysvetloval…

      0 0
    • revish  

      no tak to zasouvani mi dela jen pri zamknute vidli, ale jenom malinko, jinak v terenu jsem to nezaznamenal, ten unik vzduchu by mohlo zpusobit to, ze ve vzduchove komore uz neni olej, ono se tam totiz zhora lije 3–5ml oleje o viskozite 15w, RS doporucuje jejich reDrun, ja jsem jej nesehnal a tak tam cpu denicol o stejne viskozite

      0 0
    • Pekáček  

      Jak je psáno výše, asi to bude chtít domazat pístek. Mě tedy Recon neucházel ani se nezasouval, ale měl jsem ho jen krátce. Mě na něm vadilo hlavně klapání pohyblivého pístku SoloAiru.

      0 0
      • Drus  

        Aha! tak to klapání je správně? to je ale fakt hrozný. Mám a klapání mě dost točí, když to někdy klapne při každym šlápnutí.. :( Při menší progresivitě to neni tak hrozný.

        0 0
        • sportovni_biker  

          To je divný. Recona mám taky a ani jeden z vašich příznaků jsem ještě neregistroval. Zasouvání se mi nestalo a žádné klepání neslyším. Občas mi v něm akorát při brždění něco zalupalo, ale promazání vnitřních nohou silikonem to vždycky vyřešilo.

          0 0
        • Pekáček  

          Mě to štvalo při výjezdech, kdy se přední kolo odlehčilo a pak když vidle hodně lítala nahoru/dolu (sjezdy). Lehčí lidi pokud nastaví větší sag to maj v pohodě, ale na těžší bikery co chtí chrtivější nastavení to opravdu není.

          0 0
          • Drus  

            No mám 100kg, mám jí nafoukanou spíš o fous víc, nejvíc šla tak 7cm takže kousek zbyl, Twisp mi radil abych si zvýšil zdvih, v servisu zas říkali že pak je vidle náchylnější na vakl…tak nevím, jezdím,funim, abych občasné cvakání neslyšl. Co jsem pohnul s tou progresivitou vic do pomala tak se to dost zlepšilo…

            0 0
          • Sheep-Master  

            asi to dám do servisu, mám na ní najeto 2000km štve mě to zanořování v táhlejších výjezdech co nemusí pracovat až na samý dno (cca 0,5cm zdvihu)… Jinak při prvním propružení v ní lupne ale jinak paráda, němůžu si ztěžovat oproti RST =) jinak kde koupim ten olej a kam se přesně má lejt?

            0 0
            • Pekáček  

              Já ho sehnal od mechoše co dělá u Kořínka a ten to měl od dealera přímo od Žitnýho. Leje se viz foto.

              0 0
              • Sheep-Master  

                počkej jaká to je noha? ta se vzduchovou patronou nebo MC? a co se tam má oddělat?

                0 0
                • Pekáček  

                  Levá vzduchová noha a stačí vyšroubovat zátku vhodným klíčem.

                  0 0
              • nikeid  

                ahoj Pekáčku..

                prosimtě, mám recon soloair 2010, a všim sem si taky toho klepání..když normálně brzdím, tak se nic neděje, ale když na zkoušku po rovině jen dycky rychle zmáčknu/pustím přední brzdu, tak tím rychlým impulsem vidle (pochopitelně) trochu propruží a klepne ..

                občas se to taky stane když stoupám v kopci, že při šlapání klepe

                a občas taky na malých ale intenzivních nerovnostech (jízda po dlažbě apod)

                říkáš že je to teda normální anebo se proti tomu dá něco dělat, či je to otázka servisu?

                0 0
                • Pekáček  

                  Je to normální, tohle prostě soloair dělá. Klepe na začátku zdvihu, jak píšeš, při výjezdu v sedle pokud odlehčuješ přední kolo.

                  Napadlo mě, že bys mohl ještě zkontrolovat vůli v pouzdrech, co když je problém i tam a ne jenom v pístku?

                  0 0
                  • nikeid  

                    nikdy jsem vidli nerozebíral, akorát se zrovna probírám manuálama sramu na recony a věřil bych si maximálně na sundání vnějších noh a vyčištění ..

                    rozdělávat vnitřní nohy, tlumící patronu, vzduchovej píst, ségrovky, potom tam lít oleje v určitym pořadí, určitý množství a určitou viskozitu, všecko dávat zpátky … :D to je na mě moc abych to dělal sám, maximálně že by mi to prvně někdo ukázal a já to pak pochopil

                    jakou vůli v pouzdrech myslíš?

                    0 0
                    • skvedo  

                      Ta složitost se ti jenom zdá. Z potřebného nářadí nejsou úplně běžné jenom kleště na ségrovky. Tlumící patrona se běžně nerozdělává. S olejema je to jednoduché, všechno je v manuálu.

                      Vůli v pouzdrech zkontroluješ tím, že zabrzdíš přední kolo, vidlici chytneš na stíráku a kolem bejčíš zepředu dozadu. Když se proti sobě budou vnitřní a vnější nohy hýbat jakkoliv jinak než zajíždět do sebe, tak jsou vymleté pouzdra a potřebují výměnu nebo vydřené nohy (ale na to nevypadají).

                      0 0
                    • KubaBajk  

                      Čoveče, zrovna dnes jsem poprvé v životě rozdělával vidlici, jestli je to Tora nebo Recon nevím.

                      Ale fakt je to v pohodě, alespoň u téhle vidlice, nijak se toho bát nemusíš.

                      0 0
                      • nikeid  

                        jojo, sledoval sem ty tvoje fotky jak se rozebíralo co to je zač :)

                        jako vnější nohy je ok ..

                        ale jde mi o to, jakej postup pak? protože někde sem viděl že když klíček (24mm) odšroubuju krytku levé nohy, tak už vyndám rovnou s krytkou i tu vzduchovou patronu a někde zas že se tím vyndá jen ten vršek a do levé nohy se pak kouká dovnitř (a dá se případně dolívat olej)

                        bojím se že bych to prostě nějak dobře nesložil ty těsnění apod

                        0 0
                        • KubaBajk  

                          Pokud se podíváš na tu mou fotku, uvidíš v krabici napravo dlouhou trubku a vedle ní tyč se spacerama a těsněními. Ta trubka tvoří vzduchovou komoru tím, že při zpětné montáži ji jednoduše nasadíš na tu tyč, zvrchuu samozřejmě, jinak to ani nejde. Spodní hrana oné trubky dosedne na vrchní bílý doraz té tyče. Trubka je samozřejmě s dorazem této tyče utěsněná těsněním, které vidíš v první třetině onoho bílého dorazu coby černý těsnící, gumový kroužek. No, a vrch vzduchové komory se logicky utěsní víčkem této levé nohy s ventilkem, které povolíš oním klíčem, který jsi zmínil – 24.

                          Předtím se samozřejmě tento celek zasune do vnější levé (vzduchové) nohy, zespodu se chytně tím imbusem. Pak až tedy to víčko vzduchové komory.

                          Fakt se toho neboj, já to rozhodil, protože mi o nic nešlo a byl jsem mile překvapen, jak jednoduché to je.

                          Nedívno jsem se bál i brzd, ale odhodlal jsem se a vlezl do nich. A pohoda. Teď jsem vlezl do vidle a též pohoda.

                          0 0
                          • nikeid  

                            díky .. takže uvnitř levé nohy je vlastně ještě ta trubka a v ní teprv ta tyč se spacerama apod, jo?

                            jinak pokud jsi říkal, že se trubka nasune shora na tu tyč, a zarazí se o to první „bílý“ .. takže pod trubkou ještě bude na té tyči volně to spodní „bílý“, ne?

                            btw – ty o-kroužky mají nějaký standartní rozměry? věřím, že budou za pár korun, nevím jestli se mi za 500 chce kupovat servisní kit o kroužků (a ségrovek), a za dalších 500 gufera a stíráky =/

                            0 0
                            • nikeid  

                              já bych ten kit klidně koupil .. ale nemůžu najít na recon silver :-O na rebu apod mají za ± 450Kč i s guferama a stírákama i o-kroužkama …

                              a na recony nacházím buď samotný gufera+stíráky za 500 + k tomu další kit s o-kroužkama za 500 … jediný co sem našel bylo na recon golda (mám silver) .. za 300 .. to bych bral hned, ale prostě nevím, jak to bude nebo nebude pasovat

                              0 0
                            • KubaBajk  

                              Vidlu chci zprovoznit pro dceru a míním ji taktéž, jako Ty zprovoznit s minimem nákladů. Jestli to jsou nějaké standartizované rozměry těsnění nebo ne, netuším. Já je měnit nehodlám. Vidlu dám do barvy, naliju potřebné oleje a hotovo.

                              A ano, tak jak to popisuješ to chápeš správně…koneckonců, Ti říkám, rozhoď to a uvidíš. Jak Ti to z vidle poleze, tak to dáš i zpět.

                              0 0
                          • skvedo  

                            Sice v profilu má napsáno Recon Silver, ale barva nohou odpovídá Reconu Gold s hliníkovýma nohama (magnet by to rozřešil) a u toho je vnitřní stěna nohou rovnou vzduchová komora stejně jako u Reby, Sida bez další trubky v noze.

                            0 0
                            • KubaBajk  

                              Rozumím. Chce to si stahnout obrázky – řez Reconem Silver i Reconem Gold, aby viděl, co na něj leze, až to rozhodí, když je mezi nimi tento konstrukční rozdíl.

                              Já RS nijak neznám. Popisuju mu to, co jsem dnes viděl a měl v ruce.

                              0 0
                            • nikeid  

                              jako že ta moje vidlice je gold recon? podle těch nohou? podle image by to měla být tato: http://www.kursport.cz/…con-sl-2010/ ale tam se nepíše esli gold nebo silver

                              0 0
                              • skvedo  

                                Tak označení Gold a Silver nikde v materiálech RS nevidím. Připadá mi to že to byl spíš marketingový název.

                                Podle http://cdn.sram.com/…tm_my102.pdf

                                je ve všech Reconech 2010 pístek přímo ve vnitřních nohách.

                                0 0
                                • nikeid  

                                  ale u těch service kitů v eshopech rozlišujou občas gold a silver .. rád bych věděl, jestli můžu beze strachu vzít prostě service kit na recona a neohlížet se esli je to 2010, 2012, gold, silver, …

                                  0 0
                                  • skvedo  

                                    Ten kit je předražený. V Moravia Agro koupíš stejné o-kroužky za pár desetikorun místo stokorun. Bylo tu vlákno s rozměry. Nejsem si jistý že tam byly na Recona, ale případně rozdělat, označit, vzít do krámu a pak doplnit info do vlákna. Já tak udělal tátovu Toru.

                                    0 0
                                    • nikeid  

                                      to jo, kit za 500 je předražený jen s kroužkama .. ale právě někde nabízí kit i s guferama a stírákama za 300 (na recon gold) – a to už mi předražený nepřijde, proto bych rád věděl esli ty kroužky z toho setu budou pasovat u mě

                                      0 0
                                      • skvedo  

                                        Stíráky by měly být stejné na všechny Recony, Reby, Relevation… Z vidlic s 32 mm nohama mají jiné (nižší) jenom Sid od 2008 a Tora

                                        300 je myslím dobrá cena pokud je to kompletní sada 2× olejové (vnitřní) gufero, 2× molitanový kroužek a 2× prachové

                                        I bez molitanů bych do toho asi šel.

                                        Kroužky můžeš nakoupit dopředu kusové a když budou pasovat ty ze sady, tak ti zbydou na příště nebo budeš mít zásobu ve které bys mohl potřebný rozměr najít.

                                        Tady najdeš nějaké rozměry pro Recon Solo-Air

                                        http://forums.mtbr.com/…-579868.html

                                        0 0
                                        • nikeid  

                                          jojo, uvažuju, že bych vzal toto:

                                          http://sportovnidum.cz/…oam-ring-kit

                                          tady jsou ty molitany a stíráky .. co jsi myslel těma 2 vnitřníma/o­lejovýma guferama?

                                          anebo že bych vzal toto: http://www.koloshop.cz/…on-gold.html – kde jsou podle obrázku snad i nějaký kroužky – který by nevadilo dyby nepasovaly – dokoupil bych konkrétní za pár kaček .. spíš mi jde o to, že v tom balíku nevidím ty molitany .. ty bílý kroužky tam jsou asi ještě něco jinýho .. což teda nevim kam se dává ..

                                          0 0
                                    • nikeid  

                                      ještě si nejsem jistej v jednom .. v 2010 manuálu ze sram.com píšou, že verze SL (to mám napsaný i na vidli) má Turnkey (ochranu proti proražení zabloklé vidle), ale na odkazu co sem poslal píšou MotionControl .. to by pak znamenalo, že v pravé noze to nebude vypadat stejně jak u motioncontro­lu, ne?

                                      nechápu to moc, co teda vlastně mám nebo nemám

                                      0 0
                                      • KubaBajk  

                                        Co máš napsáno u ovladače na pravé noze?

                                        0 0
                                        • nikeid  

                                          http://2i.cz/…a78d5e.p.jpg

                                          právě nic .. jen „lockout“ .. obrázkově se mi spíš shoduje ten ovladač s těma reconama, co mívaj TurnKey .. ale nevim, když na eshopu u stejné vidle píšou MotionControl

                                          btw kdyby tam nakonec byl turnkey – čili asi toto http://joyride-cycles.com/…I/RS3912.jpg – tak se to servisuje stejně? prostě jen vyndá, vyměněj o-kroužky a dolije potřebný množství oleje?

                                          0 0
                                          • Vilém  

                                            Bohuzel na obrazku velikosti 1×1 bod toho neni moc videt:)

                                            0 0
                                            • nikeid  

                                              nejsou vidět jen nápisy .. je tam jen černý plastový kolečko, kolem ségrovky, modrá krytka s imbusem na uchycení lanka, znak zámku, nápis lockou, pod tím 24mm matice, nic víc

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Tak to se asi kazdy divame na neco jineho. Kdyz rozkliknu tvuj prvni odkaz, tak me to hodi na nejaky gif obrazek o velikosti 1×1 bod, takze jej na monitotu nedokazu odlisit od prachu, ktery na nem mam nepadany, natoz abych videl nejaky napisy.

                                                0 0
                                                • nikeid  

                                                  mě to teda hodí na mou jpg fotku vidle ..

                                                  znova: http://s21.postimg.org/…a78d5e_p.jpg

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Ted uz ano. Akorat ze strany, kde clovek nic nepozna:)

                                                    0 0
                                                  • nikeid  

                                                    a odkud teda?

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Korunku z čela, proste jako bys koukal na kolo zepredu. Jde o to, zda je na korunce pod lockem symbol motion control.

                                                    0 0
                                                  • nikeid  

                                                    není, ale je to jen nálepka, žejo

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Jaka nalepka?

                                                    Jinak pokud tam neni nalepka Motion Control, s tim jejich symbolem, tak tam bude s nejvetsi pravdepodobnosti turnkey, zrejme nejaka OEM verze, ty byvaji poskladany z kdeceho, podle pozadavku vyrobce kola a potreby tlacit cenu dolu.

                                                    0 0
                                                  • nikeid  

                                                    no že tam nic nemám, ale pokud tam motion control do vidle dají, tak ten symbol o kterým jsi mluvil je jen nálepka ..

                                                    všechno nasvědčuje teda turnkeyu

                                                    díky moc

                                                    0 0
                                          • KubaBajk  

                                            Přesně tak. Není vůbec žádný důvod, aby to bylo jinak. Říkám Ti, rozhoď to, nafoť si podrobně vnitřek, ať pak víš, kam které těsnění/stírání půjde zpět, kroužky vytáhni..aspoň uvidíš, co máš vlastně za verzi, vezmi je, zaběhni do krámu, nakup to za normál cenu, kup potřebné oleje a seskládej.

                                            Bude to zábava, já sám se těším, až si k tomu vlezu.

                                            Pokud ty kroužky v krámě neseženeš (oleje určitě jo), tak holt objednáš z netu potřebnoou sadu.

                                            Takhle bych to dělal já, ovšem kolo bude tím pádem nějakou dobu stát, to je jasné.

                                            0 0
    • Sheep-Master  

      Ahoj, potřebuju poradit s kompletním servis/repas této vidle. koukal jsem, že se nabízí kompletní servisní kit:

      http://www.kupkolo.cz/…-air_z92109/

      dále bude potřeba olej, jen nevím jakou vzít viskozitu?

      http://www.kupkolo.cz/…1litr_z2280/?…

      bude ještě potřeba nějaká speciální vazelína na vnitřní části jako je tady na videu?

      http://www.youtube.com/watch…

      Díky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        RS radi 5W do tlumeni, 15W na mazani. Na mazani staci motorovy olej (do spodnich nohou a pripadne nad vzduchovy pistek)…vazelina netreba..

        0 0
      • Vilém  

        Over si, zda je ten kit opravdu pro tvoji vidlici.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.